Skolsköterska till trevlig friskola f-6
Klara SkolPool AB
Skolsköterskor

Arbetsbeskrivning Om du vill arbeta på en liten personlig skola med Montessori pedagogik är det här skolan för dig. Uppdraget är på 20% med start till höstterminen -25 Din bakgrund Du ska vara legitimerad sjuksköterska med vidareutbildning inom öppen hälso- och sjukvård, hälso- och sjukvård för barn och ungdom eller skolhälsovård. För dig som är lite nyare i rollen erbjuder vi stöd och extra handledning. När du arbetar på våra vårdgivarskolor är du en del i våra team. Tillsammans med dina kollegor skapar ni en tryggare vardag med kompetens- och erfarenhetsutbyte. Inom vår vårdgivarorganisation har vi en tydlig struktur med ett väluppbyggt metodstöd och ledningssystem. Inom Klara SkolPool har vi alltid korta kontaktvägar och du har alltid nära till din medicinskt regionansvariga och medicinska verksamhetschef. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill att du känner igen dig i följande: - Självgående - Social och utåtriktad - Flexibel - Brinner för elevhälsa och våra barn och ungdomar - Ett genuint intresse för förebyggande elevhälsa Om oss Ambeas verksamhetsområde Klara SkolPool är en av Sveriges ledande aktörer för bemanning inom skola. Klara SkolPool arbetar enligt ett kvalificerat ledningssystem, Socialstyrelsens riktlinjer för medicinsk elevhälsa och GDPR. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag och är ISO-certifierade. Klara SkolPool är ett närvarande personalföretag med kvalitet, flexibilitet, engagemang och eleven i fokus. Vi är det personliga företaget, hos oss på Klara SkolPool får du en egen konsultchef som känner dig, vet hur du önskar arbeta och kan din kompetens. Vi erbjuder varierade uppdrag och samarbetar med skolor, koncerner och kommuner i hela Sverige. Våra uppdrag löper oftast terminsvis eller längre, men vi har också kortare uppdrag under läsåret. Vi kan skolan och arbetar med alla personalgrupper inom elevhälsan. Viktigt för oss är att vår personal får stöd i vardagen. Vi erbjuder: - Marknadsmässig lön - Tillsvidareanställning eller anställningsform enligt överenskommelse - Friskvårdsbidrag - Kollektivavtal - Personlig utbildningspott - Bidrag för sociala aktiviteter Urval görs löpande och därför hoppas vi att du ansöker idag. För all anställning krävs utdrag ur belastningsregistret så beställ ditt redan idag! Vi vill bidra till elevernas möjligheter att lära och växa. Om du också vill bidra till detta, så ser vi fram mot att lära känna dig. Klara SkolPool ska vara kvalitetsledande i allt som görs och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Välkommen till Klara SkolPool!

17 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Kundservicemedarbetare / Produktadministratör till Motonet
Clevry Sweden AB
Backofficepersonal m.fl.

Din roll Är du en serviceinriktad person med erfarenhet av kundservice? Är du strukturerad och självständig i ditt arbete? Vi söker nu en kundservicemedarbetare som kan ge professionellt stöd till både företags- (B2B) och konsumentkunder (B2C) till vårt huvudkontor i Stockholm. Du kommer att samarbeta nära med varuhuspersonal och andra interna funktioner för att säkerställa en effektiv och kundorienterad arbetsmiljö. Du kommer även att spela en viktig roll i optimering och förbättring av produktbeskrivningar och använda digitala verktyg för att förbättra textinnehåll på vår onlinesida. Huvudsakliga arbetsuppgifter Ge professionell kundsupport till både B2B- och B2C- kunder via e-post, chat och telefon Handleda och stötta varuhuspersonal och andra i kundserviceärenden Fungera som en mellanhand mellan interna och externa funktioner så som ekonomi och logistik Optimera och förbättra texter och produktbeskrivningar med hjälp av AI-verktyg och andra digitala verktyg Vara första kontaktpunkt och samordnare för kundserviceärenden mellan olika avdelningar som ekonomi och logistik Vad söker vi i dig?  Erfarenhet av kundservice via telefon och/eller chat  Erfarenhet av detaljhandeln ses som meriterande  Erfarenhet av enklare fakturahantering och orderadministration ses som meriterande  Bekantskap med AI-verktyg för textoptimering är en fördel  Flytande i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt  Erfarenhet och vana vid att arbeta i relevanta IT-system för kundservice  Strukturerad, ordningsam och självständig i ditt arbete  Kundfokuserad och lösningsorienterad  Ha en flexibel inställning och vara villig att utföra arbetsuppgifter utanför den egna rollen för att stötta företagets utveckling  Det är meriterande med erfarenhet av liknande sortiment och/eller bransch och/eller liknande arbetsuppgifter inom andra branscher Varför ska du välja Motonet? Motonet är ett starkt och välmående bolag som drivs av den familjeägda 60 år gamla koncernen Broman Group. Motonet är kollektivavtalsanslutna genom Svensk Handel. Kompensation och förmåner utgår som minst enligt branschstandard såsom: friskvårdsbidrag, tjänstepension och prestationsbaserad bonus. Här ges du en möjlighet att vara en av nyckelspelarna i och bidra till Motonets uppbyggnation i Sverige! Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocess samarbetar Motonet med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry.  Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden

