Projektledare inom förvaltningsprojekt luftledning
Svenska Kraftnät
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Hos oss på division Nät är du med och bygger ut samt underhåller stamnätet – en avgörande del av Sveriges elektrifiering. För att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag behöver vi varje år bygga 30 mil ledningar och driftsätta 20 stationer. Tillsammans skapar vi en stabil och hållbar energiinfrastruktur för framtiden. Om tjänsterna Enheten Förvaltningsåtgärder driver projekt inom två områden. Teamet för revisionsprojekt driver statushöjande ledningsåtgärder i det svenska stamnätet. Entreprenadprojekten är många, av varierande storlek och utspridda över hela landet. Utmaningen är att 1300 mil luftledning ska ses över och statushöjas. Exempel på projekt är byte av isolatorer, vibrationsdämpare, topplina, skarvar, distansjärn, flytt av stolpar och skruvningsåtgärder. Teamet för steg och beröringsspänningsmätning driver projekt spridda över landet. Teamet ser till att kvalitetssäkra stamnätet med mätningar och kontroller. Teamet jobbar också med att utveckla en ny metod, högspänningsmetoden, för steg och beröringsspänningsmätning. Enheten Förvaltningsåtgärder söker nu tre nya projektledare med följande inriktningar: • Projektledare avslut av entreprenader inom revisionsprojekten • Projektledare projektering till revisionsprojekt • Projektledare steg och beröringsspänningsmätning Du driver projekt parallellt med dina projektledarkollegor och rapporterar till huvudprojektledaren. Du driver dina projekt och arbeten självständigt och när det behövs hjälp stöttar du och dina projektledarkollegor varandra. Ovanstående roller passar dig som trivs med att självständigt ansvara för samt driva infrastrukturprojekt. Du trivs i en roll där du förväntas ta beslut samt driva arbetet framåt tillsammans med övriga projektmedlemmar, konsulter och entreprenören. Som projektledare hos Förvaltningsåtgärder ansvarar du för att styra och leda projektgruppen och projektets entreprenörer i entreprenadfas. Du driver processen för att sammanställa förfrågningsunderlag, utvärdera anbud, upphandla samt genomföra investeringsprojekt med kontrakterade konsulter och entreprenörer. Inom Svenska kraftnät har vi ett gemensamt arbetssätt där alla är delaktiga i utvecklingen av verksamheten och där du som medarbetare uppmuntras att bidra till förbättring och utveckling av rutiner och processer. Du kommer att tillhöra avdelning Ledningsprojekt som finns representerad på Svenska kraftnäts huvudkontor i Sundbyberg samt de olika lokalkontoren. Om dig Vi söker dig som har god samarbetsförmåga då det i rollen är centralt att samverka med olika kontaktytor. Som projektledare driver du projekt där tydlig kommunikation mot projektmedlemmar och entreprenörer är viktigt för att du ska lyckas med ditt uppdrag. I ditt ledarskap är du motiverande och skapar förutsättningar för medarbetare att uppnå gemensamma mål.  Du är van att fatta snabba beslut och agera utifrån dessa. Du arbetar mål- och resultatorienterat och har god förmåga att prioritera och planera. Du är trygg i din roll som projektledare och kan driva projekt från Svenska kraftnäts kontor även om arbetena utförs i en annan del av landet. Du är van vid arbete med projektstyrmodeller, WBS, göra projekt- och tidsplaner och andra moment. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Skallkrav   • Högskoleutbildning inom för tjänsten relevant område, alternativt längre arbetslivserfarenhet inom områdena samhällsbyggnad, infrastruktur eller elkraft, som vi bedömer likvärdigt. • Minst 2 års arbetslivserfarenhet som projektledare, uppdragsledare eller projektingenjör inom området luftledningar 130 - 400kV. • Erfarenhet inom ett eller fler av nedan listade områden: • Steg och beröringsspänningsmätning. • Elsäkerhetsarbete högspänning. • Projektarbete inom entreprenad. • Erfarenhet av projektering av kraftledningar. • Projektledare inom teknisk administration. • Erfarenhet inom mark och tillstånd. • B-körkort. • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Meriterande krav • Branscherfarenhet av luftledningsprojekt med spänningsnivå över 220 kV. • Erfarenhet av att ha arbetat som projektledare inom eller gentemot offentlig sektor. • Projektledarutbildning PMI/IPMA eller liknande. • Kunskaper inom entreprenadsjuridik (tex ABT, AB). • Förhandlingsvana och erfarenhet av upphandling. • Har erfarenhet från stödsystem som PPS, Antura, UBW, IFS. Bra att veta • Tjänsten är placerad i Sundbyberg, Luleå, Sollefteå, Sundsvall, Västerås eller Göteborg. • Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid. • Inrikesresor förekommer i denna tjänst (ungefär 2-4 dagar per månad). • Sista ansökningsdag 2025-08-13. Vi tar inte emot personligt brev i samband med din ansökan. • Tjänsten avser en tillsvidareanställning. • Under sommaren har vi begränsade möjligheter att svara men har du frågor om tjänsterna är du välkommen att kontakta [email protected]. Kontakta gärna rekryterande chef Ola Holgersson, 010-475 83 06 alternativt ansvarig rekryterare Anna Charles, tel. nr. 010-489 23 28. Fackliga representanter är Annika Ingeborn, SACO, tel. nr. 010-475 87 72.  och Erica Midfjäll, ST, tel. nr. 010-475 87 31. Du når oss också via e-post: [email protected]. Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät kan det vara ett krav på svenskt medborgarskap i vissa befattningar. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät

