Omgivet av hav i tre väderstreck, med vacker natur och goda kommunikationer är Båstads kommun en modern idyll med fullskalig service. Vårt strategiska läge på Bjärehalvön med två järnvägsstationer, närhet till flygplats och motorväg gör oss dessutom till en attraktiv pendlingskommun och kreativ mötesplats för olika människor, erfarenheter och kompetenser. Vår vision är att vara en förebild för ett friskt liv och hållbart entreprenörskap samt att attrahera människor som vill värna det sunda livet och utveckla kunskap, kultur och affärer. Båstads kommun är en attraktiv och utvecklande arbetsplats där vår värdegrund bygger på professionalism, arbetsglädje och respekt. Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans gör skillnad varje dag. Genom samarbete och utveckling samt kompetenta och engagerade medarbetare, ger vi god service till våra medborgare. Professionalism, arbetsglädje och respekt Båstads kommun är en kreativ plats för alla som vill utveckla, förändra och förbättra. Tillsammans känner vi stolthet över det vi gör och är öppna för omvärlden. Drivs du av att få andra människor att växa? Vill du arbeta för ökad livskvalitet och självständighet för våra kommuninvånare? Då är du välkommen att söka till oss! Ängen Servicebostad LSS söker nu en engagerad stödpedagog som tillsammans med brukare och kollegor vill arbeta för att utveckla verksamheten. Ängen är en servicebostad med 10 boendelägenheter och ligger i centrala Båstad. ARBETSUPPGIFTER Som stödpedagog på Ängen jobbar du för att driva det pedagogiska arbetet framåt. Du använder din kompetens för att utveckla pedagogiska lösningar tillsammans med brukare och kollegor. Du använder även din kompetens för att stödja dina kollegor i metoder och planering av det dagliga arbetet. Som stödpedagog på Ängen samverkar du med andra stödpedagoger i våra verksamheter inom LSS och metodstödjare, samt andra externa aktörer. Arbetstiden är förlagd till både dag och kväll, samt varannan helg. Du arbetar tillsammans med dina kollegor i det dagliga arbetet med brukarna, men viss tid är avsatt speciellt till stödpedagogarbetet. KVALIFIKATIONER Du har en yrkesutbildning som stödpedagog, eller annan yrkesutbildning/högskoleutbildning som arbetsgivaren anser likvärdig och relevant för tjänsten. För tjänsten krävs att du har tidigare erfarenhet av arbete inom LSS och att du har erfarenhet av att jobba med intellektuell funktionsnedsättning och autism, samt omvårdnadsarbete. Det är meriterande om du tidigare har arbetat på en servicebostad. Som stödpedagog på Ängen behöver du arbeta lågaffektivt, ha tålamod och ha ett stort engagemang för vår målgrupp. Du behöver kunna samarbeta och skapa förtroende hos både brukare och dina kollegor, samt kunna sätta tydliga professionella gränser. Extra utbildningar i alternativ och kompletterande kommunikation, lågaffektivt bemötande och metoder som till exempel samtalsmatta är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Som en del i vårt hälsofrämjande arbete erbjuder vi friskvårdsbidrag. Det finns även möjlighet till löneväxling samt semesterlöneväxling där gällande avtal finns. Rökfri arbetstid tillämpas. Båstads kommun är en del av Familjen Helsingborg och genom det finns samarbetsområden för kompetensutveckling och erfarenhetsutbyte i regionen. Kommunala avtal gäller. Med en tillsvidareanställning följer en skyldighet att krigsplaceras i Båstads kommun. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Som en del i anställningsprocessen har vi som rutin att ta registerutdrag ur polisens belastningsregister. Detta innebär att vi kommer att begära ett registerutdrag från dig innan anställning .Du beställer själv registerutdraget från Polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ gärna ditt registerutdrag redan idag. Där kontroll av registerutdrag är lagreglerad ska sådan blankett användas. Fackliga representanter nås via respektive fackförbunds webbplats. Urval och intervjuer sker löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Inför rekryteringsarbetet har Båstads kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Om tjänsten Vi söker en engagerad och kvalificerad leg psykolog eller leg psykoterapeut som vill bidra till högkvalitativ vård och utveckling. Har du ett professionellt förhållningssätt, god förmåga att strukturera ditt arbete, och en vilja att bidra till en gemensam helhet? Trivs du med att arbeta självständigt – men också med att bolla idéer i ett tryggt kollegialt sammanhang? Då kanske du kommer att trivas hos oss! Du kommer att arbeta med individuella samtal, psykologisk bedömning och behandling för vuxna som söker hjälp för lindrig till måttlig psykisk ohälsa. Likaså kommer du att delta i teamarbete