Vill du utvecklas inom hotellstäd och bli en del av vårt engagerade team på RA Hospitality? Nu söker vi städpersonal till hotell i Ängelholmsområdet. Arbetsuppgifter inom hotellstädning Daglig städning av hotellrum och allmänna utrymmen Säkerställa att hotellets höga städstandard alltid uppfylls Följa upp och rapportera avvikelser eller förbättringsmöjligheter till ansvarig arbetsledare Bistå med enklare tvätt och påfyllning av linne samt faciliteter Bidra till att gäster får bästa möjliga hotellupplevelse Hantera städmaterial och utrustning enligt rutiner Kvalifikationer för tjänsten Städpersonal till hotell Erfarenhet av städning, gärna inom hotell eller liknande miljö, är meriterande men inget krav Du har öga för detaljer, är noggrann och lösningsorienterad God kommunikationsförmåga på svenska eller engelska Du arbetar väl både självständigt och i team Serviceinriktad och flexibel – inga dagar är sig helt lika Vi söker dig som vill arbeta som städare inom hotell Du trivs i en dynamisk miljö med varierande arbetsuppgifter och ser stoltheten i att skapa trivsel och nöjda gäster. Du är positiv och engagerad och tar gärna ansvar för kvaliteten i ditt arbete. Fördelar med att jobba på RA Hospitality Flexibla arbetstider – välj om du vill arbeta heltid, deltid eller extra Brett kontaktnät och erfarenheter från flera olika hotell och arbetsplatser Personalaktiviteter som stärker teamkänslan och gemenskapen Friskvårdsbidrag och förmåner, bland annat rabatt på hotellvistelser Utbildning och kompetensutveckling erbjuds löpande Trygga villkor och kollektivavtal – försäkring, pension och semesterersättning ingår Konkurrenskraftig lön med ob-tillägg Om RA Hospitality – ledande inom hotell- och restaurangbranschen RA Hospitality är Nordens specialist på flexibla personallösningar för hotell, restaurang och besöksnäringen. Vi har över 25 års erfarenhet och levererar kvalitet, omtanke och effektivitet – alltid med fokus på god arbetsmiljö och respekt för dig som individ. Är du vår nya kollega? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt glada team inom hotellstäd i Örebro!
Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Din roll som apotekstekniker för Kronans Apotek i [Ort]Vi söker en driven och engagerad apotekstekniker till vårt apotek i Lund. Du kommer vara vår expert på receptfria läkemedel och vårt egenvårdssortiment. Apoteket är beläget vid Stortorget i Lunds centrum. Du kommer arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av 4 farmaceuter samt 3 apotekstekniker som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass. Apoteket är en del av ett kluster där även Kronans Apotek Mobilia Lund och Kronans Apotek i Staffanstorp ingår. Sofia Strand är AC och i Lunds Centrum är Eva Svärd Teamledare. Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån att erbjuda bästa möjliga rådgivning och försäljning av egenvårdsprodukter likväl det receptbelagda - med din receptkompetens. - Jobba med exponering och beställning av varor. - Kassahantering och lagerhållning. - Utveckling av kampanjarbete och kvalité. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik med teamet där ni tillsammans skapar kundupplevelser i världsklass. Apoteket är öppet 9-19 på vardagar, 10-17 på lördagar och 11-16 på söndagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid/deltid enligt överenskommelse och du kommer tillhöra apotekschef Sofia Strands team. Önskad start 20250813 eller enligt överenskommelse. Vi söker dig som är apotekstekniker med apoteksteknikerutbildning på yrkeshögskolenivå eller motsvarande. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta apotekschef Sofia Strand på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson, maila [email protected] alternativt Verdi Sawma, maila [email protected] samt facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! Vi ser till att varje medarbetare får den utveckling de behöver för att växa och trivas hos oss. Och vem vet, kanske leder den här resan till nya och spännande möjligheter inom Kronans Apotek! Så låt oss tillsammans utforska, lära och växa – för hos oss har resan bara börjat! 🚀