24 juni 2025
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Pizzabagare
MRN Renovest AB
Pizzabagare m.fl.

Vi söker en driven och självgående pizzabagare till vår restaurang. Du kommer ha ett övergripande ansvar för att sköta köket och arbetet i restaurangen – från att förbereda råvaror till att baka pizzor och hålla rent och snyggt i lokalen. Dina arbetsuppgifter: Förbereda och baka pizzor Hantera beställningar och kundservice vid behov Städa och hålla ordning i köket och serveringsytor Ta emot varuleveranser Ansvara för att allt i köket fungerar som det ska Kvalifikationer: Erfarenhet som pizzabagare är ett plus, men engagemang och vilja att lära är viktigast Du kan arbeta självständigt och ta eget ansvar God hygien och ordningssinne Du är positiv, pålitlig och har ett gott bemötande Meriterande: Om du har rätt till nystartsjobb eller liknande anställningsstöd är det ett stort plus Om anställningen: Tillsvidare- eller visstidsanställning enligt överenskommelse Heltid/deltid beroende på behov Start: så snart som möjligt Skicka gärna din ansökan med en kort presentation av dig själv och din erfarenhet. Vi ser fram emot att höra från dig!

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Personlig Assistent till glad kille på Tyresö 50%
God Assistans i Mitt AB
Personliga assistenter

Personlig Assistent till glad kille på Tyresö - Är du vår nästa stjärna? Vi söker en kvinnlig personlig assistent som är en glad, ansvarstagande och social person som vill vara med och göra skillnad i vardagen för en underbar kille med stora funktionsnedsättningar. Du är någon som är noga med tider, pålitlig och älskar att skapa meningsfulla relationer. Det man arbetar med här, det är viktigt på riktigt.  Tjänsten Denna kille lever med omfattande flerfunktionshinderbehöver hjälp med alla förflyttningar, hygien, motorisk träning, medicinering, matning och omvårdnad. Han älskar promenader i vagnen, ridning, musik, barnprogram och att bara mysa hemma. Det är också roligt med små utflykter.  Vad vi söker i en personlig assitent Vi söker en ansvarsfull, pålitlig och glad person som är trygg i sin yrkesroll. Du tycker om att lära känna och skapa genuina relationer och du har en god förmåga att läsa av och förstå andra. Det är viktigt att du är nyfiken, tålmodig och har en vilja att verkligen förstå denna kille och hans behov, speciellt då han inte har ett verbalt språk.  Vi ser att du är rökfri, talar och förstår svenska bra och ser detta jobb som en långsiktig och viktig del av ditt arbetsliv. Eftersom jobbet innebär en del lyft är det också viktigt att du har god fysisk form. Som assistent här får du vara en kreativ och fantasifull person som ser tillfällen för lek, bus samtidigt som du skapar en trygg och avslappnad miljö för kunden. Humor och påhittighet är egenskaper som värdesätts, precis som förmågan att anpassa dig efter kundens dagsform och behov, du är inkännande. Tjänstegrad: Tjänsten är på ca 50% med arbetstid främst under eftermiddagar/kvällar ca 2-3 pass i veckan och ojämna helger. Vi erbjuder arbetstider där vi gemensamt skapar ett schema som passar både dig och vår familj men helgerna är rullande. Vi söker dig som vill ha ett långsiktigt och givande arbete där du verkligen kan göra skillnad i denna killes liv.  Start enligt ÖK men helst under april/maj. Erfarenhet inom vård och omsorg eller av barn är meriterande, men din personlighet och förmåga att skapa en god relation med killen och hans familj är det som är allra viktigast. Välkommen att ansöka! Övrigt: God assistans månar om sina assistenter, har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag på upp till 4000:- /år.  I enlighet med God Assistans Policy tar vi in belastningsutdrag för alla som jobbar med barn. Du kan snabbt beställa det digitalt här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/digitalt-registerutdrag/ För att styrka din rätt att arbeta i Sverige behöver du kunna uppvisa svenskt pass/personbevis, uppehållskort (EU) eller uppehålls- och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU).

