Socialsekreterare till familjehemsenheten
Stockholms kommun
Socialsekreterare

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Hägersten-Älvsjö är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad med drygt 3000 medarbetare. I dag är vi ett av stadens största stadsdelsområden med ca 130 000 invånare. I Hägersten-Älvsjö har du nära till staden, kommunikationer och naturen. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med möjligheter för dig att utvecklas i din roll. Välkommen till oss Vi söker nu två barnsekreterare och en familjehemssekreterare. Vill du jobba tillsammans med kompetenta, roliga, erfarna och drivna kollegor? Då ska du komma till oss! Vi månar om att ge våra placerade barn och ungdomar en trygg och god uppväxtmiljö och det gör vi genom att ha olika roller och kompetenser på enheten. Förutom enhetschef och två gruppledare som leder och fördelar arbetet har vi drivna barnsekreterare, erfarna familjehemssekreterare, rekryterare som arbetar hårt på att hitta lämpliga familjehem och kontaktsekreterare som servar många enheter med kontaktpersoner och kontaktfamiljer. Utöver det har vi två familjebehandlare som stöttar vid inflyttning till familjehem, både för barnet och biologiska föräldrar, samt kan närvara vid umgängen. Som om inte allt det här är nog så har vi som kronan på verket en administratör och ett handläggarnära stöd som ser till att allt flyter smidigt och de har koll på både oss och allt praktiskt. Varmt välkommen med din ansökan! Vi erbjuder För att få en bra start på din nya arbetsplats lägger vi stor vikt vid din introduktion och du får stöd av våra kompetenta mentorer. Utöver regelbunden ärendehandledning med arbetsledning får du extern handledning tillsammans med dina kollegor. Hos oss har du bra möjligheter till kompetensutveckling utifrån enhetens kompetensförsörjningsplan och du är aktivt med i utvecklingen av att erbjuda stöd av mycket hög kvalitet. Vi sitter i fräscha och nyrenoverade lokaler på Telefonplan, där det finns bra kommunikationer med buss och t-bana. Vi tillämpar vinter- och sommararbetstid samt flextid. Du får ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år och har möjligt att ansöka om semesterväxling. Du kan också köpa träningskort till stadens alla träningsanläggningar till ett mycket förmånligt pris. Läs mer om förmåner i Stockholm stad på: https://jobba.stockholm/formaner. Det finns goda möjlighet till distansarbete när arbetet tillåter. Din roll I rollen som barnsekreterare ingår att följa upp vården för barn och ungdomar 0-20 år som är placerade i familjehem enligt SoL eller LVU. Vi arbetar med komplexa ärenden med varierad problematik. Du följer upp barnen och ungdomarnas utveckling samt har kontakt och samarbetar med det nätverk och andra viktiga personer som finns runt dem. Du gör detta tillsammans med en familjehemssekreterare. Familjehemssekreterarens roll är att utreda, handleda och följa upp familjehemmen. Arbetet innefattar resor både i närområdet men också till andra delar av Sverige. Barnsekreterare och familjehemssekreterare jobbar ihop i alla ärenden. Vi arbetar enligt BBIC med stöd av Signs of Safety, gällande lagstiftning samt utifrån Stockholms stads riktlinjer. Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har • socionomexamen • erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning inom barn och ungdom • lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift • goda kunskaper om lagstiftning inom SoL och LVU • god samarbetsförmåga • ordning och struktur i ditt arbete • nyfiken, modig och stort engagemang för våra barns bästa Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och förmåga att passa in i teamet och att tillföra och komplettera teamets kompetens. Meriterande utbildning/kunskap: • tidigare erfarenhet av familjevård • erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemet Paraplyet • Signs of Safety • Samtal med barn • SAVRY/EARL • BBIC • B-körkort Som socialsekreterare behöver du ha en personlig mognad och vara en trygg och stabil person. Du behöver ha en god empatisk förmåga som du kombinerar med förmågan att skapa goda relationer med barn, ungdomar och deras familjer samt alla de parter som du samverkar med. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

6 juli 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Förvaltningsledare IT
Sollentuna kommun
Övriga IT-specialister

