Besiktningstekniker till Opus Bilprovning Nacka-Storängen
Svensk Autorekrytering AB
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Arbetsbeskrivning Besiktningstekniker – Trygghet, gemenskap och en meningsfull roll i trafiksäkerhetens tjänst Vill du ha ett jobb där du gör skillnad varje dag? På Opus Bilprovning blir du en del av ett team där vi arbetar tillsammans för att skapa tryggare vägar, minska miljöpåverkan och skydda konsumenterna. Genom vårt arbete bidrar vi aktivt till Nollvisionen och en säkrare trafikmiljö. Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt team – och vi ger dig den utbildning du behöver för att bli certifierad besiktningstekniker! Vad vi erbjuder: • Utbildning och certifiering – Du får en betald utbildning för att bli besiktningstekniker. • En trygg arbetsgivare – Vi är en stabil och etablerad arbetsgivare som erbjuder goda villkor och en långsiktig karriär. • Ett starkt team – Du blir snabbt en i gänget och får stöd av både kollegor och stationschef. • Möjlighet att göra skillnad – Genom ditt arbete bidrar du till ökad trafiksäkerhet och minskad miljöpåverkan. • Trygga arbetsvillkor och schema – Du arbetar efter ett strukturerat schema med en bra balans mellan jobb och fritid. • Fokus på kundbemötande och service – Vi bygger långsiktiga relationer med våra kunder och strävar efter att ge den bästa upplevelsen vid varje besök. Arbetsuppgifter: Som besiktningstekniker är din huvudsakliga uppgift att kontrollera fordon och säkerställa att de uppfyller högt ställda säkerhets- och miljökrav. Varje dag möter du kunder och ger dem en trygg och professionell upplevelse genom engagerad service och tydlig kommunikation. Vi lägger stor vikt vid kundrelationer och strävar efter att skapa en personlig och förtroendeingivande upplevelse för varje kund. Oavsett om det är första gången någon besiktar sin bil eller en återkommande företagskund, är din service avgörande för att bygga långsiktigt förtroende. Arbetet är omväxlande, ibland i högt tempo, och du jobbar både självständigt och i team. Våra stationer har generösa öppettider, vilket innebär att du kommer att arbeta varierande arbetstider enligt schema. Placeringsort: Nacka-Storängen Din Profil Vi söker dig som har ett intresse för fordon och teknik. Du behöver inte ha en fordonsteknisk utbildning men relevant fordonskunskap krävs. Du kan till exempel ha arbetat med service, reparationer eller inspektion av fordon i någon form. Du trivs i en serviceroll där du dagligen möter kunder, ger råd och förklarar besiktningsresultat på ett tydligt och trevligt sätt. För oss är det viktigt att du är noggrann, ansvarstagande, lösningsorienterad och har en positiv inställning. Krav: • Erfarenhet eller kunskap om fordon, men ingen fordonsteknisk utbildning krävs • B-körkort (ej begränsat till automat) • Grundläggande datakunskaper Meriterande: • Certifikat för fordonsbesiktningar (K1) • A, C, CE och D-körkort • Språkkunskaper utöver svenska och engelska Observera att vi genomför bakgrundskontroller på slutkandidater i rekryteringsprocessen. Om företaget Opus Bilprovning är en av Sveriges största aktörer inom fordonsbesiktning, med nära 100 stationer över hela landet och två miljoner besiktningar om året. Vi är branschledande inom kundservice, säkerhet och hållbarhet – och vi klimatkompenserar hela vår verksamhet till 100%. Hos oss blir du en del av en inkluderande och välkomnande arbetsplats där vi värdesätter mångfald, jämställdhet och gemenskap. Här stöttar vi varandra och skapar en arbetsmiljö där du både kan utvecklas och känna dig trygg. Vill du vara med och göra skillnad? Ansök redan idag och bli en del av Opus-familjen! Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryterare Ethan Arancibia på telefonnummer 070-840 69 73. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tillträdesdatum enligt överenskommelse och nästa utbildningstillfälle för blivande besiktningstekniker startar i augusti.

