Administratör till juridiska avdelningen i Stockholms stad

Vi söker en erfaren administratör för ett konsultuppdrag till den juridiska avdelningen vid Stadsledningskontoret i Stockholms stad. Drivs du av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter i en serviceinriktad roll?    Varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag! Om arbetsplatsen Som administratör på den juridiska avdelningen blir du en viktig del av teamet inom verksamhetsstöd, där samarbete och ömsesidigt stöd är centrala delar av arbetet. Verksamhetsstöd är en av fyra enheter inom den juridiska avdelningen på stadsledningskontoret som består av administratörer, arkivarie och receptionist tillsammans med enhetschef. Arbetsplatsen är belägen i ljusa och moderna lokaler i en vacker miljö på Kungsholmen.  Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att:  • ge bästa tänkbara bemötande och service till avdelningens medarbetare och våra uppdragsgivare (förvaltningar inom Stockholms stad) • hantera en funktionsbrevlåda för den social- och skoljuridiska enheten • arbeta med ärendehantering i ärendehanteringssystem Saturnus • vara behjälplig med stöd i ärendehantering till avdelningens jurister. Även andra arbetsuppgifter kan tillkomma.  Vem är du? Vi önskar att du uppfyller nedan krav: • en avslutad gymnasieutbildning, gärna med eftergymnasial påbyggnad inom administration, service, ekonomi och/eller juridik • dokumenterad arbetslivserfarenhet av registrering i dokument- och ärendehanteringssystem, gärna i Saturnus och/eller stadens system eDok • dokumenterad arbetslivserfarenhet av arbete i en administrativ roll • erfarenhet av serviceyrket och stort intresse för att ge hög service • goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel • hög digital mognad och IT-vana, är teknikintresserad och kan bistå med stöd inom tekniska verktyg • goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift Det är meriterande om du även har: • tidigare erfarenhet från Stockholms stad och handläggning inom socialtjänsten, för att kunna bidra effektivt i rollen som administratör med fokus på administrativ handläggning och dokumenthantering av våra ombudsärenden inför domstolsförhandlingar för stadens förvaltningar • arbete i en roll där du har kommunicerat med jurister och domstol Personliga egenskaper kommer att tas i beaktning. För att passa i rollen behöver du vara en lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och för helheten och resultat. Du är strukturerad, ordningsam och har en god känsla för detaljer. Vidare är du lyhörd, prestigelös och har ett genuint serviceinriktat förhållningssätt. Du erbjuds Ett konsultuppdrag på heltid 100% från och med 2025-08-11 som initialt löper under 3 månader. Arbetstider är mellan 08:00-16:30. Placeringsort för utförandet av uppdraget är på Kungsholmen. Du kommer att bli anställd av Jurek Talents AB och vara uthyrd till vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig kandidatansvarig Therese Sundin på [email protected]  Om verksamheten Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

4 juli 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Vi söker bilsäljare! Traineeprogram med start i augusti
Starfinder AB
Butikssäljare, fackhandel

Har du erfarenhet av kundbemötande eller försäljning och har ett starkt intresse för bilar och att jobba med människor? Nu har du chansen att ta nästa kliv i karriären och utvecklas i en roll som junior bilsäljare. Vi söker just nu drivna juniora säljare till vår kund inom fordonsbranschen, med start i augusti. Rollen inleds som trainee, där du får en gedigen introduktion till försäljning och bilbranschen genom interna utbildningar, praktiskt lärande och daglig stöttning från coachande chefer. Du får därmed rätt förutsättningar för att lyckas i din roll. Som bilsäljare arbetar du med uppsökande försäljning via telefon och har en viktig roll i att driva affärer framåt. Du kontaktar både nya och befintliga kunder, kartlägger deras behov och presenterar passande lösningar, där du har ett starkt fokus på kvalitet och långsiktiga relationer. Du är med i hela säljprocessen och får möjlighet att jobba med ett av marknadens främsta bilmärken. Du kommer att vara placerad på någon av vår kunds anläggningar i norra Stockholm. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag samt varannan helg. Din profil Vi söker dig som är i början av din karriär och som har viljan och drivet att ta dig an en roll inom försäljning. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du är kommunikativ, engagerad och trivs bra i en kundnära roll. Du bör vara målinriktad, självgående och ha ett starkt driv. Bilintresse är ett stort plus. Du har god telefon- och datorvana och har lätt för att sätta dig in i nya system. Du talar och skriver obehindrat på svenska samt innehar B-körkort. Ansökan och tillträde Detta är en tjänst på heltid, med start i augusti. Frågor om tjänsten och processen besvaras av Frida Eriksson, 076-009 65 02. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Ansökningar till tjänsten tas endast emot via annonsen.  Vi ser fram emot din ansökan! Starfinder är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag, vi har kollektivavtal och är medlemmar i Svenskt Näringsliv och Almega - Sveriges största arbetsgivar- och branschorganisation för tjänsteföretag.

