Avloppseliten Sverige AB är ett ungt företag med lång och gedigen erfarenhet i ryggen. Hos oss är det viktigast att vi gillar det vi gör, att vi går till jobbet med glädje och att vi är flexibla. Vi arbetar i södra Sverige med allt från tvätt av tak/fasader. Akuta avloppsstopp, förebyggande avloppsspolningar, filmning av avlopp samt renovering av avlopp. Till oss ringer kunderna när dom har problem som dom behöver hjälp att lösa och vi löser det. Sitter man i Skiten, Ringer man Eliten! Just nu behöver vi stärka upp vårt Team med ytterligare kollegor, först och främst handlar det om tak och fasad tvätt, men kommer efterhand gå över till avloppsarbeten också. Ser gärna att man har erfarenhet, men inget krav, då vi tror att vill man bara jobba, så kan vem som göra vad som. Om bara viljan finns. Vi kör hem med våra bilar på kvällar och helger, detta är vår arbetsplats och dessa sköter vi med omsorg. Samt bytas ut ofta så vi har fräscha bilar att köra i, B-Kort är krav och fler behörigheter är meriterande. För rätt person, som kan och vill arbeta i en spännande utveckling och med väldigt varierande vardag erbjuder vi en rolig arbetsplats med mycket eget ansvar och förtroende. Rekrytering sker löpande och tillträde enligt ök
Vi söker dig som vill bidra till att fortsätta leverera en hög kvalitét och noggrannhet i vårt uppdrag på Malmö Airport. Du ser samverkan, struktur och uppföljning som självklara verktyg för att nå våra mål avseende kvalitetssäkring. Du förstår vikten av att implementera, utbilda inom arbetet och säkerställa att vi följer givna instruktioner ser du som en självklarhet. Du är pedagogisk och tydlig och trivs med att utveckla processer, rutiner och arbetssätt för ett mer effektivt arbete. Kvalifikationer: Vi ser gärna att du har en relevant och dokumenterad utbildning/erfarenhet av kvalitetsarbete, personalplanering & arbetsledning. Mycket god kommunikationsförmåga med god vana att arbeta i olika program. Du ska ha en godkänd bakgrundskontroll, säkerhetsprövning kommer att genomföras. Utöver de personliga egenskaper som vi eftersöker och beskriver i de olika uppdragen, behöver du uppfylla grundläggande krav för att bli kvalificerad för tjänsten: • god svenska och engelska – i såväl tal som skrift • körkort B Du behöver även vara ostraffad*, drogfri, ha en ordnad ekonomi, en god hälsa och fysik samt gymnasiekompetens för att kunna bli anställd på Avarn Security. Arbetsplats: Malmö Airport. Varaktighet: Deltid, tillsvidare, provanställning tillämpas. Arbetstider: I grund mån-fre, dock förekommer det insatser på kvällar/helger regelbundet. Tillträde: Enligt överenskommelse. Arbetsuppgifter: Som kvalitetsansvarig ingår du i Avarn Malmö Airports ledningsgrupp, du ansvarar för verksamhetens kvalitetsstyrningssystem och tjänsteutförande så att alla funktioner får rätt förutsättningar för att uppdraget ska levereras enligt gällande myndighets krav och avtal gentemot kund. Du ansvarar för: • Kvalitetssäkring av leverans och tjänstutförande, bland annat via taktiskt och operativt samarbete med uppdragsgivaren. • Utveckling av medarbetare, funktioner, rutiner och instruktioner. • Genomförande av tester, observationer och övningar i syfte att säkerställa att vi efterlever gällande lagar och regelverk. • Underhåll av kvalitetsstyrningssystemet. • Avvikelsehantering. • Schemaplanering • Genomföra säkerhetsprövningar inom ramen för personalsäkerhetsarbetet enligt