Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Din roll som farmaceut för Kronans Apotek i SvalövVi söker en engagerad farmaceut till vårt apotek i Svalöv. Apoteket är beläget tillsammans med vårdcentralen. Du kommer arbeta tillsammans med ett team bestående av farmaceuter samt apotekstekniker som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass. Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga kundrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor. Apoteket är öppet 8:30-18 på vardagar och 10-14 på lördagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på på heltid eller enl. överenskommelse. Önskad start enligt överenskommelse. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV och personligt brev. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Apotekschef [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson, maila [email protected] alternativt Verdi Sawma, maila [email protected] samt facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! Vi ser till att varje medarbetare får den utveckling de behöver för att växa och trivas hos oss. Och vem vet, kanske leder den här resan till nya och spännande möjligheter inom Kronans Apotek! Så låt oss tillsammans utforska, lära och växa – för hos oss har resan bara börjat! 🚀
Vill du utvecklas på ett ledande bolag inom skönhetsvärlden med stora möjligheter där du får leverera service i världsklass? I rollen som kundtjänstmedarbetare har du en av Fillerdepots viktigaste roller. När du kliver in på Fillerdepots kontor i centrala Malmö möts du av trevliga kollegor och en familjär stämning som präglas av glädje, engagemang och hjälpsamhet. Du inleder dina första dagar med en gedigen introduktion där du går bredvid en erfaren kollega som introducerar dig till systemen och dina dagliga rutiner. En typisk arbetsdag innebär mycket kundkontakt, hantering av beställningar samt att besvara frågor från kunder via mejl, chatt och sms. Du kommer även att kontakta våra befintliga kunder för att säkerställa deras behov och erbjuda nya produkter, samt skicka ut nyhetsbrev. Tjänsten är på heltid och tills vidare. Du erbjuds en arbetsplats med god stämning, uppmuntrande kollegor och utvecklande arbetsuppgifter. Vi arbetar löpande med målsättning och feedback för att ge dig bästa möjliga förutsättningar att motiveras och lyckas i både rollen och i din utveckling! Arbetsuppgifter Aktivt svara på kundfrågor om beställningar Ta emot och svara på kundfrågor via telefon, mejl, chatt och sms Hantera beställningar samt administrativt arbete kring beställningar Kontakta befintliga kunder för att säkerställa deras behov och erbjuda nya produkter Skapa och skicka ut nyhetsbrev till befintliga kunder Vara ständigt uppdaterad på produktsortimentet Vi söker dig som Talar och skriver obehindrat på svenska Har arbetat i en service- eller kundtjänstroll tidigare Har god systemvana Har gymnasieutbildning Meriterande erfarenheter Erfarenhet inom försäljning Erfarenhet inom kundservice Erfarenhet inom administrativt arbete Talar och skriver på danska Talar och skriver på engelska Som person är du Serviceinriktad Problemlösande Flexibel Handlingskraftig Resultatorienterad Självgående och tävlingsinriktad Lagspelare Vad vi erbjuder En rolig arbetsmiljö med spännande framtid och utvecklingsmöjligheter Konkurrenskraftiga villkor Central arbetsplats på vårt kontor i centrala Malmö Goda förutsättningar med starka ägare som tror på och satsar i verksamheten Övrig information Start: Omgående Omfattning: Heltid 80% Arbetstider: mån-fre 9.00-16.00 Placering: Företagets kontor vid Centralstationen i centrala Malmö Vi går igenom urvalet löpande och kallar kandidater på intervju. Vid anställning kommer vi begära utdrag från belastningsregistret samt en kreditkontroll. Om Fillerdepot Fillerdepot är en aktör på den svenska skönhetsmarknaden med mer än 6 års erfarenhet inom skönhetsbranschen. Fillerdepot inriktar sig mot kunder som bedriver skönhetssalonger, klinker samt till grossister inom medicinska enheter. Vi är Sveriges största återförsäljare åt de ledande aktörerna inom kosmetiska produkter och produkter inom medicinsk klass 1–3. Fillerdepot håller hög standard i produktsortiment och anpassar oss alltid efter kundens behov och har därför vuxit till att bli Sveriges ledande aktör inom kosmetiska produkter.
