Spontanansökan - personliga assistenter sökes i Helsingborg
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Är du en person som vill tillgodose en annan människas liv med särskilda insatser? Då kan du vara precis den som vi på Nordström Assistans söker!  Vi söker ständigt efter nya personliga assistenter till Skåne. Vi har tjänster med både olika stora tjänstgöringsgrader och arbetstider bland annat dag, kvällar, nätter, dygn och helger. Vi söker just nu dig som vill arbeta hos våra kunder i Helsingborg. Personlig Assistent -  Alla våra kunder är unika och har olika behov som behövs tillgodoses med särskilda insatser. Arbetsuppgifter kan därav variera men kan till exempel vara att hjälpa till med dagliga rutiner, personlig hygien, av-och påklädning samt måltider.  Om dig -  Vi tror att du som söker denna tjänst är en ansvarsfull person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till dina medmänniskors behov. Har du tidigare erfarenhet av arbete som personlig assistent och yrkesmässig erfarenhet av olika funktionsnedsättningar så är det meriterande. Låter detta intressant för dig? Varmt välkommen med din ansökan för en chans till en intervju!  Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Vid anställning kan ett utdrag ur belastningsregistret behöva uppvisas. Det beställs på polisens hemsida - Belastningsregistret För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping, Västervik och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Ersättning utbetalas i form av timlön. Om inget annat avtalas tillkommer 12% semesterersättning och OB-ersättning. Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

2 maj 2025
Sista ansökan:
19 oktober 2025
Maskintekniker
Pike Personal AB
Fordonsmontörer

Om företaget: Företaget utvecklar, producerar och säljer precisionsverktyg och maskiner som används vid övervakning och översyn av marina diesel- och gasmotorer i handelsfartyg och IC-motorkraftverk. Sedan företaget grundades har kvalitet, pålitlighet och användbarhet varit nyckelord som har byggt den solida grund de står på idag. De förser sina kunder med toppmoderna motorvårdslösningar för att optimera driften av deras motorer för att spara tid och pengar med minimal miljöpåverkan. Deras kunder är motorbyggare, redare, kraftverk, serviceverkstäder och varv. Huvudkontoret ligger i Malmö och produktionen sker i Malmö, samt i Brøndby (Danmark). Om tjänsten: Vi söker nu dig som är en skicklig tekniker/mekaniker för att bygga upp nya maskiner utifrån ritningsunderlag. Arbetet innebär montering där du gör en del delmontage för att sedan bygga kompletta maskiner. Du kommer att arbeta med avancerade maskinbygge så tidigare mekanisk erfarenhet krävs för tjänsten. Steg för steg kommer du att utbildas i företagets monteringsprocess och de avsätter lång upplärningstid för att uppnå kvalitet. Har du tidigare arbetat med motorer är det meriterande. Om dig: Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse och väldigt god teknisk förståelse. Du håller fokus på kvalitet och vill förstå på djupet, är tålmodig och mycket noggrann i ditt arbete. Du behöver kunna lyssna och ta instruktioner samt ha viljan att lära dig och utvecklas. Som person är du ödmjuk, ansvarsfull och pålitlig. Övrigt: Arbetstiden är förlagd på heltid, måndag – fredag kl.7.00-15.42. Tjänsten kan börja som en inhyrning via PIKE Personal med övergång till kund, men kan även bli aktuell som en direktrekrytering. Observera att bakgrundskontroll kommer att krävas innan anställning. Varmt välkommen in med din ansökan idag!

