Dina arbetsuppgifter Veldi bedriver industriutbildningar mot kommuner och Arbetsförmedlingen men också mot privata företag runt om i Sverige. Till vår verksamhet i Malmö söker vi nu en studie- och yrkesvägledare som kan vägleda våra elever såväl vid kursstart och under studierna som inför övergång till studier eller arbete. Rollen som studie- och yrkesvägledare hos oss innebär också att man samverkar med Malmö stads vägledarorganisation, till exempel kring hur många elever som nått anställning efter avslutad utbildning. Du kommer delta i upprättandet av studieplaner för eleverna och i vår elevavbrottsuppföljning med analyser för att öka andelen elever som fullföljer sina studier. Du bör vara van vid att ta stort eget ansvar och initiativtagande för att strukturera arbetet på bästa sätt. Kombinerat med ett självgående arbete ser vi gärna att du arbetar i lag med dina kollegor för att uppnå gemensamma mål. Du kommer ingå i en personalstyrka som arbetar tätt ihop så vi värdesätter förmågan att samarbeta, såväl med lärare som med administratör och verksamhetschef, vilken även kommer vara din närmsta chef. Veldi befinner sig i en spännande utvecklingsfas där vi vill att du ska bidra till att föra Veldi framåt! Din profil Vi värdesätter din förmåga att inspirera och motivera våra elever och ser att du engagerar dig för deras personliga utveckling i en viktig fas i livet. Vi söker dig som är utåtriktad och värderar allas olikheter. För att vara aktuell för tjänsten har du · Studie- och yrkesvägledarexamen. · Insikt i de författningar och övriga styrdokument som gäller för vuxenutbildningen. · Insikt i aktuell bransch. · Dokumenterad erfarenhet av studie- och yrkesvägledning inom kommunal vuxenutbildning under minst två (2) år innan avtalsstart. Om tjänsten Deltid, ca 30 %. Placeringsort: Malmö Om rekryteringen För frågor om tjänsten kontakta Jerry Ahlström, verksamhetchef: [email protected] Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag 14 juli. Tillträde 1 augusti eller enligt överenskommelse. Företaget Veldi ingår i koncernen Strigo AB, som är en kompetenskoncern inriktad på vuxnas utveckling i livet. I dagsläget består koncernen även av MoA Lärcentrum och Cuben Utbildning, och finns på flera orter i landet.
Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt. I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden. För oss är ledarskapet viktigt, därför utbildas alla chefer i utvecklande ledarskap. Vi erbjuder dig en trygg anställning där du gör en meningsfull insats i samhället. Här hittar du även många karriärmöjligheter i en organisation som ständigt utvecklas. Vi står stadigt på vår värdegrund som är - Bättre Tillsammans, som kännetecknas av mod, tillit, delaktighet och professionalitet. Utbildningsförvaltningen ansvarar för förskola, grundskola, fritidshem, gymnasium, vuxenutbildningen samt barn- och elevhälsa. Här jobbar cirka 1100 medarbetare som tillsammans skapar en trygg och utvecklande skola och barnomsorg. Modersmålsenheten är en verksamhet bestående av ca 25 lärare som undervisar flerspråkiga elever. Eleverna är utspridda på samtliga kommunala grundskolor i Ystads kommun. I dagsläget har vi 21 språk. Vi erbjuder dig en god arbetsmiljö med stimulerande arbetsuppgifter, kompetensutveckling och friskvård med möjlighet att påverka och utveckla dig i din roll som modersmålslärare och studiehandledare. Vår vision är att göra flerspråkighet till en tillgång för Ystad. Modersmålsenheten erbjuder en internationell arbetsplats med kollegor från en stor del av världen. Arbetsplatsen genomsyras av god stämning och stort engagemang hos personalen. Har du tyska som modersmål samt erfarenhet av att undervisa i tyska? Vi söker dig som är en engagerad och relationsskapande modersmålslärare eller lärare med språkinriktning. Tveka inte att söka den här tjänsten om beskrivningen stämmer in på dig! ARBETSUPPGIFTER Som person har du lätt för att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du trivs i ett arbete där samarbete är avgörande för resultat. Hos oss kommer du tillhöra en stor arbetsgrupp. Det gör att du behöver vara samarbetsorienterad och kreativ, både självständigt och tillsammans med andra arbetar du för att finna goda lösningar i olika situationer. Du behöver även vara strukturerad och planerar ditt arbete utifrån de riktlinjer som finns, men är flexibel att ställa om vid behov. Som modersmålslärare åker du runt till de kommunala grundskolorna