för att säkerställa bästa möjliga stöd för våra klienter. I nuläget består teamet av legitimerade psykologer med lång klinisk erfarenhet. Vi har ett nära kollegialt samarbete med regelbundna arbetsmöten och grupphandledning. Om Mentum AB Mentum AB är ett resultat av två väletablerade psykologmottagningar där erfarna psykologer har sett möjligheter att samarbeta och tillsammans utveckla kvalificerade psykologtjänster. Genom att förena vår breda kompetens och långa erfarenhet erbjuder Mentum AB innovativa och kvalitativa insatser för privatpersoner och organisationer. Mentum AB står för samverkan, utveckling och ett starkt engagemang för klientens växande i centrum. Mentum AB erbjuder en arbetsplats där medarbetare får möjlighet att påverka sin egen arbetsmiljö och sin kompetensutveckling genom deltagande och dialog. Man får också en chans att påverka sin inkomst genom engagemang och resultat. Vi tillsammans skapar en kultur där delaktighet, ansvar och utveckling står i centrum. Vi arbetar from 1 oktober i ljusa, havsnära lokaler i Lomma, med goda pendlingsmöjligheter från både Malmö och Lund. Här finns möjlighet till promenadmöten, återhämtning nära havet och ett arbetsliv i balans. Arbetsuppgifter -Genomföra psykologisk bedömning och behandling inom KBT inriktning. -Bidra till utvecklingen av verksamheten genom handledning och kollegialt samarbete- -Delta i projekt beroende på intresse och erfarenheter. Kvalifikationer -Leg psykolog eller leg psykoterapeut (krav) -Erfarenhet av primärvård är meriterande -Förmåga att arbeta självständigt och i team Vi erbjuder -En stimulerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. -Möjlighet att påverka sin inkomst via val av lönemodell som passar dig. -Möjlighet till distansarbete vid behov -Regelbunden handledning och möjlighet till fortbildning -Flexibla arbetstider och möjlighet till utveckling inom organisationen.
Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Tillsammans med andra gör vi det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. Tillsammans gör vi Helsingborg till en av de bästa städerna att bo och verka i. Vi når dit genom samspel och innovation. Om arbetsplatsen Framtidens välfärd är vår stora utmaning. För att klara den har vi på arbetsmarknadsförvaltningen ett mycket viktigt uppdrag: Vi ska göra det möjligt för invånare med ekonomiskt bistånd att bli självförsörjande så snabbt som möjligt, men även bidra till att arbetsgivare hittar rätt kompetens. Vi möter utmaningen med ett brett utbud av vuxenutbildningar och arbetsmarknadsinsatser – och provar nya sätt att arbeta tillsammans med näringslivet, andra förvaltningar, myndigheter och civilsamhället. För att lyckas måste vi våga, testa nytt och hitta smarta lösningar. Vi är cirka 400 kollegor på förvaltningen, och vår roll är att ge invånare de rätta verktygen så att de kan ta ansvar för sin egen utveckling och försörjning. Dessutom samordnar vi stadens arbete med migrations- och etableringsfrågor. Vi söker nu en biträdande rektor till vår skolenhet för uppdrag att förstärka och utveckla verksamheten. Ett utvecklingsområde är att förstärka SI-mentorskap i verksamheten, ett annat att stärka övergångar mellan utbildningsinsatser. Du är en trygg lagspelare med hög förmåga till samarbete utifrån en helhet, samt leveranser utifrån dina ansvarsområden. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta i ett team med chefer inom Vuxenutbildningen i Helsingborg med uppdraget att vara möjliggörare för att vuxna ska få ett arbete och att bidra till arbetsgivarnas kompetensförsörjning. Det gör vi genom kvalitativ utbildning och ett tätt samarbete inom förvaltningen, med fokus på att utveckla verksamhetens förmåga att möta samhällets behov. Vi behöver bidra till att våra invånare ser vikten av utbildning för att komma vidare, och i detta stärka samverkan med aktörer längs hela vägen ut till yrkeslivet. Du kommer i rollen som biträdande rektor att ha personalansvar och vara ansvarig för din personals arbetsmiljö, för enhetens ekonomi och det systematiska kvalitetsarbetet. Din enhets ansvarsområden kan i samråd med rektor och i delar komma att matchas mot din erfarenhets- och kompetensprofil. Vi söker därför en ledare med flexibilitet och förmåga att leda i utveckling, där inte alla förutsättningar är givna från start. Kvalifikationer Du har en akademisk examen inom relevant område samt pedagogisk erfarenhet inom skolformen Du har flerårig erfarenhet av vuxenutbildning och har goda kunskaper inom området Meriter: Det är för tjänsten meriterande om du: • Har erfarenhet av arbete och samarbete inom kommunal verksamhet kopplat till arbetsmarknads- och kompetensförsörjningsfrågor • Har ledarerfarenhet från vuxenutbildning i form av chefskap, arbetslagsledare eller motsvarande • Har genomfört utvecklings- eller ledarskapsprogram inom Helsingborgs stad eller i motsvarande sammanhang • Har genomfört eller påbörjat rektorsutbildning • Har erfarenhet av SI-mentorskap och att leda processer inom området • Har erfarenhet av intern och extern samverkan Att jobba i Helsingborgs stad Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon. Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden: https://helsingborg.se/arbete/sa-ar-det-att-jobba-i-staden/ Övrig information Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Tjänsten tillsätts under förutsättning att beslut om ny organisation fattas. Sista ansökningsdag: 29 juni 2025 Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Antal tjänster: 1 För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Dibber etablerades i Sverige 2017 och bedriver idag förskolor, grundskolor, anpassade grundskolor och öppna förskolor. Dibbers huvudkontor ligger i Sollentuna, verksamhet finns i stora delar av Sverige. Dibber i Sverige är en del av den norska friskolekoncernen Dibber som startades och ägs av två engagerade pedagoger, Randi och Hans Jacob Sundby. Den första förskolan startas 2003 i den lilla stad där Randi växt upp. Idag driver Dibber mer än 600 förskolor i nio länder över hela världen. Vi står upp för livslångt lärande och att hålla oss i framkant inom våra professioner. Vi strävar efter att bygga ett professionellt nätverk där vi lär av varandra och som kan stötta och inspirera. Oavsett vilken del av verksamheten som du arbetar inom, blir du en del av ett team som vill göra en skillnad för barn och elever, och deras framtid. Tillsammans skapar vi en inkluderande arbetsplats präglad av hjärtekultur, lärande och utveckling. Vi har en viktig roll och vill att du är med! På Dibber har vi hjärta för lärande. Det betyder att vi brinner för att varje barn och elev ska ges de bästa förutsättningarna för att utveckla ett livslångt lärande med hjärta för världen. Vår Hjärtekultur är kärnan i hela verksamheten, och präglar relationerna med barn och elever, vårdnadshavare, och mellan kollegor. Hjärtekulturen ska vara en vägledare i varje situation. Vi strävar efter att vara en inkluderande arbetsplats där varje medarbetare känner sig sedd och kan vara med och bidra. Vi erbjuder en arbetsplats med fokus på trivsel och arbetsmiljö, utveckling och tillitsfulla relationer. Dibber har kollektivavtal genom Almega med Sveriges lärare, Kommunal och Vision (Friskoleavtalet) och erbjuder friskvårdsbidrag, föräldralön, personalstöd, företagshälsovård samt regelbundna medarbetarundersökningar för att mäta våra medarbetares trivsel och hälsa. Det är viktigt för oss att våra medarbetare trivs hos och känner trygghet. Vi vet att ledarskapet är avgörande för att vår verksamhet och våra medarbetare ska må bra och lyckas, därför jobbar vi aktivt med att utveckla våra ledare och säkerställa att de har det stöd de behöver. Är du den vi söker? Du delar Dibbers pedagogiska förhållningssätt som handlar om att arbeta med omsorg för att utveckla egenvärde, empati och inkludering. Du uppmärksammar, sätter ord på och stärker situationer som bygger förtroendefulla relationer och arbetar för att bygga en positiv gemenskap såväl kring eleverna i undervisningen och i mötet med vårdnadshavare, som i ditt arbetslag. Du bidrar med kunskap och kreativitet, engagemang för lärande och visar tålamod. Du firar dina elevers och kollegors framgångar, stora som små och glädjs med deras nya lärdomar och upptäckter. Välkommen till Dibber – med hjärta för lärande! Om rollen Som lärare på en Dibberskola ansvarar du för att vårt pedagogiska förhållningssätt genomsyrar ditt arbete. Du ansvarar för att genomföra planering, undervisning, dokumentation och utvärdering av undervisningen tillsammans med ditt arbetslag. Dina kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad och behörig i bild, teknik och hemkunskap för årskurs 6-9 . * Tydlig ledare * Förmåga att bygga förtroendefulla relationer * Erfarenhet och intresse för digitala verktyg och system * Samarbetsförmåga och förhållningssätt att dela med sig av kunskap och erfarenhet för kollegialt lärande * Förmåga att planera och organisera sitt arbete * Erfarenhet av Lgr 22 * Talar och skriver flytande båda svenska och engelska
Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Tillsammans med andra gör vi det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. Tillsammans gör vi Helsingborg till en av de bästa städerna att bo och verka i. Vi når dit genom samspel och innovation. Om arbetsplatsen Framtidens välfärd är vår stora utmaning. För att klara den har vi på arbetsmarknadsförvaltningen ett mycket viktigt uppdrag: Vi ska göra det möjligt för invånare med ekonomiskt bistånd att bli självförsörjande så snabbt som möjligt, men även bidra till att arbetsgivare hittar rätt kompetens. Vi möter utmaningen med ett brett utbud av vuxenutbildningar och arbetsmarknadsinsatser – och provar nya sätt att arbeta tillsammans med näringslivet, andra förvaltningar, myndigheter och civilsamhället. För att lyckas måste vi våga, testa nytt och hitta smarta lösningar. Vi är cirka 400 kollegor på förvaltningen, och vår roll är att ge invånare de rätta verktygen så att de kan ta ansvar för sin egen utveckling och försörjning. Dessutom samordnar vi stadens arbete med migrations- och etableringsfrågor. Vi söker nu en enhetschef (30% av tjänsten) till vår gemensamma antagningsenhet samt som processleder (70% av tjänsten) vår gemensamma ansöknings- och antagningsprocess till yrkesutbildning inom Familjen Helsingborg. I detta ingår hantering av statsbidrag inom delar av vår reguljära vuxenutbildning. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta i ett team med chefer och stödfunktioner inom Vuxenutbildningen i Helsingborg med uppdraget att vara möjliggörare för att vuxna ska få ett arbete och att bidra till arbetsgivarnas kompetensförsörjning. Det gör vi genom kvalitativ utbildning och ett tätt samarbete inom förvaltningen, med fokus på att utveckla verksamhetens förmåga att möta samhällets behov. Vi behöver bidra till att våra invånare ser vikten av utbildning för att komma vidare, och i detta stärka samverkan med aktörer längs hela vägen ut till yrkeslivet. Du kommer i rollen som enhetschef att ha personalansvar för en mindre grupp medarbetare, samt ha ansvar för enhetens ekonomi och det systematiska kvalitetsarbetet. Du kommer även ansvara för hantering och samordning av statsbidrag inom delar av verksamhetens reguljära utbildning. Kvalifikationer • Du har en akademisk examen inom relevant område, eller motsvarande arbetslivserfarenhet som är relevant för kraven på uppdraget. • Du har flerårig erfarenhet av vuxenutbildning, och hantering av statsbidrag inom vuxenutbildning. • Du har erfarenhet av att samordna och koordinera processer inom delregional samverkan. Meriter: Det är meriterande om du: • Har erfarenhet av arbete och samarbete inom kommunal förvaltning kopplat till arbetsmarknadsfrågor, kompetensförsörjning och sysselsättning. • Har erfarenhet av intern och extern samverkan. Att jobba i Helsingborgs stad Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon. Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden: https://helsingborg.se/arbete/sa-ar-det-att-jobba-i-staden/ Övrig information Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Sista ansökningsdag: 29 juni 2025 Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Antal tjänster: 1 För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Kom med i Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team Världens roligaste extrajobb!Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper. Leka, busa och sprida glädje till barnen. Det kan knappast bli roligare! Jobbet är dessutom perfekt att kombinera med studier eller andra jobb Djungelgympa – lekfull gymnastikträning för barn i åldern 2-6 år. Till vår verksamhet söker vi nu en inspirerande ledare som vill lära ut grunderna i gymnastik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att: Arbeta som barngymnastiksledare. Alternativt har du själv sysslat med gymnastik och har ledarerfarenhet från annan barnverksamhet. Att du har ett brinnande intresse för barnidrott ser vi som en självklarhet. Dina arbetsuppgifter Att vara ledare för Djungelgympa består i huvudsak av att leda gymnastikpassen och på ett pedagogiskt sätt sprida glädje till barnen. Som ledare hos oss arbetar du utifrån vårt färdiga träningsupplägg. Upplägget som är framtaget av Active Academys idrottspedagoger. Du som ledare får då chansen att lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! Du förväntas visa stort engagemang för att skapa rörelseglädje för dem deltagande barnen. Det här får du som är ledare hos oss Inför terminen får du gå vår ledarutbildning. Du får även löpande coachning och stöttning från personalen på Active Academys kontor. Utöver ovan får du även världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper. Anställningsvillkor Timanställning med start vecka 35, 2025 Kurs 1 startar v.35-42 och pågår i 8 veckor. Kurs 2 startar v.45-50 och pågår i 6 veckor. Passen är förlagda på vardagar mellan 17-19 eller dagtid på helgerna. Mer info kommer vid en eventuell intervju. VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL ACTIVE ACADEMYS LEDARTEAM! Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!