2 maj 2025
Sista ansökan:
19 oktober 2025
Bussmekaniker till Bergkvara Buss - Malmö
Fordonsakademin Sverige AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Nu söker vi en bussmekaniker till vår kund Bergkvara Buss i Malmö. Ta chansen och sök idag! Detta är en direktrekrytering och du blir anställd direkt hos Bergkvara Buss Om Bergkvara Bergkvaras verksamhet kännetecknas av närhet, mänsklighet och handlingskraft. Det kollektiva resandet utvecklas snabbt med ett stort fokus på hållbarhet och teknisk utveckling. Vi är med och driver den utvecklingen. Bergkvara är en av Sveriges ledande aktörer inom kollektivtrafik. Med verksamhet på cirka 40 orter och över 2 500 engagerade medarbetare bedriver vi busstrafik och spårburen trafik inom upphandlad kollektivtrafik samt skoltrafik och kommersiell linje- och beställningstrafik med buss. I vår verksamhet ryms även all typ av service och underhåll av tunga nyttofordon. Vår årliga omsättning är cirka 2,65 miljarder kronor. Din roll Som mekaniker hos Bergkvara får du en varierad och utvecklande vardag. Du arbetar med allt från service och underhåll till avancerad felsökning, diagnos och reparationer. Arbetet sker både självständigt och i team, där du tillsammans med verkstadsansvarig eller teamledare planerar dina uppgifter. Detta ger dig stora möjligheter att påverka din egen utveckling och arbetsdag. Skiftarbete kan förekomma. Vid anställningsstart får alla nyanställda en gedigen introduktion. Därefter har du kontinuerliga utvecklingssamtal med din närmaste chef för att identifiera dina utvecklingsmöjligheter. Vi investerar i vår personal och erbjuder de bästa förutsättningarna för att du ska kunna växa tillsammans med oss. Vi vill att du ska känna stolthet över ditt arbete varje dag! Kvalifikationskrav För att lyckas i rollen som mekaniker ser vi gärna att du har: Fordonsteknisk utbildning på gymnasienivå Erfarenhet av fordonstekniskt arbete, gärna inom buss eller andra tunga fordon B-körkort God datorvana Meriterande: C- och/eller D-körkort Erfarenhet av diagnosverktyg eller annan spetskompetens inom fordonsteknik Erfarenhet av reparationsarbete på elbussar Certifieringar för alkolås, AC mm. Din profil Du är noggrann, fokuserad och flexibel samt har en stark samarbetsförmåga. Du tar ansvar för ditt arbete, prioriterar uppgifter effektivt och löser problem självständigt. Säkerhet är alltid av högsta prioritet hos oss, och vi förväntar oss att du bidrar till en ren, organiserad och trygg arbetsmiljö. Ansökan Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag.

2 maj 2025
Sista ansökan:
19 oktober 2025
Hästtjej söker assistent i Kristianstad
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Jag är en tjej i 27-årsåldern som har en cp-skada med synnedsättning, vilket innebär begränsad syn. Jag söker en personlig assistent som kan hjälpa mig i min vardag. Jag behöver hjälp med olika sysslor, såsom hushållsarbete, inköp, matlagning, vägledning i min omgivning och stöd vid personlig hygien.  Jag bor i Kristianstad och lever ett aktivt liv med många intressen - jag älskar ridning, simning, shopping och umgås med vänner och familj. Smink och hår är också något jag tycker är roligt, så jag ser gärna att du kan hjälpa mig med det. Jag jobbar 2 dagar i veckan på en ridskola, där jag behöver stöd och assistans. Eftersom ridning är en stor passion för mig, vore det fantastiskt om du har hästvana och känner dig bekväm med att vara runt hästar. Tjänsten innebär arbetspass under följande arbetstider vardag som helg: Dagpass 7:30-13:30, 9:00-13:00 Kvällspass 14:00-18:00, 18:00-22:00 Omfattning: 60% Antal tjänster: 1 deltid Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Om dig - Vi söker dig som är lyhörd, ansvarstagande, har goda kunskaper i det svenska språket, god kommunikativ förmåga samt vana vid hjälpmedel och stöttning. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet inom personlig assistans. Viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Vilket kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Krav på att du Har tidigare erfarenhet inom personlig assistans Har manuellt körkort Har stor hästvana Inte är pälsdjursallergiker. Meriterande om du  Har tillgång till egen bil Är rökfri Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!  Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.  Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