17 juni 2025
Sista ansökan:
4 december 2025
Skolsköterska till Hägersten sökes
Klara SkolPool AB
Skolsköterskor

Arbetsbeskrivning Skolsköterska sökes! Just nu söker vi en skolsköterska till en trivsam, liten vårdgivarskola i Hägersten. Skolan har årskurs F–3 och är perfekt för dig som vill kombinera en 20 % tjänst här med annan sysselsättning. Vi ser gärna att du som skolsköterska är handlingskraftig och har ett varmt, lyhört förhållningssätt gentemot alla du möter. I rollen samarbetar du nära elevhälsan, pedagoger och vårdnadshavare, med fokus på elevens bästa. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde hösten 2025. Din bakgrund Du ska vara legitimerad sjuksköterska med vidareutbildning inom öppen hälso- och sjukvård, hälso- och sjukvård för barn och ungdom eller skolhälsovård. För dig som är lite nyare i rollen erbjuder vi stöd och extra handledning. När du arbetar på våra vårdgivarskolor är du en del i våra team. Tillsammans med dina kollegor skapar ni en tryggare vardag med kompetens- och erfarenhetsutbyte. Inom vår vårdgivarorganisation har vi en tydlig struktur med ett väluppbyggt metodstöd och ledningssystem. Inom Klara SkolPool har vi alltid korta kontaktvägar och du har alltid nära till din medicinskt regionansvariga och medicinska verksamhetschef. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill att du känner igen dig i följande: - Självgående - Social och utåtriktad - Flexibel - Brinner för elevhälsa och våra barn och ungdomar - Ett genuint intresse för förebyggande elevhälsa Om oss Ambeas verksamhetsområde Klara SkolPool är en av Sveriges ledande aktörer för bemanning inom skola. Klara SkolPool arbetar enligt ett kvalificerat ledningssystem, Socialstyrelsens riktlinjer för medicinsk elevhälsa och GDPR. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag och är ISO-certifierade. Klara SkolPool är ett närvarande personalföretag med kvalitet, flexibilitet, engagemang och eleven i fokus. Vi är det personliga företaget, hos oss på Klara SkolPool får du en egen konsultchef som känner dig, vet hur du önskar arbeta och kan din kompetens. Vi erbjuder varierade uppdrag och samarbetar med skolor, koncerner och kommuner i hela Sverige. Våra uppdrag löper oftast terminsvis eller längre, men vi har också kortare uppdrag under läsåret. Vi kan skolan och arbetar med alla personalgrupper inom elevhälsan. Viktigt för oss är att vår personal får stöd i vardagen. Vi erbjuder: - Marknadsmässig lön - Tillsvidareanställning eller anställningsform enligt överenskommelse - Friskvårdsbidrag - Kollektivavtal - Personlig utbildningspott - Bidrag för sociala aktiviteter Urval görs löpande och därför hoppas vi att du ansöker idag. För all anställning krävs utdrag ur belastningsregistret så beställ ditt redan idag! Vi vill bidra till elevernas möjligheter att lära och växa. Om du också vill bidra till detta, så ser vi fram mot att lära känna dig. Klara SkolPool ska vara kvalitetsledande i allt som görs och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Välkommen till Klara SkolPool!