24 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
IT-kravanalytiker och projektstöd sökes i Stockholm
Quattro Bemanning & Rekrytering AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Beskrivning Vår klient söker en engagerad och lösningsorienterad kravanalytiker/projektledare som vill arbeta både verksamhetsnära och med IT . Du kommer att ha en nyckelroll i att omsätta verksamhetens behov till effektiva och hållbara IT-lösningar. Här får du möjlighet att bidra till utvecklingen av kritiska system och miljöer som stöttar vår klients produktions- och leveranskapacitet. Arbetsuppgifter I denna roll kommer du att arbeta nära både IT och verksamheten för att identifiera och analysera behov, och omvandla dessa till tydliga och verifierbara krav. Du kommer att driva workshops och kravhanteringsprocesser tillsammans med olika intressenter. Vidare kommer du att leda och driva initiativ, delta i förstudier samt stötta projekt som kan sträcka sig över såväl IT-infrastruktur som större verksamhetsförändringar. Du arbetar i nära dialog med arkitekter och verksamhetsrepresentanter för att säkerställa att lösningarna uppfyller organisationens krav. Du blir en del av ett erfaret och engagerat team som strävar efter ständig utveckling och kunskapsdelning. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av att:  - Driva kravhantering och workshops för att skapa tydliga, verifierbara krav tillsammans med intressenter - Leda och driva initiativ, delta i förstudier, och stödja projekt som spänner över allt från IT-infrastruktur till verksamhetsförändringar - Utveckla, producera och leverera produkter till slutkund på ett effektivt och hållbart sätt - Arbeta med infrastruktur Villkor Möjlighet att arbeta från något av följande orter: Malmö, Göteborg, Karlskrona, Jönköping, Linköping, Karlstad, Karlskoga, Stockholm eller Östersund. Arbetet sker på plats. Sysselsättningsgrad: 100%. Uppdragets längd: 1 september 2025 – 1 september 2026. Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Barnskötare /timvikarie

Om jobbet Vi söker dig som är intresserad av att arbeta som timvikarie. Vi ringer in dig när behov finns. Ibland kortare eller längre vikariat. Start av detta sker redan nu v. 26. Till senhösten -25 kommer vi även söka efter en vikarierande förskollärare till ett föräldraledigt vikariat. Vi ser också att du tidigare jobbat i barngrupp. Vi är ett trevligt arbetslag och behöver ibland förstärka vår arbetsgrupp ytterligare samt ringa in vikarie efter behov på längre och kortare perioder. Vi har 25 barn och är 4 pedagoger. Förskolan har aktiviteter på en 4H gård ca 1 gång i veckan. Musiken och rytmiken är en stor del av våra huvudmål Vi är också mycket utomhus, på vår gård eller i närliggande skog. Se mer info här: http://www.vallentunadjurnaturomusik.se Du jobbar tillsammans med erfarna och duktiga medarbetare. Du skapar förutsättningar för barnens lärande och utveckling genom att se till att stötta det enskilda barnet. Vi erbjuder alla barn en förskola som är trygg, lärorik och rolig. Detta gör vi genom att sätta barnens lek i centrum. På vår förskola ger vi barnen möjlighet att utveckla alla sina förmågor genom att stimulera deras naturliga nyfikenhet på världen. Förskolan ligger i ett samhälle med familjebostäder nära till skog och ängar som finns att tillgå. Vi ser att du har ett intresse av djur och musik.

