Personlig assistent sökes i Vällingby
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en rullstolsburen man som bor i Vällingby. Tjänsten är en deltidstjänst på ca. 12-13 timmar/veckan. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta aktiviteter som att snickra, odla och fixa i familjens trädgård, spela biljard eller tennis, åka och bowla, gå på museum eller att ta en fika tillsammans med vår kund. Arbetstiderna är förlagda enligt följande:  11.00-17.00 på onsdagar och fredagar, varje vecka.  Om kunden Denna man är i trettioårsåldern och bor tillsammans med sin familj. Han gillar när det händer saker runt omkring honom, och därför bör du som söker denna tjänst vara både aktiv och påhittig. Är du dessutom idrotts- och tennisintresserad ser vi det som positivt. Om dig Denna kund söker dig som gillar att ta ansvar, visar ett stort engagemang och sprider glädje runt dig. Detta bör genomsyra ditt arbete. Du behöver även ha god förståelse för vad arbetet som personlig assistent innebär. Att du är glad, positiv och har ett trevligt bemötande ser vi som en självklarhet. Har du dessutom gröna fingrar är det väldigt positivt. Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Är rökfri, Kan uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från Polisen vid en eventuell anställning. Det är meriterande om du Har erfarenhet inom personlig assistans, Är kulturellt intresserad, kreativ och idrottsintresserad, Behärskar det spanska språket väl i tal och skrift. Omfattning: Deltid. Antal tjänster: 1.  Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt.  Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!  Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.  Om du vill arbeta med denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

20 maj 2025
Sista ansökan:
24 oktober 2025
Semestervikarie för vaccination Sjuksköterska - Åkersberga, Häggvik och ...
Vaccinova AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Vi på Vaccinova söker nu engagerade och utåtriktade Sjuksköterskor för arbete med vaccination på timmar till våra mottagningar i Åkersberga, Häggvik och Lidingö. Tjänsten är en säsongsbaseradanställning med möjlighet till fortsättning och påbörjas ca 2025-06-16 till och med 2025-08-08. Vaccinova är en vaccinatör med fokus på trygghet och hälsa. Vaccinova finns idag på mer än 170 platser i Sverige, både i våra egna vaccinationsmottagningar och hos våra partners Kronans apotek och Doz apotek. . Vi söker nu efter nästa medlem i vårt team! Arbetet hos oss är självständigt och innefattar bland annat: -Vaccinering -Omsorgsrådgivning -Journalföring -Hantering av betalning -Enklare inventering -Administrativt arbete För att trivas hos oss bör du vara självgående och utåtriktad samt bekväm med datorer. Arbete med vaccination sen innan är meriterande men inget krav! Vi erbjuder alla nyanställda en utbildning i vaccination samt i de system som används på arbetsplatsen! Tjänsten ämnas tillsättas innan sista april.

20 maj 2025
Sista ansökan:
17 september 2025
Logopedvikariat med inriktning läs- och skrivsvårigheter
Klara T AB
Audionomer och logopeder

Klara logopedmottagning Liljeholmen söker nu en kollega till vår mottagning i Liljeholmen för ett vikariat på 1 år. Klara Logopedmottagningar är ett privat vårdföretag som har avtal med Region Stockholm inom Vårdval Logopedi. Våra mottagningar finns i Alvik, Liljeholmen och Odenplan. Vi är en del av Klara, som är ett auktoriserat kompetens- och bemanningsföretag. Vår vision är ”Vi gör världen lite bättre, en människa i taget”. Vi söker nu en logoped för ett vikariat på 1 år inom läs- och skrivsvårigheter. Möjlighet till hybridarbete finns. Vi söker dig som är legitimerad logoped. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av utredning av läs- och skrivförmåga men det är inte ett krav. Du erbjuds handledning av erfarna kollegor. Arbetet kräver att du kan ta eget ansvar för ditt arbete med stöd av kollegor och verksamhetschef. Hos oss ansvarar du själv för administration vilket ger utrymme för att lägga upp din arbetsdag självständigt inom ramarna för vad arbetet kräver. Du bidrar till att bibehålla goda relationer med våra patienter, anhöriga och remittenter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi är måna om ett gott arbetsklimat och kollegialt samarbete då vi stöttar och hjälper varandra när det behövs. För kvalitetsutveckling och sammanhållning har vi veckovis områdesspecifika möten samt APT månadsvis. Tjänsten är ett vikariat på ett år med möjlighet till förlängning. Tillträde sker i augusti eller efter överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Klara logopedmottagning erbjuder marknadsmässig månadslön, friskvård, tillgång till förmånsportalen Benify, försäkringar och pension enligt kollektivavtal. Sista ansökningsdag är 2025-06-23. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Välkommen med din ansökan! Läs mer om oss på vår hemsida under rubriken ”Logopedi” Klara - Ett bemanningsföretag för vård och välfärd (klarakompetens.se)