17 juni 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
myNanny barnvakt Sollentuna, nanny / barnpassning 1-2 gånger/vecka
YCLA AB
Övrig hemservicepersonal m.fl.

Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Så funkar jobbet som barnvakt Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig! Mer om familjen Under din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta: Antal barn: 1 Ålder: 3 år Dagar i veckan de önskar hjälp: 1-2 gånger i veckan Tider: Oftast hämtning från förskola och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar) Extrajobbet passar perfekt för dig som: Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barn Har erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigt Kan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny: Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa Du är alltid försäkrad under barnpassningen Flexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardag Följa och vara delaktig i ett barns utveckling Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpen Introduktionsutbildning av oss på myNanny Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNanny Viktiga och relevanta meriter till ditt CV Ansök till jobbet på 3-4 min Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny. Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Nanny hos https://nannypoppins.se Barnvakt hos https://barnvakt.se Au pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pair Personlig studiecoach hos https://www.allakando.se Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Studiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm Personlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg

17 juni 2025
Sista ansökan:
1 juli 2025
Application Manager till Hydroscand
Bravura Sverige AB
Systemförvaltare m.fl.

Om företaget Hydroscand är en ledande leverantör av slangar och ledningskomponenter och erbjuder lösningar för flertalet industrier globalt. Med en stark närvaro i över 20 länder är Hydroscand ett familjeägt företag med en entreprenöriell anda som ständigt växer och utvecklas. Huvudkontoret ligger i Stockholm, där du arbetar tillsammans med engagerade kollegor i en öppen och dynamisk arbetsmiljö.  I den här rollen tillhör du IT-sektionen som består av fyra team: Operation, Support, ERP och Application. I rollen som Application Manager blir du högst delaktig i att forma och driva applikationsförvaltningsprocessen framåt. Du erbjuds goda möjligheter att påverka din vardag och arbetssätt framåt i en snabbfotad organisation som är i en tillväxtfas.  Arbetsuppgifter Som Application Manager har du en central roll i att säkerställa att företagets applikationer och system inom ditt ansvarsområde hanteras och utvecklas enligt fastställda processer, modeller och strategier. Du fungerar som en brygga mellan IT-avdelningen och verksamheten när det gäller förvaltning och problemhantering av applikationer. Rollen innebär även att driva interna IT-projekt och delta i större affärsrelaterade initiativ. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår: • Underhåll och förbättring av befintliga applikationer enligt roadmap • Säkerställ kvalitetsgranskning av korrigeringar och utveckling • Agera kontaktperson för applikationsfrågor inom ditt ansvarsområde • Identifiera och implementera förbättringar i applikationernas funktioner och processer • Dokumentera krav för utvecklare och externa leverantörer, samt delta i relevanta projekt • Hålla dokumentation uppdaterad och producera utbildningsmaterial för verksamheten Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Flerårig erfarenhet av applikationsförvaltning, gärna i en generalistroll • Erfarenhet av att driva förändringsarbete och implementera förvaltningsmodeller • Erfarenhet av att samordna och kravställa mot interna och externa intressenter • God förståelse för cybersäkerhetskoncept • Obehindrad svenska och engelska i tal och skrift Vi söker dig som har en stark drivkraft och som trivs med att vara med och forma framtidens IT-funktioner. Du är en erfaren applikationsförvaltare med bred kompetens och förmåga att se helheten och prioritera rätt insatser. Du är bekväm med att arbeta självständigt men värdesätter också teamarbete och ser värdet i ett nära samarbete med verksamheten. Din förmåga att strukturera och effektivisera förvaltningsprocesser tillsammans med din analytiska sida kommer att vara avgörande för att lyckas i denna roll. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Älvsjö, Stockholm. Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Hydroscand. Vid frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Marcus Eriksson [email protected]. #Brillante

17 juni 2025
Sista ansökan:
4 december 2025
Senior Risk Manager – Stockholm
Sway Sourcing Sweden AB
IT-säkerhetsspecialister

