Är du tekniskt kunnig och vill arbeta i en miljö som kombinerar internationell puls med utmanande och utvecklande arbetsuppgifter? SSP söker dig som vill ta nästa steg i karriären och bidra till att SSP:s restauranger och caféer levererar service i världsklass. Det här är en tillsvidareanställning hos SSP. Vi på Poolia är glada över att bistå i rekryteringsprocessen. Tveka inte, skicka in din ansökan redan idag. Om tjänsten Som servicetekniker ansvarar du för att våra restauranger och caféer på Arlanda och Stockholm Centralstation fungerar optimalt. Du kommer arbeta både med akuta reparationer och långsiktigt förebyggande underhåll av restaurangutrustning. Detta är en roll där du kombinerar praktiskt arbete med planering och koordinering. Du kommer att arbeta heltid, med arbetstid främst förlagd till dagtid. Viss flexibilitet kan förekomma beroende på verksamhetens behov. Din utgångspunkt blir Arlanda flygplats, men tjänsten innebär även arbete på Stockholm Centralstation. Tillträde sker enligt överenskommelse. Arlanda är ett skyddsobjekt, vilket innebär att säkerhetsprövning, inklusive registerkontroll, är ett krav. Du behöver redovisa vad du gjort de senaste 5 åren (max 28 dagars lucka), ange två referenser och inneha svenskt medborgarskap eller giltigt pass från ditt hemland. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Hantera och åtgärda felanmälningar från verksamhetens enheter. • Underhålla och reparera olika typer av maskiner och utrustning i restaurang- och cafémiljö, såsom kylskåp, kaffemaskiner, ugnar och annan köksutrustning. • Utföra förebyggande underhåll enligt schema. • Koordinera beställningar och installationer vid behov. • Dokumentera utfört arbete i ärendehanteringssystem. • Samarbeta med avdelningschefer och externa leverantörer. Vem är du? För att trivas i rollen som servicetekniker så söker vi sig som har en teknisk utbildning, gärna med inriktning mot el, och erfarenhet av service- och underhållsarbete. Du är van att arbeta med teknisk utrustning och känner dig trygg i att felsöka och lösa problem. Erfarenhet av restaurangmaskiner är meriterande, liksom kunskaper inom kylteknik eller tidigare arbete i resemiljöer. Du har grundläggande IT-kunskaper och behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Som person är du självgående, ansvarstagande och lösningsorienterad. Du har ett praktiskt handlag och trivs i ett arbete där du får varva planering med akuta insatser. Din kommunikativa förmåga och ditt goda bemötande gör att samarbetet med kollegor och leverantörer fungerar smidigt – även när tempot är högt och dagarna inte alltid går enligt plan. Om verksamheten SSP (Select Service Partner) är en ledande aktör inom mat och dryck för resenärer världen över. Med över 60 års erfarenhet driver SSP restauranger, caféer, barer och grab-and-go-koncept på flygplatser, tågstationer och andra resehubbar. SSP:s mål är att skapa en så bra matupplevelse som möjligt för människor på resande fot – genom god service, hög kvalitet och smarta lösningar. Kulturen präglas av samarbete, ansvarstagande och engagemang. Här får du vara med och bidra till att tusentals gäster får en positiv upplevelse varje dag.
Om tjänsten Till denna tjänst söker vi flera erfarna snickare som jobbat mycket med stomme och även form. Du bör ha minst 5 års erfarenhet inom byggbranschen och yrkesbevis är meriterande men inget krav. Krav för tjänsten: - Svenska som arbetsspråk - Minst 5 års erfarenhet inom bygg - Erfarenhet utav storbyggen - Har jobbat med stomme och form Körkort är meriterande men inget krav för tjänsten. Vi söker flera personer till denna tjänst och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi på Helpman Som konsult kommer du vara anställd av oss på Helpman och bli uthyrd till våra kunder. Vi jobbar med allt från de allra största företagen på marknaden till de mindre byggfirmorna. Vi är ett av de äldsta bemanningsföretagen inom bygg med stor erfarenhet och kunskap om branschen. Som medlemmar i Byggföretagen och med kollektivavtal med Byggnads kan vi garantera trygga villkor, korrekta avtal och bra löner till våra anställda. Vi erbjuder bland annat både reseersättning och betald semester. Ansök idag! Vi går igenom ansökningarna löpande och kan tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte att ansöka redan idag! De som matchar kravprofilen kommer få återkoppling via telefon. Har du inte gått vidare i rekryteringsprocessen får du återkoppling via mejl.Det är viktigt att du laddar upp ett aktuellt CV med dina tidigare arbetserfarenheter samt med en beskrivning av arbetsuppgifterna du utfört.Ladda även upp certifikat och intyg på eventuella kurser och utbildningar.
