Brinner du för ekonomi – men älskar också system och smarta lösningar? Hos Ving får du chansen att jobba i en spännande roll där du kombinerar fakturahantering med automation och digital innovation. Som AP-specialist blir du en viktig kugge i en internationell koncern som satsar stort på framtidens arbetsprocesser. Om du vill vara med och utveckla och effektivisera ekonomiflöden med hjälp av AI och robotar, då är det här jobbet för dig! OM TJÄNSTEN Ving är en av Sveriges ledande researrangörer och erbjuder inspirerande och trygga resor till populära destinationer världen över. Som en del av Nordic Leisure Travel Group ingår Ving i en stark nordisk koncern som tillsammans skapar attraktiva och prisvärda semesterupplevelser för tusentals resenärer varje år. Med stort fokus på kundnöjdhet och hållbarhet arbetar Ving för att göra varje resa minnesvärd och enkel att planera. I rollen som AP-specialist hanterar du hela leverantörsreskontraflödet – från mottagning till betalning av fakturor från samarbetspartners världen över. Du arbetar även med avstämningar, bokföring, bokslut samt utredning i en komplex, internationell miljö. Utöver det traditionella reskontraarbetet har du en viktig roll i deras pågående automationsarbete. Ving jobbar aktivt med robotisering och AI för att effektivisera deras processer och söker därför dig som är intresserad av teknik, system och utveckling. Kanske har du erfarenhet av Power Automate, programmering i andra system, eller ett privat intresse för kodning och automatisering? Du kommer fungera som en koordinator för deras robotar och vara "superuser" i systemen (Medius och BC) – och får samtidigt vara med och påverka hur de utvecklar deras arbetssätt framåt. Hos Ving finns utrymme för egna initiativ och förbättringsförslag – så har du ett driv och ett intresse för både ekonomi och teknik kommer du trivas i rollen! Du erbjuds - En spännande och utvecklande miljö där du får möjlighet till en långsiktig karriär hos Ving. - En omväxlande vardag tillsammans med härliga kollegor. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Ta emot, bearbeta, registrera och betala leverantörsfakturor från samarbetspartners runt om i hela världen. * Ansvara för kontoavstämning, leverantörsavstämning, bokföring, bokslutsarbete samt uppföljning och utredningar. * Ge service och support till både leverantörer och användare. * Arbeta med både löpande uppgifter, projektarbete och ad hoc-insatser i en dynamisk miljö som tidvis präglas av snabba förändringar. * Ansvara för robotisering och processutveckling samt agera som koordinator och superuser för våra robotar. VI SÖKER DIG SOM - Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna akademisk. - Har minst ett par års erfarenhet av arbete inom leverantörsreskontra med stora transaktionsflöden. - Har god teoretisk förståelse för redovisning och ekonomiprocesser. - Är flytande i både svenska och engelska i tal och skrift, samt grundläggande förståelse för de nordiska språken. - Erfarenhet av Medius, BC och/eller Power Automate - Har ett intresse och erfarenhet av system och kodning Det är meriterande om du har: - Erfarenhet av arbete med robotisering För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Vi söker dig som ser prestigelöst samarbete inom och utanför teamet som både en självklarhet och en framgångsfaktor. Du har både vilja och förmåga att snabbt anpassa dig till förändrade förutsättningar och du lär dig ofta och gärna nya saker. Du förstår värdet av noggrannhet och att etablera och dokumentera goda rutiner. Du kan självständigt ta initiativ till och driva förbättringar i nära samarbete med ditt egen och andra team. Du har en god förmåga att kommunicera. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Ving här.