En erfaren Senior Risk Manager sökes för ett uppdrag hos en finansiell aktör som befinner sig i en fas av effektivisering och vidareutveckling av sin riskhantering. Rollen är placerad inom COO-organisationen och innebär nära samarbete med både affärsverksamheten och kontrollfunktioner. Fokus ligger på att stärka det processorienterade arbetet, etablera en tydlig metodik för riskhantering och förbättra riskrapporteringen till ledning och styrelse. Arbetsuppgifter: Förmedla företagets riskaptit och interna riktlinjer till organisationen Leda och stödja riskanalyser samt bedöma kontroller vid förändringar Bidra till förbättrade kontroller för att minska risker Utveckla, följa upp och rapportera riskindikatorer och gränsvärden Hålla interna utbildningar inom riskhantering Granska riskbedömningar vid incidenter, revisioner eller klagomål Stödja dokumentation enligt fastställda rutiner Konsolidera och rapportera identifierade risker Driva utveckling av metoder och processer för riskstyrning Skallkrav: Flerårig erfarenhet från bank, värdepappersbolag eller liknande Specialistkompetens inom operativa risker Gedigen kunskap om intern styrning och kontroll i finanssektorn Stark förståelse för processorienterad riskhantering Kännedom om risker kopplade till IKT och informationssäkerhet God kunskap om externa regelverk (t.ex. FFFS 2014:1–5) Erfarenhet inom minst ett av följande områden: betalningar, clearing, informationssäkerhet eller leverantörshantering Meriterande: Certifiering inom riskhantering (ex. CRMA, ISO 31000 eller liknande) Personliga egenskaper: Analytisk och förändringsorienterad Tydlig och kommunikativ i både tal och skrift Relationsskapande och trygg i samarbeten Proaktiv, strukturerad och med ett långsiktigt fokus Tillträde och ansökan Start: Augusti 2025 eller enligt överenskommelse Slut: 31 december 2025, med möjlighet till förlängning Omfattning: 80–100 % Sista ansökningsdagen: ASAP Plats: Stockholm (Liljeholmen), med viss möjlighet till distansarbete Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

17 juni 2025
Sista ansökan:
4 december 2025
Interimchef till Skolverket
Adecco Sweden AB
Förvaltnings- och planeringschefer

Om tjänsten Som interimchef till Skolverket kommer du att vara interim enhetschef för Skolverkets nya enhet för planering och styrning inom avdelningen för verksamhetsstöd. Enheten ansvarar för att driva och samordna myndighetens styrprocesser, planering, uppföljning, remisshantering och kontakt med bl.a. Utbildningsdepartementet. Rollen innefattar även verksamhetsutveckling, förändringsledning, uppbyggnad av enhetens arbetssätt samt ansvar för portföljkontoret och strategisk IT-utveckling. I din roll som interimchef kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: - Leda den nyinrättade enheten för planering och styrning inom avdelningen för verksamhetsstöd - Driva och samordna arbetet med myndighetens styrprocesser för att säkerställa en sammanhållen intern styrning - Ansvara för planering och uppföljning av myndighetens verksamhet, inklusive hantering av remisser, beredning och samordning av ärenden - Samverka med verksledningskansliet och fungera som stöd i arbetet med generaldirektören - Ansvara för myndighetsövergripande verksamhetsutveckling samt hantera externa kontakter och kontakt med Utbildningsdepartementet - Bygga upp enhetens arbetsformer, strukturer och arbetssätt från grunden - Etablera goda samarbetsformer och relationer med myndighetens övriga chefer i styrningsfrågor - Leda förändringsarbete i syfte att utveckla en organisation som effektivt stödjer och samordnar intern styrning - Driva arbetet med portföljkontoret och utvecklingsportföljen, inklusive att ta fram strategiska beslutsunderlag och samordna objektledare Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som interimchef är ett konsultuppdrag på heltid med start i mitten av augusti och beräknas pågå tom. 28 februari 2026 med möjlighet till förlängning upp till 12 månader. Tjänsten kommer huvudsakligen att vara på plats i Solna business park. Du förväntas att vara på plats på kontoret, evenutellt distansarbete tillåts upp till 50%. Krav för tjänsten: - Akademisk utbildning inom statsvetenskap, samhällsvetenskap, ekonomi, alternativt annan inriktning som Skolverket bedömer som likvärdig - Minst fem års chefserfarenhet med verksamhets-, personal- och budgetansvar inom offentlig sektor - Fem års aktuell erfarenhet av arbete med myndighetsstyrning, planering och uppföljning på statlig myndighet - Aktuell erfarenhet av förändringsledning och verksamhetsutveckling på myndighetsövergripande nivå - Erfarenhet av att med dokumenterat gott ledarskap arbeta med förändringsledning och omorganisationer på myndighet - God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska - Kunna komma in med ett referensuppdrag från liknande uppdrag, detta behöver vara slutfört/pågående under de senaste (3) åren och behöver vara utfört inom statlig sektor För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning. Om dig Vi söker dig som har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta tillsammans med andra. Du är flexibel, serviceinriktad och har en stabil och mogen personlighet som bidrar till ett tryggt och professionellt arbetsklimat Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är 2025-07-04. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Maja Nyström via [email protected] eller via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

