Snickare som kan stomme till uppdrag i Stockholm
Helpman Entreprenad AB
Träarbetare, snickare m.fl.

Om tjänsten Till denna tjänst söker vi flera erfarna snickare som jobbat mycket med stomme och även form. Du bör ha minst 5 års erfarenhet inom byggbranschen och yrkesbevis är meriterande men inget krav. Krav för tjänsten: - Svenska som arbetsspråk - Minst 5 års erfarenhet inom bygg - Erfarenhet utav storbyggen - Har jobbat med stomme och form Körkort är meriterande men inget krav för tjänsten. Vi söker flera personer till denna tjänst och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi på Helpman Som konsult kommer du vara anställd av oss på Helpman och bli uthyrd till våra kunder. Vi jobbar med allt från de allra största företagen på marknaden till de mindre byggfirmorna. Vi är ett av de äldsta bemanningsföretagen inom bygg med stor erfarenhet och kunskap om branschen. Som medlemmar i Byggföretagen och med kollektivavtal med Byggnads kan vi garantera trygga villkor, korrekta avtal och bra löner till våra anställda. Vi erbjuder bland annat både reseersättning och betald semester. Ansök idag! Vi går igenom ansökningarna löpande och kan tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte att ansöka redan idag! De som matchar kravprofilen kommer få återkoppling via telefon. Har du inte gått vidare i rekryteringsprocessen får du återkoppling via mejl.Det är viktigt att du laddar upp ett aktuellt CV med dina tidigare arbetserfarenheter samt med en beskrivning av arbetsuppgifterna du utfört.Ladda även upp certifikat och intyg på eventuella kurser och utbildningar.

11 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Vehicle Coordinator till kund i Södertälje!
Sway Sourcing Sweden AB
Transportledare och transportsamordnare

Är du en erfaren och lösningsorienterad koordinator med ett starkt tekniskt kunnande inom fordonsindustrin? Vi söker nu en Vehicle Coordinator som kommer att spela en central roll i att planera, koordinera och säkerställa att test- och utvecklingsfordon är redo för uppdrag. Om rollenI den här dynamiska och varierande rollen får du möjligheten att vara spindeln i nätet för vår kunds test- och utvecklingsfordon. Du kommer att samarbeta med både interna team och externa aktörer, där du säkerställer att fordon är korrekt konfigurerade och redo för planerade tester. Genom att hålla en tydlig struktur och noggrann uppföljning ser du till att alla aktiviteter sker smidigt och effektivt. Några centrala ansvarsområden: Planering och koordinering av modifieringar av test- och utvecklingsfordon Hantera och följa upp fordonskampanjer, inklusive dokumentation Förbereda och organisera fordon inför klimattester Samarbeta med verkstäder, ingenjörer och testförare för att säkerställa rätt fordonskonfiguration och tekniska krav Säkerställa att fordon är redo och tillgängliga enligt schemalagda aktiviteter Vi letar efter dig som har Några års erfarenhet av liknande koordinationsroller inom fordonsindustrin En stark teknisk förståelse för fordon och dess system Förmåga att planera och strukturera arbete i en dynamisk miljö Utmärkta kommunikations- och samarbetsförmågor B-Körkort Du uttrycker dig väl, både muntligt och skriftligt, på svenska och engelska. Erfarenhet av klimattestning eller arbete i projektbaserade utvecklings-/testmiljöer är meriterande Körkort för C-kategori är meriterande Praktisk information: Plats: Södertälje, på plats initialt för onboarding Uppdragsperiod: 1 juli - 31 december Bakgrundskontroll genomförs innan uppdraget påbörjas. Urval sker löpande, skicka in din ansökan redan idag! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

