Vill du vara med och göra skillnad i vardagen för våra kunder? Vi söker nya medarbetare till Ekens assistans! Vi söker assistenter till en aktiv kvinnlig kund i 50 års åldern, bosatt i Lund. Schemalagd arbetstid 08.45-23.45. Arbete förekommer måndag - söndag. Kunden söker dig som är lugn och trygg och med stor empati och icke rökare. Du är med fördel en pigg och aktiv person med en god portion humor. Kunden ser gärna kvinnliga sökande. Det är ett plus om du intresserad av sällskapsspel och handarbete. Arbetet innebär att hjälpa kunden med allt från personlig hygien till att leva ett så rikt liv som möjligt. Löpande urval sker. Varmt välkommen med din ansökan! Företagsinformation Ekens Assistans är en assistansanordnare med fokus på kvalité. Vi har kontor i Furulund och har en god tillgänglighet för såväl kunder som personal. Närhet, Medbestämmande och Integritet är nyckelord i vår verksamhet. Vår utgångspunkt är att alla människor har rätt att leva ett självständigt liv utifrån sina förutsättningar för att få största möjliga frihet och glädje i livet. Som anställd hos Ekens Assistans omfattas du av Almega/Vårdföretagarnas kollektivavtal med avtalad tjänstepension, utbildning och friskvård.
We are looking for new home cleaners to join our team in Vellinge. Are you our next star? Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who likes to work independently and is driven by quality and customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 7 – 17. Have a valid B driving license and access to own car. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you are responsible for cleaning our customers’ homes to the highest quality. Your mission is always to provide the best service possible. You work independently and are responsible for your clients’ satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i Vellinge. Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 7 – 17. Ha ett giltigt B-körkort och tillgång till egen bil. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska eller motsvarande. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!
Det här är ett jobb för dig som är driven, vill utvecklas i din yrkesroll och bidra till hälsa och livskvalitet för dem som bor hos oss. Här får du bra arbetstider, jobba självständigt och ha frihet att utforma dina arbetsdagar. Om Villa Roos Park Villa Roos Park är ett modernt, demensvänligt äldreboende i Staffanstorp. Här finns 63 lägenheter, en stor trädgård, odlingslotter samt inglasad vinterträdgård - 8 av platserna är reserverade för korttidsvård. Verksamheten är specialiserad och anpassad för boende med demens, vilket präglar utformning och inredning. Vi söker nu en sjuksköterska för ett vikariat på cirka 1 år. Hos oss på Vardaga får du också engagerade kollegor och duktiga chefer, utbildningar, karriärmöjligheter samt flera förmåner. Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Bra schema och arbetstider: Dagtid helgfri måndag-fredag Hög kvalitet och stöd av tydliga rutiner: Lättillämpliga rutiner, styrdokument, checklistor och kvalitetsledningssystem ger dig ett omfattande stöd i arbetet. Kompetensutveckling: Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisation Lära med en mängd kurser. Bra ledning och korta beslutsvägar: Din chef finns nära till hands för stöd och för att bolla idéer. En av boendets sjuksköterskor sitter också alltid med i den lokala ledningsgruppen. Gemenskap och stöd: Du jobbar nära sjuksköterskekollegor, gruppchefer och omvårdnadspersonal. Inom Vardaga finns ett nationellt nätverk för sjuksköterskor för att utväxla inspiration och kunskap. Förmånsportal med rabatter: Köp till exempel biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra priser. Höjdpunkterna är baserade på svar från Vardagas 180 sjuksköterskor som listat sina bästa argument för att jobba hos oss. Läs mer om deras svar här. Om rollen Du är spindeln i nätet kring de boendes hälso- och sjukvårdsinsatser och jobbar för att ge livskvalitet. Du ansvarar