Junior Software Developer - Azure DevOps Migration Focus
Strategic 9 AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

We are seeking experienced Azure DevOps Engineers to execute the migration of on-premises or legacy CI/CD environments (e.g., TFS) to Azure DevOps Services (ADO). The ideal candidate will have hands-on experience in writing migration scripts, testing/execution in sandbox environments, and post-migration support, ensuring a seamless transition with minimal disruption to development workflows.Required Skills & Qualifications: • 3+ years of working experience with Azure DevOps Services (Repos, Pipelines, Boards, Artifacts) • Strong understanding of Git, branching strategies, and version control migration • Proficient in PowerShell, YAML, and automation scripting • Extensive experience working with Microsoft Rest APIs • Experience with DevOps-as-code and/or Infrastructure-as-Code (e.g., ARM, Bicep, Terraform) • Excellent troubleshooting and communication skills • Experience with Agile and DevOps principlesPreferred Qualifications: • Microsoft certifications (e.g., AZ-400: Designing and Implementing Microsoft DevOps Solutions). • Experience with Azure services, monitoring, and governance. • Familiarity with DevOps migration tools (e.g. Azure DevOps Migration Tools such as NakedAgility). • Knowledge of compliance and security in cloud-based DevOps environments.

26 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Pedagogisk samordnare sökes till stöd i boende vuxen
Lunds kommun
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Brinner du för ett arbete där du får vara en del av att bekämpa hemlösheten? Är du inställd på att det krävs tid och tålamod att arbeta med förändring? Är du, liksom vi, inställda på att flexibilitet och kreativa lösningar är en viktig del för att nå våra mål? Är du van vid att coacha och vägleda i det dagliga arbetet, vågar tänka "utanför boxen" samt har några års erfarenhet av att arbeta med liknande målgrupp? Ser du lösningar i stället för problem? Är du nyfiken och har lätt att skapa relation? Vågar du utmana dina kollegor att tänka i nya banor? Då kanske just du är personen vi söker. Om rollen och dina arbetsuppgifter Som pedagogisk samordnare kommer du att stödja och vägleda kollegorna och vara delaktig i det dagliga arbetet inom enheten i samråd med enhetschef. Du inspirerar och entusiasmerar och är en trygg person i det dagliga arbetet genom att bland annat närvara vid överlämningar och följa upp arbetet som utförs.  Du kommer att stödja enhetschefen i enhetens utvecklings- och förbättringsarbete. Du är även en resurs i samarbete med enhetschef och verksamhetsutvecklare att inhämta och sprida ny kunskap om pedagogiska förhållningsätt och metoder för verksamheten. Du utgör ett metodstöd för att öka och vidmakthålla användandet av MI som förhållningssätt,  följa upp genomförandeplaner och planeringen i det dagliga arbetet tillsammans med kontaktpersonerna. Du samverkar med viktiga aktörer för målgruppen samt är ett stöd till kollegor i kontakten med brukare och specifika samverkanspartners såsom t.ex. socialsekreterare, Goda män, vårdnadshavare, läkare med flera. Du kommer att vara delaktig i att utföra ordinarie arbetsuppgifter som socialrådgivare och vid behov utföra insatser i boendet. Kan också bli aktuellt att vara kontaktperson i lite svårare ärenden. Vi söker dig som Du har avslutad utbildning som socionom, beteendevetare, behandlingspedagog eller socialpedagog (minst 2-årig eftergymnasial utbildning) eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har utbildning i och erfarenhet av att arbeta med MI, lågaffektivt bemötande, ACT, traumamedveten omsorg och KBT samt tidigare erfarenhet av att vägleda och coacha kollegor i det dagliga arbetet. Du ska ha arbetat med beroendeproblematik och gärna inriktning psykiatri, ha kunskap om dolda funktionsnedsättningar, psykisk ohälsa m.m. Du har god erfarenhet av att ha arbetat med genomförandeplaner. Vi ser även att du behöver  - ha ett självständigt arbetssätt och förmåga till självledarskap - kunna skapa struktur för att utföra dina arbetsuppgifter - vara skicklig i att coacha andra - B-körkort Vi erbjuder dig Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa. https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare Om oss Hos oss får du ett varierat, självständigt och viktigt arbete med lundabor som har eller har haft ett skadligt bruk eller beroende och behöver stöd för att bli fri från det samt har levt i hemlöshet. Du får en gedigen introduktion i arbetet och goda möjligheter till kompetensutveckling. Vår enhet präglas av en positiv anda och vi engagerar oss för att hitta det bästa stödet för våra brukare.  På enheten för stöd i boende Vuxen arbetar vi med personer som har eller har haft ett skadligt bruk eller beroende och som är i behov av stöd för att bli fri från sitt beroende. I enheten ingår ett genomgångsboende med 21 lägenheter samt två olika komplex 15 minuters cykelväg bort med ytterligare 5 respektive 13 lägenheter bort. Boendet är tillfälligt med syfte att kartlägga och arbeta med de olika stödbehov som finns och hjälpa brukarna vidare till mer permanenta boende-lösningar. I snitt bor brukarna hos oss 6-18 månader. Vi som arbetar här är sex socialrådgivare, en pedagogisk samordnare och en enhetschef samt ett chefstöd. Vi arbetar på schema och var tredje helg. Samordnaren arbetar måndag till fredag och kommer att ha flextid utifrån verksamhetens behov.  Vårt arbetssätt utvecklas kontinuerligt för att kunna möta lundabornas behov på bästa sätt och vi hoppas att du vill vara med och hjälpa oss att bli ännu bättre.   Vi är en del av arbetsmarknads- och socialförvaltningen där cirka 600 medarbetare ger stöd till de lundabor som behöver socialtjänstens insatser. Tillsammans ser vi till att barn och unga får en så bra uppväxt som möjligt. Vi utgår från hela familjens situation och att ingen ska fara illa. Det handlar om att ge stöd till vuxna med skadligt bruk och beroende eller psykiska funktionsnedsättningar, till dem som behöver ekonomiskt bistånd, god man, förvaltare eller stöd för att kunna studera eller arbeta, samt till flyktingar. Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

