Veterankraft söker dig som är 55+ och vill jobba med städning hos våra kunder i Helsingborg. Hos oss får du möjlighet att utföra både hemstädning, storstädning och flyttstädning. Uppdragen är varierande och du möter trevliga kunder som uppskattar din hjälp. Du arbetar självständigt eller tillsammans med en kollega. Du behöver inte ha erfarenhet av att ha jobbat som städare tidigare, det viktigaste för oss är att du tycker om att göra fint, är noggrann och har ett vänligt bemötande. Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll Som städare hos oss hjälper du till att skapa trivsamma och välordnade hem. både vid vanliga hemstädningar eller i samband med flyttar, så att våra kunder känner sig nöjda och omhändertagna. Du arbetar med omtanke och omsorg för att skapa ett fint och trivsamt hem. I rollen får du både arbeta självständigt och tillsammans med andra, beroende på uppdrag och kundens önskemål. Vi ser gärna att du är ordningsam, hjälpsam och tycker om att bidra till att vardagen blir lite enklare för våra kunder. Tjänsten är en timanställning där du själv väljer hur mycket du kan arbeta. Din profil Du är 55 år eller äldre Flytande svenska eller engelska i tal och skrift Meriterande med tidigare erfarenhet inom städbranschen Meriterande med körkort + egen bil Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!
Veterankraft söker dig som är 55+ och vill jobba med städning hos våra kunder i Båstad. Hos oss får du möjlighet att utföra både hemstädning, storstädning och flyttstädning. Uppdragen är varierande och du möter trevliga kunder som uppskattar din hjälp. Du arbetar självständigt eller tillsammans med en kollega. Du behöver inte ha erfarenhet av att ha jobbat som städare tidigare, det viktigaste för oss är att du tycker om att göra fint, är noggrann och har ett vänligt bemötande. Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll Som städare hos oss hjälper du till att skapa trivsamma och välordnade hem. både vid vanliga hemstädningar eller i samband med flyttar, så att våra kunder känner sig nöjda och omhändertagna. Du arbetar med omtanke och omsorg för att skapa ett fint och trivsamt hem. I rollen får du både arbeta självständigt och tillsammans med andra, beroende på uppdrag och kundens önskemål. Vi ser gärna att du är ordningsam, hjälpsam och tycker om att bidra till att vardagen blir lite enklare för våra kunder. Tjänsten är en timanställning där du själv väljer hur mycket du kan arbeta. Din profil Du är 55 år eller äldre Flytande svenska eller engelska i tal och skrift Meriterande med tidigare erfarenhet inom städbranschen Meriterande med körkort + egen bil Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!
På Österlen skapar vi förutsättningar för hög livskvalitet där Tomelilla kommun är en plats för inspiration och utveckling. Kommunen har cirka 800 medarbetare och vi erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter, delaktighet genom tillit och möjlighet till balans mellan jobb och fritid. Vi är just nu på en utvecklingsresa med fokus på att effektivisera och förbättra vår service. Vår ambition är att vara ledande i att ta till vara på de möjligheter som digitaliseringen ger. Kort sagt- vi ska göra det enkelt för alla som bor i, verkar i eller besöker Tomelilla kommun. Aktuell tjänst innebär ansvar för HSL. Det är en enhet med cirka 25 sjuksköterskor. Som verksamhetschef enligt Hälso- och sjukvårdslagen (HSL) har du ett övergripande ansvar för att den kommunala hälso- och sjukvården bedrivs på ett säkert, kvalitativt och lagenligt sätt. Du leder och organiserar verksamheten utifrån patienternas behov och säkerställer att vården uppfyller kraven på god vård enligt HSL. ARBETSUPPGIFTER I uppdraget ingår fullständigt chefs- och ledningsansvar för verksamhet, kvalitet, personal, ekonomi och arbetsmiljö. Du visar och skapar tillit och förtroende vilket är av avgörande betydelse för styrning och ledning av Tomelillas verksamheter. Uppföljning och analys utifrån helhetsperspektivet medarbetare, verksamhet och ekonomi. Som ledare arbetar du nära dina medarbetare med ett coachande förhållningssätt. Du deltar aktivt i utvecklingsprocesser och vi ser med fördel att du har erfarenhet och intresse av digital utveckling och nya arbetssätt. Du behöver vara beredd och ha förmåga att växla mellan operativt och strategiskt arbete. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning som sjuksköterska. Har du erfarenhet av arbete med heltidsarbete som norm, kunskap och förmåga att hantera schemaläggning samt kommunicera i frågor kopplat till området ser vi det som meriterande, liksom erfarenhet av olika arbetstidsmodeller. Du har erfarenhet av att arbeta som chef inom vård och omsorg, med tidigare ledaruppdrag inom hälso- och sjukvården. Du har god kännedom om hälso- och sjukvårdslagstiftningen (HSL) samt övrig relevant lagstiftning inom området. Du har förmåga att prioritera ditt arbete, se olika lösningar, visa handlingskraft samt fatta beslut. Du har mod att testa på nya saker och utmana rådande arbetssätt samtidigt som du ger förutsättningar för dina medarbetare att göra detsamma. Du värnar om goda relationer till brukare och medarbetare och har lätt för att kommunicera och samarbeta. Det är ett krav att du har god datorvana samt kan uttrycka dig väl i svenska språket både muntligt och skriftligt. Vi förutsätter att du är van datoranvändare och har god kännedom om administration och administrativa system som verktyg i arbetet. ÖVRIGT Tomelilla kommun har rökfri arbetstid. Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ska ansökan skickas in digitalt via Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat. Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via Visma Recruit, utan kontakta HR-rekrytering via växeln 0417-18 000. Inför rekryteringsarbetet har Tomelilla kommun, tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi söker en redovisningsekonom till Helsingborgsområdet Tjänst: 80% vikariat Vill du bli en del av framtidens byggbransch och vara med och skapa historia? Vi på Sluta Riv Valf&Ops Ab, det ledande företaget inom byggbranschen som driver förändring och utveckling, söker nu en driven och engagerad redovisningsekonom för ett spännande vikariat. Om rollen Som redovisningsekonom hos oss kommer du att spela en nyckelroll i vår ekonomiavdelning. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara: Löpande bokföring, inklusive hantering av ROT Kund- och leverantörsreskontra Avstämningar Framtagning och inlämning av momsdeklarationer Upprättande av månads-, kvartals- och årsbokslut samt rapportering av dessa Utöver detta kommer du att aktivt bidra till utvecklingen av företagets redovisning och ekonomiska processer. Vem söker vi? Vi söker en noggrann, självgående och lösningsorienterad person som har lätt för att interagera med andra och trivs med att arbeta i mindre företag. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har: En relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller gedigen arbetslivserfarenhet inom redovisning God analytisk förmåga Erfarenhet av redovisning och bokslutsarbete Vana att arbeta med ekonomisystem och Excel Drivkraft och intresse för att aktivt utveckla företagets redovisning Du är en person som älskar att vara en del av förändring och innovation och vill göra skillnad i en spännande och föränderlig bransch. Vad vi erbjuder Vi erbjuder en arbetsplats där du får vara med och forma framtiden. Hos oss får du: Möjligheten att jobba i ett företag som är ledande i förändringen av byggbranschen En flexibel tjänst på 80% En kultur där engagemang och nytänkande värderas högt Vi söker dig som vill bli ihågkommen som en av de få som var med och drev igenom det stora slaget i byggbranschen. Ansökan Skicka in din ansökan med CV och personligt brev till Elin Prins på [email protected]. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att söka! Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och tillsammans forma framtidens byggbransch.