Är du en erfaren och lösningsorienterad koordinator med ett starkt tekniskt kunnande inom fordonsindustrin? Vi söker nu en Vehicle Coordinator som kommer att spela en central roll i att planera, koordinera och säkerställa att test- och utvecklingsfordon är redo för uppdrag. Om rollenI den här dynamiska och varierande rollen får du möjligheten att vara spindeln i nätet för vår kunds test- och utvecklingsfordon. Du kommer att samarbeta med både interna team och externa aktörer, där du säkerställer att fordon är korrekt konfigurerade och redo för planerade tester. Genom att hålla en tydlig struktur och noggrann uppföljning ser du till att alla aktiviteter sker smidigt och effektivt. Några centrala ansvarsområden: Planering och koordinering av modifieringar av test- och utvecklingsfordon Hantera och följa upp fordonskampanjer, inklusive dokumentation Förbereda och organisera fordon inför klimattester Samarbeta med verkstäder, ingenjörer och testförare för att säkerställa rätt fordonskonfiguration och tekniska krav Säkerställa att fordon är redo och tillgängliga enligt schemalagda aktiviteter Vi letar efter dig som har Några års erfarenhet av liknande koordinationsroller inom fordonsindustrin En stark teknisk förståelse för fordon och dess system Förmåga att planera och strukturera arbete i en dynamisk miljö Utmärkta kommunikations- och samarbetsförmågor B-Körkort Du uttrycker dig väl, både muntligt och skriftligt, på svenska och engelska. Erfarenhet av klimattestning eller arbete i projektbaserade utvecklings-/testmiljöer är meriterande Körkort för C-kategori är meriterande Praktisk information: Plats: Södertälje, på plats initialt för onboarding Uppdragsperiod: 1 juli - 31 december Bakgrundskontroll genomförs innan uppdraget påbörjas. Urval sker löpande, skicka in din ansökan redan idag! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Är du tekniskt kunnig och vill arbeta i en miljö som kombinerar internationell puls med utmanande och utvecklande arbetsuppgifter? SSP söker dig som vill ta nästa steg i karriären och bidra till att SSP:s restauranger och caféer levererar service i världsklass. Det här är en tillsvidareanställning hos SSP. Vi på Poolia är glada över att bistå i rekryteringsprocessen. Tveka inte, skicka in din ansökan redan idag. Om tjänsten Som servicetekniker ansvarar du för att våra restauranger och caféer på Arlanda och Stockholm Centralstation fungerar optimalt. Du kommer arbeta både med akuta reparationer och långsiktigt förebyggande underhåll av restaurangutrustning. Detta är en roll där du kombinerar praktiskt arbete med planering och koordinering. Du kommer att arbeta heltid, med arbetstid främst förlagd till dagtid. Viss flexibilitet kan förekomma beroende på verksamhetens behov. Din utgångspunkt blir Arlanda flygplats, men tjänsten innebär även arbete på Stockholm Centralstation. Tillträde sker enligt överenskommelse. Arlanda är ett skyddsobjekt, vilket innebär att säkerhetsprövning, inklusive registerkontroll, är ett krav. Du behöver redovisa vad du gjort de senaste 5 åren (max 28 dagars lucka), ange två referenser och inneha svenskt medborgarskap eller giltigt pass från ditt hemland. