Modersmålslärare i spanska till Modersmålsenheten
Södertälje kommun
Grundskollärare

Nu söker vi en modersmålslärare i spanska till Modersmålsenheten i Södertälje kommun.    Dina arbetsuppgifter Ditt uppdrag är att stödja och undervisa flerspråkiga barn/elever i sitt modersmål i samtliga skolverksamheter från förskola till gymnasium, samt genomföra studiehandledning för nyanlända elever i skolans olika ämnen i alla skolformer. Arbetet kommer att fördelas på olika förskolor och skolor i kommunen, i nära samarbete med förskole- och skolledning, pedagoger och lärare.   Modersmålsenheten arbetar aktivt med att stödja barn och elever i deras lärande. Tillsammans med andra modersmålslärare ska du driva och utveckla verksamheten utifrån våra styrdokument och målen i läroplanen samt kursplanen.   Vem är du?   Krav:   - Vi söker dig som har svensk lärarlegitimation och är behörig att undervisa i ämnet modersmål. -  Har erfarenhet av studiehandledning på modersmål i alla skolformer och har spanska som ditt modersmål. -  Har erfarenhet av kartläggning av nyanlända elever med hjälp av Skolverkets kartläggningsmaterial. -  Har kunskap och erfarenhet av att kartlägga elever i förskoleklass med hjälp av Skolverkets kartläggningsmaterial Hitta språket. - Har mycket goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Personliga egenskaper:  - Som person är du strukturerad, har en god socialförmåga, samt har lätt för att skapa kontakt och samarbeta med såväl elever som kollegor och vårdnadshavare. - Är självständig, trygg i dig själv, kreativ, lösningsfokuserad och engagerad. - Vågar utmana "traditionell" undervisning, tänker nytt och kan omsätta dina idéer i praktiken. Meriterande:   - Har goda kunskaper inom matematik, SO och NO.   - Har B-körkort samt tillgång till egen bil. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder dig Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Södertälje är en kommun som satsar på skolan och vänder trenden. Som lärare i Södertälje får du vara med i utvecklingen av innovativa metoder som höjer kvaliteten i våra skolor. Kommunens anställda är alltid dess viktigaste tillgång. Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Modersmålsenheten har idag ca 95 modersmålslärare som erbjuder undervisning i ca 50 olika språk till ca 5000 barn/elever.  Välkommen till oss! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

23 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Undersköterska under dagtid till hemtjänsten - Österåker
Aleo Care AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Är du undersköterska och har erfarenhet från arbete i hemtjänst? Är du redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team på dagtid. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Vi ser att du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi fokuserar på kunden och bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du är utbildad Undersköterska Du behärskar svenska i tal och skrift Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta självständigt Du måste ha B-körkort Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du behärskar svenska i tal och skrift och kan dokumentera i social journal. Vi ser även att du har ett genuint intresse för att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har en förmåga att också hantera de mer pressade situationerna som kan uppstå. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna på dagtid kan innebära hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Inköp Och mycket annat Vi erbjuder dagsschema med tjänstgöring måndag-fredag. Dagsschema: kl. 07:00 - 15:30. Det finns varianter på fasta scheman med olika tjänstgöringsgrad. Du utgår från vårt kontor i Österåker. Vi tror att du bor i närheten för att resor till och från arbetet inte blir belastande.  Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver verksamheter i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekomenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.