11 juni 2025
Sista ansökan:
28 november 2025
Strategic CRM and Martech Manager
Telenor Sverige AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Letar du efter en arbetsplats för framtiden?   Hos oss är karriären din. Här får du möjlighet att styra den i riktningen du drömmer om och samtidigt vara delaktig i tekniska innovationer som idag knappt ens finns i fantasin. Innovationer som vi vet kommer rita om kartan för hur vi kommunicerar med varandra och lever våra uppkopplade liv i framtiden. Letar du efter en arbetsplats där du får vara med och bidra till det viktigaste som finns – relationerna människor emellan? Välkommen till oss på Telenor.   Nu letar vi efter dig som vill bli Senior CRM and Martech Manager i vårt team Customer Experience & Process Management   Så kommer du göra skillnad med oss   Vi inom Customer Experience & Process Management-teamet har ett ansvar att både kort- och långsiktigt förbättra kundupplevelsen och de interna processerna för våra företagskunder (B2B). Vi eftersträvar att göra allt så enkelt, säkert och värdeskapande som möjligt, både för våra kunder och kollegor.   Till vårt team söker vi nu en till medarbetare som med stort engagemang kan driva förbättringsagendan kring CPQ, CRM och Martech. I detta ingår att du, utifrån vår strategi, de tekniska möjligheter som finns samt våra kunders behov, tar fram en strategi och målbild för ditt ansvarsområde. Med ett agilt angreppssätt arbetar du sedan med att implementera både system- och processförbättringar. Du säkerställer att våra lösningar inom området lever upp till både våra kunders och kollegors förväntningar. Till detta kommer du även att agera Product owner för vår Salesforce-implementation.   Du arbetar nära processägarna och specialisterna i vårt team, stakeholders i organisationen för att förstå interna förbättringsområden. Precis som du hela tiden har örat mot kunden för att säkerställa god kundupplevelse. För implementation jobbar du tätt med B2C-divisionen, leverantörer samt vår IT-avdelning.   Är du den vi söker?   Vi behöver dig som är på tårna! Du har en genuin vilja att lära och utvecklas så att vi kan möta kunders ständigt föränderliga behov – idag och imorgon.   Vi ser att du har förmågan att höja blicken och tänka strategiskt, samtidigt som du har tålamod att sätta dig in i de mindre frågorna som hanteras i organisationen. Du har en god teknisk förståelse och kring CRM och Martech i allmänhet, men Salesforce i synnerhet, där du har mycket god kunskap. Även om du i denna roll inte själv utvecklar i systemet är det viktigt att du ser de möjligheter som finns.   Du är van att arbeta agilt och att hantera många olika stakeholders. Möjligtvis har du en bakgrund som ledare eller Product owner. Inte minst är du nyfikenhet och villig att lära.     Vårt löfte till dig Vi är bättre tillsammans. Hos oss möts du av en familjär och inkluderande kultur, en stark gemensam värdegrund och ett ledarskap som ger dig frihet och handlingskraft. Vi tror på att ge varandra förtroende och frihet att agera och fatta beslut, samtidigt som vi är där för varandra i med- och motgångar. Vi stöttar relationer och samhällen. Telenor är ett samhällsbärande företag och här får ditt arbete ett större syfte. Vi skapar värde för miljoner människor varje dag och har ett kundnära förhållningssätt där mänskliga relationer står i centrum. Vi ger plats för livet. Arbeta hemifrån två dagar i veckan om du vill, så länge dina arbetsuppgifter gör det möjligt. Resten av tiden skapar vi magi tillsammans på kontoret. Två give-me-a-break-days per år ger en extra paus och flexibla arbetstider hjälper dig att balansera jobbet och livet. Vi finns där genom livets alla faser och erbjuder trygghetspaket i form av bl.a. kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och möjlighet att skräddarsy försäkringslösningar som passar just dig, för ditt behov här och nu.   Vi bjuder in till en spännande karriärresa. Din utveckling står i centrum och hos oss är lärande en del av kulturen. Vi avsätter 40 timmar om året för att du ska kunna fördjupa dig, utforska nya områden och växa i din roll. Genom Telenor Academy och andra lärandeinitiativ får du verktygen och friheten att forma din egen karriär. När du vill vidare väntar möjligheter i hela Norden.    Sök till oss idag                                                                                                Vill du ta ditt nästa steg i karriären med oss? Vi ser fram emot din ansökan! Vi träffar kandidater löpande så hör av dig redan idag. Om du har frågor och vill veta mer är du välkommen att kontakta rekryterande ledare Peter Lindström på 0709-908182. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökan via mejl.   Bra att känna till Enligt Telenors policy genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidat i samtliga rekryteringar.

