Kontrakterat jourhem sökes
Österåkers kommun
Socialsekreterare

Inom socialförvaltningen är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. När du arbetar här kan du vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vi utreder och beslutar om stöd till barn och ungdomar, familjer, äldre, personer med funktionsnedsättning samt människor i behov av stöd i olika livssituationer. Tillsammans arbetar vi för att ge den högsta kvaliteten på den service vi erbjuder. Alla barn och unga har rätt till en lugn och trygg miljö. Men ibland ser verkligheten annorlunda ut och barnet eller ungdomen kan behöva placeras. Då kan ett jourhem vara lösningen. Just nu söker vi ett nytt kontrakterat jourhem till Österåkers kommun. Det innebär kortfattat att du anställs av oss på uppdrag att kunna ta emot barn som är i akut behov av ett tillfälligt hem. Du som söker till att bli jourhem bör bo i Österåkers kommun. Uppdrag Som kontrakterat jourhem förväntas man kunna ta emot tillfälliga placeringar av barn och unga med mycket kort varsel, ofta så snabbt som samma dag. De barn och unga som behöver placeras i jourhem har ingen möjlighet att bo kvar hemma, då deras livssituation akut behöver utredas av socialtjänsten i kommunen. Som kontrakterat jourhem förbinder ni er att ta emot de barn som socialtjänsten bedömer har ett behov av placering. Som kontrakterat jourhem kan du få förfrågan om att ta emot ett barn eller syskon från samma familj. Barnet eller barnen placeras hos dig under en kortare period, ofta med kort varsel och när som helst under dygnet. Placeringslängden kan variera från en enstaka dag till några månader. Det kan också förekomma perioder utan några placerade barn. I uppdraget ingår det att se till att barnet får sin dagliga omvårdnad och att även möta behovet av känslomässigt stöd. Det är viktigt att lyssna till barnets synpunkter och önskemål.  Att ansvara för den dagliga omsorgen kan bland annat handla om att: • bidra till att barnet får en bra vardag • stödja barnet i dess skolgång och fritidsaktiviteter • bidra till att barnet får hälso- och sjukvård och tandvård • stötta barnet i kontakten med familj och kompisar. Stöd och handledning inför och under uppdraget ges av såväl kommunens egna familjehemssekreterare som av extern handledare. Den externa handledningen erbjuder också möjlighet att träffa andra kontrakterade jourhem för att utbyta erfarenheter och råd. Bra att veta att det är socialtjänsten som har huvudansvaret för barnet. Du kan alltid vända dig till oss för stöd. Vad krävs? Ett kontrakterat jourhem kan vara en ensamstående person eller ett par utan hemmaboende barn, som tar emot barn i sitt hem när socialtjänsten i kommunen behöver utreda barnets situation. Ni förväntas ha minst ett extra sovrum tillgängligt för det eller de barn som behöver placeras. För att kunna söka behövs att du eller ni är trygga och stabila vuxna och som har tid och energi att engagera sig i och kunna ta hand om ett barn eller en ungdom som befinner sig i en jobbig situation. Du behöver också kunna vara hemma på heltid samt ha körkort och tillgång till bil. Det är meriterande om ni har erfarenhet av barn med olika behov. Innan anställning kommer socialtjänsten att behöva utreda dina och eventuell partners förutsättningar att ta emot ett barn i ditt hem. Utredningen omfattar intervjuer, hembesök och referenstagning. I utredningen kommer socialtjänsten bland annat titta på: • vilka som bor i hemmet och er livssituation • hur boendet och närmiljön ser ut • dina personliga förutsättningar, livserfarenhet, egenskaper och omsorgsförmåga • anledningen till att du vill ta emot ett barn • din förmåga att hantera krisreaktioner hos barn • din förmåga att hantera upprepade separationer från barn • referenser från någon närstående eller kollega • uppgifter från socialtjänstens register i de kommuner du bott i • uppgifter från Kronofogdemyndigheten och Försäkringskassan • uppgifter från Polisens misstanke- eller belastningsregister. Stöd och ersättning Du får ersättning för uppdraget som kontrakterat jourhem. Ersättning ges i form av arvode och för omkostnader du har för barnet. Du får arvode även när det inte är något barn placerat hos dig. Belopp baseras på Sveriges kommuner och regioners (SKR) rekommendationer. Arvodet är skattepliktigt, sjukpenning- och pensionsgrundande. Däremot berättigar det inte till tjänstepension eller ersättning inom ramen för arbetslöshetsförsäkringen. Som kontrakterat jourhem har du rätt till 35 dagars ledighet per år, efter planering och överenskommelse med socialtjänsten. Visst låter det spännande? Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt. Gå gärna in och läs mer på osteraker.se/jobbaiösteråker Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen. Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka.