Sollentuna kommun driver ett ambitiöst digitaliseringsarbete där IT-enheten spelar en central roll som möjliggörare. Nu söker vi dig som vill ta ett samordnande ansvar som Förvaltningsledare IT – med uppdraget att vara navet mellan systemförvaltningen i kommunens olika verksamheter och IT-driften.  IT-enheten är en del av kommunledningskontoret och består av 28 medarbetare med olika ansvarsområden. Kommunens IT-drift är outsourcad till flera externa leverantörer och organiserad i olika tjänsteområden. Dessa områden förvaltas av tjänsteområdesansvariga inom IT-enheten. Som Förvaltningsledare IT ansvarar du för att omsätta verksamheternas behov till konkreta beställningar och förändring av befintliga IT-system. Du fungerar som en viktig länk mellan kommunens olika verksamheter och IT-enheten, och säkerställer att våra IT-stödsystem utvecklas, underhålls och förändras på ett strukturerat och hållbart sätt. Du stöttar verksamheternas systemförvaltare i deras arbete och deltar aktivt i planering och genomförande av tekniska förändringar. Du bevakar också hur förändringar påverkar andra IT-funktioner och säkerställer att helheten hänger ihop – både tekniskt och organisatoriskt. Exempel på arbetsuppgifter som ingår: - Agerar länk mellan verksamheterna och IT-enhetens leverans genom att kravställa befintliga och nya IT-tjänster. - Koordinerar driftsättningar med driftleverantör och stöttar förvaltningsledarna i uppföljning av SLA för underliggande drift- och infrastruktur, tillsammans med verksamheterna. - Planerar, deltar och stöttar i planering och förändring i IT-projekt generellt - Vidareutveckla och förvalta processer och rutiner och ansvara för Förvaltningsmodellen inom kommunen - Agerar vid behov delprojektledare mot IT-driften i projekt. Kvalifikationer Krav: - Högskoleutbildning inom relevant område (eller annan utbildning eller erfarenhetsnivå som arbetsgivaren bedömer likvärdig.) - Dokumenterad erfarenhet av förvaltning av IT med ansvar för produktionssättningar - God svenska i tal och skrift Meriterande om du även har: - Erfarenhet av samverkan med externa IT-leverantörer - IT-projekterfarenhet – som ledare, delprojektledare eller deltagare. - Kunskap och erfarenhet av outsourcad IT-drift. - Erfarenhet av supportprocesser, ITIL, och PM3 - Erfarenhet av att ansvara för att upprätthålla och vidareutveckla Förvaltningsmodellen Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Detta är en roll där du möter många olika medarbetare och funktioner. Bemötande och förståelse för uppdraget är avgörande för hur du lyckas. Vi tror att du behöver en god pedagogisk insikt samt har en god samarbetsförmåga. Dessutom tror vi att du har en god analytisk förmåga och arbetar strukturerat.    Övrigt Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi erbjuder Du blir en del av IT-enheten på Kommunledningskontoret. Hos oss möter du en nytänkande grupp som tycker att digitalisering och innovation är vägen framåt. Vårt mål är att ge den absolut bästa servicen till invånare och medarbetare! Vi har höga ambitioner och bred kompetens inom flera olika områden. Här finns stora möjligheter till utveckling och nya karriärvägar för den som vill. För oss är det viktigt att våra medarbetare har ett hållbart arbetsliv och kan kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi arbetar också för att alla medarbetare får utvecklas i sin roll och att kompetenser tas till vara. Vi tillämpar flextid, distansarbetsmöjligheter, erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling. https://www.sollentuna.se/jobb--foretagande/jobba-i-sollentuna-kommun/formaner/ Arbetsplatsen ligger i vårt nyrenoverade kommunhus i centrala Sollentuna. Välkommen till Sollentuna – en kommun mitt i möjligheterna! Tillsammans gör vi Sollentuna bättre varje dag för våra invånare, företagare och organisationer. Vi har tydliga och ambitiösa mål för att skapa trygghet, välfärd och hållbar tillväxt. Vi erbjuder dig ett meningsfullt och roligt jobb i en stabil miljö där ambitionsnivån är hög. Hos oss får du fantastiska kollegor som vill göra skillnad för andra. Nu söker vi dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Följ med oss på resan mot att skapa Sveriges mest attraktiva kommun!

6 juli 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Vikarierande gruppledare till ungdomsenhet i Järva
Stockholms kommun
Socialsekreterare

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Välkommen till oss Vi som jobbar på ungdomsenhet 1 har ett stort engagemang för de familjer vi jobbar med och för det område vi jobbar i. Att i arbetet få möjlighet att träffa människor från hela världen är både intressant och givande. Vi utgör tillsammans med ungdomsenhet 2 och 3, två barnenheter, familjevårdsenheten och enheten för internt stöd området Socialtjänst barn och unga. Området leds av en områdeschef. Enheten består av en enhetschef och två gruppledare som tillsammans stöttar och vägleder två utredningsgrupper om 6-7 socialsekreterare. På enheten månar vi om och stöttar varandra, vi värdesätter också våra olikheter och varierande bakgrunder. Att utveckla verksamheten och hitta nya arbetssätt är något vi tycker både är roligt och viktigt. Just nu söker vi en vikarie då en av våra gruppledare ska gå på föräldraledighet. Vikariatet sträcker sig från 1 september 2025 t. om. 31 oktober 2026 Välkommen med din ansökan. Vi erbjuder Vi har stort fokus på invånarna i Järva och våra verksamheter präglas av samarbete, mod, empati och respektfullt bemötande. Vi erbjuder dig en utvecklande och spännande roll i en tid av förändring. Du erbjuds kontinuerlig kompetensutveckling i form av utbildningar och handledning. Som stöd i ditt arbete har du chefer och andra gruppledarkollegor. Du kommer ha stor möjlighet att bidra och vara delaktig i verksamhetens utveckling. Som anställd hos oss har du friskvårdsbidrag samt möjlighet att ta del av förmånliga erbjudanden hos flera gymkedjor och simhallar. Din roll Som gruppledare arbetar du tillsammans med medarbetare och är ett stöd till enhetschefen. Arbetet som gruppledare innebär att du; • Planerar och koordinerar det operativa arbetet inom enheten men har inget formellt ansvar för ekonomi, verksamhet eller personal. • Stöttar, prioriterar och skapar struktur för medarbetare i ärendehandledning. • Implementerar och följer upp enhetens arbetssätt samt säkerställer efterlevnad av riktlinjer och rutiner, så kallade egenkontroller. • I samråd med enhetschef arbetar med uppföljning av statistik och att analysera verksamhetsfrågor. • Arbetar löpande med förbättringsarbete i processer, rutiner och arbetssätt och är kontaktperson eller samordnar uppdrag gentemot interna och externa aktörer. Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har: • Socionomexamen • Minst 5 års erfarenhet av myndighetsutövning inom barn och ungdom. • God kompetens inom BBIC (barns behov i centrum) • Kunskap om och praktisk erfarenhet av Signs of Safety • Kunskap och erfarenhet av SAVRY • God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av ledarskap • Erfarenhet av myndighetsutövning i området Järva Du tar ansvar för ditt arbete. Strukturerar och driver självständigt uppgifter vidare. Du planerar och organiserar arbetet på ett effektivt sätt. Prioriterar och håller uppsatta tidsramar. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Välkommen till Järva stadsdelsförvaltning! För att möta dagens och framtidens utmaningar bildades Järva stadsdelsförvaltning 2023. I vår stadsdelsförvaltning utvecklar vi stöd och service med fokus på alla Järvabor. Våra verksamheter präglas av samarbete, mod, empati och respektfullt bemötande. Vi eftersträvar öppen kommunikation och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet. Vi hoppas att du som söker vill utvecklas tillsammans med oss. https://start.stockholm/om-stockholms-stad/organisation/stadsdelsforvaltningar/jarva/ kan du läsa mer om Järva stadsdelsförvaltning.