SERA BYGG AB är ett litet och familjärt byggföretag som nu söker snickare som är drivna, noggranna och självgående, för att stärka vårt team. Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av olika typer av arbetsmoment inom bygg och som brinner för att leverera högkvalitativt arbete med stort kundfokus. Våra kunder är privatpersoner, föreningar, fastighetsägare och nyproduktion. Vi utgår ifrån Svalöv och tar oss an projekt i Skåne men största delen är västkusten med omnejd. Arbetsbeskrivning? Utföra arbeten av olika slag inom bygg, då vi åtar oss olika typer av projekt från mindre renoveringar till stora totalentreprenader. Du bör kunna arbeta självständigt och i grupp för att uppnå våra gemensamma mål. Det är ett stort plus om man kan plattsättning, målning, flytspackling etc. Anställningen börjar med 6 månaders provanställning. Krav: God svenska, både tal och skrift Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom snickeriyrket B-körkort & bil Kunna arbeta självständigt och ha ansvar för egna arbetsuppgifter
- Vi söker dig som vill jobba med friskvårds baserad massage i Landskrona Vi söker någon som kan bygga en kundkrets av återkommande kunder. - Certifiering och utbildning inom svenskmassage eller medicinsk massageterapi är meriterande - Vi på Nenasfriskvård AB brinner för att motivera människan att hitta sin väg till avslappning och avkoppling från all vardags stress. Vi söker därför dig med samma värdegrund. - För att trivas som massör hos oss behöver du, förutom att tycka om att hjälpa människor och erbjuda de en behandling på topp nivå, även vara självständig och flexibel. - Din arbetsuppgift är att som behandlare ge Hilot massage (utbildning är ej krav då intern utbildning sker) samt massage i form av svensk klassisk massage och/eller terapeutisk massage.
- Vi söker dig som vill vara med och utveckla vår nya massage Spa på Actic - Simhallsbadet i Helsingborg. Vi söker någon som kan bygga en kundkrets av återkommande kunder. - Certifiering och utbildning inom svenskmassage eller medicinsk massageterapi är meriterande - Vi på Nenasfriskvård AB brinner för att motivera människan att hitta sin väg till avslappning och avkoppling från all vardags stress. Vi söker därför dig med samma värdegrund. - För att trivas som massör hos oss behöver du, förutom att tycka om att hjälpa människor och erbjuda de en behandling på topp nivå, även vara självständig och flexibel. - Din arbetsuppgift är att som behandlare ge Hilot massage (utbildning är ej krav då intern utbildning sker) samt massage i form av svensk klassisk massage och/eller terapeutisk massage. Vi prioriterar någon som bor i Helsingborg och som är villig att jobba när det finns bokningar. Vi har även en avdelning i Landskrona och möjlighet finns att jobba i båda för att få fler arbetstimmar. För att jobba både i Helsingborg och Landskrona behövs tillgång till bil. Avdelning
Vi söker en engagerad och erfaren projektledare för att leda och koordinera vårt IOP- Jobbtrappan. Jobbtrappan Tillväxt Helsingborg, Helsingborgs IF och Arbetsmarknadsförvaltningen samarbetar för att vägleda och förbereda arbetssökande med ekonomiskt bistånd till arbetsmarknaden. Projektet använder sig av fyra verktyg för att hjälpa individer att närma sig arbetsmarknaden: Publikvärdar, Jobbmålet, Mentorskap och Snabbspåret. Om Rollen Som projektledare för IOP-projektet kommer du att ha ansvar för att planera, implementera och följa upp aktiviteter inom ramen för IOP. Rollen innebär också att tillsammans med verksamhetschefen utveckla strategier för långsiktig hållbarhet och ett produktivt samarbete med staden som möter både stadens och våra mål och behov. Du kommer att vara en central kontaktpunkt för samarbetspartners