11 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Cloud Engineer
Telenor Sverige AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Looking for a workplace for the future? At Telenor, you own your career. Here, you’ll have the opportunity to make the most of your dreams and expertise while contributing to technological innovations that are barely even imagined today. Innovations that we know will change the map for how we communicate and live our connected lives in the future. Are you looking for a workplace where you can make a difference in what matters most – relationships between people. What You Will Do As a Cloud Engineer, you’ll take the lead in shaping a secure, scalable, and well-governed environment. You’ll work at the heart of Telenor’s cloud transformation—designing smart architecture, driving automation, and ensuring operational excellence across a complex, multi-account setup. * Design and implement robust cloud infrastructure using industry best practices, with a focus on scalability, automation, and security * Build and manage Landing Zones and Control Tower setups to establish governance and streamline operations across multiple accounts * Develop Infrastructure as Code using tools like Terraform, enabling repeatable and reliable deployments * Collaborate with cross-functional teams in security, compliance, and operations to ensure cloud solutions align with both business and regulatory needs Who You Are You’re an experienced Cloud Engineer with a passion for building modern, secure, and efficient cloud environments. You’re hands-on, forward-thinking, and thrive in a role where you can both lead and deliver. * You bring 5+ years of hands-on experience with preferably AWS, including expertise in Control Tower, Landing Zones, and multi-account governance * You have strong coding skills, particularly in Terraform and scripting languages like Python or Bash * You’re confident working with cloud networking, IAM policies, and core services like EC2, S3, Lambda, and CloudTrail * You’re a natural collaborator with a strategic mindset and the ability to mentor others while staying close to the tech Our promise to you We are better together. Here, you’ll be part of a family-like and inclusive culture, built on strong shared values and leadership that empowers you with both trust and confidence. We believe in enabling each other to act and make decisions, while always having each other’s backs through ups and downs. We support relationships and societies. Telenor plays a vital role in the society, giving your work a greater purpose. Every day, we create value for millions of people and maintain a customer-first approach where human relationships are at the heart of everything we do. We make room for life. Work from home up to two days a week, where your role allows it. The rest of the time, we create magic together at the office. You also get two ‘give-me-a-break’ days per year for extra time off, and our flexible working hours help you balance your time. We also support you through every stage of life with our benefits package. We invite you to a career in motion. Your development is at the center of our culture. We dedicate at least 40 hours per year for you to deepen your expertise, explore new areas, and develop in your role. Through Telenor Academy and other learning initiatives, you’ll have the tools and freedom to advance your career. When you want to broaden your horizons, we are present throughout the Nordics. Apply today! Will you take the next step in your career with us? We look forward to your application! We review applicants on an ongoing basis, so don’t wait—reach out today. If you have any questions or want to know more, feel free to contact Dan Hallengren, [email protected]. Please note that we cannot accept applications via email. Location: Stockholm Råsunda Good to know As part of Telenor’s policy, we conduct background checks on final candidates for all recruitments.

