Operativ Chef - Grundskola till Watma Education
Watma Education AB
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Vi är på en intressant resa där vi utvecklar vårt koncept med tydligt fokus på våra tre grundpelare; Undervisning i världsklass, Ordning och reda samt Nordic Spirit. Som Operativ chef är du en nyckelperson i detta dynamiska arbete som lägger grunden för Nordic International School och Kronoberg skolas framtid. Du blir en del av ett engagerat team bestående av dedikerade kollegor. Ditt uppdrag som Operativ Chef Grundskola Du spelar en central roll i att vidareutveckla våra skolor inom varumärkena Nordic International School samt Kronoberg skola i enlighet med deras pedagogiska koncept och grundsyn på lärande. Du kommer ansvara för att samtliga grundskolor drivs med fokus på hög kvalitet och god ekonomi. Centralt för uppdraget är att leda och stödja grundskolornas åtta rektorer, som idag finns på åtta orter runtom i Sverige. Som Operativ Chef skall du säkerställa att skolorna har en tydlig organisations-och ledningsstruktur så att de kan utföra sina uppdrag med hög kvalitet. Vidare ska du skapa förutsättningar för att verksamheterna ska kunna verka långsiktigt och ansvarar tillsammans med Affärsområdeschefen för framtagande och uppföljning av affärsplanen.   Du är strukturerad, närvarande och kommunikativ, där chef- och ledarskap utgör en central komponent för att säkra att skolorna tillämpar konceptet. Det innebär bland annat att skolorna organiseras på ett sätt som optimalt stöttar elevernas kunskapsutveckling.   Det är också av yttersta relevans att medverka i framtagandet av en tydlig strategi för framtida expansion och utveckling av skolorna som leds av Affärsområdeschefen. Här samverkar ni med Watmas ledning.   Du är övergripande ansvarig för rekrytering till skolenheterna för att säkerställa hög kompetens och behörighetsgrad bland pedagogerna. Du är också ytterst ansvarig för att  säkerställa ett starkt skolledarskap på samtliga enheter. För detta finns affärsstöden som stöd och till förfogande.   Som Operativ Chef ingår du i Watmas ledningsgrupp och rapporterar till affärsområdeschef för grundskolorna.   Du kommer till din hjälp ha de olika funktionerna inom Watmas affärsstöd. För att ansöka vill vi att du har Erfarenhet av skolledning - minst 5 års erfarenhet av att leda och utveckla skolor. Du har genomfört rektorsutbildningen och meriterande om du även genomfört utbildning till skolchef. Du bör ha erfarenhet av att leda chefer.  Erfarenhet av ekonomiskt ansvar - haft budgetansvar och erfarenhet av ekonomisk uppföljning och rapportering.  Erfarenhet av förändringsledning.  Meriterande är om du har erfarenhet av att starta upp verksamhet och/eller utveckla nya skolor eller andra liknande verksamheter. För att lyckas i rollen vill vi att du har Ledarskapsförmåga - du skall inspirera, motivera och stödja rektorer och andra nyckelpersoner i organisationen. Beslutsförmåga - kunna fatta svåra beslut snabbt och effektivt, även under press.  Kommunikativ förmåga - att tydligt och öppet kommunicera visioner, strategier och beslut till alla nivåer inom organisationen.  Resultatorienterad - driven av att nå uppsatta mål och kontinuerligt sträva efter förbättring.  Strategiskt tänkande - kunna se den stora bilden, identifiera möjligheter och hot, och planera för framtidens utmaningar.  Empatisk - förståelse för elever, medarbetare och vårdnadshavares behov och förväntningar.  Analytisk förmåga - kunna analysera komplexa situationer, identifiera kritiska faktorer och fatta välgrundade beslut.  Problemhantering - kunna identifiera och snabbt agera på utmaningar som uppstår.  Tvärfunktionellt arbete - arbeta effektivt över olika funktioner inom organisationen och säkerställa att alla arbetar mot gemensamma mål.  God förståelse för den svenska skolans regelverk och struktur.  Språkkunskaper – Flytande i svenska och hanterar engelska obehindrat i både tal och skrift.  Mobilitet - Villighet och möjlighet att resa regelbundet till de olika skolorna runt om i landet.  Teamutveckling – kunna bygga starka team både i rektorsgruppen och stödja rektorer i samma uppdrag på sina skolor.  Arbetsmiljö – skall kunna verka för en god arbetsmiljö i verksamheterna. Villkor Anställningsform: Tillsvidare. Provanställning tillämpas. Tillträde: Enligt överenskommelse. Placering: Vi ser företrädesvis att du är placerad i närheten av någon av våra skolor i Kalmar, Karlstad, Nacka, Norrköping, Trollhättan, Stora Essingen (Stockholm) och Ystad Vi strävar efter att erbjuda en fördomsfri och inkluderande rekryteringsprocess. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan, där vi efterfrågar ditt CV men du behöver inte skicka med något personligt brev. För att få veta lite mer om dig vill vi istället att du besvarar ett antal frågor som du hittar om du klickar vidare till ansökan. Om du går vidare efter ansökan kan du komma att få en länk till ett arbetspsykologiskt test. Testerna vi använder tar utgångspunkt i aktuell forskning och fungerar som ett stöd i bedömningen. Våra rekryteringsprocesser består av flera steg, och ofta mer än en intervju. Vi tycker att det är ytterst viktigt att vi ger oss själva den tid som krävs för att få en god bild av varandra - du ska ju välja oss och vi ska välja dig! Emellanåt är det många som söker till en tjänst och då kan processen dra ut något på tiden av den anledningen. Du kan dock vara säker på att vi gör allt vi kan för att hålla dig uppdaterad och återkoppla längs vägen.