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu flera personliga assistenter till en man som bor utanför Helsingborg. Kunden har ALS och sitter i el-rullstol. Du kan läsa mer om diagnosen här, då det är viktigt att förstå vad det innebär. Att ha kunskaper om ALS kan hjälpa till att förstå både de medicinska och praktiska aspekterna av sjukdomen. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat daglig omvårnad, förflyttningar, måltider samt på- och avklädning. Arbetstiderna kan variera enligt följande: 07:30 - 14:30 14:30 - 21:30 21:30 - 07:30 Om kunden Kunden är en 31-årig man som bor i ett hus tillsammans med sin fru och barn. För honom är gemenskapen med familj och vänner en självklar del av vardagen och något som ger honom både glädje och energi. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av kundens liv och bidra till hans självständighet och välmående. Eftersom utförandet av assistansen grundar sig i kommunikationen mellan dig och kunden är det nödvändigt att du har flytande kunskaper i det svenska språket. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är initiativtagande, lösningsfokuserad och barnkär. Du är en empatisk person som har lätt att sätta dig in i andra personers livssituation, samtidigt som du är lugn, trygg i dig själv och är socialt lyhörd. Det viktiga är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Har vårderfarenhet. Är rökfri. Har flytande kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du Har körkort och tillgång till bil. Erfarenhet av ALS. Har vårdutbildning eller motsvarande. Omfattning: 50% och timvikarie Antal tjänster: 2-3 Tillträde: Omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Vi är din perfekta match! Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match! Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på apoteket Flygstaden. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollenSom farmaceut på Apoteket Flygstaden i Eslöv kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Apoteket Flygstaden Eslöv ligger inne på Stora Coop i Eslöv med många attraktiva butiker nära (Jula, Lager 157, Dolar Store, Rusta, Stadium, Jysk, Subway) som ger en jämn kundström över hela dagen. Vi är sex personer där vi alla har olika ansvarsområden och som säkerställer en jämn bemanning. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: vardagar 09-18, lördagar 10-15 samt söndagar 11-15. Välkommen till Apoteket!
Personlig assistent sökes till kvinna boendes i Malmö. Kvinnan har MS och behöver omvårdnad dygnets alla timmar över veckans alla dagar. Erfarenhet från sondmat, kateter och lift är meriterade men inget krav. Utbildning sker på plats av ordinarie personal. Arbetstiderna är under dagen 8:00-21:45 samt 20:00 – 9:00 på natten med aktivtid. Viss överlappning morgon och kväll. Vi söker efter personer som vill göra det lilla extra för vår kund. Då hon inte kommunicerar verbalt måste du vara uppmärksam på små detaljer så som kroppsspråk och ansiktsuttryck. Meriterande om du behärskar något eller flera av de slaviska språken för att på så sätt lättare skapa en relation till kunden. Tjänsten är på ca 80% och ligger på ett fyra veckors rullande schema. På Björka är vi alla ett team med ett och samma mål – att leverera den bästa assistansen för dig. För oss är du som kund eller anställd aldrig en i mängden. Vi vet vem du är när du kontaktar oss. Det viktigaste för oss är dialogen med kunder och anställda. Det är nyckeln till en välfungerande assistans. Du kan alltid nå oss, och vi återkommer alltid om vi var upptagna. Vi ligger i absoluta framkanten avseende de system som används för att göra arbetet så effektivt som möjligt för dig.