6 juli 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
Systemansvarig IT inom Elmarknadsapplikationer
Svenska Kraftnät
Systemförvaltare m.fl.

Svenska kraftnät är en nyckelaktör i energiomställningen. Vår IT-division växer för att möjliggöra en fördubblad elproduktion och en fossilfri framtid. Med ny teknik ökar vi både infrastrukturens kapacitet och utvecklingstakten inom digitalisering och processer. Just nu söker vi en systemansvarigt IT som ska hjälpa oss att fortsätta utvecklas i en växande organisation. Välkommen att söka dig till oss! Om tjänsten Som systemansvarig IT på Elmarknadsapplikationer jobbar du i nära samarbete med verksamheten och ditt arbete avgör om verksamheten gör ett bra jobb samt om de kan effektivisera sina processer. Du kommer att tillhöra enheten Elmarknadsapplikationer som för närvarande består av cirka 15 medarbetare. Enheten fokuserar främst på systemförvaltning/livscykelhantering, utveckling och drift av verksamhetskritiska applikationer. Dessa används för avbrottshantering, kapacitetsprognoser, elhandel och avräkning på den Svenska och Nordiska elmarknaden samt ger stöd till styrningen av elkraftsystemet. Applikationerna har höga krav på säkerhet, riktighet och tillgänglighet. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att: • Hantera incidenter, problem och felsökningar i 2:a linjen samt planera, föredra och följa upp förändringar. • Automatisera flöden och bidra till att förbättra arbetssätt och rutiner. • Ge stöd och support till interna och externa parter. • Bistå vid teknisk kravspecificering och vara med i att ta fram nya lösningar/funktioner och skapa integrationer mellan olika system och lösningar för att effektivisera verksamheten. • Samarbeta internt med verksamheten och med andra systemansvariga på Svenska kraftnät samt externt med andra organisationer i Norden och Europa. • Hantera systemleverantörer och avtal. • Säkerställa årshjulsaktiviteter såsom riskanalyser, återställningsplaner, drift- och säkerhetstillstånd. • Arbeta med att skapa och underhålla test- och utvecklingsmiljöer samt kontrollerad driftsättning av applikationer och tjänster i våra egna datacenter. • Samordna olika typer av tester samt genomföra delar av dem själv tillsammans med verksamheten och våra säkerhetsspecialister och testledare. Till din hjälp finns andra systemansvariga, programmerare/systemutvecklare, testledare, system- och verksamhetsspecialister, samt domän- och Om dig Skallkrav För att trivas i den här rollen ser vi att du är ansvarstagande och resultatorienterad. Du arbetar strukturerat och är noggrann. Eftersom arbetet innebär många kontaktytor behöver du vara kommunikativ och har lätt för att samarbeta. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För rollen ser vi att du har en relevant högskoleutbildning inom systemvetenskap eller datateknik, alternativt flerårig arbetslivserfarenhet inom dessa områden. Du har även: • Minst fem års relevant arbetslivserfarenhet av system- och applikationsförvaltning varav något år med verksamhetskritiska och/eller säkerhetskänsliga system. • Erfarenhet av kravhantering och testplanering. • Arbetat i projekt inom införande eller integration av affärssystem t.ex. med PPS, Prince2 eller XLPM som bas. • Arbetat med leverantörsstyrning och uppföljning av internationella leverantörer. • Mycket god svenska och engelska i tal och skrift och har förhandlat i internationella miljöer. Vi ser det som meriterande om du har arbetslivserfarenhet av • Integrationstunga system och APIer. • PM3 och livscykelhantering inom applikationer • IT-säkerhet. • Avtalsadministration • Agila arbetsmetoder • Jira, Azure DevOps eller liknande system • Strukturerad förändringsledning Bra att veta • Tjänsten är placerad i Sundbyberg • Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid • Resor inom Europa förekommer i denna tjänst  • Sista ansökningsdag är den 11 augusti 2025. I samband med ansökan kommer du att besvara ett antal frågor och bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga ett personligt brev. • Tjänsten är en tillsvidareanställning • Förmåner | Svenska kraftnät om tjänsten kontakta gärna • Rekryterande chef Per Lundblad, 072 560 15 01 • Ansvarig rekryterare Victoria Waltenberg, 010 350 90 45 Fackliga representanter är • Annika Ingeborn, SACO, 010 475 87 72 • Erica Midfjäll, ST, 010 475 87 31 Du når oss också via e-post: [email protected]. Våra svarstider kan dröja då det är semestertider. Jobba här – bli en viktig del av vår energiframtid | Svenska kraftnät Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare i samband med rekrytering, vi har upphandlade avtal som gäller för Svenska kraftnät som statlig myndighet.  Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät kan det vara ett krav på svenskt medborgarskap i vissa befattningar. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät

6 juli 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Forensisk socialutredare till Rättsmedicinalverket i Stockholm
Rättsmedicinalverket
Socialsekreterare