23 juni 2025
Sista ansökan:
4 december 2025
Timvikarie inom hemtjänst - Österåker
Aleo Care AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Har erfarenhet ifrån arbete i hemtjänst? Eller du kanske har erfarenhet av att jobba inom hemsjukvård, akutvård eller mottagnings arbete och är redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Vi ser också att du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi är ett glatt gäng som utgår från vårt kontor i Österåker. Vi fokuserar på kunden och att ge bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. Vi jobbar på uppdrag i från Österåkers kommun och inom detta uppdrag så ingår det att utföra sedvanliga undersköterska uppgifter inom hemtjänst. Utöver detta så har vi ansvar för att hantera trygghetslarm mellan 07:00 - 22:00. Därför vore det mycket fördelaktigt om du har erfarenhet utav att jobba inom akuta verksamheter eller hemsjukvård. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du behärskar svenska i tal och skrift mycket bra Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta ensamt och självständigt Du har B-körkort och kan ta ansvar i din körning Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande gentemot kunder såväl som kollegor. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du bör ha vana av att dokumentera i social journal. Du har ett genuint intresse att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har förmåga att hantera också de mer pressade situationerna. Det är meriterande om du är utbildad undersköterska. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna kan innebära hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Och mycket annat Vi erbjuder olika varianter på scheman, just nu söker vi dig som vill ha en timanställning.  Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver hemtjänst i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor och vårdbiträden. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal med Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekommenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo- klicka här.

23 juni 2025
Sista ansökan:
4 december 2025
Undersköterska under kvällen till hemtjänsten - Österåker
Aleo Care AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Är du undersköterska och har erfarenhet från arbete i hemtjänst? Är du redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team på kvällstid. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi fokuserar på kunden och att ge bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du behärskar svenska i tal och skrift Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta självständigt Du måste ha B-körkort Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du behärskar svenska i tal och skrift och kan dokumentera i social journal. Det är meriterande om du är utbildad undersköterska Du har även ett genuint intresse att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. Vi ser också att en av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har också förmågan att hantera de mer pressade situationerna. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna på kvällstid kan innebära hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Inköp Och mycket annat Vi erbjuder kvällsschema med tjänstgöring måndag-fredag. Kvällsschema: kl. 16:00 - ca 22:00. Det finns varianter på fasta scheman med olika tjänstgöringsgrad. Du kommer utgå från vårt kontor i Österåker, där det finns möjligheter till utveckling. Vi tror att du bor i närheten för att resor till och från arbetet inte blir belastande.  Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat. Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver verksamheter i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekomenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 december 2025
Kvinnlig personlig assistent sökes till hästintresserad kvinna Åkersberga
Saand Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på SAAND en personlig assistent till teamet runt en aktiv och social kvinna med intresse för hästar och hundar i Åkersberga. Tjänsten är en deltidstjänst på dagtid ca 50% där du arbetar 2-3 dagar i veckan.  Om tjänsten: Jag är en glad, aktiv och social kvinna med funktionsnedsättningar i armar och ben, som söker en empatisk kvinna mellan 25-55 år som vill dela mitt häst- och hundliv. Du kommer att följa med mig på träningar, shopping, i trädgården och andra aktiviteter i min vardag. Jag bor på en hästgård och har tävlat aktivt i landslaget för paradressyr. Mitt mål är att återvända till landslaget, så du bör ha stor hästkunskap och kunna köra B-korts lastbil till träning, tävling och veterinärbesök. Tävlingserfarenhet och kunskaper i tömkörning är meriterande. Arbetsuppgifter: Assistera mig i mitt dagliga liv, inklusive häst- och hundskötsel. Följa med på shopping och andra utflykter. Hjälpa till i trädgården och med hushållssysslor. Vad vi söker: Empatisk och social kvinna, 25-55 år. Stor hästkunskap, inklusive gärna erfarenhet av att köra B-körkorts lastbil. Flytande svenska i tal och skrift. B-körkort och ickerökare. Du behöver egen bil för att ta dig till arbetsplatsen.  Inte allergisk mot pälsdjur. Erfarenhet av personlig assistans är meriterande, men personkemin är viktigast. Boende inom rimligt avstånd till Åkersberga (vi kan tyvärr inte ordna boende på gården). Arbetstider och anställning: Vardagar: 8-17, Helger: 8-15 (var tredje helg ingår i schemat).  Vi söker någon som kan arbeta 2-3 dagar per vecka med start omgående.  Om du känner att du passar in på beskrivningen och vill vara en del av mitt team, ser vi fram emot att få din ansökan!

23 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Handläggare inom grundbearbetning och informationskvalitet
Säkerhetspolisen
Planerare och utredare m.fl.