4 juli 2025
Sista ansökan:
26 november 2025
Implementationskonsult inom lön
Amesto AccountHouse AB
Löne- och personaladministratörer

Vi arbetar proaktivt med rekrytering och söker nu en  systemintresserad implementationskonsult inom lön! Har du erfarenhet av Flex och Hogia, och både hjärtat och hjärnan på rätt ställe? Då kan det vara dig vi letar efter! Hos oss får du vara med och göra verklig skillnad – i ett team där engagemang, utveckling och glädje står i centrum.Om oss Vi lever genom att effektivisera och förenkla affärsverksamheten hos svenska, nordiska och internationella företag. Vi kallar det Simplifying Business. Amesto-koncernen består av flera företag i Norge, Sverige och Danmark som erbjuder lösningar baserade på teknik, programvara, outsourcing, konsulttjänster och personal till företag av alla storlekar.  People Planet Profit Amesto är en plats där människor trivs och arbetar tillsammans mot samma mål. En arbetsplats där man är familjär, social och djupt engagerad i våra kundsamarbeten. På Amesto har vi de skarpaste huvuden och de varmaste hjärtan. Vi arbetar enligt vår trippla värdegrund People Planet Profit för då blir det som vi gör hållbart för oss, våra kunder och vår omvärld.  Som medarbetare i Amesto är du en kulturbärare av vår vision, "Life is now. Work somewhere awesome." och vår mission “Simplifying business”. Vi ger våra kunder hög kvalitet, support och den rådgivning de behöver så att de kan lägga tid på det som är viktigt för dem. Vi ställer frågor för då får vi veta mer. Som medarbetare hos oss får du de förutsättningar du behöver för att leverera på topp. Utbildning och vidareutveckling, självledarskap och hälsa är viktigt och en del i vardagen hos oss. Vad vi erbjuder: Arbetsmiljön är professionell, med en social, öppen och varm kommunikation. Du kommer regelbundet att möta ditt teamet inom implementation och andra kollegor på såväl kontoret som på nätet. På så sätt får du goda möjligheter till support, stöd och samarbete i vardagen samtidigt som du kan stötta och förenkla för dina kollegor. Vi har en stark företagskultur som också trivs på avstånd, och vi drar stor nytta av att vara en del av en nordisk koncern, där vi kontinuerligt jobbar med att väva in ny teknologi för att göra vardagen mer effektiv för våra kunder och medarbetare. Vad behövs för att lyckas i rollen? Här på Amesto AccountHouse jobbar de som älskar digitala lösningar och som också vill ha personlig kontakt med sina kunder. Kunderna gillar det vi gör, så de blir fler och därför behöver vi anställa ytterligare en implementationskonsult på affärsområdet Payroll. I vårt affärsområde Payroll arbetar idag ca 35 drivna och kunniga konsulter samt  implementationskonsulter. Arbetet som implementationskonsult innebär eget ansvar av uppsättning för nya kunder i Flex HRM Payroll, Hogia lön+, Flex HRM Time, Flex HRM Travel eller Spiris. Det innebär både kundmöten, planering och uppsättning enligt gällande lagar, regler och kollektivavtal. I rollen kan även interimslösningar ute hos kund erbjudas – vi ser därför extra positivt på kandidater där intresse för detta finns. För att du ska trivas och vidareutvecklas i denna roll ser vi att du är en driven, noggrann person med stor passion för allt som rör lön, system och kundrelationer. Vidare har du ett brinnande intresse för kund och förmågan att bygga upp ett väl fungerande partnerskap. Du är proaktiv och är serviceinriktad. Kvalitet ser du som en självklarhet. Förmågan att kommunicera väl och pedagogiskt på både svenska och engelska i tal och skrift är ett krav för denna roll. Du har minst 4 års erfarenhet från löneyrket, gärna där du haft en projektledande roll eller ansvarat för implementationer. Krav från systemen Flex HRM Time, Flex HRM Travel, Flex Classic, Flex HRM Payroll. Meriterande från systemen Hogia lön + och Spiris.   Vi sitter i nya fina lokaler centralt på Vasagatan i Stockholm.    Bor du i Stockholm är det en hybridlösning, där du varje vecka arbetar både på kontoret och hemma. Sitter du någon annanstans i Sverige arbetar du Remote och utgår ifrån ditt hem. Vi ser fram emot din ansökan och CV. Då denna rekrytering är en proaktiv rekrytering är tillträde enligt överenskommelse. Du är hjärtligt välkommen att kontakta oss för ytterligare information. Vi ser fram emot att höra från dig. Tjänstens omfattning är heltid. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer så varmt välkommen med din ansökan redan idag!   Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.

