Vill du arbeta i en myndighet med ett viktigt samhällsuppdrag som bidrar till att skapa ett tryggt och säkert samhälle, samt göra skillnad genom att säkerställa korrekt uppbörd och stoppa inflödet av varor som hotar hälsa, miljö och säkerhet? Vill du även jobba i en flexibel verksamhet där nytänkande premieras, med högt i tak och nära till besluten? I så fall är Tullverket något för dig. Tullverkets operativa verksamhet delas in i fyra avdelningar: Kontroll-, Uppbörd-, Tullkriminal- och Underrättelseavdelningen. Underrättelseavdelningen bedriver underrättelseverksamhet med leveranser till alla delar av Tullverket. Underrättelseavdelningen ansvarar för Tullverkets analys- och underrättelseverksamhet, i vilken man arbetar både mot kontroll-, tullkriminal- och uppbördsavdelning. Inom underrättelseavdelningen bedrivs strategiskt och operativt underrättelse- och analysarbete. Underrättelsearbetet syftar till att förebygga, upptäcka och förhindra brottslig verksamhet genom att delge kvalitativa underlag för inhämtning av information, producera underlag till tullkriminalens insatsverksamhet som bedrivs inom ramen för inledd förundersökning, delge kvalitativa underlag för kontrollbeställningar och löpande uppdatera aktuella riskprofiler och modus till kontrollverksamheten. Om tjänsten Som underrättelsehandläggare kommer du att arbeta med inhämtning, bearbetning, analys och delgivning av underrättelseprodukter. I ditt dagliga arbete har du ett nära samarbete med underrättelseledarna och övriga inhämtningsresurser. Du presenterar operativa underlag, ärenden och underrättelseprodukter för relevanta mottagare såväl skriftligen och muntligen som genom visualisering av informationen på olika sätt. Du bygger förtroende och öppnar dörrar till övriga brottsutredande myndigheter, såväl internt som externt, nationellt och internationellt. Du kan bedöma och värdera information som inkommer och bearbeta och analysera, med syfte att skapa nya operativa underlag till Kontroll- och Tullkriminalavdelningen. Samarbete med andra operativa delar i Tullverket är en naturlig del. Underrättelsearbetet är nationellt såväl som internationellt vilket kan innebära en del resor. Underrättelseverksamheten är dynamisk och ibland oförutsägbar, vilket innebär att det ibland behövs göras snabba prioriteringar som ställer höga krav på god omställningsförmåga och flexibilitet i sina ärenden och arbetsuppgifter. Verksamheten är i ständig utveckling och förbättringsarbete är en naturlig del i arbetet. Vi söker dig som har: • Akademisk utbildning inom underrättelseanalys, juridik, kriminologi eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren anser relevant alternativt eftergymnasial utbildning med brottsbekämpande inriktning • Erfarenhet av operativt brottsbekämpande arbete • Erfarenhet av underrättelsearbete • Svenskt medborgarskap • God förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift • Svenskt körkort, klass B för personbil. Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av arbete med hemliga tvångsmedel • Erfarenhet av utredningsarbete i brottsbekämpande verksamhet • Goda kunskaper i iBase, Analyst´s Notebook och andra informationssystem. Personliga egenskaper Vi söker dig som kan se helheten och bidra till konstruktivt teamarbete. Du bidrar till god stämning i gruppen, samarbetar effektivt med andra genom att dela med sig av kunskaper, erfarenheter och arbetsmetoder samt stödjer andra i strävan att de ska nå framgång i arbete. Vi utgår från att du tar egna initiativ inom givna ramar och tar ansvar för resultatet. Vi ser gärna att du har ett brett kontaktnät och är socialt kompetent. I arbetet ska du ha förmågan att tänka utanför boxen, ha god förmåga att förstå och analysera information samt snabbt kunna göra förnuftiga och rationella bedömningar. Du är stabil och bidrar till en förtroendeskapande arbetsatmosfär. I förändringsarbete bidrar du till att utveckla och effektivisera verksamheten samt främja förändring och nytänkande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet! Vi erbjuder dig Genom att jobba på Tullverket har du ett viktigt jobb där du bidrar till ett tryggt och säkert samhälle. Vi värderar trivsel och kompetensutveckling högt och vi strävar efter att du som anställd hos oss ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor och våra förmåner omfattar bland annat friskvårdsbidrag, subventionerade läkemedel och goda semester- och pensionsvillkor. Övrigt Referensnummer: TV-2025-15964 Placeringsort: Malmö Anställningsform: Anställningen är en tillsvidareanställning och inleds med 6 månaders provanställning. Individuell lönesättning tillämpas. Tillträdesdag: Snarast Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan beslut om anställning kommer du att få genomgå drogtest och bakgrundskontroll. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning, då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Tullverket är en totalförsvarsmyndighet och vid anställning kan du komma att krigsplaceras i Tullverket. Tullverket värdesätter de kvaliteter som tillförs verksamheten genom att ha en jämn könsfördelning samt etnisk mångfald. För mer information och ansökan Upplysningar om tjänsten kan lämnas av, Therése Winther, tel. 040-661 31 09. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support tel. 060-67 25 85. Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Sandra Sånesson, tel. 040-661 29 96. och för Saco-S, Charlotta Lindgren, tel. 040-661 31 07. Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/meritförteckning, ska ha inkommit till Tullverket senast den 10 augusti. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan. Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser. Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor över Sveriges gränser. Med visionen att bara godkända varor ska passera gränsen hindrar vi olagliga varor från att komma in i landet och bidrar till ett tryggare samhälle. Vi förenklar handeln med andra länder och lägger grunden till ökad tillväxt och konkurrens på lika villkor. Tullverket, som grundades 1636, har i dag cirka 2 600 anställda och leds av generaltulldirektör Johan Norrman.
Vad erbjuder vi? Hos oss på Västerskolan får du möjligheten att arbeta tillsammans med drivna och engagerade kollegor. Vi har höga förväntningar på våra elever som har en aktiv och medveten roll i sin egen kunskapsutveckling för att kunna utvecklas utifrån sina förutsättningar och mål. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av undervisning i matematik och NO-ämnena i årskurs 7-9. Västerskolan arbetar i operativa enheter så det klassiska mentorskapen utgår. Istället fungerar du som en del i helheten med oerhört fokus på undervisning och lärande. I arbetet ingår planering, genomförande, utvärdering och dokumentation samt ansvar för övriga uppgifter som ingår i läraryrket. Tillsättningar sker med anledning av att en lärare intagit en central roll inom ramen för specialundervisning och att en annan i dagsläget saknar full behörighet. Västerskolan har låg omsättning av personal. Du kommer att använda dig av Schoolsoft, som verktyg för dokumentation och elev- och föräldrakontakter. Vem är du? Vi söker dig som är legitimerad lärare med behörighet att undervisa i åk 7-9 i matematik och NO- ämnen. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av undervisning. Som person är du kreativ samt har förmågan att entusiasmera eleverna och strävar efter att skapa en positiv lärmiljö. Utgångspunkten för ditt möte med eleven är att finna de erfarenheter och kunskaper som är elevens tillgångar. Du tycker om att arbeta i flerkulturella miljöer och blir inspirerad av nya kunskaper och erfarenheter. Du ska dela värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår medarbetar- och ledarpolicy. Övrigt Utdrag ur polisens belastningsregister ska uppvisas före anställning. Hässleholms kommun vill skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. En viktig del är att erbjuda bra förmåner till våra medarbetare som till exempel friskvårdsbidrag och möjlighet till byte av semesterdagstillägg mot lediga dagar. Då det förekommer arbetsuppgifter som kräver signering av specifika dokument förutsätter tjänsten att du har en privat mobiltelefon där du kan identifiera dig med Mobilt BankID. För dig med skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta HR-administratör Simon Priebe. Om oss Barn- och utbildningsförvaltningen ansvarar för kommunens förskolor, grundskolor, gymnasieskolor, anpassad skola och kulturskola. Vi arbetar gemensamt för en lärmiljö där barn, elever och personal lyckas. Vår gemensamma vision är: Alla ska få bli sitt bästa. Västerskolan är en F-9 skola och en del av rektorsområde 15 som även innefattar kommunens resursskola. Skolledningen för rektorsområdet består av rektor och två biträdande rektorer. Verksamheten präglas av ett kontinuerligt och målmedvetet arbete med den värdegrund som gäller för den svenska skolan. Inom ramen för rektorsområdet arbetar vi för att varje elev ska känna engagemang för sin egen utbildning och utveckling mot de mål som gäller enligt Läroplanen för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet, 2022. Vi undervisar varje dag drygt 500 elever varav 300 på högstadiet. Västerskolan har en tydlig inriktning mot idrott & hälsa vilket främst syns genom samarbetet med Malmö FF där vi är en av 18 akademier i Skåne. Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalitet som syns, visar respekt för individen och sätter invånaren i fokus. Välkommen att bli en av oss!
