I Upplands-Bro kommun är vi cirka 2000 medarbetare som arbetar med att ge våra invånare och besökare bästa möjliga service och upplevelse av kommunen. Hos oss är du med och bygger en kommun där helhetssyn, engagemang och professionalitet genomsyrar organisationen och tillsammans arbetar vi med att utföra det gemensamma samhällsuppdraget. Bergaskolan är en skola med cirka 330 elever från förskoleklass (F-klass) upp till årskurs 6 med ett centralt läge i Kungsängen. Skolan är miljöcertifierad och vår filosofi natur och hälsa genomsyrar verksamheten. Hos oss får eleverna ökade möjligheter till daglig fysisk aktivitet och kunskap om en hälsosam livsstil. På så sätt vill vi ge dem bättre förutsättningar för deras lärande. Är du en lågstadielärare med stort engagemang och samarbetsvilja? Då är Bergaskolan rätt plats för dig. Hos oss finns en engagerad personalstyrka som vill ge det bästa till alla elever varje dag. Arbetsbeskrivning Nu söker vi en legitimerad lågstadielärare som vill göra skillnad och arbeta för att våra elever ska nå sin fulla potential. I tjänsten ingår undervisning och mentorskap i årskurs 3. Hos oss arbetar vi med gemensamma förhållningssätt och samarbetar med varandra för att skapa en trygg miljö för alla våra elever. Vi söker dig som har: - Lärarlegitimation med behörighet för årskurs 1-3. - Dokumenterad erfarenhet av arbete som lärare - Erfarenhet av mentorskap - Goda kunskaper om elevers läsinlärning och läsundervisning Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser gärna att du är flexibel, tydlig, relationsskapande och strukturerad. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i mångkulturell skolmiljö. Om tjänsten: Tjänsten är tillsvidare. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Om rekryteringsprocessen: Du ansöker enkelt genom att bifoga ditt CV, men utan personligt brev. Svara i stället på våra urvalsfrågor. Urval och intervjuer sker löpande under annonseringsperioden. Välkommen med din ansökan! I Upplands-Bro strävar vi efter att skapa en skola som är tillgänglig för alla och främjar livslångt lärande med kunskap och studiero i fokus. Vi prioriterar hög kvalitet, likvärdighet och individualiserad utveckling från förskola till gymnasium, och vi arbetar aktivt för att koppla utbildningen till arbetslivets behov. Vårt mål är att ge alla elever de bästa förutsättningarna för en framgångsrik framtid med ökad trygghet och stärkt psykisk hälsa. Upplands-Bro kommun är en av Sveriges mest expansiva kommuner där utveckling står i centrum. Vi välkomnar dig till en arbetsplats där ledorden i vårt arbete och förhållningssätt är Helhetssyn, Engagemang och Professionalitet.
