Vi investerar i framtiden. Vill du dela den med oss? Som medarbetare på Sparbanken Skåne är du en i gänget på en av Sveriges bästa arbetsplatser! Vi vilar tryggt i våra värderingar – var öppen, ta initiativ, vinn förtroende. Dessa värderingar speglar hur vi jobbar tillsammans, men också hur vi arbetar med våra kunder. Vi söker nu en affärs- och resultatinriktad kollega som ska arbeta som Kundvärd hos oss i Höör. Här på kontoret är vi 10 härliga kollegor som jobbar tillsammans i olika roller på privatsidan. Vår arbetsmiljö präglas av arbetsglädje med hög energi- och ambitionsnivå. Vi har en bra laganda och jobbar nära vår lokala marknad och föreningslivet. Vad innebär det att arbeta som Kundvärd? Som Kundvärd ansvarar för att lyhört och med omtanke möta och se våra kunders spontana behov av service. Du är en viktig länk i att fånga upp affärsmöjligheter och säkerställa att kundens behov tillgodoses på bästa sätt med hjälp av dina kollegor på kontoret/i banken. Som Kundvärd är du ofta den första personen som våra kunder möter på kontoret. Detta gör att det är väldigt viktigt att man är välkomnande och har en hög servicekänsla för att lyckas i rollen. Tjänsten innebär bland annat att du: arbetar i Kundtjänst där vi i huvudsak möter kunden på kundens initiativ, har stort fokus på digitalisering har hög servicegrad i syfte att ge kunden en god upplevelse av banken, slussar och guidar till andra specialister/roller om behov finns, arbetar till viss del med bokade kundmöten och medverkar vid lokala aktiviteter och event. Din profil Du är en ansvarstagande och resultatorienterad person som tycker det är roligt att förmedla bankens produkter och tjänster. Du motiveras av mötet med kund och strävar efter att ge allra bästa service. Du har stark drivkraft och agerar utifrån bankens värderingar samt bidrar till att nå bankens uppsatta mål. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och hur du med dessa kompletterar gruppen. För att lyckas måste du brinna för att med förstklassig service göra affärer skapa goda relationer med människor. Erfarenhet av liknande arbete inom bank alternativt sälj- eller servicearbete är meriterande. Den här tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. Välkommen med din ansökan! Skicka in ett personligt brev samt CV genom att klicka på ”Sök tjänst” där du motiverar varför du söker och vad du kan bidra med. Sista ansökningsdag är 27 juli och vi kommer att påbörja urvalet först efter att ansökningstiden gått ut. Personprofilstester förekommer i urvalsprocessen och vi genomför bakgrundskontroller på alla slutkandidater. Har du frågor kontakta, Bankchef Bankområdet Mellersta Helena Björkman, telefon 046-371810. Kontaktperson för Finansförbundet är Adina Andersson , telefon 0413-29535. Kontaktperson för SACO är Torbjörn Helldén, tel. 046 – 371811. Som medarbetare på Sparbanken Skåne är du med och bidrar till att utveckla samhället, förverkliga drömmar och hjälpa människor att växa. Genom att låta delar av vinsten gå till lokala projekt inom idrott, kultur, utbildning och näringsliv bidrar vi till att skapa framtidstro där du bor. Detta gör oss stolta! Läs mer om oss på www.sparbankenskane.se
Om jobbet Just nu söker jag dig som vill jobba som städerska i Malmö! Jag söker dig som är ordningsam, positiv och tycker om att alltid göra ditt bästa på jobbet. Jag ser gärna att du har sinne för detaljer och tycker om att ge det lilla extra och att alltid se till att du lämnar kundens hem i fint skick. Jag letar efter dig som tycker om att ge bra service. Jag väntar dig som är intresserad!