inklusive Arbetsmarknadsförvaltningen och Helsingborgs IF. Varje år kommer du ha kontakt med fler än hundra arbetssökande, visa regelbundet och andra som en engångskontakt. I ditt dagliga arbete kommer du arbeta mycket uppsökande och din telefon är ditt viktigaste verktyg för att du ska lyckas i rollen. Varje dag ser annorlunda ut men den gemensamma nämnaren är att varje dag innebär telefonkontakt med företag, arbetssökande, mentorer, föreningar och andra för att förflytta människor närmare arbetsmarknaden. I din roll är du spindeln i nätet och det personliga mötet är nyckeln till framgång. I rollen kommer du också stötta verksamheten i vårt ESF projekt HISSen där du kommer arbeta som jobbcoach för individerna i det programmet. Om Dig Du som lyckas i rollen trivs i en miljö där du tar ansvar för din roll och egen utveckling samtidigt som du är nyfiken på dina kollegor och de andra delarna av verksamheten. Du är van vid att arbeta i mindre eller snabbväxande verksamheter där din arbetsbeskrivning är formbar och kan ändras från månad till månad beroende på verksamhetens behov och dina styrkor. Du är en person med energi och förmåga att se människors potential samt lösningar för våra individer. På Tillväxt Helsingborg hjälps vi åt och då vi är ett litet team blir arbetsuppgifterna både högt och lågt, en dag står du och presenterar verksamheten för en rad lokala och regionala politiker medan nästa dagen plockar du disken och moppar golvet efter ett av våra lunchevent. Du kan snabbt läsa av människor och identifiera deras styrkor samt adressera individernas specifika utmaningar och behov. Genom den förståelsen för individen kan du skräddarsy lösningar och stöd som hjälper individen att övervinna hinder och nå sina mål att hitta ett hållbart arbete. Det krävs en viss typ av mentalitet och inställning för att trivas i en mindre verksamhet där förväntningar är stora och tempot högt. Du gillar förändring på riktigt och visar det i ditt förhållningssätt och sätt att tänka kreativt utanför boxen. Det kan handla om att din roll förändras, att kollegor eller arbetsmetoder byts ut, att finansiering eller struktur saknas, eller att du behöver axla fler roller än vad det från början var tänkt. Vi gör det som är bäst för verksamheten för att vi ska kunna nå våra mål att få fler i arbete och hjälpa företag att växa. Vi brinner verkligen för det vi gör vilket krävs för att trivas i rollen som spindeln i nätet. Om det låter som dig, vill vi gärna höra från dig. Arbetsuppgifter Projektledning och samordning Kontinuerlig uppföljning och rapportering Samarbete med interna och externa intressenter Riskhantering och problemlösning Ansvar för att skapa och lämna in regelbundna rapporter om projektet till verksamhetschefen och styrgruppen Organisation och ledning av workshops och utbildningar Kvalifikationer Flytande svenska krävs Akademisk utbildning Erfarenhet av projektledning God kommunikationsförmåga där telefon är ett viktigt verktyg Förmåga att arbeta självständigt och i team Erfarenhet av att hjälpa individer att utvecklas Erfarenhet av att organisera utbildningar och workshops Kunskap och eller erfarenhet kring arbetsmarknadsfrågor Önskvärda egenskaper och erfarenheter Du trivs i en miljö där du tar ansvar för din egen utveckling. Du tycker om att lära dig, läsa böcker, lyssna på podcasts och andra sätt att absorbera kunskap Du trivs med att bygga processer och företagsstruktur och hitta vägen framåt. Du tycker om att arbeta i ett litet team där kollegor stöttar varandra Du får energi av människor Du är prestigelös – fokuset ligger på deltagarna i våra program Du tar initiativ och löser problem Du har startat och lett ditt eget startup, företag, förening eller komplext projekt där koordination av många intressenter ingått Vår verksamhet är digital-först, därför är det viktigt att du anammar ny teknik och inte är rädd för att ta ansvar för ditt eget lärande och utveckling.