Matematiska institutionen vid Stockholms universitet består av 38 fastanställda, fördelade på tre avdelningar: matematik, matematisk statistik, samt beräkningsmatematik. Avdelningen för matematik bedriver forskning inom en mängd olika grenar av matematik, såsom algebraisk geometri och algebraisk topologi, komplex analys, logik, matematisk fysik, operatorteori, partiella differentialekvationer, representationsteori och talteori. Mer information om oss finns på: https://www.su.se/matematiska-institutionen/. Projektbeskrivning Anställningen finansieras av Wushi Goldrings forskningsanslag från Knut och Alice Wallenbergs stiftelse och Vetenskapsrådet. Vi söker kandidater som arbetar inom aritmetisk geometri och representationsteori. Wushi Goldring eftersträvar en jämlik och inkluderande forskargrupp. Arbetsuppgifter Den huvudsakliga arbetsuppgiften är forskning. Anställningen inkluderar även en mindre mängd undervisning, vilket kan inkludera handledning av studenter. Behörighetskrav För att vara behörig för anställning som postdoktor krävs avlagd doktorsexamen eller utländsk examen som bedöms motsvara relevant doktorsexamen. Examen ska vara avlagd senast då anställningsbeslutet fattas. Bedömningsgrunder Det är meriterande, om doktorsexamen eller motsvarande är avlagd högst tre år före sista ansökningsdag. Om det finns särskilda skäl, kan en tidigare avlagd examen också anses vara meriterande. Med särskilda skäl avses ledighet på grund av sjukdom, föräldraledighet, förtroendeuppdrag inom fackliga organisationer, tjänstgöring inom totalförsvaret, eller andra liknande omständigheter samt klinisk tjänstgöring eller för ämnesområdet relevant tjänstgöring/uppdrag. Om anställningen Anställningen avser heltid och gäller tills vidare, dock minst två år och högst tre år, med möjlighet till förlängning om det finns särskilda skäl. Tillträde 2025-08-15 eller enligt överenskommelse. Vi erbjuder Stockholms universitet värnar om att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika rättigheter och möjligheter för alla. Kontakt Upplysningar om anställningen lämnas av Wushi Goldring, mailto:[email protected], eller föreståndaren för Avdelning Matematik, Alan Sola, tfn 08-16 45 23, mailto:[email protected]. Ansökan Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Bifoga personligt brev och CV samt de bilagor som efterfrågas i ansökningsformuläret. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Anvisningar för sökande finns på webbsidan: https://www.su.se/om-universitetet/jobba-på-su/att-söka-en-anställning. Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.
Har du precis tagit studenten och är redo att ta nästa steg? Vill du jobba med något meningsfullt, utvecklas snabbt och ha kul på vägen? Då kan en säljroll hos Tryggsam vara helt rätt för dig! Om jobbetVi på Tryggsam jobbar med att skydda människors identitet och ekonomi – något som blir allt viktigare i dagens digitala samhälle. Som säljare kontaktar du privatpersoner via telefon och berättar om våra tjänster inom ID-skydd och kreditbevakning. Ditt mål är att skapa trygga kunder – och nå dina egna mål på vägen. Du blir en del av ett ungt och peppande team med cirka 20 kollegor. Här lär vi oss tillsammans, firar framgångar och har roligt både på och utanför kontoret. Du som söker: Har nyligen tagit studenten (eller är i början av din karriär) Är nyfiken, driven och gillar att prata med människor Vill utvecklas, tjäna pengar och få en bra start i arbetslivet Behöver inte ha tidigare erfarenhet – vi lär dig allt du behöver! Vi erbjuder: En betald säljutbildning med löpande coachning Fast lön + provision utan tak Karriärmöjligheter – väx med oss! En rolig arbetsplats med tävlingar, gemenskap och afterworks Arbetstider: Måndag-Fredag 09-18:00. Placering: Hästholmsvägen 28, Danvikcenter