ALTEN Skåne söker nu en Senior Elektronikingenjör med erfarenhet och intresse av att arbeta med hårdvara och komponenter! VI SÖKER DIG 📖 Kandidatexamen inom Elektronik eller likvärdig 💼 Erfarenhet av hårdvaruutveckling, gärna från bilindustrin 💻 Erfarenhet av ECAD verktyg (så som KiCad eller Altium Designer) samt Simulation Software (så som Simulink, Matlab, Comsol, Ansys) 🚗 Erfarenhet med ASPICE 🗣 Behärskar svenska flytande i både tal och skrift OM ROLLEN Vår samarbetspartner har ett brett ansvarsområde inom system, cyber security, functional saftey och software. Positionen är en Senior Elektronikingenjör som kommer jobba med HW och ansvara över specifika komponenter. Man är i princip en HW Owner, och jobbar med stakeholder och kombinerar deras önskemål med komponenten och sätter krav mot leverantören för att komponenterna ska hålla kvalitet. VAD VI VÄRDESÄTTER HOS DIG ALTEN har konsultuppdrag och projekt inom mekatronik, mekanisk- och maskinkonstruktion. Personliga egenskaper som vi värdesätter hos dig är engagemang, nyfikenhet och lösningsfokus, samt att du har ett intresse för teknik och är ödmjuk mot dina medmänniskor. För att trivas i denna roll behöver du vara noggrann, strukturerad och professionell. Rollen som konsult kommer ge dig möjlighet till att interagera med nya företag, intressanta produkter, finna vad just du brinner för och chansen att skapa nya relationer. VI SER FRAM EMOT DIN ANSÖKAN! VAD ERBJUDER ALTEN DIG? Varje medarbetare är lika viktig i ALTENs framgång! Vi tror på att växa tillsammans genom att erbjuda möjligheter, utveckling och gemenskap. ALTEN verkar inom flera olika branscher, har en stor variation av uppdrag, coachande chefer och utbildning via ALTEN Academy vilket gör att det alltid kommer vara möjligt att utvecklas hos oss. Dina önskemål styr din väg framåt. Som konsult får du både en teamkänsla i ditt uppdrag och en riktigt härlig gemenskap på ALTEN. Genom våra interna nätverk såsom Women@ALTEN och ALTEN Sports ges du möjlighet att driva frågor och aktiviteter som just du brinner för. På ALTEN tycker vi det är viktigt med balans mellan arbete och fritid, därför erbjuder vi tre extra lediga dagar per år. Hos oss är du ansluten till kollektivavtal och erbjuds förmåner så som friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. OM ALTEN ALTEN är ett av Europas största teknik- och IT-konsultföretag med över 57 000 anställda cirka 30 länder. Våra ingenjörer utför komplexa och mycket tekniska projekt genom hela produktutvecklingskedjan hos de främsta företagen inom flera olika branscher såsom Fordon, Försvar & Säkerhet, Energi, Industriell utrustning, Public service samt Life sciences. I Sverige är vi cirka 1300 engagerade medarbetare med 9 kontor i 9 städer - från Lund i söder till Skellefteå i norr. ALTEN har för femte året i rad utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen, en utmärkelse för arbetsgivare som erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Välkommen in att läsa mer om oss på alten.se
Dina arbetsuppgifter Som underhållsmekaniker kommer du att spela en nyckelroll i vårt team där du ansvarar för att maskiner och utrustning fungerar på ett optimalt sätt. Ditt arbete kommer att innefatta: Identifiera och lösa tekniska problem samt utföra reparationer för att säkerställa hög produktionskvalitet. Implementera förbättringar för att öka maskineffektiviteten och säkerhet. Samarbeta med produktionspersonalen för att snabbt åtgärda tekniska problem som uppstår. Maskinunderhåll: Regelbunden service och reparation av maskiner för att säkerställa hög driftsäkerhet och kvalitet. Felsökning: Diagnostisera och åtgärda tekniska problem för att minimera stilleståndstid. Förbättringsarbete: Genomföra åtgärder för att öka maskineffektiviteten och produktionens säkerhet. Du blir en del av vår underhållsavdelning som stöttar hela verksamheten. God kommunikation och samarbete är avgörande för att lyckas i rollen. Arbetet kommer att ske under dag- och kvällstid, så det är viktigt att du trivs med att kunna arbeta olika skift. Din bakgrund Vi söker dig som har betydande erfarenhet av underhållsarbete och fokus på maskiner samt har god förståelse för att läsa och tolka tekniska ritningar och scheman. Du ska även kunna använda diagnostik- och underhållsverktyg effektivt. Vi ser att du är driven, har en stark vilja att ständigt vilja förbättra både dig själv och arbetsprocesserna. Du är självständig och komfortabel med att ta egna initiativ för att lösa problem, samt att du är ansvarsfull och har ett medvetet fokus på säkerhet och kvalitet i ditt arbete. Vidare är det viktigt att du är flexibel och öppen för att resa och arbeta på olika arbetsplatser. Om företaget Företaget är en välkänd aktör inom sitt område, och vi värdesätter ett starkt samarbete och engagemang i hela vår organisation. Urval Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt!