26 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Utrustningsmekaniker till Södertälje
Fordonsakademin Sverige AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Vi söker nu en utrustningsmekaniker till en auktoriserad märkesverkstad i Södertälje. Vi söker dig som älskar att arbeta med bilar!  Är du intresserad och tror att det är dig vi söker? Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Arbetsuppgifter Som utrustningsmekaniker arbetar du främst med leveransservice och montering av tillbehör så som motorvärmare, dragkrok, extraljus, alkolås, skåpinredningar och mycket mer.  Din profil Vi söker dig som har kunskap och stort intresse av bilar. Du har fordonsutbildning alternativt tidigare erfarenhet av yrket. Du är självständig och kan ta ett eget stort ansvar, och samtidigt har en god samarbetsförmåga mot kollegor då ni ständigt hjälper varandra. Din personlighet värderas högt, då det är viktigt att du bidrar till en bra stämning i gruppen.  För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god känsla för service och att du har inställningen att alltid se lösningar. Det är mycket meriterande ifall du har kunskaper inom el samt kan läsa ett el schema.  Övriga krav - B körkort  - Talar och skriver svenska och engelska obehindrat  Är du intresserad och tror att det är dig vi söker? Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!

26 juni 2025
Sista ansökan:
27 november 2025
Bilelektriker/Fordonsmontör till vår kund i Södertälje!
Fordonsakademin Sverige AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Nu söker vi en Bilelektriker/Fordonsmontör till vår kund i Södertälje. Ta chansen och sök idag! Om kundföretagetVårt kundföretag är en ledande aktör inom fordonsindustrin med fokus på innovation och hållbara lösningar. Företaget erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där teknisk utveckling och kundnöjdhet står i centrum. Här finns möjligheten att bidra till framtidens transportlösningar och vara en del av ett framgångsrikt team. RollbeskrivningI rollen som Bilelektriker/Fordonsmontör kommer du att arbeta med installation, felsökning och underhåll av elektriska system i fordon. Du kommer att hantera både nya och befintliga lösningar för att säkerställa maximal prestanda och säkerhet. Arbetet innebär även samarbete med andra avdelningar för att säkerställa en hög servicekvalitet. Kvalifikationskrav Utbildning inom elektronik för fordon eller motsvarande Erfarenhet av arbete med elektriska system i fordon Kunskap i att använda diagnosverktyg B-körkort Meriterande Erfarenhet av arbete med hybrid- och elfordon Certifiering inom AC och alkolås Personlig profil Vi söker dig som är noggrann, problemlösningsorienterad och har en stark förmåga att samarbeta. Du tar ansvar för ditt arbete och har förmågan att arbeta självständigt samt i team. En positiv inställning och vilja att utvecklas är viktiga egenskaper hos dig. AnsökanVid frågor om tjänsten kontakta Karwan eller Marco via e-post: [email protected] - [email protected], Vi behandlar ansökningarna löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Om Fordonsakademin Vi är specialister på att kompetensförsörja fordonsbranschen. Vår erfarenhet sträcker sig över flera decennier, och vi har hjälpt både företag och individer att hitta den perfekta matchningen genom vår professionella rekrytering och bemanningstjänster.Som en del av Arenakoncernen, med över 160 kontor i Sverige, strävar vi alltid efter att sprida positiv utveckling för alla parter genom kompetenshöjning och långsiktiga lösningar.

26 juni 2025
Sista ansökan:
13 december 2025
Besiktningstekniker till Opus Bilprovning Lidingö
Svensk Autorekrytering AB
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Arbetsbeskrivning Besiktningstekniker – Trygghet, gemenskap och en meningsfull roll i trafiksäkerhetens tjänst Vill du ha ett jobb där du gör skillnad varje dag? På Opus Bilprovning blir du en del av ett team där vi arbetar tillsammans för att skapa tryggare vägar, minska miljöpåverkan och skydda konsumenterna. Genom vårt arbete bidrar vi aktivt till Nollvisionen och en säkrare trafikmiljö. Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt team – och vi ger dig den utbildning du behöver för att bli certifierad besiktningstekniker! Vad vi erbjuder: • Utbildning och certifiering – Du får en betald utbildning för att bli besiktningstekniker. • En trygg arbetsgivare – Vi är en stabil och etablerad arbetsgivare som erbjuder goda villkor och en långsiktig karriär. • Ett starkt team – Du blir snabbt en i gänget och får stöd av både kollegor och stationschef. • Möjlighet att göra skillnad – Genom ditt arbete bidrar du till ökad trafiksäkerhet och minskad miljöpåverkan. • Trygga arbetsvillkor och schema – Du arbetar efter ett strukturerat schema med en bra balans mellan jobb och fritid. • Fokus på kundbemötande och service – Vi bygger långsiktiga relationer med våra kunder och strävar efter att ge den bästa upplevelsen vid varje besök. Arbetsuppgifter: Som besiktningstekniker är din huvudsakliga uppgift att kontrollera fordon och säkerställa att de uppfyller högt ställda säkerhets- och miljökrav. Varje dag möter du kunder och ger dem en trygg och professionell upplevelse genom engagerad service och tydlig kommunikation. Vi lägger stor vikt vid kundrelationer och strävar efter att skapa en personlig och