17 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Hotel Skeppsholmen söker receptionist
Hotel Skeppsholmen AB
Hotellreceptionister m.fl.

Vill du vara en del av Hotel Skeppsholmen? Hotel Skeppsholmen har 77 hotellrum, restaurang och bar samt möteslokaler och enastående festvåningar för stora och små kalas. Vi är även ett Svanenmärkt hotell, medlem i Design Hotels samt stolt samarbetspartner till vår granne Moderna Museet, Operakällaren Foundation/UNICEF och Project Playground. Hos oss på Hotel Skeppsholmen är receptionen en levande avdelning där vi skapar en härlig och avslappnad atmosfär för våra gäster. Vi söker därför dig som kan leverera naturlig toppservice på ett ödmjukt och avspänt sätt då du kommer att vara den första och sista som gästen möter på hotellet. Våra gäster är oftast väldigt pålästa och trendmedvetna därför behöver du vara en person som är intresserad av att vara uppdaterad på det senaste som händer i Stockholm, allt från nyöppnade restauranger och barer till butiker och museer. Dina arbetsuppgifter kommer i synnerhet vara gästservice samt in-och utcheckning, samtidigt som det kan vara att ta emot våra konferensgäster eller att ge conciergeservice. Vi ser att du har erfarenhet av arbete i hotellreception och det är en fördel om du har använt PMS-systemet OPERA Cloud. Meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom hotell-och restaurang. Tjänsten innefattar heltid vilket innebär variation av dag-och kvällstid samt varannan helg med start så snart som möjligt. Urval och intervjuer görs löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Skicka personligt brev och CV till [email protected]

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Principal
Internationella Engelska Skolan i Sverige AB
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is in both Swedish and English, and the hallways are bilingual. The language of meetings and communication amongst the staff is English. IES is one of Sweden's largest school groups at compulsory school level with 48 schools and around 32,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993. Are you our Principal for  Internationella Engelska Skolan in Sigtuna? We seek a dynamic and experienced leader to take on the exciting challenge of leading and developing an IES school! IES Sigtuna  opened in 2021 and offers outstanding bilingual education to around 600 students between grades F-9  and a fulfilling career opportunity for around  80 employees.  At Internationella Engelska Skolan we make a difference in the lives of our students. We believe this is due to our clear ethos with engaged and visible leaders creating an environment in which teachers can teach and students learn. Our students and parents choose us because of this:   - our students learn to command the English language  - we offer a safe and calm working environment for both students and staff  - we have ambitious academic goals for our students and ourselves and work hard to ensure every child lives up to their potential   There will be high expectations on the principal to continue to develop an excellent school in line with our ethos. The area  where the school is located is fast expanding with new households and we are proud to provide a school to prospective students in that area and other areas around Stockholm.   IES takes pride in leadership excellence in a diverse environment.  Who are you? You have a proven track-record in a leadership position in the Swedish education sector with solid people management experience. You are a visible, forward-thinking leader and positive role model for the IES culture and value proposition, inspiring both students and staff and creating a work environment for professional growth. You are passionate about education and create a climate for learning. Want to find out more? - Watch an Introduction to IES - Read about teaching in our schools - Visit school fb-page on facebook - Explore our homepage www.engelska.se Questions are answered by Regional Director  Marcus Segerstedt, [email protected] send your CV and covering letter to [email protected] citing reference IES Principal Sigtuna by 30th of June 2025.