Telefonförsäljning hos Tryggsam – Skapa trygghet och utvecklas inom sälj Vill du vara med och göra skillnad för människor i deras vardag? Hos Tryggsam får du chansen att arbeta med telefonförsäljning inom marknadens mest efterfrågade trygghetstjänster, och samtidigt bygga värdefull erfarenhet för framtiden. Om jobbet – Telefonsäljare inom trygghetslösningar Kartlägga kundens behov och presentera våra tjänster inom kreditbevakning, ID-skydd samt personförsäkringar per telefon. Bygga långsiktiga relationer och erbjuda lösningar som skapar trygghet. Bidra till en positiv teamkänsla och arbeta mot tydliga, gemensamma mål. Delta aktivt i tävlingar, gemensamma frukostar och sociala aktiviteter. Dina egenskaper – Kundfokus och säljglädje Du är kommunikativ, ansvarstagande och trivs med att ge professionell service. Du motiveras av uppsatta mål och vill utvecklas inom försäljning. Du behärskar svenska flytande i tal och skrift. Du uppskattar att arbeta i team där gemenskap och samarbete är en självklarhet. Tidigare erfarenhet av försäljning är meriterande, men inget krav. Vad vi erbjuder – Lön, förmåner och utveckling hos Tryggsam Garantilön samt provisionssystem utan tak. Kostnadsfri säljutbildning och daglig coachning. En modern kontorsmiljö på Hästholmsvägen 28 i Nacka/Stockholm. Gemensamma frukostar, AW:s, kickoffs och roliga tävlingar. Friskvårdsbidrag, friskvårdstimmar och tjänstepension. Tydliga karriärvägar och möjlighet att växa inom företaget. Vem är du? Du har avslutat gymnasiet och vill arbeta heltid, måndag till fredag 09–18. Du är motiverad, gillar att tala med nya människor och har viljan att lyckas. Praktisk information – Telefonförsäljningsjobb i Stockholm Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, mån–fre 09.00–18.00 Plats: Hästholmsvägen 28, Nacka/Stockholm Lön: Garantilön + provision Tryggsam – Din framtida arbetsplats i sälj och trygghet Tryggsam är ett växande företag med fokus på trygghetslösningar, personlig utveckling och kundsäkerhet. Hos oss får du stöd, inspirerande kollegor och möjlighet att bygga en långsiktig karriär inom försäljning. Ansök nu och bli en del av ett vinnande säljteam där din energi och ditt engagemang värderas högst!
Job description Vi söker nu en Logistiksamordnare till vår kund i Upplands Väsby. Man kommer att tillhöra Supply Chain-teamet och uppdraget förväntas vara i cirka 4,5 månader. Teamet representerar hela Norden så vi söker någon som gillar när det händer mycket, har tidigare erfarenhet av liknande roll och tidigare arbetat på ett internationellt bolag med många kontaktytor. Vidare ser vi gärna att du tidigare arbetat i SAP - APO/R3/S4 HANA och har mycket goda kunskaper i Excel. Uppdragslängd: Augusti-årsskiftet Arbetsgivare: Randstad AB Arbetstider: 08-16:45, 38h/ veckan - möjlighet till flex och hemarbete finns Arbetsplats: Upplands Väsby. Responsibilities Du kommer att ansvara för att säkerställa korrekta lagernivåer för olika varumärken. Arbetet är dynamiskt och förutsättningarna ändras ofta – därför behöver du vara uppmärksam på förändringar i prognoser och kommunicera både med produktionsenheter och internt i organisationen för att fastställa rätt prioriteringar. Du bör vara bekväm med att fatta egna beslut för att hitta snabba och enkla lösningar på svåra problem. Det är mycket viktigt hur och på vilket sätt du kommunicerar våra behov, både inom företaget och externt. Qualifications Krav: · Svenska - flytande i tal och skrift · Engelska - flytande i tal och skrift · Relevant arbetslivserfarenhet – erfarenhet av råvaruplanning, inköp, produktion och försäljning av snabbrörliga konsumentvaror är värdefullt · Förmåga att snabbt lära sig nya processer och flöden · Goda kommunikationsfärdigheter och förmåga att enkelt bygga relationer på olika nivåer inom och utanför organisationen, inklusive kollegor som arbetar på distans · Utbildning inom relevant område (Supply Chain-examen, helst med inriktning mot logistik) · Mycket goda kunskaper i Excel · Goda kunskaper i SAP APO/r3/S4 HANA - minst 1 års arbetslivserfarenhet Meriterande: · Utbildad civilingenjör · FMCG Som person ser vi gärna att du är duktig på att kommunicera, skapa relationer, analytisk, flexibel och bekväm med förändring. About the company Randstad At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.