11 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
SSP rekryterar Servicetekniker
Poolia Sverige AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Är du tekniskt kunnig och vill arbeta i en miljö som kombinerar internationell puls med utmanande och utvecklande arbetsuppgifter? SSP söker dig som vill ta nästa steg i karriären och bidra till att SSP:s restauranger och caféer levererar service i världsklass. Det här är en tillsvidareanställning hos SSP. Vi på Poolia är glada över att bistå i rekryteringsprocessen. Tveka inte, skicka in din ansökan redan idag. Om tjänsten Som servicetekniker ansvarar du för att våra restauranger och caféer på Arlanda och Stockholm Centralstation fungerar optimalt. Du kommer arbeta både med akuta reparationer och långsiktigt förebyggande underhåll av restaurangutrustning. Detta är en roll där du kombinerar praktiskt arbete med planering och koordinering. Du kommer att arbeta heltid, med arbetstid främst förlagd till dagtid. Viss flexibilitet kan förekomma beroende på verksamhetens behov. Din utgångspunkt blir Arlanda flygplats, men tjänsten innebär även arbete på Stockholm Centralstation. Tillträde sker enligt överenskommelse. Arlanda är ett skyddsobjekt, vilket innebär att säkerhetsprövning, inklusive registerkontroll, är ett krav. Du behöver redovisa vad du gjort de senaste 5 åren (max 28 dagars lucka), ange två referenser och inneha svenskt medborgarskap eller giltigt pass från ditt hemland. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Hantera och åtgärda felanmälningar från verksamhetens enheter. • Underhålla och reparera olika typer av maskiner och utrustning i restaurang- och cafémiljö, såsom kylskåp, kaffemaskiner, ugnar och annan köksutrustning. • Utföra förebyggande underhåll enligt schema. • Koordinera beställningar och installationer vid behov. • Dokumentera utfört arbete i ärendehanteringssystem. • Samarbeta med avdelningschefer och externa leverantörer. Vem är du? För att trivas i rollen som servicetekniker så söker vi sig som har en teknisk utbildning, gärna med inriktning mot el, och erfarenhet av service- och underhållsarbete. Du är van att arbeta med teknisk utrustning och känner dig trygg i att felsöka och lösa problem. Erfarenhet av restaurangmaskiner är meriterande, liksom kunskaper inom kylteknik eller tidigare arbete i resemiljöer. Du har grundläggande IT-kunskaper och behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Som person är du självgående, ansvarstagande och lösningsorienterad. Du har ett praktiskt handlag och trivs i ett arbete där du får varva planering med akuta insatser. Din kommunikativa förmåga och ditt goda bemötande gör att samarbetet med kollegor och leverantörer fungerar smidigt – även när tempot är högt och dagarna inte alltid går enligt plan. Om verksamheten SSP (Select Service Partner) är en ledande aktör inom mat och dryck för resenärer världen över. Med över 60 års erfarenhet driver SSP restauranger, caféer, barer och grab-and-go-koncept på flygplatser, tågstationer och andra resehubbar. SSP:s mål är att skapa en så bra matupplevelse som möjligt för människor på resande fot – genom god service, hög kvalitet och smarta lösningar. Kulturen präglas av samarbete, ansvarstagande och engagemang. Här får du vara med och bidra till att tusentals gäster får en positiv upplevelse varje dag.

11 juni 2025
Sista ansökan:
3 juli 2025
Anestesisjuksköterska till anestesi Öron Näsa Hals, Danderyds sjukhus
Danderyds Sjukhus AB
Anestesisjuksköterskor