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Hantera och åtgärda felanmälningar från verksamhetens enheter. • Underhålla och reparera olika typer av maskiner och utrustning i restaurang- och cafémiljö, såsom kylskåp, kaffemaskiner, ugnar och annan köksutrustning. • Utföra förebyggande underhåll enligt schema. • Koordinera beställningar och installationer vid behov. • Dokumentera utfört arbete i ärendehanteringssystem. • Samarbeta med avdelningschefer och externa leverantörer. Vem är du? För att trivas i rollen som servicetekniker så söker vi sig som har en teknisk utbildning, gärna med inriktning mot el, och erfarenhet av service- och underhållsarbete. Du är van att arbeta med teknisk utrustning och känner dig trygg i att felsöka och lösa problem. Erfarenhet av restaurangmaskiner är meriterande, liksom kunskaper inom kylteknik eller tidigare arbete i resemiljöer. Du har grundläggande IT-kunskaper och behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Som person är du självgående, ansvarstagande och lösningsorienterad. Du har ett praktiskt handlag och trivs i ett arbete där du får varva planering med akuta insatser. Din kommunikativa förmåga och ditt goda bemötande gör att samarbetet med kollegor och leverantörer fungerar smidigt – även när tempot är högt och dagarna inte alltid går enligt plan. Om verksamheten SSP (Select Service Partner) är en ledande aktör inom mat och dryck för resenärer världen över. Med över 60 års erfarenhet driver SSP restauranger, caféer, barer och grab-and-go-koncept på flygplatser, tågstationer och andra resehubbar. SSP:s mål är att skapa en så bra matupplevelse som möjligt för människor på resande fot – genom god service, hög kvalitet och smarta lösningar. Kulturen präglas av samarbete, ansvarstagande och engagemang. Här får du vara med och bidra till att tusentals gäster får en positiv upplevelse varje dag.
Tio anledningar till att du ska arbeta som anestesisjuksköterska på Öron Näsa hals operation Danderyd: Kunskaper inom barnanestesi vilket ger dig stora utvecklingsmöjligheter som anestesisjuksköterska oavsett vart du befinner dig i din karriär. Stort fokus på arbetsmiljö och inflytande En personlig introduktion anpassad efter dina tidigare erfarenheter. Enbart dagtidstjänstgöring med ledighet alla helger och röda dagar. Individuell schemaplanering där stor hänsyn tas till dina specifika behov. Vi satsar mycket på kompetensutveckling med flera studiedagar per år, samt möjlighet att åka på externa utbildningar och kurser. Generöst friskvårdbidrag samt tillgång till träningslokal/gym på sjukhusområdet. Ett tätt samarbete med närvarande chef och arbetsledare. Stora möjligheter till att driva förbättringsarbeten på enheten. Goda kommunikationer med buss och tunnelbana i nära anslutning till sjukhuset samt möjlighet att hyra personalbostad i upp till ett år. Vi söker Dig som har några års erfarenhet som specialistsjuksköterska inom anestesi En god förmåga att arbeta i team förenat med självständigt arbete. Du har ett positivt förhållningssätt med engagemang och lyhördhet. Har erfarenhet av ett dagkirurgiskt flöde och gärna arbetat på motsvarande enhet. Danderyds sjukhus är ett av Stockholms läns akutsjukhus. Vi bedriver planerad och akut universitetssjukvård samt forskning och utbildning med anknytning till sjukvården. Anestesiverksamheten intar en central roll i omhändertagandet av patienter som ska genomgå operation. Utöver anestesi-, intensivvård, pre- och postop finns här även sterilverksamhet, smärtmottagning/smärtcentrum samt nationellt respirationscentrum. Danderyds sjukhus öppnade en ny operationsenhet tillsammans med Karolinska Sjukhuset hösten 2020 med stort fokus på utbildning. ÖNH operation består av 3 operations salar, pre- och postoperativ avdelning Vi bygger framtidens vårdenhet med ett starkt patient- och teamfokus. Enheten bedriver dagkirurgi inom basal och specialiserad ÖNH. Patientunderlaget är till stor del barn men även vuxna. Vi söker dig som vill vara med i vårt team i rollen som