4 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Programmerare av Robotarm till Tekniskt Bolag
Friday Väst AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Har du erfarenhet av hårdvarunära C-programmering, helst av att programmera robotarmar och vill vara med och utveckla avancerade lösningar i framkant av teknologin? Vi söker nu en skicklig programmerare till ett uppdrag där du får jobba nära hårdvaran med robotkontroll i C/C++ – i ett agilt och högteknologiskt team med bas i Stockholmsområdet. OM TJÄNSTEN: För vår kunds räkning söker vi en erfaren Programmerare av robotarmar och robotkontroll. Bolaget är ett högteknologiskt företag med över 4500 anställda i flera länder, utvecklingsavdelningen består av 300 personer och det team du kommer ingå i består av 31 personer med blandad senioritet. Teamet arbetar agilt i sprintar och du pendlar mellan kontor-, labb- och testmiljöer. Teknik och innovation är teamets vardag, och arbetet sker både självständigt såväl som i samarbete med kollegor.  Ditt främsta ansvarsområde är robotkontroll där arbetet sker i C och C++. Du kommer ha ett stort tekniskt ansvar och möjlighet att påverka både lösningar och arkitektur. Du utgår från deras kontor söder om Stockholm, med möjlighet att arbeta hemifrån två dagar i veckan. VI SÖKER DIG SOM: Har en teknisk eftergymnasial utbildning. Har arbetat minst 3 år med hårdvarunära C och C++ programmering inom robotik. Har erfarenhet från utveckling av mekatroniska produkter. Har erfarenhet av styr och regler inom robotteknik. Talar flytande engelska. Erfarenhet av följande är meriterande men inget krav: Robotik och styrsystem: Erfarenhet av styrning av robotarmar, inklusive motorstyrning och reglering, drivsteg, enkodrar, diverse elektronik och pneumatik. Programmeringsspråk: Python, MATLAB, CMake/Make, JSON och andra skriptspråk. Operativsystem: Erfarenhet av Linux-baserad utveckling. Dokumentation: Förmåga att läsa och tolka datablad, skapa och underhålla teknisk dokumentation. Kinematik: Förståelse för kinematiska principer och deras tillämpning i robotsystem. Som person ser i att du är teknisk kompetent, har ett stort driv och brinner för att koda.  OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Kund och vår sida är att du på sikt blir direktanställd hos kunden. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid Start: Enligt överenskommelse Placering: Stockholm Kontaktuppgifter: Alice Tegebro Lön: Marknadsmässig Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.  Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