Tio anledningar till att du ska arbeta som anestesisjuksköterska på Öron Näsa hals operation Danderyd: Kunskaper inom barnanestesi vilket ger dig stora utvecklingsmöjligheter som anestesisjuksköterska oavsett vart du befinner dig i din karriär. Stort fokus på arbetsmiljö och inflytande En personlig introduktion anpassad efter dina tidigare erfarenheter. Enbart dagtidstjänstgöring med ledighet alla helger och röda dagar. Individuell schemaplanering där stor hänsyn tas till dina specifika behov. Vi satsar mycket på kompetensutveckling med flera studiedagar per år, samt möjlighet att åka på externa utbildningar och kurser. Generöst friskvårdbidrag samt tillgång till träningslokal/gym på sjukhusområdet. Ett tätt samarbete med närvarande chef och arbetsledare. Stora möjligheter till att driva förbättringsarbeten på enheten. Goda kommunikationer med buss och tunnelbana i nära anslutning till sjukhuset samt möjlighet att hyra personalbostad i upp till ett år.   Vi söker Dig som har några års erfarenhet som specialistsjuksköterska inom anestesi En god förmåga att arbeta i team förenat med självständigt arbete.    Du har ett positivt förhållningssätt med engagemang och lyhördhet.    Har erfarenhet av ett dagkirurgiskt flöde och gärna arbetat på motsvarande enhet. Danderyds sjukhus är ett av Stockholms läns akutsjukhus. Vi bedriver planerad och akut universitetssjukvård samt forskning och utbildning med anknytning till sjukvården. Anestesiverksamheten intar en central roll i omhändertagandet av patienter som ska genomgå operation. Utöver anestesi-, intensivvård, pre- och postop finns här även sterilverksamhet, smärtmottagning/smärtcentrum samt nationellt respirationscentrum. Danderyds sjukhus öppnade en ny operationsenhet tillsammans med Karolinska Sjukhuset hösten 2020 med stort fokus på utbildning. ÖNH operation består av 3 operations salar, pre- och postoperativ avdelning Vi bygger framtidens vårdenhet med ett starkt patient- och teamfokus. Enheten bedriver dagkirurgi inom basal och specialiserad ÖNH. Patientunderlaget är till stor del barn men även vuxna. Vi söker dig som vill vara med i vårt team i rollen som anestesisjuksköterska. Vårt motto är att såväl patienter som medarbetare ska känna att de är i trygga och säkra händer. Det har lett till att sjukhuset är en attraktiv arbetsplats med stolta medarbetare. Väcker detta din nyfikenhet så besök oss gärna på                        Instagram: @danderyd_aneiva samt www.ds.se Kvalifikationer Legitimerad sjuksköterska med specialistutbildning i anestesisjukvård. Erfarenhet av arbete som anestesisjuksköterska i minst 2 år. Erfarenhet inom barnanestesi är meriterande. Personliga egenskaper Vi ser gärna att du är en utåtriktad och initiativtagande person med god förmåga att arbeta både självständigt och i team. Du trivs med ett omväxlande arbetstempo, du är lugn och stabil samt ser vikten av god samverkan med kollegor. Du representerar verksamheten proffsigt i alla lägen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrig information Vi kommer att intervjua löpande, så ansök tjänsten redan idag! Vid rekrytering av medarbetare till verksamhet som kan komma att hantera barn och/eller ungdomar upp till 18 år tar vi utdrag ur belastnings- och misstankeregistret inför eventuell anställning. Om Danderyds sjukhus Danderyds sjukhus är ett av Sveriges största akutsjukhus med natur, vatten och t-bana runt knuten. Hos oss arbetar omkring 4500 medarbetare och vi tar emot 2000 studenter varje år. Här möts akutsjukvårdens puls med högkvalitativ vård och det nära omhändertagandet. Vi hjälper varandra och ger dig möjligheten att växa och utvecklas från student till erfaren medarbetare. Du som värnar patienten och du som vill driva patientnära forskning kommer trivas här. Danderyds sjukhus har en egen institution vid Karolinska Institutet vilket innebär ett omfattande uppdrag inom klinisk forskning och grundutbildning. Detta uppdrag är starkt integrerat med den kliniska verksamheten och sjukhusets utveckling. Vi vill vara en arbetsplats att längta till. Från och med den 1 januari 2025 är Danderyds sjukhus en förvaltning inom Akutsjukhusnämnden i Region Stockholm. https://www.ds.se/om-oss/om-ds/ Om verksamheten Verksamhetsområdet Anestesi och Intensivvård präglas av hög kvalitet och en stabil medarbetargrupp i alla professioner. Förutom anestesin, som består av fyra operationsavdelningar inom kirurgi/urologi, ortopedi, gynekologi/obstetrik, dagkirurgi samt ÖNH och Tandanestesi och verksamhet externt, så har verksamhetsområdet postoperativa avdelningar, Intensivvårdsavdelning (IVA), Smärtmottagning, Nationellt respirationscentrum (NRC) och Sterilteknik. Vi är ett stort verksamhetsområde med sammanlagt cirka 400 medarbetare. Årligen utförs ca 24 000 anestesier på ca 25 operationssalar. I vårt uppdrag ingår även utbildning, klinisk forskning och utveckling. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