20 maj 2025
Sista ansökan:
6 november 2025
Extrapersonal till ICA, Coop och Hemköp i Sollentunaområdet
Svenska Storesupport Bemanning AB
Butikssäljare, dagligvaror

Vill du bli en del av ett team i en spännande och fartfylld bransch? Vi på Storesupport by Job&Talent samarbetar med några av Sveriges mest välkända butikskedjor och erbjuder bemanning vid både akuta och planerade behov. Just nu söker vi dig som är serviceinriktad, ansvarstagande och trivs med ett omväxlande arbete i butiksmiljö. Ta chansen att utvecklas tillsammans med oss – sök idag! Arbetsuppgifter Som butiksmedarbetare kommer du att arbeta hos flera av våra kunder runtom i Stockholms län. Hos oss får du möjlighet att jobba i olika butiker och på så sätt utveckla dina kunskaper inom detaljhandeln samt försäljning och kundservice. Arbetsuppgifterna varierar beroende på uppdrag och kan innefatta kassaarbete, varuplock, inventering och andra butikssysslor. Personliga egenskaper Vi söker dig som trivs i en serviceinriktad roll där du är butikens ansikte utåt och kundkontakten står i fokus. Du har ett professionell och seriöst bemötande gentemot kunderna. Du har lätt för att anpassa dig till olika arbetsmiljöer, tar egna initiativ och arbetar effektivt även i ett högt tempo. Att ge service faller sig naturligt för dig – du förstår att kunderna är butikens viktigaste personer och strävar alltid efter att skapa en positiv upplevelse för dem. Krav Tjänsten kräver att du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Exempel på annan huvudsaklig sysselsättning är studier på minst halvfart (50%), eget företag, deltidsanställning, pensionär eller att du är elitidrottare. Du kommer behöva uppvisa intyg på din huvudsakliga sysselsättning innan eventuell anställning för denna tjänst. Anställningsform  Som extraanställd hos oss lägger du själv in din tillgänglighet vecka för vecka. Du ska ha möjlighet att arbeta två till tre dagar i veckan, främst måndag-fredag dagtid. Ditt schema kommer att bestå av såväl planerade som akuta arbetspass vilket ställer höga krav på din flexibilitet och tillgänglighet. Om Storesupport by Job&Talent Storesupport är en del av Job&Talent, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Ansökan Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl, vänligen sök via vårt ansökningsformulär nedan. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten. Är du intresserad? Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas allt eftersom så skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!

20 maj 2025
Sista ansökan:
6 november 2025
LINUX ENGINEER TILL BANKGIROT
Nexer Recruit AB
Systemadministratörer