Är du en noggrann och strukturerad person med erfarenhet av hyresadministration? Vill du arbeta i ett dynamiskt och väletablerat fastighetsbolag där du får möjlighet att utvecklas och bidra till företagets framgång? Då kan detta vara tjänsten för dig! OM TJÄNSTEN K2A grundades 2013 och är ett grönt fastighetsbolag med fokus på långsiktigt ägande och förvaltning av egenproducerade hyreslägenheter. De utvecklar och erbjuder moderna, yteffektiva och funktionella bostäder i attraktiva lägen i Stockholm, Mälardalen och utvalda universitet- och högskoleorter. Vi söker nu en hyresadministratör till K2A där du kommer att ha en central roll i deras ekonomiavdelning och hantera olika administrativa uppgifter relaterade till hyresgäster och fastigheter. Detta är ett vikariat för en föräldrarledighet på inledningsvis ett år med chans till förläning. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Fakturering av bostadshyresgäster och vidarefakturering till lokalhyresgäster. * Hyresavisering och hantering av inbetalningar. * Påminnelse- och inkassohantering. * Registrering av e-faktura- och autogiroanmälningar. * Kontroll och uppföljning av hyror och tillägg. * Hantering av depositioner och hyreshöjningar. * Kvartalsavstämningar och bokföring. * Framtagning av rapporter och upplägg av nya fastigheter i deras system. * Googleannonsering och klimatrapportering. * Diverse administrativa uppgifter på ekonomiavdelningen. VI SÖKER DIG SOM - Har tidigare erfarenhet av att arbeta med hyresadministration. - Har en avslutad eftergymnasial utbildning - Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift - Tidigare har arbetat med ekonomi och system Det är meriterande om du har - Arbetat i Momentum eller Visma tidigare För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Ansvarstagande - Noggrann - Självgående Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Brinner du för dataanalys och samhällsekonomi? Har du erfarenhet av att arbeta med stora datamängder och är intresserad av att analysera läkemedelsmarknaden? Då är det dig vi söker till rollen som kvantitativ analytiker till vår kund inom läkemedelsbranschen. Varmt välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN Vårt kund är ledande inom analys och utveckling av läkemedelsmarknaden. Vi söker nu en kvantitativ analytiker som kan bidra med sin expertis inom dataanalys och samhällsekonomi. Du kommer att arbeta med att analysera svenska försäljningsdata, internationella prisjämförelser och rapporter från europeiska branschorganisationer. Din uppgift blir att översätta dessa analyser till svenska förhållanden och bidra med insikter som fångar företagens perspektiv. Som kvantitativ analytiker kommer du att ha en central roll i att genomföra egna analyser och strukturera data. Du kommer att arbeta nära deras chefsekonom och bidra till att utveckla deras kapacitet att genomföra egna analyser. Vi söker både juniora och seniora analytiker som är prestigelösa och öppna för att ta sig an denna rollen! ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Analysera svenska försäljningsdata och internationella prisjämförelser. * Granska och översätta rapporter från europeiska branschorganisationer. * Genomföra egna analyser och strukturera data. * Samarbeta med kollegor och kommunicera analysresultat. * Arbeta med stora datamängder. VI SÖKER DIG SOM - Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. - Har erfarenhet av att arbeta med dataanalys och samhällsekonomi. - Är prestigelös och strukturerad. - Är initiativtagande, kommunikativ och noggrann. Meriterande - Erfarenhet från läkemedelsmarknaden eller apoteksmarknaden. - Arbetslivserfarenhet från en myndighet. - Programmering i Python. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
På Migrationsverket arbetar vi med en av vår tids stora samhällsfrågor – migrationen. Totalt är vi cirka 6 000 personer här, och vi har ett ovanligt viktigt jobb! Vi söker migrationshandläggare till Migrationsverket på Arlanda. Hos oss får du arbeta med aktuella samhällsfrågor som påverkas av vad som händer i vår omvärld. Frågor som berör och engagerar. Vi erbjuder en dynamisk miljö som präglas av mötet med människor och ett kontinuerligt lärande. Migrationsverket Arlanda är verkets nationella jour utanför kontorstid. På enheten arbetar vi med samtliga ärendeslag. Exempel på arbetsuppgifter på jourtid kan vara att ta ställning till verkställighetshinder i samband med utvisning, ta ställning till förvarstagande vid asylansökan och samverka med andra myndigheter i olika typer av utlänningsärenden. På dagtid hanterar vi brådskande ärenden med regionen som avgränsning, bland annat så handlägger enheten verkets förvarsärenden i regionen. Om du trivs i en omväxlande och stimulerande miljö där ingen dag är lik den andra så är detta en arbetsplats för dig. Vad gör en migrationshandläggare? Som