11 juni 2025
Sista ansökan:
1 juli 2025
Projektledare inom PLM och digitalisering
Quattro Bemanning & Rekrytering AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Beskrivning Vi söker en projektledare till ett pågående affärsutvecklingsprogram inom PLM (Product Lifecycle Management) på ett högteknologiskt bolag i Stockholm. Programmet är en central del av kundens digitaliseringsresa och syftar till att effektivisera produktlivscykeln genom nya processer och verktyg. Fokus ligger på MBD (Model Based Definition), återanvändning av data och att säkerställa en "one source of truth" för samtliga informationsflöden. Arbetsuppgifter Leda ett delprojekt med ansvar för både projektledning och tekniskt bidrag Planera, följa upp och rapportera till huvudprojektledaren Delta i systemutveckling och lösningsdesign Säkerställa utrullning av Siemens Capital till användare Koordinera integration av Capital med Teamcenter (PLM) och NX (CAD) Arbeta nära IT-organisationen, business analysts och andra projektledare Bidra till affärsutveckling och förändringsledning inom programmet Kvalifikationer Minst 1–3 års erfarenhet som projektledare inom IT Erfarenhet av affärsutveckling och/eller förändringsledning God förståelse för tekniska systemlösningar Van att arbeta i komplexa organisationer med flera intressenter God kommunikation i svenska språket Meriterande Erfarenhet av Teamcenter, NX eller Siemens Capital Bakgrund inom PLM och/eller CAD Erfarenhet från digitalisering inom tillverknings- eller försvarsindustrin Villkor Möjlighet att arbeta antingen på plats i Stockholm eller på distans från annan ort i Sverige Start: Så snart som möjligt Omfattning: Heltid Period: Längre uppdrag med goda möjligheter till förlängning Ansökan Bifoga CV i Wordformat. CV:t är en viktig del i utvärderingen för denna roll. Det ska tydligt visa att du har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella arbetet. Lycka till, vi ser fram emot din ansökan! Avslutningstext Om du är redo att ta dig an en roll som projektledare inom ett framåtlutat digitaliseringsprogram och vill bidra till att driva utvecklingen framåt i en komplex organisation – tveka inte att söka. Vi rekryterar löpande och ser fram emot din ansökan!   Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