Vill du vara med och stärka rättssäkerheten? På Rättsmedicinalverket samarbetar experter inom rättsmedicin, rättskemi, rättsgenetik och rättspsykiatri för att ge rättsväsendet svaren de behöver. Varje detalj kan vara avgörande, och oavsett om du arbetar direkt med analyser och utredningar eller i en stödjande roll, bidrar du till ett rättssäkert samhälle. Nu söker vi en forensisk socialutredare till rättspsykiatriska undersökningsenheten i Stockholm som finns på Helix, beläget i närheten av Huddinge. Ditt uppdrag Den rättspsykiatriska undersökningen genomförs av ett tvärprofessionellt team bestående av rättspsykiater, forensisk socialutredare, psykolog och omvårdnadspersonal. Undersökningsteamets uppdrag är att utifrån en medicinsk, psykologisk och social referensram besvara domstolens frågor avseende allvarlig psykisk störning och eventuellt överlämnande till rättspsykiatrisk vård. Socialutredningen är en av flera utredningar som ingår i den rättspsykiatriska undersökningen. Som forensisk socialutredare kommer du bland annat att kartlägga de sociala omständigheter som föregått gärningen och att bedöma den undersöktes psykosociala funktionsnivå. Utredningsarbetet innebär samtal med de som utreds, referentsamtal och genomgång av stora mängder skriftligt material samt att sammanställa underlaget i en skriftlig produkt. Efter genomgången utbildning kommer du som socialutredare också att delta i arbetet med riskbedömningar av livstidsdömda som ansökt om att få sitt straff tidsbestämt. På sikt kommer arbetet sannolikt också att innefatta andra typer av utredningar avseende risken för återfall i brottslighet av allvarligt slag. Kvalifikationer • Socionomexamen • Flerårig arbetslivserfarenhet som socionom Meritande • Det är särskilt meriterande om du har erfarenhet av rättspsykiatrisk utredningsverksamhet. • Det är meriterande om du har erfarenhet av annat kvalificerat utredningsarbete inom socialtjänst, kriminalvård eller psykiatri samt om du har erfarenhet av rättspsykiatrins och/eller Kriminalvårdens målgrupper. Personliga egenskaper och förmågor Vi söker dig som har intresse för människor och som trivs med att arbeta inom bestämda tidsramar. Du är självgående och strukturerad genom att du planerar ditt arbete på ett effektivt sätt och håller tidsramar. Du har helhetssyn och ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Arbetet förutsätter att du är kvalitetsmedveten och har en mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Förmåga att analysera information på ett systematiskt sätt är en förutsättning för att lyckas i arbetet. Det är också mycket viktigt att kunna samarbeta och skapa dialog och förtroende. Du har ett etiskt förhållningssätt, en förmåga att göra prioriteringar och visar omdöme vid uttalanden, ageranden och beslut. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Anställningen Tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Placering i Stockholm, Huddinge. Det finns utifrån verksamhetens behov möjlighet att teckna enskild överenskommelse om distansarbete del av arbetstid. Rättsmedicinalverket tillämpar individuell lönesättning. RMV är en del av rättskedjan och vi ställer höga krav på medarbetarnas omdöme och säkerhetstänkande samt respekt för lag och ordning. Som företrädare för Rättsmedicinalverket följer du den statliga värdegrunden och bidrar genom ditt sätt att agera till rättssäkerhet, rättstrygghet och förtroende för myndigheten. Vi genomför en bakgrundskontroll genom att kontrollera belastningsregister inför anställning. RMV tillämpar en kompetensbaserad rekryteringsprocess där det kan förekomma arbetspsykologiska tester, kunskapsprov eller arbetsprov. Inför anställning av legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal utförs kontroller med Socialstyrelsen och Inspektionen för vård och omsorg. I samband med anställning vid Rättsmedicinalverket följer en skyldighet att krigsplaceras. Vill du också vara med och bidra till ett rättssäkert samhälle? Välkommen med din ansökan senast den 10 augusti 2025. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju. Rättsmedicinalverket värnar om en rekrytering fri från diskriminering och strävar efter att ge lika möjligheter för alla. Vill du veta mer? För mer information är du välkommen att kontakta gruppchef Anna Mattson tfn 010-483 45 27. Du kan också kontakta HR - specialist Bonde Svedberg tfn 010 483 4898. Våra fackliga företrädare nås via vår växel tfn: 010-483 41 00. Facklig företrädare för Saco är Maritha Torkildsen Nilsson, för ST/OFR Selma El Hadi, och för Seko Christer Johansson. Ta gärna del av våra förmåner: https://www.rmv.se/om-oss/jobba-hos-oss/att-jobba-pa-rattsmedicinalverket/formaner-hos-oss/  Vi är den medicinska länken i rättskedjan. Här arbetar sjuksköterskor, psykologer, rättspsykiater, socionomer, skötare, administratörer och många fler på uppdrag av bland annat polis, åklagare och domstol. Här kan du möta några av våra medarbetare: https://www.rmv.se/om-oss/jobba-hos-oss/vara-medarbetare/Avdelningen för rättspsykiatri undersöker på uppdrag av domstol om en person som är misstänkt för brott begått detta under påverkan av en allvarlig psykisk störning. Vi gör också riskbedömningar när livstidsdömda ansöker om tidsbegränsat straff. Avdelning för rättspsykiatri består av två rättspsykiatriska undersökningsenheter placerade i Stockholm och Göteborg samt enheten för samordning placerad vid huvudkontoret i Stockholm. Det här gör vi: Rättspsykiatri - Rättsmedicinalverket (rmv.se) Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i denna rekrytering.

