Med 1 000 experter på närmare 100 enheter över hela landet är Falck Sveriges mest kompletta leverantör av tjänster inom hälsa och arbetsliv. Vi erbjuder företagshälsovård, kris- och personalstöd, organisations- och ledarskapsutveckling, omställnings- och karriärtjänster samt primärvård och hälsotjänster för privatpersoner. Falcks tjänster inom hälsa och arbetsliv når 1,2 miljoner människor över hela Sverige och bidrar till ett hållbart arbetsliv och privatliv för alla. Är du en engagerad och driven sjuksköterska med ett genuint intresse för människor, deras hälsa och arbetsmiljö? Då ska du söka dig till oss på Falck hälsa och arbetsliv i Södertälje! Genom ditt arbete kan du aktivt bidra till att ge människor goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv och privatliv! Vi som söker en kollega är ett glatt, engagerat och kompetent team i trevliga lokaler på Nygatan i Södertälje. Du kommer att jobba nära erfarna och hjälpsamma företagssköterskor, företagsläkare, psykolog, fysioterapeut mfl som jobbar samspelande med våra kunder och deras medarbetare med goda resultat. Du kommer bl.a. att arbeta med: • Genomföra och återkoppla resultat från hälso- och arbetsmiljöenkäter/undersökningar exempelvis • nyanställningsundersökningar, hälso- och arbetsmiljöprofil, eller kundanpassade undersökningar m m • Hälsorådgivning / Hälsocoachning och individuella handlingsplaner • Vaccinationer och provtagningar • Lagstadgade hälsoundersökningar • Chefs- och medicinsk rådgivning • Kartläggning av arbetsmiljö och hälsa • Riskbruk • Drogtestning • Genomföra kundanpassade utbildningar exempelvis HLR, Första hjälpen på arbetsplatsen mm Vi söker dig som: • är minst legitimerad sjuksköterska, meriterande med utbildning till företagssköterska alt. distriktsköterska • har några års erfarenhet från medicinsk verksamhet, meriterande med erfarenhet från arbete i företagshälsovård • behärskar svenska och engelska i tal och skrift • har goda IT-kunskaper och förmåga och intresse av att leverera i digitala verktyg Vi ser gärna att du har: • Erfarenhet som Instruktör i HLR och Första hjälpen • Erfarenhet av vaccinationer/rådgivning • Erfarenhet av spirometriundersökningar • Erfarenhet av motiverande samtal Som person • är du målinriktad men kan samtidigt tänka om och anpassa dig om omständigheterna förändras • är du självgående, tar ansvar för ett proaktivt samarbete med våra kunder och driver ditt eget arbete • har du lätt för att samarbeta och ser värdet i att använda teamets kompetens för att möta kundens behov • har du förmåga att planera och strukturera och hålla ihop helheten • är du kundorienterad och affärsmässig • har du en god kommunikativ förmåga Du känner igen dig i våra Winning Behaviours: • Vi bryr oss om • Vi bygger förtroende • Tillsammans skapar vi mer värde Vi erbjuder dig: • Kollektivavtal med bra förmåner • Vara med och påverka i en av Sveriges framtidsbranscher i ett globalt bolag med muskler som fyller en viktig samhällsfunktion • Självständigt arbete i en kompetent grupp med fantastiska kollegor • Spännande arbetsplats med en enorm bredd av kompetens som borgar för ett kontinuerligt lärande i ett bolag under utveckling med interna möjligheter att växa • Intressanta kunder, både inom privat och offentlig sektor och inom en gedigen bredd av branscher Övrigt: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetstid helgfria vardagar 8-17. Tjänsten innebär ibland resor mellan enheterna och till kunder i närområdet vilket innebär att du måste ha körkort. Är du intresserad? Vid frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Nina Hultqvist på [email protected] eller på telefon 08-12817203 Välkommen med din ansökan senast 2025-08-03. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.