både inne i Ystad och ute på landsortsskolorna och undervisar elever i modersmål. I uppdraget ingår att planera, genomföra och dokumentera undervisningen i form av bedömning och betygsättning utifrån kursplanen i ämnet modersmål med elever i olika åldrar. Vi förutsätter att du möter elever utifrån deras individuella behov och förutsättningar, har en helhetssyn på elevers lärande samt en nyfikenhet på att använda språkutvecklande arbetssätt. I arbetet ingår också att samarbeta och utveckla sitt arbete tillsammans med kollegor på Modersmålsenheten. KVALIFIKATIONER Du har tyska som ditt modersmål och har dokumenterade språkkunskaper i detta. Utbildning i svenska motsvarande svenska som andraspråk på gymnasienivå är nödvändigt. Det aktuella språket måste vara ditt modersmål. Du behöver ha kunskaper om det svenska skolsystemet och lärares uppdrag i Sverige samt vana av att använda digitala verktyg och att arbeta i olika digitala system, t.ex. Googlemiljö och Office. Svensk lärarlegitimation eller annan pedagogisk utbildning i Sverige är meriterande, liksom erfarenhet av modersmålsundervisning eller annat pedagogiskt arbete med barn eller unga i Sverige. Har du dokumenterade kunskaper i flera språk är även det meriterande liksom studier i det aktuella språket på högskole- eller universitetsnivå. B-körkort gör kommunikationen mellan skolorna enklare. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper: Du är ansvarstagande och handlingskraftig, och har en god förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra i ett arbetslag. Självklart har du eleven i fokus, och du har förmågan att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och andra medarbetare i teamet kring eleven. Du ser din del i helheten, och har lätt att ställa om när förutsättningar förändras. ÖVRIGT Medarbetare sökes under förutsättningen att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt. Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa, därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid. I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Observera även att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit och således inte via e-post eller via andra kontaktvägar. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta angiven kontaktperson.
Vi behöver nu heltids- butikssäljare till vårt team i Kristianstad. Har du erfarenhet från försäljning av reservdelar, cyklar eller montering/balansering av däck och vill vara med på en fantastisk resa med stor utvecklingspotential så ser vi detta som ett stort plus när du söker. Skicka in din ansökan via vår hemsida jobb.thansen.se Drömmer du om en utvecklande och intressant arbetsdag där du kan finslipa dina kunskaper och utveckla dina ambitioner? Är du en serviceperson som gör allt för att kunden ska bli nöjd? Är du intresserad av bilar, cyklar eller andra av våra produktgrupper? Hos oss på thansen är det viljan som räknas om du vill komma långt i karriären. Vi har en platt struktur där alla kan hjälpa till att sätta sin prägel på thansen-konceptet. Som säljare i thansen möter vi kunden med ett leende varje dag, brinner för service och är lagspelare. En del av vårt serviceutbud omfattar bland annat reservdels försäljning, däck försäljning och montering i vår verkstad, montering av bilbarnstolar, cykelställ, vindrutetorkare, takboxar och ställ m.m. Erfarenhet eller relevant certifikat kopplat till detta är meriterande men inget krav. Utbildning kommer att tillhandahållas. Vi erbjuder: •Ett spännande jobb i ett starkt växande företag •Stora möjligheter till personlig utveckling •Lön enligt kollektivavtal • Förmånliga personalrabatter Önskade kvalifikationer: •Erfarenhet från försäljning av reservdelar, cyklar , däck •Du behärskar svenska i tal och skrift •God förståelse för IT är meriterande Vi rekryterar kontinuerligt och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansök redan idag om du är intresserad! Sökande måste vara över 18 år. Om oss På T. Hansen Gruppen A/S arbetar vi varje dag för att kunderna ska få den bästa servicen. thansen är fast förankrat i dansk detaljhandel och betjänar idag kunder i alla åldrar inom ett brett sortiment. I dagsläget har vi ett medarbetarteam på över 1 800 engagerade medarbetare, varav drygt 850 jobbar i butikerna. Under hela året arbetar vi efter vårt kundprogram ANK – Alltid nöjda kunder. Med programmet vill vi skicka en tydlig signal om att vi finns till för våra kunder.