26 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Organisationspsykolog
Hirely AB
Psykologer

Du drivs av.... …att bygga hållbara och effektiva arbetsplatser med hjälp av evidensbaserad organisationspsykologi. Genom att stärka organisationers arbetssätt skapar du långsiktig utveckling och verklig förändring för våra kunder. Du skapar starka kundrelationer genom din kompetens och ditt engagemang och utvecklar affären på ett förtroendefullt sätt. Med mod och nyfikenhet tar du dig an uppdrag i nära samarbete med våra kunder. Du är nyfiken på ny kunskap och delar gärna med dig av den – både till kollegor och kunder. Vi vill… …att du kommer in med dina erfarenheter och bidrar till att utveckla vårt affärsområde Organisation & Ledarskap vidare. Vi befinner oss i en spännande fas där efterfrågan på vår kompetens och våra tjänster växer i takt med samhällets behov av långsiktiga och hållbara lösningar. Vårt arbete vilar på en solid grund av aktuell forskning, processkonsultation samt TBA, ACT och OBM. Vi arbetar med att utveckla organisationer, ledare, ledningsgrupper och arbetsgrupper i uppdrag som ger oss möjlighet att växa tillsammans med våra kunder. Detta tar du med dig in… Mod, värme och en stark vilja att skapa utveckling Psykologlegitimation Gedigen erfarenhet av organisations- och ledarskapsutveckling Intresse för affärsutveckling, säljarbete och att bygga långsiktiga kundrelationer Förmåga att arbeta självständigt och trivas med stort eget ansvar Självklart är det en fördel om du har ett upparbetat nätverk i regionen, samt erfarenhet av att arbeta som konsult. Vi erbjuder dig… ...ett varierande och utvecklande arbete i en värderingsstyrd och välfungerande miljö. Hos oss får du möjlighet att påverka din arbetsvardag och växa tillsammans med kompetenta kollegor i en miljö där frihet och ansvar går hand i hand. Vi satsar mycket på kompetensutveckling för vår personal, vilket sker via utbildningar, internhandledning, nätverkande och ett starkt stöd från kollegorna. Våra uppdrag genomförs både på plats hos kunder och digitalt. Din placeringsort blir Stockholm. Din ansökan... ...skickar du in senast den 17 augusti 2025. Vi har påbörjat rekryteringsprocessen och håller intervjuer löpande – så vänta inte med att söka! Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta teamchef Lotta Lundhagen på [email protected]. Eventuellt är det lite längre svarstid under semesterperioden, men vi återkommer så snart vi har möjlighet. Vi väntar med spänning på dig!

