Underhållsingenjör till konsultbolag inom industri och energi!
Academic Work Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vill du arbeta med spännande uppdrag som bidrar till en mer effektiv, driftsäker och hållbar industri? Vi söker nu en underhållsingenjör som vill utvecklas och göra skillnad i ett engagerat team. Ta chansen att bli en del av ett ledande konsultbolag inom industri och energi – ansök redan idag! OM TJÄNSTEN I rollen som underhållsingenjör blir du en viktig del av ett kompetent och engagerat team. Du kommer att arbeta med projektstyrning och underhållsutveckling inom industri och energi, där du får möjlighet att påverka och förbättra anläggningars driftsäkerhet. Det här är ett konsultuppdrag där du anställs hos Academic Work men arbetar ute hos vår kund, på sikt finns det möjlighet till en överrekrytering. Du erbjuds - En kreativ arbetsmiljö med stor frihet under ansvar - Stöd för din utveckling genom nära samarbete med chef och erfarna kollegor - En tillsvidareanställning hos Academic Work med en dedikerad konsultchef som stöttar dig i din karriär ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Driva underhållsrelaterade förbättrings- och ombyggnadsprojekt * Utforma och utveckla underhållsplaner * Leda och planera underhållsstopp * Genomföra analyser och utredningar för att optimera underhållsverksamheten * Kravställning och upphandling av maskinutrustning VI SÖKER DIG SOM - Har en teknisk universitets/högskoleutbildning som underhållsingenjör eller inom maskinteknik - Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då språken används dagligen - B- körkort - Intresse för underhåll och några års arbetslivserfarenhet inom maskin eller underhåll För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Är kommunikativ, har ett framåtlut och är prestigelös. Vår kund värdesätter dig som skapar goda relationer, samarbetar och lyssnar in kundens önskemål, samt är lösningsorienterad i ditt arbetssätt. Om kunden Vår kund är ett växande konsultbolag med kontor i Stockholm och Avesta, specialiserade på industri- och energisektorn. Kulturen präglas av engagemang, gemenskap och kompetensutveckling. De arrangerar regelbundet aktiviteter som innebandy och skidlopp för att skapa en stark lagkänsla. Hos vår kund får du en trygg arbetsplats med möjlighet att växa i din roll och ta nästa steg i din karriär! Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

16 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Säljdriven VD-assistent till spännande företag!
Academic Work Sweden AB
Marknads- och försäljningsassistenter

Vill du vara med och utveckla försäljningsorganisation i ett innovativt techbolag? Är du driven, orädd och nyfiken på teknik, produkt och entreprenörskap? Då kan detta vara din nästa utmaning. OM TJÄNSTEN Vår kund är ett växande techbolag som nu är redo för nästa steg - att utveckla och strukturera försäljningen. De vill nu ta ett mer strategiskt grepp över försäljningen och söker därför en driven och affärsintresserad person som, i nära samarbete med VD:n, får en nyckelroll i att forma och driva försäljningsarbetet framåt. Rollen kombinerar inslag av VD-assistans med praktiskt och strategiskt säljfokus – perfekt för dig som vill vara med från start och göra verklig skillnad. Du erbjuds - Ett flexibelt arbete vid sidan av studierna, till en början är förväntansbilden att du kan arbeta några timmar i veckan för att sedan kunna skala upp när du är mer självgående i rollen - Möjlighet att få vara med och forma säljprocessen och utvecklas inom ett spännande teknikbolag. - Ett lärorikt deltidsjobb, där du kommer få praktiskt erfarenhet vid sidan av studierna! ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter I rollen kommer du att ansvara för att bygga upp och hantera en pipeline, prospektera nya kunder och bearbeta inkommande förfrågningar. Du kommer att arbeta taktiskt med olika kanaler som telefon, mejl och LinkedIn för att skapa en modern säljprocess. Rollen innebär även enklare budgetarbete och spridning av innehåll på LinkedIn. Du kommer ha ett nära samarbete med VD:n som också är grundaren för företaget, vilket ger dig stora möjligheter till att få utvecklas och få en stor insyn i företagande. * Vara med och utveckla bolagets säljfunktion och CRM * Arbeta med prospektering, pipebyggande och inkommande förfrågningar * Jobba taktiskt och kanalmixat via telefon, mejl, sociala medier * Bidra i enklare marknads- och budgetarbete * Fungera som ett nära stöd till VD i säljnära frågor VI SÖKER DIG SOM - Är självgående och driven till att utvecklas - Har ett intresse för försäljning, tech och entreprenörskap - Studerar på eftergymnasial nivå inom företagsekonomi, sälj eller likvärdigt och tar examen tidigast januari 2026 - Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska - Är orädd i kunddialoger och har en vilja att lära - Har arbetslivserfarenhet av att arbeta mot kunder Det är meriterande om du har - Har erfarenhet av att arbeta i CRM system För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Optimistisk - Stresstolerant - Målmedveten - Ansvarstagande - Socialt självsäker - Energisk Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

