Senior utvecklare
Knowit AB (Publ)
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Är du en erfaren mjukvaruutvecklare med intresse och erfarenhet av molnteknologi? Vi letar efter dig! Bli en del av vårt team av riktigt härliga konsulter som tillsammans skapar kreativa lösningar för våra kunder.  Vad du kommer att göra Designa och utveckla moderna mjukvarulösningar som gör skillnad. Samarbeta med tvärfunktionella team för att leverera kundanpassade lösningar. Använda molnteknologier som Azure, GCP eller AWS för att skapa säkra och skalbara lösningar. Designa och bygga API:er för att möjliggöra sömlös integration mellan olika systemkomponenter. Implementera händelsedriven arkitektur och teknologi för att främja skalbarhet och för att möjliggöra snabb och asynkron kommunikation mellan olika systemkomponenter. Vem vi letar efter Har minst 5 års erfarenhet av systemutveckling Behärskar ett eller flera kodspråk: Java, JavaScript (och TypeScript), C#, Python eller Golang Har erfarenhet av molnplattformar som Azure, Google Cloud Platform (GCP) eller Amazon Web Services (AWS) Behärskar både svenska och engelska i tal och skrift Vi är övertygade om att AI inte bara förändrar hur vi löser tekniska problem, utan också hur vi samarbetar, kommunicerar och skapar värde. Därför söker vi dig som redan har testat, eller vill utforska, hur AI kan bidra till smartare arbetssätt och bättre resultat – både för oss själva och våra kunder. Varför Knowit? Vi är ett konsultbolag som tror på att skapa banbrytande tekniska lösningar för våra kunder. På Knowit Core är vi ungefär 100 personer i en härlig blandning av utvecklare, arkitekter, projektledare och designers. Här hittar du civilingenjörerna från LTH, systemutvecklare och självlärda kodfantaster samt de som i vuxen ålder läste på yrkeshögskola. Hos oss finns det plats för alla - huvudsaken är att du, precis som dina kollegor, vill, kan och gillar att lösa problem genom kod. Här möts du av vår engagerade VD Axel som tror på att en kultur byggs på gemenskap, trygghet och engagemang. Din närmsta ledare hittar du i Per, Fay, Andreas eller Karl-Johan. Vi tror inte på alldeles för stora team, utan vill att du som medarbetare ska känna dig sedd och hörd. Vår arbetsmiljö präglas av en härlig blandning av professionalism och en avslappnad atmosfär. Vi tror på att uppmuntra nyfikenhet och samarbete för att driva innovation framåt. Checkar vi av din önskelista? Avsatt tid och budget för individuell utveckling Möjlighet att vara del av kompetensforum månadsvis tillsammans med dina kollegor Gemensamma frukostar och fredagsluncher Kollegor som delar ditt intresse för teknik och utveckling En trygg arbetsplats med kollektivavtal Engagerande (och roliga) chefer En flexibel arbetsmiljö Ett av Malmös (förmodligen) finaste kontor på Stortorget Kick-off, after works, familjedagar, träningspass, kulturevents m.m. Ansökan Vi använder analyser i rekryteringsprocessen för att säkerställa en rättvis bedömning av dig som kandidat och ha ett kompetensbaserat urval. Vi arbetar med löpande urval, så varmt välkommen att söka tjänsten redan idag! Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Natalie Permerup (rekryterare) på mejl, [email protected].

9 juni 2025
Sista ansökan:
26 november 2025
Montör / Mekaniker till större fordon
Hirely AB
Fordonsmontörer

Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om företaget: Svabo Kaross har mångårig erfarenhet av att utveckla, konstruera och bygga karosser med högt ställda krav på kvalité, funktion och livslängd. Idag har de tagit tätpositionen och blivit landets ledande leverantör när det gäller kundanpassade djurbilskarosser. Deras största kunder är djurbilsåkare, åkerier samt bil- och lastbilsåterförsäljare i Sverige och internationellt, men även energiföretag, kommuner och privata företag. De är välkända för sina specialanpassade djurbilskarosser men även manskapshytter för spårgående fordon och lastbilar, verkstadsskåp, flak, liftar etc. Alla material uppfyller beställarnas höga krav på kvalitet, funktion och beständighet. De har erfarna konstruktörer som alltid ser till att kundernas önskemål uppfylls. Om tjänsten: Tjänsten som montör innebär att du utför byggnationer i enlighet med tilldelat underlag. Du monterar komponenter och inredning noggrant och effektivt enligt företagets specifikationer och utför diverse tester enligt avcheckningsdokument. Det är av stor betydelse att du följer uppsatta ledtider på projekt och jobbar aktivt med produktionens förbättringsarbete och effektivisering. Om dig: Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av elektiskt/mekaniskt arbete och kunskap inom ritningsläsning. Du behöver tidigare ha arbetat med montage på större fordon, hydraulik/luft schema/kopplingar. Som person är du ordningsam, idérik och ansvarsfull. Du gillar ordning och reda, är serviceminded och har högt kundfokus. Du tummar inte på kvalitén och håller alltid satta kvalitetskrav. Vidare är du en lagspelare som lägger vikt vid att teamet drar mot samma mål. Meriterande för tjänsten är om du har kunskap inom svets och kan läsa elscheman/kopplingar. Har truckkort, liftkort och traverskort. Övrigt: Tjänsten är en så kallad hyrrekrytering där du först anställs av PIKE Personal och jobbar som konsult hos Svabo Kaross för att sedan övergå i anställning hos Svabo Kaross om allt fungerar väl. Arbetstid: 7.00-16.00 Lön: Enligt avtal Plats: Kristianstad Alla frågor i rekryteringsprocessen hänvisas till oss på PIKE Personal. Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan! PIKE Personal verkar som en extern HR-partner där vi bistår våra kunder med personallösningar. Vi arbetar med rekrytering och personaluthyrning för såväl tjänstemän som kollektivpersonal- från kontor till produktion.

9 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Allmänspecialist
Capio Sverige AB
Specialistläkare

Om oss Välkommen till Capio Vårdcentral Broby! Vi är den lilla vårdcentralen med det stora hjärtat. Till oss kommer du med buss eller för dig som kommer med bil finns gratis parkering. Vi som jobbar här är ett glatt gäng på 20 personer som tar hand om ca 5 400 listade patienter – idag och genom hela livet. Hos oss är vardagen variationsrik och vi arbetar tillsammans som ett team kring våra patienter. Vi respekterar och stöttar varandra och vi vet att våra olikheter utvecklar oss – både i våra yrkesroller och som personer. Vår arbetsgrupp är trygg och stabil med ett tätt samarbete mellan de olika professionerna. Vi arbetar tillsammans och du kan förvänta dig ett stort stöd från läkargruppen och övriga kollegor - hos oss är du aldrig ensam! Din roll Vi söker nu dig som är utbildad allmänspecialist med möjlighet till att vara en del i ledningsgruppen på vårdcentralen som MAL (medicinsk ansvarig läkare). I arbetet som specialist i allmänmedicin hos oss har du ett mycket varierat arbete med utredning och behandling av patienter i alla åldrar. Du har ett nära samarbete med övriga professioner på mottagningen och hanterar både planerade och akuta besök. Vi arbetar med ronder där du som läkare tillsammans med SSK bedömer patienterna. Vi samverkar alla läkare, rehab koordinator och en psykosocialresurs gällande sjukskrivningsärenden. Hos oss finns även möjlighet att planera sitt schema samt hemarbete viss tid i veckan. På Capio jobbar vi även med det digitala verktyget Tandem för vår dokumentation som journaler, remisser och sjukintyg. Även handledning av ST läkare kan förekomma. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en positiv och utvecklande arbetsplats med tydligt patientfokus. Vår organisation bygger på den lokala enhetens självstyre med engagemang och delaktighet från medarbetare vilket leder till korta beslutsvägar. Samtidigt finns en större organisation i bakgrunden som ger stöd och möjlighet till utveckling och erfarenhetsutbyte. Dessutom erbjuder vi även följande: • Kollektivavtal • Närvarande chef • Kompetensutveckling, både internt och externt • Friskvårdsbidrag • Frukost varje dag • Nätverk inom ditt område • En inkluderande arbetsplats där vi lär av varandra Om dig För att vara aktuell för den här tjänsten ska du vara utbildad allmänspecialist. Det är meriterande om du har arbetat på vårdcentral tidigare, men det viktigaste för oss är att du har rätt inställning. Du värnar om att hålla hög kvalitet i ditt arbete – alltid med ett helhetstänk och med patienten i fokus. Vi värdesätter laganda och förmåga att ta initiativ. Som person är du tydlig och förtroendeingivande samt har god förmåga att strukturera och prioritera. Du gillar utmaningar, vill vara delaktig i vårdcentralens utveckling och ser samarbete med kollegor som viktiga parametrar. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, vi jobbar med fortlöpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Inför tillsvidareanställningar tillämpar vi alltid först sex månaders provanställning. Varmt välkommen med din ansökan! Publicerat: 2025-06-09 Sista ansökningsdag: 2025-07-13 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