för att medicinska ordinationer följs. Regelbundet genomför du riskbedömningar och uppföljningar för att säkerställa god kvalitet i verksamheten. Samarbete och stöd Du ingår i ett team med omsorgspersonal, sjuksköterskor, arbetsterapeut och fysioterapeut. En viktig roll för dig är att coacha och utbilda omsorgspersonalen så att ni tillsammans ger varje boende ett så gott liv som möjligt. I detta jobbar du nära boendets gruppchefer som är ansvariga för omsorgspersonalen. Våra gruppchefer coachar också och jobbar tillsammans med teamen i det dagliga arbetet. Lära känna de boende Att förstå de boendes önskemål och se små förändring i deras hälsa och sjukdomstillstånd är många gånger avgörande för korrekta bedömningar och beslut. Tydliga rutiner För att skapa trygghet och tydlighet för dig som sjuksköterska finns ett omfattande stöd i form av praktiska och lättillämpliga rutiner, styrdokument och checklistor. Vårt kvalitetsledningssystem heter Qualimax och är branschledande. Som ny sjuksköterska hos oss deltar du i vårt digitala introduktionsprogram tillsammans med din mentor för att säkerställa att du får en tydlig introduktion med målet att snabbt komma in i arbetet och våra rutiner. "Bra samarbete är det allra viktigaste." - Annelie Stavås, sjuksköterska och gruppchef, Göteborg Om [Fyll i namn på enheten] [Fyll i: Berätta kort om enheten] [Instruktion: Några extra saker som du gärna får tänka till om ni har hos er hittar du i listan nedan. Behåll de delar som stämmer in på en beskrivning av er enhet. OBS! Radera övriga och denna instruktion] Din erfarenhet och kunskap Du är legitimerad sjuksköterska och vi ser gärna att du har arbetat några år inom äldreomsorgen. Våra boende är ofta multisjuka och det kräver att du har både översiktliga kunskaper kring olika sjukdomar och tillstånd samt ett intresse för den åldrande människan. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi önskar att du gillar att jobba självständigt och att ha friheten att utforma dina arbetsdagar är trygg i din roll som sjuksköterska och kan fatta snabba beslut och föra en diskussion med ansvarig läkare tar egna initiativ, har skinn på näsan och vågar ta för dig tycker om att ha en ledarroll och att stötta dina kollegor är van att strukturera och organisera ditt arbete. "Jag har alltid blivit trodd och satsad på och när man har idéer så lyssnar arbetsgivaren. " - Mårten Hedberg, Medicinskt ansvarig sjuksköterska, Stockholm Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Mitten av maj 2025 eller efter överenskommelse Sista ansökningsdag: 250415 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: Christina Åhlin, enhetschef: [email protected]. Observera att det inte går att ansöka via E-post. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Facklig kontakt: Vårdförbundet Mail: [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Läs mer om oss på www.vardaga.se
Annonstext Telescope Services har som konsultbolag sedan början av 2000-talet anställt och flyttat ingenjörer och specialister från hela världen till Sverige. Idag har vi circa 150 stycken utländska ingenjörer på konsultuppdrag hos flertalet av våra olika klienter. Vårt huvudkontor är placerat i Lund, men vi har rekryteringskontor i över 10 olika länder. We are looking for motivated Automation Engineers with broad knowledge in PLC programming. Requirements: PLC and HMI SW development Extensive experience in developing, integrating, and commissioning industrial automation system. Excellent communication and collaboration skills Good to have: Rockwell Motion Rockwell Studio 5000 Logix designer Siemens TIA portal Matlab, Python, Jira, GIT EPICS Hardware design for PLC based control systems Experience with facility automation with ABB systems Experience of working with radioactive waste management and/or nuclear power plants