Är du en teknikintresserad problemlösare med servicekänsla? Vill du jobba i framkant av elbilsladdning och smarta energilösningar? Välkommen till Assemblin Charge! Assemblin Charge är Assemblin El:s kompletta tjänst för elbilsladdning – utvecklad för privatpersoner, bostadsrättsföreningar, företag och fritidshusägare, med installation, drift, debitering och support i fokus. Bolaget, med huvudkontor i Hägersten, har cirka 21 500 medarbetare globalt och en omsättning på omkring €3,8 miljarder och är en av Norden och Centraleuropas ledande aktörer inom tekniska installationer och servicelösningar för fastigheter och industri. Dina arbetsuppgifter: Ta emot och hantera inkommande e‑post och samtal från privatpersoner, företag, partners och installatörer. Utföra djup felsökning på elbilsladdare. Dokumentera ärenden och lösningar i vårt system, ta fram felsökningsrapporter och eskalera vid behov. Säkerställa att kunden får en fungerande lösning – eller guidas till rätt expert för mer avancerade ärenden. Jobba nära leverantörer, tekniker och tillverkare i komplexa supportärenden. Bidra till att förbättra manualer, guider och interna processer – och höj standarden tillsammans med oss. Du kommer också att hjälpa kunder med att starta eller stoppa laddning, felsöka laddboxar och lösa eventuella problem med appen. Du utför nätverksdiagnoser och tekniska analyser vid driftstörningar, samt vid behov lägger till RFID-brickor och hanterar användare och betalningsmoduler. Vi söker dig som: Arbetar obehindrat på svenska och engelska – både i tal och skrift. Gärna har erfarenhet av teknisk support eller elinstallation – men inget krav. Är nyfiken, självgående och målmedveten – som älskar att lära sig nytt. Har tekniskt intresse, gärna med viss förståelse för mjukvara – erfarenhet av laddstationer är bonus. Trivs i en föränderlig och energifylld bransch, och brinner för att göra skillnad för kunden. En god lagkamrat som förstår värdet av samarbete. Därför trivs du hos Assemblin: Du jobbar i ett spännande framtidsområde – elbilsladdning och smart energi. Blir en nyckel i ett engagerat team där eget ansvar och utveckling värderas högt. Får växa både personligt och professionellt genom initiativ, ansvar och förbättringsarbete. Vi erbjuder: Goda utvecklingsmöjligheter internt Friskvårdsbidrag Pensionsavsättning Trevliga kollegor som drivs av att utveckla branschen kring elbilsladdning Rekryteringen hanteras av Qonsulta Sweden AB som är ett specialistbolag inom rekrytering och bemanning sedan 2020 och hjälper företag med validerade och skickliga kandidater inom försäljning och service. Ansökningar hanteras löpande och för mer information, kontakta Martin Karlsson alternativt skicka in din ansökan via länken.
För vår kunds räkning söker vi just nu en Fastighetsingenjör/Fastighetstekniker för ett konsultuppdrag på heltid som förväntas starta 18-aug-2025 och pågå t.o.m. 19-dec-2025. Om uppdraget Vi söker en engagerad och självgående anläggningsingenjör som vill ta ett helhetsansvar för vår kunds fastighetstekniska frågor. Du kommer att: Samla in och analysera information om anläggningarnas behov. Agera projektägare och kravställare i utvecklings- och underhållsprojekt. Säkerställa hög teknisk kvalitet i fastighetsrelaterade frågor. Rollen innebär en bred kontakt med interna och externa aktörer och ställer höga krav på både tekniskt kunnande och förmåga att driva projekt från start till mål. Övrigt: Start: 18-aug-2025 Slut: 19-dec-2025 Omfattning: Heltid Placering: Stockholm Anställningsform: Anställd hos Devotum då kunden inte godkänner underleverantörer i denna process. Om dig Vi söker dig som har erfarenhet av nedan obligatoriska krav: Budget- och prognosarbete. Fastighetsteknik, inklusive ventilation, betong, styrsystem och byggnadskonstruktioner. Bygg- och anläggningsarbeten (BAS). Projektledning och projektägarskap. Önskade personliga egenskaper: Självgående och initiativtagande – du tar ansvar och driver saker framåt. Kommunikativ – du skapar goda samarbeten och delar information på ett tydligt sätt. Flexibel och prestigelös – du bidrar till en trevlig och professionell arbetsmiljö. Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Corazon Wiksell 070-586 93 11. Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.