Som delprocessledare inom fysisk planering inom en militärregion (MR) har du som huvuduppgift att leda ett team som svarar på remisser gällande samhällsbyggnadsfrågor men även deltar i samverkan gällande fysisk planering på lokal och regional nivå. I beredningen av ärenden samverkar du såväl inom Försvarsmakten som externt. Exempel på ärenden är bygglov, detaljplaner, vägplaner, områdesskydd och översiktsplaner. Du och dina kollegor kommer tillsammans att etablera och bidra till utvecklingen som en ny del i Försvarsmaktens organisation inom fysisk planering. För att trivas och lyckas i din roll tror vi därför att du är lösningsorienterad, strukturerad och stimuleras av att utveckla metoder och samarbeten. Om enheten Du kommer ingå i Försvarsmaktens organisation för fysisk planering som styrs av Försvarsstaben (FST) på Försvarsmaktens högkvarter. Tillsammans med de tre andra militärregionstaberna och FST bidrar du och ditt team till att säkerställa tillgång till ändamålsenliga mark- och vattenområden för totalförsvarets militära del och bidra i myndighetens arbete med riksintressen. Södra militärregionen (MR S) är en av fyra militärregioner. Militärregionen ansvarar för territoriell ledning & samordning av insatser och operationer, totalförsvarsplanering, försvarsplanering, underrättelse- och säkerhetstjänst samt stöd till samhället. Ansvaret omfattar även produktions- och insatsledning av MR S fem militärregiongrupper med tillhörande elva hemvärnsbataljoner. Huvudsakliga arbetsuppgifter Befattningen ställer krav på stor kunskap inom samhällsplanering och om den verksamhet som myndigheter inom ramen för totalförsvarets militära del genomför. • Vara militärregionens kontaktperson samt medverka som sakkunnig i militärregionens planprocesser och representera funktionen fysisk planering • Leda militärregionens beredningar avseende enskilda ärendens påverkan på Försvarsmaktens intressen • Leda arbetet med remisser från kommuner, länsstyrelser men även andra aktörer inom samhällsbyggnad • Som Försvarsmaktens representant på regional nivå delta i kommunalt och statligt samordnat planeringsarbete, t.ex. översiktsplanering och totalförsvarskonferenser • Delta och stödja i funktionens arbete med riksintressen och fysisk planering. Det innebär bland annat att leda metodutveckling och revidering av riksintressen • I arbetet ingår även att stödja militärregionstaben inom fysisk planering KRAV Kvalifikationer • Universitets- eller högskoleexamen inom fysisk planering, samhällsplanering, miljövetenskap eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Ett par års aktuell och relevant ledarerfarenhet av arbete med fysisk planering • God kunskap om plan- och bygglagen (2010:900), miljöbalken (1998:808), väglagen (1971:948), ellagen (1997:857) och/eller andra relaterade författningar, samt dess tillämpning • Gedigen kunskap om riksintressesystemet och länsstyrelsernas arbete inom området samt ett välutvecklat kontaktnät • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska • Kunskap om hantering av information i form av kartor och textdokument • B-körkort Personliga egenskaper Vi söker dig som snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter och som trivs med att hantera flera ärenden samtidigt och självständigt. Du samarbetar gärna, har ett stort samhälls- och försvarsintresse och är beredd att representera Försvarsmakten och myndighetens verksamhet i din befattning gentemot enskilda, kommuner och andra myndigheter. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Meriterande • Erfarenhet av samhällsplanering, områdesskydd, infrastruktur inom myndighet eller kommun • God kännedom om Försvarsmakten eller annan totalförsvarsmyndighet • Erfarenhet av att arbeta i ArcGis • Erfarenhet av förvaltningsjuridik Upplysningar om befattningen samt information om rekryteringsprocessen Beata Iverson, alternativt Björn Lindh Fackliga representanter OFR: Krister Forsberg OFR/S: Senadin Sela SEKO: Sven-Erik Borg SACO: Maria Iglesias Samtliga nås via Försvarsmaktens växel på 010-826 80 00. Övrigt Anställningsform: Tillsvidare, sex månaders provanställning tillämpas för dig som för närvarande inte är anställd inom Försvarsmakten. Sysselsättningsgrad: Heltid. Resor inom Sverige förekommer i tjänsten. Tillträde: Enligt överenskommelse. Arbetsort: Revingehed. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-07-14. Din ansökan ska innehålla CV, svar på angivna urvalsfrågor samt ett personligt brev. I det personliga brevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Södra Militärregionen (MR S) är ett krigsförband och en Organisationsenhet där Chef och Stab är lokaliserad till Revingehed. Organisationen består av Chef med stab, fem militärregiongrupper för utbildning och stöd av hemvärn samt ca 7000 hemvärnssoldater organiserade i elva bataljoner och ett antal fristående enheter. C MR S med regional stab leder underställda förband, samverkar med regionala och lokala aktörer, leder säkerhets- och underrättelsetjänsten samt stödjer operativ- och taktisk chef som löser uppgift inom regionen. Södra Militärregionens organisation och verksamhetsområde omfattar länen Östergötland, Jönköping, Kalmar, Kronoberg, Blekinge och Skåne. Läs mer om Södra militärregionen här. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Gör skillnad. Varje dag. Region Skånes offentliga primärvård öppnar nu en mottagning för vårdval psykoterapi på Grangatan i Malmö. Vi kommer att erbjuda psykologisk behandling av hög kvalitet till våra patienter. Målet är att bedriva självständigt arbete, men samtidigt dela lokal och verksamhetschef med Vårdcentralen Granen. Genom att dela lokal med vårdcentralen ges det möjlighet till ett större socialt sammanhang och nära samarbete med kollegor från olika professioner. Dessutom kommer administrativt stöd att finnas tillgängligt för att hantera den löpande administrationen inom vårdvalet. ARBETSUPPGIFTER Vi välkomnar nu tre legitimerade psykologer eller psykoterapeuter som vill vara med och starta upp Primärvården Skånes mottagning för psykoterapi. Din huvudsakliga arbetsuppgift innebär att självständigt arbeta med psykologiska behandlingar såsom lätt till måttlig stress, depression och ångest. Vi erbjuder dig möjlighet att arbeta utifrån kognitiv beteendeterapi eller psykodynamisk terapi, utifrån din utbildning och erfarenhet. Du ges också stort utrymme till att själv lägga upp ditt arbete och dina behandlingar. KVALIFIKATIONER Du som söker är legitimerad psykolog alternativt legitimerad psykoterapeut, med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Språkkunskap i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom primärvård eller med psykologisk behandling. Du som person har ett intresse för att arbeta med psykologiskt behandlingsarbete. Vidare bidrar du till arbetsklimatet med ditt engagemang och positiva inställning, med fokus på att erbjuda bästa vårdkvalitet för våra patienter. Därtill är du trygg som person och noggrann i din yrkesroll. Vi ser också att du aktivt bidrar till verksamhetens förbättrings- och utvecklingsarbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I denna rekryteringsprocess tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Primärvården Skåne - I första hand för hela livet. Primärvården Skåne är Region Skånes primärvård i egen regi. Vi är ca 3 500 medarbetare som varje dag arbetar för att ge Skånes invånare nära vård av hög kvalitet och ett gott bemötande, genom livets alla skeden. Detta gör vi utifrån Region Skånes värdegrund välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Primärvården Skåne bedriver verksamhet över hela Skåne, både i städer och på mindre orter. Vi möter patienter med olika behov, bakgrund och förutsättningar fysiskt på våra mottagningar eller digitalt. Vår verksamhet är konkurrensutsatt och behöver nå ut till människor i alla åldrar, med olika bakgrund och på olika platser i Skåne. Primärvården Skåne baserar sin positionering på samma grund som Region Skåne, som finns beskrivna i varumärkesguiden för Region Skåne. Primärvården Skånes verksamhetsidé Primärvården Skåne ska erbjuda personcentrerad vård med hög medicinsk kvalitet och kontinuitet. Vi skapar förtroende och bygger relationer genom respekt och ett professionellt bemötande. Vi är tillgängliga och erbjuder en hälso- och sjukvård som främjar hälsa och välbefinnande för Skånes alla invånare. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Södra militärregionens stab (MR S J5) söker infrahandläggare till en civil befattning med placering i Revingehed. Vad betyder ditt jobb för dig? Som del av Södra militärregionens stab får du en aktiv roll i att försvara vår demokrati, våra allierade och vår frihet att leva som vi själva väljer. Vår organisation växer och vi förstärker nu organisationen med kompetenta och handlingskraftiga medarbetare. Om enheten Södra militärregionen (MR S) är en av fyra militärregioner vilka representerar en permanent militärgeografisk indelning av Sveriges territorium. Militärregionen ansvarar för territoriell ledning & samordning av insatser och operationer, totalförsvarsplanering, försvarsplanering, underrättelse- och säkerhetstjänst samt stöd till samhället. Ansvaret omfattar även produktions- och insatsledning av MR S fem militärregiongrupper med tillhörande elva hemvärnsbataljoner. Huvudsakliga arbetsuppgifter Samtlig militär infrastruktur ägs och förvaltas av Fortifikationsverket (FortV). Till stöd i all hantering av infrastruktur har Försvarsmakten en specifik enhet, kallad Lokalplaneringsenheten (LplE). Som infrahandläggare vid Södra militärregionen ingår man i en egen organisationsenhet (OrgE) och arbetar för att vidmakthålla och utveckla de egna förbandens infrastruktur. Arbetet görs i samverkan med i första hand LplE, men också med FortV och förband från andra OrgE. Infrahandläggaren agerar utvecklare, beställare och kravställare. Infrahandläggaren identifierar och bereder inte bara förbandens behov, utan prioriterar och fördelar också resurser utifrån verksamhetsårets budget. En av huvuduppgifterna är att ansvara för vidmakthållande och utveckling av MR S befintliga lokaler och fastigheter, men också att utarbeta underlag för anskaffning av ny infrastruktur. Infrahandläggarens arbete är helt avgörande för de egna förbandens fysiska arbetsmiljö och förmåga att omhänderta tilldelad materiel. Objekten utgörs främst av kontors- och förrådsfastigheter, men även grindmiljöer, tomter och uppställningsytor. Centrala uppgifter i befattningen är att granska underlag, producera skrivelser och interagera med MR S samverkansparter. KRAV Kvalifikationer • Kännedom om grundläggande fastighetsjuridik, arbetsmiljölagstiftning och miljölagstiftning • Relevant högskoleexamen inom exempelvis fastighet, byggnation, stads-eller samhällsplanering, alternativt flerårig aktuell och relevant arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig • Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, på svenska och engelska • Ett utvecklat och beprövat sekretess- och säkerhetsmedvetande • Goda IT-kunskaper (MS Office) • Körkort klass B (manuell) Personliga egenskaper Du har en förmåga att strukturerat och självständigt driva flera parallella projekt samtidigt och leverera resultat. Du tar eget ansvar för tilldelade uppgifter och är trygg i en roll där du får hålla dragningar, utbildningar samt ansvara för avrapportering av resultat. För att lyckas i rollen behöver du ha en god förmåga att ta initiativ och driva arbetet framåt. Du kan arbetsledas men också själv leda andra och på ett pedagogiskt sätt förklara tilldelade uppgifter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Erfarenhet från byggbranschen eller arbete med infrastruktur i annan svensk myndighet • Erfarenhet av utvecklingsarbete och projektledning • Erfarenhet inom Fortifikationsverket • Genomförd militär grundutbildning • Erfarenhet inom Försvarsmakten • Erfarenhet av ArcGis För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Tjänstgöring på kvällar och helger förekommer. Resor inom Sverige med övernattning förekommer. Arbetsort: Revingehed. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Björn Lindh Fackliga företrädare OF Krister Forsberg OFR/S Senadin Sela SACO Maria Iglesias SEKO Sven-Erik Borg Samtliga nås via växeln på 010-826 80 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-06-30. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Södra Militärregionen (MR S) är ett krigsförband och en Organisationsenhet där Chef och Stab är lokaliserad till Revingehed. Organisationen består av Chef med stab, fem militärregiongrupper för utbildning och stöd av hemvärn samt ca 7000 hemvärnssoldater organiserade i elva bataljoner och ett antal fristående enheter. C MR S med regional stab leder underställda förband, samverkar med regionala och lokala aktörer, leder säkerhets- och underrättelsetjänsten samt stödjer operativ- och taktisk chef som löser uppgift inom regionen. Södra Militärregionens organisation och verksamhetsområde omfattar länen Östergötland, Jönköping, Kalmar, Kronoberg, Blekinge och Skåne. Läs mer om Södra militärregionen här. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Servicetekniker till Staffare AB Staffare AB är i en expansiv fas och utökar sin verksamhet. Vill du vara med på deras spännande resa i ett företag med över 40 års erfarenhet? Staffare AB, en pålitlig partner inom maskinbranschen, söker nu en driven ny kollega till sin växande filial i Ängelholm! Om Staffare Staffare AB grundades 1982 och har utvecklats från ett litet försäljningskontor till en stor aktör med cirka 120 anställda och anläggningar på elva orter. Staffare är kända för att erbjuda produkter och tjänster av högsta kvalitet, alltid med kunden och medarbetaren i fokus. Hos Staffare hittar du några av de största varumärkena inom sina segment: Huddig, Hyundai, Weidemann, Manitou, Massey Ferguson m.fl. Vi erbjuder en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö där du är med och påverkar din egen arbetsdag. Företagskulturen präglas av långsiktighet och kundfokus, och tjänsten passar dig som vill ha mycket eget ansvar och möjlighet att arbeta med problemlösning. Om rollen Som servicetekniker hos Staffare kommer du ha en viktig roll i att förstärka filialen i Ängelholm. Du får möjligheten att vara med och utveckla verksamheten, där fokus ligger på service, underhåll och reparation av grävmaskiner. Du har ett lösningsorienterat och serviceinriktat arbetssätt och trivs i roller där nära kundkontakt är en naturlig del av vardagen. Genom ditt arbete säkerställer du att kundernas maskiner och redskap fungerar som de ska. På Staffare AB kan du räkna med ett omväxlande och engagerande arbete där du får jobba med olika märken. Arbetsuppgifterna varierar och innefattar allt från serviceärenden och avancerad felsökning inom el och hydraulik till både mindre och mer omfattande reparationer. Tjänsten utgår från verkstaden i Ängelholm och innebär arbete ute på fält. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av att serva och underhålla grävmaskiner och som har byggt upp en gedigen mekanisk kompetens. Du är van att arbeta självständigt, har en god förmåga att felsöka och lösa problem på ett effektivt sätt. Du tar ansvar, arbetar noggrant och ser värdet i att bygga och vårda goda kundrelationer. När du är på plats i verkstaden visar du driv och engagemang genom att ta tag i uppgifter och stötta teamet där det behövs. Krav för tjänsten • B-körkort • Erfarenhet av service och underhåll av grävmaskiner • God datorvana • Flytande svenska i tal och skrift • Goda kunskaper i engelska i tal och skrift Meriterande • Fordonsteknisk utbildning Övrigt Startdatum: Enligt överenskommelse Uppdragsform: Tillsvidareanställning där du blir anställd direkt hos Staffare AB. Ort: Ängelholm Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. Läs mer om varför vi använder tester i våra rekryteringar här. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Jenny Engholm via 076 022 49 82 och [email protected]. Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.
Nu söker vi en kallskänka till vårt kök till Stora Coop Lund. Vill du vara med och skapa områdets fräschaste, mest inspirerande och säljande kök? Är ditt svar ja, då tycker vi att du ska söka! Du som söker ska ha passion för mat och delar vår uppfattning om att upplägget är lika viktigt som smaken. Du kommer främst att arbeta i köksavdelningen och vara med att skapa smörgåstårtor, smörgåsar, måltider, sallader, catering och andra godsaker. Kunden i våra butiker ska inte bara mötas av bra varor till bra priser, vi vill även att de varje dag upplever matinspiration, intressanta händelser, överraskningar och inte minst får ett bra personligt bemötande från all vår personal. Verklig framgång bygger på att vi älskar våra jobb och visar äkta omtanke och glädje för våra kunder! Tjänsten är ett vikariat på 30h/vecka - vikariatet pågår under 1år. Vi har öppet när våra kunder vill handla, därmed kan arbetstiderna variera – dag, kväll & helg. Vi vill att du har branschvana och dokumenterad erfarenhet av arbete som kock eller kallskänka samt brinner för uppgiften att utveckla vårt sortiment i köksavdelningen. Vi lägger stor vikt vid rätt attityd och viljan att utvecklas, att du brinner för kundmötet och älskar att sälja. Det är betydelsefullt att du har ett genuint intresse för mat, service och försäljning. Du trivs med att arbeta i grupp och bidrar till att skapa ett bra arbetsklimat. Vidare gillar du att arbeta i ett högt tempo och har förmågan att hantera stressiga