4 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Produktionstekniker inom Elektroteknik till Rymdbolag
Friday Väst AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Är du en allround-elektrotekniker som vill arbeta med produkter som i slutändan faktiskt kommer hamna i rymden? Sök då rollen som Produktionstekniker inom elektroteknik idag! Urval sker löpande. OM TJÄNSTEN: Vår kund är en ledande svensk leverantör av rymdsystem. De utvecklar, bygger, testar och driftsätter satelliter och delsystem för rymduppdrag inom exempelvis kommunikation, jordobservation och rymdforskning – för institutionella och kommersiella kunder både inom och utanför Europa. Vi söker nu en entusiastisk och engagerad allround-elektroniktekniker till deras produktions- och testverksamhet. Som Produktionstekniker blir du en del av produktionsavdelningen, vars huvudsakliga fokus är att bygga och testa framdrivningssystem och satelliter. I den här rollen kommer du att arbeta både i kontorsmiljö och i labb-/renrumsmiljö med att tillverka, testa och hantera känslig hårdvara och elektronik. Som en sidouppgift kommer du även att utveckla, bygga och testa elektrisk markstödsutrustning. Arbetet kan innebära resor utomlands, cirka 1–5 resor per år. Arbetsuppgifter: Planera och organisera det dagliga arbetet på ett strukturerat och effektivt sätt Tillverkning och testning av elektriska kablage, inklusive krympning och lödning Integration av mekaniska och elektroniska system Inköp av elektroniska komponenter och verktyg Testning av elektronisk hårdvara Upprättande av testmiljöer och stöd vid funktionstester Allmän teknisk problemlösning Skriva teknisk dokumentation på engelska VI SÖKER DIG SOM: Har en eftergymnasial teknisk utbildning inom elektronik, elteknik eller motsvarande Har erfarenhet av krympning och lödning Har arbetslivserfarenhet från branscher med höga kvalitetskrav, såsom flygindustrin eller medicinteknik Det är meriterande med erfarenhet av arbete i renrum, kunskap om standarder och krav inom rymdindustrin samt erfarenhet av att hantera mycket känsliga och värdefulla produkter. För att passa in i rollen ser vi att du är en lagspelare som även har förmåga att arbeta självständigt för att möta projektens behov och krav. Du bör vara noggrann, kvalitetsmedveten och ha en positiv inställning. Problemlösningsförmåga och initiativtagande är viktiga egenskaper, liksom att kunna arbeta pragmatiskt med fokus på att hålla rätt kvalitetsnivå och leverera i tid. OM KUNDFÖRETAGET: Bolaget är en leverantör av kompletta rymduppdrag, satelliter och delsystem för rymdfarkoster. De har mer än 30 års bevisad framgång från ett brett utbud av rymduppdrag och har skaffat sig ett förstklassigt rykte som erbjuder pålitliga och innovativa lösningar till sina kunder. Genom att bygga sin framgång på sina anställdas passion och exceptionella talang står de starkare än någonsin för att ta sig an nya innovativa rymduppdrag tillsammans med sitt ständigt växande nätverk av partners och kunder. OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är ett konsultuppdrag på 12 månader vilket innebär att du kommer vara anställd av Friday. Bolaget arbetar med produkter som omfattas av Export Control. Detta regelverk reglerar vilka födelseländer deras medarbetare får ha för att få arbeta med deras produkter. Detta är inget som bolaget kan ändra eller frångå utan måste följa.  ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid Start: Enligt överenskommelse Placering: Stockholm, Kista Rekryteringsansvarig: Alice Tegebro Lön: Marknadsmässig Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.  Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

4 juli 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Head of Paid Social
E-commerce Recruit Nordic AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