2 maj 2025
Sista ansökan:
19 oktober 2025
Lagerarbete med skjutstativstruck
Pike Personal AB
Lager- och terminalpersonal

Nu söker vi dig som har erfarenhet av att köra skjutstativstruck för ett inhyrningsuppdrag på 4 månader. Företaget är en tillverkande industri som har ett komplett produktsystem för golv och tillverkar lacker, limmer, oljor och rengöringsprodukter. Till lagret söker vi nu en medarbetare med god vana av att köra skjutstativstruck. Arbetet består bland annat av godsmottagning, utleverans samt plocka och packa orders. Du kommer dagligen att arbeta i SAP och har du tidigare kunskap och erfarenhet inom detta är det meriterande. Uppdraget förväntas pågå från mitten av maj fram till mitten av september. Tjänsten är förlagd på heltid, måndag – fredag med arbetstid 7.30-16.00. Du kommer under den första perioden vara placerad på företagets stora lager i Staffanstorp, och under den sista perioden vara placerad på företagets lager i Malmö. För att vara aktuell för tjänsten ska du kunna arbeta hela perioden. Det finns inget utrymme för någon sommarledighet. Om dig: Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av lagerarbete, gärna i liknande arbetsmiljö. Det är en tjänst som kräver att du är självgående och att du kan ta eget ansvar, samt att du är flexibel och hugger i där det behövs. Du kommer att arbeta i team så det är av stor betydelse att du är en lagspelare som har god förmåga att kommunicera. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav för tjänsten samt att du kan tala och förstå engelska obehindrat. Det läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt: Lön - enligt avtal Företaget arbetar för jämställdhet samt för en drogfri arbetsplats. Tjänsten är en inhyrning via PIKE Personal. Varmt välkommen in med din ansökan idag. PIKE Personal verkar som en extern HR-Partner där vi bistår våra kunder med personallösningar. Vi arbetar med rekrytering och personaluthyrning för såväl tjänstemän som kollektivpersonal – från kontor till produktion.

2 maj 2025
Sista ansökan:
19 oktober 2025
Senior Project Manager
Terranet Tech AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