4 juli 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Sjuksköterska till Aleris Basal hemsjukvård Nordväst
Aleris Sjukvård AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Bli en nyckelperson i framtidens hemsjukvård – Aleris söker legitimerad sjuksköterska! Vill du kombinera kliniskt arbete med ledarskap och utveckling – i en roll som gör verklig skillnad? Hos oss på Aleris Basal hemsjukvård får du vara med och forma framtidens hemsjukvård i ett engagerat team där patientfokus, trygghet och kvalitet står i centrum. Om oss Aleris Basal hemsjukvård är en viktig del av Aleris Närsjukvård och erbjuder vård när vårdcentraler har stängt – kvällar, nätter och helger. Våra team utgår från fem geografiska områden i Stockholms län: Innerstaden, Nordost, Nordväst, Västerort och Söderort. Vi är en del av något större – tillsammans med ASIH, specialiserade palliativa vårdavdelningar, Rehab Station och Uppsala Närakut utgör vi en stark helhet där vården alltid utgår från patientens behov. Om rollen – sjuksköterska med ansvar och variation Det här är inte ett vanligt sjuksköterskejobb. Här får du: Ha en central länk i teamet Kombinera kliniskt arbete, ledning och administration Bidra till utveckling av rutiner och arbetssätt Ha nära kontakt med vårdcentraler och Aleris callcenter Arbeta enligt ett rullande schema dag, kväll och helg Exempel på arbetsuppgifter: Dagtid (vardagar) Bedöma remisser och där säkerställa det medicinska omhändertagandet utifrån patientsäkerhet. Samverka med vårdcentraler, detta i samråd med enhetschef och/eller biträdande enhetschef. Ansvara för telefonkontakter med patienter och vårt callcenter Kvällar och helger Leda och fördela arbetet inom det kliniska teamet Utföra både planerade och akuta hembesök Säkerställa trygg och säker vård i hemmet Vad du får hos oss Hos Aleris satsar vi på dig som vill växa – både i din yrkesroll och som människa. Vi erbjuder: Ett meningsfullt och omväxlande arbete med stort ansvar En värderingsstyrd kultur där idéer och initiativ uppmuntras Stöttande chefer och administrativt stöd så att du kan fokusera på vården Ett sammansvetsat team som gillar att lösa problem tillsammans Förmåner som stödjer ditt arbetsliv och privatliv – läs mer om våra förmåner på vår hemsida! Vem är du? Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och vill arbeta nära både patienter och kollegor – och som trivs med att ta ansvar och fatta beslut i en dynamisk miljö. Vi ser gärna att du: Är legitimerad sjuksköterska med minst 2 års erfarenhet Har B-körkort Har erfarenhet av TakeCare och god datorvana Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift Har erfarenhet av hemsjukvård (meriterande) Är trygg, lösningsfokuserad, kommunikativ och tycker om att arbeta självständigt – men aldrig ensam Anställningsvillkor Omfattning: Heltid/Deltid Anställningsform: Tillsvidare som inleds med 6 månaders provanställning Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning Kollektivavtal: Ja Ansökan Känner du igen dig? Tveka inte – vi intervjuar löpande och ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen att bli en del av Aleris – där omtanke och utveckling går hand i hand.

4 juli 2025
Sista ansökan:
21 december 2025
Servicevärd till internationellt bolag
Rp Rekrytering Bemanning AB
Backofficepersonal m.fl.