Nu är högsäsongen här och efterfrågan på rena och snygga tak och fasader ökar! Därför söker vi fler arbetskamrater som vill vara med och göra skillnad. LA Takvård arbetar med att avlägsna mossa, alger och lav från tak och fasader. Vi rengör mekaniskt med anpassade verktyg och byter ut trasiga takpannor. Vi tömmer hängrännor och behandlar taken och fasaderna med ett skonsamt och effektivt bekämpningsmedel – utan att använda högtryckstvätt. Efter utfört arbete ser vi till att städa upp och ta med oss allt avfall. Arbetet är fysiskt, sker utomhus i alla väder och innebär arbete på höjd. Vi arbetar i team om två personer och utgår från Malmö. Vem söker vi? Vi letar efter dig som är: Ansvarstagande, effektiv och noggrann Lyhörd och har en positiv inställning I god fysisk form och trivs med utomhusarbete Inte höjdrädd Krav: B-körkort för manuell växellåda Vad vi erbjuder Trevliga arbetskamrater och en härlig laganda Arbete med frihet under ansvar En aktiv arbetsdag där ingen dag är den andra lik Vi håller intervjuer löpande och behöver tillsätta tjänsterna omgående – så vänta inte med att skicka in din ansökan! Välkommen till LA Takvård!
RecNet arbetar för att förenkla kontakten mellan arbetsgivare och arbetstagare. LÅT OSS HITTA JOBBET ÅT DIG! Vi letar aktivt jobb åt dig utifrån dina krav och erfarenheter. Över 80% av de som registrerar sig får ett jobberbjudande inom 1 vecka. Registrera dig snabbt och enkelt på RecNet.se Följande annons kommer från en av våra uppdragsgivare. Vi söker nu nya säljare till vår expanderande säljkår. Du kommer att arbeta med att sälja försäkringar till såväl företag som privatpersoner. Vi är idag ett av de största försäkringsbolagen i Sverige med flera år i branschen. Vi erbjuder våra kunder en bred och kostnadseffektiv produktportfölj vilket gör våra tjänster intressanta och roliga att sälja och med goda möjligheter att tjäna bra med pengar. Du kommer per telefon kontakta nya och till viss del befintliga kunder. Du kommer att arbeta vardagar 9-17. För den som vill tjäna extra pengar eller behöver ett flexibelt schema finns möjligheten att jobba kvällar och helger. Du kommer sitta i en ny fräsch, central lokal nära till kollektivtrafiken, med ett team med bra teamkänsla och engagerade chefer. Vi genomför kontinuerligt säljutbildningar för att öka kompetensen hos våra säljare. Vi erbjuder fast lön på 22 000 + generös provision samt bonus. Du får även en grundutbildning som vara i 3 dagar som du har nytta av hela livet. Du behöver inte ha jobbat med försäljning tidigare. Vi ser gärna att du: * Kan ta ansvar över din egen prestation. *Är social och har lätt för att prata med människor. * Är målinriktad och har viljan att bli bättre. * Har en seriös attityd med en serviceminde till bolaget och deras kunder. * Vill du tjäna mycket pengar och belönas för din prestation? * Vill du ha riktigt kul med dina kollegor? * Vill du utvecklas som säljare samt växa som person? Här har du din chans! Vänta inte med din ansökan då rekrytering sker löpande.