anestesisjuksköterska. Vårt motto är att såväl patienter som medarbetare ska känna att de är i trygga och säkra händer. Det har lett till att sjukhuset är en attraktiv arbetsplats med stolta medarbetare. Väcker detta din nyfikenhet så besök oss gärna på Instagram: @danderyd_aneiva samt www.ds.se Kvalifikationer Legitimerad sjuksköterska med specialistutbildning i anestesisjukvård. Erfarenhet av arbete som anestesisjuksköterska i minst 2 år. Erfarenhet inom barnanestesi är meriterande. Personliga egenskaper Vi ser gärna att du är en utåtriktad och initiativtagande person med god förmåga att arbeta både självständigt och i team. Du trivs med ett omväxlande arbetstempo, du är lugn och stabil samt ser vikten av god samverkan med kollegor. Du representerar verksamheten proffsigt i alla lägen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrig information Vi kommer att intervjua löpande, så ansök tjänsten redan idag! Vid rekrytering av medarbetare till verksamhet som kan komma att hantera barn och/eller ungdomar upp till 18 år tar vi utdrag ur belastnings- och misstankeregistret inför eventuell anställning. Om Danderyds sjukhus Danderyds sjukhus är ett av Sveriges största akutsjukhus med natur, vatten och t-bana runt knuten. Hos oss arbetar omkring 4500 medarbetare och vi tar emot 2000 studenter varje år. Här möts akutsjukvårdens puls med högkvalitativ vård och det nära omhändertagandet. Vi hjälper varandra och ger dig möjligheten att växa och utvecklas från student till erfaren medarbetare. Du som värnar patienten och du som vill driva patientnära forskning kommer trivas här. Danderyds sjukhus har en egen institution vid Karolinska Institutet vilket innebär ett omfattande uppdrag inom klinisk forskning och grundutbildning. Detta uppdrag är starkt integrerat med den kliniska verksamheten och sjukhusets utveckling. Vi vill vara en arbetsplats att längta till. Från och med den 1 januari 2025 är Danderyds sjukhus en förvaltning inom Akutsjukhusnämnden i Region Stockholm. https://www.ds.se/om-oss/om-ds/ Om verksamheten Verksamhetsområdet Anestesi och Intensivvård präglas av hög kvalitet och en stabil medarbetargrupp i alla professioner. Förutom anestesin, som består av fyra operationsavdelningar inom kirurgi/urologi, ortopedi, gynekologi/obstetrik, dagkirurgi samt ÖNH och Tandanestesi och verksamhet externt, så har verksamhetsområdet postoperativa avdelningar, Intensivvårdsavdelning (IVA), Smärtmottagning, Nationellt respirationscentrum (NRC) och Sterilteknik. Vi är ett stort verksamhetsområde med sammanlagt cirka 400 medarbetare. Årligen utförs ca 24 000 anestesier på ca 25 operationssalar. I vårt uppdrag ingår även utbildning, klinisk forskning och utveckling. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Beskrivning Vi söker en projektledare till ett pågående affärsutvecklingsprogram inom PLM (Product Lifecycle Management) på ett högteknologiskt bolag i Stockholm. Programmet är en central del av kundens digitaliseringsresa och syftar till att effektivisera produktlivscykeln genom nya processer och verktyg. Fokus ligger på MBD (Model Based Definition), återanvändning av data och att säkerställa en "one source of truth" för samtliga informationsflöden. Arbetsuppgifter Leda ett delprojekt med ansvar för både projektledning och tekniskt bidrag Planera, följa upp och rapportera till huvudprojektledaren Delta i systemutveckling och lösningsdesign Säkerställa utrullning av Siemens Capital till användare Koordinera integration av Capital med Teamcenter (PLM) och NX (CAD) Arbeta nära IT-organisationen, business analysts och andra projektledare