6 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Erfaren kemist till explosivämnen

FOI, Totalförsvarets forskningsinstitut, är ett av Europas främsta institut för tillämpad forskning inom försvar och säkerhet. FOI är en myndighet under Försvarsdepartementet och vi har till uppgift att bedriva forskning, metod- och teknikutveckling samt utredningsarbete för totalförsvaret och till stöd för nedrustning, icke-spridning och internationell säkerhet. Verksamheten bedrivs på uppdrag av i första hand Regeringskansliet, Försvarsmakten, Försvarets materielverk (FMV) och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB). På FOI är vi cirka 1400 anställda, varav drygt 1000 arbetar direkt med forskning och utveckling. Våra kompetenser spänner över hela fältet från naturvetenskap och teknik till samhälls- och statsvetenskap. Är du en erfaren och disputerad kemist som vill bidra med din kunskap, ditt engagemang och din erfarenhet till att skapa bättre förutsättningar för Sveriges militära försvar och för samhällets säkerhet? Då kan FOI vara din nya arbetsplats! Vi erbjuder ett arbetsliv i balans, en utvecklande arbetsmiljö och ett samhällsviktigt arbete! Om tjänsten  I samband med uppbyggnaden av det militära försvaret behöver FOI stödja såväl civila myndigheter som försvarsmyndigheter med forskning, inte minst rörande explosivämnen. Arbetsuppgifterna i denna tjänst är varierande men fokus kommer att ligga runt forskning kring, och utveckling av tillverkningsprocesser för, explosivämnen. Även arbete med formuleringar av sprängämnen, pyroteknik och andra processer kan förekomma i tjänsten. Arbetet bedrivs primärt i projektform. Inom ramen för projekten tar du eget ansvar och arbetar såväl självständigt som tillsammans med andra. Arbetet förutsätter god vana av att söka i litteratur efter svar och för att kunna identifiera var du behöver fokusera dina experiment. Du kommer att vara en del av innovativ grupp som bedriver forskning och utveckling av analysmetoder för användning i både civila och militära frågeställningar. Uppdragen sker framförallt i en svensk kontext men kan också involvera länder eller utländska institut som blivit godkända av svenska regeringen. Redovisningen av resultaten görs i tekniska och vetenskapliga rapporter samt genom muntlig framställan av resultaten för våra uppdragsgivare eller på internationella konferenser. Om enheten  Denna tjänst kommer att inplaceras i antingen enheten Explosivämnen grunder eller enheten Explosivämnen tillämpningar som ingår i avdelningen för Vapen, skydd och säkerhet. Vid avdelningen som helhet bedrivs forsknings-, utvecklings- och testverksamhet för att stötta Försvarsmaktens förmåga till väpnad strid. Avdelningen organiseras i tre verksamhetsområden - Energetiska system och elektromagnetiska vapen, Vapeneffekter samt Verkan och sårbarhet. Avdelningen är lokaliserad till Grindsjön söder om Stockholm. Skydd och verkan är centralt för Försvarsmaktens verksamhet, kompetensen är också relevant till stöd för det civila samhällets behov av skydd. Forskningen sträcker sig från fysikaliska och kemiska fenomen, till lösningar i form av komplexa tekniska system. Den nära tillgången till skjutplatser och explosivämnesklassade laboratorier är en förutsättning för hela verksamheten där teori och experiment samspelar. Grindsjöns skjutfält ligger på Södertörn, drygt 3 mil söder om Stockholm. SL-bussförbindelser finns med Tumba, Västerhaninge och Ösmo/Nynäshamn. Läs mer om avdelningen här:   Vapen, skydd och säkerhet . Har du den kompetensprofil vi behöver? Krav Doktorsexamen inom kemi eller kemiteknik, med inriktning mot organisk kemi, processkemi eller flödeskemi eller inom närliggande område Minst två års arbetslivserfarenhet från kemirelaterat arbete Mycket goda kunskaper i svenska och i engelska, i både tal och skrift B-körkort Som person trivs du med att arbeta såväl självständigt som i grupp, varpå du har god samarbetsförmåga och kan kommunicera väl. Du är initiativtagande och självgående med god förmåga att ta ansvar för dina uppgifter, strukturera ditt arbetssätt och driva dina processer vidare. Eftersom vi arbetar med farliga ämnen så behöver du vara noggrann och säkerhetsmedveten. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Meriterande Erfarenhet av arbete med flödeskemiska processer Erfarenhet av kemisk processutveckling Erfarenhet av arbete med explosivämnen Erfarenhet av arbete inom totalförsvar eller försvarsindustri Vad erbjuder vi dig? Totalförsvarets forskningsinstitut (FOI) är en statlig myndighet som bedriver världsledande forskning inom försvar och säkerhet till stöd för Sveriges militära och civila försvar. Vi erbjuder en unik arbetsplats där du får möjlighet att arbeta med det som är viktigt för totalförsvaret och hela samhället. Forskningen tillämpas både inom försvarsmyndigheter och hos civila aktörer och spelar en avgörande roll i att bygga en relevant och effektiv försvarsförmåga. Vi arbetar medvetet för en god arbetsmiljö med en bra balans mellan arbete och privatliv. Utöver detta erbjuder vi en rad förmåner. Läs mer om hur det är att jobba hos oss:  https://www.foi.se/jobba-hos-oss.html Tjänsten är en tillsvidareanställning som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Vill du vara med och söka svaren för en säkrare värld? Välkommen med din ansökan i form av CV, personligt brev och examensintyg från relevant utbildning via ansökningsknappen senast den 10 augusti! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Elis Erbing. Fackliga företrädare är Matilda Ågren (Saco-S) och Magnus Lindström (OFR/S – ST vid FOI) Samtliga nås på 08-555 030 00. Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Inför säkerhetsprövning efterfrågas vidimerade kopior på de utbildningar och tjänstgöringsintyg som är relevanta för tjänsten. FOI är en myndighet varmed inlämnade ansökningshandlingar blir allmän handling som på begäran kan lämnas ut till utomstående enligt offentlighets- och sekretesslagen. Erbjudanden från rekryteringsföretag undanbedes.