förtroendeingivande upplevelse för varje kund. Oavsett om det är första gången någon besiktar sin bil eller en återkommande företagskund, är din service avgörande för att bygga långsiktigt förtroende. Arbetet är omväxlande, ibland i högt tempo, och du jobbar både självständigt och i team. Våra stationer har generösa öppettider, vilket innebär att du kommer att arbeta varierande arbetstider enligt schema. Placeringsort: Lidingö Din Profil Vi söker dig som har ett intresse för fordon och teknik. Du behöver inte ha en fordonsteknisk utbildning men relevant fordonskunskap krävs. Du kan till exempel ha arbetat med service, reparationer eller inspektion av fordon i någon form. Du trivs i en serviceroll där du dagligen möter kunder, ger råd och förklarar besiktningsresultat på ett tydligt och trevligt sätt. För oss är det viktigt att du är noggrann, ansvarstagande, lösningsorienterad och har en positiv inställning. Krav: • Erfarenhet eller kunskap om fordon, men ingen fordonsteknisk utbildning krävs • B-körkort (ej begränsat till automat) • Grundläggande datakunskaper Meriterande: • Certifikat för fordonsbesiktningar (K1) • A, C, CE och D-körkort • Språkkunskaper utöver svenska och engelska Observera att vi genomför bakgrundskontroller på slutkandidater i rekryteringsprocessen. Om företaget Opus Bilprovning är en av Sveriges största aktörer inom fordonsbesiktning, med nära 100 stationer över hela landet och två miljoner besiktningar om året. Vi är branschledande inom kundservice, säkerhet och hållbarhet – och vi klimatkompenserar hela vår verksamhet till 100%. Hos oss blir du en del av en inkluderande och välkomnande arbetsplats där vi värdesätter mångfald, jämställdhet och gemenskap. Här stöttar vi varandra och skapar en arbetsmiljö där du både kan utvecklas och känna dig trygg. Vill du vara med och göra skillnad? Ansök redan idag och bli en del av Opus-familjen! Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryterare Ethan Arancibia på telefonnummer 070-840 69 73. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tillträdesdatum enligt överenskommelse och nästa utbildningstillfälle för blivande besiktningstekniker startar i augusti.

26 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Chief Product Owner Quality Engineering
Swedbank AB
Systemtestare och testledare

Do you have a passion for leading large-scale testing transformations and building future-proof test data and performance engineering capabilities?As Chief Product Owner, you will own and drive the transformation of our test data and performance engineering domain, shaping the strategy, architecture, and delivery of scalable, secure, and compliant testing solutions.In Swedbank you have the opportunity to: Define and execute the strategic vision for test data and performance engineering, ensuring alignment with enterprise architecture and regulatory standards. Lead the modernization of testing practices, including test environments, data provisioning, and performance testing. Manage the domain’s full budget, including staffing, tooling, and software subscriptions. Empower Agile Product Owners and engineering teams to deliver high-quality solutions and continuously improve. Collaborate across domains to bridge legacy systems (including mainframe) and modern technology stacks. Build and develop a high-performing, T-shaped team with the right skills to meet current and future testing demands. Champion automation and tooling initiatives to streamline test data provisioning and integrate with CI/CD pipelines. What is needed in this role: A bachelor’s or master’s degree in computer science, engineering, or a related field. Solid experience (10–15 years) in software testing, test environments, and test data management, with recent experience in leading large-scale transformation initiatives. An understanding of enterprise data architecture, test data provisioning strategies, and regulatory compliance (e.g., GDPR). Experience of working with mainframe systems and test data provisioning is a strong advantage. Knowledge in performance testing frameworks, synthetic data generation, pseudonymization, and DevOps practices. Proven leadership experience in managing cross-functional teams and mentoring other leaders. Excellent communication skills with the ability to engage stakeholders at all levels, including C-level. With us, you can experience: Personal and professional growth through self-leadership and continuous development. Meaningful work that positively impacts our workplace, our customers, and society. An open and collaborative culture that encourages cross-functional teamwork and provides networking opportunities. A supportive and inclusive environment that promotes a balanced and sustainable work-life, with flexible working conditions when suitable for the role. Benefits such as our share based reward program Eken, company pension plan, employee offer for banking products, health insurance. "Join our team and...As your future manager, I bring clarity, energy, and a deep belief in people. I foster a collaborative, inclusive culture where structure supports—not stifles—innovation. I value practical solutions, open dialogue, and a shared commitment to continuous improvement. If you're driven by impact, enjoy smart teamwork, and want to grow in a supportive, high-performing environment, we’ll get along great." Lorenz Versloot, your future manager We look forward to receiving your application by 28.08.2025. Location: Stockholm, Sundbyberg Recruiting manager: Lorenz Versloot We want to inform you that the selection process may begin after the summer holidays. We have made our choice regarding recruitment media and therefore kindly decline contact with ad sellers or sellers of other recruitment services. Swedbank does not discriminate anybody based on gender, age, sexual orientation or sexual identity, ethnicity, religion or disability – everybody is welcome. #LI-MA1 #LI-Hybrid