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
IT-manager within Audit & Assurance
Deloitte AB
IT-chefer

Deloitte’s IT & Specialized Assurance team is currently looking for experienced consultants who thrive in a dynamic and challenging environment. Who are we? You will join as a member of our IT, Data and Analytics team. We help clients transform the ways in which they leverage people, technology, processes, and controls to address their financial and operational risks and drive performance within their business operations. IT audit work can include assignments relating to the provision of assurance or advice. Job description: Identify risks and weaknesses, thus enabling the development of solutions for introducing controls over processes supported by IT. Help organizations take advantage of new and innovative technologies and better manage their risks through advisory and managed services. Advise on general IT controls and audit application controls within the area of ​T audit and support financial auditing tasks. Provide clients with assurance reports on several topics, including general IT controls in an outsourcing environment; application and process controls; and protection of personal data, as well as the GDPR. Support and transform internal audit functions to provide relevant and timely insights to Executive Management and the Board on a wide range of risks. Work across functions within Deloitte to provide our clients with the right set of skills. Our team The team consists of different nationalities with varied backgrounds and therefore embraces diversity of thought. We strive to foster an inclusive culture founded on collaboration, curiosity, and high ambitions. We offer you a strong and often life-long professional network allowing you to unfold your full potential. You will become part of a large team, and your development will take place in a truly social environment, which is of high importance to us. To be successful in this role, we expect that you: Have completed a university degree in audit, risk management, business administration, economics, accounting, finance, mathematics, or information technology; but not limited hereto Have several years of full-time professional work experience, preferably within information technology audit, business and financial controls, process management, or any related field gained from another consulting firm Are proficient in either written and spoken Swedish or have a high proficiency in written and spoken English Able to identify and assess IT risks and controls to relate them to business processes and to express opinions in a clear manner. Assume responsibility for the overall engagement output, including scoping, financial management, quality assurance, and review of deliverables. Strong project management and coordinating skills, including the skill to manage multiple engagements simultaneously; manage teams effectively; and deliver engagements on time and in compliance with the budget. How to apply Submit your application online as soon as possible, your application should contain your: CV Cover letter including a motivation why you are interested in Deloitte and this position. You can upload the cover letter as a document. University grades Please submit your application to Linn Halmstrand, Recruiter, at [email protected]. As a qualitative part of Deloitte's recruitment process, our final candidates undergo a background check, to increase awareness of our future employees, secure the working environment for our employees and meet regulatory requirements. The process for background checks is carried out in collaboration with ToFindOut. https://tofindout.se/en/background-check/.

24 juni 2025
Sista ansökan:
1 september 2025
Handläggare - Finansbackoffice
Jobbusters AB
Backofficepersonal m.fl.

Din nya roll  Som Handläggare i Finansbackoffice kommer du att ha en viktig roll i det dagliga flödet av finansiella transaktioner. Du kommer att arbeta administrativt med bland annat: - Settlement och bekräftelsehantering av ränteswapar, fx-swapar och räntebärande värdepapper. - Hantering av collateral enligt CSA-avtal under ISDA. - Emissionshantering. - Transaktionsrapportering. - Viss bokföring och kontoavstämning. Du blir en del av ett team där samarbete och precision är avgörande för att säkerställa korrekta och effektiva processer. För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Arbetslivserfarenhet från administrativt arbete inom bank eller finans. Akademisk examen inom ekonomi. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Erfarenhet av något av följande system är det ett stort plus: WallStreetSuite, VPC, MarkitWire/MTM, Swift, TriResolve/Margin. Vem är du?Vi ser gärna att du är strukturerad, noggrann, lättlärd och lösningsorienterad med en prestigelös inställning. Du trivs i team och har ett öga för detaljer. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Lön: Enligt överenskommelse Start: 2025-09-01 Slut: 2026-02-28, med möjlighet till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera Övrig information: Registerutdrag och bakgrundskontroll kan komma att utföras I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan. Företagspresentation Vår kund är både ett svenskt försäkringsbolag och bank. De finns runt om i Sverige och har sitt huvudkontor i Stockholm. Om en öppen arbetskultur där mångfald, jämställdhet och miljö är viktiga frågor för dig så kommer du att trivas hos denna uppdragsgivaren.