SNABBFAKTA Omfattning: Heltid, 40h/veckan Arbetstider: Måndag till fredag kl.08-17.00 Ort: Centrala Stockholm Startdatum: Önskad start augusti Uppdragslängd: Löpande  Anställningsform: Särskild visstidsanställning DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS Vi söker nu till vår kund, en glad och social Facility Assistant som brinner för att leverera service i världsklass! Vår kund är ett internationellt bolag med kontor i centrala Stockholm. Du blir anställd av Inte Bara Post Bemanning och uthyrd till vår kund. Annonsen är anonym. Vi delger givetvis vilket företag det gäller om du går vidare i rekryteringsprocessen. DIN ROLL I rollen fokuserar du på att stötta den dagliga driften av kontoret för att säkerställa en välfungerande och smidig arbetsmiljö. Du rör dig på kontorets interna ytor och har en central roll för att skapa en inspirerande och härlig arbetsmiljö. Du arbetar du tätt med 2 kollegor i receptionen men också självgående med varierande arbetsuppgifter. Du har en naturlig fallenhet för att se vad som behöver göras och du gör gärna det där lilla extra för att kunder såväl som kollegor ska känna sig välkomna. Du kommer att vara en viktig person för att säkerställa en hög servicenivå till samtliga på kontoret samt att du även är ansiktet utåt för företaget. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Genomföra postrutiner och pakethantering Besvara inkommande samtal Växel- och mailhantering Kafferundor Tömma och fylla på diskmaskiner Utföra dagliga kontorsrundor Se till att kontoret är snyggt och välkomnande  Förberedelser inför möten och interna event Administrativa arbetsuppgifter såsom beställning av kontorsmaterial och leverantörskontakt Stötta receptionen vid behov VEM ÄR DU?  För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du är social, prestigelös och trivs i ett högt tempo. Du är initiativtagande, lösningsorienterad, en teamplayer och har lätt för att se vad som behöver göras – och du agerar. Din professionella attityd och ditt öga för detaljer gör dig till en självklar ambassadör för både företaget och arbetsmiljön. Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet av serviceyrket Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska, då vår kund är ett internationellt företag Har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet VAD ERBJUDER VI? Som anställd på Inte Bara Post Bemanning får du en konsultchef som blir ditt bollplank och coach under hela anställningen. Som konsult blir du också en del i vårt konsultnätverk RPB Insights. RPB Insights ger dig utbildning och utveckling i form av föreläsningar, workshops, nätverksträffar och andra sociala tillställningar. Det ger dig också en möjlighet att träffa andra konsulter. Vi erbjuder alla våra konsulter friskvård. ÖVRIG INFORMATION Den här rekryteringsprocessen hanteras av Inte Bara Post Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Du kommer att vara anställd av oss på Inte Bara Post Bemanning och blir uthyrd till vår kund. Sök tjänsten genom att klicka på Skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. I denna rekryteringsprocess utförs bakgrundskontroll och referenstagning. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected]. Skriv vilken tjänst det gäller i ditt mail och länka gärna till annonsen.

4 juli 2025
Sista ansökan:
21 december 2025
Ledsagare & Kontaktperson som talar teckenspråk
Upplands-Bro kommun
Personliga assistenter

I Upplands-Bro kommun är vi cirka 2000 medarbetare som arbetar med att ge våra invånare och besökare bästa möjliga service och upplevelse av kommunen. Hos oss är du med och bygger en kommun där helhetssyn, engagemang och professionalitet genomsyrar organisationen och tillsammans arbetar vi med att utföra det gemensamma samhällsuppdraget. Arbetsbeskrivning Nu söker vi ledsagare och kontaktpersoner till Upplands-Bro kommun som talar teckenspråk. Som ledsagare och kontaktperson stödjer du våra brukare i att bryta isolering och öka möjligheten till aktiviteter utanför hemmet. Insatsen är individuellt utformad och har karaktären av personligt stöd. I rollen som ledsagare och kontaktperson ingår du i LSS utförandeavdelning som är en del av kommunens socialtjänst. Vi söker dig som: - har gymnasieutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig - är trygg i dig själv, tydlig och kan arbeta självständigt. - är bra på att samarbeta, ärlig och har förmågan att sätta dig in i andra människors situation. - gärna redan har kunskap och förståelse av funktionsvariationer. - har fyllt 18 år för att arbeta som ledsagare eller kontaktperson. - Meriterande med tidigare erfarenhet som ledsagare eller kontaktperson. Vi erbjuder Upplands-Bro kommun har den lilla kommunens fördelar med bland annat korta beslutsvägar och stor möjlighet att vara delaktig i arbetets utveckling. Utgångspunkten för våra uppdrag är den gemensamma arbetsplatsen, där vi tillsammans utvecklar verksamheten och skapar förutsättningar för samarbete. Kommunen arbetar aktivt för att öka jämställdhet och mångfald på arbetsplatserna, varför vi gärna ser sökande som bidrar till detta. Läs mer om kommunen som arbetsgivare https://www.upplands-bro.se/arbete-och-lediga-jobb/upplands-bro-som-arbetsgivare.html. Om tjänsten Anställningsform: Ledsagning: PAN-anställning. Omfattning: Deltid, 10-50%. Uppdragen utförs oftast på sena vardagseftermiddagar och helger. PAN anställning är kopplat till ett specifikt vårduppdrag och gäller för en viss tid och upphör med ömsesidig uppsägningstid om en månad eller när vårduppdraget upphör.   Kontaktperson: Arvode utgår kopplat till ett specifikt uppdrag. Om rekryteringsprocessen Vi ser fram emot att ta emot din ansökan senast 31 augusti , 2025. Du ansöker enkelt genom att bifoga ditt CV, men utan personligt brev. Svara i stället på våra urvalsfrågor. Urval och intervjuer sker löpande under annonseringsperioden. Utdrag från polisens belastningsregister kommer att begäras innan anställning. Alla erbjudanden om annonsering och hjälp i rekryteringsprocessen undanbedes. Varmt välkommen med din ansökan! I Upplands-Bro strävar vi efter värdigt åldrande, där individens behov sätts främst. Äldreomsorgen handlar om att ge möjlighet till självständighet och valfrihet i boende och vård. Vi sätter höga krav på kvalitet och kontinuerlig uppföljning för att säkerställa en äldrevänlig och värdig miljö. Upplands-Bro kommun är en av Sveriges mest expansiva kommuner där utveckling står i centrum. Vi välkomnar dig till en arbetsplats där ledorden i vårt arbete och förhållningssätt är Helhetssyn, Engagemang och Professionalitet.

