Barn- och utbildningschef
Simrishamns kommun
Fastighets- och förvaltningschefer

Välkommen till Simrishamns kommun! Kommunen där omgivningarna skapar guldkant i vardagen. Här blir du en del av något stort. Med ditt bemötande och engagemang spelar du en huvudroll i att göra vardagen bättre för våra kommunmedborgare. Närheten och litenheten är vår styrka, den skapar en familjär stämning, ger våra uppdrag bredd och dig goda möjligheter att utvecklas. Vi strävar efter att arbeta med tillit i organisationens alla led och ett meningsfullt och hållbart arbetsliv. Här bli du en del av något stort, men aldrig en i mängden. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten som barn- och utbildningschef i Simrishamns kommun har du det övergripande ansvaret för att leda, utveckla och förvalta verksamheten inom hela barn- och utbildningsområdet förskola, grundskola, fritidshem, anpassad skola, gymnasieskola, komvux samt kulturskola. Uppdraget kräver en trygg och tydlig ledare som kan se helheten, förstå komplexa förändringsprocesser och samtidigt värna det pedagogiska kärnuppdraget. Du arbetar nära nämnden och kommunledningen och omsätter strategiska mål till konkreta insatser inom förvaltningen. Det handlar om att både bevara det som fungerar väl och driva utvecklingen framåt. Barn- och utbildningsförvaltningen i Simrishamn står inför stora förändringar och viktiga framtidsfrågor. Därför är kommunikation och utveckling centrala ledord i denna roll. Du behöver kunna skapa förståelse, bygga tillit och leda genom förändring på ett sätt som involverar, förankrar och skapar riktning. Ditt arbete genomsyras av ett strategiskt förhållningssätt där långsiktig planering med tydliga delmål går hand i hand med förvaltningens dagliga behov. Du leder en erfaren och kompetent ledningsgrupp med god samverkan och driv. I samverkan med dem och andra aktörer i kommunen fortsätter du arbetet med att synliggöra förskola och skola som den samhällsbärande funktion den är där barn och ungas rätt till god utbildning alltid står i centrum. Som barn- och utbildningschef har du en nyckelroll i att både förvalta det som fungerar väl och samtidigt driva utvecklingen framåt. Uppdraget handlar om att hålla ett tydligt fokus på kärnverksamheten och säkerställa att både kommunens och förvaltningens uppdrag hålls levande i vardagen. Genom ett helhetsperspektiv och ett starkt koncerntänk förmår du omsätta övergripande mål till konkreta insatser som skapar värde för barn och elever. Du har möjlighet att lyfta blicken, se långsiktigt och arbeta strategiskt utan att tappa fotfästet i verkligheten eller låta organisationen dras med i ogenomtänkta projekt. Med en tydlig och realistisk plan, där delmålen visar vägen, skapar du riktning och förutsägbarhet för hela verksamheten. Det är ett ledarskap som bygger på tillit, närvaro och mod där du får människor att vilja bidra, växa och se sin roll i något större. KVALIFIKATIONER • Viktigt i rollen är att man har erfarenheten med att ha lett andra chefer • Att man är bekväm med att arbeta i en politisk organisation och varit ansvarig • Politisk erfarenhet på direkt nämndnivå • Arbetet med budget inom offentlig verksamhet • Har haft skolledaruppdrag • Kännedom om skolutveckling och myndighetsutövning Kravet är att man har en pedagogisk utbildning samt rektorsutbildning. Önskvärt är att man har skolchefutbildning, juridisk utbildning, ekonomisk utbildning eller arbetsmiljöutbildning. Som barn- och utbildningschef har du det övergripande ansvaret för att leda och utveckla kommunens utbildningsverksamheter, från förskola till grundskola och anpassad skola. Rollen kräver strategiskt ledarskap, förmåga att se helheten och att driva förändringsprocesser på ett tryggt och kommunikativt sätt. Förvaltningen står inför stora förändringar, vilket ställer höga krav på tydlig kommunikation, långsiktig planering och att skapa förståelse för skolans roll som en samhällsbärande funktion. Du leder en kompetent ledningsgrupp och arbetar nära både nämnd och kommunledning. Är du redo att ta nästa steg i din ledarkarriär i en kommun där ditt bidrag verkligen gör skillnad? Då vill vi gärna höra från dig! ÖVRIGT Vi tillämpar tester som en del av processen och för slutkandidat krävs godkänd bakgrundskontroll före anställning. I denna rekrytering samarbetar vi med Poolia. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Monika Pavlovic på tel. 072-401 61 73   eller via mejl [email protected].