6 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Förste Musikdirektör vid Försvarsmusiken
Försvarsmakten
Musiker, sångare och kompositörer

Försvarsmusiken (Fömus) är Försvarsmaktens enhet med funktionsansvar för den Svenska militärmusiken. Enheten är organisatoriskt placerad i Livgardet. Huvuduppgiften är statsceremonier med musik vid nationella högtidsdagar, Riksmötets öppnande, statsbesök, kungliga audienser, högvaktsavlösning med vaktparad samt medverkan vid högre chefs- och förbandsaktiviteter inom Försvarsmakten.  Därutöver erbjuds ett brett utbud av konsertverksamhet främst under vinterhalvåret. Försvarsmusikens heltidsanställda musikkårer är Arméns musikkår, Livgardets dragonmusikkår och Marinens musikkår. Försvarsmusiken utövar ett funktionsansvar för de 25 hemvärnsmusikkårerna, från Boden i norr till Ystad i söder. Försvarsmusikens stab består av tolv medarbetare och är placerad på Livgardets kavallerikasern på Östermalm i Stockholm. Stabens uppgift är att stödja chefen Försvarsmusiken i att leda, vidmakthålla och utveckla svensk militärmusik. Vi söker dig med erfarenhet av och förmåga att utveckla den svenska militärmusiken. Arbetet innebär såväl traditionellt stabsarbete som ren musikverksamhet. Som person är du öppen, social och kan även agera självständigt. Du har en god arbetsförmåga och är van vid att ta stort personligt ansvar och se lösningar.  Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Biträda Musikinspektören samt övrig personal inom Försvarsmusiken som sakkunnig • Stödja musikdirektörer och dirigenter inom funktionsområdet Försvarsmusik • Dirigera centrala produktioner inom Försvarsmusiken enligt Chefen Försvarsmusikens bestämmande • Administrera Försvarsmusikens programråd • Stödja musikkårerna i musikaliska frågor • Gästdirigera vid Försvarsmusikens musikkårer, hemvärnsmusikkårer samt avtalsmusikkårer • Medverka i särskilda arbets- och projektgrupper inom Försvarsmusiken • Stödja musikkårerna i repertoarfrågor  Kvalifikationer: • Dokumenterad utbildning vid musikhögskola eller motsvarande kompetens • Särskild kompetens rörande repertoar för militärmusikkår/blåsorkester • Omfattande dirigenterfarenhet på professionell nivå • Aktuell erfarenhet av svensk militärmusikorganisation • Aktuell erfarenhet av musiken i det statsceremoniella rummet • Kunskap om nationella och internationella musiksamhällen • God analytisk förmåga och kunna uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska och engelska • God administrativ förmåga  • B-körkort Meriterande: • Genomförd värnplikt eller GMU • Tidigare anställning i Försvarmakten Arbetsförhållanden: Nationellt och internationellt nätverk inom militär- och blåsmusik. Arbetet sker på olika orter, både inomhus och utomhus. Arbetsplatsen är i närhet av hästar och stallmiljö. När tjänsten kräver bär du uniform.  Personliga egenskaper: Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker en självgående och ansvarsfull person. Du är ordningsam, lyhörd och pålitlig med ett flexibelt och lösningsorienterat tänk. Du är en lagspelare som har lätt för att samarbeta med andra. Du är öppen och mottaglig för snabba och även långsiktiga förändringar kring ditt arbete. En viktig del i rollen är att vara en värdig representant för Sverige och Försvarsmakten. Befattningen:  Befattningen är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.  Tillträde efter överenskommelse. Individuell lönesättning tillämpas. Sökande skall vara svensk medborgare. Godkänd registerkontroll är ett krav för anställning i Försvarsmakten. Anställda inom Försvarsmakten erbjuds tre timmar fysisk träning i veckan på arbetstid.  Din ansökan görs via rekryteringsverktyget Reachmee innehållande ett personligt brev och CV där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning senast 11 augusti 2025. För upplysningar om befattningen kontakta: Försvarsmusikens stabschef Peter Rehnberg, [email protected] Försvarsmusikens musikförvaltare Anders Alhbin, [email protected] Fackliga företrädare:   SEKO: Lise-Lotte Larsson SACO: Per Textorius OFR/O: Sven Lundberg OFR/S: Örjan Jansson Samtliga nås via växeln: 08- 788 75 00 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Livgardet är ett av Försvarsmaktens största förband med anor från 1521. Vi utbildar morgondagens soldater, liksom militärpoliser och personal som ska genomföra internationell insats. Vi bevakar de kungliga slotten, vi har säkerhets- och markstridsförband. Vi ansvarar också för att bevara och utveckla svensk militärmusiktradition. Vårt huvudsäte är i Kungsängen utanför Stockholm, men vi finns också i Sollentuna, i centrala Stockholm, Uppsala, Göteborg och Karlskrona. Inom Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

6 juli 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Lärare 100% i MA/NO åk. 4-6
Huddinge kommun
Grundskollärare