säkerhetsskyddslagen. Vi vill ha din ansökan senast 2025-07-10.Tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag, välkommen in med din ansökan redan idag! Tester kommer att tillämpas i rekryteringsprocessen. * All personal hos ett auktoriserat bevakningsföretag ska vara godkänd vid prövning med avseende på laglydnad, medborgerlig pålitlighet samt lämplighet i övrigt. För godkännandemyndighetens prövning av en persons laglydnad och medborgerliga pålitlighet ska uppgifter som finns i belastningsregistret eller misstankeregister eller som behandlas hos Säkerhetspolisen med stöd av lagen om polisens behandling av personuppgifter inom brottsdatalagens område inhämtas. Vårt erbjudande Vi är den kompletta säkerhetsaktören på marknaden vilket möjliggör att vi är ledande i branschen för våra kunder samt att det finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som medarbetare. Du kommer att vara en viktig representant för allmänheten och våra kunder. Därför är det A och O för oss att skapa en inkluderande arbetsmiljö där alla våra 8000 medarbetare ska känna att ansvar, omtanke och samarbete främjas. Vi tar arbetsmiljöarbete på allvar och arbetar med ständiga förbättringar. Vi tillämpar lönesättning enligt kollektivavtal. Avarn Security värnar om att du som medarbetare ska ha en trygg livssituation och hållbarhet i arbetslivet. Därför erbjuds alla nyanställda kostnadsfritt ett års försäkringslösning innehållande bland annat sjuk- och olycksfallsförsäkring, livförsäkring och barn- och ungdomsförsäkring.
Vi söker en pizzabagare till pizzeria bellini i Lund. Du ska vara stresstålig, kunna arbeta i grupp och vara flexibel. Andra uppgifter så som städ, disk, förberedelser etc ingår i tjänsten. Tveka inte och höra av dig vid frågor. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Vi söker en restaurangbiträde till pizzeria bellini i Lund. Uppgifter så som städ, disk, förberedelser etc ingår i tjänsten.
Ljungbergs Tryckeri i Klippan AB är ett familjeföretag och ingår i en grafisk koncern med ca 70 engagerade medarbetare. Med fokus på offset- och digitaltryck, omsätts drygt 100 miljoner kronor och genom ett stort nätverk av samarbetspartners inom grafisk produktion, distribuerar vi trycksaker till hela Norden. Våra kunder är allt från lokala företag till börsnoterade globala koncerner. Just nu söker vi en kundengagerad prepressoperatör. Vi söker dig med goda kunskaper och/eller erfarenhet av grafisk produktion, trycksaksframställning, utskjutning och färghantering. Du ska ha goda kunskaper i Adobe Acrobat; PitStop Pro; InDesign och Photoshop. Det är mycket meriterande om du tidigare har arbetat i produktionsflödet Heidelberg Prinect och SignaStation. Du är öppen och tycker om att vara i en miljö där mycket händer. Du är intresserad av grafisk produktion och har ett öga för detaljer. Du är ansvarstagande, arbetar strukturerat och metodiskt. Du behöver dessutom god kommunikativ förmåga i text/tal. Vi erbjuder en spännande möjlighet att bli en del av vår grafiska koncern och är du intresserad av detta är du välkommen med ditt CV. Tjänsten är ett vikariat tom september (med möjlighet till förlängning) och ska tillsättas omgående så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi har tyvärr inte möjlighet att svara på alla ansökningar som kommer in utan kommer endast att ta kontakt med de kandidater vars erfarenhet/utbildning är av intresse för tjänsten.