Dina arbetsuppgifter Veldi bedriver industriutbildningar mot kommuner och Arbetsförmedlingen men också mot privata företag runt om i Sverige. Till vår verksamhet i Malmö söker vi nu en lärare med svenska som andraspråk kompetens (minst 30 hp i svenska som andraspråk) för att bistå och stödja våra yrkeslärare i elevernas andraspråksinlärning och bidra till att utveckla verksamhetens arbete med språkutveckling. Vi har också samarbete med Malmö stads egen lärare i svenska som andraspråk för de elever som läser en kombinationsutbildning. Rollen vi söker nu ska stötta de elever som läser de ordinarie kurspaketen. Vi ser gärna att du tidigare jobbat med utbildning för vuxna och är van vid att stötta elever med språket för att de ska klara sina studier. Eftersom vi har industriutbildningar sker undervisning både i teorisalar och ute i verkstaden. Den språkstödjande delen kan därför förekomma både i den praktiska delen som i den teoretiska. Du bör vara van vid att ta stort eget ansvar och initiativtagande för att strukturera arbetet på bästa sätt. Kombinerat med ett självgående arbete ser vi gärna att du arbetar i lag med dina kollegor för att uppnå gemensamma mål. Du kommer ingå i en personalstyrka som arbetar tätt ihop så vi värdesätter förmågan att samarbeta, såväl med övriga industrilärare och pedagogiska resurser som med administratör och verksamhetschef, som även kommer vara din närmsta chef. Veldi befinner sig i en spännande utvecklingsfas där vi vill att du ska bidra till att föra Veldi framåt! Din profil Vi värdesätter din förmåga att inspirera och motivera våra elever och ser att du engagerar dig för deras personliga utveckling i en viktig fas i livet. Vi söker dig som är utåtriktad och värderar allas olikheter. Vid sidan av din pedagogiska sida vill vi att du är strukturerad och noggrann i ditt planerande av undervisningen. Vi strävar efter att ligga i framkant vad gäller digitaliserat arbete och vill därför att du tycker om och har erfarenhet av att arbeta digitalt. Då du kommer ingå i ett litet arbetslag tror vi att du tycker om att socialisera dig och bidra till en god stämning på arbetsplatsen. För att vara aktuell för tjänsten har du - Lärarexamen - Minst 30 hp i svenska som andraspråk - God datorvana Meriterande för denna tjänst - Erfarenhet av att jobba med vuxenstuderande Om tjänsten Deltid, ca 30 %. Placeringsort: Malmö Om rekryteringen För frågor om tjänsten kontakta Jerry Ahlström, verksamhetschef: [email protected] Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag 14 juli. Tillträde 1 augusti eller enligt överenskommelse. Företaget Veldi ingår i koncernen Strigo AB, som är en kompetenskoncern inriktad på vuxnas utveckling i livet. I dagsläget består koncernen även av MoA Lärcentrum och Cuben Utbildning, och finns på flera orter i landet.
Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt. I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden. För oss är ledarskapet viktigt, därför utbildas alla chefer i utvecklande ledarskap. Vi erbjuder dig en trygg anställning där du gör en meningsfull insats i samhället. Här hittar du även många karriärmöjligheter i en organisation som ständigt utvecklas. Vi står stadigt på vår värdegrund som är - Bättre Tillsammans, som kännetecknas av mod, tillit, delaktighet och professionalitet. Utbildningsförvaltningen ansvarar för förskola, grundskola, fritidshem, gymnasium, vuxenutbildningen samt barn- och elevhälsa. Här jobbar cirka 1100 medarbetare som tillsammans skapar en trygg och utvecklande skola och barnomsorg. ARBETSUPPGIFTER Som modersmålslärare i romani möter du elever utifrån deras individuella behov och förutsättningar. Du undervisar dels språket, men också den romska kulturen. Du har en helhetssyn på elevers lärande samt en nyfikenhet på att använda språkutvecklande arbetssätt. I arbetet ingår också att samarbeta och utveckla sitt arbete tillsammans med andra nationella minoriteter och kollegor på Modersmålsenheten. I uppdraget ingår att planera, genomföra och dokumentera undervisningen i form av bedömning och betygsättning utifrån kursplanen i ämnet modersmål med elever i olika åldrar. Som person har du lätt för att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du trivs i ett arbete där samarbete är avgörande för resultat. Hos oss kommer du tillhöra en stor arbetsgrupp. Det gör att du behöver vara samarbetsorienterad och kreativ, både självständigt och tillsammans med andra arbetar du för att finna goda lösningar i olika situationer. Du behöver även vara strukturerad och planerar ditt arbete utifrån de riktlinjer som finns, men är flexibel att ställa om vid behov. KVALIFIKATIONER Du har romani lovari som ditt modersmål och är engagerad i arbete med nationella minoriteter med särskild inriktning på den romska kulturen. Utbildning i svenska motsvarande svenska som andraspråk på gymnasienivå är meriterande. Det aktuella språket måste vara ditt modersmål. Du behöver ha kunskaper om det svenska skolsystemet och lärares uppdrag i Sverige samt vana av att använda digitala verktyg och att arbeta i olika digitala system, t.ex. Googlemiljö och Office. Svensk lärarlegitimation eller annan pedagogisk utbildning i Sverige är meriterande, liksom erfarenhet av modersmålsundervisning eller annat pedagogiskt arbete med barn eller unga i Sverige. B-körkort gör kommunikationen mellan skolorna enklare. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper: Du är ansvarstagande och handlingskraftig kunnig i den romska kulturen, och har en god förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra i ett arbetslag. Självklart har du eleven i fokus, och du har förmågan att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och andra medarbetare i teamet kring eleven. Du ser din del i helheten, och har lätt att ställa om när förutsättningar förändras. ÖVRIGT Medarbetare sökes under förutsättningen att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt. Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa, därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid. I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Observera även att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit och således inte via e-post eller via andra kontaktvägar. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta angiven kontaktperson.
Nu söker vi dig som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för invånarna i Perstorp. Vi erbjuder dig en arbetsplats med mycket arbetsglädje, där utveckling och lösningsfokus är framträdande drag. Varje dag försöker vi att vara lite smartare, lite effektivare och lite bättre än vi var igår. Perstorps kommun ligger i ett av Sveriges mest expansiva område, Öresundsregionen. Du hittar oss centralt i norra Skåne där vi omsluts av underbar natur som inbjuder till avstressande friluftsaktiviteter. Kommunen har cirka 7 500 invånare och runt 560 tillsvidareanställda. I kommunen finns ett starkt näringsliv och folkhälsofrågorna ligger högt på agendan. Ugglebadet är en badanläggning med både ute- och inomhusbassänger. Det är ett av Sveriges första äventyrsbad, med många olika verksamheter allt från babysim, simskola och vattenträning/motion i olika former till avkopplande bubbelpool och bastu. Till badet hör också ett gym med många olika aktiviteter både på individ- och gruppnivå, såsom styrketräning, spinning, box, etc. Anläggningen innehåller även ett café/restaurang. Ugglebadet ska vara en mötesplats där besökarna går för att återhämta sig, träna samt uppleva en meningsfull fritid. Ugglebadet vill ge besökarna en upplevelse av kvalitet, omsorg och personlig service. Beskrivning Ugglebadet inomhusdel har 25 metersbassäng, rekreationsdel, vattenrutschkana samt relaxpool. Utomhusdelen har en 50 metersbassäng, undervisningsbassäng, hoppbassäng, barnpool samt vattenrutschkanor. Anläggningen innehåller också ett hälsotek. Arbetsuppgifter Som personal arbetar du i simhall med vanligt förekommande arbetsuppgifter såsom att ge service till våra besökare, stå i kiosken, övervaka säkerheten, utföra lokalvård samt hålla i olika aktiviteter så som vattengympa m.m. Du kan också agera som baby - minisimsinstruktör, simlärare, aktivitetslärare på land och i vatten. Tillsammans med dina arbetskamrater får du vara med och utveckla badets verksamheter. Arbetet är fysiskt krävande och innebär en del tunga lyft. I tjänsten ingår obekväm arbetstid såsom kvällar och helger. Kvalifikationer Vi söker dig som är simkunnig, har gymnasieexamen, badmästare/badvärd samt utbildning i livräddning och hjärt- och lungräddning. Har du simlärarutbildning, babysimsutbildning, minisimsutbildning eller annan likvärdig utbildning/erfarenhet inom bad området är detta meriterande. Vi ser gärna att du har utbildning samt erfarenhet av att bedriva olika typer av verksamhetsrelaterade aktiviteter som t.ex vattengymnastik, cirkelträning på land m.m. Att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska är en förutsättning för tjänsten, ytterligare språkkunskaper är meriterande. Godkänd simkunnighet och livräddningsprov är ett krav som utförs hos oss innan anställning på minst 3,8 meters djup. Personliga egenskaper Eftersom din uppgift är att se till att badgästerna trivs och får den hjälp de behöver är det viktigt att du som person är självständig och har en helhetssyn på verksamheten. Du trivs med att hålla i olika aktiviteter och tycker om att lära dig nya saker. Du står för engagemang, respekt och kreativitet. Tillträde Tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Inför rekryteringen har vi tagit ställning till rekryteringsvägar och publiceringskanaler, varför vi vänligen undanber oss all kontakt med försäljare i detta ärende.