RecNet arbetar för att förenkla kontakten mellan arbetsgivare och arbetstagare. LÅT OSS HITTA JOBBET ÅT DIG! Vi letar aktivt jobb åt dig utifrån dina krav och erfarenheter. Över 80% av de som registrerar sig får ett jobberbjudande inom 1 vecka. Registrera dig snabbt och enkelt på RecNet.se Vi söker nu för kunds räkning 1 Team Leader som tar hand om företagets säljare ute på event. Vill du arbeta inom försäljning och samtidigt utbilda andra, då är det här jobbet för dig! Bolaget är ett av Sveriges största event bolag. De är verksamma inom flera olika branscher och har uppdrag ifrån några av Sveriges största företag. Projekten kan vara allt från långvariga uppdrag som fortlöper kontinuerligt till korta uppdrag som varar 6 månader. Du kommer att arbeta i så kallade ”shop in shops”, vilket är en eventmonter i en redan befintlig butik. Shopparna finns belägna i attraktiva köpcentrum, i butiker tillhörande stora kedjor. Försäljningen sker till kunder i butiken som kommer fram till montern. Som Team ledaer kommer du ansvara för en grupp säljare på 3-6 personer. Du kommer att ansvara för deras försäljning samt att resultat uppnås. Du kommer även ha en del budget på egen försäljning. Tidigare erfarenhet inom teamleading är inget krav. Tidigare erfarenhet av försäljning i minst 6 månader är ett krav. Du arbetar alltid på din hemort och sover alltid i din egen säng. Arbetstiderna varierar med 8 timmars dagar med olika skift mellan 10:00-20:00 Du kommer ha en fast lön på 25 000 samt provision på din egen försäljning samt dina säljare. Mållön 36 000 Välkommen med din ansökan!
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vill du arbeta i en ICA-butik? Då efterfrågan är stor hos våra ICA kunder i både Lund och Malmö söker vi dig som vill arbeta mellan 30-40 h/v på Bake-off avdelningen eller i delikatessen! Tjänst i Bake-off I rollen som Bake-off medarbetare kommer du vara den mest aktiva personen i den dagliga driften i Bake-off avdelning. Du kommer se till att hyllorna är välfyllda och säljande. Du kommer ansvara för uppgifter såsom bakning, mottagning av leveranser, påfyllning, prissättning och beställning. Ditt fokus kommer att vara att hålla avdelningen inbjudande och se till att den alltid är lockande för våra kunder. Vi förbereder och bakar jäs och förjästa produkter. Tjänst i delikatessen Vi söker dig som trivs att arbeta i en manuell avdelning och dagliga möten med kunden i fokus. Du strävar alltid efter att göra det lilla extra för att överträffa kundens förväntningar. För tjänsten behöver du kunna kombinera ett högt tempo med stor noggrannhet. Det krävs att du har en god samarbetsförmåga då man tillsammans med butikens medarbetare ska skapa en säljande och inspirerande avdelning. Butiken har ett noga utvalt sortiment inom delikatess och chark samt att alla regler kring livsmedelshygien och egenkontrollprogram efterlevs. Egenskaper Du är serviceminded som person och möter alltid kunden med ett leende. Du är kommunikativ, prestigelös och ödmjuk lagspelare. Som person är du ansvarstagande, ordningsam och har en positiv inställning. Du arbetar effektivt, är stresstålig, social och utåtriktad. God kommunikations- och samarbetsförmåga. Vikten av noggrannhet och ytterst förståelse för matsäkerhet är en självklarhet för dig. Du har flexibel inställning till dina arbetsuppgifter och är behjälplig även på andra avdelningar. Meriterande Tidigare erfarenhet av ICA, Coop, Willys, Hemköp och City Gross. Du har tidigare arbetat inom restaurang, café, kallskänk, delikatess eller bageri. Anställning Lön enligt avtal. Tjänsterna är på ca ca 30-40h/v, varannan helg, start omgående. Vårt urval sker löpande, skicka gärna in din ansökan snarast! Rekrytering Tjänsten avser en anställning direkt hos vår kund där Rosénssons Bemanning & Rekrytering AB ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Rosénssons är företaget som bemannar och rekryterar utan att tumma på kvaliteten. Vi gör våra kunders vardag lite enklare. EJ ansökningar via mail eller samtal, endast via länken. Vid frågor kontakta [email protected] Vi ser framemot din ansökan!