16 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Projektkoordinator sökes!
Academic Work Sweden AB
Regissörer och producenter av film, teater m.m.

Söker du med ett stort intresse för humaniora frågor ett spännande och varierande arbete? För kunds räkning söker vi nu en projektkoordinator till deras fina kontor. Kunden arbetar med olika event som syftar till att främja klassiska humaniora ämnen. OM TJÄNSTEN Academic Work söker nu en projektkoordinator till Axel and Margaret Ax:son Johnson stiftelse för allmännyttiga ändamål. Stiftelsen stöder individer, idéer och projekt inom humaniora och samhällsvetenskap och verkar inom tre områden: forskning och utbildning, seminarier samt publicistik. Du erbjuds En roll med varierande arbetsuppgifter där du bland annat får möjlighet att ansvara för att koordinera evenemang. Du kommer även hantera administrativa uppgifter som bokningar, logistik och kommunikation. Rollen kan även involvera andra uppgifter, såsom att välkomna gäster och assistera vid receptioner. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Boka biljetter och hantera logistik för talare/forskare * Hantera administration och organisera listor och logistik i Monday (projekthanteringssystem) * Uppdatera adressregister och logga projekt * Upprätta och skicka utskick för anmälan och inbjudningar * Koordinera catering, underhållning, deltagarlistor, allergier, namnlistor och minutscheman * Prestigelöst arbete som att assistera vid lyft av kartonger och andra praktiska uppgifter kan förekomma * Utföra research och kontakta talare och forskare världen över VI SÖKER DIG SOM - Har ett stort intresse inom humaniora ämnen. - Du ska besitta goda kommunikationskunskaper i svenska då detta är koncernspråket. - Du ska även besitta engelskakunskaper på en hög akademisk nivå då tjänsten involverar kontakt med engelskspråkiga akademiker. - Utöver detta har du god systemvana och söker en långsiktig roll där du får utmanas! Det är meriterande om du: - Har studerat inom ett humanioraämne - Har erfarenhet i systemet Monday - Har praktiskt erfarenhet inom logistik - Har erfarenhet av arbete inom service - Har B-Körkort - Har grundläggande kunskaper inom filmklippning För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Strukturerad - Serviceinriktad - Ansvarsfull Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Ax:son Johnsonstiftelsen verkar för att främja humaniora och samhällsvetenskap genom forskning, utbildning och publika samtal. Genom samarbeten med universitet, egna initiativ och program bidrar stiftelsen till fördjupad förståelse för kultur, historia, idédebatt och samhällsutveckling. Deras mål är att vara en aktiv aktör i samhällsdebatten och skapa långsiktig nytta genom kunskap.

16 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Junior Supply Chain Specialist till internationellt företag!
Academic Work Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Vi söker nu nästa drivna medarbetare som vill anta utmaningen som Junior Supply Chain Specialist. Om du trivs med högt tempo och många kontaktytor samt att göra analyser och uppföljningar för att säkerställa kundnöjdhet är denna tjänst rätt för dig. Läs vidare och ansök redan idag då urvalet sker löpande. OM TJÄNSTEN I den här tjänsten har du möjlighet att utvecklas i en internationell miljö och välkomnas in i ett härligt team. Du kommer att arbeta i ett nära samarbete med kollegor inom logistikavdelningen samt ha mycket kontakt med fabriker, inköp, marknad, säljbolag samt distributionscenter. Tjänsten passar dig som är nyexaminerad eller har jobbat ett par år och vill samla på dig värdefull erfarenhet från en etablerad organisation i internationell miljö. Service är vad som driver dig med en mix av analytiskt arbete. Du trivs i roller där du får agera spindeln i nätet. Du erbjuds - Att arbeta i en spännande roll med många bollar i luften - Någon/några resor inom Sverige Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Tillhandahålla professionellt logistikstöd till kunder och produktionsanläggningar – du kommer att vara länken genom hela leveranskedjan. * Delta och driva leveransmöten med ansvariga från inköp, fabriker och interna funktioner för en smidig verksamhet. * Förbereda presentationsmaterial, diverse analyser samt KPI-uppföljningar. * Kontinuerliga analyser för att följa upp leveranseffektivitet och säkerställa att lovade leveransdatum efterlevs. * Vara en kontaktpunkt för kundförfrågningar och lösa eventuella problem snabbt för att säkerställa kundnöjdhet. VI SÖKER DIG SOM - Har en civilingenjörsexamen inom Supply Chain, industriell ekonomi eller liknande. - Har flytande kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift. - Har goda kunskaper i Excel. Det är meriterande om du har - Kunskaper i SAP. - Kunskap i PowerBi - Praktisk erfarenhet av Excel. - Arbetslivserfarenhet inom produktion. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Teamplayer - Analytisk - Kommunikativ - Initiativtagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