As a leader in the global chemical industry, LyondellBasell strives every day to be the safest, best operated and most valued company in our industry. The company’s products, materials and technologies are advancing sustainable solutions for food safety, access to clean water, healthcare and fuel efficiency in more than 100 international markets. LyondellBasell places high priority on diversity, equity and inclusion and is Advancing Good with an emphasis on our planet, the communities where we operate and our future workforce. The company takes great pride in its world-class technology and customer focus. LyondellBasell has stepped up its circularity and climate ambitions and actions to address the global challenges of plastic waste and decarbonization. For more information, please visit www.lyondellbasell.com or follow @LyondellBasell on LinkedIn. . Are you a safety-driven leader with deep expertise in manufacturing environments? Are you the experienced HSE specialist who is passionate about creating a safe and sustainable work environment? If your answers are yes, then you should read on below about this opportunity. At LyondellBasell in Åstorp, we are now looking for an HSE Manager who can champion our commitment to safety, sustainability, and operational excellence. This is the role The role of HSE (Health, Safety, and Environmental) Manager entails strategic and operational responsibility for the work environment, safety and environmental work within our business in Åstorp. The position includes the important implementation and follow-up of procedures and systems to ensure compliance with applicable legislation, internal policies, procedures, processes and standards. At LyondellBasell we have a particular focus on chemical management, machinery safety, environmental goals, waste management and risk assessments linked to the specific challenges of manufacturing. The role also includes running training initiatives, leading safety rounds and following up on deviations and incidents in our internal systems. The HSE Manager reports to the Site Manager and acts as a key resource in the work for a safe and sustainable work environment. Your areas of responsibility * Maintain, develop and implement health and safety management policies and procedures to guarantee safety and environmental compliance * Maintain and improve our daily work with our certified quality assurance systems * Conducting risk assessments to detect potential hazards * To monitor and ensure compliance with health, safety, and environmental regulations * Ensuring that all safety equipment is properly maintained and in good working order * Responsible for reports on the state of health, safety, and environmental compliance and acting as management representative * As HSE Manager you are part of the Swedish Operational Steering Group This is who you are We believe that you are a driven person who has a strong focus on quality and continuous improvement. You work in a structured and independent manner, while at the same time, in order to succeed in your assignment, you have a strong ability to collaborate and create commitment to the HSE work at all levels of the organization. You have very good communication skills and excellent knowledge of Swedish and English, both orally and in writing. This is what you should bring to us * Master’s or bachelor’s degree preferable in Chemistry, Environmental Sciences, Toxicology, Occupational Health/Medicine or Work environment engineer * At least five years of experience from industry working with HSE and particularly chemical safety preferably in a Global Corporate Environment * Advanced understanding of local and international HSES laws, codes, and regulations * High system knowledge of (ISO 9001, ISO14001, and OHSAS18001) * Excellent communication and presentation skills, both written and spoken in English and Swedish We will attach great importance to your personal qualities and profile for this role. This is what we offer We offer an environment where we encourage personal and professional growth and where you will be rewarded for your performance and results. You will have the possibility to work with specialists in all fields to develop innovative solutions and to extend your national and international network. As part of a larger international group, our company in Åstorp is a stable and successful local company. Being a highly dynamic organization, it is an exciting time to be part of the LyondellBasell community. We are in a period of growth and change in all corners of the company. We are part of this impressive transformation which impacts all of our processes and day-to-day business. In Åstorp we are a small, purpose-driven and enthusiastic team. We work hard, we take pride in what we do, we seek new and innovative ways to collaborate with our customers and partners and, we have fun! Place of work & working hours The work takes place at our production facility in Åstorp. Standard working hours are daytime at 07.45-16.30 (Monday-Friday), however there is room for flexibility in this position, we have flexible working hours and opportunity to work from home. You are willing to travel up to approximately twice a year if necessary. Monthly salary according to current collective agreement. Start date as soon as possible. Your application In this recruitment, we collaborate with Ny Kollega and you are welcome to contact recruitment specialist Johan Spjuth on 0733670660 if you have any questions. The last day to apply is July 6th but please apply in English as soon as possible as selection and interviews are taking place on an ongoing basis. Note that we will not accept applications written in Swedish. Background check will be conducted on our final candidate. Welcome with your application! Our mission at Ny Kollega is to develop people and companies through long-term and serious relationships with our customers, candidates and employees. We develop people and companies throughout Scandinavia. Since 2006, we have accumulated extensive experience and expertise in recruitment and staffing. Read more about us at nykollega.se or follow us on LinkedIn and Facebook.