10 juni 2025
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Mystery Shopper sökes till uppdrag i Malmö

Vi på Remarkable söker efter dig som vill genomföra Mystery Shopping-uppdrag i Malmö. Arbetet är enkelt, men kräver stor noggrannhet och seriositet. Du skall agera som en vanlig kund och observera bl.a. servicebemötandet och butiken som helhet. Att du har körkort och tillgång till bil är ett krav.   Ett besök, inklusive rapportering, tar ca 45 minuter. Besöket är uppdelat i tre delar: Anonym del (Du går in i butiken och köper en specifik produkt) Presentation (Du presenterar dig som Mystery Shopper) Öppen del (Du observerar och rapporterar bl.a. kampanjer, exponering mm)   Du får en skriftlig arbetsbeskrivning inför uppdraget. Ersättningen är 190kr/timme (gäller både resa till och från butik samt tiden som spenderas i butik) samt milersättning.  Alla ansökningar hanteras via hemsidan.   Vill du få fler jobbtips? Connecta med oss: https://jobb.remarkable.se/

10 juni 2025
Sista ansökan:
27 november 2025
Mötesbokare Helsingborg
Gekomm AB
Kundtjänstpersonal

Som mötesbokare hos oss på Gekomm AB kommer din primära arbetsuppgift vara att skapa möten och inleda relationer med våra blivande kunder, du använder dagligen telefonen som arbetsverktyg. I din roll hos oss har du stor frihet att driva ditt arbete framåt. Med nära uppföljning och coaching så kommer du att få de verktyg som krävs för att lyckas. Du kommer ta kontakt med kunder för att boka in möten. Du bistår bland annat med bokningar, uppföljningar och hantering i CRM-system. I din vardag hos oss på Gekomm AB har du väldigt mycket kontakt med potentiella kunder. Därför är det väldigt viktigt att du tar ansvar för den administrativa delen i arbetet. För rätt person finns det mycket goda möjligheter att utvecklas och växa i takt med företaget! Våra coacher på plats är specialiserade på B2B försäljning, och alla anställda har en sak gemensamt – jakten på framgång och personlig utveckling där vidareutbildning tillsammans med coachning är en del av vår vardag. Vi har en vinnarkultur med personal som motiveras av att överträffa förväntningarna. De specialiserade teamen arbetar väldigt strukturerat och engagerat med en tydlig målsättning – Att alltid vara bäst! Gekomm AB är en arbetsplats där personalen känner glädje i sitt arbete, trivs med sina kollegor och motiveras av framgång. Normen är att överträffa förväntningarna ut mot slutkund, därför är all vår personal erkänt högpresterande. Vad erbjuder vi: Allt arbetsmaterial för att du på bästa sätt ska lyckas i din karriär. Utbildning och löpande coachning. Provisionsbaserad lön. Spännande tävlingar löpande. Mycket goda utvecklingsmöjligheter. Vi ser gärna att du som söker: Pratar och skriver på flytande svenska och engelska. Har en stark vilja att lyckas i ditt arbete. Är social och har lätt för att prata. Har tidigare erfarenhet från försäljning. (Merit, inget krav) Tävlingsinriktad Vana att arbeta med frihet under ansvar. Har B Körkort Jobbtyp: Heltid Lön: Garanti + Provision Annan ersättning: Bonus Provisionslön Resultatbonus Förmåner: Internutbildningar samt utveckling inom bolaget där vi gärna utvecklar personal organiskt inom bolaget. Schema: Dagtid 07:30-16:30 Måndag till fredag

10 juni 2025
Sista ansökan:
27 november 2025
Socialchef
Simrishamns kommun
Fastighets- och förvaltningschefer