16 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Restaurangbiträde sökes i sushi restaurang
Silk Way AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vi söker ett restaurangbiträde som vill lära sig japanska matlagning från grunden. Du skall vara stresstålig och ha god förmåga att arbeta både självständigt och lagspel

16 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Registrator samlingen
Moderna Museet
Arkiv- och biblioteksassistenter m.fl.

Vill du arbeta med att bevara och synliggöra Sveriges kulturarv för framtiden genom att arbeta med digitisering av Moderna Museet samling? Här ingår du i ett engagerat team som brinner för uppgiften att göra konsten tillgänglig för så många som möjligt. Bli en av oss! Rollbeskrivning och arbetsuppgifter I arbetsuppgifterna ingår att • registrera, bearbeta och komplettera med information i samlingsdatabasen TMS (The Museum System) • efterforska uppgifter kring samlingen • hantera fysiska konstverk och inventarieböcker i samband med de olika registreringsmomenten Delar av museets samling av konst på papper (teckning, grafik och fotografi) återstår att dokumentera och inventarieföra. Du arbetar med att dokumentera samlingen samt att utföra registervård i vår databas. Vi är ett team på sex medarbetare inom gruppen Digital samlingsförvaltning med arbetsuppgifter som är relaterade till samlingen, digital dokumentation och utveckling av samlingsdatabas/bilddatabas. Du arbetsleds av gruppens projektledare och rapporterar till gruppchef. Anställningen är på fyra månader på heltid med slutdatum sista december 2025, för att bli aktuell för arbetet behöver du kunna börja den 1 september eller närliggande datum.  Vem är du? Vi söker dig som är noggrann och har förmåga att hantera konstverk på ett ansvarsfullt sätt. Du uppnår resultat, är självgående, praktisk och arbetar systematiskt. Du är positiv, flexibel och har god förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Stor vikt kommer att läggas vid dessa personliga egenskaper. För att bli framgångsrik behöver du också ha • utbildning från universitet eller högskola inom kulturområdet • aktuell erfarenhet av dokumentation och hantering av konst eller kulturföremål • god datorvana och erfarenhet av Microsoft 365 • kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift Det är meriterande om du har • erfarenhet av att arbeta på ett museum • erfarenhet av arbete i samlingsdatabas för registrering av museisamlingar • intresse för att arbeta med modern och samtida konst Placering Moderna Museet ligger på Skeppsholmen i centrala Stockholm. Anställningsform och tillträde Anställningen är tidsbegränsad på heltid från 1 september till 31 december 2025. Så ansöker du Skicka in CV och personligt brev via vårt rekryteringssystem senast 14 juli 2025. Vi vill att du så tydligt som möjligt beskriver hur din bakgrund matchar den kompetens vi efterfrågar i dina ansökningshandlingar. Intervjuer genomförs vecka 33 och kandidater blir kallade vecka 32. Märk ansökan med diarienummer MM2025/64. Om oss Moderna Museet är en statlig myndighet med nationellt ansvar för att samla, bevara, visa och förmedla modern och samtida konst. Museet har ett omfattande program för utställningar, projekt och pedagogisk verksamhet samt för internationellt utbyte inom konstområdet. Museet finns i centrala Stockholm och Malmö och vi är drygt 140 medarbetare.