4 juli 2025
Sista ansökan:
21 december 2025
El- och säkerhetssamordnare till Basunderhåll Järnväg, Stockholm Mitt!
Infrakraft Sverige AB
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Vi är närmare 600 av landets främsta kompetenser och lagspelare, samlade i ett unikt driv framåt. Ett driv som hittills gjort oss till en av branschens mest anlitade aktörer. Vi vet av personlig erfarenhet att det bästa sättet att nå framgång i vår industri är att ge goda möjligheter till drivna individer. Vi söker nu kollegor med egna idéer som vill få frihet och möjlighet att utveckla sina karriärer tillsammans med några av de bästa entreprenörerna i branschen. Vill du vara med oss och driva säkerhetsarbetet framåt samt arbeta aktivt för att förhindra olyckor på järnvägen? Den 1 maj 2024 startade vi uppdraget ”Basunderhåll av järnvägsanläggningen Stockholm Mitt”, en ABT 06 Totalentreprenad. Det handlar om sträckningen Ulriksdal - Älvsjö, Citybanan och under en period av kontraktstiden även sträckan Tomteboda-Sundbyberg. Totalt rör det sig om 128 358 spårmeter. Idag är vi ca 40 personer inklusive platsledning som jobbar med projektet. Det här är Sveriges mest trafikerade järnvägssträckor där fjärrtåg, regionaltåg, godståg och pendeltåg samsas. På bandel 401 mellan Ulriksdal och Älvsjö finns 50 järnvägsbroar, 31 vägbroar och 11 tunnlar. På sträckan finns även den välkända Getingmidjan, som är avgörande för hela landets tågtrafik. Vi har även kontrakt på bandel 409, det vill säga Citybanan med tunneln under centrala Stockholm där stationerna Stockholm Odenplan och Stockholm City finns. Den här bansträckningen trafikeras mest av pendeltåg. Rollen hos oss Som El- och säkerhetssamordnare på Infrakraft kommer du att spela en avgörande roll med att systematiskt följa upp kontraktets säkerhetsarbete utifrån gällande lagar, regler och ställda krav för utförandet av arbeten inom Trafikverkets anläggningar. Du kommer medverka i särskilda möten angående el- och trafiksäkerhetsfrågor, aktivt driva frågor kring el- och trafiksäkerhet med samtlig personal och med vår beställare. Den större delen av tjänsten är kontorsarbete under dagtid men utförs även ute i anläggningen under nattetid. Detta är en ny tjänst inom järnvägsbranschen på uppdrag av vår beställare för att minska olyckor på järnvägen. Där av finns möjligheten att vara med och påverka innehållet i tjänsten inom ramen för säkerhetsfrågor. Kvalifikationer och personliga egenskaper: Sakkunnig inom el- och trafiksäkerhetsfrågor Erfarenhet av olycks- och tillbudsrapportering, Faktainsamling God vana vid att driva ditt arbete framåt och ta ansvar för dina arbetsuppgifter God förmåga att kommunicera på svenska, både muntligt och skriftligt B-körkort Vi ser det som meriterande om du är Sos-P, Sos-L, elsäkerhetsledare och faktainsamlare. För att lyckas i rollen ser vi att du är ansvarstagande, lösningsorienterad och har goda samarbetsförmågor. Infrakrafts filosofi bygger på stort ansvar under frihet, där fokus ligger på projektets framdrift och god kommunikation med vår beställare. Ansök nu Du ansöker via knappen ”skicka ansökan”. Vi tar ej emot ansökningar som endast inkommer via mail. Alla ansökningar behandlas löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Om du har frågor om tjänsten kan du via mail kontakta Jessica Hammarberg, Platschef Stockholm Mitt [email protected]. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du kontakta Cecilia Ångman, HR-specialist via mail [email protected]. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och ger lika möjligheter för alla och vår personalsammansättning ska spegla samhället i övrigt och vi vill därför att både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund är varmt välkomna till oss. Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Stockholm