Extrapersonal till receptionen på Hotel Riviera Strand Vill du ha ett omväxlande jobb i ett härligt team på en fantastisk arbetsplats där ingen dag är den andra lik? Vi letar efter dig som vill vara med och förgylla våra gästers vistelse på vårt klassiska badortshotell. Om oss Hotel Riviera Strand är familjernas favorithotell, beläget direkt invid stranden i sommarparadiset Båstad. Här är det badliv och full aktivitet både inomhus och utomhus, från morgon till kväll. Hotellet har 144 lägenhetssviter, 11 konferenslokaler och en restaurang med plats för drygt 300 gäster. Om tjänsten Receptionen är hotellets hjärta och här kommer du att befinna dig i händelsernas centrum. Vi arbetar med förberedelser inför gästens ankomst, välkomnar våra gäster, checkar in och ut samt underlättar för våra gäster under deras vistelse. Om dig Vi vill att du som söker har en genuin känsla för service och ett brinnande intresse för värdskap. Du är organiserad och ordningsam person som tar ansvar för ditt arbete och tar egna initiativ. Vi vill att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Du har god datorvana. Kunskaper i bokningssystemet Hotsoft är meriterande. Du är en person som trivs att arbeta såväl självständigt som i team. Tjänstens omfattning Extra arbete på kvällar och helger Kontaktperson Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Receptionschef Carolina Madum på telefon 0431-785 03. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan senast den 15 augusti 2025. Vi arbetar med löpande urval, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Välkommen till vårt klassiska badortshotell från 1930-talet, vid den finkorniga sandstranden som kallades Sveriges Riviera. Hit har folk sökt sig genom åren för att hitta den perfekta blandningen av lugn och aktivitet, i en miljö som känns både avslappnad och lyxig. Idag är vi ett bekvämt resorthotell, där både barn och vuxna trivs. Hotellet är en del av GRAM Group och självklart är hela hotellet Svanenmärkt. www.hotelrivierastrand.se | www.gramgroup.se
Till vår kund i Dalby söker vi nu en ny person till vårt team av personliga assistenter. Tjänsten är på cirka 85%. Kunden som söker en ny personliga assistent har ALS och är i behov av hjälp med all omvårdnad, handräckning och förflyttning. I denna grupp arbetar assistenter under dygnets alla timmar med dubbelbemanning en stor del av dagen. Kunden önskar leva ett så aktivt liv som möjligt och har en anpassad bil för att kunna transportera sig, körkort är därför ett krav. Han kommunicerar självständigt och berättar vad han önskar hjälp med. Du behöver inte ha arbetat som personlig assistent tidigare men du behöver vara lyhörd och alert. Du kommer att arbeta i en familj där du är en viktig pusselbit för att få vardagen att fungera. Tjänsten innefattar arbetspass dag, kväll och helg med arbete varannan helg. Du som blir aktuella för tjänsterna kommer att ha fasta tider på schema. Vi tillämpar löpande urval varpå tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan! Sundholmen Personlig Assistans AB är ett personligt assistansbolag med mer än 20 års samlad erfarenhet inom branschen. Vårt mål är att erbjuda en individuellt utformad, personlig och professionell helhetslösning inom personlig assistans. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs och vi lägger stor vikt vid att vara en god arbetsgivare. Vi månar om goda anställningsvillkor och en trygg arbetsmiljö och är anslutna till kollektivavtal Bransch G – Personlig Assistans.
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna i 69 års åldern bosatt i Höganäs har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift har god fysik är rökfri Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete har B-körkort och har tillgång till egen bil delar kundens intressen för fotografering och trädgårdsarbete Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" Tjänsten innebär arbete under dagtid på vardag och helg och arbetstiderna är kl. 06:00-13:00. Det är även önskvärt att man kan arbeta kl. 10:00-20:00/21:00 och kl. 19:00/20:00-06:00 (aktiv natt) vid andra assistenters frånvaro. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Katarina Roos [email protected]
Energibranschen är i stark omställning och vi på C4 Energi är en del av den spännande utvecklingen och är med och utvecklar framtidens smarta elnät och skapar hållbara lösningar för invånarna i Kristianstad. Vårt mål är att vi ska fortsätta vara ett relevant, hållbart och attraktivt energibolag för invånarna i Kristianstads kommun. För att möta och klara de nya utmaningarna behöver vi inte bara kompetensutveckla befintliga medarbetare utan även ett tillflöde av nya medarbetare. Därför söker vi nu en engagerad och drivande Drift- och underhållsingenjör till vår avdelning Nätdrift på Elnät. Hos oss får du möjlighet att jobba med spännande projekt inom elnätsutbyggnad, förnyelse och modernisering i en tid av omställning och ökad elektrifiering. Vill du vara med och forma framtiden tillsammans med oss? Dina arbetsuppgifter I rollen som drift- och underhållsingenjör