Är du en engagerad och strukturerad Ekonomiassistent redo för en ny utmaning? Vi söker nu en ansvarstagande Ekonomiassistent som vill bli en del av ett stabilt och sammansvetsat team. Här erbjuds du en central roll med varierade arbetsuppgifter, tydliga rutiner och nära samarbete med kunniga kollegor. Om företaget Vår kund har sitt kontor i norra Stockholm, med bra förbindelse till kollektivtrafik. För dig som kör bil erbjuds gratis parkering i direkt anslutning till kontoret. I teamet möts du av engagerade, kunniga och varma kollegor som alltid har nära till skratt eller en hjälpande hand. Du kommer att arbeta från kontoret fem dagar i veckan, då den direkta dialogen och det nära samarbetet värderas högt. Dina arbetsuppgifter I rollen som Ekonomiassistent hos vår kund ansvarar du för flera centrala delar av den löpande redovisningen. Ditt arbete kräver noggrannhet, struktur samt god planering av din tid. Dina dagliga arbetsuppgifter kommer att bestå av: • Kund- och leverantörsreskontra • In- och utbetalningar • Avstämningar • Påminnelsehantering • Löpande bokföring Din profil Vi söker dig med flerårig erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, är självgående, noggrann och har en tydlig känsla för struktur och ordning. Du har lätt för att samarbeta och kommunicera – även i ett högt tempo – och är trygg i en miljö med rak och tydlig kommunikation. Som person är du social, prestigelös och har en lösningsorienterad inställning. Du trivs i en dynamisk arbetsmiljö där man hjälper varandra, har högt i tak och arbetar tillsammans mot gemensamma mål. Som kollega har du inga problem att kliva in där det behövs och är mån om att bidra till både resultat och ett gott arbetsklimat. Framgångsfaktorer • Flera års erfarenhet av en liknande roll • Har lätt för att ta dig an ett nytt affärssystem, samt har goda kunskaper i Excel • Social och kommunikativ med positiv inställning • Trivs i ett team med både struktur och humor Om oss Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på rekrytering och interimslösningar inom Ekonomi, Finans, HR & Lön. Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Linkedin (https://www.linkedin.com/company/resultat-i-sverige-ab/) Ansökan START: Augusti/September 2025 OMFATTNING: Heltid PLACERING: Järfälla Kommun LÖN: Enligt överenskommelse KONTAKT: Gabriella Urban, 073-311 68 62 SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2025-07-31 Detta är en rekrytering där vi på Resultat AB sköter rekryteringsprocessen men där du blir anställd direkt hos vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Gabriella på 073 – 311 68 62 eller maila [email protected]
Vill du bli en del av ett härligt team och jobba med kvalitetsfrågor på ett företag i tillväxt?MilDef, en global ledare inom ruggade IT-lösningar, söker nu en Teamleader för Kvalitet till vårt team i Stockholm (Rosersberg). Hos oss får du en roll med både operativt ansvar och möjlighet att utveckla teamet och våra kvalitetsprocesser – i en bransch som gör skillnad varje dag. Din nya utmaning Som Teamleader för Kvalitet får du en nyckelroll i att leda och stötta ett kompetent team inom projektkvalitet. Du arbetar både strategiskt och operativt, med fokus på att vidareutveckla vårt arbetssätt, våra processer och våra medarbetare inom kvalitetssäkring. Du fungerar som ett stöd till projektledare och övriga funktioner i kvalitetsrelaterade frågor och är ansvarig för att kvalitetsperspektivet genomsyrar hela verksamheten. Huvudsakliga arbetsuppgifter Leda och coacha teamet inom projektkvalitet och säkerställa kompetensutveckling Delta i kontrakts- och designgranskningar och säkerställa efterlevnad av interna och externa kvalitetskrav. Sätta riktning och vidareutveckla kvalitetsstrategier, processer och arbetssätt. Ansvara för utveckling och implementering av kvalitetsplaner samt leveranskontroller. Driva förbättringsinitiativ och vara ansvarig för hantering av avvikelser och korrigerande åtgärder. Fungera som kontaktperson i kvalitetsfrågor mot kund, leverantörer och interna intressenter. Det här bidrar du med Du har några års erfarenhet av kvalitetsarbete i en projektbaserad miljö, gärna med erfarenhet av ledarskap eller en ambition att ta klivet in i en ledande roll. Du är strukturerad, har en god