4 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Bilmekaniker
Bw Motorteknik AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

BW Motorteknik är en modern och fräsch bilverkstad i Sollentuna. Kolla gärna in vår hemsida - www.bwmotorteknik.se Vi arbetar med de flesta bilmärken och behöver nu utöka med en erfaren och skicklig bilmekaniker ! Du ska ha erfarenhet av att serva, felsöka, reparera, byta däck mm på bilar av olika märken. Välkommen med din ansökan!

4 juli 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Platschef TA (trafikanordningar)
Svevia AB (publ)
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en platschef för vår TA-verksamhet (trafikanordningar) med placering i Tumba. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar. Ditt uppdrag som platschef Som platschef kommer du att planera, styra och följa upp dina kontrakt. Du har ekonomi-, personal-, arbetsmiljö- och kvalitetsansvar. Du kommer att jobba med våra erbjudande inom trafikanordningar och ha mycket kundmöten tillsammans med dina arbetsledare. En stor del av jobbet går ut på att arbeta med offerter, kalkyler och driva affärerna mot uppsatta mål. Arbetsuppgifterna innefattar därav daglig kontakt med egen personal, kunder och leverantörer, vilket ställer stora krav på samarbetsförmågan och även på den kommunikativ förmågan. Du måste dessutom ha god struktur och gilla att ha många parallella projekt igång samtidigt. Du kommer både att ha interna kunder på Svevia likaväl som externa kunder. För att nå ut till externa kunder måste du bevaka marknaden för att veta när du ska nå ut med era erbjudanden. Som stöd i ditt arbete har du ett sammansvetsat, kompetent och drivet team, en engagerad chef samt bra digitala verktyg. Du har även ett tätt samarbete med övrig stab och kollegor inom arbetschefsområdet. För oss är du som platschef en förebild som sätter grunden för och lever upp till Svevias värderingar; Samarbete, Engagemang och Ansvar. På Svevia tillämpar vi individuell lönesättning. Startdatum så snart som möjligt enligt överenskommelse. Du kommer att utgå från vår etablering i Tumba men även ha personal i Jakobsberg. Resor förekommer i tjänsten. Vem är du? För att vara aktuell för tjänsten som platschef ser vi gärna att du har: Tidigare arbetslivserfarenhet som chef eller arbetsledare B-körkort Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift samt god datorvana God erfarenhet av trafikanordningsbranschen i Stockholm Det är dessutom meriterande om du har: Erfarenhet av ekonomiansvar (budget, prognos och uppföljning) Erfarenhet av att arbeta med offerter och anbud Erfarenhet från drift och underhållsbranschen Gått någon ledarskapsutbildning Tidigare erfarenhet från sälj Som platschef på Svevia ska du vara en ledare som förstår vikten av stolta och engagerade medarbetare, och du ska förstå hur medarbetarnas insatser påverkar kvaliteteten samt det finansiella resultatet. Vi söker dig som är tydlig i ditt ledarskap, som är stöttande och har förmågan att få människor att växa i sin personliga utveckling. Du är driven, målmedveten och har ett stort intresse för att både utveckla affären och teamet. Som person strävar du alltid efter goda relationer med såväl medarbetare, leverantörer och våra kunder. Ytterligare en nyckel till framgång är ett sinne för långsiktiga relationer och ett entreprenörskap, så att du kan vara med och utveckla affären tillsammans med oss. En del av något större Svevia är i dag Sveriges största driftentreprenör. Inom drift och underhåll sköter vi bland annat sommar- och vinterväghållningen för hälften av statens vägnät. Och många kommuner, privata företag och vägföreningar anlitar oss för att ta hand om deras vägar och utemiljöer. Hos oss bidrar du till en större helhet. Vi plogar för barnfamiljen som är på väg till fjällen. Vi gör så att näringslivets varutransporter når fram och ser till att gator, torg och parker är rena och snygga. Dessutom skyddar vi liv på vägen genom vårt erbjudande inom trafikanordningar. Varför Svevia? Utifrån Svevias strategier, mål och värdegrund får du de förutsättningar som krävs för att göra skillnad och bidra till företagets utveckling. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Och hos oss står ledarskapet i fokus vilket gör att du kontinuerligt får möjlighet att utvecklas i din roll. Vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Att du ska leda genom dina medarbetare ser vi som en självklarhet. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss? Ansökan och information Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev. Vår rekryteringsprocess består av arbetspsykologiska tester, intervjuer, referenstagning samt bakgrundskontroll. Skicka in din ansökan senast 3 augusti. Vi kommer ha sommarsemester och börjar gå igenom urvalet efter att ansökningsperioden har stängt, återkoppling kan därför dröja längre än vanligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Mira Babic [email protected] eller Arbetschef Robin Svensson [email protected]. Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.

4 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Stabsofficer SO6/7 till Marinstabens utbildnings- och rekryteringssektion
Försvarsmakten
Specialistofficerare

Om utbildnings- och rekryteringssektionen vid Marinstaben Marinstaben befinner sig i en expansionsfas och på en omfattande tillväxtresa. Befattningen ingår i utbildnings- och rekryteringssektionen. Sektionen stödjer marinens utbildningschef bland annat inom ramen för samordning och styrning värnpliktsutbildning, yrkes- och reservofficersutbildningar i linjer och program. Det är ett utmanande och utvecklande jobb för dig om är intresserad av marin utbildning och kompetensförsörjning Arbetsort är Muskö men då de marina förbanden finns på flera orter i Sverige kommer resor förekomma. Huvudsakliga arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer vara att sammanhålla, utreda, analysera och utveckla det som rör marinens kompetensförsörjning och utbildning i form av bland annat attraktion/rekrytering, grundutbildning med värnplikt, grundläggande officersutbildning, officersprogrammet och befordringsutbildningar m.m. Det innefattar också att hantera arbetsgivarfrågor som rör kompetensförsörjning. Du kommer ha ett nära samarbete med de marina förband, övriga FG/SK och FST som du stödjer i olika frågor och uppdrag. Det ingår även externa kontakter i rollen, framför allt med Plikt- och prövningsverket. Du kommer få växa in i rollen och kommer att utvecklas i din roll över tid. Kvalifikationer • Yrkesofficer SO7, kravunderstigande SO6 godtages om meriterad och innehar relevant yrkeserfarenhet. • Svensk medborgare. • B-körkort. Personliga egenskaper För att lyckas i denna befattning krävs det att du kan vara självständig, villig att stödja där det behövs samt en vilja att lära och utveckla sig. För att trivas hos oss behöver du vara flexibel, förtroendeingivande, strukturerad och beredd på förändring. Du har en stor vilja att tänka nytt och innovativt samt god förmåga att driva projekt mot högre instans. Meriterande • God kunskap om Försvarsmakten och Marinens organisation. • God kunskap av Excel, Word och Powerpoint. • Tidigare tjänstgöring som GSS/CVAT inom Försvarsmakten. • Erfarenhet av att arbeta i en stabsfunktion/befattning. • Erfarenhet av att arbeta på en FM funktionsskola. • Erfarenhet från Försvarsmaktens stödsystem VIDAR och PRIO. • Webbredaktör EMILIA. • Grundutbildning ATLAS. Vid urval kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper samt lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidare. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Befattningsnivå: SO7 Sysselsättningsgrad: Heltid Befattning: Stabsofficer Arbetsort: Muskö. Arbetet innebär tjänsteresor. Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse.   För upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen kontakta: Chef Utb/RekryS fv Klas Hellström nås via växeln på telefonnummer: 08- 788 75 00. Fackliga företrädare: Når du via växel på telefonnummer: 08- 788 75 00. Saco-S FM Åsa Zachrisson OFR/S Björn Engren SEKO Lenny Johansson OFR/O MS Fredrik Lambert   Välkommen med din ansökan senast 2025-09-01. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du tydligt motiverar varför du är lämpad för denna befattning Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. Inom ramen för detta arbete har Försvarsmakten organiserat en Marinstab för ledning av de Marina förbanden. Marinstaben är etablerad på Muskö i Haninge kommun. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