på Elnät kommer du att arbeta med den dagliga driften av elnätet samt underhåll av våra fördelningsstationer, nätstationer och kabelskåp. I rollen ingår också att upprätthålla en hög tillgänglighet på vår reservkraftspark samt övervaka och följa upp vårt inre och yttre skalskydd på elanläggningen. Du kommer bland annat att Hantera felanmälningar, elavbrott och andra störningar i elleveransen. Planera, beställa och följa upp underhållsarbeten. Upprätta kopplingssedlar och driftordrar för arbeten på elanläggningen. Utföra nätberäkningar. Genomföra risk- och sårbarhetsanalyser. Genomföra utredningar om elavbrott och andra störningar i elleveransen. Ta fram rutiner och riktlinjer för arbete på elanläggningen. Delta vid revisioner och besiktningar på elanläggningen. Hantera tillträde till elanläggningen för intern och extern personal. Beredskap som eldriftledare ingår i tjänsten, antingen direkt eller på sikt beroende på din erfarenhet. Tjänsten innebär tillgång till information som är sekretessklassad varvid en godkänd säkerhetsprövning är ett krav för anställning. Säkerhetsprövningen genomförs av C4 Elnät innan anställningskontrakt upprättas. Din profil Vi söker dig som arbetar strukturerat, affärsmässigt och kvalitetsmedvetet. Du är van vid att hantera många ärenden parallellt och du slutför arbetsuppgifter på utsatt tid. Du tar initiativ och fattar egna beslut. För att lyckas i rollen tror vi att du har en relevant ingenjörsexamen inom elkraft/elinstallation eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du har erfarenhet av relevanta normer och föreskrifter på elområdet. Har du erfarenhet av ESA, selektivplaner och Scada ser vi det som meriterande. All kommunikation sker på svenska i tal och skrift. Tjänsten är på heltid, dagtid med start enligt överenskommelse. Vi erbjuder möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov, men den huvudsakliga arbetstiden är förlagd till kontoret. Vad erbjuder vi? Du kommer in i en organisation med både juniora och seniora kollegor där du får möjlighet att dela med dig av dina kunskaper och erfarenhet som du förvärvat i branschen sedan tidigare. Samtidigt kommer du att bidra till den lokala elektrifieringen i vårt område för att möta framtidens behov. Vi erbjuder en rad attraktiva förmåner som flextid, förmånscykel, friskvård, olika aktiviteter genom Personalklubben. Vårt kollektivavtal är Branschöverenskommelse Energi (BÖK). För mer information kontakta rekryterande chef Mattias Åberg, 073-373 75 55, [email protected]. Frågor besvaras sporadiskt fram t.o.m. 2025-08-18 p.g.a. semesterperiod. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är den 2025-08-31, därför är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Lastväxlarchaufför sökes omgående till anläggningskörning i NV Skåne. Transportuppdragen är varierande Vi utgår från Åstorp Arbetstiden är mellan c:a Kl 6-15,30 Måndag -Fredag Krav : Behörighet CE, YKB , Erfarenhet gärna några års vana vid bil o släp ,hydraulik. Svenska i tal och skrift är ett krav.
Vi vet att meningsfullt lärande börjar med elevernas personliga intressen. Genom att förena intresse med kunskap skapar vi utbildningar som både inspirerar, engagerar och förbereder våra elever för framtiden – oavsett om det gäller arbetslivet eller vidare studier. Vi samarbetar nära branschen och arbetar aktivt för att ge varje elev de bästa förutsättningarna att utvecklas och lyckas, under skoltiden och i framtiden. Vi söker dig som är SYV och mentor Som mentor på Realgymnasiet kommer du att arbeta med utveckling av en elevgrupp. Du är en del av elevhälsan och har ett nära samarbete med lärare och elevhälsans kompetenser för att bidra till att våra elever får de bästa förutsättningarna för lärande. Du kommer främst arbeta med elevernas personliga och kunskapsmässiga utveckling. På våra gymnasieprogram blir deras anställningsbarhet och deras lust och möjlighet till vidare studier en viktig del i uppdraget. Du kommer arbeta med att coacha våra elever, med motiverande insatser, målbilder och framtidsplanering. Du kommer stötta elever genom hjälp med studieplanering och studieteknik. En viktig del i tjänsten är att se till att elevernas studieplaner är uppdaterade och stämmer överens med programmets poängplan. Tjänsten innehåller även andra arbetsuppgifter av mer administrativ karaktär. Du samarbetar med personalen på skolan och driver mentorsarbetet, i det breda perspektivet, utifrån aktuellt utbildningsutbud på skolan. Du kommer delta i elevvårdsarbete, ha kontakt med vårdnadshavare, planera och delta i mentorstid, utvecklingssamtal, föräldramöten och liknande. Du stöttar eleverna under skoldagen och i kontakten med lärare. Vidare arbetar du kontinuerligt och löpande, tillsammans med våra lärare, med att kommunicera måluppfyllelsen till eleven. Som mentor har du ett helhetsperspektiv med eleven i fokus. I ditt arbete som SYV kommer du främst att jobba med studieplaner, vägledning och att stötta eleverna i deras val mot framtida studier eller yrke. Vår tanke i dagsläget är att tjänsten innehåller ca 20 % uppdrag