Välkommen till Simrishamns kommun - känd som Österlens huvudstad en genuint vacker stad sin marina historia och tradition. Detta är kommunen där natur, kultur och samhällsutveckling möts. Simrishamn kommun arbetar med hållbarhet som ledstjärna och tillit som metod. Hos oss blir du en del av någonting stort. Bor du inte redan här eller i närheten? Då kanske det är dags att göra slut med längtan! Vi är många som förälskat oss i Österlen, flyttat hit och fortsatt karriären här. Vi söker nu en Socialchef till socialförvaltningen, en förvaltning som spelar en central roll i att forma framtidens Simrishamn. ARBETSUPPGIFTER Socialförvaltningen är kommunens största förvaltning. Här arbetar bland annat vårdbiträden, socionomer, omsorgsassistenter, sjuk-och undersköterskor m.fl. I din roll ingår: • Kombinera ett strategiskt helhetsperspektiv med ett närvarande och operativt ledarskap i det dagliga arbetet. • Vara en tydlig och inspirerande ledare som engagerar och utvecklar chefer och medarbetare. • Driva förändrings- och utvecklingsarbete inom socialförvaltningen. • Representera kommunen i olika sammanhang och bygga förtroendefulla relationer internt och externt. • Bidra aktivt till samhällsutvecklingen i Simrishamns kommun med fokus på samverkan och långsiktig kvalitet. • Säkerställa invånarnas möjlighet till inflytande och delaktighet i frågor som rör vård och omsorg. • Skapa goda samarbeten med politiken och andra aktörer för att nå gemensamma mål. • Rapportera direkt till kommundirektören och delta i kommunens ledningsgrupp. Som socialchef i Simrishamnskommun får du ett övergripande ansvar för verksamhet som vård, stöd och omsorg till familjer, barn och unga, äldre och personer med funktionsvariationer och att den bedrivs på ett professionellt, rättssäkert och hållbart sätt. Du ser till att invånarnas behov av stöd och omsorg möts med hög kvalitet, omtanke och respekt. I rollen kombinerar du strategiskt tänkande med ett närvarande och operativt ledarskap. Vi söker dig som leder tillitsbaserat. Du är den som sätter riktningen, skapar engagemang och driver utveckling tillsammans med verksamhetens chefer och medarbetare. Du är chef över fem drivande och utvecklingsorienterade avdelningschefer som i sin tur arbetsleder cirka 30 enhetschefer. Du blir också en nyckelperson i den nära samverkan med politiken där din förmåga att bygga förtroende och skapa ett smidigt samarbete blir avgörande. Genom ditt ledarskap är du med och formar framtidens sociala arbete i Simrishamn. Du bidrar aktivt till kommunens övergripande utveckling och gör skillnad både för organisationen och för människorna vi finns till för. KVALIFIKATIONER Du ska ha erfarenhet av övergripande ledning, kommunal verksamhet, gärna tidigare erfarenhet som förvaltningschef · Dokumenterad chefserfarenhet · Relevant akademisk utbildning · Erfarenhet av att arbeta i nära samverkan med politiska beslutsfattare Det är ett krav att man har relevant högskoleutbildning inom t.ex. organisation, ledarskap, ekonomi, juridik och förståelse för socialtjänstens uppdrag Vi söker dig som leder tillitsbaserat. Du är den som sätter riktningen, skapar engagemang och driver utveckling tillsammans med verksamhetens chefer och medarbetare. Du är chef över fem drivande och utvecklingsorienterade avdelningschefer som i sin tur arbetsleder cirka 30 enhetschefer. Du blir också en nyckelperson i den nära samverkan med politiken där din förmåga att bygga förtroende och skapa ett smidigt samarbete blir avgörande. Genom ditt ledarskap är du med och formar framtidens sociala arbete i Simrishamn. Du bidrar aktivt till kommunens övergripande utveckling och gör skillnad både för organisationen och för människorna vi finns till för. ÖVRIGT Vi tillämpar tester som en del av processen och för slutkandidat krävs godkänd bakgrundskontroll före anställning. I denna rekrytering samarbetar vi med Poolia. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Monika Pavlovic på tel. 072-401 61 73   eller via mejl [email protected].