migrationshandläggare arbetar du med att handlägga, utreda, besluta och ta fram förslag till beslut i olika typer av ärenden. Besluten har rättslig verkan för enskilda personer och påverkar deras rätt till förmåner, rättigheter och skyldigheter. Därutöver arbetar du med administration där du hanterar akter och handlingar som har kommit in eller upprättats i ett ärende. I din roll möter du och har samtal med personer som har ett ärenden hos Migrationsverket och andra intressenter. Samtalen kan handla om att underrätta om beslut eller informera om Migrationsverkets processer samt vägleda och ge service. Du identifierar och hanterar eventuella särskilda behov hos personer och i förekommande fall håller du samtal med vuxna och barn i utsatta situationer. Vem är du? Vi söker dig som är trygg, stabil och har självinsikt. Du har en god samarbetsförmåga, är flexibel, lyhörd och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer framåt. Vidare ser du helheter och tar hänsyn till det större perspektivet, förstår din roll men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. I vårt arbete som statstjänstemän ställs även höga krav på omdöme och en hög säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Du som söker har - Akademisk utbildning om minst 120hp med juridisk, samhällsvetenskaplig eller beteendevetenskaplig inriktning eller annan utbildning i kombination med för rollen aktuell och relevant erfarenhet - Erfarenhet av arbete med krav på god service och professionellt bemötande - Kunskap inom förvaltningsrättsliga ärenden - God kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska - Goda kunskaper i Officepaketet Det är meriterande om du har - Aktuell erfarenhet av arbete med utlänningsärenden - Handläggningsvana Upplysningar Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning Arbetstider: Schemalagd arbetstid (treskift) Placering: Arlanda Tillträde: 15 augusti eller enligt överenskommelse Anställningsförmåner: Läs om våra anställningsförmåner https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Vart-uppdrag-och-arbete.html. Ansökan Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 9 juli 2025. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem. _________________________________________________________________________________________________________ Om rekryteringsprocessen För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På https://www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/fragor-och-svar/Hur-ser-rekryteringsprocessen-ut-for-statliga-jobb/ kan du läsa mer om vad det innebär. Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet. Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan ”Lediga jobb och intresseanmälan” på migrationsverket.se: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.html För att arbeta på Migrationsverket behöver du ha rätt att vistas och arbeta i Sverige på någon av dessa grunder: svenskt medborgarskap (krav för vissa tjänster), nordiskt medborgarskap, EU-medborgarskap eller permanent uppehållstillstånd. Om du har skyddade personuppgifter, eller annan information som du själv bedömer som skyddsvärd, ska du kontakta [email protected] innan du gör din ansökan så berättar vi mer om våra säkerhetsrutiner. https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Vart-uppdrag/Personuppgifter.html Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Är du speditör och pratar finska flytande? Vi söker dig som vill bli en del av en internationell logistikpartner med spetskompetens inom dryckestransporter. Här får du arbeta i en varierad roll med fokus på export och import, i ett team som präglas av samarbete och högt tempo. Skicka in din ansökan redan idag! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hosföretaget. Om företaget Företaget är idag en del av en världsledande koncern inom logistik. Vi berättar mer om företaget på en intervju! Arbetsuppgifter Som speditör i Europa-teamet arbetar du med att säkerställa att kundernas transporter levereras i tid och med hög kvalitet. Du har ett helhetsansvar för hela flödet – från orderläggning till fakturering – och ser till att varje leverans uppfyller interna krav på kvalitet, ledtid och kostnadseffektivitet. Tjänsten innebär daglig kontakt med både interna kollegor, externa leverantörer och kunder, med särskilt fokus på marknaden i Finland. Du förväntas skapa trygga och professionella relationer genom att ge löpande information och snabbt hantera eventuella avvikelser. I rollen ingår även rådgivning, att hitta lösningar på ad-hoc-förfrågningar, följa upp ekonomi samt hantera avvikelser – alltid med kundnöjdhet och service i fokus. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Minst ett års erfarenhet av en liknande roll som speditör • God datorvana • Mycket goda kunskaper i finska, svenska och engelska Som person gillar du att ta egna initiativ, att förbättra och utvecklas i ditt arbete. Du visar på engagemang och kommunicerar väl med kunder då detta är en stor del av arbetet. Därtill har du en positiv inställning till ditt arbete, du har lätt för att samarbeta med andra och arbetar proaktivt för att uppnå teamets mål. Avslutningsvis värdesätts egenskaper som noggrannhet, kvalitetsmedvetenhet och ett stort kundfokus. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Globen, Stockholm - Möjlighet till 2 dagar hemifrån Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist
På Nordic Netmedia & Sales AB jobbar vi med försäljning och applikations utveckling. Som anställd hos oss blir du en del av ett framgångsrikt team där kompetenta, passionerade och serviceinriktade medarbetare är framgångsfaktorn för att nå våra mål. För att kunna fortsätta expandera söker vi ett nytt stjärnskott till vårt Team Jobbet Vi söker nu säljare som vill vara med och bidra till goda resultat och en trevlig stämning. På kontoret i Stocksund är vi ca 15 medarbetare som jobbar tillsammans i en trivsam miljö där alla tar eget ansvar för att nå sina mål. Vi arbetar måndag till fredag dagtid. Vi tillämpar provisions baserad lön och bonus. I arbetet kontaktar du kunder via telefon och förmedlar våra tjänster beroende vilket projekt som tilldelas. Profil Vi söker dig som är ansvarsfull och van att leverera goda resultat. Du trivs i samspel med andra och jobbar även bra självständigt. Du är bekväm med kundkontakt via telefon och räds inte de svårigheter du ställs. Du är målmedveten och ger dig inte trots motgångar. Tidigare erfarenhet av försäljning är inget krav då vi står för både produkt- och säljutbildning. Placering: Brovägen 5, stocksund Lön: Garantilön Provision + Bonus efter överenskommelse Svenska är ett krav Tillträde: Enligt överenskommelse Meriterande är att du utövat någon form av sport Omfattning: Heltid tillsvidare, Deltid efter överenskommelse
Head of SPA & Wellness hos Stockholm Meeting Selection Vill du leda skapandet av Stockholms mest spännande spa-upplevelse? Stockholm Meeting Selection söker nu en passionerad och driven Head of SPA & Wellness – en nyckelroll med ansvar för att forma vårt spa- och wellnesskoncept på våra unika destinationer, inklusive vår nya satsning på ikoniska Villa Foresta på Lidingö. En roll där vision möter verklighet Som Head of SPA & Wellness kommer du att vara strateg, projektledare och inspiratör. Du ansvarar för både utveckling och drift av Villa Forestas nya extraordinära spa, samtidigt som du har ett helhetsansvar för våra befintliga anläggningar på Lejondals Slott, Skytteholm, Villa Lovik och Näsby Slott. I din roll rapporterar du till Destination Direktör för Villa Foresta. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Konceptutveckling • Skapa ett starkt, attraktivt och hållbart spa- och wellnesskoncept. • Samarbeta med arkitekter, designers och nyckelpersoner för att skapa en unik gästupplevelse. • Utveckla innovativa behandlingar och tjänster som differentierar oss på marknaden. • Ta fram budget, resursplaner och förslag på utrustning och produkter. Implementation & Projektledning • Leda projekt från idé till färdig drift – inklusive val av utrustning, inredning och tekniska lösningar. • Säkerställa att projektet håller tidsplan, budget och konceptuell integritet. • Hålla ihop hela projektteamet och snabbt hantera eventuella avvikelser eller problem. Operativt ansvar • Rekrytera, utbilda och leda ett engagerat spa-team. • Säkerställa smidig övergång från byggnation till drift. • Implementera rutiner, kvalitetsstandarder och kundflöden. • Ständigt utveckla gästupplevelsen med hög kvalitet och omtanke. Vi söker dig som har: • Gedigen erfarenhet av att leda spa- eller wellnessverksamheter, gärna från både koncept- och byggfas. • God förståelse för projektledning och ett skarpt öga för design och kundupplevelse. • Förmåga att arbeta strategiskt och operativt – du rör dig gärna mellan planeringsmöten och kundnära upplevelser. • Erfarenhet av budget- och inköpsansvar. • Intresse och kunskap om hållbarhet och miljövänliga lösningar inom wellness. • En relevant utbildning inom spa, wellness, hotell eller liknande. Som person är du: • Kreativ, lösningsorienterad och strukturerad. • En stark ledare som får andra att växa. • Självständig, men med en stark känsla för teamwork. • Passionerad för gästupplevelse och att leverera det lilla extra – varje gång. Välkommen till något större än ett spa Hos Stockholm Meeting Selection blir du en del av ett företag där varje destination bär på sin egen själ, och där din kreativitet får ta plats. Vi erbjuder en unik möjlighet att vara med och bygga något från grunden – samtidigt som du får påverka helheten på flera av Stockholms mest inspirerande mötesplatser. Redo att forma framtidens wellnessupplevelse? Skicka in din ansökan redan idag – urval sker löpande!