JOIN US IN PIONEERING URBAN TRAFFIC SAFETY At Terranet AB, we are looking for a Senior Project Manager to join our team. Location: Lund Job Type: Full-Time About the role At Terranet, we are developing next-generation technology to make urban traffic safer. We are now looking for an experienced and passionate Senior Project Manager to join our team. In this role, you will be responsible for planning, executing, and delivering projects tailored to customer needs while ensuring customer satisfaction and alignment with the company's goals. Bridging the gap between the customer and the internal teams to ensure clear communication, expectations, managing resources, and driving the project to successful completion within agreed timelines. In this role, you will work closely with our engineering team, which includes both software and hardware specialists. You’ll be part of a collaborative and open-minded team where we tackle challenges together, and every idea and contribution counts. Role and responsibilities Define project scope, objectives, and deliverables. Act as the scrum Master for the daily activities. Develop detailed project plans, timelines in collaboration with stakeholders and the team. Act as the main point of contact for customers throughout the project lifecycle. Understand customer requirements and ensure alignment with project goals. Address customer concerns, provide updates, and maintain clear communication. Coordinate internal teams to deliver on project objectives. Identify potential risks and develop mitigation strategies. Oversee day-to-day project activities, ensuring milestones are met. Monitor project performance and report progress to both customers and internal stakeholders. About you Strong project management skills with more than 5 years' experience. Experience in risk management, and resource allocation. Technical knowledge related to the automotive industry (ADAS, AD). Strong problem-solving and decision-making abilities. Experience as Scrum Master to lead the product development team. Ability to travel from time to time to meet with the customers. Ability to write and create reports for both internal and external. What we offer We believe in creating a workplace where you can grow, succeed, and enjoy your work. At Terranet, our culture is built on our core values: Pioneering, Trustworthy, and Collaborative. These values shape how we work together, develop technology, and drive innovation. Here’s what you can expect when joining us: A modern workspace – We’ve recently moved into a new office at IDEON, Lund. Flexible working hours – Balance your professional and personal life in a way that works for you. A strong team culture – We believe in openness, teamwork, and supporting each other. Feedback is encouraged, and every idea is valued. Wellness benefits – We encourage an active lifestyle and offer a yearly healthcare allowance for health-related activities. Pension & health insurance – To ensure your well-being. Weekly breakfast – Every Wednesday, we start the day together with breakfast. Growth opportunities – Attend industry events, conferences, and workshops to develop your skills. We’d love to hear from you If you are a skilled Senior Project Manager, we’d love to hear from you. Be part of developing next-generation technology for safer and smarter driver assistance systems. Please send your resume and a cover letter detailing your qualifications and how you can contribute to our team. Questions? – Contact [email protected]  About the application process This is a continuous recruitment process, and we will contact relevant candidates directly. Please submit your application as soon as possible. Terranet is an equal opportunity employer. We celebrate diversity and are committed to creating an inclusive environment for all employees. About the company Terranet develops technology that goes beyond traditional anti-collision systems. Instead of analyzing entire image frames, our solution detects changes at the pixel level—making it faster, smarter, and more efficient. AI enhances object classification, improving precision when identifying and responding to potential obstacles. The result? Faster reactions and a safer traffic environment for everyone. We are a Nasdaq First North Premier Growth Market-listed company with offices in Lund and Gothenburg. Today, we are a team of around 23 employees—primarily engineers—who are passionate about technology and pioneering the future of urban mobility. https://terranet.se/ Mobilvägen 10, 223 62 Lund Theres Svenssons gata 13, 417 55 Göteborg

2 maj 2025
Sista ansökan:
19 oktober 2025
Bussmekaniker till Bergkvara Buss - Simrishamn
Fordonsakademin Sverige AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Nu söker vi en bussmekaniker till vår kund Bergkvara Buss i Simrishamn. Ta chansen och sök idag! Detta är en direktrekrytering och du blir anställd direkt hos Bergkvara Buss Om Bergkvara Bergkvaras verksamhet kännetecknas av närhet, mänsklighet och handlingskraft. Det kollektiva resandet utvecklas snabbt med ett stort fokus på hållbarhet och teknisk utveckling. Vi är med och driver den utvecklingen. Bergkvara är en av Sveriges ledande aktörer inom kollektivtrafik. Med verksamhet på cirka 40 orter och över 2 500 engagerade medarbetare bedriver vi busstrafik och spårburen trafik inom upphandlad kollektivtrafik samt skoltrafik och kommersiell linje- och beställningstrafik med buss. I vår verksamhet ryms även all typ av service och underhåll av tunga nyttofordon. Vår årliga omsättning är cirka 2,65 miljarder kronor. Din roll Som mekaniker hos Bergkvara får du en varierad och utvecklande vardag. Du arbetar med allt från service och underhåll till avancerad felsökning, diagnos och reparationer. Arbetet sker både självständigt och i team, där du tillsammans med verkstadsansvarig eller teamledare planerar dina uppgifter. Detta ger dig stora möjligheter att påverka din egen utveckling och arbetsdag. Skiftarbete kan förekomma. Vid anställningsstart får alla nyanställda en gedigen introduktion. Därefter har du kontinuerliga utvecklingssamtal med din närmaste chef för att identifiera dina utvecklingsmöjligheter. Vi investerar i vår personal och erbjuder de bästa förutsättningarna för att du ska kunna växa tillsammans med oss. Vi vill att du ska känna stolthet över ditt arbete varje dag! Kvalifikationskrav För att lyckas i rollen som mekaniker ser vi gärna att du har: Fordonsteknisk utbildning på gymnasienivå Erfarenhet av fordonstekniskt arbete, gärna inom buss eller andra tunga fordon B-körkort God datorvana Meriterande: C- och/eller D-körkort Erfarenhet av diagnosverktyg eller annan spetskompetens inom fordonsteknik Erfarenhet av reparationsarbete på elbussar Certifieringar för alkolås, AC mm. Din profil Du är noggrann, fokuserad och flexibel samt har en stark samarbetsförmåga. Du tar ansvar för ditt arbete, prioriterar uppgifter effektivt och löser problem självständigt. Säkerhet är alltid av högsta prioritet hos oss, och vi förväntar oss att du bidrar till en ren, organiserad och trygg arbetsmiljö. Ansökan Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag.