På Victoriahem är hyresadministration en nyckelfunktion – här kombineras siffor, struktur och service i vardagen. Rollen innebär stort ansvar och mycket samarbete – du kommer att vara en viktig del i att vardagen flyter på både för kollegor och hyresgäster! Om tjänsten I din roll som hyresadministratör kommer du att arbeta nära förvaltningen och ekonomi och du kommer att ansvara för bland annat hyresavisering, hyresändringar, inbetalningar, avstämningar, inkassohantering och överföring av bokföringsunderlag till ekonomisystemet. Rollen innebär mycket kontakt – både internt och externt – då du hjälper till med andra frågeställningar som uppkommer i processen vilket kräver att du är trygg i din kommunikation samt har god förståelse för administrativa processer. Det här är en roll med stort ansvar och variation och där du arbetar aktivt i flera steg av processen, från avisering till kravhantering. Du kommer att ingå i ett team av hyresadministratörer som stöttar varandra i det dagliga arbetet. Hos oss jobbar vi både självständigt och tillsammans – vi löser utmaningar tillsammans och hjälps åt där det behövs. Exempel på arbetsuppgifter • Hyresavisering och aviseringskontroller • Länken mellan förvaltningen och ekonomiavdelningen • Bokföringsunderlag och kontoavstämningar • Hantering av inbetalningar, autogiro och inkassokrav • Avstämning hyresfordringar och andra balanskonto • Hyresjusteringar (årliga höjningar/indexregleringar) • Inkassohantering • Kontakt med hyresgäster samt interna kollegor Vem söker vi? Du är en person med driv och framåtlutad inställning – någon som gillar att vara med och påverka och förbättra. Som person är du trygg och initiativtagande och du arbetar enligt en tydlig process där du organiserar och planerar ditt arbete väl samt slutför det som påbörjats och håller deadlines. Samtidigt är du en lagspelare med stort servicetänk som trivs med att hjälpa andra. Vidare anpassar dig och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du är en problemlösare som gillar att ha koll på helheten utan att missa detaljerna. Du löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna, och ser logik och samband i komplex information eller miljö. Din profil • Har en ekonomibakgrund eller erfarenhet från ekonomiadministration • Har mycket god förståelse för siffror och kontroll • Är strukturerad, noggrann och effektiv – du ser till att saker blir gjorda • Har ett genuint servicetänk – du hjälper gärna andra och är tillgänglig • Har goda kunskaper i Excel • Erfarenhet av Vitec Hyra är ett stort plus • Kommunicerar obehindrat på svenska • Erfarenhet från fastighetsbranschen är meriterande Övrig information • Start: Omgående enligt överenskommelse • Omfattning: Heltid • Placering: Malmö • Rollen som hyresadministratör är ett konsultuppdrag via Adecco. Uppdraget är till en början på 6 månader med chans till förlängning. • Bakgrundskontroll på slutkandidat är en del av rekryteringsprocessen Om Victoriahem Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Matilda Nilsson via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Kom med i Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team Världens roligaste extrajobb!Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper. Leka, busa och sprida glädje till barnen. Det kan knappast bli roligare! Jobbet är dessutom perfekt att kombinera med studier eller andra jobb Djungelgympa – lekfull gymnastikträning för barn i åldern 2-6 år. Till vår verksamhet söker vi nu en inspirerande ledare som vill lära ut grunderna i gymnastik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att: Arbeta som barngymnastiksledare. Alternativt har du själv sysslat med gymnastik och har ledarerfarenhet från annan barnverksamhet. Att du har ett brinnande intresse för barnidrott ser vi som en självklarhet. Dina arbetsuppgifter Att vara ledare för Djungelgympa består i huvudsak av att leda gymnastikpassen