Är du bra på att bearbeta, strukturera och förvalta information? Vill du vara en viktig del i att hantera och utveckla arbetet med underrättelseinformation på Säkerhetspolisen? Nu söker vi engagerade kollegor som vill arbeta med grundbearbetning och informationskvalitet. Välkommen med din ansökan! Tillsammans skyddar vi Sverige. Ort: Stockholm Sista ansökningsdag: 2025-08-10 Referensnummer: 2025–7340 Det här är ditt uppdrag Verksamheten inom grundbearbetning och informationskvalitet behandlar underrättelseinformation som kommer in till Säkerhetspolisen. Som handläggare hos oss arbetar du utifrån metodmässiga och operativa inriktningar med att tillgängliggöra och förvalta informationen i databaser. Det handlar bland annat om att bedöma och strukturera underrättelseinformationen i enlighet med Lagen (2019:1182) om Säkerhetspolisens behandling av personuppgifter. Du och dina kollegor deltar aktivt i metod-, teknik- och verksamhetsutvecklingsarbetet som löpande bedrivs på myndigheten. Du arbetar både självständigt och tillsammans med andra. Ditt arbete innefattar även samverkan med myndighetens olika verksamhetsområden och du får därför en bra förståelse för helheten när du arbetar här. Du arbetar i ett lärande klimat och ställs inför komplexa situationer där du får möjlighet att utforska olika förslag och hitta lösningar för att bidra till en verksamhet under ständig utveckling. Din placering är på huvudkontoret i Solna och arbetet utförs på plats. Resor inrikes kan förekomma i tjänsten. De här kvalifikationerna söker vi hos dig Det är endast du som uppfyller nedanstående krav som kan bli aktuell för tjänsten. Krav: Akademisk utbildning, minst 120 hp med samhällsvetenskaplig, juridisk eller motsvarande inriktning alternativt arbetslivserfarenhet som Säkerhetspolisen bedömer likvärdig Minst ett års relevant arbetslivserfarenhet inom de senaste tre åren Erfarenhet av att arbeta i IT-system på ett metodiskt sätt. Mycket god förmåga att skriva på svenska God läsförståelse på engelska Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande: Vana från arbete med personuppgiftsbehandling Vana att tolka lagtext och göra rättsliga bedömningar Erfarenhet av metod- och utvecklingsarbete Praktisk erfarenhet av ett datadrivet arbetssätt Vana att arbeta i Excel Erfarenhet av digital transformation. Det här är kollegan vi söker Vi söker dig som har förmåga att hantera information på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Du behöver ha förmåga att se sammanhang samtidigt som du kan urskilja det väsentliga och se detaljer. Du trivs med att delar av ditt arbete är mer rutinartade och du leder självständigt ditt arbete inom ramen för uppdraget. Samtidigt kan du prioritera och anpassa dig till ändrade förutsättningar när situationen kräver det. Du trivs i och vill bidra till en verksamhet som är under ständig utveckling. För att trivas i rollen är du prestigelös och delar gärna med dig av din kunskap till andra. Du är bra på att samarbeta och fokuserar på gemensamma framgångar före individuella prestationer. Att både ge och ta emot återkoppling är en självklarhet för dig. Teknik och teknisk utveckling intresserar dig, du är en engagerad problemlösare med sinne för logik. Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Anställningsvillkor Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs också godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. På vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se, kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss samt om våra förmåner. Så tar du kontakt med oss Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 79 31. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-konsult, tfn 010-568 70 06. Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02. Så ansöker du Ansökan sker via vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se Ansök genom att skicka in ditt cv och besvara urvalsfrågorna. Urvalsfrågorna hittar du i annonsen på vår hemsida. Ansökan ska ha kommit in senast 2025-08-10

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Inköpare med outdoor-intresse till Widforss!
Needo Recruitment West AB
Inköpare och upphandlare