2 maj 2025
Sista ansökan:
19 oktober 2025
Servicerådgivare till Bilia Lexus - Malmö
Fordonsakademin Sverige AB
Övriga förmedlare

Nu söker vi en stjärna till rollen som servicerådgivare med förmågan att sätta kunden i fokus till vår kund Bilia Lexus i Malmö. Ta chansen och sök idag!  Letar du efter en karriär som ger dig möjligheten att arbeta med en premium bilvarumärke? Vi på Bilia söker en Servicerådgivare till vår Lexus-anläggning i Malmö. Om du har en passion för kundvård i toppklass där kunden istället ses som en gäst, då kan detta vara rollen för dig! Detta är en direktrekrytering och du blir anställd direkt hos Bilia. Om Bilia Lexus Malmö Bilia är en ledande aktör inom bilindustrin i Sverige och erbjuder skräddarsydda lösningar för bilförsäljning och service. Lexus-anläggningen i Malmö är känd för sin toppkvalitet och utmärkt kundvård. Som medarbetare hos oss får du arbeta i ett inspirerande och modernt arbetsklimat där innovation och hög standard är i fokus. Arbetsuppgifter I rollen som Servicerådgivare kommer du att fungera som den primära kontakten för våra kunder, från första mötet till avslutad fordonsservice. Du kommer att ansvara för att boka servicetider, hantera kundfrågor, ta betalt och säkerställa att hela kundupplevelsen är av högsta kvalitet. Dina kunskaper i fordonsteknik hjälper dig att ge rådgivning och skapa skräddarsydda serviceplaner för våra värdefulla kunder. Krav för tjänsten Erfarenhet av kundhantering, gärna inom bilbranschen Starka kommunikativa färdigheter och intresse för tekniska detaljer Förmåga att växla snabbt mellan olika arbetsuppgifter och behålla servicefokus B-körkort (Manuell växellåda) Kunskaper inom Kobra Meriterande Erfarenhet av arbete med premium- eller lyxbilmärken Kännedom om Lexus speciella serviceprotokoll och standarder Kunskap om bilunderhåll och tekniska uppdateringar Personlig profil Vi söker dig som är serviceinriktad, noggrann och entusiasmerad av att ge kunder en exceptionell bilupplevelse. Du är självgående, har ett gott öga för detaljer och trivs i en dynamisk miljö där dina insatser värdesätts. Din förmåga att hantera flera uppgifter och samtidigt behålla en positiv inställning är nyckeln till framgång i denna roll. Ansökan Vid frågor om tjänsten kontakta Johanna via mail: [email protected]. Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag. Om Bilia Bilia är en av de största bilkedjorna i Norden och erbjuder ett omfattande sortiment av tjänster och produkter. Vårt mål är att alltid leverera högkvalitativa lösningar som förbättrar bilägares upplevelser. Hos Bilia arbetar vi med både nytänkande och tradition för att möta våra kunders behov över hela Sverige.