10 juni 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Säljare till Skånes bordtennisförbund
Montico Hr Partner AB
Företagssäljare

* Skånes Bordtennisförbund är ett av Sveriges mest aktiva distriktsförbund och arbetar för att utveckla och främja bordtennisen i regionen. Förbundet arrangerar tävlingar, driver utvecklingsprojekt och stödjer föreningar i Skåne – med målet att ge fler barn, ungdomar och vuxna möjlighet att spela och tävla i bordtennis. Nu söker vi en säljare som på uppdrag av förbundet arbetar med att hitta samarbetspartners och sponsorer till både evenemang och löpande verksamhet. Arbetsbeskrivning Rollen innebär att du: - Arbetar med försäljning av sponsor- och samarbetsavtal - Bygger upp och underhåller relationer med företag och partners - Arbetar med både större event och förbundets ordinarie verksamhet - Tar egna initiativ kring erbjudanden och kontakter Uppdraget sker på provisionsbasis vilket innebär att ersättningen grundar sig på de avtal du förmedlar. Du behöver också ha F-skattesedel och driva egen verksamhet. Arbetet utförs på frilansbasis och du styr din egen tid. Vi söker dig som - Har tidigare erfarenhet av försäljning, gärna inom sponsor- eller annonsförsäljning - Är självgående och trivs med att arbeta mot resultat - Har lätt för att skapa kontakt och bygga relationer - Gärna har erfarenhet från idrott och föreningsliv - men inget krav - Har F-skattesedel

10 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Account Manager Helsingborg
Gekomm AB
Företagssäljare

Är du en relationsbyggare och har ett utpräglat intresse för försäljning? Är du nyfiken av naturen och motiveras av att ständigt utvecklas? Har du dessutom ett starkt inre driv och ett intresse av att ständigt utveckla och skapa affärer där alla är vinnare? Då har vi tjänsten för dig! Som Account Manager på Gekomm AB är ditt huvudsakliga uppdrag att säkerställa försäljningen & att du når din individuella budget. Hos oss får du möjlighet att arbeta med försäljning från ax till limpa, från första mötet till projektledning av leverans och avtal. Samt skapa och bibehålla relationer med våra kunder. Detta innebär en spännande mix av nykundsbearbetning och att bygga vidare befintliga kundrelationer med fokus på tillväxt och utveckling. OBS! Vi rekommenderar att du som söker har minst 2års branscherfarenhet alternativt jobbat med företagsförsäljning proaktivt i 1-3år+ Vilka är Gekomm? Gekomm är ett ungtänkande bolag där vi värdesätter kultur & att ha kul på jobbet. I vår expansiva fas där vi 2023 dubblat vår omsättning så söker vi individer som vill växa med oss som bolag. Möjligheterna att utvecklas är enorma. Har du ett tävlingsdriv & en krigarmentalitet med disciplin så är detta rätt plats för dig. Ansvarsområden. I rollen som Account Manager kommer du att ansvara över: Genom en nära dialog bygga nya relationer och sälja nya tjänster till företag. Bearbeta marknaden genom att bygga nätverk och boka möten med nya kunder. Identifiera vilka utmaningar våra kunder har i sin verksamhet och hur vi kan bistå med lösningar som underlättar och effektiviserar för dem i deras vardag. Ha ett nära samarbete med kollegor och leverantörer i verksamheten. Förmåner. - Tjänstebil / Jour Bil - Tjänstetelefon - Flex i Arbetstiden - Tävlingar med härliga vinster. Lön: Garanti + Provision Det är i inspirerande och konsultativa möten med våra kunder som framgången ligger – vi söker därför dig som trivs med en högkvalitativ aktivitetsnivå och som ser värdet i att spendera större delen av din arbetstid med att vara ute och möta våra kunder i deras vardag. Det är där det händer!

10 juni 2025
Sista ansökan:
27 november 2025
Brandskyddsspecialist - var med och starta upp vår verksamhet i Skåne!
Brandsäkra Norden AB
Brandingenjörer och byggnadsinspektörer m.fl.