26 juni 2025
Sista ansökan:
28 augusti 2025
Legitimerad speciallärare/specialpedagog med inriktning mot AGR
Botkyrka kommun
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Utbildningsförvaltningen ansvarar för förskola, fritidshem, grundskola, gymnasium samt anpassad grund- och gymnasieskola. Vi har drygt 3 200 medarbetare vid 45 förskolor, 22 grundskolor och fyra gymnasieskolor. Här finns ett stort engagemang för att alla barn och elever ska få undervisning av hög kvalitet, möjlighet att utvecklas och att nå sin fulla potential. I Botkyrka ser vi att framgång i skolan är nyckeln till ett gott liv och den starkaste skyddsfaktorn för framtiden. Tjänsten och arbetsuppgifterna Vi söker en engagerad och legitimerad speciallärare/specialpedagog med inriktning för Anpassad grundskola för att arbeta i vår anpassade grundskola. Du ska kunna jobba med och ansvara för dokumentationen kring våra elever i anpassad grundskola. I tjänsten ingår även specialpedagogiskt arbete Du har ett stort intresse för att undervisa, inspirera och bidra med kunskapsutveckling och framtidstro för våra elever. I uppdraget ingår att planera och genomföra undervisning för att nå lärande och utveckling hos eleven utifrån deras individuella förutsättningar. Du ska dokumentera och följa upp elevens lärande och utveckling samt kommunicera detta med elever och vårdnadshavare. Du ska ha förmåga att se varje elev, stärka elevens tilltro till sin egen förmåga att lära och stimulera till ett livslångt lärande. Du är flexibel och självständig och strävar efter att tillsammans med övriga lärare skapa goda relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. Vi erbjuder en trevlig och positiv arbetsplats där vi tillsammans hjälps åt med att erbjuda eleverna goda förutsättningar inför framtiden. I tjänsten ingår även att handleda och stötta personal inom Anpassad grundskola. Vi erbjuder dig Kvarnhagsskolan är i en utvecklingsfas där vi erbjuder kompetensutveckling för våra lärare utifrån verksamhetsmål och kompetens. Vi har som mål att arbeta språkutvecklande med fokus på differentierad undervisning så att vi kan möta elevers olika och specifika behov. Vi har många engagerade lärare och specialpedagoger som arbetar tillsammans med att främja lärande i klassrummet för varje enskild elev. Vi tror på att skapa goda relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. Du som söker till oss Krav: Krav: Är legitimerad speciallärare/specialpedagog inom Anpassad grundskola. Ha höga förväntningar på dig själv, dina kollegor och dina elever. Ha god samarbetsförmåga och även kunna arbeta självständigt. Alltid ha eleverna i fokus. Tycka att utveckling är berikande och vilja vara med och utveckla verksamheten. Ett positivt förhållningssätt, kvalitetstänkande och flexibilitet är något vi värderar högt. Du ska ha goda kunskaper i svenska både i tal och skrift. Vi lägger dessutom stor vikt vid personliga egenskaper. Du får ska ha kunskaper om att arbeta språkutvecklande och vara välbekant med att arbeta differentierat. Meriterande: Att du kan använda dig av enkla datorprogram (Word, vklass, Google Drive) i ditt vardagliga arbete. Vi ser även att det är meriterande om du är intresserad av att utvecklas digitalt och använda datorprogram som gynnar elevers lärande. För att du ska trivas i rollen som speciallärare/specialpedagog hos oss söker vi dig som är: Strukturerad i sitt arbete. Du är resultatorienterad och jobbar formativt i ditt ämne och processer som är nödvändiga för elevens kunskapsutveckling. Du är mån om att skapa goda relationer både till elever och kollegor. Du har ett prestigelöst förhållningssätt och kan lätt samarbeta med dina kollegor och andra aktörer. För tjänster på Utbildningsförvaltningen i Botkyrka kommun kommer du som blivande medarbetare att genomgå en bakgrundskontroll. Läs mer om bakgrundskontroller här: https://www.botkyrka.se/bakgrundskontroll Om oss Botkyrka är en kommun full av kontraster där storstadens förortsmiljö möter landsbygdens skogar, ängar, sjöar och havskust. Här talas över 100 språk, här bor och arbetar människor med bakgrund från hela världen. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats full av möjligheter där vi tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för en hållbar framtid. Vi har goda och trygga arbetsvillkor med kollektivavtal och flera förmåner för att du ska trivas och utvecklas på jobbet. Läs mer här: https://www.botkyrka.se/jobb-och-vuxenutbildning/jobba-hos-oss/vart-arbetsgivarerbjudande   Övrig information För tjänster inom exempelvis vård-skola-omsorg i Botkyrka kommun behöver du som blivande medarbetare visa utdrag ur Polisens belastningsregister. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och därmed motverka diskriminering.