samarbetsförmåga och brinner för att utveckla både processer och människor. Du har: Erfarenhet av kvalitetsledning, gärna inom teknikintensiv industri. Kunskap om relevanta kvalitetsstandarder och arbetssätt (t.ex. ISO 9001). God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift. Svenskt medborgarskap (krav för säkerhetsklassning). B-körkort, då resor i tjänsten förekommer. Varför MilDef? På MilDef får du arbeta i en engagerad och stöttande miljö där dina idéer och insatser värdesätts. Du kommer att ha möjligheter till kontinuerligt lärande och karriärutveckling samt arbeta i en teamorienterad miljö som främjar innovation och samarbete. Vad vi erbjuder dig En engagerande och utvecklande roll i ett ledande företag. Möjlighet att arbeta med projekt som bidrar till nationell säkerhet och försvar. En samarbetsvillig och stöttande arbetsmiljö med engagerade kollegor. Kollektivavtal inkl. bra försäkringar Friskvårdsbidrag Regelbundna hälsoundersökningar Happiness team som ordnar roliga aktiviteter Ansökan Om du är redo för en ny utmaning och vill bli en del av vårt framgångsrika team, skicka din ansökan snarast. Vi ser fram emot att höra från dig! Läs mer om oss på MilDef.com. Vi jobbar med löpande urval, sista ansökningsdag är den 17 augusti. Viktig information Vi genomför bakgrundskontroller och drogtest på alla våra blivande kollegor innan anställning. MilDef - WE ARMOR IT. MilDef is a global systems integrator and full-spectrum provider specializing in rugged IT for military, government and critical infrastructure sectors. MilDef provides hardware, software, and services that shield and protect critical information streams and systems, when and where the stakes are the highest. MilDef’s products are sold to more than 200 customers through companies in Sweden, Norway, Finland, Denmark, United Kingdom, Germany, Switzerland, the United States and Australia, and through partner networks in more than 40 countries. MilDef was founded in 1997 and is listed on Nasdaq Stockholm since 2021. Vi undanber oss vänligen kontakt från annons- och rekryteringsförsäljning. #LI-LB1
Drivs du av att optimera fastigheters tekniska installationer inom VVS, styr- och övervakningssystem? Har du dessutom ett skarpt öga för att följa upp resultat och säkerställa att åtgärderna ger verklig effekt? Då kan du vara den vi söker! Som Projektledare inom installation på Balder så kommer du in i en framtidsorienterad organisation. Våra fastigheter omfattar många olika typer av verksamheter och kunder och våra tekniska installationer är av lika varierande karaktär. Just nu söker vi en driven installationsprojektledare med inriktning mot Ventilation till vårt kontor i Stockholm. Ditt huvudsakliga uppdrag blir att driva projekt inom installation, drift och energi med målet att effektivisera våra anläggningar, minska energiförbrukningen och skapa ett bättre inomhusklimat. Som projektledare har du breda kontaktytor och ansvarar för projekten genom hela processen – från förstudie och upphandling till produktionsfas, slutbesiktning och överlämning till driftansvariga, både internt och externt. Du leder installationsprojekten i nära samarbete med drift-, förvaltnings- och projektorganisationen. Tjänsten innefattar även att ge stöd i frågor rörande entreprenadjuridik, entreprenadformer samt andra tekniska projektfrågor. Du plockar både lågt hängande frukter och sår gräs där det behövs. Vid din sida har du kollegor som går från ord till handling. Vi behöver någon som visar vart vi ska gå i frågan och som tar hand om installationerna som kräver tid och energi. I rollen som installationsprojektledare kommer du också ansvara för: Framtagande av förstudie samt upprättande av förfrågningsunderlag inklusive leda projekt i produktion till slutbesiktning Upphandling av entreprenörer Projektjuridik med entreprenadavtal med entreprenörer samt myndighetskontakter. Totalansvar gällande teknisk lösning, tids- samt ekonomi i projekt. Vi vill bli mer träffsäkra. Som Installationsprojektledare kommer du utgå från data. Denna data tas fram i samarbete med övriga kollegor inom avdelningen. Vi följer upp denna samt utfall, för att ta bättre beslut framåt! Din profil Vi söker sig som har en relevant utbildning inom bygg och installationer samt minst 5 års arbetslivserfarenhet som projektledare inom Ventilation. Det är meriterande om du har en bakgrund som entreprenör eller kommer från konsult-/fastighetssektorn. För att lyckas i rollen har du en god förståelse kring projektprocessen och installationsteknik inom ROT-projekt. Som person är du engagerad, affärsmässig och har ett prestigelöst förhållningssätt. Låter detta som en tjänst för dig? Kul! Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placering vårt huvudkontor i Stockholm, arbete på plats fem dagar i veckan. I denna process ber vi dig inte skicka med personligt brev, utan vill i stället att du besvarar våra urvalsfrågor. Vi använder oss av rekryteringstester för att hjälpa oss göra ett så bra och objektivt urval som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Matina Khosravian på [email protected]. Hjärtligt välkommen till en bransch full av möjligheter! #LI-MK1
I Huddinge kommun arbetar vi för att skapa ett hållbart samhälle, där natur, teknik och god service samspelar. Huddinge är en stor Stockholmskommun med cirka 6 400 medarbetare och fler än 110 000 invånare. Hos oss känner du dig trygg, delaktig och stolt när vi med kraft gör skillnad, varje dag! Socialförvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och omsorg för personer med funktionsnedsättningar. Vi arbetar förebyggande med stöd, insatser och myndighetsutövning till barn, ungdomar, familjer, vuxna, äldre och personer med funktionsnedsättning. Vårt uppdrag är att öka individers förutsättningar att leva under så bra levnadsvillkor som möjligt samt att stärka individer till att leva ett självständigt liv. Vi är en socialtjänst som ligger i framkant i preventionsarbetet och i omställningsarbetet till en än mer lätt tillgänglig och kunskapsbaserad socialtjänst. Enhetsbeskrivning Socialjouren arbetar med akut socialt arbete i de fyra Södertörnskommunerna Botkyrka, Haninge, Nynäshamn och Huddinge. Socialjouren bemannas söndag-torsdag kl.15.30-02.00, samt fredag-lördag kl.13.30-02.00. Varje arbetspass bemannas med fyra socialsekreterare. I tjänsten ingår viss beredskap efter ordinarie arbetstid. Handledning, personalmöten samt vissa planerings och utbildningsdagar ingår i tjänsten. Socialjouren har sina lokaler Paradistorget 14 i Huddinge C. Enheten består av enhetschef och 8 socialsekreterare. Socialjouren har en vikariepool med 13 socialsekreterare. Det är en stabil arbetsgrupp, denna rekrytering beror på en kommande pensionsavgång. Om arbetet Arbetet på Socialjouren innebär ett kvalificerat akut socialt arbete. Som socialsekreterare på Socialjouren handlägger du ärenden för invånare som kan vara i behov av akuta insatser. Arbetet innebär myndighetsutövning enligt SoL, LVU och LVM samt råd och stöd inom alla åldersgrupper. I arbetsuppgifterna ingår att bedöma den enskildes vårdbehov/hjälpbehov, fatta beslut, verkställa beslut, dokumentera, samverka, samordna insatser, stödja och motivera. Vårt mål är att ge invånare ett rättssäkert och gott bemötande i den akuta situationen. Din profil Du är utbildad socionom och har erfarenhet inom verksamhetsområdet Individ- och familjeomsorgen. Meriterande är erfarenhet av myndighetsutövning inom barn och ungdom. Du har ett intresse av att lära dig mer inom de verksamhetsområden som du inte tidigare har direkt yrkeserfarenhet av. Du är serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa och etablera kontakt med människor i en utsatt situation. Du har en förmåga att både flexibelt och självständigt driva arbetet framåt samt i samarbete med dina arbetskamrater. Du har förmågan att prioritera, göra korrekta avvägningar och fatta beslut i akuta situationer. Du har ett stort intresse att tillsammans med teamet fortsätta utveckla och förbättra arbetsmetoderna inom det akuta sociala arbetet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Varför Huddinge? För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. https://www.huddinge.se/arbete-och-karriar/arbeta-i-huddinge-kommun/#Formaner (https://www.huddinge.se/arbete-och-karriar/arbeta-i-huddinge-kommun/#Formaner) Upplysningar Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Sofie White, Enhetschef: [email protected] (mailto:[email protected]) Tillträde: Oktober 2025 Välkommen in med din ansökan!