9 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Redovisningsansvarig till Vartex AB i Malmö
Mpya Finance AB
Redovisningsekonomer

Nu finns en fin chans att, tillsammans med Finance Manager, få vara med och bygga upp ekonomiavdelningen på ett bolag som befinner sig på en mycket spännande expansionsresa. Vartex, en del av WeSports, söker nu efter dig som redovisningsansvarig och du är efterlängtad! Detta är en ny roll, som du bygger upp tillsammans med Finance Manager, som du också rapporterar till. Tjänsten är belägen på kontoret i centrala Malmö och du blir en del av ett ambitiöst och kompetent team om totalt fem personer inom ekonomi. På Vartex får man mandat att förändra och effektivisera. Man jobbar nära där besluten tas, och är högst delaktig i dem, i en bred roll med många kontaktytor. Dina huvudsakliga ansvarsområden är följande: Ansvar för att utföra och äga processen kring månads- och årsbokslut Löpande redovisning Ansvar för korrekt rapportering, både till koncernen samt externt Upprättande av deklarationer och årsredovisningar Primär kontaktperson revisorer Effektivisera processer och rutiner Säkerställa efterlevnad av redovisningsregler och koncernens krav Leda och coacha två ekonomiassistenter Har vi fångat ditt intresse? För att trivas i rollen ser vi att du har gedigen erfarenhet inom redovisning och är trygg och självgående i hela bokslutsprocessen. Du är van att ha helhetsansvaret för redovisningen och att leda ekonomiassistenter i deras arbete. Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och minst 5-7 års erfarenhet som redovisningsekonom. Som person är du nyfiken, driven och noggrann, och du har erfarenhet av e-handel eller retail och därmed lagerredovisning. Du är en teamplayer och motiveras av att nå resultat, tillsammans med teamet. Hur gör jag nu? Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt. I den här rekryteringen samarbetar Vartex med Mpya Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Johanna Andersson på tel. 0706-555730, [email protected] alternativt Kristina Bennet på tel. 0703-755075, [email protected] Ansökan sker via www.mpyafinance.se

9 juni 2025
Sista ansökan:
26 november 2025
Ansvarig för frukt/grönt avdelning på ICA
Hirely AB
Butikssäljare, dagligvaror

Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Arbetsuppgift: ✔ Ansvara för frukt- och gröntavdelningen. ✔ Ha yttersta ansvar för personalen på avdelningen. ✔ Driva avdelningen framåt och säkerställa hög kvalitet. ✔ Vara en problemlösare och hantera dagliga utmaningar. ✔ Möjlighet till bred kompetensutveckling och karriärmöjligheter inom detaljhandeln ✔ Jour förekommer i arbetet. Anställningsform: Arbeta 40h i veckan. Tillsvidare med start omgående. Lön enligt överenskommelse. Kvalifikationer:  Tidigare varit 1:a eller 2:a på frukt och grönt avdelning. Ett stort intresse för den dagligvaruhandeln och vill vara med och skapa en förstklassig butik. Flexibilitet att arbeta butikens alla öppettider. Körkort och tillgång till bil, (krav). En serviceinriktad, positiv och ansvarsfull inställning. Tidigare erfarenhet inom dagligvaruhandel. Personliga egenskaper: Vi ser att du som söker har erfarenhet av tidigare arbete i butik, såsom plockarbete och kassaarbete på ICA. Du som person är serviceminded och positiv gentemot kunder samtidigt som du arbetar snabbt och effektivt. När du arbetar ute hos vår kund finner du dig snabbt i din roll och agerar professionellt enligt vår standard. För dig kommer service naturligt och du förstår att kunderna är de viktigaste personerna i butiken och visar det genom att bemöta dem på ett professionellt sätt. Om Storesupport by Job&Talent: Storesupport är en del av Job&Talent, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Ansökan: Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl, vänligen sök via vårt ansökningsformulär. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten. Varmt välkommen!