Avdelningen för bolag med statligt ägande, Finansdepartementet Är du en strategisk och resultatinriktad chef med gedigen erfarenhet av bolagsstyrning och insikter i det svenska näringslivet? Har du god förståelse för finansiella marknader och ett intresse för att utveckla och förvalta stora bolagsportföljer? Då är detta en unik möjlighet att bidra till styrningen av Sveriges största bolagsportfölj – en central aktör i svenskt näringsliv. Din arbetsdag. Sveriges morgondag. Avdelningen för bolag med statligt ägande förvaltar 38 statligt ägda bolag, inklusive Vattenfall, LKAB, PostNord, Telia Company, SJ och Svenska Spel. Bolagen är värda 870 miljarder kronor och sysselsätter cirka 120 000 personer. Avdelningen består av ett 30-tal medarbetare och är indelad i tre grupper som tillsammans ansvarar för förvaltningen, styrningen och utvecklingen av de statligt ägda bolagen. Staten har ett ansvar att vara en aktiv och professionell ägare. Avdelningen ansvarar för den enhetliga ägarpolitiken vilket bland annat innebär frågor som ekonomiska mål, uppdragsmål, kapitalstruktur, styrelserekrytering och hållbart företagande. Som avdelningschef får du en nyckelroll i att leda och utveckla en verksamhet med stor betydelse för Sveriges ekonomi och näringsliv. Du ansvarar för att tillsammans med gruppcheferna driva avdelningens arbete framåt och säkerställa att det strategiska stödet till Finansdepartementets ledning håller hög kvalitet. I nära samverkan med den politiska ledningen och övriga avdelningschefer bidrar du till den övergripande styrningen av departementet. Rollen kräver god förståelse för politiskt styrda processer, tjänstemannarollen och erfarenhet av att prioritera och fördela resurser. Du ingår i departementets ledningsgrupp och företräder både avdelningen och departementet i interna och externa sammanhang – inte minst i dialog med näringslivets aktörer. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se. Din bakgrund Du har en akademisk utbildning, gärna såsom civilekonom, civilingenjör, jurist eller liknande. Du har goda chefs- och ledarerfarenheter med verksamhets- och personalansvar från större organisation. Vidare har du gedigen erfarenhet från näringslivet och en kvalificerad bakgrund inom kunskapsintensiva organisationer, med särskild tonvikt på bolagsstyrning och strategiskt ledarskap. För att lyckas i rollen har du goda kunskaper om bolag, bolagsstyrning och näringsliv. Du behöver även goda kunskaper i tal och skrift i både svenska och engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet av företagsledning eller styrelsearbete. Det är även meriterande om du tidigare har arbetat i valberedningar eller med bolagsrätt. Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda genom chefer och aktivt delta och leda ledningsgruppsarbete. Vidare bör du ha god insikt och förståelse för arbetet i en politiskt styrd organisation. Tidigare arbetslivserfarenhet från Regeringskansliet är meriterande. Har du kunskap inom strategiskt hållbarhetsarbete och säkerhetsfrågor är det meriterande. Även kunskaper om strategisk analys, finansiell analys och finansiella marknader är meriterande. Dina egenskaper Som chef har du helhetssyn och kommunicerar övergripande mål, involverar andra tidigt och främjar samarbete för en enhetlig ledning. Du driver utveckling av verksamhet och arbetsmiljö, leder förändring med mod och uppmuntrar lärande och initiativ till utveckling, samtidigt som du utvecklar din egen kompetens och ditt ledarskap. Du har fokus på resultatet genom att prioritera, fatta beslut och visar tillit till medarbetares kompetens genom att stötta och coacha samt hantera problem i tid. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning med ett femårigt chefsförordnande. En säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras, och svenskt medborgarskap är ett krav. Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder välkommen att kontakta tf. HR-ansvarig Johanna Rosén. Fackliga kontaktpersoner är Miriam Ben Hadj Ali för Saco och Lotta Nordqvist för ST. Du når samtliga via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 17 augusti 2025. Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Finansdepartementet ansvarar för frågor som rör statens ekonomi. Det handlar om samordning av statens budget, prognoser och analyser, skattefrågor samt styrning och förvaltning av statens verksamhet. Dessutom ansvarar departementet för frågor som rör finansmarknad, kommuner och regioner, upphandling, bolag med statligt ägande, digitalisering och it samt konsumentlagstiftning.