26 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Product Marketing Manager
Brite AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Are you a strategic storyteller ready to shape the future of payments? At Brite, Product Marketing exists to bridge the gap between our innovative open banking solutions and the market. We're looking for a strategic leader to translate our technical capabilities into meaningful customer value, drive product adoption, and accelerate our growth across Europe. If you thrive on turning complex technology into compelling stories and aligning cross-functional teams around a common vision, this is your opportunity! Your role at Brite As our Senior Product Marketing Manager, you will be the connective tissue between our Product, Sales, and Marketing teams. You will own the product narrative and go-to-market strategy, ensuring that our value proposition is clear, consistent, and compelling across all channels. Your work will directly impact our commercial success by empowering our teams to win. Your key responsibilities will include: Driving Sales Enablement by developing training programs, battle cards, and high-quality sales collateral (case studies, one-pagers). Owning and defining our Value Proposition by researching customer pain points and creating segment-specific frameworks. Mastering our Messaging & Positioning to clearly differentiate Brite from competitors across all customer touchpoints. Perfecting our Product Demos by creating tailored scripts and training the sales team on effective delivery. What we are looking for 5+ years of experience in a B2B product marketing role or demonstrable experience in similar roles, ideally from the fintech, payments, or SaaS industry. A proven ability to translate complex technical concepts into clear, compelling benefits and value propositions for customers. Demonstrable experience in developing go-to-market strategies and launching new products in multiple markets. Excellent communication and collaboration skills, with a talent for aligning cross-functional teams and influencing stakeholders. A strategic and data-informed mindset, with experience using metrics to measure the impact of your work. Meritorious Experience with Account-to-Account (A2A) payments or Open Banking solutions. Fluency in additional European languages (e.g., German, French, Spanish). Experience working in a high-growth, scale-up environment. Why Brite? Make an impact – Be part of a fintech innovator redefining payments across Europe.  Stockholm-based – Join our HQ in the heart of Stockholm, with a hybrid model and flexible hours.  Career growth – Access continuous learning programs (Coursera, Google Cloud Skills Boost) and internal mobility opportunities. Great culture – A dynamic, supportive team with regular events, breakfasts, and after-works. Enjoy free coffee, fruit, and snacks! Comprehensive benefits – Pension, private medical insurance, and a generous wellness allowance.  International environment – Work with a diverse, talented team across multiple European hubs. About Brite Founded in 2019, Brite Payments is a leading A2A (account-to-account) payments provider powered by open banking technology. With offices in Stockholm, Malaga, Malta, and London, we’re growing fast – over 170+ professionals are shaping the future of instant payments. Ready to make an impact? Apply now and help us build the future of European payments.