9 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Specialistläkare till Klinisk farmakologi i Lund
REGION SKÅNE
Specialistläkare

Gör skillnad. Varje dag. Är du klinisk farmakolog och drivs av att arbeta med varierande arbetsuppgifter tillsammans med engagerade och kunniga kollegor? Då ska du inte tveka att söka till oss! Klinisk farmakologi är en verksamhet under uppbyggnad och en del av universitetssjukvården inom Region Skåne. Vi är en liten enhet med stora visioner. Klinisk farmakologi företräder rationell tillämpning av modern läkemedelsbehandling och ingår i verksamhetsområde (VO) klinisk kemi och farmakologi, vilket är del av förvaltningen Medicinsk service. Vår arbetsplats är i Lund. VO klinisk kemi och farmakologi bedriver verksamhet på 10 sjukhus i Skåne och har cirka 150 medarbetare. Vidare är klinisk kemi och farmakologi organiserat i enheter och processer med enhetschefer samt processledare i nära samarbete. Klinisk farmakologi är en enhet med elva läkare och farmaceuter. För oss är det självklart att samarbeta över professionsgränserna för att kunna lämna ett så bra resultat som möjligt till våra kunder. ARBETSUPPGIFTER Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat TDM, medicinsk bedömning av farmakogenetiska analyser, jour- och konsulttjänst gentemot annan hälsopersonal samt arbete i en eller flera av Läkemedelsrådets lokala arbetsgrupper. Den regionala läkemedelsinformationscentralen (LÄIF) i Södra sjukvårdsregionen är en central del av vår verksamhet och du arbetar med att utreda inkomna frågor. Som specialistläkare förväntas du handleda ST-läkare samt fungera som bakjour. Forsknings- och utvecklingsarbete är en integrerad del av arbetet inom klinisk farmakologi. Även undervisning av studenter och hälsopersonal ingår i arbetsuppgifterna. Vi erbjuder dig en stimulerande, trivsam och positiv arbetsplats. KVALIFIKATIONER Du som söker är legitimerad läkare med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Därtill har du specialistkompetens i klinisk farmakologi. Språkkunskap i svenska som lägst motsvarar nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Du ska ha genomgången eller planerad kurs i klinisk handledning. Det betraktas som meriterande om du har erfarenhet av undervisning av studenter inom olika yrkesförberedande program samt av legitimerad vårdpersonal. Likaså om du har erfarenhet av arbete med läkemedelsfrågor i en pediatrisk kontext, erfarenhet av att arbeta i läkemedelskommittéer, erfarenhet med farmakogenetiska analyser samt erfarenhet av att arbeta i en regional läkemedelsinformationscentral. Som person har du en mycket god kommunikativ förmåga, god samarbetsförmåga med klinisk arbetande hälsopersonal samt med andra yrkesgrupper och ett vetenskapligt intresse av ämnet. Självfallet vill du vara en aktiv del i utvecklingen av klinisk farmakologi i Region Skåne. Du är intresserad av forskning och undervisning och att dela med dig av din kunskap med andra. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vid en universitetssjukvårdsenhet krävs att läkare har pedagogisk erfarenhet och utbildning. Denna kan du ha förvärvat genom handledning av exempelvis sjuksköterske- och läkarstudenter samt läkare under utbildning och som bi- eller huvudhandledare av doktorander. Beskriv tydligt i ansökan genomgångna eller planerade pedagogiska kurser, erfarenhet av handledning och undervisning på olika nivåer. I samband med att du skickar in din ansökan ska du fylla i frågeformuläret som måste vara fullständigt och korrekt ifyllt. Du behöver även bifoga dina handlingar digitalt, se under Övrigt vilka handlingar du behöver skicka med. För att vi ska kunna bedöma din ansökan måste den vara komplett. I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Förutom den elektroniska ansökan ska sökande bifoga läkarlegitimation och specialistkompetensbevis. Gällande tjänst som biträdande överläkare och överläkare ska även tjänstgöringsintyg bifogas. För överläkartjänst kan även krävas examensbevis gällande disputation, intyg om docentur och publikationslista (uppdelat på originalpublikationer, översiktsartiklar och övriga publikationer). OBS! Dessa digitala handlingar skickas vidare för sakkunnigbedömning, därför ska de medfölja din ansökan. Utomnordiska avhandlingar ska bifogas ansökan och vara bedömda av Universitets- och högskolerådet. Vid eventuella frågor, mejla till: [email protected] Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt i allt vi gör. Skånes universitetssjukhus (Sus) finns i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Sus är ett kunskapsnav för hälso- och sjukvård i livets alla skeden på regional, nationell och internationell nivå. Våra 12 000 medarbetare är med och driver utvecklingen inom universitetssjukhusets tre uppdragsområden: vård, forskning och utbildning. Hos oss får du arbeta i en värderingsstyrd organisation som utvecklar hälso- och sjukvården tillsammans med patienter och deras närstående. Välkommen! På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