Bidra till affärsutveckling och förändringsledning inom programmet Kvalifikationer Minst 1–3 års erfarenhet som projektledare inom IT Erfarenhet av affärsutveckling och/eller förändringsledning God förståelse för tekniska systemlösningar Van att arbeta i komplexa organisationer med flera intressenter God kommunikation i svenska språket Meriterande Erfarenhet av Teamcenter, NX eller Siemens Capital Bakgrund inom PLM och/eller CAD Erfarenhet från digitalisering inom tillverknings- eller försvarsindustrin Villkor Möjlighet att arbeta antingen på plats i Stockholm eller på distans från annan ort i Sverige Start: Så snart som möjligt Omfattning: Heltid Period: Längre uppdrag med goda möjligheter till förlängning Ansökan Bifoga CV i Wordformat. CV:t är en viktig del i utvärderingen för denna roll. Det ska tydligt visa att du har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella arbetet. Lycka till, vi ser fram emot din ansökan! Avslutningstext Om du är redo att ta dig an en roll som projektledare inom ett framåtlutat digitaliseringsprogram och vill bidra till att driva utvecklingen framåt i en komplex organisation – tveka inte att söka. Vi rekryterar löpande och ser fram emot din ansökan! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Är du en prestigelös och kompetent redovisningskonsult? Vill du arbeta på en trivsam byrå med centralt läge och härliga kollegor? Då kan detta vara tjänsten för dig! Arbetsbeskrivning I rollen som redovisningskonsult arbetar du i nära samarbete med våra kunder, som finns inom många olika branscher och varierar i storlek. Du hjälper dem med allt från bokföring och fakturering till årsredovisningar och deklarationer och fungerar som ett naturligt bollplank i ekonomiska frågor. Vi har en stark intern kompetens och satsar mycket på våra medarbetare för att kunna erbjuda bästa möjliga rådgivning. Exempel på arbetsuppgifter: • Löpande redovisning • Skatte- och momsdeklarationer • Avstämningar • Rapportering • Bokslut Meriterande om du även har erfarenhet av: • Årsredovisningar • Deklarationer • Lönehantering • Rådgivning Vem är du? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av redovisningsarbete, gärna från byrå. Auktorisation som redovisningskonsult är meriterande, men vi värdesätter din erfarenhet, kompetens och personlighet allra högst. Du är prestigelös, serviceinriktad och trivs i en familjär miljö där man hjälper varandra. Du är självgående, ansvarstagande och har en god pedagogisk förmåga samt ett positivt förhållningssätt. Eftersom vi är ett mindre kontor lägger vi stor vikt vid personlighet och långsiktigt engagemang. Vi erbjuder Hos oss får du ett varierande, roligt och ansvarsfullt arbete på en prestigelös arbetsplats. Vi värdesätter våra medarbetares kompetens och erfarenhet och erbjuder möjligheter till individuell utveckling. Du blir en del av ett erfaret team som stöttar varandra och bidrar till ett gott samarbete. Hos oss får du en trygg anställning och självklart ingår förmåner som tjänstepension, friskvårdsbidrag, friskvård och inte minst utbildning. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Matilda Thelin [email protected]. Då urvalet sker löpande är du välkommen med din ansökan via www.jurek.se redan idag! Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Om verksamheten Vi arbetar med små och medelstora företag i alla tänkbara branscher och bolagsformer. Våra kunder är i huvudsak verksamma i och omkring Stockholm. Uppdragen sköts främst från vårt kontor, men ibland även ute hos kund. Vi använder välkända program för ekonomi, bokslut och skattehantering.