Vi erbjuder Sveriges mest relevanta yrkesutbildningar. Redan 1999 startade Praktiska Gymnasiet sin första skola, sedan dess har vi vuxit och har idag 36 skolor över hela landet. De branscher vi utbildar inom skriker efter utbildad personal och vi bidrar genom att utbilda framtidens arbetskraft. Genom vårt nära samarbete med det lokala näringslivet ger vi våra elever rätt kompetens inför sitt kommande yrkesliv. Vill du också vara med och utbilda framtidens arbetskraft? Läs mer om oss på https://praktiska.se/om-praktiska/jobb/ Välkommen till gemenskapen! Om skolan Praktiska gymnasiet Malmö, Limhamn erbjuder elever ett koncept där teori varvas med praktiska övningar både inne på skolan och ute på arbetsplatser. På Praktiska ställer vi höga krav på oss själva för att skapa de bästa förutsättningarna för en lärorik och rolig utbildning. Vår undervisning präglas av flexibilitet, närhet och praktiskt lärande. Vårt programutbud utgörs av: Bygg- och anläggning, Fordonstransport, El- och energi , Frisör- stylist och Naturbruksprogrammet. I dagsläget har skolan ca 360 elever och ungefär 50 medarbetare. Vi söker dig som brinner för undervisning kopplat till smådjur. Skolan har en samling av kaniner, gerbiler, ormar, tamråttor, ödlor, chinchillor och andra smådjur. Om du vill läsa mer, besök oss på https://praktiska.se/malmo-limhamn/ Ditt uppdrag Tjänsten är en tillsvidaretjänst med 100% med start enligt överenskommelse. Du kommer att undervisa och handleda våra elever inom Naturbruk och tillsammans med andra kollegor kommer du att ingå i ett arbetslag som undervisar i andra gymnasiegemensamma ämnen. Vi ser dig som en viktig och drivande kraft för att, med eleverna i fokus och i samarbete med kollegor, utveckla såväl programmet som ämnet. Utöver yrkesspecifika uppgifter har du, liksom övriga lärare på skolan, uppgifter som bl.a. mentor och tillsammans coachar du och dina kollegor eleverna både socialt och kunskapsmässigt genom deras tre år på Praktiska Gymnasiet. Vi kommunicerar huvudsakligen genom Schoolsoft, StudyBee och vi arbetar i Google-miljö genom delning av digitala dokument, kalendrar och planeringar. Din profil Vi söker dig som är legitimerad yrkeslärare i Naturbruksämnen . Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du som saknar lärarlegitimation har möjlighet att söka till tjänsten. Du och skolans rektor lägger i sådana fall gemensamt upp en plan för hur du kan bli legitimerad med kortast väg. I arbetsuppgifterna ingår kontakt med näringslivet då en stor del av elevernas studietid består av arbetsplatsförlagt lärande (APL) och därför är god kommunikation med arbetsgivare meriterande. Vi värdesätter din förmåga att möta eleverna utifrån deras kunskaper och behov, och att du identifierar dig med vår värdegrund och våra ledord. Våra elever längtar ut i arbetslivet och din största uppgift är att leda eleverna dit! Var med och forma framtidens yrkesutbildning! Praktiska Gymnasiet är störst i Sverige inom gymnasial yrkesutbildning. Vi strävar efter att ge våra ungdomar bästa möjliga förutsättningar för att tidigt kliva ut i arbetslivet. Vi vet att en bra yrkesutbildning resulterar i jobb direkt efter gymnasiet, men också en framtidstro. Vi tar vår samhällsroll på största allvar och vår vision är att ge våra elever verktygen att vara med och förändra arbetsmarknaden mot det bättre. Vår vision speglas i vår värdegrund. AMBITION handlar om att ha höga förväntningar på varandra och våra elever. Genom KRAFT samverkar vi tillsammans kring varje elev oavsett våra roller. GLÖD återspeglar vår stolthet kring det viktiga samhällsansvar vi som yrkesutbildare har i Sverige. En yrkesutbildning öppnar möjligheter för att skapa sitt eget liv, vilket utvecklar samhället som helhet. Vi vill vara med och skapa samhällsnytta på detta sätt, för ungdomar som har siktet inställt på ett visst yrke, men även för ungdomar som inte ännu har en plan klar för sig. Vår roll är att visa vägen genom att inspirera och utbilda framtidens arbetskraft. Det är något som både samhället och våra elever vinner på. Vi erbjuder Våra medarbetares hälsa och välmående är viktigt för oss. På våra skolor erbjuds därför medarbetare förmåner som friskvårdsbidrag, föräldralön och företagshälsovård. Därutöver erbjuder Praktiska gymnasiet även internutbildningar för nyanställda olegitimerade lärare, och har ett pågående samarbete med de olika nationella lärosätena som erbjuder vidareutbildning av lärare (VAL) för att stötta våra lärare att bli legitimerade. Läs mer om våra unika medarbetarerbjudanden här. Övrigt Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 22 juli . Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta rektor Susanne Haapala på 0703-994723 eller via mail [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Om AcadeMedia Praktiska Gymnasiet ingår i AcadeMedia som är en av Nordens största privata utbildningsanordnare. Vi är verksamma i hela utbildningskedjan från förskola till vuxenutbildning. Våra medarbetare har olika uppdrag och kompetenser, men ett starkt gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Vi hjälper våra barn, elever och deltagare att utvecklas och att nå sina mål och vi letar därför efter dig som vill vara med och göra Sverige lite bättre. Läs gärna mer på www.academedia.se Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.