26 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Kundvärd till bank
Hirely AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Vi investerar i framtiden. Vill du dela den med oss? Som medarbetare på Sparbanken Skåne är du en i gänget på en av Sveriges bästa arbetsplatser! Vi vilar tryggt i våra värderingar – var öppen, ta initiativ, vinn förtroende. Dessa värderingar speglar hur vi jobbar tillsammans, men också hur vi arbetar med våra kunder. Vi söker nu en affärs- och resultatinriktad kollega som ska arbeta som Kundvärd hos oss i Höör. Här på kontoret är vi 10 härliga kollegor som jobbar tillsammans i olika roller på privatsidan. Vår arbetsmiljö präglas av arbetsglädje med hög energi- och ambitionsnivå. Vi har en bra laganda och jobbar nära vår lokala marknad och föreningslivet. Vad innebär det att arbeta som Kundvärd? Som Kundvärd ansvarar för att lyhört och med omtanke möta och se våra kunders spontana behov av service. Du är en viktig länk i att fånga upp affärsmöjligheter och säkerställa att kundens behov tillgodoses på bästa sätt med hjälp av dina kollegor på kontoret/i banken. Som Kundvärd är du ofta den första personen som våra kunder möter på kontoret. Detta gör att det är väldigt viktigt att man är välkomnande och har en hög servicekänsla för att lyckas i rollen. Tjänsten innebär bland annat att du: arbetar i Kundtjänst där vi i huvudsak möter kunden på kundens initiativ, har stort fokus på digitalisering har hög servicegrad i syfte att ge kunden en god upplevelse av banken, slussar och guidar till andra specialister/roller om behov finns, arbetar till viss del med bokade kundmöten och medverkar vid lokala aktiviteter och event. Din profil Du är en ansvarstagande och resultatorienterad person som tycker det är roligt att förmedla bankens produkter och tjänster. Du motiveras av mötet med kund och strävar efter att ge allra bästa service. Du har stark drivkraft och agerar utifrån bankens värderingar samt bidrar till att nå bankens uppsatta mål. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och hur du med dessa kompletterar gruppen. För att lyckas måste du brinna för att med förstklassig service göra affärer skapa goda relationer med människor. Erfarenhet av liknande arbete inom bank alternativt sälj- eller servicearbete är meriterande. Den här tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. Välkommen med din ansökan! Skicka in ett personligt brev samt CV genom att klicka på ”Sök tjänst” där du motiverar varför du söker och vad du kan bidra med. Sista ansökningsdag är 27 juli och vi kommer att påbörja urvalet först efter att ansökningstiden gått ut. Personprofilstester förekommer i urvalsprocessen och vi genomför bakgrundskontroller på alla slutkandidater. Har du frågor kontakta, Bankchef Bankområdet Mellersta Helena Björkman, telefon 046-371810. Kontaktperson för Finansförbundet är Adina Andersson , telefon 0413-29535. Kontaktperson för SACO är Torbjörn Helldén, tel. 046 – 371811. Som medarbetare på Sparbanken Skåne är du med och bidrar till att utveckla samhället, förverkliga drömmar och hjälpa människor att växa. Genom att låta delar av vinsten gå till lokala projekt inom idrott, kultur, utbildning och näringsliv bidrar vi till att skapa framtidstro där du bor. Detta gör oss stolta! Läs mer om oss på www.sparbankenskane.se

26 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Spain städ&sanering

Om jobbet Just nu söker jag dig som vill jobba som städerska i Malmö! Jag söker dig som är ordningsam, positiv och tycker om att alltid göra ditt bästa på jobbet. Jag ser gärna att du har sinne för detaljer och tycker om att ge det lilla extra och att alltid se till att du lämnar kundens hem i fint skick. Jag letar efter dig som tycker om att ge bra service. Jag väntar dig som är intresserad!

26 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Extrapersonal till receptionen
Hotell Riviera Strand AB
Hotellreceptionister m.fl.