4 juli 2025
Sista ansökan:
21 december 2025
Bengal Bits söker indisk kock till vårt team!
Aks & Aym AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Bengal Bites är en Indisk restaurang som söker en engagerad och erfaren kock med specialisering inom det indiska köket. Vi söker dig som har ett genuint intresse för matlagning och som har arbetat med det indiska köket tidigare. Du har god kännedom om traditionella indiska rätter och kryddor, och strävar alltid efter hög kvalitet i det du lagar. Som person är du flexibel, målmedveten och har lätt för att samarbeta. Du bidrar till en positiv arbetsmiljö och trivs med att arbeta i team. Du bör kunna tala svenska eller engelska. Det är meriterande om du även behärskar bengali eller hindi. Vi ser gärna att du har ambition att utvecklas vidare inom vårt företag. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, servicekänsla och din vilja att bidra till vår fortsatta utveckling. Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan!

4 juli 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025
Enhetschef Digital arbetsplats till E‑hälsomyndigheten
E-Hälsomyndigheten
Förvaltnings- och planeringschefer

Är du en engagerad ledare som skapar förutsättningar för andra att växa och utvecklas? Drivs du av att påverka samhället på riktigt? Då kan det här vara en roll för dig.  Vi är en organisation i tillväxt och förändring, vilket ger dig ett strategiskt ansvar för att visa riktningen framåt för chefer och medarbetare, även när vägvalen inte är självklara. Om tjänsten Som enhetschef i vår linjeorganisation har du personal-, verksamhets- och budgetansvar för enheten. I rollen som enhetschef hos oss är ditt viktigaste uppdrag att skapa förutsättningar för dina medarbetare, både som individer och som team, att arbeta och utvecklas i rätt riktning. Vi är en organisation i tillväxt och förändring och du är en nyckelperson i att skapa trygghet i riktningen framåt. Du arbetar nära dina chefskollegor och ni ger och får stöd av varandra. Om enheten Enheten ingår i avdelningen Digital strategi och plattform som ansvarar för myndighetsövergripande frågor inom arkitektur, it-/informationssäkerhet, UX, portföljhantering, plattformsförmågor, drift, support och digital arbetsplats.     Enheten där tjänsten är placerad fokuserar på att utveckla och tillhandahålla en modern digital arbetsplats till stöd för myndighetens medarbetare. Som chef för enheten säkerställer du, tillsammans med din enhet, att myndighetens personal har tillgång till en modern, effektiv och säker digital arbetsplats.      I rollen kommer du att leda myndighetens arbete i att ta fram en strategi och riktning för den digitala arbetsplatsen. Den digitala arbetsplatsen ska stödja myndighetens övergripande strategi och bidra till en bra digital arbetsmiljö. Den digitala arbetsplatsen ska vidare främja och möjliggöra effektiv kommunikation, innovation och samarbete inom organisationen samt med externa intressenter på ett enkelt, tillgängligt och säkert sätt. Om dig Vi söker dig som är trygg och tydlig i ditt ledarskap. Du är samarbetsinriktad och skapar relationer på alla nivåer i organisationen. Du leder i förändring och kommer med idéer på hur verksamheten och individer kan utvecklas. I din förändringsledning är du strategisk och tar ett helhetsperspektiv. Det är en självklarhet för dig att ta ansvar för såväl ditt eget arbete som för fattade beslut.  Vi söker dig som har: • akademisk utbildning inom relevant område alternativt flerårig och aktuell erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter  • flerårig aktuell erfarenhet av ledarskap  • aktuell erfarenhet av agilt arbetssätt.  Det är meriterande för tjänsten om du har:  • erfarenhet av att leda strategiskt och operativt arbete inom området digital arbetsplats • erfarenhet av ett datadrivet arbetssätt • erfarenhet av sekretess och dataskydd • erfarenhet av hybrida molnlösningar • erfarenhet av digitala samarbetsverktyg för agila team och större möten/event. Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Avdelningschef Jakob Algulin: 010-106 07 08 Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Elisabeth Axelsson: 010-106 08 98 Välkommen att skicka in din ansökan med cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 11 augusti 2025. Då det är semestertider kommer du ha möjlighet att söka tjänsten hela sommaren, dock senast den 11/8. Vi uppskattar om du skickar din ansökan så snart du har möjlighet då vi tittar på ansökningar löpande. Rekryteringsprocessen kommer att återupptas i augusti. Observera att under sommarperioden kommer vi att ha begränsad möjlighet att svara på telefon och mail. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan.  Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Kalmar eller Stockholm. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de båda orterna. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

4 juli 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
HR Business Partner till Unilabs!
Unilabs AB
Personal- och HR-specialister