Vill du arbeta som säljare mot dagligvaruhandel? L-Bakery söker nu en engagerad och självgående säljare som vill vara med att etablera deras laktos- och glutenfria produkter i större utsträckning på den svenska marknaden. Om rollen Som säljare hos L-Bakery kommer du att ansvara för att sälja in och marknadsföra våra produkter till dagligvaruhandeln. Du bygger långsiktiga relationer med butikspersonal, driver försäljning och säkerställer att våra produkter har en framträdande plats i butik. Du ansvarar även för att köra ut produkterna till kunderna. Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter kommer bland annat att vara: Besöka och utveckla samarbetet med dagligvaruhandel inom ditt distrikt Säkerställa synlighet och tillgänglighet för våra produkter i butik Genomföra kampanjer och aktiviteter för att driva försäljning Bygga goda relationer med butikschefer och butikspersonal Analysera försäljningsresultat och identifiera tillväxtmöjligheter Vi söker dig som har: Erfarenhet av försäljning inom dagligvaruhandeln (meriterande men inget krav) Är driven, självgående och trivs med att arbeta mot uppsatta mål Har ett intresse för bageriprodukter och matbranschen Är en skicklig relationsbyggare och trivs i mötet med kunder Har B-körkort och kan resa inom distriktet Vi erbjuder: Möjlighet att representera ett starkt varumärke med produkter av hög kvalitet En roll där du får stor frihet under ansvar Konkurrenskraftig lön och förmåner En dynamisk och utvecklande arbetsmiljö Möjlighet till att vara med på en expansiv resa Ansökan I denna rekrytering samarbetar L-Bakery med Rubino Rekrytering För frågor om tjänsten, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Elin Gustafsson, +46 73 503 41 42, eller Hanne Rubino, +46 739 015 911. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart du kan. Om oss L-Bakery AB är dotterbolag till den finska bolaget Laitilan Leipä Oy som grundades 1974. Idag har Laitilan Leipä Oy två bagerier, varav ett är helt dedikerat till glutenfria produkter. Sortimentet består enbart av hållbara bakverk. Alla produkter är laktosfria, och vissa är även mjölkfria. Vi har en nationell verksamhet i Finland och sysselsätter totalt 40 personer. Förra året expanderade Laitilan Leipä Oy till den svenska marknaden under varumärket L-Bakery, där vi levererar våra unika produkter till livsmedelsbutiker. Vårt fokus på att tillgodose kunders behov av kosthållningar har skapat stort intresse, vilket ger oss en stabil grund för fortsatt expansion.
Är du en tekniskt lagd person med arbetserfarenhet inom produktion? Är du intresserad av att jobba inom den medicintekniska branschen? Om tjänsten: Vi söker dig som vill arbeta som maskinoperatör hos vår kund i Torekov, strax utanför Ängelholm. Arbetsuppgifterna innefattar montering av färdigproducerade detaljer, maskinskötning, materialpåfyllning, samt inställning och omställning av maskiner. Du kommer även att kontrollera förpackningar och bipacksedlar. Dokumentation på både svenska och engelska ingår i arbetet. Tjänsten är på heltid med 2-skift, och start sker enligt överenskommelse. Vem är du? Som person har du ett stort intresse för teknik och besitter ett noggrant tillvägagångssätt. Du har lätt för att sätta dig i nya arbetsuppgifter, har ett genuint intresse för produktion och besitter god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och ser möjligheter i ditt arbete och vill arbeta proaktivt för en välfungerande drift. Krav för tjänsten: Rök- och snusfri Datorvana/tekniskt lagd Körkort och tillgång till bil Erfarenhet av att jobba i produktion/lager God förståelse i svenska och engelska både tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av extrudering eller formsprutning Erfarenhet av läkemedelsindustrin och arbete i renrum Truckkort A+B Ansökan Varmt välkommen med din ansökan via ansökningslänk nedan! Ansökningarna behandlas löpande och konfidentiellt. Observera att vi ej har möjlighet att behandla ansökningar som inkommer via mail eller andra kanaler. Vid frågor om tjänsten når du oss under vardagar, kl. 08-17 på 042-21 02 99. Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se.