I Huddinge kommun arbetar vi för att skapa ett hållbart samhälle, där natur, teknik och god service samspelar. Huddinge är en stor Stockholmskommun med cirka 6 400 medarbetare och fler än 110 000 invånare. Hos oss känner du dig trygg, delaktig och stolt när vi med kraft gör skillnad, varje dag! Barn- och utbildningsförvaltningen jobbar på uppdrag av förskolenämnden och grundskolenämnden. Förvaltningen ansvarar för förskoleverksamhet, skolbarnomsorg, grundskola och anpassad grundskola. Vårt viktigaste uppdrag är att ge alla barn och elever i Huddinge möjlighet att utvecklas till sin fulla potential i en trygg utbildningsmiljö. Här spelar alla våra anställda en viktig roll i genomförandet. Om Trångsundsskolan Vill du vara med och skapa goda förutsättningar och ett gott lärande för underbara elever på Trångsundsskolan?  Vi är en treparallellig grundskola för F-9 med ca 730 elever. Vi har barn från många olika kulturer och är stolta över den mångfald som får oss att växa och lära hela tiden. Samtidigt vill vi skapa egna traditioner som kan knyta ihop Trångsundsskolan till en plats där alla är stolta över att få lära sig i en kunskapsfokuserad miljö. Våra värdeord är just kunskap, trygghet, hälsa och rörelse, och våra lektioner och aktiviteter är byggda för att främja just det. Som vår biträdande rektor Päivi Hernesten så fint uttrycker det: "Ett härligt och positivt arbetslag där glädje, samarbete och barnens kunskapsutveckling står i centrum." Om arbetet Som lärare i Huddinge kommun omsätter du skolans läroplan i ditt dagliga arbete, bland annat med hjälp av pedagogisk dokumentation. Tillsammans med dina kollegor skapar du förutsättningar för barnens lärande och utveckling genom att stötta det enskilda barnet, utmana normer och arbeta aktivt mot diskriminering. I arbetet som pedagog bildar omsorg, fostran och lärande en helhet. Vi söker nu en heltidsanställd legitimerad grundskolelärare som kommer att tillhöra ett härligt arbetslag i åk. 4-6. Tjänsten innebär mentorskap för en klass på mellanstadiet. Denna tjänsten innebär att du ska ha behörighet i matte och NO för åk. 4-6. Du arbetar bra i team och gillar samarbeta med dina kollegor samt har erfarenhet av att undervisa på mellanstadiet.  Om dig • Legitimerad grundskolelärare för åk. 4-6 med behörighet i matte och NO. • Förtrogen med LGR22 och erfarenhet av att arbeta utifrån dess riktlinjer. • Behörighet i ytterligare ämnen, såsom svenska eller SO är meriterande. Som person är du en strukturerad och lösningsorienterad som planerar din undervisning på ett sätt som skapar tydlighet och motivation för eleverna. Att bygga relationer är en naturlig del av ditt arbete där du skapar förtroende hos både elever och kollegor och ser samarbete som en självklarhet. Du är en tydlig och lyhörd kommunikatör, både i klassrummet och med kollegor. Du ser till att alla är informerade, ger konstruktiv feedback och tar tag i frågor direkt för att skapa en positiv och trygg atmosfär för eleverna att utvecklas i. Du är väl förtrogen med LGR22 och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. I ditt ledarskap är du en tydlig ledare och i klassrummet har du förmågan att skapa en arbetsmiljö som präglas av trygghet, förtroende och respekt. Med god didaktisk förmåga, goda kunskaper, en tydlig ämnesstruktur och med varierad undervisning som anpassas utifrån enskilda elva skapar du de bästa förutsättningarna för att våra elever ska uppnå kunskapskraven i LGR22. Varför Huddinge? För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag.  Arbeta i Huddinge kommun (https://www.huddinge.se/arbete-och-karriar/arbeta-i-huddinge-kommun/) Upplysningar  Vi tillämpar löpande urval och intervjuer under ansökningstiden. Frågor om tjänsten besvaras av rektor Kaj Majuri, [email protected] (mailto:[email protected]) och biträdande rektor Päivi Hernesten, [email protected] (mailto:[email protected])

6 juli 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Medicinsk sekreterare till Affektiv mottagning Södermalm
REGION STOCKHOLM
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Psykiatri Södra Stockholm strävar efter att bli ett ledande föredöme inom svensk psykiatri. Det gör vi genom att arbeta personcentrerat, erbjuda rätt kompetens för patientens behov, betona tillämpning av evidensbaserade riktlinjer och vårdprogram. Vi satsar fortsatt på utvecklingsarbete inom områdena patientsäkerhet, vårdprocesser och vår viktigaste resurs medarbetaren. Vi är över 850 engagerade medarbetare som erbjuder patienter en god, säker och jämlik vård. Om Affektiv mottagning Södermalm Affektiv mottagning Södermalm är en specialistpsykiatrisk öppenvårdsmottagning inom Psykiatri Södra Stockholm och behandlar patienter med depression, bipolaritet och/eller mani. Vår mottagning är centralt belägen på Södermalm, bredvid Zinkensdamms idrottsplats, i verksamhetsanpassade lokaler. Vi söker En strukturerad och lösningsorienterad medicinsk sekreterare som vill vara med och bidra till utvecklingen av vår mottagning. Du behöver kunna jobba självständigt, vara flexibel och kunna bemöta patienter i behov av psykiatrisk vård. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Arbetsbeskrivning Som medicinsk sekreterare kommer du arbeta med varierande uppgifter, till exempel: Ansvara för journalskrivning och dokumentation i journalsystemet Take Care från diktat och andra anteckningar. Säkerställa att journalhantering och arkivering sker på ett korrekt sätt. Bemanna mottagningens reception och bemöta patienter, närstående och kollegor. Arbeta med olika vård- och IT-system t.ex. Take Care, TeleQ, Webcert och Clockwork. Stötta i planering av verksamheten, boka in besök, samordna tider för teamets olika funktioner och lösa dagliga behov som kan uppstå. Vara ett administrativt stöd till mottagningens olika yrkesgrupper och t.ex. säkerställa att KVÅ-kodningen följer klinikens riktlinjer. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare och som: Har erfarenhet av arbete inom psykiatrisk öppenvård Behärskar Take Care, TeleQ och KVÅ-kodning   Meriterande Arbetat med diarieföring i dokumenthanteringssystemet Platina Särskild kompetens i klassifikation av vårdåtgärder (KVÅ) och åtgärdsklassificering.   Vad kan vi erbjuda dig? Tjänsten är en tillsvidareanställning med arbetstid måndag till fredag, 39,5 timme/vecka och tillträde kan ske enligt överenskommelse. Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö där du ges möjlighet att arbeta självständigt och systematiskt för att säkerställa en högkvalitativ vård för våra patienter. Vi erbjuder en arbetsplats som ger utrymme för personlig och professionell utveckling både på individuell nivå och gruppnivå. Arbetet erbjuder en variation av arbetsuppgifter och möten med olika diagnosgrupper samt vårdgrannar. Det kommer även finnas möjlighet att utföra vissa arbetsuppgifter på distans. Mottagningen erbjuder dessutom fri sjukvård, flextid, friskvårdstimme och har ett årligt friskvårdsbidrag på 5 000 kronor. Vi vill informera om att intervjuer kommer påbörjas tidigast under v.30. Varmt välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