Bankgirot söker en Linux Engineer till en växande del av organisationen i Stockholm. Bankgirot har en unik position på Sveriges betalmarknad, som just nu genomgår sin största transformation i modern tid. Vår IT-organisation växer för att utveckla framtidssäkra lösningar som uppfyller internationella standarder och regelverk. Samtidigt säkerställer vi att det nuvarande betalsystemet fungerar stabilt och säkert – varje dag. Utvecklingen av framtidens betalningsinfrastruktur är i full gång och vi söker dig som vill vara en del av resan. Som Linux Engineer får du en nyckelroll i att säkra framtidens betalningslösningar på ett teknikbolag där vi brinner för vårt uppdrag – och för varandra. Din rollDu blir en central del av Bankgirots omfattande transformationsresa och får en nyckelroll i att bygga vår helt nya "Greenfield"-lösning för en framtidssäker betalningsinfrastruktur. Det här är en unik möjlighet för dig som vill vara med från grunden och skapa en modern plattform som formar Sveriges betalflöden. Som Linux Engineer blir du dessutom en nyckelperson i vår driftsorganisation inom affärsområdet Technology. Du får ansvar för både daglig drift och strategisk utveckling av vår Linuxplattform, och är med och formar lösningar med hög säkerhet och tillgänglighet i fokus. Du kommer att ha stort inflytande på våra tekniska vägval och arbeta i nära samarbete med interna och externa parter för att säkerställa stabil drift, vidareutveckling och leverans av IT-tjänster. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Vara med och forma och implementera vår moderna Greenfield-plattform Ansvara för drift, utveckling och förbättring av Bankgirots Linuxmiljö inkl VDI-lösning Säkerställa att IT-tjänster levereras enligt uppsatta krav och SLA:er Fungera som kravställare och koordinator gentemot interna och externa leverantörer Bidra till teknisk dokumentation och kunskapsdelning inom teamet Ha en nyckelroll i vårt säkerhets- och härdningsarbete för Linuxplattformen Arbeta med automatisering och Infrastructure-as-Code för att effektivisera drift och konfiguration Vi söker dig som har Ett genuint teknikintresse, en problemlösande inställning och en vilja att bidra till en säker och modern betalningsinfrastruktur. Du har en stark drivkraft att både drifta och vidareutveckla avancerade Linuxmiljöer, och vill vara en del av ett dedikerat team som är med och bygger framtidens plattform från grunden. Du trivs i en roll där du får kombinera operativt ansvar med strategiskt tänkande. I samarbete med arkitekter, teknikspecialister och driftteam ser du till att våra lösningar fungerar effektivt i vardagen, samtidigt som du proaktivt föreslår förbättringar och automatiseringar. Du har mycket goda kunskaper inom Linux systemadministration och är van att arbeta med skriptspråk som exempelvis Bash. Du har god förståelse kring drift av Linux virtuell desktop Image. Du har erfarenhet av att använda automationsverktyg och Infrastructure-as-Code-lösningar, såsom Ansible, för att skapa stabila och effektiva IT-miljöer. Du har också god förståelse för säkerhetsarbete kopplat till Linuxplattformar, inklusive härdning, samt ett intresse för DevOps och cloud-native-arkitekturer. Din bakgrund inkluderar arbete i miljöer med höga krav på tillgänglighet och kontinuitet, och du är bekant med ITIL-ramverket som stöd för strukturerad IT-drift. Du har sannolikt en relevant akademisk utbildning, eller motsvarande erfarenhet som har gett dig djup kompetens inom området. Ett utvecklande arbete med bra förmånerSom vår nya kollega blir du en del av ett kompetent och positivt team där vi samarbetar och sätter högt värde på varandras kompetens och erfarenheter. Vi satsar mycket på hälsa och välmående och erbjuder generösa förmåner för dig som medarbetare. Övrig informationTjänsten är en tillsvidareanställning baserad i Liljeholmen i Stockholm. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska. Innan anställning beslutas genomförs en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Intresserad?I denna rekrytering samarbetar Bankgirot med Nexer Recruit.  Har du frågor eller funderingar? Kontakta gärna rekryteringskonsult Amanda Eksell: [email protected] eller +46 707 434 173 Läs om fler lediga tjänster från Bankgirot här. Vi ser fram emot din ansökan! Om BankgirotBankgirot är ett svenskt clearinghus och teknikbolag med över 60 års erfarenhet av att leverera finansiell infrastruktur till banker. I samverkan med betalsektorn ser vi till att privatpersoner och företag enkelt kan göra överföringar och betalningar.  Bankgirot säkerställer att det nuvarande betalsystemet fungerar felfritt, samtidigt som vi utvecklar framtidssäkrade lösningar. Vi säkrar och utvecklar Sveriges betalningar.  Läs mer på www.bankgirot.se

20 maj 2025
Sista ansökan:
6 november 2025
Senior Bolagsekonom – Stockholm
Sway Sourcing Sweden AB
Redovisningsekonomer

Vi söker nu en erfaren bolagsekonom till vår kund. I denna roll kommer du att vara ansvarig för löpande redovisningsarbete, med särskilt fokus på månads- och kvartalsbokslut samt rapportering till myndigheter såsom Finansinspektionen. Du kommer att: • Genomföra bokföring och kontoavstämningar • Utföra resultatanalyser • Rapportera i systemet Cognos Controller • Arbeta med återförsäkringsfrågor, momsredovisning och arbetsgivardeklarationer Tjänsten innebär nära samarbete med interna kollegor, vilket kräver att du är van att arbeta i team samt har god systemvana – framför allt i SAP och Excel. Ett extra plus är om du även kan bidra till förbättringar av interna processer och rutiner. Kravprofil • Erfarenhet av: o Års- och månadsbokslut o Kontoavstämningar • Systemkompetens: SAP, Cognos Controller, Excel • Språkkunskaper: Flytande svenska och engelska (expertnivå) Tillträde och ansökan Uppdragsperiod: 2 juni 2025 – 31 oktober 2025 Sista ansökningsdag: 23 maj 2025 Omfattning: Heltid, 100% Distansarbete: Upp till 25% Ort: Stockholm Kontaktuppgifter: 07900 627 11 Urval och intervjuer sker löpande! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