Peab är Nordens samhällsbyggare med 13 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm. Peab söker nu en Senior Redovisningsekonom för affärsområdet Industri med placering i Ängelholm (Valhall Park). Tjänsten avser en tillsvidareanställning. Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Har du flerårig erfarenhet av självständigt arbete med kvalificerad redovisning - gärna inom ett bolag som ingår i en koncern? Har du erfarenhet av bokslutsarbete, upprättande av årsredovisning och skatteberäkningar? Då kan detta vara tjänsten som du söker. I Peab jobbar vi efter våra kärnvärden som är jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga. Vi vill vara prestigelösa, hjälpas åt för att nå gemensamma mål och göra varandra delaktiga i vårt lärande. Detta är också viktiga värden för redovisningsgruppen för affärsområdet Industri som består av sju medarbetare. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer. Om tjänsten Du erbjuds en kvalificerad och utvecklande tjänst i ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag. Tjänsten innebär många kontaktytor inom affärsområde Industri och inom övriga koncernen. Som Senior Redovisningsekonom kommer du att ansvara för redovisningen i ett eller flera av bolagen inom affärsområde Industri. I dina ansvarsområden ingår främst: • Ansvara för löpande redovisning och avstämning av konton för dina specifika bolag • Beräkna skatt, upprätta inkomstdeklaration • Rapportering till myndigheter, moms- och arbetsgivardeklaration, intrastat, statistik • Upprätta och kvalitetssäkra månads-, kvartals- och årsbokslut samt årsredovisningar enligt både K3 och K2-regelverken • Rapportering till koncernredovisning • Samarbeta med controllers och övrig organisation i frågor gällande redovisning • Kontakt med revisorer • Medverkan vid projekt gällande utveckling av rutiner och processer samt IT-/systemstöd Du rapporterar till Redovisningschefen för affärsområde Industri. Vem är du? Du har en akademisk utbildning inom ekonomiområdet (alternativt att du har fått motsvarande kompetens genom din arbetslivserfarenhet). Du har minst 5 års kvalificerad redovisnings-erfarenhet med K3-regelverket. Vi tror att du idag arbetar som kvalificerad ekonom, redovisningsansvarig eller ekonomiansvarig alternativt som erfaren redovisningskonsult eller revisor. Du har god kunskap om bokslutsarbete, upprättande av årsredovisning enligt både K3- och K2-regelverken, skatteberäkningar, upprättande av inkomstdeklaration, moms- och arbetsgivardeklaration. Erfarenhet av succesiv vinstavräkning är meriterande. Har du tidigare erfarenhet av att leda förbättringsarbete i ekonomiprocesser är det värdefullt. Vi arbetar med affärssystemet Dynamics 365 och koncernrapporteringssystemet Cognos. Tjänsten kräver goda kunskaper i Excel. Du pratar och skriver svenska flytande samt har minst normalgoda kunskaper i engelska. För att trivas och lyckas i rollen som Senior Redovisningsekonom ser vi att du trivs i en dynamisk vardag och i en omväxlande roll. Som person är du självgående med en god samarbetsförmåga, då vi jobbar med att supporta varandra i gruppen likväl som andra grupper. Du är trygg i dig själv och din kompetens, har integritet och ett pragmatiskt förhållningssätt. Du är driven, gillar utveckling ständiga förbättringar samt att effektivisera och standardisera processer. Du trivs med att samarbeta med olika funktioner inom organisationen. Du har ett intresse för kvalitet och förbättringsarbete samt har lätt för att skapa goda relationer. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vid den aktuella rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologisk testning för kandidater utvalda till intervju och bakgrundskontroll för slutkandidat. Om verksamheten I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för allt det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Inom affärsområde Industri finns ett flertal varumärken, däribland Swerock, Peab Asfalt, Lambertsson, Swecem, Byggelement och Smidmek. Läs gärna mer om Peabkoncernen på https://peab.se/ och om affärsområde Industri på https://peab.se/om-peab/lar-kanna-oss/var-verksamhet/ao-industri/