9 juni 2025
Sista ansökan:
3 juli 2025
Grundskollärare i Ma/NO till Vittra Landborgen, åk 7-9
Vittraskolorna AB
Grundskollärare

Vittraskolorna, ett av Sveriges ledande friskoleföretag med 24 för- och grundskolor runt om i landet. Tillsammans ansvarar vi för cirka 8000 barn och elever och har cirka 1000 medarbetare. Vi startade vår första skola 1993 och ingår sedan 2008 i AcadeMedia, Nordens största utbildningsföretag. Vittra är en samhällsengagerad för- och grundskola där barn och elever lär sig om sig själva och världen. Hos oss formas medvetna barn och elever som får rätt verktyg och kunskap för att skapa ett bättre och mer hållbart samhälle. Det gör vi med vår unika pedagogiska riktning som baseras på tre delar: medvetet lärande, modig kultur och tydlig struktur. På Vittra Landborgen tror vi på modet som nyckeln till att lära – modet att fråga, lyssna, förstå och göra. Vi arbetar aktivt med att skapa en modig kultur där nyfikenhet och utforskande uppmuntras. Genom olika projekt kopplade till FN:s globala mål för hållbar utveckling lär sig våra elever om världens utmaningar och möjligheter, vilket ger dem verktyg för att påverka sin omvärld och bidra till ett bättre samhälle. Tillsammans med lokala organisationer arbetar vi för att göra skillnad och engagera våra barn, elever och personal. På skolan har vi sex perioder under läsåret med olika ämnesövergripande områden. Vi arbetar tight i arbetslaget och ser gärna att du är öppen för och ser fördelarna med att samarbeta över ämnena. På skolan finns goda förutsättningar för en levande och laborativ undervisning såväl med en stor och fin labbsal men också med odlingslådor och närheten till parker, Fredriksdal och många samarbeten med olika aktörer i Helsingborg. Bland annat har vi deltagit i ett forskningsprojekt kring Östersjön. Vi är ett glatt gäng på skolan som tycker att prestigelöshet, humor och en viss självdistans är viktigt för en god stämning. Men också ett stort hjärta för våra elever och engagemang för undervisningen och att utvecklas är viktigt för oss. Vi söker nu dig som är legitimerad och behörig lärare åk 7-9 i matematik, NO och teknik och som vill bli en del i vårt underbara och kompetenta seniorlag (åk 7-9). Du har en god ämneskompetens och har gärna erfarenhet av att undervisa genom ett differentierat arbetssätt. Utöver det har du även erfarenhet av mentorsuppdraget. Vi vill att du är en tydlig ledare och att du har elevens måluppfyllelse i fokus. Genom en stark tilltro till elevernas förmåga brinner du för elevernas lärandeprocess. Vi ser att du är en lärare som bygger din undervisning på nära pedagogiska relationer med eleverna och att du brinner för att möta eleverna i deras individuella utveckling utifrån deras erfarenheter, förkunskaper och förmågor. I Vittra eftersträvar vi ett ämnesövergripande arbetssätt som ger eleverna en helhetssyn och förståelse för hur olika ämnen hör ihop. I Vittra tillhör du ett arbetslag och därför är det viktigt att du är intresserad av att delta i och bidra till ett kollegialt lärande. I Vittra vill vi ligga i framkant när det gäller digitala hjälpmedel för ökad måluppfyllelse, därför är det en fördel om du är intresserad av och har erfarenhet av att använda IT i din undervisning. Vi erbjuder I Vittra tillhör du alltid ett arbetslag där du och dina kollegor planerar, genomför och utvärderar undervisningen tillsammans med eleverna. Samarbetet i arbetslaget är en avgörande faktor för att skapa en undervisning och en lärmiljö som kan passa alla elever oavsett bakgrund. Vi erbjuder en utvecklande arbetsmiljö där det finns många karriärvägar. Vittra har ett utbildningsprogram som består av olika externa utbildningar samt internutbildningar, bland annat ett ledarutvecklingsprogram för arbetslagsledare och nätverksträffar för förstelärare. Vi har höga förväntningar på oss själva och vårt gemensamma arbete som grundar sig på kollegialt lärande och elevernas individuella behov. Tillsammans bygger vi en trygg och utmanande miljö där alla ska utvecklas, elever som vuxna. Övrig information Som medarbetare inom AcadeMedia får du tillgång till vår förmånswebb, en hemsida med där du enkelt ser hela din kompensation, alltså både lön och alla förmåner som du har via oss som arbetsgivare. Bland dessa förmåner finns också personalkortet, som ger en mängd rabatter på flera stora och välkända varumärken. Vill du veta mer om oss? Om du vill veta mer om Vittra Landborgen kan du gå in på vår hemsida, www.vittra.se/landborgen Vi har också en rekryteringsfilm "Att jobba för Vittraskolorna" som du hittar på www.youtube.com/vittrakanalen. Eller följa oss på sociala medier https://www.instagram.com/vittralandborgen/ och https://www.facebook.com/vittralandborgen Tillträdesdag: Augusti 2025 Placeringsort: Helsingborg Omfattning: 100% Anställningsform: Tillsvidare Sista ansökningsdag: Rekryteringen sker löpande. Kontaktperson: Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Pernilla Svensson, rektor via mejl [email protected] eller biträdande rektor Maud Sevebrant [email protected] Välkommen att skicka in dina ansökningshandlingar innehållande CV och personligt brev där du motiverar varför du söker dig till och just denna tjänst. Vi är tacksamma att få din ansökan så snart som möjligt och återkommer med besked till dig så snart vi fattat ett beslut. Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Vi är en del av AcadeMedia, Nordens största utbildningsföretag. Välkommen att läsa mer på www.academedia.se.