Vill du kombinera ditt intresse för natur och outdoor med att ansvara för att utveckla sortiment och leverantörsrelationer? Är du affärsdriven och vill du vara med på en spännande tillväxtresa? Då är rollen som Inköpare/Kategoriansvarig till Widforss rollen för dig! Om Widforss Sedan 1729 har Widforss AB varit leverantör till generationer av kunniga och medvetna jägare. Verksamheten bestod från början av handel med krut och kryddor men utökades under 1800-talet till handel med vapen, tillbehör och kläder. Det är få bolag i Sverige som har funnits lika länge som Widforss och en av anledningarna till att Widforss har lyckats med detta är förmågan att utvecklas i takt med tiden och att alltid ligga steget före. Därför är det också naturligt att Widforss arbetar sig mot deras vision om att bli Sveriges bästa köpupplevelse inom jakt och Outdoor online. Widforss är idag en av Sveriges snabbast växande e-handlare med fokus på hund, jakt och outdoor. Om tjänsten som Inköpare/Kategoriansvarig I rollen som Inköpare/Kategoriansvarig hos Widforss har du ett övergripande ansvar för kategorin Outdoor Hardware med syfte att utveckla samt säkerställa framdrift inom kategorin. I praktiken innebär det att ansvarar för segmentets målsättningar, strategier och riktlinjer där du tillsammans med marknadsavdelning driver försäljningen i enlighet med bolagets strategier i samtliga säljkanaler. Dina arbetsuppgifter består således av att säkerställa försäljning, marginaler och lagernivåer enlighet med budget. Du inhämtar marknadsinformation, analyserar konkurrenter och följer marknadstrender för att optimera sortimentet och säkerställa att Widforss ligger i framkant. Du har en avgörande roll i dialogen med leverantörer och har budgetansvar för din kategori. Vidare blir du en nyckelspelare i att vidareutveckla och implementera processer, policys och rutiner för segmentet. Du rapporterar till Widforss CCO och ingår i det kommersiella teamet där du samarbetar tätt med dina kollegor inom inköp, marknad samt övriga kollegor inom organisationen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:Ytterst ansvarig för kategorin Outdoor Hardware, med fokus på att driva försäljning och följa bolagets strategier i alla säljkanaler. Ansvara för försäljning, marginaler och lagernivåer enligt budget, samt inhämtning av marknadsinformation och analys av konkurrenter för att optimera sortimentet. Agera som nyckelperson i leverantörsdialoger och hantera budget för kategorin. Vidareutveckla och implementera processer, policys och rutiner för att säkerställa effektivitet inom segmentet. Om dig För att lyckas i rollen som Kategoriansvarig har du ett par års arbetslivserfarenhet som Category Manager, Produktansvarig och/eller Inköpare alternativt en roll som kan bedömas likvärdigt. Du har tidigare erfarenhet inom kategorin Outdoor och/eller stort personligt intresse och kunskap av produkterna inom segmentet. Vidare är du van vid att arbeta datadrivet/KPI-styrt och pratar svenska och engelska obehindrat. Som person söker vi dig som har ett högt driv och en positiv inställning där du trivs väl i en roll du får ta stort ägandeskap och ansvar. Du är lösningsorienterad, naturligt kommunikativ och har en förmåga att skapa goda relationer såväl internt som externt. Vidare har du ett analytiskt förhållningssätt och trivs väl i en föränderlig miljö där du får möjlighet att arbeta både strategiskt och operativt. Viktigt för tjänsten är:Ett par års arbetslivserfarenhet som Category Manager, Produktansvarig, Inköpare alt. liknande roll som kan bedömas likvärdigt. Tidigare arbetslivserfarenhet inom kategorin Outdoor och/eller ett stort personligt intresse och kunskap om produkterna Tidigare erfarenhet av att arbetat datadrivet/KPI-styrt. Flytande språkkunskaper i svenska och engelska. Widforss erbjudande För Widforss är öppenhet, flexibilitet, prestigelöshet och kreativitet viktiga byggstenar. Du blir del av ett tight team med hög sammanhållning som trivs tillsammans. Du erbjuds också remote-arbete, tjänstepension, friskvårdsbidrag och personalrabatter. Övrigt Start: Enligt överenskommelse.Omfattning: Heltid.Placering: Stockholm.Lön: Enligt överenskommelse. Låter rollen som Kategoriansvarig intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag, stor vikt kommer läggas på personliga egenskaper – Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