och på ett pedagogiskt sätt sprida glädje till barnen. Som ledare hos oss arbetar du utifrån vårt färdiga träningsupplägg. Upplägget som är framtaget av Active Academys idrottspedagoger. Du som ledare får då chansen att lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! Du förväntas visa stort engagemang för att skapa rörelseglädje för dem deltagande barnen. Det här får du som är ledare hos oss Inför terminen får du gå vår ledarutbildning. Du får även löpande coachning och stöttning från personalen på Active Academys kontor. Utöver ovan får du även världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper. Anställningsvillkor Timanställning med start vecka 35, 2025 Kurs 1 startar v.35-42 och pågår i 8 veckor. Kurs 2 startar v.45-50 och pågår i 6 veckor. Passen är förlagda på vardagar mellan 17-19 eller dagtid på helgerna. Mer info kommer vid en eventuell intervju. VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL ACTIVE ACADEMYS LEDARTEAM! Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!
Om Infinity IT Consulting Infinity IT Consulting är ett konsultföretag inom IT och Management med en stark företagskultur och teamkänsla. Ditt välmående är vår framgång och vi menar att de bästa konsultaffärerna blir av och genomförs med stolthet när du som medarbetare mår som bäst, så gör även företaget och våra kunder det. Vi jobbar med IT-kunder och partners i hela Skandinavien inom både telekom, verkstadsindustrin, retail, sport & mode och många andra. Vi bygger teamet utifrån våra värderingar som genomsyrar hela företaget. Pannben – Viljan och förmågan att lösa uppgiften, ta ansvar och känna ägarskap, men alltid våga ta hjälp. Enkelhet – Vi krånglar inte till det, varken för oss själva eller för andra! Sunt förnuft och kundnöjdhet i fokus. Laganda – Vi ställer upp för varandra, gör varandra bättre och skrattar varje dag! Långsiktighet – Vi är besatta av att göra bra saker och saker bra, vi låter kortsiktiga vinningar stå tillbaka för långvariga affärsrelationer. Stolthet – Vi är rakryggade, på riktigt och vågar gå vår egen väg! Din IT-karriär kan starta hos just oss och vi ger förutsättningarna för det, eller så är du senior med många års erfarenhet och då ger vi utrymme för allt leda, kompetensutveckla och ge stöd åt våra mer juniora konsulter, och på det viset har vi en härlig mix i konsultteamet av olika utbyten i erfarenhet, intressen och kompetens. Infinity söker IT-arkitekt till uppdrag inom säkerhetskritisk verksamhet Är du redo för nästa utmaning som arkitekt – och vill vara med och forma framtidens informationslandskap från grunden? Infinity söker nu en erfaren IT-arkitekt till ett uppdrag hos en ledande aktör inom försvarsnära och samhällsbärande verksamhet. Uppdraget är globalt och långsiktigt, med hög innovationshöjd och tydligt fokus på samhällsnytta och säkerhet. Om uppdraget Du kommer att spela en nyckelroll i designen av nästa generations IT-miljö. Rollen är bred och innebär att du arbetar med tekniska utredningar, designunderlag, och fungerar som arkitekturellt bollplank för både tekniska team och ledningsfunktioner. Du blir en del av ett större arkitekturteam som arbetar nära verksamhetsanalytiker, tekniska specialister, testare och säkerhetsrådgivare. Vem vi söker Vi söker dig som är trygg i att fatta arkitekturval baserat på verksamhetskrav, regelverk och tekniska möjligheter. Du har vana att översätta behov till lösningar och att kommunicera effektivt med både tekniker och beslutsfattare. Du trivs i en miljö där samarbete, säkerhetstänk och kunskapsdelning är en självklar del av vardagen. Vi ser gärna att du har: • Erfarenhet av både infrastruktur och mjukvaruutveckling • God kommunikationsförmåga och samarbetsvilja • Förmåga att leda tekniska dialoger och stötta i beslutsfattande • Kompetens inom modellering och arkitekturramverk • Intresse för säkerhetsklassade miljöer och långsiktig systemdesign Hos Infinity IT Consulting blir du en del av ett företag med hjärta, högt engagemang och stark laganda. Vi erbjuder uppdrag där din kompetens gör skillnad – både för kunden och för samhället. 📩 Låter det intressant? Hör av dig till oss med din ansökan eller kontakta oss direkt för att veta mer! [email protected]