AdamantQ is a deep-tech start-up dedicated to delivering state-of-the-art diamond-based quantum technology. We are seeking an ambitious and collaborative Technical Sales Manager who is passionate about driving growth in emerging technologies. The role We are looking for a Technical Sales Manager to join our team and help drive the commercial growth of our quantum sensing technologies. In this role, you will take the lead on shaping and executing our go-to-market efforts, building strong relationships with customers and partners, and identifying new business opportunities across key industries. You will be working at the intersection of advanced science and real-world application, navigating technically complex offerings and translating them into clear value for our clients. From early engagement through to deal closure and beyond, you will manage full sales cycles, supported by a collaborative, cross-functional team that includes technical experts. This is an exciting opportunity to help lay the foundations for a deep-tech company, where your contribution will have a direct impact on the direction of our technical roadmap and portfolio expansion. Responsibilities Leading the end-to-end commercialization process of complex technologies, including customer case discovery, closing pilot programs agreements, refining our go-to-market (GTM) strategy, facilitating and aiding product launches and delivery. Develop and execute market analysis, customer segmentation, and the identification of strategic commercial opportunities to drive AdamantQ’s GTM strategy. Building and maintaining relationships on behalf of AdamantQ with potential customers and partners in various industries. Driving sales efforts to achieve commercial revenue targets and market-traction objectives. Work in a data-driven and analytical environment to continuously improve processes and strategies. Collaborate and help contribute to the continuous development of AdamantQ’s overall business strategy and sales/marketing-based operations. Assist with the planning and execution of external corporate communication strategies for shareholders, customers, and the public. Responsible for end-to-end supply chain management, including handling sales and purchase orders, vendor coordination, RMA cases, and optimizing logistics and shipping processes. Required profile AdamantQ is looking for a structured, curious, and collaborative individual with an interest in quantum technology and wants to be part of shaping its growth. You might be a great fit for this role if you have experience driving commercial or strategic initiatives — especially in settings where technology is new, complex and evolving. Proven track record in business development within the tech industry, with particular merit given to experience in the deep-tech sector. Strong understanding of technology trends and a proactive approach to driving innovation and staying ahead in a rapidly evolving market. Excellent communication skills combined with a customer-oriented mindset - able to engage effectively with both decision-makers and operational teams. Strong conceptual thinking paired with a clear focus on delivering measurable results. An advanced degree in Finance, Engineering, Science, Computer Science, or another relevant field. Minimum of 5 years experience in sales and account management, with demonstrated success in managing and closing complex deals. Natural self-starter with a can-do attitude, ambitious drive, and an entrepreneurial spirit that thrives in dynamic environments. Strong ability to quickly grasp and integrate new technical concepts, applying them effectively in client discussions, written materials, and strategic proposals. Effective communication skills and can communicate complex information with clarity and confidence, tailoring your message to suit different audiences and contexts, both in writing and verbally. Willingness and ability to travel as required to meet business needs. Excellent working proficiency and communication skills in English. Proficiency in Swedish is advantageous. Other requirements Strong attention to technical details. Excellent attendance, timekeeping, and punctuality. Ability to demonstrate flexibility in working hours when necessary to meet business demands. Excel in a role with a high degree of independence and accountability. Starting date: Q3 2025 or according to agreement Salary Range: 4500-6500 EUR. Compensation will vary depending on multiple individualized factors, including market location, job-related knowledge, skills, and experience. Posted base salary figures are subject to change as new market data becomes available. Language: Excellent working proficiency and communication skills in English is required. Proficiency in Swedish is advantageous. What We Offer We are offering a full-time, permanent position based in Lund/Malmö, Sweden, with some flexibility to work partially from home. The employment will start with a six-month probationary period. Our compensation package includes competitive salaries aligned with industry and regional standards, Qualified Employee Stock Options (QESO), pension contribution, and health insurance. We also provide healthcare allowance and offer 30 days of paid vacation. How to apply We only accept applications through our website, www.adamantq.com. Submit all your material in English. Applications will be reviewed as they come in, and submissions received after the deadline will not be considered. We encourage all interested candidates to apply, regardless of age, gender, sexuality, nationality, neurodiversity, disability, race, religion, or ethnic background. Let us know if you require any adjustments to the recruitment process due to disability or access needs. We thank all applicants for their submissions and will give due consideration to each application received. If you have any questions about the position or the recruitment process, contact Operations Manager Josefine Holmberg at [email protected].