Vill du vara med och bygga Sveriges digitala infrastruktur? Vi söker nu någon som vill bli vår nya tekniska specialist inom digital identitet. Digg är en myndighet med ett viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om Digg här. Om jobbet Digg ansvarar för den offentliga förvaltningens tillgång till infrastruktur och tjänster för elektronisk identifiering. Infrastrukturen Sweden Connect bidrar till en smidigare digital vardag, gör det enklare och säkrare att identifiera sig i e-tjänster med hjälp av e-legitimation. Nu söker vi en teknisk specialist till Enheten Nationell digital identitet. Enheten består av sakkunniga kollegor som arbetar med elektronisk identifiering. Som teknisk specialist kommer du att sätta dig in i tekniken bakom bland annat Sweden Connect, den identitetsfederation som används för e-legitimation i Sverige. Exempel på arbetsuppgifter: • Skapa och underhålla en roadmap för identitetsfederationen Sweden Connect • Delta i tekniska dialoger med utvecklingsteam ohc driftleverantör • Stötta vid drift, incidenthantering och vidareutveckling • Arbeta strategiskt med att utveckla områdena i samverkan med EU, regeringskansliet, andra myndigheter, kommuner och regioner • Arbeta med kvalitetsmärket svensk e-legitimation, detta innebär allt från att utveckla tillitsramverket för svensk e-legitimation till att granska e-legitimationsutfärdare • Löpande arbete såsom kommunikation, rådgivning, remisshantering, omvärldsbevakning Om dig För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du ha följande kompetenser, kunskaper och erfarenheter: Kompetenser Vi söker dig som är nyfiken, analytisk och lösningsorienterad. Du behöver inte vara djup specialist inom alla tekniska detaljer från start – viktigast är att du har god teknisk förståelse, är strukturerad och har förmåga att sätta dig in i komplexa system och sammanhang. Kunskaper och erfarenheter Krav • Dokumenterad erfarenhet av arbete med komplexa tekniska system som till exempel digital arkitektur, digital identitet eller informationssäkerhet • Dokumenterad erfarenhet av arbete i ett tekniskt utvecklingsteam tillsammans med tekniker, verksamhet och externa aktörer • Dokumenterad erfarenhet av arbete gentemot styr- eller ledningsgrupp, du kan formulera och kommunicera mål, strategier och handlingsplaner på ett pedagogiskt och målgruppsanpassat sätt • Goda kunskaper i svenska och engelska både muntligt och skriftligt Meriterande • Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor • Erfarenhet av att leda workshops, möten och diskussioner • Kunskap om standarder som SAML 2, OIDC, eIDAS-förordningen • Erfarenhet av att läsa, förstå och förklara teknisk dokumentation och specifikationer • Erfarenhet av att arbeta i ett agilt arbetssätt • Kunskap om e-legitimering, identitets- och behörighetsfederationer Utbildning Du har en akademisk utbildning eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Om Digg Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla. Eventuell organisationsförändring I syfte att stärka digitaliseringsarbetet har regeringen gett Digg och Post-och telestyrelsen (PTS) i uppdrag att lämna förslag på hur våra två myndigheter skulle kunna gå samman till en gemensam. Redovisningen lämnades till regeringen 14 mars och vi inväntar nu besked om en organisationsförändring ska genomföras. Vårt arbete med att digitalisera Sverige fortsätter, vi hoppas du vill vara med på resan. Redovisning av uppdrag att lämna förslag på organisationsförändring Hos oss arbetar engagerade personer som alla har en viktig roll i digitaliseringen av Sverige. Vi rekryterar långsiktigt och det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har möjlighet att utvecklas på jobbet och trivs med det du gör. Diggs huvudkontor finns i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler. Vi har också ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm. Vi är positivt inställda till att ge utrymme för distansarbete utifrån verksamheten och individens behov, men det förväntas att du är på kontoret som minst en dag i veckan och när arbetet kräver det. Distansarbetets omfattning varierar mellan olika personer utifrån verksamhetens behov. Vi erbjuder • tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse, anställningen inleds med sex månaders provanställning . • placeringsort är Sundsvall eller Stockholm. • resor förekommer och dess antal kan variera över tid. • en säkerhetsprövning kan komma att genomföras. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här. • generösa förmåner. Läs mer på digg.se Sök Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande, strukturerat och systematiskt med vårt urval. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan. Sista ansökningsdag är måndag 11 augusti 2025. Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta enhetschef Björn Norestig på tel 010-484 75 02. Fackliga kontaktpersoner är Mattias Ekhem för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Vi söker en Verksamhetsutvecklare med inriktning stöd till enheten för hållbarhet och utveckling inom avdelningen för verksamhetsstöd. Enheten för hållbarhet och utveckling ansvarar för att bl.a. driva utveckling inom verksamhetsområdet kontorsservice och lokalförsörjning. Vårt huvuduppdrag är att säkerställa att Försäkringskassan innehar ändamålsenliga, hållbara och säkra lokaler med en god arbetsmiljö för sitt uppdrag. Enheten är en rikstäckande organisation med ca 8 anställda. Utveckling, analyser och teamarbete I den här rollen kommer du självständigt eller tillsammans med kollegor stödja och stärka verksamhetsområdets förmåga att utveckla och förvalta sin verksamhet. Som verksamhetsutvecklare kommer du att arbeta inom våra områden kontorsservice, lokalförsörjning och fysisk säkerhet men även tvärfunktionellt med andra avdelningar för att möjliggöra verksamhetsområdets och myndighetens långsiktiga mål. Du kommer att vara en viktig resurs för att stödja verksamhetens behov av struktur i planeringen och genomförandet av olika projekt och utvecklingsinitiativ. Rollen innebär dels att ge stöd i genomförande av förändring men även att kunna agera som motor och samordnare i uppdrag. För att lyckas i rollen krävs att du självständigt kan leda eller medverka i utvecklingsarbete samtidigt som du trivs att arbeta i team och förväntas ta gemensamt ansvar för uppdrag och arbetsuppgifter. Du behöver vara flexibel och öppen för att arbeta i uppdrag med varierande inriktning. Du är en god kommunikatör i både tal- och skrift. Du har lätt för att skapa förtroende, bygger starka samarbeten och samverka effektivt med olika delar av myndigheten. Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har goda kunskaper inom förändrings- och utvecklingsprocesser • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat • har förmåga att skapa ett användbart nätverk • kan förstå och analysera komplexa frågor • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift • har förmåga att tänka strategiskt, taktiskt och samtidigt ha ett operativt fokus • identifierar snabbt problem och löser dessa på ett relevant sätt. Det är meriterande om du • har god erfarenhet om statliga organisationer och processarbete • har god pedagogisk förmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt En tjänst, tillsvidare heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Östersund, Stockholm eller Göteborg. Annan placeringsort kan bli aktuell. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Arjana Wisting, tel 010-111 43 36 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Carolina Ramén, [email protected], tel 010-113 44 08 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackliga representanter är för ST Daniel Källström, Saco-S Karoline Mellgren och Seko Johanna Grundström. Dessa nås via vår växel 08-786 90 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 11 augusti 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.
Välj ett jobb för att visa detaljer