16 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Fotograf samlingen
Moderna Museet
Fotografer

Vill du arbeta med att bevara och synliggöra Sveriges kulturarv för framtiden genom att arbeta med digitisering av Moderna Museet samling? Här ingår du i ett engagerat team som brinner för uppgiften att göra konsten tillgänglig för så många som möjligt. Bli en av oss! Rollbeskrivning och arbetsuppgifter I arbetsuppgifterna ingår att • fotografera och hantera konstföremål i fotostudio och i utställningssal • digitalt bildbehandla fotografier • importera bilder och registrera uppgifter i museets bilddatabas TMS Media Studio Vi är ett team på sex medarbetare inom gruppen Digital samlingsförvaltning med arbetsuppgifter som är relaterade till samlingen, digital dokumentation och utveckling av samlingsdatabas/bilddatabas. Du rapporterar till gruppchef. Fotograferingen sker huvudsakligen i Moderna Museets fotostudio men även i museets externa magasin och på andra platser där konstverk finns installerade. Arbetet innebär samarbete med registratorer, konservatorer, magasinsförvaltare och museets ordinarie fotograf för samlingen, som också blir din arbetsledare.   Anställningen är på fyra månader på heltid med slutdatum sista december 2025, för att bli aktuell för arbetet behöver du kunna börja den 1 september eller närliggande datum.  Vem är du? Vi söker dig som är en kreativ och som har lätt för samarbete men arbetar också mycket bra självständigt. Du är resultatinriktad, strukturerad och noggrann. Du har förståelse för och kunskap om att det vid fotograferingen krävs stor försiktighet i hanteringen av konstverken. För att bli framgångsrik behöver du också ha • fotografutbildning eller motsvarande relevant utbildning • erfarenhet av att arbeta med blixtljus och att fotografera föremål i studio • goda kunskaper i digital bildredigering (PhotoShop, LightRoom och CaptureOne) • god datorvana och erfarenhet av Microsoft 365 • kunskaper i svenska och/eller engelska Det är meriterande om du har • erfarenhet av arbete med fotografering av modern och samtida konst • erfarenhet av arbete i databaser (Digital Asset Management Systems och Collection Management systems) Placering Moderna Museet ligger på Skeppsholmen i centrala Stockholm. Anställningsform och tillträde Anställningen är tidsbegränsad på heltid från 1 september till 31 december 2025. Så ansöker du Skicka in CV, personligt brev och portfolio/länk till webbplats för arbetsprover via vårt rekryteringssystem senast 14 juli 2025. Ansökningar som saknar arbetsprover kommer ej att tas i beaktande. Vi vill att du så tydligt som möjligt beskriver hur din bakgrund matchar den kompetens vi efterfrågar i dina ansökningshandlingar. Intervjuer genomförs vecka 34 och kandidater blir kallade vecka 32. Märk ansökan med diarienummer MM2025/63. Om oss Moderna Museet är en statlig myndighet med nationellt ansvar för att samla, bevara, visa och förmedla modern och samtida konst. Museet har ett omfattande program för utställningar, projekt och pedagogisk verksamhet samt för internationellt utbyte inom konstområdet. Museet finns i centrala Stockholm och Malmö och vi är drygt 140 medarbetare.

16 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Praktikant inom bygglov i Huddinge, våren 2026
Huddinge kommun
Brandingenjörer och byggnadsinspektörer m.fl.

Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge. På miljö- och bygglovsförvaltningen arbetar ca 175 medarbetare inom 40 olika yrkesgrupper. Våra medarbetare arbetar med allt från bygglov till miljötillsyn, skötsel av parker och naturområden, energi- och klimatrådgivning och lantmäteriförrättningar. De flesta arbetar i Novumhuset i Flemingsberg, men vi har också medarbetare som utgår från lokaler som ligger närmare vår natur och våra parker. Miljö- och bygglovsförvaltningen arbetar på uppdrag av bygglovs- och tillsynsnämnden och natur- och stadsmiljönämnden. Dessutom tar förvaltningen fram underlag till kommunstyrelsens klimat- och miljöutskott. Inom förvaltningen finns även den kommunala lantmäterimyndigheten som arbetar på uppdrag av den statliga myndigheten Lantmäteriet. Är du intresserad av att göra din LIA/praktik som bygglovshandläggare/byggnadsinspektör i Huddinge kommun våren 2026? Här kan du anmäla ditt intresse för praktik inom ramen för YH-utbildning till bygglovshandläggare/byggnadsinspektör på Miljö-och bygglovsförvaltningen i Huddinge Kommun, våren 2026. Vi kommer att titta på hur många praktikanter vi kan ta emot samt hålla intervjuer för detta under hösten okt-nov.  Om arbetsplatsenPraktikplatserna finns hos en av de tre enheterna på bygglovsavdelningen i Huddinge. Hos våra cirka 40 medarbetare finns det ett stort driv och engagemang med stort stöd av både kollegor och ett nära ledarskap. Det finns stort utrymme att påverka hur vi arbetar och vi strävar efter att förenkla och förtydliga vår rådgivning och handläggning.Vi har vår arbetsplats i Flemingsberg dit du åker enkelt och snabbt med både bussar, pendeltåg och regionaltåg. Givetvis arbetar de av avdelningens medarbetare som vill även på distans några dagar i veckan. Dina arbetsuppgifterSom praktikant kommer du att delta i avdelningens ordinarie arbete. Du handlägger även några enklare ärenden samt lämnar råd och upplysningar till våra medborgare. Du kommer att ha en utpekad handledare men du kommer även att få arbeta med flera olika yrkeskategorier. När praktiken är klar kommer du att ha fått vara med om de arbetsuppgifter som bygglovshandläggare, byggnadsinspektörer och tillsynshandläggare utför och du kommer även ha fått lära dig om avdelningens administrativa roller. Din profilVi söker dig som studerar en YH-utbildning inom bygglov och ska göra din praktik under våren 2026.För att trivas som praktikant hos oss tror vi att du har en förmåga att skapa förtroendefulla relationer och är intresserad av kommunikation muntligt och skriftligt i olika situationer. Du har lätt för att ta till dig ny information, är bra på att samarbeta med andra och hjälper till på det sätt som behövs inom gruppen. Upplysningar:Har du frågor om praktikplatsen hör av dig till: Agneta Tarandi på tel 08-853536320 Välkommen med din praktikplats-ansökan!

16 juni 2025
Sista ansökan:
12 oktober 2025
Logoped inom röst och könsdysfori
REGION STOCKHOLM
Audionomer och logopeder

Är du en engagerad logoped med erfarenhet av röst och könsdysfori? Är du intresserad av att bedriva forskning och utbildning inom området? Då är du den vi söker till Sektion Logopedi barn och vuxen vid Karolinska Universitetssjukhuset! Du erbjuds en tillsvidareanställning med fokus på röst, EILO och könsdysfori en god arbetsmiljö med kompetenta kollegor som trivs tillsammans på jobbet kollegial handledning i vardagen och regelbundna möten med övriga röstlogopeder på sjukhuset inom verksamhetsområde Röst. Självklart får du som anställd också ta del av våra fina förmåner, som du kan läsa mer om här. Om tjänsten Inom Sektion Logopedi barn och vuxen på Karolinska Universitetssjukhuset i Solna och Huddinge arbetar cirka 35 logopeder. Vårt uppdrag är att bedriva specialiserad och högspecialiserad logopedi samt forskning och utbildning i samverkan med Karolinska Institutet och andra lärosäten. Vi arbetar tillsammans för att säkerställa en trygg och säker vård, en god arbetsmiljö, framstående forskning och innovationsutveckling samt en aktiv lärande- och utbildningsmiljö! Arbetsuppgifterna består av bedömning och behandling av ungdomar och vuxna med röstproblem, EILO eller könsdysfori på Karolinska universitetssjukhuset i Huddinge. Vid behov kan arbetsuppgifterna även omfatta närliggande områden tex talavvikelser av anatomisk orsak eller dysartri.  Vi söker dig som är trygg, stabil och har självinsikt. Ser relationer i sitt rätta perspektiv, skiljer på det personliga och professionella och förhåller sig på ett sätt som är anpassat till situationen planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du sätter upp och håller tidsramar arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt.  ser positivt på att delta i sjukhusets utbildningsuppdrag som inkluderar årlig studenthandledning och deltagande på Logopedprogrammet när det behövs är genuint intresserad av att ta masterexamen och/ eller bli doktorand om/när möjlighet ges.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Kvalifikationer Krav: Legitimerad logoped Meriterande: Klinisk erfarenhet av utredning och behandling av patienter med röst, EILO och/eller könsdysfori Utbildning inom könsdysfori Om rekryteringsprocessen Rekryterande chef har semester v 25-28. Urval och intervjuer påbörjas v 29.  Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. I samband med din ansökan behöver du bifoga CV. Istället för ett personligt brev ber vi dig besvara urvalsfrågor samt kort motivera varför du passar för rollen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Varmt välkommen med din ansökan - Tillsammans är vi Karolinska! Inför tillsättning av befattning som innefattar vård av barn och ungdom, kontrolleras den som erbjuds tjänsten mot misstanke- och belastningsregistret. https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/rekrytering-pa-karolinska/ Som anställd på Karolinska Universitetssjukhuset kan du komma att krigsplaceras. https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/var-arbetsplats/totalforsvarsplikt-allman-tjansteplikt-och-krigsplaceringar-pa-karolinska-universitetssjukhuset/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Region Stockholm kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. För tillsvidaretjänster kan provanställning komma att tillämpas. Om Karolinska Universitetssjukhuset Vi på Karolinska Universitetssjukhuset är stolta över att vi är ett av världens främsta universitetssjukhus. Förutom vårt särskilda ansvar för den högspecialiserade vården i Stockholmsregionen är huvuduppdraget att tillsammans med Karolinska Institutet utbilda framtidens vårdanställda och bedriva världsledande forskning samtidigt som vi fortsätter vårt arbete med att utveckla vården för patientens bästa. Vi arbetar inom en rad olika områden och professioner. Vår vision - Vi ska bota och lindra imorgon det ingen kan bota och lindra idag. Läs gärna mer om oss på https://www.karolinska.se/ och följ oss på sociala medier! Tema Kvinnohälsa och hälsoprofessioner Kvinnohälsa omfattar all verksamhet inom reproduktionsmedicin, benign gynekologisk vård, graviditets-, förlossnings- och fostermedicinsk vård i både Huddinge och Solna. Vi har även ett nationellt högspecialiserat uppdrag inom fostermedicin. https://www.karolinska.se/om-oss/teman-och-funktioner/tema-kvinnohalsa-och-halsoprofessioner/ Hälsoprofessioner; fysioterapeuter, kuratorer, dietister, logopeder och psykologer möter patienternas behov och skapar mervärde i samarbetet tillsammans med andra professioner inom sjukhusets alla teman och funktioner. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