9 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
kvinna i Helsingborg söker nya assistenter
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu personliga assistenter till kund som bor i Helsingborg. Om jobbet som personlig assistent Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet.  Vi söker dig som: Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistant. Kvinnan har katter i sitt hem så det är viktigt att du som söker inte är allergisk. Om anställningen Anställningsformen är För viss tid så länge assistansuppdraget varar och löneformen är timlön. Kvinnan har assistans dygnet runt, med vaken natt på natten. Dagpassen är 08.30-21 på vardagarna samt 9-21 på helgerna. Nattpassen är från 21-09.30 på vardagar och 21-09 på helger. Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

9 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Senior .Net-utvecklare
Knowit AB (Publ)
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vi på Knowit Core Malmö söker dig som har minst fem års erfarenhet av .NET-utveckling och som vill fortsätta växa i ett sammanhang där teknik, människor och smarta lösningar står i centrum. Du är van vid komplexa system, kanske har du varit med och byggt skalbara plattformar i Azure eller andra molnmiljöer. Du vill inte stanna upp för du vill framåt. Om rollen Som konsult hos oss jobbar du nära kunderna. Ibland ute hos dem, ibland från vårt kontor på Stortorget. Vi har både inhouse-projekt och uppdrag på plats. Du får möjlighet att ta ansvar, påverka tekniska val och arbeta tillsammans med andra erfarna utvecklare, arkitekter och problemlösare. Du bidrar med din tekniska expertis, men också med nyfikenhet och vilja att förstå kundens behov. Om du dessutom har koll på frontendramverk, är det ett extra plus – men inget krav. Vi letar efter dig som: Har minst fem års erfarenhet som .NET-utvecklare Har jobbat med komplexa system i större miljöer Har erfarenhet av Azure eller annan molnplattform Gärna har bakgrund inom konsultbranschen Behärskar svenska och engelska i tal och skrift Vi är övertygade om att AI inte bara förändrar hur vi löser tekniska problem, utan också hur vi samarbetar, kommunicerar och skapar värde. Därför söker vi dig som redan har testat, eller vill utforska, hur AI kan bidra till smartare arbetssätt och bättre resultat – både för oss själva och våra kunder. Hos oss får du mer än ett uppdrag Knowit Core består av cirka 120 personer – utvecklare, arkitekter, projektledare och designers i blandad bakgrund. Här finns plats för både civilingenjören och den självlärda kodaren. Det viktiga är inte var du började – utan vart du vill ta dig. Vi jobbar i mindre team, nära våra chefer – Per, Fay, Andreas eller Karl-Johan – och nära vår VD Axel, som tror på en kultur byggd på tillit, engagemang och gemenskap. Det här är vad vi själva värdesätter – och tror att du också gör: Tid och budget för individuell kompetensutveckling Månadsvisa kompetensforum med kollegor Kollegor som brinner för teknik Flexibel arbetsmiljö – både i tid och plats Trygghet genom kollektivavtal Engagerade ledare som själva har teknisk bakgrund