Vi söker en engagerad och självgående brandskyddsspecialist som vill ha en nyckelroll i vår verksamhet på Brandsäkra. Du blir först på plats i Skåne och får en unik möjlighet att bygga upp och etablera vår närvaro i regionen. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Service, installation och underhåll av brandskyddsutrustning. Besiktningar, utredningar och rådgivning inom systematiskt brandskyddsarbete (SBA). Planering och bokning av egna uppdrag samt kundkontakt för att anpassa lösningar efter behov och lagkrav. Nära samarbete med kollegor samtidigt som du tar ett stort eget ansvar för att utveckla vår verksamhet i Skåne. Vi söker dig som: Har erfarenhet av arbete inom brandskydd, SBA och förebyggande säkerhet. Är självgående, noggrann och har god problemlösningsförmåga. Trivs med att bygga relationer och utveckla en ny marknad. Har en god kommunikativ förmåga och trivs med kundkontakt. Erfarenhet från Räddningstjänst eller liknande samt SMO-utbildning är meriterande. Innehar B-körkort och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Vi erbjuder: En unik möjlighet att vara först på plats i Skåne och bygga upp verksamheten. En nyckelroll i ett snabbväxande och innovativt företag. Korta beslutsvägar, öppet klimat och möjlighet att påverka. Fast grundlön, pension och friskvård. Personlig introduktion och utbildning. Placering: Malmö med omnejd – möjlighet att påverka etableringen! Välkommen att bli en del av Brandsäkra och bidra till ett tryggare samhälle!

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Produktionsmedarbetare| Lernia | Landskrona
Lernia Bemanning AB
Montörer, metall-, gummi- och plastprodukter

Vill du vara en del av oss och arbeta hos några av de mest etablerade och framgångsrika företagen i Landskrona/Helsingborg. Vi söker nu engagerade produktionsarbetare för kommande behov som trivs i en dynamisk och teknisk miljö. Välkommen att bli en del av oss. Om tjänsten Huvudsakligen ansvarar du för övervakning av maskiner, montering, kontroll/tester och packning. Produktionen är modern och mycket av arbetet utförs av robotar men manuella arbetsuppgifter förekommer också. Vi söker kandidater till följande roller: • Provare som testar/kvalitetssäkrar färdig produkt • Presslinjeoperatörer • Operatörer inom automationscell. • Montörer Då behovet på de olika stationerna kan variera ser vi gärna att du har kompetens och vilja att arbeta med samtliga uppgifter. Arbetet kan innebära både dagtid och skiftarbete. Om dig • Industriell/teknisk eller praktisk skolgång • Datakunskap • Har erfarenhet av tekniska arbetsuppgifter, till exempel som operatör eller liknande • Är kommunikativ i det svenska språket, både i tal och skrift • Kunna hantera repetitiva arbetsuppgifter • Meriterande med truckkort, traverskort LEAN/5S Vad gäller personlig profil ser vi gärna att du är en person som kan: • Arbeta både självständigt och tillsammans med andra i en arbetsgrupp. • Du kan följa rutiner, driva ditt arbete framåt och jobbar för att nå uppsatta mål. • Då arbetet kan innefatta fysiska moment så som tunga lyft krävs det att du har en god fysik. • Förmåga att behålla lugn även i stressiga/plötsliga situationer. Som en av oss Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som är ansvarig för ditt uppdrag och ser till att du trivs på din arbetsplats och stöttar och utvecklar dig i din yrkesroll Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten klickar du på "Sök tjänsten" ovan och fyller i formuläret eller loggar in med ditt Linkedin-konto nedan. Vi vill ha din ansökan skriven på svenska. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Vänligen kontakta rekryteringsansvarig Peter Sandqvist via e-post: [email protected] om du har några frågor eller funderingar. Sista ansökningsdag: torsdag 10 juli Vi arbetar med löpande urval så välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Städare/Lokalvårdare

Bertils sons städ söker lokalvårdare. Som rubriken beskriver söker vi nya lokalvårdare för vår städverksamhet flyttstädning. Tjänster vi erbjuder är i dagsläget en timanställning. Men med mål att övergå till heltid. Arbetstiderna är 07.00 - 16.00 helgfria vardagar. Krav som vi ställer på dig som ansöker: - Du skall ha B Körkort - Du skall behärska det svenska språket i tal & skrift - Du skall vara kundmedveten - Du skall ha en bra arbetsmoral (Det är krav att du ska ha arbetat med städning tidigare) Samtliga ansökningar ska skickas till min mail: [email protected] Du skall bifoga ditt CV & (om du har) ett personligt brev.