Korta fakta om jobbet Omfattning: Heltid Varaktighet: Tillsvidare Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning Antal jobb: 2 Kvalifikationer Språkkrav Svenska Engelska Meriterande Alla övriga språk Om jobbet Som Pre Sales Representative/mötesbokare, har du en nyckelroll i företagets och teamets framgångar. Du skapar kundmöten, och banar därför väg för företagets försäljningsmöjligheter. Detta gör du genom att alltid ha en relevant prospekt-lista, och genom en konstant hög samtals-och mejlaktivitet. Du arbetar tillsammans med ditt team för att oavbrutet effektivisera processen från segmentering till ett välförankrat bokat kundmöte. Du kommer att ingå i ett utav företagets inspirerande team, där dina tankar och idéer tillsammans med dina kollegors, kommer att bidra till och forma företagets framtida kultur. Du arbetar med såväl egna som teamets gemensamma mål, och du kommer dagligen att få coachning och stöd av teamets försäljningschef. Allt för att du ska lyckas så bra som möjligt i din roll! Vem är du? Du är en positiv och uthållig person, med stor känsla för ansvar och organisering i ditt arbete. Du är skicklig på att kommunicera med olika typer av människor, och gör alltid ditt yttersta för att upprätthålla en god kommunikation i varje samtal med kunder. Du är tävlingsinriktad och strävar i alla lägen efter att prestera på bästa nivå. Vi erbjuder Fast lön + hög provision Löpande och gedigna säljutbildningar Möjligheten att prospektera gedigna tjänster En möjlighet att vara med på en utmanande och stimulerande resa En utvecklande och inspirerande miljö Kort uppstartssträcka Säljtävlingar med attraktiva priser Interna karriärmöjligheter Om Säljpitch.se Säljpitch hjälper företag att öka sin försäljning på kundens mest gynnsamma sätt, och vi är flexibla i vårt tillvägagångssätt. Vi expanderar ständigt, och är just nu i en fas där ett av våra affärsområden behöver extra förstärkning. Övrig information: Tjänstens omfattning: Heltid. Tillträde: Enligt överenskommelse Plats: Helsingborg, fri parkering, och kollektivförbindelser (Buss och tåg) precis intill kontoret.
Korta fakta om jobbet Omfattning: Heltid Varaktighet: Tillsvidare Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning Kvalifikationer Meriterande Innesäljare - 1-2 års erfarenhet Utbildning Meriterande Gymnasial utbildning Flerspråkighet Kompetenser Meriterande Försäljningsvana, uppsökande försäljning företag Uppsökande försäljning Försäljningsvana, telefonförsäljning Digital marknadsföring/Onlinemarknadsföring Marknadsföring/PR Språkkrav Svenska Engelska Om jobbet Innesäljare Bolaget är snabbt växande och riktar in sig på företag av varierande storlek. Vårt team består utav ett härligt gäng resultatdrivna killar och tjejer, som trivs med ett högt arbetstempo. Vår atmosfär är familjär, och det är viktigt för oss att alla trivs och känner glädje på jobbet. Din uppgift kommer att vara att kontakta kunder, nya som befintliga, där säljmålen är konkreta. Telefon och mejl, är där du främst kommunicerar med dina kunder, och det är viktigt att du känner dig bekväm med detta. Profil Vi tror att du har en vilja, och ett driv, att utvecklas inom säljyrket – och det här är därför rätt plats för dig! Vi efterfrågar ingen tidigare erfarenhet, utan det viktigaste är att du är motiverad, har energi och ett engagemang. Hos oss trivs lagspelare bäst, och du motiveras av att påverka din egen lön - Vi erbjuder dig en fast lön och den högsta provisionen i branschen. Ansökan Du är välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Skicka din ansökan idag! Lönetyp: Fast lön + provision Övrig information: Tjänstens omfattning: Heltid. Tillträde: Enligt överenskommelse Plats: Helsingborg, fri parkering, och kollektivförbindelser (Buss och tåg) precis intill kontoret.