20 maj 2025
Sista ansökan:
6 november 2025
Head of Operations

Northmill Bank is a pioneering financial institution at the intersection of technology and finance, committed to revolutionizing the way people manage and protect their financial well-being. We are creating a different kind of banking experience, digital yet personal. Northmill Bank was founded in 2006 and have grown to over 200 employees in 3 countries, 2.500 merchants and 600.000 end users. We use the latest technology to develop safe, smart, and user-friendly products for our customers. They are the sole reason why we do what we do. We are a 100% cloud-based product company where technology is the driver to create smarter banking products. Grab this opportunity to be a part of us and our journey! About the role As our Head of Operations, you will report to the Chief Product Technology & Operations Officer and play a key role in driving operational excellence across the business. You’ll lead the continuous improvement of processes and routines across key departments such as: Customer Center, AML & Fraud Prevention, Client Onboarding (B2B & B2C) and Instore Payments (Point-of-Sale) You’ll be responsible for developing scalable processes, aligning cross-functional teams, and ensuring operational efficiency as we grow. This is a critical role that blends strategy with execution, and people leadership with data-driven decision-making. What You'll Do Analyze and improve processes across customer-facing and back-office functions. Ensure compliance, quality, and risk mitigation across AML, fraud, and onboarding. Work closely with Product, Tech, and Compliance to align operations with business needs. Drive automation, digitalization, and continuous improvement initiatives. Lead, coach, and develop teams across operational departments. Define and track KPIs to monitor performance and identify opportunities. Act as a key partner to the CPTO and leadership team in shaping the operational strategy. Qualifications Proven experience in a senior operations leadership role, ideally in fintech, banking, management consulting or another regulated industry. Strong understanding of operational processes within customer service, onboarding, AML/fraud, or payments. Data-driven mindset with a passion for efficiency and structure. Experienced in scaling teams and building cross-functional alignment. Natural leader and communicator who thrives in a fast-paced environment. Fluent in English; Swedish is a plus. Fun Facts: Work-life balance - hit the gym two minutes away or go for a jog in the city. Event - highly appreciated “Northchill”. Health - 5000 kr health care allowance  Breakfast and fruits every day, as well as "holy fika” each Friday. Regular after work and celebrated successes at the office. Stockholm's most beautiful office space that the city has to offer, right in the city center with incredible views and our very own roof top terrace. Apply today and be a part of Northmill!

20 maj 2025
Sista ansökan:
6 november 2025
Portfolio Manager – Data & AI
Future People AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Vi på Future People söker en Portfolio Manager – Data & AI till vår kund inom modebranchen i centrala Stockholm. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss! Vill du vara med och driva utvecklingen av Data- och AI-initiativ som gör verklig skillnad i verksamheten? Vi söker nu en strukturerad och strategisk Portfolio Manager som vill leda och optimera vår portfölj av datadrivna program och lösningar. Om rollen Som Portfolio Manager ansvarar du för att hålla ihop och utveckla vår Data & AI-portfölj. Du arbetar tvärfunktionellt med allt från produktutveckling och programleveranser till styrning och prioritering. Ditt uppdrag är att skapa struktur, tydlighet och effekt – alltid med affärsnytta i fokus. Dina huvudsakliga ansvarsområden Säkerställa styrning, uppföljning och rapportering av vår portfölj Identifiera och lyfta risker, beroenden och eventuella hinder Utveckla och förvalta forum, processer, verktyg och arbetssätt för effektiv portföljhantering Stötta våra Data & AI-program i att leverera enligt strategiska mål Vi söker dig som har Minst 4 års erfarenhet av portföljhantering, gärna med fokus på Data & AI Dokumenterad erfarenhet av att leda komplexa projekt och program Förmåga att skapa struktur och prioritera strategiskt En samarbetsinriktad personlighet med stark kommunikationsförmåga Flytande engelska i tal och skrift Som person är du prestigelös, engagerad och har ett starkt driv. Du är utåtriktad, förtroendeingivande och tydlig i din kommunikation. Du har en god samarbetsförmåga och tar gärna egna initiativ. För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Du kommer att vara anställd av Future People och arbeta som konsult hos vår spännande kund. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Omfattning: 100% minst 2 år  Start: Juni  Sista ansökningsdagen: 9/6 Du söker tjänsten på futurepeople.se Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR. Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på [email protected] och Liv Hedström, [email protected]. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.  Välkommen till oss på Future People!