16 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
LO-TCO Rättsskydd söker vikarierande arbetsrättsjurist
Lo-Tco Rättsskydd AB
Affärs- och företagsjurister

Vill du testa på något nytt och arbeta tillsammans med landets främsta arbetsrättsjurister? Har du själv erfarenhet av arbete inom arbetsrättens område och är en van processförare? Då kan det här vara en chans för dig att utvecklas som processjurist. En av våra kollegor ska vara föräldraledig och vi söker därför en erfaren arbetsrättsjurist för ett vikariat på vår arbetsrättsenhet. I arbetsuppgifterna ingår framför allt att företräda fackförbund och medlemmar i domstol. Som förbundsjurist kommer du även hålla utbildningar för fackförbundens ombudsmän och förtroendevalda. Du kommer också bistå med löpande strategisk rådgivning till våra uppdragsgivare. Vi söker dig som är en skicklig jurist och har goda kunskaper i arbetsrätt. Du ska ha erfarenhet från arbete som ombud i domstol. Du är pedagogisk och bra på att argumentera både muntligt och i skrift. Erfarenhet av att hålla i utbildningar och kurser är meriterande. Arbetet är mycket självständigt och kräver initiativrikedom, engagemang och förmåga att fatta snabba beslut. Rollen kräver att du har lätt för att skapa ett förtroende hos enskilda medlemmar och fackliga företrädare. Vår gemensamma kompetens utvecklas genom kunskapsutbytet mellan juristerna. Det är därför självklart för dig att kollegialt bidra till enhetens kunskapsmässiga utveckling. För att främja detta arbetar vi huvudsakligen på plats på vårt kontor. Alla anställda har egna arbetsrum. Vi är en del av fackföreningsrörelsen. Det är därför ett krav att du delar rörelsens grundläggande värderingar. Tjänsten är ett vikariat upp till ett år. Tillträde sker efter överenskommelse. Ytterligare information om tjänsten lämnas av enhetschefen Josephine Trinder eller förbundsjuristen Anne Alfredsson som är facklig representant. Båda nås på tel 08-676 63 00. Vi kommer löpande att kalla till intervjuer. Vi vill ha din ansökan allra senast den 11 juli 2025.

16 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025