11 juni 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Redovisningskonsult

Är du en prestigelös och kompetent redovisningskonsult? Vill du arbeta på en trivsam byrå med centralt läge och härliga kollegor? Då kan detta vara tjänsten för dig! Arbetsbeskrivning I rollen som redovisningskonsult arbetar du i nära samarbete med våra kunder, som finns inom många olika branscher och varierar i storlek. Du hjälper dem med allt från bokföring och fakturering till årsredovisningar och deklarationer och fungerar som ett naturligt bollplank i ekonomiska frågor. Vi har en stark intern kompetens och satsar mycket på våra medarbetare för att kunna erbjuda bästa möjliga rådgivning. Exempel på arbetsuppgifter: • Löpande redovisning • Skatte- och momsdeklarationer • Avstämningar • Rapportering • Bokslut Meriterande om du även har erfarenhet av: • Årsredovisningar • Deklarationer • Lönehantering • Rådgivning Vem är du? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av redovisningsarbete, gärna från byrå. Auktorisation som redovisningskonsult är meriterande, men vi värdesätter din erfarenhet, kompetens och personlighet allra högst. Du är prestigelös, serviceinriktad och trivs i en familjär miljö där man hjälper varandra. Du är självgående, ansvarstagande och har en god pedagogisk förmåga samt ett positivt förhållningssätt. Eftersom vi är ett mindre kontor lägger vi stor vikt vid personlighet och långsiktigt engagemang. Vi erbjuder Hos oss får du ett varierande, roligt och ansvarsfullt arbete på en prestigelös arbetsplats. Vi värdesätter våra medarbetares kompetens och erfarenhet och erbjuder möjligheter till individuell utveckling. Du blir en del av ett erfaret team som stöttar varandra och bidrar till ett gott samarbete. Hos oss får du en trygg anställning och självklart ingår förmåner som tjänstepension, friskvårdsbidrag, friskvård och inte minst utbildning. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Matilda Thelin [email protected]. Då urvalet sker löpande är du välkommen med din ansökan via www.jurek.se redan idag! Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Om verksamheten Vi arbetar med små och medelstora företag i alla tänkbara branscher och bolagsformer. Våra kunder är i huvudsak verksamma i och omkring Stockholm. Uppdragen sköts främst från vårt kontor, men ibland även ute hos kund. Vi använder välkända program för ekonomi, bokslut och skattehantering.

11 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Lönespecialist till Sodexo
Sodexo AB
Löne- och personaladministratörer

Sodexo är ett globalt familjeägt servicebolag som erbjuder servicetjänster för alla viktiga delar av livet; lärande, arbete, hälso- och sjukvård, fritid och nöjen. Våra tjänster innefattar bland annat måltider, städning, hjälpmedel och fastighetsskötsel för både företag och offentlig sektor. Vi erbjuder lösningar för att möta de behov som uppstår i vardagen, nu och i framtiden, med människan i fokus.  Vi söker nu en lönespecialist i början av sin karriär som vill vara med och säkerställa en trygg och kvalitetssäkrad löneprocess i en verksamhet med stort hjärta och högt tempo. Om rollen Som lönespecialist spelar du en viktig roll i att leverera en korrekt och serviceinriktad lönehantering för våra ca 5 000 medarbetare. Tillsammans med engagerade kollegor inom HR och lön stöttar du chefer och medarbetare i frågor som rör lön, kollektivavtal, arbetsrätt och interna rutiner. Du kommer att arbeta både operativt och administrativt i våra system med fokus på noggrannhet, effektivitet och en hög servicenivå. Rollen ger dig möjlighet att utvecklas inom en komplex verksamhet med ett 15-tal kollektivavtal. Rollen ingår i vårt HR-team och rapporterar till Payroll Manager. Dina huvudsakliga ansvarsområden: • Ge service och stöd till chefer och medarbetare i löne- och kollektivavtalsfrågor • Säkerställa korrekt hantering av anställningsavtal och löneunderlag i lönesystemet POL från CGI • Utfärda arbetsgivarintyg, inkomstintyg och andra lönerelaterade dokument • Hantera ärenden kopplade till Försäkringskassan, AFA och Kronofogden • Ta fram rapporter i lönesystemet och LAS-listor vid behov • Delta i hela processen kring lönerevisioner – från underlag till kontroll • Samarbeta nära med HRBP samt följa interna processer, rutiner och attestflöden • Bidra till att utveckla och förbättra våra löneprocesser Om dig För att lyckas i rollen ser vi att du har: • 2–3 års erfarenhet av lönearbete • Goda kunskaper i arbetsrätt, lagar och kollektivavtal som reglerar löneområdet • Förståelse om lönesystemets funktioner och hur koppling till ekonomisystem hänger ihop  • Mycket goda kunskaper i Excel och övriga Officepaketet • God kommunikativ förmåga i tal och skrift på både svenska och engelska • Ett strukturerat och noggrant arbetssätt samt ett genuint intresse för att ge god service Vi tror att du är en relationsbyggare med ett lösningsfokuserat mindset. Du har lätt för att samarbeta, trivs i en föränderlig miljö och tycker om att jobba både självständigt och i team. Vårt erbjudande Vi erbjuder dig en roll i en trygg och utvecklingsfokuserad organisation där du får möjlighet att växa tillsammans med kompetenta kollegor. Du blir en viktig del av ett team där samarbete, kvalitet och engagemang är centrala värden. Hos oss får du arbeta i en hybrid miljö och ta del av förmåner som friskvårdsbidrag, lunchförmån och möjlighet till kompetensutveckling. Om tjänsten Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse. Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen hänvisas till Lina Larsson, Talent Acquisition Manager, [email protected]. Observera att svar på frågor och återkoppling kan dröja på grund av semestertider. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan så snart som möjligt, dock senast 10 augusti.  Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. För denna tjänst kommer vi att genomföra bakgrundskontroll på slutkandidat i samarbete med en extern leverantör. Slutkandidaten kommer att informeras och behöva lämna sitt samtycke innan det att bakgrundskontrollen genomförs. Mer om Sodexo och vilka vi är: • Vårt syfte, hållbarhetsarbete och våra tjänster • Medarbetarsidorna Mitt Sodexo Välkommen med din ansökan! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.