23 juni 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Serveringspersonal med blick för gäster och service
Grinda Wärdshus AB
Hovmästare och servitörer

Är du sugen på att träffa nya människor, jobba i ett högt tempo? Du förstår vad god service är och vill ha en rolig, spännande sommar med varierande arbetsuppgifter i en underbar skärgårdsmiljö? Då är Grinda rätt plats för dig! Har du en talang för att skapa magiska stunder? Är du självgående, sprudlande och redo för en ny utmaning? Vi söker dig som vill vara en del av vårt fantastiska team som serveringspersonal, där ditt öga för gästens upplevelse och passion för service verkligen kommer till sin rätt! Vem är du? Du älskar att träffa nya människor och det märks. Med erfarenhet inom servering vet du hur man balanserar service med ett leende, och du gör det naturligt. Har du utbildning inom hotell och restaurang, eller kanske barista-kunskap? Perfekt! Men lika viktigt är din energi och inställning. Din blick för detaljer och din förmåga att läsa av våra gäster gör att de känner sig välkomna och ompysslade. Vad erbjuder vi? Vi är ett team av gött folk som brinner för det vi gör – att ge våra gäster en härlig upplevelse varje gång de besöker oss. Som serveringspersonal hos oss får du: • Chansen att jobba i en härlig miljö med ett glatt och stöttande team. • Flextider som ger dig möjligt att få ihop ditt schema med vardagen i skärgårdsmiljö. • Boende i en av stockholm skärgårds vackraste destinationer. Dina uppgifter: • Servera mat och dryck med ett leende och på ett professionellt sätt. • Hantera beställningar och betalningar – och ibland kommer du att få glänsa som en expert på menyn. • Se till att alla gäster har det bra och hjälper till där det behövs. Ingen dag är den andra lik, och det är precis det som gör jobbet så kul! Vi söker dig som: • Har erfarenhet av servering och känner dig bekväm med att ta hand om gäster. • Behärskar svenska & engelska språket väl – både tal och skrift. Andra språk är meriterande. • Älskar att jobba i team och kan hantera stressiga situationer med ett leende. Känner du igen dig i detta? Då passar du perfekt in hos oss! Bli en del av vårt team och hjälp oss att fortsätta leverera oförglömliga upplevelser till våra gäster. Skicka in din ansökan idag och ta första steget mot en kul och fartfylld arbetsplats! Vi ser fram emot att höra från dig!

23 juni 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025
Biträdande lektor i elektroniksystemkonstruktion
Kungliga Tekniska Högskolan
Universitets- och högskolelektorer