Om företaget Emploid har fått det stora nöjet att bistå Corebon med att rekrytera Mekanikingenjörer till deras utvecklingsavdelning! Corebon är bolaget vars teknik revolutionerar komposittillverkningen. Corebon drivs med engagemang för innovation och hållbarhet där det finns en stark tro på att deras teknik kan spela en nyckelroll i att forma framtiden för kompositproduktion vilket är väldigt efterfrågat inom industrier som flyg, fordon, sportmaterial mm. Om du vill bli en del av ett team som tänjer på gränserna för vad som är möjligt i kompositvärlden är detta den perfekta tjänsten för dig. Mer information om bolaget kommer vid kontakt med ansvarig rekryterare längre fram i processen. Om rollen Som Sr Mechanical Engineer kommer du ha en drivande funktion i Corebons utvecklingsprojekt. Du kommer arbeta med maskinutveckling från inkommen kundorder till leverans. Du kommer ha ett nära samarbete med produktion och verkstad som också finns i deras lokaler i Malmö. Denna tjänst är för dig som gillar att jobba med alla delar såsom konstruktion, simulering, prototyp, toleransberäkningar och vara hands-on inom produktionsstyrning. Du kommer också förväntas ta ett projektledande ansvar i mindre projekt samt vara behjälplig med teknisk expertis vid kundfrågor. För att vara extra tydlig kommer tjänsten fokusera på: - Konstruktion, produktdesign, simulering och beräkningar - Projektledning och hantering av kunddialoger - Teknisk support gentemot verkstad och produktion Om dig För trivas i denna produktutvecklande position behöver du ha ett stort tekniskt intresse, vara nyfiken och kunskapssökande. Då du kommer ha en kund- och leverantörsnära position ställs krav på din kommunikativa förmåga, möjlighet att prioritera, förmåga att ta ansvar för ditt arbete och komma framåt i dina processer på egen hand. Det är också viktigt att du trivs i en miljö med stor påverkansmöjlighet, där du även förväntas utföra operativt tekniskt arbete och där beslutsvägarna är korta där du som senior ingenjör förväntas ta en drivande position gentemot både kollegor och projekt. Utöver detta krävs: - Eftergymnasial utbildning inom maskinteknik - Minst fem års dokumenterad erfarenhet av konstruktion och produktutveckling - Kunskaper inom CAD med simuleringsverktyg - Erfarenhet av att arbeta med produktdesign och utvecklingsprojekt - Erfarenhet av att driva ditt och andras arbete framåt - Obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift - Flytande i svenska och engelska - Körkort B Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Malmö Omfattning: Heltid Lön: Enligt överenskommelse Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen. Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att mejla ansvarig rekryterare Anders Romberg på [email protected]. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: maskiningenjör, Komposit, ingenjör, utvecklingsingenjör, projektingenjör, 3D, CAD, värmeväxlare, produktutveckling, FE analys, maskinteknik, Malmö, rekrytering, tillsvidare
Är du en driven person som brinner för god service och har ett intresse för foto? Nu söker vi på Express Photo efter vår nästa butikssäljare! Som butikssäljare hos oss kommer du att arbeta med försäljning och service inom foto på olika sätt. Hos oss kan våra kunder skriva ut sina bilder direkt från mobilen, med hjälp av våra populära fotokiosker. Utöver det har vi ett brett utbud av ramar, fotoalbum, film och personliga gåvor. Du kommer bland annat att hjälpa kunder med redigering av foton utifrån deras önskemål samt hjälpa dem med pass/ID-foto. Kort om tjänsten Omfattning: Deltid, 25-50% med möjlighet till mer Plats: Malmö och/eller Lund och Köpenhamn Start: Augusti För att trivas hos oss ser vi gärna att du har: Avslutad gymnasieutbildning, gärna inom foto Erfarenhet av försäljning, merförsäljning och service i butik Goda kunskaper i Photoshop Vem är du? För