Korta fakta om jobbet Omfattning: Heltid Varaktighet: 6 månader eller längre Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning Kvalifikationer Språkkrav Svenska Engelska Meriterande Alla övriga språk Om jobbet Nu söker Säljptich dig som vill jobba i ett starkt växande företag. Vi söker dig som kan arbeta heltid och trivs i ett högt tempo, med telefonen som främsta verktyg Är Säljpitch något för dig? Vi ger dig en arbetsplats där engagemanget är stort och tempot högt. För att bygga en miljö där idéerna kan slå gnistor rekryterar vi nyfikna och drivna människor, som vi uppmuntrar till att ta ansvar för att nå gemensamt satta mål. Vi jobbar aktivt med entreprenörskap och nytänkande, och är stolta över vår framgångsanda, vilken kännetecknas av laganda, ärlighet och kundfokus. Med tydlig innovation som grund, vågar vi testa nya vägar som leder till ännu bättre reslutat för oss såväl som för våra kunder. Vad kommer du att arbeta med? Som kundtjänstmedarbetare hos säljpitch ansvarar du för all kundservice och kundnära administration inom företaget. Vi erbjuder dig en spännande och utvecklande roll med mycket kundkontakt och möjlighet att jobba både självständigt och i grupp. Efter introduktionsutbildning, som omfattar olika områden inom företaget, kommer du att vara redo att ge våra kunder en bra serviceupplevelse. På Säljpitch har vi ett starkt kund- och försäljningsfokus, vilket innebär att du bör trivas med att arbeta strukturerat utifrån tydligt satta mål för prestation, och uppskatta uppföljning och mätning av denna. Du bör ha ett genuint intresse i att föra en dialog med våra kunder och ständigt arbeta för att överträffa dessas förväntningar. Vem är du? Vi söker dig med en positiv inställning till livet, en känsla för god service och kvalitet, och med ett starkt resultatfokus. Att du är flexibel och gillar att arbeta i ett tillväxtorienterat företag med högt tempo och snabba beslut, ser vi som en självklarhet! Vill du vara med på vår framgångsresa? Ansök idag! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista annonseringsdatum. Inkom därför med din ansökan snarast! Övrig information: Tjänstens omfattning: Heltid. Tillträde: Enligt överenskommelse Plats: Helsingborg, fri parkering, och kollektivförbindelser (Buss och tåg) precis intill kontoret.
Säljpitch är ett snabbt växande säljbolag som riktar in sig på företag stora som små, men nu även privatpersoner. Vårt B2C-team består utav ett härligt gäng med både tjejer och killar. Teamet är ett resultat drivet gäng och stimuleras av ett högt arbetstempo. Vår atmosfär är familjär, och det är viktigt för oss att alla trivs och känner glädje på jobbet. Tidigare erfarenhet inom sälj är meriterande men inte ett måste, då vi utbildar och coachar våra medarbetare dagligen. Tjänsten erbjuder ett bra lyft i karriären och kommer ge er möjligheten till att bygga på kunskap inom företagsutveckling, försäljning och hur man arbetar strategiskt inom försäljningsprocesser. Vi erbjuder: Kontor i Helsingborg, nära Ramlösa tågstation och busshållplatser. Möjligheten att påverka din lön; vi har branschens bästa provision. En grundlig utbildning och kontinuerlig coachning till alla nyanställda. Många roliga aktiviteter, AW:s och tävlingar. Vem är du? Vi söker dig som ser ljust på din framtid, har en stark målmedvetenhet och vilja att ta dig framåt. Vi har inga förkunskapskrav, utan vill att du ska känna dig trygg i att vi vägleder dig i arbetet. Det absolut viktigaste för oss är att du ser positivt på din framtid, är initiativrik i ditt arbetssätt och vill lära dig nya saker. Att vara orädd och social, ser vi som stora fördelar i arbetet.
Välj ett jobb för att visa detaljer