IO Interactive is seeking a talented Senior Core Programmer to join our Backbone team. We are currently working on two exciting game projects: Project 007 and Project Fantasy. Project 007 is a brand-new James Bond video game featuring an entirely original Bond story, and Project Fantasy is an ambitious new IP for console and PC that will revolutionize the online fantasy RPG genre. Glacier, our state-of-the-art engine technology, is part of our success as a studio. Built around visual scripting and hot-reloading to enable completely data-driven WYSIWYG game development, our game development engine was designed from the ground up to enable faster iterations on content creation, tweaking, and debugging. This has been achieved through a highly optimized Runtime Resource System, a powerful Live Editor, and an on-demand Asset Pipeline. This is a permanent position based in one of our studios, with the option to work from home one day per week. What you will do: As a member of the Core Engine team, you will work on some of the key core engine systems in Glacier, such as the entity system, the resources system, and the engine infrastructure. As an experienced engine programmer, you will play a key role in the development of new features and systems, and we will trust you to engineer core parts of our Glacier engine for use in current and future games. Write maintainable and robust code that will be used for many years to come. Who you are: Engine programming experience on at least one AAA title, using C++. Strong knowledge of algorithms and data structures. You are a master of debugging. Console experience Ability to break down, estimate own tasks and participate in assessing other tasks as well. Who we are: IO Interactive is an independent videogame development and publishing company with studios in Copenhagen, Malmö, Barcelona, Istanbul, and Brighton. As the creative force behind some of the most talked-about multiplatform video games in the last decade, we are committed to creating unforgettable characters and experiences – all powered by our award-winning, proprietary Glacier technology. IOI is a studio that values in-person collaboration. Being together helps us focus our collective energy on our immediate goals. For us, being both in-office as well as connected across our studios helps us integrate our teams faster, strengthen relationships, and improve knowledge-sharing. We believe that the more time we spend together, the more quality and progress we achieve for our games and players. We know that to achieve those goals, we need courage, talented people and a great working environment – and we do our utmost to have all of that. Across our multiple studios, we’re working on several projects. Crucially though, we’re all one team. We value the work and impact that each person brings to the table and we actively encourage new ideas, whilst listening to your insights along the way. We have a dedicated team of People Managers, who look after you as an individual and as an employee. With more than 40 nationalities, we know that everyone is different and we are proud to have a reputation for being a friendly workplace with highly-talent people. Learn more about our Glacier engine.
HJ Mek i Eslöv AB, är en mekanisk verkstad som i mer än 50 år producerat legoarbeten till i huvudsak svenska aktörer. Vårt motto är och har alltid varit att i eget hus och i en modern maskinpark vara en komplett leverantör till våra kunder. Vi är i dag 33 medarbetare som i huvudsak jobbar dagtid. Vår konstruktionsavdelning utför utvecklings- och konstruktionsarbete av enstaka enheter likaväl som kompletta specialmaskinlinjer. Vi tillverkar detaljer från råmaterial i både manuella och CNC styrda maskiner. Vi söker en erfaren nc-svarvare. Du skall behärska svarvning från grunden och kunna arbeta självständigt med programmering (ISO) och ställning av nya jobb. Vi ser mer till lång erfarenhet än formell utbildning. Eftersom vår produktion i huvudsak är baserad på korta serier är det viktigt att Du har goda kunskaper i bearbetningsteknik med tonvikt på svarvning och fräsning. För komplicerad programmering använder vi egen MasterCAM. Som CNC-svarvare ansvarar man för finplaneringen av arbetsorder, riggning, ritningsläsning samt kontrollmätning. Det handlar om korta serier och varierande storlek.
Välj ett jobb för att visa detaljer