About RevolutionRace RevolutionRace is a fast-growing outdoor brand offering multifunctional products for an active lifestyle. With a digital D2C business model, they reach customers in 40+ countries through 18 unique web stores. Their vision is to make nature accessible to everyone under the motto "Nature is our playground." About the Role We are looking for a strategic and hands-on Head of Paid Social to take full ownership of the paid social media channels. In this key role, you will be responsible for both the strategic direction and operational execution of paid social campaigns across platforms like Meta and other social channels. You’ll collaborate closely with the creative and content teams to craft high-performing ad creatives, while using data to optimize performance and drive strong business results. In this role you will: Work with strategic planning, execution, and optimization of paid social campaigns across multiple platforms Own budget allocation and media planning to maximize ROI and performance Drive full-funnel campaign strategies – from awareness to conversion Develop and tailor paid social strategies for both existing and new markets, with a clear understanding of local audiences and platform behaviors Stay on top of platform trends, targeting innovations, and algorithm changes Work closely with the creative team and content producers to develop engaging, platform-tailored ad creatives Monitor, analyze, and report on campaign performance using tools like Meta Ads Manager, Google Analytics, and data visualization platforms Conduct lift studies and A/B testing and apply insights to continuously improve performance Your Background The ideal candidate has several years of hands-on experience managing paid social campaigns, particularly on platforms like Meta and TikTok. You have a strong strategic mindset, paired with the ability to execute and optimize campaigns across multiple markets. A solid understanding of data analysis and performance tracking is essential, along with experience collaborating closely with creative teams to develop high-performing ad assets. Experience supporting international expansion and adapting campaigns to new markets is a strong plus. You are someone who has: 4+ years of experience managing and optimizing paid social campaigns, preferably in a D2C environment Deep understanding of Meta Ads Manager and other major social platforms Experience driving growth across multiple markets with varying maturity Strong analytical skills and experience working with data visualization tools such as Power BI or Looker Studio Proven track record of developing creative, high-performing ad strategies Building smart systems to scale creative volume  Passion for digital marketing and staying ahead of platform trends What RevolutionRace Offers RevolutionRace offers a dynamic workplace where innovation is key, and things move fast. They value balance and well-being, reflected in their generous wellness allowance and encouragement of physical activity both on and off the clock. Their modern office is fully equipped to create a comfortable environment – from pinball machines and popcorn makers to fresh fruit, premium coffee, and energy drinks. RevolutionRace celebrates wins, big and small, and provides an environment filled with exciting challenges and opportunities. Application Process This is a full-time role based in Stockholm or at their HQ in Borås with a start date as soon as possible. If you have any questions about the role, feel free to contact Jennifer Holmgren at [email protected]. Applications are reviewed continuously, so we recommend submitting yours early to be part of the selection process.

4 juli 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Gymnasielärare i Juridik
Stockholms kommun
Gymnasielärare