Nordea is a leading Nordic universal bank. Job ID: 27380 Are you ready to help shape the future of ML & AI at Scandinavia’s largest bank, working alongside a dynamic, fast-paced team? The Group AI Center of Excellence is an established unit within Group Technology focusing on delivering and enabling ML/AI use cases across the organization. The unit provides reusable ML/AI Assets that are developed in conjunction with business stakeholders to be leveraged by a wide variety of use cases. We are now looking for an Expert Data Scientist who is interested in working in the field of ML/AI with use-cases across the bank. You will work closely with data scientists, ML engineers, and business stakeholders to take AI applications from concept to production, ensuring they are developed in an ethical, safe, and sustainable way. About this opportunity Welcome to the Data science & Decisioning team. Your passion for working with people from both a technical and a business background, coupled with your curiosity for ML & AI and new innovations like Generative AI, makes you well-suited for this position. As Nordea pioneers its way into an ML/AI and Gen AI driven future, you will thrive by embracing a dynamic environment, fostering collaboration, and maintaining an open and adaptable mindset. What you will be doing: * As a data scientist, you will help to resolve data-intensive decisioning problems through application of data processing & modelling and contribute to driving intelligent automation through algorithmic & model-based solutions: Design and build scalable, reliable ML/AI solutions, using existing assets & framework or creating something new from scratch * Collaborate and engage in discussions with stakeholders and colleagues related to requirements, data and methods for data manipulation to resolve broad spectrum of business problems * Ensure our ML/AI applications are developed from idea to production, meeting all necessary requirements for smooth and successful deployment * Engage and incorporate feedbacks by following the internal guidelines coming from model risk validation framework, legal or privacy teams. Engage in optimizing the code for further steps towards model deployment * Stay on top of cutting-edge technologies by exploring and recommending the latest and greatest AI methods, tools and services. Your insights will keep us ahead of the curve! Our AI team culture is built on collaboration, continuous learning and innovation. We foster an open environment where diverse ideas thrive, encouraging everyone to push the boundaries of technology while supporting each other´s growth. With a strong focus on well-being, we prioritize work-life balance and encourage open communication. Who you are Collaboration. Ownership. Passion. Courage. These are the values that guide us in being at our best – and that we imagine you share with us. To succeed in this role, we believe that you: * Embrace a growth mindset, where you enjoy taking initiative and bringing solutions * Enjoy problem solving, and tackling challenges * Are an awesome team member and you have a strong ability to inspire and collaborate with people to take action Your experience and background: * BSc, MSc or PhD in Computer Science, Computer Engineering, Engineering Physics, relevant data science field * 10+ years of experience in testing, maintaining, launching AI/ML products, working with MLOps best practices and DevOps environment (CI/CD pipelines, Docker, container orchestration) * Experience in training, evaluation, fine-tuning and deployment of predictive models; including feature selection, hyper-parameter tuning, error analysis and data visualisation * You’re a coding wizard in one or more data science programming language i.e. Python, Pyspark, SQL etc., and you know your ways around tools like IBM Watson (CP4D), BitBucket, Hive, Unix Systems, visualization tool such as PowerBI etc. * Experience working with public cloud providers (AWS, Azure or GCP), especially their serverless, ML (e.g., AWS SageMaker), or data storage services as well as Infrastructure as Code (IaC) * Skilled at transforming complex ideas into clear, engaging explanations—whether you're presenting to a technical team or breaking things down for non-experts If this sounds like you, get in touch! Next steps We kindly ask you to submit your application as soon as possible, but no later than 20/07/2025. We will ongoingly be reviewing applications and conducting interviews as we receive them, and might close the recruitment process before the posting end date. Any applications or CVs sent by email, direct messages, or any other channel than our application forms, will not be accepted or considered. If you have any questions about the role or this recruitment process, please reach out to our tech recruiter and main point of contact Anna Dahlström, [email protected]. For union information, please contact [email protected] or [email protected].