4 juli 2025
Sista ansökan:
1 september 2025
Stabsassistent GSS/K till marinstabens utbildnings- och rekryteringssektion
Försvarsmakten
Soldater m.fl.

Om utbildnings- och rekryteringssektionen vid Marinstaben Marinstaben befinner sig i en expansionsfas och på en omfattande tillväxtresa. Befattningen ingår i utbildnings- och rekryteringssektionen som ansvarar för att samordna marinens attraktion/rekrytering och utbildning. Sektionen stödjer marinens utbildningschef bland annat inom ramen för samordning och styrning värnpliktsutbildning, yrkes- och reservofficersutbildningar i linjer och program. Det är ett utmanande och utvecklande jobb där du arbetar nära verksamheten och de marina förbanden. Arbetsort är Muskö men då de marina förbanden finns på flera orter i Sverige kommer resor förekomma. Huvudsakliga arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer vara att administrativt stödja sektion inom verksamhetsområdet utbildning samt attraktion/rekrytering. Vilket bl.a innebär uppföljning och sammanställning av de som antas och genomför officersprogrammet, grundläggande officersutbildning och befordringutbildningar. Du kommer också hantera behovssättning av värnpliktiga, vara ansvarig samarbetsyta på EMILIA samt utföra övriga utbildnings och personaladministrativa uppgifter. Du kommer vid tillfälle stödja planering och genomförande av rekryteringskommunikation och andra aktiviteter i syfte att stärka Försvarsmaktens och marinens arbetsgivarvarumärke. Du kommer få växa in i rollen och kommer att utvecklas i din roll över tid. Kvalifikationer • Godkänd gymnasieexamen eller motsvarande. • Genomförd och godkänd Grundläggande militär utbildning. • Genomförd och godkänd Grundläggande befälsutbildning (GBU). • Svensk medborgare.  • B-körkort. Personliga egenskaper För att lyckas i denna befattning krävs det att du är lösningsorienterad, villig att stödja där det behövs samt en vilja att lära och utveckla sig. För att trivas hos oss behöver du vara flexibel, förtroendeingivande, strukturerad och beredd på förändring. Du behöver ta ansvar för ditt eget arbete och komma med förslag på lösningar. Meriterande • God kunskap om Försvarsmakten och Marinens organisation. • God kunskap av Excel, Word och Powerpoint. • Tidigare tjänstgöring som GSS/CVAT inom Försvarsmakten. • Erfarenhet av att arbeta i en administrativ funktion/befattning. • Erfarenhet från Försvarsmaktens stödsystem VIDAR och PRIO. • Webbredaktör EMILIA. • Grundutbildning ATLAS. Vid urval kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper samt lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som GSS/K om max 8 år med möjlighet till förlängning om 4 år. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Befattningsnivå: OR4-5 Sysselsättningsgrad: Heltid Befattning: Stabsassistent Arbetsort: Muskö. Arbetet innebär tjänsteresor. Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse.   För upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen kontakta: Chef MS M1 Utb/RekryS fv Klas Hellström nås via växeln på telefonnummer: 08- 788 75 00. Fackliga företrädare: Når du via växel på telefonnummer: 08- 788 75 00. • Saco-S FM Åsa Zachrisson • OFR/S Björn Engren • SEKO Lenny Johansson • OFR/O MS Fredrik Lambert   Välkommen med din ansökan senast 2025-09-01. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du tydligt motiverar varför du är lämpad för denna befattning Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. Inom ramen för detta arbete har Försvarsmakten organiserat en Marinstab för ledning av de Marina förbanden. Marinstaben är etablerad på Muskö i Haninge kommun. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