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Saab står inför många spännande projekt och utmaningar. På denna resa spelar IT en otroligt stor roll. Data har aldrig varit så viktigt som det är idag och att kunna dela, samla och använda data är en huvudkomponent för alla våra produktområden. Några av våra framtida utmaningar och projekt innebär: * Öka digitaliseringen i produkter och arbetsmetoder * Investera i den nyaste teknologin och arbeta ännu mer med exempelvis automatisering och Cloud. * Fortsätta att skapa en verkligt inkluderande och prestationsdriven kultur I denna roll som nätverkstekniker kommer du tillhöra ett team där ni gemensamt driver olika arbetsuppgifter inom olika områden. Till följd av detta är det viktigt att ha bred kunskap och ett stort intresse av att alltid fördjupa sina kunskaper inom nätverk. En del av uppdragen kommer bedrivas i projektform och i dessa kommer du ha möjlighet att sitta som teknisk rådgivare och om intresset finns kan du även delvist sitta som projektledare. I tjänsten kommer du ansvara för drift, utveckling och uppgraderingar av våra system för att säkerställa att miljöerna följer de rekommenderade säkerhets- och funktionskraven som finns. Vi lägger även mycket vikt vid att du och dina kollegor ständigt ska sträva mot att ha en uppdaterad kunskap kring den senaste utvecklingen och BI inom området. Kvällsarbete kan förekomma i tjänsten för att utföra planerade serviceaktiviteter. Flexibelt arbete är möjligt beroende på uppdrag. Arbetsplatsen är placerad i Malmö. Exempel på vad jobbet innebär: * I team bygga och förvalta nätverksstrukturen på SAAB * Arbeta med ett högt säkerhetstänk och följa krav kring detta * Jobba i både mindre och större uppdrag Din profil Som person är det viktigt att du ständigt vill lära och känner ett driv av att bidra till verksamheten. För dig är IT mer en livsstil än ett jobb. Du har lätt för att växla mellan olika uppgifter och har en bra prioriteringsförmåga, där målet är ditt teams långsiktiga mål. Du bör gilla att samarbeta och bemöter andra människor med respekt och förståelse, då du på dagligt basis kommer integrera med både kollegor och kunder. Då du kommer ha kollegor som sitter i andra delar av världen är det viktigt att du är hanterar både svenska och engelska i både tal och skrift. Även B-körkort är ett krav då resor mellan Saabs kontor kan förekomma. Vi tror vidare att du är lösning- och projektorienterad, pedagogisk och är "service minded". Vi ser gärna att du har minst 5 års erfarenhet inom nätverk, framförallt inom säkerhetsfunktioner, alternativt att du är väldigt hungrig och ivrig på att få utvecklas inom detta. För att trivas i rollen ser vi gärna att du har: * En relevant högskoleutbildning alternativt flera års erfarenhet av liknade arbete * Erfarenhet av Network design, Network security och Network operation * Certifiering och/eller erfarenhet av någon/några av Cisco, HPE Aruba, Checkpoint, Fortinet, Citrix and F5 * Erfarenhet av scripting och automatisering * Erfarenhet av att leverera nätverk IT lösningar som en intern eller extern leverantör till flera kunder * Kunna översätta säkerhetskrav som NIST och CMMC till andra tekniska lösningar Vi ser det även som meriterande om du har: * Erfarenhet av arbete enligt ITIL och ISO 27001 * Dokumenterad erfarenhet utav NSX, Ansible och CyberArk * Arbetat utifrån project management processer och ramverk Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag! Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25 500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Välj ett jobb för att visa detaljer