Om tjänsten Nu söker Ikett Personalpartner efter CNC-operatörer för omgående start till trevligt företag utanför Hässleholm! Har du nyligen gått en utbildning inom CNC eller har du tidigare erfarenhet som CNC-operatör? Är du dessutom tillgänglig för att börja omgående? Då kan det här vara rätt möjlighet för dig! Vi söker drivna och noggranna CNC-operatör som vill bli en del av ett engagerat team. I rollen kommer du att: -Programmera, ställa och köra CNC-maskiner. -Arbeta med varierande moment i ett högt tempo. -Bidra till en effektiv och kvalitetsmedveten produktion. Arbetstid är 2-skift. Start omgående eller enligt överenskommelse. Låter tjänsten intressant? Ansök redan idag - vi rekryterar löpande! Din profil För att trivas i rollen som CNC-operatör tror vi att du har: - Tidigare erfarenhet som CNC-operatör. - CNC-utbildning. - Ritningsläsning. Truckkort anses också vara meriterande. Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett har sedan 1986 hjälpt tusentals personer inom industribranschen att hitta sitt drömjobb. Våra kunder finns i hela Sverige och Norge och främst inom tillverkande industri och verkstadsindustri. Vi arbetar med ett brett utbud av tjänster, både för kollektivanställda och tjänstemän. Tack vare långsiktigheten i våra uppdrag har många en tryggad anställning på Ikett. Detta har lett till att flera anställda har jobbat hos Ikett i 20+ år. Under den tiden har de fått utvecklas, testa flera uppdrag med en trygg arbetsgivare i ryggen. Ofta är målsättningen att det ska leda till anställning hos kund. På Ikett finns det möjlighet att arbeta lokalt i ditt närområde, men även spännande resejobb i hela Sverige och Norge för dig som vill ut på resande fot. Hos oss får du: Engagerad personal genom hela rekryteringsprocessen som även har kontakt med dig när du börjar jobba hos vår kund. Trygghet där vi värnar om din säkerhet på arbetsplatsen. Möjlighet till utveckling. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as
Shkodrans Åkeri AB söker en erfaren och ansvarsfull chaufför för körning med lastbil och släp, med främst körning mellan Skåne och Göteborg. Vi söker dig som trivs med varierande arbetsuppgifter och har ett högt säkerhetstänk samt ett bra kundfokus. Arbetsuppgifter: Köra lastbil och släp mellan Skåne och Göteborg Säkerställa att leveranser sker i tid och enligt kundens önskemål Ansvara för lastens säkerhet och korrekt dokumentation Utföra dagliga kontrollrutiner och underhåll på fordonet Vi söker dig som: Har giltigt CE-körkort och yrkeskompetensbevis (YKB) Har erfarenhet av att köra lastbil och släp, särskilt på längre sträckor Är flexibel, ansvarstagande och har god kännedom om trafikregler och säkerhet Är van att arbeta självständigt och hålla noggrann ordning på arbetet Talar och skriver svenska eller engelska Vi erbjuder: Ett omväxlande och självständigt arbete med körning mellan Skåne och Göteborg En trygg arbetsplats med bra arbetsvillkor och goda utvecklingsmöjligheter Möjlighet att vara del av ett stabilt och växande företag Nya moderna fordon Är du den vi söker? Skicka in din ansökan redan idag! Maila din CV och ett personligt brev till [email protected] eller ring Jonathan Simonsson +46708557522 för mer information. Vi ser fram emot att höra från dig! Shkodrans Åkeri AB – Din pålitliga partner på vägen!