Gör skillnad. Varje dag. Vi söker en specialistläkare i allmänmedicin till vår vårdcentral i Kävlinge. Här får du möjlighet att arbeta i en nära och engagerad arbetsmiljö där samarbete och patientnära vård står i fokus. Småstadens lugn möter storstadens möjligheter med Malmö, Lund och Helsingborg inom räckhåll. Det gör Kävlinge till en attraktiv plats att bo och arbeta på, med goda kommunikationer och en spännande framtid. Kävlinge ligger bara åtta minuters tågresa från Lund. Vårdcentralen ligger centralt i Kävlinge, cirka fem minuters promenad från tågstationen. Vi erbjuder vård för hela människan och Vårdcentralen Kävlinge har idag drygt 12 700 listade patienter med varierande ålder och bakgrund. På vårdcentralen finns bland annat läkar- och sjuksköterskemottagning, barnmorskemottagning, barnavårdscentral (BVC), diabetesmottagning, astma/KOL-mottagning och fysioterapeutisk verksamhet. Vi samarbetar med barnmorskemottagningen som ligger i samma hus vilket ger en helhet för mödra- och barnhälsovård. Hos oss samarbetar sjuksköterskor, läkare, undersköterskor, fysioterapeuter, arbetsterapeuter, dietist, medicinsk sekreterare, psykologer, kurator, rehabkoordinator och receptionist för att ge bästa möjliga vård och service. Vårdcentralen har även ett antal utbildningsplatser inom olika yrkeskategorier. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en ny kollega som vill vara med i vår framtida utveckling av vårdcentralen i Kävlinge. Vår nuvarande läkargrupp är väldigt stabil, och flera i gruppen har arbetat på vårdcentralen i flera år. Vi är idag åtta allmänspecialister och fyra ST-läkare. För närvarande har vi två läkare som sköter alla våra särskilda boenden samt våra hemsjukvårdspatienter. Som läkare på vårdcentralen i Kävlinge kommer du att tillhöra en grupp som strävar efter öppna dörrar och högt i tak. Vi har både läkarmöte samt internutbildning varje vecka. Vi värdesätter möjligheter till diskussioner kring både vårt arbetssätt och patienthantering. Vi ser vikten av att vara en sammansvetsad läkargrupp, där vi kan hjälpas åt med stort och smått, och aldrig vara rädda för att diskutera eventuella svårigheter. Vi vet att alla har olika intresseområden, och vi försöker att tillvarata varje enskild läkares intresse, samtidigt som vi betonar vikten av att vi alla har den bredd som krävs för att vara en bra allmänläkare. Utbildning och utveckling uppmuntras. Vi arbetar i tvärprofessionella team, för att säkerställa att patienterna får rätt hjälp av rätt profession. Som allmänspecialist ingår även arbete på BVC, Mödrahälsovård samt jourer via Kvälls- och helgmottagningen i Lund. Omfattningen av detta styrs både av intresse och behov. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad läkare med behörighet att verka inom svensk sjukvård, därtill har du specialistkompetens inom allmänmedicin. Språkkunskaper i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är också ett krav. Tjänsten ställer krav på en hög förmåga till självständigt beslutsfattande. Du som söker är genuint intresserad av allmänmedicin och brinner speciellt för det enskilda mötet med patienten. Som person är du positiv och nyfiken till din natur samt har lätt för att tillägna dig ny kunskap. Vi önskar att du har god samarbetsförmåga och ett intresse av att arbeta i team. Du möter patienter såväl som medarbetare med vänlighet, respekt och omtanke samt bidrar aktivt till en trivsam stämning på arbetsplatsen. Vi är måna om att hitta rätt person i denna rekrytering och lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Primärvården Skåne - I första hand för hela livet. Primärvården Skåne är Region Skånes primärvård i egen regi. Vi är ca 3 500 medarbetare som varje dag arbetar för att ge Skånes invånare nära vård av hög kvalitet och ett gott bemötande, genom livets alla skeden. Detta gör vi utifrån Region Skånes värdegrund välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Primärvården Skåne bedriver verksamhet över hela Skåne, både i städer och på mindre orter. Vi möter patienter med olika behov, bakgrund och förutsättningar fysiskt på våra mottagningar eller digitalt. Vår verksamhet är konkurrensutsatt och behöver nå ut till människor i alla åldrar, med olika bakgrund och på olika platser i Skåne. Primärvården Skåne baserar sin positionering på samma grund som Region Skåne, som finns beskrivna i varumärkesguiden för Region Skåne. Primärvården Skånes verksamhetsidé Primärvården Skåne ska erbjuda personcentrerad vård med hög medicinsk kvalitet och kontinuitet. Vi skapar förtroende och bygger relationer genom respekt och ett professionellt bemötande. Vi är tillgängliga och erbjuder en hälso- och sjukvård som främjar hälsa och välbefinnande för Skånes alla invånare.