miljöer. Att arbeta hos oss innebär stora utvecklingsmöjligheter. Om du står för viljan och förmågan, så står vi för möjligheten till en spännande och utvecklande framtid. Kontaktpersoner Nicole Arvebrink Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan! Coop är unikt! Det är lätt att tro att alla matbutiker är lika. Samma varor på hyllorna, samma kundvagnar och så kassan vid utgången. Men Coop är annorlunda eftersom vi ägs av våra 3,5 miljoner medlemmar. Det är vad som gör oss unika. Det ger oss också ett extra stort ansvar, men också extra stora möjligheter. Coop är en av Sveriges största arbetsgivare och vi drivs av uppgiften att ge alla tillgång till den goda maten. Vi är inne i en spännande förändringsresa mot att vara den goda kraften i mat-Sverige. Vi ska förenkla vardagen och ge alla tillgång till goda råvaror – något som är bra för både kropp, själ och vår miljö. Coop har länge levt i framkant och förverkligat vikten av ekologiskt tänkande. Vår fisk är certifierad, hönsen utsläppta och vårt egna varumärke Änglamark är utsett till Sveriges Grönaste Varumärke - men vår resa slutar inte där. Tillsammans med våra medarbetare arbetar vi varje dag tillsammans med våra kunder för att fortsätta vara bäst på hållbar utveckling och nu satsar vi ännu mer på att sprida matglädje och mer kärlek till bra råvaror. Tillsammans kan och ska vi bli den goda kraften i mat-Sverige! Coop värdesätter kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Korta fakta om jobbet Omfattning: Heltid Varaktighet: Tills vidare Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning Om jobbet Är det dags för första jobbet inom försäljning eller du kanske är en erfaren räv? I vilket fall som helst har du nog hittat rätt nu! Vi på Cabeni hjälper våra uppdragsgivare att utmana telekommarknaden med fokus på kvalitet och långsiktighet. Vi har med fokus på varje individ en alldeles unik approach till försäljning där vi tror att varje enskild medarbetare kan nå sin potential mer rätt verktyg. Just nu söker vi på Cabeni AB nya och drivna säljare till vårt nystartade team i Malmö! Kontoret ligger precis vid Midhem, så även om du tar tåget från annan ort är det enkelt och komma till kontoret! Störst är inte bäst. Våra kollegor i branschen satsar idag på stora lokaler med opersonliga platser, vi vill annorlunda. Vi bryter mönster, vi satsar på den individuella medarbetaren och därför har vi endast 10 unika säljplatser så vi kan tillsammans behålla ett hållbart arbetssätt inom callcenter branschen och skapar en fantastisk lagkänsla. Team effektiviteten ökas och ger otroligt stöd för varje enskild medarbetare. Som account manager hos oss arbetar man tillsammans med erfarna medarbetare och coacher som alltid har fokus på att du och ditt team ska utvecklas och nå nya mål. Har du vad som krävs? - Energisk - Drivande - Mål fokuserad - Flytande i svenska både i tal och skrift Har du erfarenhet inom branschen är meriterande, men inget krav då alla kan lyckas med rätt inställning! God kommunikationsförmåga är viktigt då du använder det för att bygga upp relationer med kunderna, eftersom detta skapar grunden till en långvarig relation mellan kunden och dig. Passar ovanstående in på dig, ska du verkligen söka detta jobb! Vad erbjuder vi? Marknadsmässig lön Marknadens bästa provisioner Samarbete med marknadsledande varumärken Attraktiv arbetsmiljö Säljtävlingar Utbildning och daglig coachning Arbeta tillsammans med motiverande och drivna kollegor Trygghet i form av tillsvidareanställning Vi erbjuder dig en livfylld arbetsplats med massor av utvecklingsmöjligheter. Utbildning och daglig coachning är också något du kan räkna med. Vi bryr oss mycket om vår företagskultur och jobbar ständigt för förbättring. Hos oss får du bästa möjliga förutsättningar för att lyckas inom försäljning. Detta, då vi fokuserar på våra unika 10 platser per kontor. Dessa unika platser ger större utrymme för varje enskild individ att utvecklas och förbättras. Hos Cabeni är man inte bara en i mängden, hos oss är varje medarbetare betydelsefull. Dagarna passerar i högt tempo och vår ambition är att kombinera nöje med prestation. Arbetstider: Måndag - Fredag 08.45 - 17.30 Vi erbjuder en hög provision utan lönetak!
Välj ett jobb för att visa detaljer