Dibber etablerades i Sverige 2017 och bedriver idag förskolor, grundskolor, anpassade grundskolor och öppna förskolor. Dibbers huvudkontor ligger i Sollentuna, verksamhet finns i stora delar av Sverige. Dibber i Sverige är en del av den norska friskolekoncernen Dibber som startades och ägs av två engagerade pedagoger, Randi och Hans Jacob Sundby. Den första förskolan startas 2003 i den lilla stad där Randi växt upp. Idag driver Dibber mer än 600 förskolor i nio länder över hela världen. Vi står upp för livslångt lärande och att hålla oss i framkant inom våra professioner. Vi strävar efter att bygga ett professionellt nätverk där vi lär av varandra och som kan stötta och inspirera. Oavsett vilken del av verksamheten som du arbetar inom, blir du en del av ett team som vill göra en skillnad för barn och elever, och deras framtid. Tillsammans skapar vi en inkluderande arbetsplats präglad av hjärtekultur, lärande och utveckling. Om rollen Vi söker dig som är legitimerad och behörig i SO ämnen för årskurs 6-9. Som lärare på en Dibberskola ansvarar du för att vårt pedagogiska förhållningssätt genomsyrar ditt arbete. Du ansvarar för att genomföra planering, undervisning, dokumentation och utvärdering av undervisningen tillsammans med ditt arbetslag. Är du den vi söker? Du delar Dibbers pedagogiska förhållningssätt som handlar om att arbeta med omsorg för att utveckla egenvärde, empati och inkludering. Du uppmärksammar, sätter ord på och stärker situationer som bygger förtroendefulla relationer och arbetar för att bygga en positiv gemenskap såväl kring eleverna i undervisningen och i mötet med vårdnadshavare, som i ditt arbetslag. Du bidrar med kunskap och kreativitet, engagemang för lärande och visar tålamod. Du firar dina elevers och kollegors framgångar, stora som små och glädjs med deras nya lärdomar och upptäckter. Dina kvalifikationer * Tydlig ledare * Förmåga att bygga förtroendefulla relationer * Erfarenhet och intresse för digitala verktyg och system * Samarbetsförmåga och förhållningssätt att dela med sig av kunskap och erfarenhet för kollegialt lärande * Förmåga att planera och organisera sitt arbete * Erfarenhet av arbeta utifrån Lgr 22 * Tvåspråkig engelska och svenska
Är du utvecklingsinriktad, bra på ärendehandläggning och vill leda ett eget team? Då ska du arbeta hos oss! Riksarkivet förstärker nu ärendehandläggningen med en platsoberoende sektion och söker dig som vill leda den verksamheten. Vi erbjuder ett omväxlande uppdrag och är inne i en utvecklingsfas där vi ser över våra arbetsformer. Som sektionschef blir du en nyckelperson i vår fortsatta utveckling av hur vi lämnar ut handlingar och besvarar förfrågningar. Placeringsorten är flexibel. Om uppdraget Tjänsten är placerad vid sektionen för platsoberoende ärendehandläggning. Sektionen bildar en enhet tillsammans med Avdelningen för arkivverksamhets verksamhet i Marieberg och Visby. Enheten leds av en enhetschef. Enhetens cirka 40 medarbetare ger service till dem som begär att få ta del av eller frågar om de handlingar som finns i arkiven. Vi bidrar också till arkivens framtid genom att vårda handlingarna. Sektionen som skapas under hösten 2025 ska svara på frågor med hjälp av handlingar som är digitalt tillgängliga. Inledningsvis ligger fokus på det som rör folkbokföringen före den 1 juli 1991. Sektionen beräknas ha cirka åtta årsarbetskrafter med medarbetare som arbetar minst 60 procent på sektionen och ägnar resterande tid åt verksamheten på den ort där de har sin fysiska arbetsplats. Som sektionschef leder, planerar och utvecklar du arbetet tillsammans med medarbetarna. Du ansvarar också för att följa upp verksamheten och har personalansvar och arbetsmiljöansvar för sektionens medarbetare. Inledningsvis är din främsta uppgift att bygga upp den nya sektionen och ta fram fungerande arbetsformer. Du ingår i enhetens ledningsgrupp och din sektion kommer att samverka med avdelningens övriga sektioner och med alla som bidrar till ärendehandläggningen. I dina uppgifter ingår därför att etablera och upprätthålla goda kontakter inom och utom myndigheten. Eftersom medarbetarna rekryteras internt kommer du att ha medarbetare på de flesta av våra verksamhetsorter. Det innebär resor i tjänsten och att du leder medarbetare på distans. Du ska ha: • En akademisk examen med inriktning mot arkiv- och informationsvetenskap, statsvetenskap, förvaltningsrätt, historia eller annat ämne som bedöms lämpligt. • Goda ledaregenskaper, vilja att leda och ta rollen som ledare på stort allvar. • Intresse för att bygga upp och utveckla nya arbetssätt samt erfarenhet av att utveckla och förändra en verksamhet. • Aktuell och flerårig erfarenhet av att bemöta allmänheten och handlägga ärenden självständigt i den offentliga förvaltningen. Du ska också ha prövat frågor om utlämnande enligt gällande lagstiftning. • God förmåga att arbeta och kommunicera digitalt. Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av Riksarkivets ärendehandläggning. • Väl vitsordad erfarenhet som ledare eller chef. Dina arbetsuppgifter varierar och vår verksamhet utvecklas. Du trivs därför med att arbeta i förändring. Du är en god arbetsgivarrepresentant som tar ansvar för verksamheten utifrån ett helhetsperspektiv och som drivs av att motivera, engagera och utveckla andra. Du har god förmåga att organisera arbetet och leda en grupp. Du ser lösningar och kan växla mellan det strategiska och det operativa perspektivet. Du är flexibel och har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. Vidare är du en lyhörd kommunikatör som anpassar ditt sätt att kommunicera till mottagaren. För att bli aktuell för anställning ska du motsvara högt ställda krav på omdöme och lämplighet. Det innebär att du står upp för de demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som styr Riksarkivets verksamhet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om Riksarkivet Riksarkivets viktigaste fråga är att säkra att information förblir autentisk, tillgänglig och användbar idag och för framtida generationer. Den snabba teknikutvecklingen och digitaliseringen har skapat nya förutsättningar för samhällets informationshantering. I vår roll som nationalarkiv befinner vi oss därför i stark utveckling för att kunna säkra långsiktig informationshantering och digital förvaltning. Vårt uppdrag är att säkerställa samhällets arkivinformation och göra den möjlig att använda över tid. Tillgång till kulturarv och autentisk information som kan användas i forskning, rättsskipning och för allmänhetens insyn är grundläggande i vårt demokratiska samhälle. Du kan läsa mer om oss och våra uppdrag på riksarkivet.se. Anställningsvillkor Anställningsform: Tillsvidareanställning Tjänstgöringsgrad: Heltid Arbetsplats: Platsoberoende med placering vid någon av Riksarkivets verksamhetsorter. Riksarkivet tillämpar individuell lönesättning. Provanställning på 6 månader kan komma att tillämpas. Tillträde: Enligt överenskommelse Ansök senast: 2025-06-30 Du måste vara svensk medborgare eftersom tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Vi kommer därför att göra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585).
Vi söker en självgående elektriker med erfarenhet av solenergi och batterisystem Vill du vara med och bygga framtidens energilösningar? Är du en erfaren elektriker som brinner för kundkontakt och hållbara lösningar? Då vill vi prata med dig! Om tjänsten Vi söker en självständig och driven elektriker med dokumenterad erfarenhet av solcellsanläggningar och batterilösningar. Du kommer att arbeta med installation, felsökning och service av energisystem – både för privatpersoner och företag. Resor inom regionen (och ibland längre) är en naturlig del av tjänsten, så du bör trivas med att möta nya människor och miljöer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Installation och driftsättning av solcellssystem och energilagring (batterier) Elinstallationer enligt gällande regler och standarder Felsökning och service på befintliga anläggningar Teknisk rådgivning till kunder på plats Dokumentation av arbetet och kommunikation med kund Vi söker dig som: Är certifierad elektriker (exempelvis med ECY-certifikat eller likvärdigt) Har minst 2–3 års erfarenhet av arbete med solceller och/eller batterilagring Är självgående, initiativrik och ansvarstagande Trivs med att arbeta kundnära och har ett serviceminded förhållningssätt Har B-körkort och är beredd att resa i tjänsten Vi erbjuder: En trygg anställning i ett växande och framtidsinriktat företag Spännande projekt inom förnybar energi och smarta elinstallationer Tjänstebil och den utrustning du behöver för att göra ett bra jobb Ett engagerat team som stöttar varandra Låter det intressant? Skicka din ansökan med CV och en kort presentation till [email protected] så snart som möjligt. Urval sker löpande.
Välj ett jobb för att visa detaljer