Sodexo är ett globalt familjeägt servicebolag som erbjuder servicetjänster för alla viktiga delar av livet; lärande, arbete, hälso- och sjukvård, fritid och nöjen. Våra tjänster innefattar bland annat måltider, städning, hjälpmedel och fastighetsskötsel för både företag och offentlig sektor. Vi erbjuder lösningar för att möta de behov som uppstår i vardagen, nu och i framtiden, med människan i fokus. Vi söker nu en lönespecialist i början av sin karriär som vill vara med och säkerställa en trygg och kvalitetssäkrad löneprocess i en verksamhet med stort hjärta och högt tempo. Om rollen Som lönespecialist spelar du en viktig roll i att leverera en korrekt och serviceinriktad lönehantering för våra ca 5 000 medarbetare. Tillsammans med engagerade kollegor inom HR och lön stöttar du chefer och medarbetare i frågor som rör lön, kollektivavtal, arbetsrätt och interna rutiner. Du kommer att arbeta både operativt och administrativt i våra system med fokus på noggrannhet, effektivitet och en hög servicenivå. Rollen ger dig möjlighet att utvecklas inom en komplex verksamhet med ett 15-tal kollektivavtal. Rollen ingår i vårt HR-team och rapporterar till Payroll Manager. Dina huvudsakliga ansvarsområden: • Ge service och stöd till chefer och medarbetare i löne- och kollektivavtalsfrågor • Säkerställa korrekt hantering av anställningsavtal och löneunderlag i lönesystemet POL från CGI • Utfärda arbetsgivarintyg, inkomstintyg och andra lönerelaterade dokument • Hantera ärenden kopplade till Försäkringskassan, AFA och Kronofogden • Ta fram rapporter i lönesystemet och LAS-listor vid behov • Delta i hela processen kring lönerevisioner – från underlag till kontroll • Samarbeta nära med HRBP samt följa interna processer, rutiner och attestflöden • Bidra till att utveckla och förbättra våra löneprocesser Om dig För att lyckas i rollen ser vi att du har: • 2–3 års erfarenhet av lönearbete • Goda kunskaper i arbetsrätt, lagar och kollektivavtal som reglerar löneområdet • Förståelse om lönesystemets funktioner och hur koppling till ekonomisystem hänger ihop • Mycket goda kunskaper i Excel och övriga Officepaketet • God kommunikativ förmåga i tal och skrift på både svenska och engelska • Ett strukturerat och noggrant arbetssätt samt ett genuint intresse för att ge god service Vi tror att du är en relationsbyggare med ett lösningsfokuserat mindset. Du har lätt för att samarbeta, trivs i en föränderlig miljö och tycker om att jobba både självständigt och i team. Vårt erbjudande Vi erbjuder dig en roll i en trygg och utvecklingsfokuserad organisation där du får möjlighet att växa tillsammans med kompetenta kollegor. Du blir en viktig del av ett team där samarbete, kvalitet och engagemang är centrala värden. Hos oss får du arbeta i en hybrid miljö och ta del av förmåner som friskvårdsbidrag, lunchförmån och möjlighet till kompetensutveckling. Om tjänsten Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse. Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen hänvisas till Lina Larsson, Talent Acquisition Manager, [email protected]. Observera att svar på frågor och återkoppling kan dröja på grund av semestertider. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan så snart som möjligt, dock senast 10 augusti. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. För denna tjänst kommer vi att genomföra bakgrundskontroll på slutkandidat i samarbete med en extern leverantör. Slutkandidaten kommer att informeras och behöva lämna sitt samtycke innan det att bakgrundskontrollen genomförs. Mer om Sodexo och vilka vi är: • Vårt syfte, hållbarhetsarbete och våra tjänster • Medarbetarsidorna Mitt Sodexo Välkommen med din ansökan! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
När Familjeläkarna startade 2008 var vår vision att ge patienter samma vård som vi skulle ge vår egen familj. Denna vision driver oss fortfarande. Vi är engagerade, bryr oss om människor och tar ansvar för att göra skillnad. Vår kommunikation och verksamhet präglas av kunskap, arbetsglädje, effektivitet och innovativ utveckling. Familjeläkarna är idag en framgångsrik vårdaktör med ca 1000 medarbetare som tillsammans skapar en varm och familjär arbetsplats. Vi driver vårdcentraler i både Stockholm och Uppsala län och erbjuder en arbetsmiljö där du får stimulans, professionell utveckling och möjlighet att påverka verksamheten. Vi söker nu en specialistläkare i allmänmedicin till Familjeläkarna Arninge Om tjänsten Som specialistläkare i allmänmedicin hos Familjeläkarna Arninge blir du en del av ett sammansvetsat team som arbetar för framtidens primärvård. Vi erbjuder: Intern och extern fortbildning. Journalföring via Tandem Health. Nytänkande vårdcentral med bra arbetsmetoder och hög medicinsk kvalitét. Dina arbetsuppgifter omfattar planerade patientbesök, lättakut och akuta besök samt handledning av AT-Läkare och ST-Läkare. Vi arbetar evidensbaserat och strävar efter ständiga förbättringar. Om vårdcentralen Familjeläkarna i Arninge är en snabbt växande vårdcentral med cirka 6000 listade patienter, belägen i norra delen av Täby. Här arbetar läkare, distriktssköterskor, sjuksköterskor, undersköterskor och psykologer i nära samarbete. Vår mottagning omfattar också BVC och vi har ett eget PNA -lab. Vi erbjuder moderna och ljusa lokaler med en god arbetsmiljö. Vi söker dig som Är Specialist läkare i allmänmedicin med intresse för primärvård och BVC. Vill arbeta i en dynamisk och innovativ miljö med korta beslutsvägar. Är flexibel, kvalitetsmedveten och har intresse för digital utveckling. Hos oss får du en trevlig arbetsplats med möjligheter till utveckling och en konkurrenskraftig lön baserad på din kompetens. Vi arbetar med utökade öppettider på 5 h. under vår och höst där alla bidrar till att verksamheten fungerar. Ansökan Vill du bli en del av vårt team? Varmt välkommen med din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande. Vi undanber oss vänligen kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av jobbannonser.