På Unilabs kombinerar vi ett stort medicinskt kunnande med en stor mänsklig omtanke. Genom våra sätt att arbeta skapar vi ett tydligt kundvärde och tydligt patientvärde. Detta gör vi med hjälp av effektiv diagnostik, hög kvalitet och förstklassig kundservice mot våra patienter och kunder. Vi har gemensamt en vilja att ge de bästa förutsättningar till vård för varje enskild individ och vi tror på att våra medarbetares kompetens, drivkraft och engagemang har en stor del i det mervärdet som vi skapar för samhället i stort. VAD Vi söker nu en erfaren och engagerad HR Business Partner till vårt HR-team i Huvudsta. Som HR Business Partner (HRBP) hos oss kommer du självständigt driva HR-arbete på både en operativ och strategisk nivå. Du får möjlighet att vara både hands on när det behövs, ta initiativ och även självständigt driva såväl förändringsprocesser som strategiskt ledningsgruppsarbete mot organisationens ledare. Rollen är spännande och varierande, där övergripande HR-arbete och inblick i helheten varvas med detaljer och det operativa arbetet. Du supporterar främst chefer inom Unilabs affärsenhet radiologi (röntgen och mammografi) och är deras bollplank i alla HR relaterade frågor och processer. Rollen kommer i stora drag också omfatta: - Att driva och utveckla HR-processer, rutiner och implementering av nya system och arbetssätt - Arbete med engagemangsundersökning och stöttning till chefer i uppföljning & utveckling av åtgärdsplaner - Samverkan med fackliga parter och delaktig i förhandlingar - Arbete kring Talent Management och successionsplanering samt Performance Management – säkerställa kvalitet och struktur i processerna och förmedla ramverk till organisationen - Vid behov hålla ledarskapsutbildningar och driva teaminsatser kring bl.a. grupputveckling och kommunikation för att fortsätta förvalta vår fina kultur - En del arbete kring rehabilitering förekommer där du behöver finnas med som ett bollplank till cheferna - Sitta med i ledningsgrupper och ansvara för HR agendan, samt HR-rapportering och uppföljning med chefer & grupper - Arbete både på en lokal och global nivå Vi satsar på individuell kompetensutveckling och vi vill att våra medarbetare har en bred kompetens och kan klara flera olika arbetsuppgifter för att på så vis skapa starka lag. Därför är lagarbete och gott samarbetsklimat viktigt för oss. VEM På Unilabs rekryterar vi lika mycket för rätt inställning som för rätt kompetens. Vi vill ha energi och personlighet i våra rekryteringar och letar därmed efter individer som tror på det vi tillsammans vill åstadkomma och som helhjärtat kommer arbeta med oss för att uppnå det! Som person är du i grunden trygg och i ditt arbete är du, driven, initiativtagande och strukturerad med ett öga för utveckling & effektivisering. Vidare ser vi att du är lösningsfokuserad och ansvarstagande med en förmåga att navigera i en miljö av förändring och nya