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Vi söker enhetschef till vår beredskapsavdelning
Länsstyrelsen i Skåne län
Förvaltnings- och planeringschefer

LÄNSSTYRELSEN SKÅNE, Beredskapsavdelningen Länsstyrelsen Skåne är en statlig myndighet på regional nivå som ansvarar för den statliga förvaltningen i länet. Vi arbetar med att nationella mål ska få genomslag i länet utifrån regionala förutsättningar. Inom våra uppdrag arbetar vi med rådgivning, tillstånd och tillsyn, planer och strategier. Vi förvaltar naturområden och fördelar ekonomiskt stöd. Vi samverkar med aktörer i hela länet. Vi har cirka 600 medarbetare och har kontor i Malmö och Kristianstad. Beskrivning Länsstyrelsen söker en enhetschef till beredskapsavdelningen. Din arbetsplats blir på vårt kontor i Malmö eller Kristianstad. Anställningen gäller tills vidare och inleds med sex månaders provanställning med tillträde snarast enligt överenskommelse. Du anställs som specialist och ingår i Länsstyrelsens chefsgrupp. Länsstyrelsen är beredskapsmyndighet och har det geografiska områdesansvaret i Skåne. Länsstyrelsen är vidare högsta civila totalförsvarsmyndighet i Skåne och tillika civilområdesansvarig länsstyrelse i det södra civilområdet. Beredskapsavdelningen arbetar med att hantera samhällsstörningar i Skåne genom att kommuner, myndigheter, organisationer och samhällsviktiga företag i länet samarbetar före, under och efter en kris. Vi ansvarar vidare för utvecklingen av det civila försvaret där Länsstyrelsen som högsta civila totalförsvarsmyndighet i länet har en central roll. Avdelningen leder samverkan mellan länets aktörer i vardag och kris och genomför analyser, utbildningar och övningar inom krisberedskap och civilt försvar. Avdelningen ansvarar också för Länsstyrelsens tillsyn enligt säkerhetsskyddslagen och den kommande cybersäkerhetslagen. Slutligen faller även utveckling av Länsstyrelsens krishanteringsorganisation och krigsorganisation inom beredskapsavdelningens ansvarsområden. Vid avdelningen arbetar ca 40 medarbetare som organiseras i tre enheter. Anställningen gäller rollen som chef för enheten för samhällsskydd och krisberedskap där cirka 16 medarbetare arbetar. Arbetsuppgifter Som chef hos oss har du tre roller: arbetsgivare, ledare och verksamhetsansvarig. I rollen som arbetsgivare är du arbetsgivarens företrädare och du utvecklar och tillämpar arbetsgivarpolitiken. Som ledare agerar du genom ditt personliga ledarskap och leder din arbetsgrupp på ett tydligt sätt och skapar en arbetsmiljö där alla tar ansvar och vill göra sitt bästa. Som verksamhetsansvarig tar du ansvar för arbetsgruppens samlade arbete. Du förväntas föreläsa och på andra sätt representera Länsstyrelsen i olika externa sammanhang. I arbetsuppgifterna ingår även att leda och delta i projekt som utvecklar Skånes förmåga att förebygga och hantera samhällsstörningar. Arbetet bedrivs i tätt samarbete med övriga länsstyrelser inom södra civilområdet samt med civilområdeskansliet som är en del av Länsstyrelsen Skåne. Som enhetschef ansvarar du för såväl din enhets verksamhet som det övergripande perspektivet för myndigheten. Du har fullt personal-, budget- och arbetsmiljöansvar. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och rapporterar till chefen för beredskapsavdelningen, tillika försvarsdirektören.Tillsammans med försvarsdirektören och de övriga cheferna leder ni arbetet på avdelningen. Du ingår i Länsstyrelsens kris- och krigsorganisationer och ingår i funktionen krisledningschef vilket innebär schemalagd beredskap ca sju veckor per år. I samband med anställning krigsplaceras du vid Länsstyrelsen. Enheten för samhällsskydd och krisberedskap har bland annat huvudansvar för att utveckla och vidmakthålla Länsstyrelsens interna kris- och krigsorganisation liksom utveckling av samverkansformer i länet kopplat till krishantering och civilt försvar. Enhetens medarbetare består till huvuddelen av beredskapshandläggare med specialistkunskaper inom respektive sakområde och som chef leder du enhetens arbete samt planerar och följer upp verksamhetens arbete och resultat. Tillsammans med enhetens medarbetare arbetar du målorienterat och driver ett systematiskt arbete med utveckling av verksamheten. Som enhetschef förväntas du även ingå i nationella nätverk kopplat till enhetens uppdrag. För komplett annons och ansökan, se lediga jobb på Länsstyrelsens hemsida: www.lansstyrelsen.se

10 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025