Bromölla kommun i nordöstra Skåne, vid gränsen mot Blekinge, har närmare 13 000 invånare. Vi har den lilla kommunens fördelar med närhet och korta avstånd både geografiskt och mellan människorna. Här finns goda kommunikationer, ett prisat företagsklimat och levande kultur- och fritidsliv. Kommunen omges av vacker och omväxlande natur med närhet till både insjöar och hav. Bromölla är nära och överraskande bra. Nu söker vi en stödpedagog/stödassistent till vår gruppbostad Vallmon i centrala Bromölla. ARBETSUPPGIFTER Som stödpedagog/stödassistent ingår du i det dagliga brukarnära arbetet i alla förekommande arbetsuppgifter. I arbetet ingår omvårdnadsarbete i kombination med pedagogiska arbetsuppgifter. Utöver dessa verkar du för ett ökat pedagogiskt förhållningssätt i verksamheten. Som stödpedagog/stödassistent ska du kunna inhämta och omvandla evidensbaserad kunskap och praktik för att på ett professionellt sätt analysera och strukturera pedagogiska metoder. I det dagliga arbetet förväntas du arbeta salutogent, utifrån brukarens behov i centrum, tillsammans med hela arbetsgruppen. Att arbeta på gruppboende är en blandning av omvårdnad, vägledande samtal och att vara delaktig i helheten kring brukaren. Det är utmanande och inspirerande då våra brukare har spridda åldrar och behov, vi ser gärna att du som söker har ett genuint intresse för att utveckla dig själv, hand i hand med oss som verksamhet. KVALIFIKATIONER Krav för tjänsten: • Utbildning till stödpedagog/socialpedagog och/eller stödassistent • Erfarenhet samt kunskap om målgruppen LSS. • Vi ser gärna att du har erfarenhet av omvårdnadsarbete • Mycket god förmåga i svenska i tal såväl som skrift. • Erfarenhet av dokumentation. • Erfarenhet av tydliggörande kommunikation och lågaffektivt bemötande. • B-körkort Det är viktigt för oss att du är bekväm med att ta ett stort ansvar i ditt arbete och kunna samarbeta med kollegor, chef och övriga personer runtomkring brukaren. Du ska sträva efter att tillsammans med dina kollegor utveckla en trygg vardag för våra brukare, därmed är det viktigt att du kan se brukarens perspektiv och anpassa ditt arbetssätt därefter. Vi söker dig som har de rätta personliga kvalifikationerna att möta den enskilde i dennes vardag. Du har ett intresse av att arbeta med människor och behöver kunna arbeta nära våra brukare med till exempel personlig hygien. Du har ett bra bemötande, är ansvarsfull, har lätt för att samarbeta och är flexibel i ditt arbete. Det är av vikt att kunna arbeta både självständigt och i grupp, kunna följa rutiner, beslut och handlingsplaner med brukarnas bästa i fokus. Det är en förutsättning att du kan arbeta både med kvinnor och män. Ensamarbete samt dag, kväll, natt och helgtjänstgöring förekommer. I tjänsten kan det även krävas att arbeta på andra verksamheter inom omsorgfunktionsnedsättning. Vi arbetar framåt med att stötta varandras verksamheter och kunna arbeta på ett mer flexibelt sätt. Vi erbjuder alla nyanställningar en bra start genom vårt introduktionsprogram som innehåller läkemedelsutbildning, bredvidgång, studiebesök och introduktionsmöte. Vi strävar en jämn köns- och åldersfördelning och värderar etnisk och kulturell mångfald i våra verksamheter. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling. Rekryteringsarbetet påbörjas sista veckan i juli. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryterings hjälp i samband med denna annons.