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Välkommen till oss Välkommen till Globala gymnasiet Globala gymnasiet är en plats för elever som vill förstå, förändra och förbättra världen. Här är engagemanget för hållbarhet och rättvisefrågor stort – hos elever såväl som hos personal. Vårt övergripande mål är att ge våra elever förutsättningar till ett aktivt samhällsmedborgarskap med möjlighet att påverka framtidens utveckling, redan under sin skolgång. Vi är en kommunal gymnasieskola som ligger vid Zinkensdamm på Södermalm. Vi består av cirka 600 elever och 55 anställda. Skolan erbjuder fyra nationella program: Ekonomiprogrammet med inriktning ekonomi, profil globalt entreprenörskap Estetiska programmet med inriktning estetik och media, samhällsprofil Naturvetenskapsprogrammet med inriktningarna naturvetenskap, profil hållbarutveckling Samhällsvetenskapsprogrammet med inriktning samhällsvetenskap, global profil Språkintroduktion för nyanlända elever. Vi jobbar aktivt med goda elevrelationer och ett stort elevinflytande. Läs mer på www.globalagymnasiet.stockholm.se Vi erbjuder Vi lägger stort fokus på kontinuerlig undervisningsutveckling och hälften av undervisningen består av ämnesintegrerade och tvärvetenskapliga projekt. Hos oss är engagemanget för våra elever och deras lärande stort, vi har en stark dela-kultur och samarbeten är utgångspunkt i vårt arbete. Vårt mål är att elever som slutar hos oss tänker kreativt, kritiskt och analytiskt. De ska uppleva att de utvecklas tillsammans med och lär sig av andra människor. De ska arbeta för att förverkliga sina visioner och reflektera över sina handlingar. De förstår den globala världssituationen, både problem och förändringsmöjligheter och förstår innebörden av hållbar utveckling och global rättvisa Din roll Vi söker dig som är behörig att undervisa i juridik på gymnasiet. Tjänsten är ett vikariat från 1/9-7/11 Vi erbjuder en deltid på ca 25% Din kompetens och erfarenhet Din kompetens och erfarenhet Du är behörig ämneslärare för gymnasiet i juridik Du har hög ämneskompetens och som vill arbeta för att integrera lärande för hållbar utveckling i undervisningen. Du ska vara engagerad, driven och ha ett stort intresse för undervisningsutveckling och vill samarbeta med andra i ditt dagliga arbete. Du stimuleras av samarbeten och har en god samarbetsförmåga, är kreativ och pedagogiskt insiktsfull samt kan visa på ämnesdidaktisk skicklighet. Du samarbetar gärna med andra och det är naturligt för dig att ta en aktiv roll i ett arbetslag utifrån ett helhetsperspektiv. Du attraheras av och kan relatera till skolans pedagogiska profil, arbetssätt och vision - lärande för hållbar utveckling och arbete i tvärvetenskapliga projekt. Du ser fördelar och glädje i att utveckla din undervisning tillsammans med andra kompetenta och drivna pedagoger från olika ämnesdiscipliner. Du arbetar språk- och kunskapsutvecklande och har ett brett didaktiskt perspektiv på din undervisning. Du använder dig av språklig stöttning samt av olika aktiviteter och metoder i din undervisning. Du har mycket god kompetens inom IKT och digitalisering i skolan. Du har goda kunskaper i gymnasieskolans styrdokument och bör ha erfarenhet av undervisning på både gymnasienivå och på Språkintroduktion. Du är lösningsfokuserad, engagerad, initiativtagande i din lärarvardag och har alltid eleven i fokus. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i relation till skolans profil! Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

4 juli 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Återförsäljare | Telekom | Sverige

Driver du säljbolag och är en stjärna från telekombranschen? Då kanske du är vår nästa partner! SST NET söker nu fler återförsäljare i Sverige samt på svenska säljkontor utomlands, som vill förmedla våra mobilabonnemang och säkerhetstjänster. Som partner till oss arbetar du och ditt säljteam med att bearbeta nya kunder, som ni på sikt kommer ansvara för och vårda över. Genom en unik och skräddarsydd tjänsteportfölj är vi en uppskattad utmanare på marknaden. Vi fokuserar på att skapa goda relationer, genom hårt arbete och en win-win-mentalitet. Vi söker en långsiktig och dedikerad samarbetspartner som sätter kvaliteten i fokus och som vill lyckas tillsammans med oss. Ett partnerskap med oss ger ditt säljbolag: Höga ersättningar och kickback En personlig rådgivare med mångårig erfarenhet av branschen Möjligheten att förmedla en bred och välutvecklad tjänsteportfölj Ett partnerskap med kvalitet, långsiktighet och tillväxt i fokus Hjälp med rekryteringen av säljare Erfaren säljsupport Säljtävlingar, priser och resor Utbildning Snabba utbetalningar Om SST NET Sedan starten av vårt moderbolag Svensk Säkerhetstjänst (SST) år 1956, har vår värdegrund kunnat sammanfattas av att ”frihet är att slippa oroa sig”. Svensk Säkerhetstjänst NET (SST NET) är dotterbolag till SST och är mobiloperatören som frigör din tid. SST NET riktar in sig på telekommunikation, säkerhetstjänster och hårdvara och erbjuder tjänster till privatpersoner, företag och föreningar. Bli Partner Är du intresserad av ett partnerskap med SST NET? Då är du välkommen att klicka dig in på sstnet.se/partner och fylla i formuläret, så kommer vi att kontakta dig. Vid frågor och funderingar, vänligen kontakta Nicole Svensson på [email protected] eller 073-177 19 13. Vi ser fram emot att höra från dig!