26 juni 2025
Sista ansökan:
13 december 2025
Verksamhetsutvecklare med inriktning på dataanalys (hybrid)
Verket För Innovationssystem
Lednings- och organisationsutvecklare

Är du nyfiken på hur data kan bidra till att utveckla samhället? Hos Vinnova – Sveriges innovationsmyndighet – får du möjlighet att arbeta med verksamhetsdata med fokus på våra uppdrag och insatser. Vi söker dig som vill bidra till att skapa insikter som stärker vår förmåga att fatta strategiska beslut. Vinnovas uppdrag är att främja hållbar tillväxt och stärka Sveriges konkurrenskraft genom välgrundade satsningar på forskning och innovation. Vi erbjuder Vinnova är en modern myndighet med stort fokus på hållbarhet, både ur ett internt och ett externt perspektiv. Vår vision är att vara Sveriges mest attraktiva statliga arbetsgivare. För att nå dit ger vi dig bland annat goda möjligheter till kompetensutveckling, generös friskvård och ett brett utbud av personalaktiviteter. Vi sitter i moderna lokaler i centrala Stockholm och har en öppen, innovativ och samarbetsorienterad kultur. Läs gärna mer om oss och vårt arbetsgivarerbjudande här. Om rollen Du kommer att arbeta på enheten för Datadriven utveckling, som är en del av avdelningen Verksamhetsutveckling och stöd, som också innefattar enheterna för Processutveckling och utvärdering, HR, IT och Ekonomi. Datadriven utveckling är ett prioriterat område för Vinnova och vi behöver nu förstärka vårt team med ytterligare en medarbetare. Här får du möjlighet att arbeta tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor inom olika områden, som systemutveckling, datahantering, informationsstyrning, AI och dataanalys. Du ingår även i Vinnovas Datateam. Du kommer att arbeta både operativt och strategiskt med datadelning inom myndigheten. Arbetet syftar till att skapa bättre beslutsstöd, främja datadriven utveckling och möjliggöra effektiv myndighetssamverkan. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • analysera verksamhetsdata kopplade till våra uppdrag och satsningar. • dokumentera begrepp, relationer och hur de förhåller sig till våra olika processer. • leda och delta i utveckling av datadelning i standardiserade format, tillsammans med andra myndigheter. • hantera projektadministration, såsom protokoll, rapporter och annan dokumentation. • informera om vårt arbete med dataledning på olika sätt. Kvalifikationer Krav: - Högskole- eller universitetsexamen - Minst fem års erfarenhet av arbete med verksamhetsdata inom en statlig myndighet - Erfarenhet av forskningsfinansiering och av att strukturera och analysera data kopplad till denna - God förståelse för statliga myndigheters uppdrag och regelverk - Goda kunskaper i dataanalysverktyg, t ex som Power BI, Qlik Sense eller liknande samt goda kunskaper i Microsoft Office. - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift. Personliga egenskaper När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och motivation. Vi söker dig som motiveras av Vinnovas uppdrag att främja hållbar samhällsutveckling och ett ekonomiskt, socialt och miljömässigt hållbart näringsliv.   I rollen som verksamhetsutvecklare med inriktning på dataanalys är det viktigt att du är noggrann och kvalitetsmedveten. Du kommer att ha nytta av din förmåga att skapa struktur och vara uthållig. Eftersom du också kommer att vara projektledare med flera olika kontaktytor, både internt och externt med olika aktörer på andra myndigheter, behöver du också vara kommunikativ och bra på att leda samarbeten. Vinnova är en lärande organisation och vi ser gärna att även du delar med dig av dina idéer och kunskaper. Våra värderingar: respekt, ansvarstagande och mod genomsyrar ditt dagliga arbete. Placering Vi tillämpar hybridarbete, där våra medarbetare har möjlighet att kombinera arbete hemifrån och på kontoret. Minst hälften av arbetstiden ska förläggas till vårt aktivitetsbaserade kontor på Mäster Samuelsgatan 56, som ligger ett par minuters promenad från Stockholms centralstation. Anställningsform Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar sex månaders provanställning.  Om Vinnova Vinnova är Sveriges innovationsmyndighet. Vi öppnar upp för innovation som ger hållbara lösningar och stärker svensk konkurrenskraft. Läs mer på vinnova.se Kontakt Vill du veta mer? Kontakta gärna Peter Eriksson, som är enhetschef på avdelningen Verksamhetsutveckling och stöd, via telefon 08-473 3003 eller e-post [email protected] Vi avböjer all rekryterings- och annonseringshjälp. Fackliga kontaktpersoner Företrädare för ST är Jonathan Nylander 08-473 3024. För SACO är det Karin Stenström 08-473 3152. Ansökan Välkommen att ansöka till oss via vår rekryteringsportal senast 2025-07-10. Med anledning av semestertider är vi tillgängliga för att svara på frågor om tjänsten och processen under vecka 26–28 samt från och med måndag vecka 33. Inför att du skickar in din ansökan vill vi att du läser informationen om vår rekryteringsprocess här och bisysslor här. Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och de kvaliteter som kulturell och etnisk mångfald tillför verksamheten. Vinnova arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekryteringsprocess. Detta innebär bland annat att du inte ska skicka in ett personligt brev.