Gillar du att resa i Sverige och ger det lilla extra när det kommer till att leverera god service? Har du tidigare jobbat som chaufför och är lite händig? Vill du vara en del av att jobba med hållbarhet och minska tungmetaller i våra vattendrag? Då har vi en tjänst för dig! Sweden Recycling med huvudkontor i Spånga är specialiserat på miljöfrågor och omhändertagande av farligt avfall inom tandvården. I 40 år har vi varit tandvårdens certifierade samarbetspartner gällande trygga, pålitliga lösningar och hållbart miljöarbete. Sedan 2010 har Sweden Recycling varit en del av tyska medentex-gruppen och vi driver den svenska marknaden från våra kontor i Spånga och Växjö. Sweden Recycling är en del av Rentokil Initial – ett av världens största serviceföretag med över 58 000 medarbetare i fler än 60 länder runtom i världen. Utöver Sweden Recycling består Rentokil Initial av ett antal olika divisioner som bl.a. Skadedjurskontroll och växtinredning. I Sverige är vi totalt ca 450 medarbetare, och i Sweden recycling ca 20 medarbetare, fördelade på våra kontor i Växjö och Stockholm. Vi jobbar efter våra fyra värderord, service, relationer, teamwork och ansvar. Den viktigaste framgångsfaktorn för oss är våra medarbetare. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Du kommer bli en del av ett härligt team! Om rollen Nu söker vi en ny kollega till vårt serviceteam för att arbeta med rörsaneringar och miljöservice i hela Sverige. I din roll kommer du att utföra inspektioner och funktionskontroller av tandläkarklinikers sugsystem, spolning av kontaminerade avloppsrör samt sköta kategorisering och sortering av farligt avfall som sedan transporteras som farligt avfall eller farligt gods. Arbetet i fält är självständigt men du ingår i ett team med erfarna kollegor. Våra kunder finns i hela Sverige varför övernattningar på annan ort sker regelbundet och kan bli upp till tre dagar per arbetsvecka. Hos oss arbetar du 40 timmar/vecka men lite längre dagar måndag till torsdag (kl. 07:00-18:00) vilket innebär att du är helt ledig på fredagar. Vi söker dig som gillar att ta det ansvar som en fri arbetsroll innebär. Tjänsten utgår från Stockholm. Vem är du? Som person är du serviceminded och brinner för att ge service till kund. Du är pålitlig och noggrann samt har lätt för att samarbeta och passa tider. Du uppskattar ordning och reda. Du har förmågan att ta egna initiativ när det krävs. En positiv attityd och hög arbetsmoral ser vi som en självklarhet. Arbetet kan innebära lyft och långa resor i lastbil, så du bör vara i god fysisk form. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av servicebranschen, är praktiskt lagd och är van att arbeta med digitala arbetsredskap. Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat med transport av farligt avfall eller har erfarenhet av att ha jobbat med vatten och rör. C-körkort är meriterande. Du bör ha goda kunskaper i svenska och engelska. Ytterligare information Vad vi erbjuder dig fyra dagars arbetsvecka ett härligt gäng kollegor att samarbeta med kollektivavtal (IF Metall) friskvård och hälsoinspiration årlig kick-off möjligheter att växa i en internationell organisation
Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa. Välkommen att utvecklas med oss Svartbäcksskolan är en kommunal skola med grundskola F-6, fritidshem, anpassad grundskola 1-9, lärstudio, samt en egen mindre undervisningsgrupp. På skolan finns idag totalt cirka 430 elever och 115 personal. Vår skola ligger vid Tyresta nationalpark i Haninge kommun med urskogen runt hörnet. Vi har höga ambitioner att ständigt utveckla verksamheten genom att vara en attraktiv skola där alla elever får plats och där vi jobbar tillsammans med målet i sikte för att skapa goda förutsättningar för ett bra framtida liv för våra elever. Vi arbetar ständigt med kvalitetsutveckling av verksamheten, där höjda resultat, ökad likvärdighet samt tillgänglig och kreativ lärmiljö står högt på agendan. Vår vision VI VILL VARANDRA VÄL, VI GÖR VARANDRA BÄTTRE genomsyrar skolans verksamhet i allt vi gör. Ditt uppdrag Som resursperson i vår lilla undervisningsgrupp, är du en viktig del av elevernas samlade skoldag. Du arbetar med att skapa en trygg och utvecklande miljö för eleverna under såväl skoltid, som rast och fritidstid. Under skoltid arbetar du med en lärare och två lärarassistenter. Gemensamt utformar ni ett arbetssätt som är gynnsamt för elevernas lärande. Under eftermiddagen arbetar du i fritidsverksamheten för åk 1-3 och tillsammans med dina kollegor ansvarar ni för att eleverna får en lustfylld och meningsfull fritid. Det här söker vi hos dig Vi söker dig som är lugn, trygg och stabil. Du är engagerad och har förmågan att skapa goda relationer med såväl kollegor, som elever och vårdnadshavare. Du har lätt för att samarbeta och samverka och ser det som en naturlig del av ditt vardagliga arbete. Du är flexibel och lösningsorienterad, elevernas behov och välbefinnande är alltid i fokus. Du har en positiv elevsyn och tror på att barn gör rätt om de kan. Du är lågaffektiv och bemöter eleverna med hänsyn och respekt, även i utmanande situationer. Utbildning eller tidigare erfarenheter av att arbeta med elever som har NPF är önskvärt. Erfarenhet av att undervisa i olika ämnen är meriterad. Vid rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid sociala kompetenser och personlig lämplighet. Det här kan vi erbjuda dig Ett utvecklande arbete som engagerar och utmanar, tillsammans med kunniga kollegor. Friskvårdscheckar, 2000:-/år. Intervjuer kommer ske löpande. Välkommen med din ansökan! I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer. Haninge kommun ser mångfald som en styrka och välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering.