Extrapersonal till receptionen på Hotel Riviera Strand Vill du ha ett omväxlande jobb i ett härligt team på en fantastisk arbetsplats där ingen dag är den andra lik? Vi letar efter dig som vill vara med och förgylla våra gästers vistelse på vårt klassiska badortshotell.   Om oss Hotel Riviera Strand är familjernas favorithotell, beläget direkt invid stranden i sommarparadiset Båstad. Här är det badliv och full aktivitet både inomhus och utomhus, från morgon till kväll. Hotellet har 144 lägenhetssviter, 11 konferenslokaler och en restaurang med plats för drygt 300 gäster.   Om tjänsten Receptionen är hotellets hjärta och här kommer du att befinna dig i händelsernas centrum. Vi arbetar med förberedelser inför gästens ankomst, välkomnar våra gäster, checkar in och ut samt underlättar för våra gäster under deras vistelse.    Om dig Vi vill att du som söker har en genuin känsla för service och ett brinnande intresse för värdskap. Du är organiserad och ordningsam person som tar ansvar för ditt arbete och tar egna initiativ. Vi vill att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.       Du har god datorvana. Kunskaper i bokningssystemet Hotsoft är meriterande.   Du är en person som trivs att arbeta såväl självständigt som i team.       Tjänstens omfattning Extra arbete på kvällar och helger   Kontaktperson Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Receptionschef Carolina Madum på telefon 0431-785 03.   Ansökan Varmt välkommen med din ansökan senast den 15 augusti 2025. Vi arbetar med löpande urval, så vänta inte med att skicka in din ansökan.     Välkommen till vårt klassiska badortshotell från 1930-talet, vid den finkorniga sandstranden som kallades Sveriges Riviera. Hit har folk sökt sig genom åren för att hitta den perfekta blandningen av lugn och aktivitet, i en miljö som känns både avslappnad och lyxig. Idag är vi ett bekvämt resorthotell, där både barn och vuxna trivs. Hotellet är en del av GRAM Group och självklart är hela hotellet Svanenmärkt. www.hotelrivierastrand.se | www.gramgroup.se

26 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Personlig assistent, Dalby
Sundholmen Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Till vår kund i Dalby söker vi nu en ny person till vårt team av personliga assistenter. Tjänsten är på cirka 85%. Kunden som söker en ny personliga assistent har ALS och är i behov av hjälp med all omvårdnad, handräckning och förflyttning. I denna grupp arbetar assistenter under dygnets alla timmar med dubbelbemanning en stor del av dagen. Kunden önskar leva ett så aktivt liv som möjligt och har en anpassad bil för att kunna transportera sig, körkort är därför ett krav. Han kommunicerar självständigt och berättar vad han önskar hjälp med. Du behöver inte ha arbetat som personlig assistent tidigare men du behöver vara lyhörd och alert. Du kommer att arbeta i en familj där du är en viktig pusselbit för att få vardagen att fungera. Tjänsten innefattar arbetspass dag, kväll och helg med arbete varannan helg. Du som blir aktuella för tjänsterna kommer att ha fasta tider på schema. Vi tillämpar löpande urval varpå tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan! Sundholmen Personlig Assistans AB är ett personligt assistansbolag med mer än 20 års samlad erfarenhet inom branschen. Vårt mål är att erbjuda en individuellt utformad, personlig och professionell helhetslösning inom personlig assistans. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs och vi lägger stor vikt vid att vara en god arbetsgivare. Vi månar om goda anställningsvillkor och en trygg arbetsmiljö och är anslutna till kollektivavtal Bransch G – Personlig Assistans.