6 juli 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
Musiklärare 75 % till åk 1-6
Huddinge kommun
Övriga pedagoger med teoretisk specialistkompetens

I Huddinge kommun arbetar vi för att skapa ett hållbart samhälle, där natur, teknik och god service samspelar. Huddinge är en stor Stockholmskommun med cirka 6 400 medarbetare och fler än 110 000 invånare. Hos oss känner du dig trygg, delaktig och stolt när vi med kraft gör skillnad, varje dag! Barn- och utbildningsförvaltningen jobbar på uppdrag av förskolenämnden och grundskolenämnden. Förvaltningen ansvarar för förskoleverksamhet, skolbarnomsorg, grundskola och anpassad grundskola. Vårt viktigaste uppdrag är att ge alla barn och elever i Huddinge möjlighet att utvecklas till sin fulla potential i en trygg utbildningsmiljö. Här spelar alla våra anställda en viktig roll i genomförandet. Om Trångsundsskolan Vill du vara med och skapa goda förutsättningar inom praktiska/estetiska ämnen för underbara elever på Trångsundsskolan? Vi som behöver dig är en treparallellig grundskola för F-9 med ca 730 elever. Vi har barn från många olika kulturer och är stolta över den mångfald som får oss att växa och lära hela tiden. Samtidigt vill vi skapa egna traditioner som kan knyta ihop Trångsundsskolan till en plats där alla är stolta över att få lära sig i en kunskapsfokuserad miljö. Våra värdeord är just kunskap, trygghet, hälsa och rörelse, och våra lektioner och aktiviteter är byggda för att främja just det Om arbetetVi söker dig som är legitimerad grundskolelärare i musik som kommer att tillhöra ett härligt arbetslag i åk. 4-6.  Som lärare i Huddinge kommun omsätter du skolans läroplan i ditt dagliga arbete, bland annat med hjälp av pedagogisk dokumentation. Tillsammans med dina kollegor skapar du förutsättningar för barnens lärande och utveckling genom att stötta det enskilda barnet, utmana normer och arbeta aktivt mot diskriminering. I arbetet som pedagog bildar omsorg, fostran och lärande en helhet. Tjänsten kan innebära mentorskap i en klass på mellanstadiet. Tjänsten som musiklärare är på 75 procent och du ska ha behörighet i musik för åk 1-6. Meriterande om du har behörighet till åk 9. Du arbetar bra i team och gillar samarbeta med dina kollegor samt har erfarenhet av att undervisa på låg- och mellanstadiet.  Om dig  • Legitimerad grundskolelärare med behörighet att undervisa i musik för åk. 1-6. • Förtrogen med LGR22 och erfarenhet av att arbeta utifrån dess riktlinjer.  Som person är du en strukturerad och lösningsorienterad som planerar din undervisning på ett sätt som skapar tydlighet och motivation för eleverna. Att bygga relationer är en naturlig del av ditt arbete där du skapar förtroende hos både elever och kollegor och ser samarbete som en självklarhet. Du är en tydlig och lyhörd kommunikatör, både i klassrummet och med kollegor. Du ser till att alla är informerade, ger konstruktiv feedback och tar tag i frågor direkt för att skapa en positiv och trygg atmosfär för eleverna att utvecklas i. Du är väl förtrogen med LGR22 och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. I ditt ledarskap är du en tydlig ledare och i klassrummet har du förmågan att skapa en arbetsmiljö som präglas av trygghet, förtroende och respekt. Med god didaktisk förmåga, goda kunskaper, en tydlig ämnesstruktur och med varierad undervisning som anpassas utifrån enskilda elever skapar du de bästa förutsättningarna för att våra elever ska uppnå kunskapskraven i LGR22. Varför Huddinge? För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag.  Upplysningar Vi tillämpar löpande urval samt intervjuer under ansökningstiden. Frågor om tjänsten besvaras av rektor Kaj Majuri, [email protected] (mailto:[email protected]) och biträdande rektor Päivi Hernesten, [email protected] (mailto:[email protected])

6 juli 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025