20 maj 2025
Sista ansökan:
6 november 2025
Hemstädare/Home cleaner Hemfrid - Stockholm

We are looking for new home cleaners to join our team in Stockholms län. Are you our next star? Your profile We enjoy making our customers’ everyday lives easier – and so should you. You like working independently, are driven by quality and customer service, and have a positive, responsible attitude with an eye for details. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you clean customers’ homes with high quality. You work independently and focus on delivering the best service and client satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 8 – 17. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. It's also advantageous if you have a valid B driving license. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: Fixed salary every month A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Curious about where we’re hiring? Discover all our locations here! Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i Stockholms län. Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 8 – 17. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska. Även meriterande om du har ett giltigt B-körkort. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: Samma fasta lön varje månad En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Nyfiken på var vi söker personal? Upptäck alla områden här!  Välkommen till Hemfrid!

20 maj 2025
Sista ansökan:
31 oktober 2025
Information Security Officer till Praktikertjänst AB
Bravura Sverige AB
IT-säkerhetsspecialister

Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Praktikertjänst AB. Om företaget Praktikertjänst AB är Sveriges största vårdkooperativ och erbjuder högkvalitativ vård genom 93 vårdcentraler, 56 specialistmottagningar, 34 rehabverksamheter och 520 tandvårdsmottagningar över hela landet. Med landets nöjdaste patienter och medarbetare strävar man efter att bidra till en långsiktigt hållbar vård för hela befolkningen, oavsett var i landet man bor. I rollen som Information Security Officer blir du en del av Informationssäkerhetsfunktionen, ett team bestående av CISO, IT-säkerhetsspecialister, personuppgiftsjurister och DSO. Tillsammans driver ni arbetet med patientdatasäkerhet genom återkommande åtgärder som riskgranskning och internrevision, och förbättrande åtgärder som att öka automatisering och sprida riskperspektivet. Arbetsuppgifter Som Informationssäkerhetshandläggare (ISO) ansvarar du för att förvalta och utveckla Praktikertjänsts ledningssystem för informationssäkerhet (LIS/ISMS). I rollen ingår att hantera incidenter, genomföra riskanalyser och stödja verksamheten i frågor som rör livscykelhantering av information, t.ex. gällande etiketter och kvarhållningsregler. Du bidrar till att höja säkerhetsmedvetenheten genom utbildningar och förbättringsinitiativ samt stödjer avdelningar i att revidera och uppdatera informationsklassningar och riskbedömningar. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår även följande: • Delta i interna och externa revisioner enligt ISO 27001 och ISO 9001 • Utbilda medarbetare inom informationssäkerhet • Stödja förändringsinitiativ med informationssäkerhetsanalys (klassificering, riskbedömning och kravställning) • Hantera säkerhetsincidenter och följa upp enligt fastställda processer Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Eftergymnasial utbildning inom informationssäkerhet från yrkeshögskola, kandidatprogram eller masterprogram • 2–4 års erfarenhet av informationssäkerhetsarbete, gärna med inriktning på ledningssystem (LIS/ISMS) och god kännedom om standarder som ISO 27001 och 9001 • Meriterande med erfarenhet av vårdsektorn, kommun eller myndighet • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Vi söker dig som är kommunikativ, engagerad och trivs i samarbete med olika kompetensområden. Du är lösningsorienterad, strukturerad och van att arbeta både strategiskt och operativt inom informationssäkerhet. Du har ett helhetsperspektiv och en god förståelse för kärnverksamhetens behov, vilket gör att du snabbt sätter dig in i verksamhetens utmaningar och kan arbeta aktivt i incidenthantering. Du gillar att arbeta med både ledning och styrning av informationssäkerhet och att vara en del av helheten. Ditt driv gör att du vågar ta initiativ, utmana när det behövs och driva säkerhetsarbetet framåt med pragmatism och mod. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Norrmalm, Stockholm Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Brillante

20 maj 2025
Sista ansökan:
6 november 2025