11 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Specialistläkare till Familjeläkarna i Arninge

När Familjeläkarna startade 2008 var vår vision att ge patienter samma vård som vi skulle ge vår egen familj. Denna vision driver oss fortfarande. Vi är engagerade, bryr oss om människor och tar ansvar för att göra skillnad. Vår kommunikation och verksamhet präglas av kunskap, arbetsglädje, effektivitet och innovativ utveckling. Familjeläkarna är idag en framgångsrik vårdaktör med ca 1000 medarbetare som tillsammans skapar en varm och familjär arbetsplats. Vi driver vårdcentraler i både Stockholm och Uppsala län och erbjuder en arbetsmiljö där du får stimulans, professionell utveckling och möjlighet att påverka verksamheten. Vi söker nu en specialistläkare i allmänmedicin till Familjeläkarna Arninge Om tjänsten Som specialistläkare i allmänmedicin hos Familjeläkarna Arninge blir du en del av ett sammansvetsat team som arbetar för framtidens primärvård. Vi erbjuder: Intern och extern fortbildning. Journalföring via Tandem Health.  Nytänkande vårdcentral med bra arbetsmetoder och hög medicinsk kvalitét. Dina arbetsuppgifter omfattar planerade patientbesök, lättakut och akuta besök samt handledning av AT-Läkare och ST-Läkare. Vi arbetar evidensbaserat och strävar efter ständiga förbättringar. Om vårdcentralen Familjeläkarna i Arninge är en snabbt växande vårdcentral med cirka 6000 listade patienter, belägen i norra delen av Täby. Här arbetar läkare, distriktssköterskor, sjuksköterskor, undersköterskor och psykologer i nära samarbete. Vår mottagning omfattar också BVC och vi har ett eget PNA -lab.  Vi erbjuder moderna och ljusa lokaler med en god arbetsmiljö. Vi söker dig som Är Specialist läkare i allmänmedicin med intresse för primärvård och BVC. Vill arbeta i en dynamisk och innovativ miljö med korta beslutsvägar. Är flexibel, kvalitetsmedveten och har intresse för digital utveckling. Hos oss får du en trevlig arbetsplats med möjligheter till utveckling och en konkurrenskraftig lön baserad på din kompetens. Vi arbetar med utökade öppettider på 5 h. under vår och höst där alla bidrar till att verksamheten fungerar. Ansökan Vill du bli en del av vårt team? Varmt välkommen med din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande. Vi undanber oss vänligen kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av jobbannonser.

11 juni 2025
Sista ansökan:
28 november 2025