Hos Sodexo är du en del av något större – ett globalt företag med hjärtat på rätt ställe. Vi tror på styrkan i mångfald, samarbeten och gemensamma ambitioner. Nu söker vi medarbetare till vårt team för mark- och trädgårdsarbete hos Scania i Södertälje – en roll för dig som vill arbeta professionellt med service, bidra till en hög kundnöjdhet och vara en viktig del av vår utvecklingsresa. Vår kund Scania är inne i en spännande förändringsresa där arbetsplatsen spelar en nyckelroll – inte bara som en plats att arbeta på, utan som ett strategiskt verktyg för att främja flexibilitet, hållbarhet och gemenskap. Vi strävar efter att skapa arbetsmiljöer som verkligen är värda att resa till – platser där människor möts för att samarbeta, utvecklas och skapa värde tillsammans. I den här utvecklingen är ditt arbete med mark- och trädgårdsskötsel avgörande. Du är med och sätter tonen för våra utemiljöer och är en viktig ambassadör för vårt varumärke och vår arbetsplats. Din vardag - praktisk, varierad och full av frisk luft Du kommer att arbeta med skötsel av grönytor och mark – året runt. Det innebär bland annat att: • Klippa gräs, rensa rabatter, plantera växter och beskära buskar • Plocka skräp, sopa gångar och hålla snyggt runt fastigheter • Lägga plattor eller laga enklare gångvägar • Hjälpa till med snöröjning och halkbekämpning vintertid • Vara delaktig i att förbättra utemiljöerna där människor bor och vistas Det viktiga är att du är praktiskt lagd och gillar fysiskt arbete ute i alla väder. Vem vi tror att du är För denna roll söker vi dig som älskar utomhusarbete och som har erfarenhet inom trädgård, bygg, fastighetsskötsel eller närliggande områden. Truckkort, verkstadsutbildning och/eller utbildning i att hantera motorsåg, röjsåg och andra trädgårdsmaskiner är starkt meriterande. B-körkort är ett krav. Vidare känner du igen dig i följande beskrivning: • Positiv, social och tycker om att samarbeta • Noggrann och har ett öga för att hålla det snyggt och prydligt • Självständig och tar gärna egna initiativ • Trygg i att möta människor på ett trevligt sätt • Inte rädd för att ta i när det behövs Vad du får hos oss - mer än bara ett jobb Vi vet att ett jobb blir roligare när man får vara med och påverka, utvecklas och känna stolthet över det man gör. Därför erbjuder vi: • En arbetsdag fylld av variation, frisk luft och grönska • Möjlighet att växa och vidareutbilda dig • Ett team med kunniga, hjälpsamma kollegor • Volontärarbete på arbetstid – för att du också ska kunna bidra utanför arbetsplatsen • Ett företag som bryr sig om hållbarhet, säkerhet och människor Om tjänsten • Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse • Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning • Placering: Södertälje Ansök senast 6 juli men vänta inte – urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. För frågor, kontakta Carina Stenqvist på [email protected]. Ansök via vårt rekryteringssystem – vi tar inte emot ansökningar via e-post. Observera att alla medarbetare inom Sodexo behöver genomföra en identitetsvalidering innan anställning påbörjas. Välkommen med din ansökan! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
Välj ett jobb för att visa detaljer