Ett centralt kontor i Malmö – med utsikt över Stortorget After works, träningspass, kulturevenemang och familjedagar Redo att ta nästa steg? Om du känner igen dig i beskrivningen, skicka gärna din ansökan eller hör av dig för att ta ett första samtal. Vi letar inte efter perfekta kandidater – vi letar efter rätt personer. Ansökan Vi använder analyser i rekryteringsprocessen för att säkerställa en rättvis bedömning av dig som kandidat och ha ett kompetensbaserat urval. Vi arbetar med löpande urval, så varmt välkommen att söka tjänsten redan idag! Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Natalie Permerup (rekryterare) på mejl, [email protected]

9 juni 2025
Sista ansökan:
26 november 2025
Sprudlande glad diskare med snabba fötter? Hör av dig!
NR drift AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vi är ett gäng i Kävlinge köket som gör ca 2000 portioner mat som vi levererar ut till 6 olika skolor i Helsingborg, vi bemannar två av dessa skolor och din tjänst kommer att vara på en av dessa i Helsingborg. Kort om tjänsten Vi söker en flexibel, snabbfotad och glädjespridande kollega till vårt team som skall arbeta som diskare och i matsalen med städ och hjälpa till där det behövs. Är du rätt person för jobbet så finns stora möjligheter till utveckling inom Nordrest! Fler saker som gör livet extra trevligt på Nordrest Kollektivavtal med tjänstepension och avtalsförsäkringar samt friskvårdsbidrag Möjlighet att delta i motionslopp Stor kick-off för alla varje år Möjlighet till kompetensutveckling Korta beslutsvägar och stora möjligheter till egna initiativ Vem är då vår nya drömkollega? Vi tror att du är en glad filur med oemotståndlig personlighet som är en fena på att handskas med gäster. Samtidigt är du en av de där utvalda som har den närmast magiska förmågan att bjuda på det där lilla extra som gör restaurangbesöket till en upplevelse i en klass för sig. Vi vill att du har: Intresse för mat och dryck Tidigare erfarenheter från restaurang Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift Goda kunskaper i engelska Låter det som du? Bra! Uppfyller du även följande punkter måste vi verkligen ta en kaffe: Ett gediget intresse och gärna kunskap och erfarenhet av hållbarhetsarbete då restaurangen är/kommer att bli både kvalitet- och miljöcertifierad enligt ISO 9001 och ISO 14001 Om Nordrest Nordrest är Sveriges uppstickare inom restaurangbranschen, ett renodlat restaurangföretag som arbetar med restauranger, cateringuppdrag, på skolor och inom omsorgen. Låter det intressant? Då är du välkommen med din ansökan snarast. Anställningsform: Säsongsbunden anställning Omfattning: ca 50% arbetstid vardagar 10.30-14.30 Tillträde: Augusti Lön: Enligt avtal Nästa steg i rekryteringsprocessen När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med chat-roboten Hubert som tar ca 20-30 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun inom 48 timmar för att snabbt komma vidare i processen. Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet. Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju.

9 juni 2025
Sista ansökan:
26 november 2025