26 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Personlig assistent till en kvinna i Höganäs - ca 70%
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna i 69 års åldern bosatt i Höganäs har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift har god fysik är rökfri Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete har B-körkort och har tillgång till egen bil delar kundens intressen för fotografering och trädgårdsarbete Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" Tjänsten innebär arbete under dagtid på vardag och helg och arbetstiderna är kl. 06:00-13:00. Det är även önskvärt att man kan arbeta kl. 10:00-20:00/21:00 och kl. 19:00/20:00-06:00 (aktiv natt) vid andra assistenters frånvaro.  Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Katarina Roos [email protected]

26 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Drift- och underhållsingenjör Elnätsdrift
C4 Energi AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Energibranschen är i stark omställning och vi på C4 Energi är en del av den spännande utvecklingen och är med och utvecklar framtidens smarta elnät och skapar hållbara lösningar för invånarna i Kristianstad. Vårt mål är att vi ska fortsätta vara ett relevant, hållbart och attraktivt energibolag för invånarna i Kristianstads kommun. För att möta och klara de nya utmaningarna behöver vi inte bara kompetensutveckla befintliga medarbetare utan även ett tillflöde av nya medarbetare. Därför söker vi nu en engagerad och drivande Drift- och underhållsingenjör till vår avdelning Nätdrift på Elnät. Hos oss får du möjlighet att jobba med spännande projekt inom elnätsutbyggnad, förnyelse och modernisering i en tid av omställning och ökad elektrifiering. Vill du vara med och forma framtiden tillsammans med oss? Dina arbetsuppgifter I rollen som drift- och underhållsingenjör på Elnät kommer du att arbeta med den dagliga driften av elnätet samt underhåll av våra fördelningsstationer, nätstationer och kabelskåp. I rollen ingår också att upprätthålla en hög tillgänglighet på vår reservkraftspark samt övervaka och följa upp vårt inre och yttre skalskydd på elanläggningen. Du kommer bland annat att Hantera felanmälningar, elavbrott och andra störningar i elleveransen. Planera, beställa och följa upp underhållsarbeten. Upprätta kopplingssedlar och driftordrar för arbeten på elanläggningen. Utföra nätberäkningar. Genomföra risk- och sårbarhetsanalyser. Genomföra utredningar om elavbrott och andra störningar i elleveransen. Ta fram rutiner och riktlinjer för arbete på elanläggningen. Delta vid revisioner och besiktningar på elanläggningen. Hantera tillträde till elanläggningen för intern och extern personal. Beredskap som eldriftledare ingår i tjänsten, antingen direkt eller på sikt beroende på din erfarenhet. Tjänsten innebär tillgång till information som är sekretessklassad varvid en godkänd säkerhetsprövning är ett krav för anställning. Säkerhetsprövningen genomförs av C4 Elnät innan anställningskontrakt upprättas. Din profil Vi söker dig som arbetar strukturerat, affärsmässigt och kvalitetsmedvetet. Du är van vid att hantera många ärenden parallellt och du slutför arbetsuppgifter på utsatt tid. Du tar initiativ och fattar egna beslut. För att lyckas i rollen tror vi att du har en relevant ingenjörsexamen inom elkraft/elinstallation eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du har erfarenhet av relevanta normer och föreskrifter på elområdet. Har du erfarenhet av ESA, selektivplaner och Scada ser vi det som meriterande. All kommunikation sker på svenska i tal och skrift. Tjänsten är på heltid, dagtid med start enligt överenskommelse. Vi erbjuder möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov, men den huvudsakliga arbetstiden är förlagd till kontoret. Vad erbjuder vi? Du kommer in i en organisation med både juniora och seniora kollegor där du får möjlighet att dela med dig av dina kunskaper och erfarenhet som du förvärvat i branschen sedan tidigare. Samtidigt kommer du att bidra till den lokala elektrifieringen i vårt område för att möta framtidens behov. Vi erbjuder en rad attraktiva förmåner som flextid, förmånscykel, friskvård, olika aktiviteter genom Personalklubben. Vårt kollektivavtal är Branschöverenskommelse Energi (BÖK). För mer information kontakta rekryterande chef Mattias Åberg, 073-373 75 55, [email protected]. Frågor besvaras sporadiskt fram t.o.m. 2025-08-18 p.g.a. semesterperiod. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är den 2025-08-31, därför är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!

26 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Chaufför till lastväxlare

Lastväxlarchaufför sökes omgående till anläggningskörning i NV Skåne. Transportuppdragen är varierande Vi utgår från Åstorp Arbetstiden är mellan c:a Kl 6-15,30 Måndag -Fredag Krav : Behörighet CE, YKB , Erfarenhet gärna några års vana vid bil o släp ,hydraulik. Svenska i tal och skrift är ett krav.

26 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025