att bli en del av vårt team ser vi gärna att du är en positiv och flexibel lagspelare, som är noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du är dessutom duktig på kundrelationer, sätter alltid kunden i centrum och brinner för att ge förstklassig och genuin service. Vilka är vi? Vi på Express Photo har länge servat våra kunder inom bland annat foto, framkallning och digitalisering. Express Photo har idag 6 butiker som du hittar i Malmö (Mobilia och City), Lund (Nova), Landskrona (City), Helsingborg (Väla) och Köpenhamn (Ströget). Din ansökan Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vi går igenom ansökningar löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Är du vår nästa butiksstjärna? Vi ser fram emot att höra från dig.
Därför är detta jobb för dig Du vill vara en del i att utveckla vår kompetens inom digitala processer, strategier och validering av IT-system. Du blir en nyckelperson i vår specialisering inom validering av datoriserade system (CSV, computerized system validation) där du delar din kunskap över hela organisationen. Du får stor inverkan på kompetensområdet och är med och utvecklar strategin framåt. På Knightec Group sätter vi dig och din utveckling i fokus, du kommer ha en kontinuerlig dialog med din chef om utvecklingsmöjligheter framåt för att forma en plan som passar dig och dina ambitioner. Här får du ett värdefullt arbetsrelaterat utbyte genom nätverk och aktiviteter som möjliggör kunskapsdelning men även kollegor som vill ha roligt tillsammans och som är nyfikna på dig som person. Inom vårt affärsområde Compliance & Management stöttar vi en effektiv omställning till digitala, hållbara och säkra lösningar genom expertkunskap inom exempelvis kvalitet, säkerhet, hållbarhet och projektstyrning. Arbetsuppgifter Kärnan i rollen är validering av IT-system inom Life Science-industrin. Du kommer vara involverad i exempelvis strategi, design, inköp och validering vilket möjliggör att på riktigt påverka resultat och utfall. Arbetsuppgifterna innebär: Validering av datoriserade system Hantera systemfrågor Utveckla digitala processer och strategier Arbeta med breda kontaktytor och tvärfunktionellt Kvalifikationer Vi söker dig som är kvalitetsmedveten och gillar att både lära dig nya saker och dela din kunskap. Utöver dina personliga egenskaper vill vi att du har: En ingenjörsexamen inom bioteknik, medicinsk teknik, datateknik eller motsvarande Erfarenhet av att jobba med validering av datoriserade system. inom Life Science eller annan reglerad industri Kunskap inom Good Engineering Practices, GAMP5, 21 CFR part 11 och Eudralex Annex 11 Flytande kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa! Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning med en provanställning på sex månader, placerad på vårt kontor i Malmö, Ångbåtsbron 1 alternativt på vårt kontor i Helsingborg (Stortorget 11). Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-08-30. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lina Jäderborn, Talent Acquisition Partner. Observera att vi, på grund av GDPR, endast tar emot ansökningar via vår karriärsida. Vi ser fram emot att höra från dig!
Arbetsuppgifter I rollen som Administratör har du ansvar för dialog med kunder och leverantörer gällande diverse ärenden. Du supporterar i olika administrativa uppgifter gällande projekt, ärenden och vardagliga arbetsuppgifter. Du arbetar lösningsorienterat och finns där som en hjälpande hand i kollegors vardagliga arbete. · Dialog med kunder och leverantörer · Ansvarar för diverse administrativa uppgifter · Agera support till kollegor Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper · Tidigare erfarenhet av administration · God datorvana och teknisk kunskap · Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift OBS! Skriv ansökningskoden SMAD020 i övrig information.
Välj ett jobb för att visa detaljer