förutsättningar. Du har lätt för att bygga förtroendeingivande relationer och är flexibel och prestigelös i samarbetet med andra. Vi ser gärna att du har ett positivt förhållningssätt och tar dig an arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt med nyfikenhet och stor entusiasm, samt är redo att kavla upp ärmarna när det behövs och vågar utmana. Du har en god balans mellan ödmjukhet och tydlighet i din kommunikation. Vi ser gärna att du har erfarenhet att arbeta i en matrisorganisation där du kan växla mellan lokal och global nivå. Vi ser även att du har: - Examen inom HR/PA eller motsvarande från universitet/högskola - 10 års erfarenhet av kvalificerat arbete på en HR-avdelning - Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift - Du bör ha god förmåga att arbeta i olika digitala system - Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att driva & implementera HR-processer, system, verktyg och rutiner, samt arbete som inkluderar flera stakeholders. - Vi ser det även som meriterande om du arbetat inom vårdsektorn. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning i 6 månader. Vid intresse tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt då vi kallar till intervju löpande. VAR Tjänsten är placerad på Unilabs huvudkontor i Solna. Du rapporterar direkt till den globala rollen Head of HR Radiology samt har en såklart även nära samarbete med Unilabs HR chef för Sverige. Du kommer att välkomnas av vårt superteam som består av två andra HR Business Partners, en TA-specialist, två löneadministratörer samt även ett par projektkonsulter. Unilabs AB är idag en ledande aktör inom radiologi och laboratoriemedicin och Sveriges största privata leverantör av röntgen, mammografi och laboratoriemedicin. Vi möter våra patienter och kunder på sjukhus, närakuter, primärvårdslaboratorier, våra egna fristående röntgenenheter och mottagningar. Det är en verksamhet med full fart i en lugn omgivning med stor variation. Av våra totalt 13 000 medarbetare i Europa, arbetar drygt 1,200 i Sverige. Läs gärna mer om oss på www.Unilabs.se Unilabs erbjuder tjänster inom laboratoriemedicin och bild- och funktionsdiagnostik till öppen och sluten sjukvård. Våra tjänster kännetecknas av hög kvalitet, säkerhet och service. Unilabs har idag ca 1300 medarbetare men vi växer ständigt. De största yrkesgrupperna är biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och läkare med specialistkompetens inom radiologi eller laboratoriemedicin. Att arbeta på Unilabs innebär att förstå att vårt jobb inte bara är att producera testresultat. Vi tillhandahåller verkliga, användbara svar för våra patienter och vårdgivare. Vårt arbete förändrar livet direkt till det bättre, vilket vi ser som ett fantastiskt privilegium och något värt att arbeta för.

4 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Tandhygienist till Bene Tandvård, Östermalm
Bene Tandvård AB
Tandhygienister