17 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Kock
Systembolaget AB
Kockar och kallskänkor

Vill du arbeta i en inspirerande miljö, där du arbetar tillsammans med kollegor i en grupp som präglas av respekt, öppenhet och glädje? Till Skarpö Lärcenter söker vi nu en kock. Tjänsten är ett vikariat på heltid med start i september 2025 och sträcker sig över ett och ett halvt år, med goda möjligheter till en fast tjänst. Om rollen Utanför Vaxholm ligger den vackra ön Skarpö där Skarpö Lärcenter är beläget. Systembolaget har bedrivit utbildningsverksamhet här sedan 1979. På Skarpö Lärcenter arbetar man i ett gemensamt team bestående av ungefär 18 personer som alla har ett brinnande intresse för service och värdskap. Majoriteten av Systembolagets många utbildningar och konferenser är förlagda hit. Vår utbildnings- och konferensanläggning jobbar målinriktat med att minimera vår klimatpåverkan. Hela anläggningen är Svanen-märkt. I rollen som Kock på Skarpö Lärcenter kommer du framförallt arbeta med: • Ansvara för tillagning av frukost, lunch och middag samt matprovningar till våra utbildningar. • Att sätta gästen i fokus i det dagliga arbetet. • Bidra till restaurangens mål att vara en förebild för bästa service och värdskap. • Kontinuerligt arbeta med att utveckla vår mat och vårt möte med våra kolleger. Arbetstiderna är varierande under frukost, dag- och kvällstid. Anläggningen har endast öppet på vardagar och håller stängt under helger samt röda dagar. Om dig Vi söker dig som: • Har ett genuint intresse för matlagning och dryck i kombination och som gärna vill dela med sig av sina erfarenheter. • Har en restaurangutbildning i grunden. • Har minst tre års erfarenhet från arbete i kök. Då Skarpö Lärcenter är lantligt beläget i Skärgården är körkort och tillgång till egen bil ett krav. Du måste ha fyllt 20 år för att arbeta hos oss - som alla våra medarbetare. För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du som person har ett flexibelt förhållningsätt, en nyfiken inställning till att lära nytt samt tycker om att ta ansvar. Att skapa goda relationer och ha ett öppet förhållningssätt till alla du möter värdesätts högt hos oss. Du är van vid att hantera snabba förändringar, leda både dig själv och andra, samt prioritera och strukturera ditt arbete effektivt. Du tycker om att samarbeta med andra och trivs med att arbeta tvärfunktionellt. I urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi står för och hur vi jobbar Genom vår ansvarsfulla försäljning vill vi bidra till bättre folkhälsa och en hållbar utveckling för både människor och miljö. Vi vill upplevas omtänksamma, kunniga och inspirerande i allt vi gör. Våra värderingar hjälper oss att lyckas med Systembolagets viktiga uppdrag. Systembolaget utvecklas ständigt och det kommer du också att göra. För oss är det viktigt att vi som jobbar här mår bra och att vi skapar balans mellan arbete, familj och fritid. Vi tror starkt på långsiktighet både ur ett socialt och hållbart perspektiv. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss. Känns rollen rätt för dig? Kul! Varmt välkommen att skicka in din ansökan med CV så snart som möjligt. För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor. I ansökningsformuläret kommer du få svara på ett antal frågor om din kompetens och erfarenhet för rollen. Vi kommer att göra urval och intervjuer löpande. Bra att veta Tjänsten är ett vikariat på heltid med start i september 2025. Vårt mål är att spegla samhället och vi arbetar aktivt för att främja mångfald och säkerställa likabehandling. Vi välkomnar medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser för att skapa en inkluderande arbetsplats där alla har möjlighet att utvecklas och bidra. Som anställd hos oss på Systembolaget får du ta del av konkurrenskraftiga förmåner såsom, lunch- och friskvårdsbidrag, bra pensions- och semestervillkor. Kontakt Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Välkommen att kontakta Niclas Bäfverfeldt, enhetschef, på telefonnummer 08-503 305 48, [email protected]. Välkommen att arbeta hos oss på Systembolaget, ett av Sveriges starkaste varumärken som med omtanke ger service i världsklass!         _______________ Systembolaget finns till för alla i Sverige för att bidra till bättre folkhälsa genom att begränsa alkoholens skador. Vi bidrar med kunskap och oberoende rådgivning om mat och dryck och hur alkohol påverkar hälsan. På så vis vill vi inspirera till medvetna dryckesval och ett hälsosammare förhållningssätt till alkohol där varken människor eller miljön tar skada. Läs mer om oss på omsystembolaget.se.

17 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025