4 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Glad inspirerande assistent sökes till Hägersten
Omsorg Assistans 1 AB
Personliga assistenter

Personlig assistent sökes – Inspirera, motivera och gör skillnad varje dag! (ca 50%) Vi söker dig som vill göra verklig skillnad – varje dag. Vår kund är en man i 50-årsåldern som efter en olycka i vuxen ålder har en bestående hjärnskada. Han har ett stort intresse för musik, älskar att prata om livet – gärna om tjejer – och njuter av god mat. Din roll som personlig assistent blir att vara ett viktigt stöd i hans vardag, både praktiskt och mentalt. Du kommer att behöva vara den där personen som sprider energi, motiverar och skapar mening i varje dag – oavsett om det handlar om att träna benmuskler, komma ut på en aktivitet eller få till en riktigt god måltid. Arbetsuppgifter: Motivera och hjälpa till med gångträning och fysisk aktivitet Stöd vid personlig omvårdnad, hygien och måltider Vara ett socialt och tryggt stöd i vardagen Följa med på aktiviteter utanför hemmet Dagtidspass vardagar och helger Sovande jour förekommer Träna på kommunikation, talet är sämre efter olyckan Vi söker dig som: Har ett naturligt driv och gillar att sprida energi Är trygg, lyhörd och har förmåga att möta en annan människa med respekt och glädje Har erfarenhet av omvårdnad (meriterande men inget krav) Är flexibel och kan jobba både vardagar och helger, dagtid samt vid sovande jour Gärna har intresse för musik, mat och samtal – det underlättar relationen! Tjänsten är på cirka 50% och du blir en viktig del i ett team som gör det möjligt för vår kund att leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

4 juli 2025
Sista ansökan:
21 december 2025
Kontaktsjuksköterska till hematologmottagningen, Södersjukhuset
REGION STOCKHOLM
Grundutbildade sjuksköterskor

Är du vår nya kollega? Välkommen att skicka din ansökan till vår Hematologmottagning som är en del av Medicinmottagningen på Södersjukhuset, vilken är en av landets största i sitt slag. Här bedrivs öppenvård och dagvårdsverksamhet inom våra medicinska specialitetsområden, så som lung- och allergi, diabetes, endokrinologi, neurologi, hematologi och gastroenterologi. Vi arbetar i interprofessionella team med sjuksköterskor, läkare, dietister och kuratorer, allt för att kunna erbjuda våra patienter bästa möjliga vård. Arbetsbeskrivning Vi söker dig som är intresserad av ett varierande och innehållsrikt jobb, där du delar tiden mellan arbetet som kontaktsjuksköterska och att arbeta på hematologens dagvård och mottagning. Som kontaktsjuksköterska har du en betydelsefull roll vad gäller att skapa trygghet hos våra patienter. Du har ett samordnande ansvar och det är till dig de kan vända sig för att få information, råd och stöd genom hela vårdförloppet. På dagvården ansvar du för den dagliga verksamheten vilket innebär att du planerar in och ger ordinerade behandlingar. I mottagningsarbete ingår sedvanliga mottagningsuppgifter såsom rådgivande samtal via olika plattformar och administrativa uppgifter, boka in och kalla patienter samt att du assisterar vid benmärgsprovtagningar. Kvalifikationer Vi söker dig som är trygg i din yrkesroll. Du utgår från patientens behov, är ansvarstagande, engagerad och trivs med att arbeta i team, samtidigt som du kan arbeta självständig med god förmåga att prioritera och fatta beslut. Du tar egna initiativ och ser möjligheter till utveckling inom verksamheten. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Kompetenskrav Legitimerad sjuksköterska. Svenskkunskaper motsvarande minst nivå C1. Meriterande Tidigare erfarenhet av att arbeta med vård som inriktar sig mot hematologiska sjukdomar. Vidareutbildning inom akutsjukvård, hematologisk sjukvård eller internmedicin. Har genomfört 7,5 hp Kontaktsjuksköterska i cancervård. Tidigare erfarenhet från mottagningsarbete. Erbjudande En arbetsplats där du får vara självgående och ta ett stort ansvar för att planera den dagliga verksamheten tillsammans med ett team av sjuksköterskor, dietist och läkare. Hos oss får du möjligheten att bli en del i vårt sammansvetsade och härliga team på en mottagning som kännetecknas av en atmosfär som präglas av trygghet, glädje och gemenskap. Vi ser alltid över befintligt arbetssätt för att se om det kan utvecklas och förbättras, allas röst är viktigt och du kan påverka. Våra förmåner: Vidareutbildning; vi erbjuder regelbundna, kompetenshöjande aktiviteter utifrån medarbetarens och verksamhetens behov Ett generöst friskvårdsbidrag Personalgym och hälsoteam med fysioterapeuter, ergonomer och hälsopedagoger som kan stötta dig i din träning Föräldrapenningtillägg och föräldralön Läs mer om vårt erbjudande här och om vår Ledar- och medarbetarsyn. Övrigt Tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Vi arbetar måndag till fredag, inga kvällar. Södersjukhuset tillämpar kontroll i belastningsregistret före beslut om anställning. I denna rekrytering arbetar vi löpande med urval och intervjuer.  Varmt välkommen med din ansökan! Södersjukhuset är ett av Nordens största akutsjukhus, vi finns i hjärtat av samhället, dag som natt för våra patienter. Hos oss står akutsjukvården i centrum och utgör tillsammans med de stora folksjukdomarna vår specialitet. Vi bedriver omfattande klinisk forskning och utbildning, för oss är det viktigt att kombinera det stora sjukhusets möjligheter med den nära och personliga patientkontakten. På Södersjukhuset är alla en del i en större helhet där vi tillsammans skapar morgondagens vård.