Företagsbeskrivning Bene Tandvård är en modern tandvårdsklinik som tillhandahåller avancerad tandkirurgi, tandvård under narkos, endodonti, tandreglering och estetisk tandvård. Vi fungerar även som remissinstans för andra tandläkare och vårdgivare. Våra två mottagningar ligger nära varandra på Kaptensgatan och Artillerigatan. Vi har också vårt eget tandtekniska laboratorium, Bene Dentallab, där vi bland annat tillverkar porslinskronor och broar. Vår vision är ”personligare tandvård, oändliga möjligheter”. Vid sidan av vår gedigna erfarenhet av att behandla tandvårdsrädda, lägger vi ned ett stort engagemang i att skapa ett förtroendefullt förhållande mellan oss och varje patient vi möter. Rollbeskrivning Vi söker dig som är en passionerad och engagerad tandhygienist. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en modern och välmående tandvårdsmiljö där patienternas välbefinnande står i fokus. Vidare vill vi att du delar vår vision om att erbjuda personligare tandvård med fokus på patienternas individuella behov och skapa reella möjligheter för dem att bibehålla en god tandhälsa. Hos oss kommer du att få vara en del av en framstående tandvårdsklinik där innovation och engagemang står i fokus. Arbetsuppgifter Genomföra individuell och skräddarsydd tandvård för varje patient Delta i planering och genomförande av förebyggande och sjukdomsbehandlande tandvård Aktivt bidra till skapandet av en positiv och stödjande arbetsmiljö Kvalifikationer Legitimerad tandhygienist med svensk legitimation. Passion för personcentrerad tandvård och vilja att skapa unika lösningar för varje patient Förmåga att anpassa dig till nya behandlingsmetoder och teknologier Utmärkta kommunikationsfärdigheter och en öppen inställning till samarbete Entusiasm för kontinuerlig inlärning och professionell utveckling. Vi erbjuder: En trivsam arbetsmiljö med fokus på samarbete och kollegialitet Möjlighet till kompetensutveckling och fortbildning Attraktiv lön och förmånliga anställningsvillkor Modernt utrustad klinik med den senaste teknologin Ansökan: Om du delar vår passion och vision, skicka din ansökan, CV och personligt brev till [email protected]

4 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Undersköterska Danderyds vårdcentral Rehab
REGION STOCKHOLM
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vi söker en undersköterska för administrativt arbete till Danderyds Rehab som är den del av Danderyds Vårdcentral. En trevlig arbetsplats belägen mitt i Mörby Centrum, Danderyd ca 15 min med T-bana från T-centralen. Hos oss får du ett variationsrikt och utvecklande arbete, härliga kollegor som är måna om att ha roligt på jobbet. Danderyds vårdcentral är en resultatenhet inom SLSO, Stockholms länssjukvårdsområde och består av tre enheter; Husläkarmottagning, Rehab och BVC. På Rehab arbetar arbetsterapeuter, fysioterapeuter, dietist, kiropraktor och en undersköterska, totalt ca 19 medarbetare. Totalt på hela vårdenheten är vi ca 60 medarbetare.   Arbetsuppgifter: Som undersköterska hos oss arbetar du främst med administrativa arbetsuppgifter som ”rehabassistent” du är spindeln i nätet som bidrar till att det dagliga arbetet på enheten fungerar. Du är även enhetens ansikte utåt och stödjer vårdprocessen med tidsbokning, service per telefon och genom våra digitala system som Alltid öppet och 1177. Du samarbetar med enhetschef och övrig personal där du utgör ett viktigt administrativt stöd.  Arbetet innefattar även schemaläggning i journalsystemet TakeCare, inköp, fakturahantering, posthantering samt en del praktiskt arbete i våra lokaler. Delar av arbetstiden kan innebära arbeta i vår reception som vi delar med vårdcentralen och/eller arbete som undersköterska i hemsjukvården vid behov. Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Kvalifikationer: Du är utbildad undersköterska. Meriterande är erfarenhet av arbete i primärvården, av journalsystemet TakeCare och digitala system som 1177, Alltid Öppet, kassahantering mm. Du måste kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift i det svenska språket. Du behöver god datavana för dina arbetsuppgifter. Personliga egenskaper: Vi ser att du är serviceinriktad, noggrann, flexibel och prestigelös samt har god samarbetsförmåga. Du behöver kunna hantera ett bitvis högt arbetstempo och kontakt med patienter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med Din ansökan! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

4 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Säljare till Thomas Betong Prefab Öst
Ps Partner AB
Företagssäljare