4 juli 2025
Sista ansökan:
1 september 2025
Operativ inköpare hos vår storkund inom försvarsindustrin
Framtiden i Sverige AB
Inköpare och upphandlare

Vill du ha en nyckelroll i att säkra kvalitet och leveranser i en tekniskt avancerad produktionsmiljö? Har du erfarenhet av produktionsnära inköp och gillar att driva förbättringsarbete? Då kan det här vara rollen för dig. Mer om jobbet Till vår kund i försvarsindustrin söker vi nu en strukturerad och engagerad teknisk och operativ inköpare som vill arbeta med avvikelsehantering i en komplex och högteknologisk miljö. Du kommer att tillhöra ett erkänt kompetent team som arbetar med upphandling av komponenter till system som används i avancerade försvarslösningar. Rollen är placerad i Järfälla, där du sitter nära både produktion och kollegor. Du kommer även ha kontakt med team i Göteborg och Huskvarna. Ditt blivande team består av ett tjugotal personer, varav majoriteten har över 10 års erfarenhet inom sina respektive områden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Gå igenom och driva backlog av produktionsavvikelser Koordinera mellan leverantörer, produktion och interna kollegor Föreslå och etablera nya arbetssätt och riktlinjer för att minska framtida avvikelser Bidra till ett proaktivt inköpsarbete Krav för tjänsten För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla följande: Kandidatexamen inom ekonomi, inköp, supply chain, management eller liknande Minst 2 års arbetslivserfarenhet från en produktionsnära roll inom industrin Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Svenskt medborgarskap Mer om dig Vi söker dig som är: Driven – du tar initiativ, arbetar självständigt och trivs med att se resultat Socialt kompetent – du har lätt för att samarbeta med olika funktioner och bygga förtroende internt såväl som externt Strukturerad och lösningsfokuserad – du gillar att reda ut komplexa frågeställningar och hitta långsiktigt hållbara lösningar Analytisk – du har förmåga att se samband, utvärdera processer och bidra med förbättringsförslag Du motiveras av en miljö där teknik, process och människor möts – och du har ett naturligt driv att skapa ordning i komplexa flöden. Om vår kund Vår kund är ett välkänt och ledande företag inom försvarsindustrin med verksamhet över hela Sverige. I den aktuella enheten arbetar man med avancerad upphandling och leveranssäkring av allt från elektromekaniska komponenter till kemikalier och kablage. Om Framtiden Vi på Framtiden arbetar med att matcha rätt person till rätt plats. Vår mission är att skapa framtidens arbetsliv – och det börjar med dig. Genom att arbeta nära både kandidater och företag strävar vi efter att hitta lösningar som gynnar båda parter. Hos oss får du en trygg och professionell rekryteringspartner som vill att du ska lyckas och utvecklas. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos vår kund REKRYTERINGSPROCESSEN 1. CV-granskning 2. Telefonavstämning med Framtiden 3. Kompetensbaserad intervju 4. Slutintervju med kundföretaget 5. Säkerhetsprövning och registerkontroll VILLKOR Startdatum: Hösten 2025 Placeringsort: Järfälla Arbetstider: 8–17, med flexmöjlighet Omfattning: Heltid, på plats Observera att urval kommer påbörjas under v 32 Vi ser fram emot din ansökan!

4 juli 2025
Sista ansökan:
30 september 2025