Are you looking for a new job in the field of Supply Chain, Logistics or Purchasing? We continuously have interesting new positions with our clients available for you who are looking for new challenges and want to send in a spontaneous application. Please note that this is an expression of interest for any future projects that match your qualifications within Supply chain, Logistics and Purchasing. We collaborate with some of Sweden´s most attractive companies. At MultiMind, we are experts in staffing and recruitment. Today, we collaborate with some of Sweden´s most attractive companies to find just their perfect candidate. Therefore, we are always looking for new employees with different skills within several industries and areas, especially within supply chain. Example of positions that appear with our customers: • Supply Chain Manager • Supply Chain Planner • Supply Chain Coordinator • Order Administrator • Logistics Assistant • Logistics Coordinator • Logistics Manager • Demand Planner • Production Planner • Project Manager • Buyer • Procurement Coordinator • And other exciting roles Sounds interesting? If you are interested in working within Supply Chain, Logistics and Purchasing? Please apply now with your resume and you will be contacted when a project matches your qualifications.
Framtidens utmaningar och hot ställer nya krav på oss, vilket gör att Försvarsmakten är under omvandling och tillväxt, Vill du vara en av oss som jobbar för ett starkare försvar av Sverige? Försvarsmaktens telekommunikation- och informationssystemförband (FMTIS) söker en Driftingenjör med inriktning nätverk och klienthantering, med placering i Stockholm. Vi erbjuder ett spännande och omväxlande jobb inom ett område som är i ständig tillväxt. Ny teknik tillförs ständigt, vilket gör att du hela tiden kommer att mötas av nya utmaningar. Om verksamheten FMTIS har fem enheter som utför underhåll av Försvarsmaktens ledningssystem inom IT- och teleområdet, Ledningsstödsenheten (LSE) är en av dem. Enheterna arbetar med underhåll av Försvarsmaktens telenät, radio-, sensor-, bevaknings- och fältsystem samt med installation, drift och underhåll av en mängd olika IT- system. LSE stödjer i huvudsak ledningar och staber på militärstrategisk-, operativ- och taktisk nivå men även FM som helhet och garnisonsknutna OrgE. Stödet genomförs för att de olika staberna och ledningarna ska kunna verka med sina ledningsstödsystem dygnet runt, året om. Huvudsakliga arbetsuppgifter Vi arbetar i en utvecklande miljö präglat av ambition, teknisk kompetens och möjlighet till personlig utveckling. Vi söker dig som gärna tar dig an nya utmaningar och med ansvarskänsla arbetar lösningsorienterat. Arbetsuppgifterna utförs både självständigt och i grupp. Du kommer bland annat att utföra drift, underhåll och incidenthantering på användarsystem vad avser Försvarsmaktens ledningsstödssystem. Du kommer att arbeta i ett team som består av skickliga och erfarna kollegor som hjälper dig at komma in i rollen på bästa sätt. Arbetet är omväxlande och utförs i huvudsak i Försvarsmaktens lokaler på Gärdet i Stockholm. Vi erbjuder dig I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar, där såväl professionell utveckling som personlig hälsa ryms. Hos oss är en bra balans mellan arbete och privatliv viktigt. Verksamheten erbjuder stor variation och komplexitet vilket innebär goda utvecklingsmöjligheter och förutsättningar för intern karriärrörlighet. Förutom att du kommer att lära dig våra interna system och processer, lägger vi stor vikt på säkerhetsutbildning. Våra medarbetare har ett flertal olika förmåner, bland annat: • Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och individuella karriärsmål • Tre timmar träning i veckan på arbetstid samt ersättning för träningskläder och startavgifter • Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28 - 35 semesterdagar