Vi är Team Thomas, ett härligt och engagerat gäng som stöttar varandra och har roligt tillsammans. Vi är ett familjeägt bolag med framåtanda, gemenskap och långsiktighet. Vårt affärsområde Prefab har haft en god utveckling de senaste åren och har parerat en tuff lågkonjunktur väl. Planen är att fortsätta expandera vår affär. Vi har ett utbud som sträcker sig från basprodukter till helt specifikt anpassade lösningar utefter kundens behov. Thomas Betong är den ledande leverantören för klimatvänliga produkter inom Prefab. Vi har dessutom ett nära samarbete med vårt andra affärsområde inom fabriksbetong, vilket ger oss unik en unik bredd på marknaden. Vi strävar efter att uppfattas som specialisterna på betong och jobba nära våra kunder och tillsammans aktivt bidra till att bygga ett hållbart samhälle. Vill du bli en del av oss i Team Thomas? Du blir en del i vår försäljningsorganisation på 10 personer. Vi finns i Stockholm, Göteborg och Sollebrunn och täcker därifrån större delen av Sverige samt även den norska marknaden. Som ett svar på ett positivt mottagande för våra produkter utökar vi nu säljteamet i Stockholm och söker ytterligare kollegor. Basen är på Vasagatan i centrala Stockholm, tillsammans med t.ex. projektledare och konstruktörer. Din roll blir att främst bearbeta och jobba med kunder i östra Sverige. Du jobbar med befintliga kunder, men har också stort fokus på att ytterligare utöka kundbasen. Du har ett ekonomiskt ansvar för de projekt du sålt, men lämnar över till en duktig projektledare som tar oss från idé till färdig leverans och nöjd kund. I Stockholms säljteam kommer vi ha ett ansvar för att utveckla våra nya produktområden. Kanske är det något som lockar dig? Tjänsten innebär Sälja mot satta nivåer i mål och budget Följa upp och analysera sin marknad Affärs- och och resultatansvar av dina affärer Löpande bidra till att utveckla vårt försäljningsarbete och vårt kunderbjudande Profil på dig vi söker Hög grad av affärsmässighet, förhandlingsvana och förmåga att bygga relationer Vana att verka självständigt, planera och leda dig själv, med förmåga att komma till avslut Möjlighetsorienterad och bra samarbetsförmåga Förmåga att förstå och tolka kundens behov och omsätta det i konkreta erbjudanden, med hållbarhet i fokus. Meriterande är erfarenhet från arbete i byggprocessen, från tekniska konsultsidan, från entreprenörsledet eller från leverantör till entreprenadbolag med t.ex. roller som platschef, entreprenadingenjör, Projektchef eller konsult. För att lyckas med ovan tror vi att du har några års arbetslivserfarenhet inom vårt eller angränsande verksamhet. Meriterande är även Teknisk försäljning/upphandling samt förståelse för entreprenadjuridik Körkort I Team Thomas gillar vi olika och vill varmt välkomna en stor mångfald i teamet. Ansökan Vi ser fram emot din ansökan! Vi välkomnar din ansökan här och samarbetar med PS Partner i denna rekrytering. Vi kommer att gå igenom ansökningarna i mitten på augusti. Tillträde enligt överenskommelse. Som en del i rekryteringsprocessen gör vi en bakgrundskontroll (slutkandidater).  Om Thomas Betong Hos oss får du möjligheten att arbeta i en dynamisk organisation där vi tillsammans bidrar aktivt till ett hållbart samhälle. På Thomas producerar och distribuerar vi högkvalitativ betong för platsgjutet byggande på 39 betong- och 4 Prefabfabriker. Vi är på en utvecklingsresa där ambitionen är att vara bäst i branschen som specialisterna på betong. Det är vår kultur och expertis inom betong som gör oss unika. Vi i Team Thomas bryr oss om varandra och agerar för våra kunders, kollegors och vårt företags bästa. Vi stöttar varandra och har roligt tillsammans! Thomas Betong ingår i svenska, familjeägda koncernen Thomas Concrete Group AB med verksamhet i Sverige, Norge, USA, Tyskland och Polen. www.thomasbetong.se

4 juli 2025
Sista ansökan:
21 december 2025