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 december 2025
Enhetschef Flygenheten Stockholm
Kustbevakningen
Förvaltnings- och planeringschefer

Kustbevakningen är en civil statlig beredskapsmyndighet som ansvarar för sjöövervakning och miljöräddningstjänst till sjöss på uppdrag av regering och riksdag. Under beredskapen för miljöräddning arbetar vi förebyggande med miljöövervakning, samtidigt som vi främjar en hållbar havsmiljö. Vi bedriver även tillsyn och kontroll av fiske, tull, gräns, jakt och naturvård till sjöss. Dessutom arbetar vi för att öka tryggheten genom sjötrafikövervakning och har ständig beredskap för sjöräddning. Dygnet runt, året om finns vi på plats längs Sveriges kust, där vi skyddar liv och miljö, nu och för framtiden. Kustbevakningen är en arbetsplats som präglas av samarbete och engagemang över områdesgränserna. Här finns engagerade medarbetare med varierande kompetenser vilket skapar en dynamisk arbetsplats med ständiga möjligheter att lära nytt. Kustbevakningen arbetar med och har stort fokus på medarbetarskap och ledarskap och det är därför viktigt att din värdegrund stämmer överens med Kustbevakningens – helhetssyn, välvilja och engagemang. Kustbevakningen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter och rättigheter till alla. Beskrivning Kustbevakningens organisationsstruktur består av en nationell ledning för hela verksamheten med sex avdelningar som arbetar med ett nationellt perspektiv. Flygenheten tillhör den operativa avdelningen och är lokaliserad vid Skavsta flygplats, Nyköping. Under flygenheten finns flygkuststationen, som är en egen organisatorisk enhet bestående av en stationschef samt personal som utgör flygplanens besättningar. Som chef för Flygenheten kommer du att vara placerad vid flygkuststationen på Skavsta, alternativt vid något av Kustbevakningens kontor i Stockholm, Karlskrona eller Göteborg. Inom Flygenheten arbetar ett 40-tal personer.   Arbetsuppgifter Som chef för Flygenheten innefattar dina huvudsakliga ansvars- och arbetsområden ledning, uppföljning, förvaltning och utveckling av verksamheten. Du har ett särskilt ansvar att säkerställa att verksamheten utförs med flygsäkerheten i fokus och att det råder balans mellan uppgifter och resurser. Som arbetsgivarrepresentant bedriver du ett tillitsbaserat ledarskap och verkar för att agera efter Kustbevakningens värdegrund. I anställningen ingår budget-, personal- och arbetsmiljöansvar. Du rapporterar till avdelningschefen och ingår i dennes ledningsgrupp där du förväntas ta en aktiv roll för helheten och i synnerhet bidra med kompetens i frågor som rör den flygande verksamheten. Du arbetar även nära den biträdande enhetschefen, flygkuststationschefen och med övriga chefer i den operativa avdelningen för att nå målen med verksamheten. Enheten är även delvis organiserad som ett flygbolag där enhetschefen har en tillikauppgift som Accountable Manager. Den dagliga operativa verksamheten sker i samverkan med övriga enheter på operativa avdelningen, övriga myndigheten och i samverkan med andra myndigheter. Flygenhetens medverkan i internationella aktiviteter medför att nationella och internationella kontakter är en naturlig del av verksamheten. Tjänsteresor ingår i anställningen, både in- och utrikesresor.   Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Eftergymnasial utbildning relevant för tjänsten, alternativt likvärdig utbildning eller erfarenhet som vi på Kustbevakningen bedömer som relevant. - Aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av att vara chef eller ledare. - Mycket goda kunskaper i svenska, i tal och skrift. - Mycket goda kunskaper i engelska, i tal och skrift. - B-körkort. Det är meriterande om du har: - Genomförd grundutbildning inom Kustbevakningen. - Relevant arbetslivserfarenhet inom Kustbevakningens flygverksamhet, alternativt annat likvärdigt arbete inom flygbranschen som har innefattat luftfartssystem, kvalitetssystem och ledningssystem. - Relevant arbetslivserfarenhet som Accountable Manager. - Relevant erfarenhet av personal- och budgetansvar. - Erfarenhet av att genomföra eller delta i förändringsarbete. Vi söker dig som kan arbeta strategiskt och målinriktat för att åstadkomma engagemang och resultat samt har god förmåga att driva förändring och fatta beslut i pressade situationer. Du är analytisk, kommunikativ och pedagogisk och har en fallenhet för att planera och organisera. Du arbetar med helhetssyn och motiveras av att tillsammans med andra ta ansvar för utvecklingen av Kustbevakningens hela verksamhet. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och förmågor. Som en del i urvalsprocessen kommer tester att användas.   Villkor Anställningen är tillsvidare och kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Tillträde 2025-10-01 eller enligt överenskommelse. Annonsering kommer pågå under semestermånaderna, och vi beräknar påbörja urval av kandidater i början av augusti. För anställning krävs svenskt medborgarskap, godkänt drogtest samt säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. För rollen krävs även godkännande från Transportstyrelsen som Accountable Manager. Kustbevakningen erbjuder möjlighet till utbildning inom detta. Kustbevakningen medverkar i utlandsuppdrag och internationella insatser. I anställningen ingår därför en skyldighet att tjänstgöra utomlands i de fall det krävs för verksamheten. Vid tillsvidareanställning medföljer även en skyldighet att krigsplaceras. Övrigt För att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringsarbetet använder vi ett elektroniskt ansökningsformulär i samarbete med Varbi för samtliga lediga jobb. Fyll i din ansökan så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Kustbevakningen är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i databasen. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. Inför rekryteringsarbetet har Kustbevakningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