4 juli 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
myNanny barnvakt Nacka, nanny / barnpassning 1-3 gånger/vecka
YCLA AB
Övrig hemservicepersonal m.fl.

Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Så funkar jobbet som barnvakt Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig! Mer om familjen Under din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta: Antal barn: 1 Ålder: 8 år Dagar i veckan de önskar hjälp: 1-2 gånger i veckan Tider: Oftast hämtning från förskola och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar) Extrajobbet passar perfekt för dig som: Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barn Har erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigt Kan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny: Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa Du är alltid försäkrad under barnpassningen Flexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardag Följa och vara delaktig i ett barns utveckling Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpen Introduktionsutbildning av oss på myNanny Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNanny Viktiga och relevanta meriter till ditt CV Ansök till jobbet på 3-4 min Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny. Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Nanny hos https://nannypoppins.se Barnvakt hos https://barnvakt.se Au pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pair Personlig studiecoach hos https://www.allakando.se Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Studiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm Personlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg

4 juli 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Maskinoperatör TSA till Basunderhåll Järnväg, Stockholm Mitt!
Infrakraft Sverige AB
Kranförare m.fl.

Inom Infrakraftkoncernen har vi samlat närmare 600 av Sveriges främsta experter inom järnvägs-, vägbyggnad- och anläggningsarbeten, vilket gjort oss till en av branschens mest anlitade aktörer. Vi vet av personlig erfarenhet att det bästa sättet att nå framgång i vår verksamhet är att ge goda möjligheter till drivna individer. Vi söker därför kollegor med egna idéer som vill få frihet och möjlighet att utveckla sina karriärer tillsammans med några av de bästa entreprenörerna i branschen! Den 1 maj 2024 startade vi uppdraget ”Basunderhåll av järnvägsanläggningen Stockholm Mitt”, en ABT 06 Totalentreprenad. Det handlar om sträckningen Ulriksdal - Älvsjö, Citybanan och under en period av kontraktstiden även sträckan Tomteboda-Sundbyberg. Totalt rör det sig om 128 358 spårmeter. Vi är ca 40 personer inklusive platsledning som jobbar med projektet. Det här är Sveriges mest trafikerade järnvägssträckor där fjärrtåg, regionaltåg, godståg och pendeltåg samsas. På bandel 401 mellan Ulriksdal och Älvsjö finns 50 järnvägsbroar, 31 vägbroar och 11 tunnlar. På sträckan finns även den välkända Getingmidjan, som är avgörande för hela landets tågtrafik. Vi har även kontrakt på bandel 409, det vill säga Citybanan med tunneln under centrala Stockholm där stationerna Stockholm Odenplan och Stockholm City finns. Den här bansträckningen trafikeras mest av pendeltåg. Om tjänsten Som Maskinoperatör TSA järnväg kommer du att köra en Huddig 1370T, utrustad för arbete i spårmiljö. Detta är en helt ny hybridmaskin som går både på diesel och el. Du kommer att arbeta med byten av räl, växelkomponenter, slipersbyten, korgkörning, åtgärder av besiktningsanmärkningar efter behov, samt vegetationsröjning och snöskottning med fokus på säkerhet och kvalitet. Arbetsdagen kommer att innehålla både akuta och planerade underhållsarbeten, vilket innebär varierande arbetsuppgifter, arbetsmiljö och arbetstider. Tillsammans med ett skickligt team säkerställs att våra järnvägssystem fungerar smidigt och säkert. Låter det intressant? Läs vidare om du har det som krävs för att bli en av oss! Kompetenser och personliga egenskaper Du kommer att arbeta som maskinoperatör enligt angivna specifikationer och standarder. I denna roll är det avgörande att du följer säkerhetsföreskrifter och deltar i säkerhetsutbildningar. Som person är du noggrann och tar väl hand om både maskiner och utrustning. Du samarbetar effektivt med kollegor för att optimera arbetet och minimera driftstopp och du har ett starkt säkerhetstänk i ditt arbete. Kvalifikationer Utbildning för Tunga Spårgående Arbetsredskap enligt Trafikverkets regelverk Erfarenhet som grävmaskinist i spårmiljö Yrkesbevis för Grävlastare/Grävmaskin B-körkort krävs Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Ansök nu Du ansöker via knappen ”skicka ansökan”. Vi tar ej emot ansökningar som endast inkommer via mail. Alla ansökningar behandlas löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta Simon Pedersen, Biträdande platschef Stockholm Mitt, [email protected] eller Cecilia Ångman, HR-specialist, [email protected]. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och ger lika möjligheter för alla och vår personalsammansättning ska spegla samhället i övrigt och vi vill därför att både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund är varmt välkomna till oss. Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Stockholm