Vi söker en praktiskt lagd och ansvarsfull tekniker som vill arbeta med tillsyn, skötsel och enklare reparationer av busshållplatser. Arbetet omfattar bland annat städning, klottersanering, ljuskällsbyten, samt dokumentation i digitala system. Under vintertid deltar du i snö- och halkbekämpning. Krav: * B-körkort * God fysisk förmåga * Svenska i tal och skrift * Vana vid digitala verktyg Meriterande: * Erfarenhet av klottersanering, etsning, glasristning * Certifikat i arbete på väg (nivå 2) * Klottersaneringscertifikat
Är du utbildad inom arkivvetenskap och intresserad av en roll i en myndighet under utveckling och tillväxt? Livgardet är arméns största och mest mångfacetterade förband. Regementsstaben administrerar Livgardets alla verksamheter och tar fram beslutsunderlag till samt stödjer Regementschefen i dennes ledning av regementet. Regementsstaben består av nio avdelningar som bland annat arbetar med personalfrågor, ekonomi, planering, genomförande och logistik. Du kommer att tillhöra avdelningen för chefsstöd (G0) som är en avdelning med många olika områden och en bred kompetens. Uppgifter I din roll som arkivarie kommer du att arbeta med olika uppgifter inom arkivtjänst så som att ordna och förteckna, hantera utlämnande av allmän handling, genomföra bevarande- och gallringsutredningar samt utbilda och informera inom dokumenthantering. Vid behov kommer du att stödja arbetet på expeditionen. Vidare kan det också bli aktuellt att delta i spännande och lärorika projekt och utvecklingsarbeten som bedrivs inom informationshanteringsområdet i Försvarsmakten. Som anställd i Försvarsmakten har du flera olika förmåner att nyttja, till exempel fysisk aktivitet på arbetstid, ersättning för träningsskor samt 28, 31 eller 35 dagars semester beroende på ålder. Kvalifikationer Krav • Minst 60 hp i arkivvetenskap • Aktuell och relevant erfarenhet av arbete i dokument- och ärendehanteringssystem • God datorvana • God kommunikationsförmåga i både tal och skrift Personliga egenskaper Vi söker dig som är flexibel, självgående och strukturerad. Du är även serviceinriktad samt har lätt för att skapa kontakter och jobba i grupp. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Meriterande • Kännedom om offentlig förvaltning • Erfarenhet av ordnande och förtecknande • Erfarenhet av utvecklingsarbete inom dokumenthanteringsområdet • Erfarenhet av hantering av elektroniska handlingar • Erfarenhet av registratur • B-körkort Övrigt Anställningsform: tillsvidareanställning, Försvarsmakten tillämpar i regel sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Tjänsten är civil. Omfattning: 100% Arbetsort: Kungsängen Lön: individuell lönesättning Tillträdesdatum: enligt överenskommelse Resor i tjänsten förekommer. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-13. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du beskriver varför du är lämpad för denna befattning. Ansökan sker via Försvarsmaktens hemsida,www.forsvarsmakten.se. För upplysningar om befattningen kontakta: Chef G0 Rickard Sellin, nås via växeln 08-788 75 00 eller [email protected] Fackliga företrädare nås via växeln 08-788 75 00: OFR/S: Örjan Jansson OFR/O: Orry Finnermark SACO: Per Textorius SEKO: Lise-Lotte Larsson Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Livgardet är ett av Försvarsmaktens största förband med anor från 1521. Vi utbildar morgondagens soldater, liksom militärpoliser och personal som ska genomföra internationell insats. Vi bevakar de kungliga slotten, vi har säkerhets- och markstridsförband. Vi ansvarar också för att bevara och utveckla svensk militärmusiktradition. Vårt huvudsäte är i Kungsängen utanför Stockholm, men vi finns också i Sollentuna, i centrala Stockholm, Uppsala, Göteborg och Karlskrona. Inom Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Välj ett jobb för att visa detaljer