Ämnesområde Elektroniksystemkonstruktion. Ämnesbeskrivning Ämnet omfattar arkitektur, utvecklings- och testmetodik samt verktyg för komplexa system på kisel.  Det innefattar såväl produktspecifik hårdvara som applikationsspecifika integrerade kretsar (ASIC) och FPGA. Ämnet innefattar även nya paradigm såsom rekonfigurerbar logik och acceleratorer för AI och maskininlärning. Särskilt fokus ligger på digitala system. Arbetsuppgifter Den biträdande lektorn ska undervisa på grund- och avancerad nivå samt bedriva självständig forskning. Administrativa uppgifter inom utbildningen ingår. Den biträdande lektorn kommer att ges möjlighet att utveckla sin självständighet som forskare och få meriter som kan ge behörighet för en annan läraranställning som det ställs högre krav på behörighet för (se 4 kap. 12 a § högskoleförordningen). Den biträdande lektorn kan ansöka om befordran till lektor i enlighet med 4 kap. 12 c § högskoleförordningen. Behörighet Behörig att anställas som biträdande lektor är den som har avlagt doktorsexamen eller har motsvarande vetenskaplig kompetens. Främst bör den komma i fråga som har avlagt doktorsexamen eller har nått motsvarande kompetens högst sju år innan tiden för ansökan av anställningen som biträdande lektor har gått ut. Även den som har avlagt doktorsexamen eller har uppnått motsvarande kompetens tidigare kan dock komma i fråga om det finns särskilda skäl. Med särskilda skäl avses ledighet på grund av sjukdom, föräldraledighet eller andra liknande omständigheter. Bedömningsgrunder Som bedömningsgrunder vid anställning som biträdande lektor vid KTH gäller de bedömningsgrunder som anges i avsnitt 1.3. i KTH:s anställningsordning i förhållande till fastställd anställningsprofil. Det är av högsta betydelse att den sökande har - vetenskaplig skicklighet uppvisad genom vetenskaplig publicering, konferensdeltagande, deltagande i forskningssamarbeten samt andra åtaganden i vetenskapssamhället såsom gransknings- eller sakkunniguppdrag. - potential till meritering för högre läraranställning. Häri inbegrips potential till självständig utveckling som forskare och lärare inom aktuellt ämnesområde samt förmåga till etablering, förnyelse och utveckling av aktuellt forskningsområde. - intresse för och insikter rörande pedagogisk utveckling inom aktuellt ämnesområde. Det är av näst högsta betydelse att den sökande har - erfarenhet av postdoktorsvistelse i annan forskningsmiljö än det lärosäte den sökande disputerat vid. Erfarenhet från forsknings- och utvecklingsarbete inom industrin eller andra organisationer kan bedömas motsvara en traditionell postdoktorsvistelse vid ett annat lärosäte. - intresse för och insikter rörande ledarskap i akademin, samverkan med det omgivandesamhället, samt medvetenhet om mångfalds- och likabehandlingsfrågor med särskilt fokus på jämställdhet. Det är även av betydelse att den sökande har - samarbetsförmåga med industriella forsknings- och utvecklingsorganisationer eller erfarenhet från anställning i sådana organisationer utöver postdoktorsperioden. - erfarenhet av att leda arbete med leverans av kretskonstruktion till tillverkaren (tape-out) i avancerade teknologinoder, är meriterande. - administrativ skicklighet. - högskolepedagogisk utbildning. Särskilda bedömningsgrunder för befordran till lektor Vid prövning av ansökan om befordran till lektor kommer bestämmelser enligt 1.2.4 i KTH:s Anställningsordning tillämpas. Förmåga att undervisa på svenska är en merit som tillmäts stor vikt vid ansökan om befordran. Fackliga representanter Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898. Ansökan Utforma din ansökan enligt http://www.kth.se/om/work-at-kth/cv-mall-for-anstallning-av-larare-1.471907 Du som sökande har huvudansvaret för att ansökan är komplett utifrån annonsen och cv-mallen. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (Central European Time/Central European Summer Time). Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Övrigt Tidsbegränsat till: Anställningen är tillsvidare, dock längst sex år, och kan förnyas om det på grund av lärarens sjukfrånvaro, föräldraledighet eller andra särskilda skäl krävs ytterligare tid för att uppnå syftet med anställningen. Den sammanlagda anställningstiden får dock omfatta högst åtta år. Anställningen ingår i Tenure Track-systemet vid KTH och den biträdande lektorn ska efter ansökan prövas för befordran till lektor. För mer information om KTH:s bedömning, se https://intra.kth.se/styrning/styrdokument/regler/rekrytering-1.661837 Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund. För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering, https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440 Det kan förekomma att en anställning hos KTH är placerad i säkerhetsklass. Om så är fallet för just denna anställning görs en säkerhetsprövning av sökande i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) efter samtycke. I dessa fall är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd efter säkerhetsprövning. Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Om KTH KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. https://www.kth.se/om/om-kth-1.885102

23 juni 2025
Sista ansökan:
15 september 2025
Copy of Projektledare till Assemblin Säkerhet
Bravura Sverige AB
Installations- och serviceelektriker