4 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Kvalitetsansvarig till tillverkande företag i Stockholm
IV Frohe Sweden AB
Övriga administrations- och servicechefer

Om Frohe IV Frohe Sweden AB ligger i Tyresö, ca 15 minuter från centrala Stockholm. Vi är inriktade mot produktion och montering av medicintekniska produkter i korta serier med höga krav på finish och precision. I vår fabrik har vi utöver 19 formsprutor även en verktygsverkstad, projektkontor och en monteringsavdelning. Under 2024 omsatte vi 53 MSEK och vi är i dagsläget 31 anställda. Vi ingår i, och ägs av, IV Group som består av fem producerande företag i Europa och Asien. Om jobbet Vi söker nu dig med intresse för produktion och kvalitetssäkring. Som kvalitetsansvarig hos oss jobbar du både hands-on och strategiskt med att utveckla produktkvaliteten och se till att företagets kunder är nöjda med kvaliteten, samt att säkerställa att företaget lever upp till kraven i ISO13485, 9001 och 14001. I rollen ingår bland annat även: Intern och extern avvikelsehantering samt kundkommunikation kring detta Att utföra interna och externa revisioner Dispenshantering Valideringsarbete Renrumsansvar inkl. att säkerställa att Frohes renrum uppfyller gällande krav (ISO klass 8) Säkerställa att produktionen uppfyller gällande kvalitetsstandarder och regelverk Att arbeta med ständiga förbättringar och riskanalyser (FMEA) Kvalitetsavtal med kunder och leverantörer Leverantörsbedömningar på nya leverantörer Ansvar för mätrutiner, mätutrustning och kopplade IT-system Säkerställa att ledningssystemens rutiner löpande omprövas, förbättras och dokumenteras, samt att ändringar i våra ISO-standarder implementeras i vårt FMS (Frohe management system) EHS och hållbarhetsfrågor Om dig För att trivas i rollen har du ett starkt eget driv, är självstartande, lösningsfokuserad samt har en god samarbetsförmåga. Du har en känsla för kvalitet men även för vad som är good enough, samt har en förmåga att prioritera. Som kvalitetsansvarig är du många gånger ansiktet utåt vilket ställer krav på att du är en förtroendeingivande kommunikatör. Krav på erfarenhet/bakgrund: Civilingenjörsexamen eller motsvarande Erfarenhet av kvalitetsledning/kvalitetssäkring >3 år Tillverkningsindustri ISO 13485 och 9001 Renrum/klassade miljöer Det är meriterande om du har kunskaper och/eller erfarenheter inom: Plast, formsprutning, montering Ritningsläsning Lean, Six-sigma Affärssystemet Jeeves eller liknande ISO 14001 Vi erbjuder dig Frohe är ett företag med högt i tak och en kamratlig atmosfär. Vi värdesätter korta beslutsvägar och tror på att ge medarbetarna stor egen frihet. Vi tillämpar 6 månaders provanställning som praxis. Skicka din ansökan senast 2025-08-04 till [email protected]. Ange ”Kvalitetsansvarig 2025-07” i ämnesfältet när du ansöker.

4 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025