Om företaget Glasmek AB arbetar med helhetslösningar för att underlätta industriarbete, med fokus på glasindustrin i både Sverige och Europa, men servar både plåt- och stålindustrin med kundanpassade utrustningar och verktyg. Mer information om Glasmek AB och våra produkter hittar du på vår hemsida www.glasmek.se Vi söker nu en CNC-operatör med allmänna verkstadskunskaper till vår verkstad i Osby. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal. Dina arbetsuppgifter I rollen som CNC-operatör kommer du delvis arbeta med vattenskärning av kundspecifika produkter, men också arbeta med service, underhåll, reparation samt rekonditionering av maskiner och utrustning till glasindustrin. Din bakgrund/Dina egenskaper För att lyckas i denna tjänst önskar vi att du tidigare har arbetat några år inom verkstadsindustrin alternativt som underhållstekniker eller reparatör och att du har en bred verkstads- och maskinkunskap samt kunskap kring CAD-ritningar. Vi söker dig som är noggrann, ansvarstagande och förändringsbenägen. Du är trygg och van att arbeta självständigt samtidigt som du har lätt för att samarbeta med andra. God förmåga att prioritera arbetsuppgifter utifrån behov och att hålla deadlines är en självklarhet för dig. Vidare ser vi gärna att du har ett driv och intresse av att utveckla och förbättra rutiner och processer. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, du ska arbeta för att skapa trivsel och gemenskap samt fungera som en förebild för vårt företag och våra produkter. Information och kontakt Tjänsten är på heltid, måndag-fredag. Efter en inhyrningsperiod hos Wikan personal förväntas anställningen övergå i en tillsvidareanställning hos Glasmek AB. Vi tillämpar löpande urval, så skicka in din ansökan snarast möjligt via vår hemsida, www.wikan.se. Sista ansökningsdag är 6 juli. Tillsättning sker snarast möjligt efter överenskommelse. För mer information eller frågor, kontakta Tomas Nilsson på telefon 0451-70 74 81. Välkommen med din ansökan! Om Wikan Personal Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 17 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 700 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se
Om oss På Capio Vårdcentral Malmö Singelgatan har vi samlat all vår kunskap under samma tak vilket gör att vi skapar en stark och kompetent personalgrupp med många års erfarenhet av primärvård. Vi är ett härligt gäng på ca 30 medarbetare som tillsammans gör skillnad för våra ca 7000 listade patienter – idag och genom hela livet. Här finns, förutom vårdcentral, olika specialistmottagningar som diabetes, hypertoni samt astma/kol. Vi har även MVC, BVC, arbetsterapeut och psykolog. Här finns ett laboratorium bemannat med undersköterska, ibland sjuksköterska, både för planerad och akut provtagning. De yrkeskategorier som arbetar här är: distriktssköterskor, barnmorskor, barnsjuksköterskor, sjuksköterskor, dietist, undersköterskor, psykolog, fysioterapeut, läkare, medicinska sekreterare och receptionist. Våra patienter har möjlighet att chatta med oss samt genomföra videosamtal. Vi ser gärna att du som söker ser framemot att jobba digitalt, och vill fortsätta utveckla det digitala inom primärvården! Din roll Dina arbetsuppgifter är omväxlande och kommer bestå av telefonrådgivning, chatt, mottagningsarbete, bedömning av akuta patienter. Arbetet är till stor del självständigt vilken innebär att kunna göra egna bedömningar och fatta egna beslut. På vår enhet arbetar vi dagligen med sambedömning där du som sjuksköterska tillsammans med läkaren och andra professioner bedömer patienterna. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en positiv och utvecklande arbetsplats med tydligt patientfokus. Vår organisation bygger på den lokala enhetens självstyre med engagemang och delaktighet från medarbetare vilket leder till korta beslutsvägar. Samtidigt finns en större organisation i bakgrunden som ger stöd och möjlighet till utveckling och erfarenhetsutbyte. Dessutom erbjuder vi även följande: • Kollektivavtal • Närvarande chef • Kompetensutveckling, både internt och externt • Friskvårdsbidrag • Frukost varje fredag • Nätverk inom ditt område • En inkluderande arbetsplats där vi lär av varandra Om dig Du som söker är legitimerad sjuksköterska med några års erfarenhet, är trygg i både person och profession samt har ett patientfokuserat arbetssätt. Har du arbetat i primärvården tidigare är det meriterande. Du är noggrann i ditt arbete, har förmåga till flexibilitet och kan anpassa tempo och arbetsmetoder efter vad varje situation kräver. Vi värdesätter laganda och förmåga att ta initiativ. Som person är du tydlig och förtroendeingivande samt har god förmåga att strukturera och prioritera. Du är engagerad och noga med att alltid hålla hög kvalitet i ditt arbete. Tjänsten är ett vikariat på 100% med önskad start 1/7 - 31/1 2026. Publicerat: 2025-06-10 Sista ansökningsdag: 2025-07-13 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Välj ett jobb för att visa detaljer