2 maj 2025
Sista ansökan:
10 oktober 2025
Personlig assistent sökes till man i Vellinge
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten - Vi söker nu personliga assistenter som kan arbeta extra vid behov och är tillgänliga under sommaren.  Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 08:00 - 16:00, 16:00 - 22:00 (mån-sön) 22:00 - 08:00 (vaken natt kan förekomma) Om kunden - Jag är en 60 årig man som bor i en villa i Gessie utanför Vellinge med min fru. Jag sitter i rullstol och behöver hjälp med det mesta men jag berättar för dig om det är något jag vill. Då det sker en del förflyttningar så är det bra ifall du klarar av detta. Jag har trach vilket är en fördel om du har arbetat med det tidigare, men du kommer att få upplärning och utbildning.  Jag älskar att titta på sport, och fotboll är något som ligger mig särskilt varmt om hjärtat. I arbetet kommer du spendera mycket tid i mitt hem, där jag känner mig som mest bekväm. Det är viktigt att vi har en bra personkemi och någon som förstår vad assistansyrket innebär, eftersom jag har stora omvårdnadsbehov. Om du tycker om sport och har erfarenhet inom assistans, ser jag fram emot att höra från dig! Om dig - Du som söker bör vara lyhörd, ha en stor social förmåga och nära till skratt. Du är även ansvarstagande, flexibel och empatisk då du kommer att fungera som ett stöd för kunden i sin vardag. Arbetet består av allt från personlig hygien, påklädning, till hjälp att utföra fritidsaktiviteter. Du är en person som är lugn och trygg i dig själv. Krav att du är Rökfri Har erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vård och omsorg Meriterande om du har Körkort och tillgång till bil ( Det går bussar dit men det är en fördel om man har körkort och bil ) Omfattning: Timvikariat, extra under sommaren Antal tjänster: 2 Tillträde: Enligt överenskommelse. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!  Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.  Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

2 maj 2025
Sista ansökan:
24 september 2025
KOCK
Hotell Mossbylund AB
Kockar och kallskänkor

SKAPA MOSSBYMAGI MED OSS Vill du vara en del av ett produktivt köksteam? Våra kök behöver nu förstärkning av erfarna och kreativa kockar. Vi söker dig som har erfarenhet av restaurangarbete sedan tidigare och som brinner för att skapa matupplevelser för våra gäster. VEM ÄR DU? - Du ska en gymnasial utbildning inom Hotell-och restaurangprogrammet med kockinriktning eller motsvarande. - Vi lagar mat på hög kulinarisk nivå och hållbarhet står oss varmt om hjärtat. Därför ser vi gärna att du har ett genuint intresse för hållbarhet och har en passion för bra råvaror. - Vi värdesätter personliga egenskaper som att du är positiv och har lätt för att samarbeta med andra i köksteamet men också vågar ta egna initiativ. - Du har även en förmåga att planera, strukturera arbetet effektivt samtidigt som du kan hålla en hög service- och kvalitetsnivå på det du levererar. -Du ser betydelsen av nöjda gäster, lyssnar till gästens behov samt känner ansvar för helheten. DETTA ERBJUDER VI Vi erbjuder en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Din arbetsplats kommer att vara på Hotell Mossbylund och på Bongska Huset. Vi erbjuder fantastiska kollegor, en familjär stämning och stora möjligheter till utveckling. Som anställd får du dessutom njuta av förmåner som fantastisk restaurangmat, träning, spabehandlingar och övernattning till rabatterat pris. VEM ÄR VI? Hotell Mossbylund är en strandnära pärla beläget vid Skånes sydkust, 45 minuter från Malmö. Lillasyster Bongska Huset ligger i Abbekås hamn som vi öppnade i april 2021. Där hittar du en till krog, hotell, kafé, butik och bageri. Vi lägger stor vikt vid hållbarhet och värnar om en familjär atmosfär med högt i tak och korta beslutsvägar. Här får du kollegor som delar din passion för service och som tillsammans med dig vill skapa Mossbymagi för alla våra gäster. REDO ATT ANSÖKA? Om du känner att du är rätt person för denna tjänst, skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team.

2 maj 2025
Sista ansökan:
19 oktober 2025