24 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Rekryterare
Randstad AB
Personal- och HR-specialister

Arbetsbeskrivning Vi söker nu en erfaren rekryterare för en tjänst som både kan utgå ifrån Luleå eller Stockholm. För att söka tjänsten så ser vi gärna att du har minst 5 års erfarenhet av rekrytering för ingenjörsroller, gärna mot bygg. Vi ser även gärna att du har erfarenhet av tester och search för mer utmanande roller. Urval sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag! Anställningsgrad: 70-100% Arbetsgivare: Randstad AB Arbetsplats: Luleå eller Stockholm Uppdrag: start i augusti - 6-8 månader - stor sannolikhet till förlängning Resor kan förekomma i tjänsten Ansvarsområden Bland dina arbetsuppgifter: Rekrytera bland annat: ingenjörer, chefer, planerare m.m. Komma med tankar och ideer Driva sina processer Kandidatvård Agera kravställande och coachande mot chefer  Kvalifikationer Krav: Minst 5 års erfarenhet av rekrytering mot ingenjörer, gärna bygg Tidigare arbetat med hela rekryteringsprocessen Van att arbeta med både annonsrekrytering och search Erfarenhet av färdighetstester och personlighetstester Svenska - flytande i tal och skrift Engelska - flytande i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av att arbeta i SmartRecruiter Certifierad i Talogys tester (PAPI och Logics) Tidigare arbetslivserfarenhet från arbete inom stort bolag LinkedIn recruiter Relevant utbildning Personliga egenskaper: Driven, självständig, noggrann, proaktiv, tar ägarskap. Förstår vikten och värdet av tester. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

24 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Jobba hemifrån
Samtele AB
Telefonförsäljare m.fl.

Vilka är vi?  Samtele Ab är en växande mobiloperatör på den svenska telekommarknaden och vi växer i rasande fart. Därav söker vi nu fler drivna och tävlingsinriktade medarbetare till vårt team. Allt arbete sker hemifrån och digitalt! Våra tjänster och produkter är av högsta kvalitet och riktar sig både mot privatpersoner såväl som företag. Med telefonen som verktyg kommer du att ta kontakt med både nya och befintliga kunder och sälja in våra telefonabonnemang till konkurrenskraftiga priser.      Vi söker dig som:  - Kan flytande svenska i tal och skrift.  - Har en positiv inställning.  - Har höga ambitioner.  - Älskar utmaningar.  - Brinner för att jobba med människor  - Har egen dator och headset     Hos oss får du vara med och skapa en inspirerande miljö där vi motiverar och pushar varandra till att uppnå goda resultat. Är du driven och hungrig? Vill du arbeta för ett dedikerat och professionellt företag med goda förutsättningar? Vi ger dig utveckling både på ett personligt plan och ute i arbetslivet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av försäljning men det är absolut inget krav. Oavsett så ger vi dig de verktygen som krävs för att du skall utvecklas som säljare samt uppnå dina personliga mål.      Vi erbjuder:      - Produkt- & säljutbildning (Via Skype)  - Personlig coachning (Via Skype)  - Start omgående  - Tävlingar och roliga aktiviteter  - Arbetstider 09.00-17.00 Mån-Fre   - Hög ersättning

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025