Har du några års erfarenhet från säkerhetsbranschen? Har du dessutom haft en ledande roll i branschen och är redo för nästa steg? I rollen som projektledare driver du projekt från kalkyl till slutbesiktning där du utvecklar både projekt och medarbetare. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Assemblin Säkerhet. Om företaget Assemblin Säkerhet är en av Sveriges största aktörer inom säkerhet. De arbetar med allt från projektering och konstruktion till installation, service och underhåll av säkerhetstekniska system. Deras uppdrag spänner över nyproduktion, ombyggnation, industri, offentlig sektor och myndigheter med säkerhetsskyddsavtal. Hos Assemblin Säkerhet finns möjligheter för dig som är tekniker, konstruktör eller projektledare att arbeta i tekniknära roller med tydligt ansvar – i projekt som ställer krav på både precision och helhetsperspektiv. Verksamheten bedrivs lokalt med starka team, men med styrkan från en rikstäckande organisation. Assemblin Säkerhet söker nu flertalet projektledare med bakgrund inom säkerhetsbranschen till flera av sina kontor! Arbetsuppgifter Som projektledare driver du projekt inom brand och säkerhet från start till mål med fullt ekonomiskt ansvar. Du leder team genom installationer inom fastigheter, anläggningar och industri, från planering till slutbesiktning. Din vardag innebär att bygga relationer med kunder och leverantörer, coacha medarbetare och lösa utmaningar tillsammans med teamet. Du ansvarar för projektets ekonomi, bemanning och inköp samtidigt som du säkerställer säker arbetsmiljö. Du deltar i kalkylering och offertgivning, följer projektframsteg tätt och agerar snabbt vid förändringar. Som ledare engagerar du teamet i problemlösning, bryter ner projekt i tydliga delmål och uppmuntrar förslag från medarbetarna. I rollen rapporterar du till filial-, plats- eller avdelningschef beroende på hur teamet är organiserat. Rollen passar dig som vill ha stort eget ansvar, bygga kundrelationer och leda team mot konkreta resultat. Du får påverka både projektgenomförande och medarbetarutveckling med stöd från en erfaren organisation. Arbete i säkerhetsskyddsupphandlade avtal och projekt kan förekomma. Driver projekt inom brand och säkerhet från start till mål med ekonomiskt ansvar Leder team genom installationer inom fastigheter, anläggningar och industri från planering till slutbesiktning Bygga relationer med kunder och leverantörer, coacha medarbetare och lösa utmaningar med teamet Ansvarar för projektets ekonomi, bemanning och inköp samt säkerställer säker arbetsmiljö Deltar i kalkylering och offertgivning, följer projektet och agerar vid förändringar Engagerar teamet i problemlösning och tar fram delmål Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet från säkerhetsbranschen Erfarenhet av en ledande roll, såsom arbetsledare, ledande montör eller motsvarande B-körkort Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift För att trivas i rollen ser vi att du är en person med ett starkt entreprenörskap och drivs av att nå dina och företagets uppsatta mål. Vi ser även att du är avslappnad i sociala situationer och gillar att ha många kontaktytor. I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team och därför är det viktigt att du uppskattar att jobba tillsammans med andra, att du ser till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat. Vidare tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter och missar sällan detaljer eftersom du planerar ditt arbete på ett strukturerat sätt och jobbar systematiskt. Du tycker om att göra saker ordentligt och har en grundlig arbetsprocess så att inget lämnas ogjort. Övrig information Start: Enligt överenskommelse  Plats: Kontoret i Linköping, Mariestad, Norrköping, Nyköping och Södertälje Lön: Enligt överenskommelse  Som en del av rekryteringsprocessen görs en UC-kontroll och utdrag ur belastningsregistret kommer efterfrågas. För slutkandidater görs även en säkerhetsprövning. Under anställningen görs slagningar regelbundet i motsvarande system av både Assemblin Säkerhet och deras kunder. Tjänsten annonseras under sommaren där Bravura genomför telefonavstämningar och intervjuer löpande. Vecka 32-33 följs urvalet upp med Assemblin Säkerhet som börja träffa kandidater från vecka 34. Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 december 2025