beroende på ålder • Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB samt möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning KRAV Kvalifikationer • Gymnasial utbildning med inriktning mot IT och datakommunikation eller motsvarande kunskaper som kan bedömas likvärdiga • Aktuell och relevant erfarenhet av installation och konfiguration av IT-utrustning • Flytande i tal och skrift på svenska och engelska • Körkortsbehörighet B • Erfarenhet av ärendehantering och kundkontakt Personliga egenskaper Vi söker dig som är engagerad och serviceinriktad. Du är noggrann, säkerhets-och kvalitetsmedveten, har god initiativförmåga och är strukturerad i ditt arbete samt har en vilja att vidareutveckla dig inom tjänstens kompetensområde. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillförverksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. Meriterande • Kunskap om/Erfarenhet av Försvarsmaktens ledningsstödssystem • Kunskap om/Erfarenhet av Försvarsmaktens IT-infrastruktur • Vana att arbeta processorienterat (ITIL) • Genomförd militär grundutbildning Övrigt I Försvarsmakten benämns tjänsten ”Driftingenjör”. Befattningen är en tillsvidareanställning som civilt anställd och inleds med 6 månaders provanställning för dig som inte är anställd inom Försvarsmakten. Tjänsten är en heltidstjänst och arbetsorten är Stockholm. För upplysningar om befattningen Sara Andreae. För information om rekryteringsprocessen kontakta HR-generalist Hanna Ottosson. Fackliga företrädare SACO Pär Lohman SEKO Matz Felix OFRS Martin Sparr OFRO Håkan Larsson Samtliga nås genom växeln: 08-788 75 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-07-18. Din ansökan bör innehålla CV, svar på angivna urvalsfrågor samt ett personligt brev där du beskriver varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Din nya roll Som operativ inköpare har du ansvaret att lägga beställningar och följa upp leveranser, samt säkerställa att produktions- och projektmilstolpar uppnås. Detta ställer stora krav på kvalitet, flexibilitet, lagarbete och snabba åtgärder från dig och våra leverantörer. Dina viktigaste kontaktytor, förutom naturligtvis leverantörerna, kommer att vara planeringsavdelningen och flera olika projektkontor. Du kommer att ingå i ett kategoriupphandlingsteam med andra strategiska och operativa inköpare, alla baserade i Järfälla/Solna. Dina löpande uppgifter kommer huvudsakligen att vara följande: - Inköp av material och tjänster baserat på planerade behov - Beställning och orderhantering - Inhämtning av kostnadsberäkningar - Hantering av leverantörsfakturor - Löpande återkoppling till kundansvariga - Leverantörsrelationer och uppföljning - Flödesoptimering För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Ha 1-3 års erfarenhet i rollen som Operativ Inköpare. Vara flytande i svenska, i såväl tal som skrift. Ha mycket goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift. Vem är du? För att lyckas och blomstra hos vår kund tror vi att du är en prestigelös och lösningsorienterad person som kan agera i nuet samtidigt som du bibehåller fokus på målbilden. Du behöver vara ansvarsfull, proaktiv och ha en positiv attityd. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Lön: Enligt överenskommelse Start: 2025-08-18 Slut: 2026-02-28, med möjlighet till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera Övrig information: Denna tjänst kräver att du genomgår en säkerhetsprövning baserad på gällande regelverk kring/av säkerhetsskydd. För tjänster som kräver säkerhetsprövning kan ytterligare krav på medborgarskap gälla. I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan. FöretagspresentationVår kund är ett av de starkaste varumärkena inom svensk industri och har kunder i över 100 länder. Här kommer du vara en del i att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle.
Välj ett jobb för att visa detaljer