Har du ett tekniskt intresse eller erfarenhet av arbete som tekniker eller mekaniker? Då kan detta vara ett utvecklande arbete för dig! Markverkstad Syd Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter till att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och du har möjlighet att ha en bra balans mellan arbetsliv och privatliv. Markverkstaden Syd är enhet inom Försvarsmaktens tekniska skola, FMTS, som utför underhåller på Försvarsmaktens mark/flygbasmateriel och levererar tekniskt systemstöd. Markverkstadsenheten levererar tjänster enligt kundkrav. Du kommer att tillhöra Markverkstad Syd som är en Avdelning med 150 medarbetare, som bedriver verksamhet i Revingehed, Ronneby, Karlskrona och på Gotland. Vill du veta mer om vad Markverkstaden gör? Kolla in denna länk: https://youtu.be/jDWtiZdUfSk Arbetsuppgifter Som vapentekniker kommer du huvudsakligen att arbeta med förebyggande/avhjälpande underhåll/reparationer av vapen och optik/optronik. KRAV Kvalifikationer • Två eller treårig teknisk gymnasial utbildning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • B-körkort • Allmän datorvana Personliga egenskaper Du är självständig och kan ta eget stort ansvar samtidigt som du har en god samarbetsförmåga mot kollegor då ni ständigt hjälper varandra. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god känsla för service och att du har inställningen att alltid se lösningar. Rollen kan ibland innebära ett högt tempo, det är därför viktigt att du är stresstålig och har en förmåga att prioritera arbetsuppgifter. Vi söker dig som har en positiv attityd till arbetet och verksamheten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Meriterande • Erfarenhet av underhåll på vapen, optik eller finmekanik. • Relevant erfarenhet av arbete som tekniker eller mekaniker inom liknande område. • Erfarenhet och kunskap om materielunderhåll i Försvarsmakten. Övrigt Tillsvidareanställning, heltid/dagtid, som inleds med 6 månaders provanställning Sysselsättningsgrad: Heltid, dagtid -varierande arbetstider kan komma att tillämpas Arbetsort: Revingehed Tillträdesdatum: snarast efter överenskommelse Arbete medför även krav på resor och tjänstgöring, såväl inrikes som utrikes Tjänsten är en civil befattning. Arbete med härdplaster kan förekomma på markverkstaden. Medicinsk kontroll arbetsliv genomförs innan alternativt under provanställning. Upplysningar om befattningen Freddie Andersson, tfn. 070- 995 74 79. Fackliga företrädare SACO: Håkan Eliasson OFR-S: Tony Svensson SEKO: Irene Ström OFR-O: Anders Norén Samtliga kontaktas via tfn 035-266 20 00. Välkommen med din ansökan senast 2025-07-31 Din ansökan bör innehålla CV samt ett ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. --------------------------------- Försvarsmaktens tekniska skola, FMTS, med huvudort i Halmstad är ett logistikförband där tekniken står i centrum. Förbandets verksamhet vilar på fyra ben – utveckling, utbildning, verkstads- och krigsförbandsproduktion. För att Försvarsmaktens förband ska kunna verka behöver de fungerande materiel och för det har FMTS en viktig roll. FMTS har ett funktionsansvar för den tekniska tjänsten inom Försvarsmakten, vilket bland annat innebär att följa teknikutvecklingen för att kunna förutse kommande behov men även föreslå förändringar och förbättringar. Här finns spännande utvecklingsmöjligheter för den som är tekniskt intresserad, både på grundläggande och mycket avancerad nivå. FMTS utbildar officerare, specialistofficerare, och civilanställda i teknisk tjänst inom samtliga försvarsgrenar. Utöver det så utbildas soldater inom logistik. FMTS har verksamhet över hela Sverige, från Revingehed i söder till Boden i norr. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått såväl på hemmaplan som runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och en god balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands men innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.
Välj ett jobb för att visa detaljer