26 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Fleet manager till Eltel
Svensk Autorekrytering AB
Inköpare och upphandlare

Arbetsbeskrivning Vill du arbeta i en strategiskt viktig position med ansvar för en flotta på över 1200 fordon? Har du tidigare varit fordonsansvarig eller Fleet Manager med operativt och strategiskt ansvar för en större bilpark? Då kan det här vara rätt steg för dig. Vi söker nu en erfaren och självständig Fleet Manager till Eltels inköpsteam i Bromma. Eltel är med och driver utvecklingen av Sveriges kritiska infrastruktur - från bredbandsutbyggnad till elnät och laddinfrastruktur. Här får du möjlighet att bidra till samhällsviktiga projekt med höga krav på säkerhet, kvalitet och hållbarhet. Som Fleet Manager hos Eltel har du ett helhetsansvar för företagets omfattande fordonsflotta, bestående av cirka 1200 fordon inklusive servicebilar, släp, specialfordon och förmånsbilar. Rollen är både strategisk och operativ, och du blir huvudansvarig i arbetet med att effektivisera, digitalisera och miljöanpassa verksamhetens fordonsanvändning. Här får du ett helhetsansvar för fordonsflottan, tillhör inköpsavdelningen och rapporterar till inköpschefen. Du kommer att arbeta nära finansavdelningen, externa samarbetspartners inom administration, samt andra leverantörer och samarbetspartners. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår bland annat att: • Ansvara för riktlinjer, standarder och policys för fordon och tillbehör, med fokus på hållbarhet och kostnadseffektivitet • Följa upp och analysera fordonskostnader genom ett datadrivet arbetssätt. Driva initiativ för effektivisering och besparingar • Säkerställa kvalitet och struktur i fordonsadministrationen i samarbete med vårt externa partnerbolag • Leda strategiska inköp och avtalsförhandlingar samt följa upp leverantörers prestation och avtalsefterlevnad • Driva digitalisering och automatisering av arbetssätt och verktyg för att skapa en effektiv och modern fordonsförvaltning • Bidra aktivt till vår elektrifieringsstrategi och övergripande hållbarhetsarbete • Leda interna fordonsråd med lokala teamledare • Vara ett internt stöd och kunskapsnav i fordonsfrågor samt ansvara för tydlig och löpande kommunikation i organisationen • Hantera rapporter, avvikelser och incidenter kopplat till fordonen i samarbete med berörda funktioner Detta är en direktrekrytering där du blir anställd direkt av Eltel. Din Profil Vi söker dig som har tidigare erfarenhet som fordonsansvarig eller Fleet Manager, med dokumenterat ansvar för en större fordonsflotta på minst 500 fordon. Du är van vid att arbeta datadrivet, har god förståelse för total ägandekostnad (TCO) och är trygg i både strategiska och operativa frågor. Vi ser gärna att du har: • Erfarenhet från inköpsnära roller, gärna inom bygg, entreprenad eller liknande branscher • God förståelse för upphandling och avtalshantering • Förmåga att driva utvecklingsfrågor, särskilt kopplat till digitalisering och hållbarhet • Starkt analytiskt tänkande och god vana av att arbeta i Excel • Strukturerad arbetsmetodik och förmåga att hålla deadlines • God kommunikativ förmåga och fallenhet för att förklara komplexa frågor för olika målgrupper Vi tror att du är lösningsorienterad, självgående och tycker om att ta ansvar. Du har ett högt engagemang i dina frågor och en vilja att ständigt förbättra rutiner och arbetssätt. Passar beskrivningen in på dig? Då hoppas vi att du vill bli en del av vårt team! Skicka in din ansökan redan idag - vi ser fram emot att höra från dig. Tilltänkt tillträde till tjänsten är i början av augusti, eller enligt överenskommelse. Om företaget Eltel är en ledande leverantör av kritisk infrastruktur. Vi är verksamma i hela Sverige, med cirka 1000 medarbetare på 32 orter, varav cirka 250 medarbetare på huvudkontoret i Bromma. Vårt uppdrag är att säkra samhällets kritiska funktioner - vi bygger elnät, fiberinfrastruktur, solparker och laddinfrastruktur för framtiden. Vi har höga ambitioner inom hållbarhet och elektrifiering. Med konkreta mål för både elbilar och fossilfria bränslen arbetar vi för att skapa en miljöanpassad fordonsflotta samtidigt som vi stärker infrastrukturen för hela samhället. En anställning på Eltel innebär att du är med och bidrar till Sveriges kritiska infrastruktur rörande såväl förnybar energi som högpresterande kommunikationsnätverk. Hos oss får du stor variation i dina arbetsuppgifter och frihet tillsammans med mycket ansvar. Det är viktigt för oss att du trivs och utvecklas i ditt arbete, det finns således stora möjligheter att växa med oss om du vill – både inom din roll och genom att testa nytt. Vidare satsar vi på säkerheten och erbjuder en god arbetsmiljö för alla våra medarbetare. Med våra drygt 20 år på marknaden och närvaro i hela Sverige är Eltel en trygg arbetsgivare. Men den absolut viktigaste anledningen till att jobba hos oss är alla trevliga och kompetenta kollegor! Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar Eltel med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryterare June Pärnänen, tel. 070-622 60 19, alternativt Clemens Döring, tel. 070-789 85 81. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan!

26 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Inköpare till Skolinspektionen, vikariat
Statens Skolinspektion
Inköpare och upphandlare

Skolinspektionen arbetar för en skola där alla barn, elever och vuxenstuderande oavsett kön får en god kvalitet i sin utbildning, en likvärdig utbildning och kunskaper i en stimulerande och trygg miljö. Vi arbetar för en skola där alla barn, elever och vuxenstuderande ska ges möjlighet att utvecklas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. Myndigheten är lokaliserad på fem orter. Är du en drivande och serviceinriktad person med gott omdöme som tycker om att arbeta i team? Skolinspektionen söker nu en ny kollega som ska ingå i en grupp som arbete med inköp, e-handel och upphandling. Du ska ansvara för e-handelssystemet och självständigt kunna genomföra avrop tillsammans med verksamhetens beställare. Tillsammans med dina kollegor på enheten deltar du i att utveckla upphandlingsverksamheten. Det förutsätter att du kan arbeta självständigt samt trivs med att samarbeta med andra och ingå i ett team. Tjänsten är placerad inom enheten för ekonomi och verksamhetsstyrning som består av 16 medarbetare varav 3 arbetar med upphandling och inköp. Din närmaste chef är ekonomichefen. Enhetens ansvarsområden omfattar förutom upphandling, ekonomi, planering och verksamhetsuppföljning samt lokalfrågor. Enheten ingår i avdelningen för verksamhetsstöd och juridik med placering i Stockholm. Arbetsuppgifter Du ska ansvara för den löpande hanteringen av avtal i e-handelssystemet. Du ska också självständigt göra avrop för verksamhetens räkning och då hålla ihop hela förfarandet från inköpsanmodan, avrop till slutlig diarieföring av ärendet. Efter avslutat inköp ska du även bidra med stöd till avtalsägaren i avtalstolkning och avtalsförvaltning. Tillsammans med dina kollegor på enheten ska du vara delaktig i arbete med utveckling av de interna processerna som rör inköp, avrop och upphandling. Ni fördelar inkomna beställningar mellan er och arbetar så att ni vid behov kan täcka upp för varandra. Du fungerar även som back-up för fakturahantering. Kvalifikationer • Vi söker dig som har relevant utbildning. • Du har arbetat med förvaltning av avtal i e-handelssystem. • Du ska ha goda kunskaper i lagen om offentlig upphandling, LOU, och dess tillämpning. • Du ska ha minst ett års erfarenhet av att självständigt genomföra avrop inom den offentliga sektorn. • Arbetet kräver att du har god förmåga att uttrycka dig flytande på svenska i både tal och skrift. Meriterande • Du har genomfört upphandlingar. • Vana av att arbetat i systemen e-Avrop och/eller Visma Proceedo. • Erfarenhet av inköpsarbete i större organisation eller myndighet. Du ska vara strukturerad och kunna planera och driva ditt arbete självständigt. Du har ett pedagogiskt sätt och en integritet som hjälper dig i att ge stöd till verksamheten att göra rätt. Du arbetar systematiskt och slutför dina uppdrag med god kvalitet. Du har förmåga att både arbeta själv och tillsammans med andra. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Tjänsten Tjänsten är ett vikariat om 6 månader. Omfattningen är heltid. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Intervjuer kan ske löpande. Ansökan Klicka på ansök nedan, bifoga personligt brev och cv. Välkommen med din ansökan senast den 17 augusti 2025. Ansökan har dnr 2025:6409. Frågor Tjänsten: ekonomichef Anna Hedner Rekryteringsprocessen: Kristin Annerstedt Fackliga företrädare Saco-S: Caroline Engskär, OFR (ST): Mattias Friström   Samtliga nås via växeln 08-586 080 00.   Skolinspektionen har tagit ställning till rekryteringskanaler och önskar inte kontakt med mediesäljare gällande förslag till rekryteringslösningar.

26 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025