som SYV och 40 % uppdrag som mentor på något av våra program. Mentorskapet fördelas mellan vårt individuella program samt något av de andra programmen. Till denna tjänst görs löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Kvalifikationer För att vara aktuell för uppdraget ser vi att du har: • Färdigställd pedagogisk högskole- eller universitetsutbildning • Tidigare erfarenhet inom gymnasiet. Vi ser gärna att du har examen från Studie- och yrkesvägledarprogrammet. Vi söker dig som delar Lärandes kärnvärden- trygghet, utveckling, team och framgång. Du har en god samarbetsförmåga är flexibel och förändringsorienterad med siktet inställt på mål och resultat. Du är strukturerad och har en en mycket god pedagogisk insikt. Som person är du trygg, stabil och har en god självinsikt. Du förhåller dig på ett sätt som är anpassat efter person och situation. Varför välja Lärande? Vår framgång bygger på trygghet, teamkänsla och ständig utveckling. Hos oss är mod, nya idéer och kunskapsutbyten viktiga delar av vår kultur, och vi ser olikheter som en styrka. Sedan starten har vi gått vår egen väg och vi ser lärande som nyckeln till att möta en värld i ständig förändring. Genom nära samarbeten med näringslivet, branscher och andra aktörer så lär vi för morgondagen. Sök till oss och bli en del av Lärande – där din insats gör skillnad! Läs mer om våra verksamheter på: https://www.larande.se/ (https://www.larande.se/) Inom Lärande är vi stolta över att vi är certifierade enligt Great Place to Work® internationella standard. Läs mer här (https://www.greatplacetowork.se/).
Vi söker dig som är utåtriktad, positiv och gillar utmaningar samt har servicekänslan i blodet och som brinner för varje gästs välbefinnande. Att jobba hos oss innebär hårt arbete, ofta i ett högt tempo med ett stort engagemang. I gengäld erbjuder vi dig goda möjligheter till en berikande karriär, varierande arbetsuppgifter och ett helt gäng nya vänner. Ett krav är att man måste vara flexibel i sitt schema då man jobbar över luncher 11:00-14:00, kvällar samt helger. Är du intresserad ? Maila till [email protected], bifoga CV, personligt brev samt foto.
We are on the journey to transform our digital capabilities, bringing core business processes, people, data & technology together - an enabler for IKEA to become an even better home furnishing retailer in the future. A journey that needs passionate people who embrace change, dare to question and want to make a difference. If that sounds like you, come and join us. Together we can do great things! About the area Inter IKEA Group is organized in three core businesses - Range, Supply and Retail Concept - and five enabling functions. Together we contribute to the success of IKEA and share responsibility for the franchise offer. The enabling functions lead key common activities in networks across Inter IKEA Group, as well as cover specific needs for the core businesses. The five Enabling functions are Operations Management, Business Performance & Support, Communication, Sustainability and People & Culture. Operations Management leads and holds together the development and maintenance of a common foundation for how we work together across the value chain, our operating model. We enable strategic movements towards the IKEA goals through the strategic landscape and work closely with all parts of the value chain to achieve them. It includes teams for business insights, capability and process development, strategy and roadmap, data and product, and technology. Our mission in the Inter IKEA Group is to build a strong data foundation to enable the growth of IKEA. It covers, among other things, sustainability data and material data, transforming it into a trusted and democratic resource. It empowers IKEA co-workers, suppliers, and customers to make sustainable and efficient decisions across the value chain—giving us the means to understand our past, make informed decisions in the present, and simulate the future impact of different choices. We have chosen to organize our work in a data and product paradigm where we are building empowered teams that have the privilege to take responsibility while being supported by servant leaders. About the job In your role as a Software Engineer with expertise in backend, you will work with colleagues in the product team (engineering leader, software engineers, data engineers) to develop digital and data products that will cater to business needs defined by the Product Manager or Digital Product Leader. In an every-day workday you will do this (among other things): Design, develop, and maintain scalable and secure digital and data products in a cloud environment. Setup development practices working in Product teams. Ensure good code quality, test-driven development, Build CI/CD pipelines, and ensure the code reviews are done. Collaborate and help the technology team of software and data engineers. Help the product manager and specialists on the technical inputs with respect to the roadmap of the products. Collaborate closely with business and IT stakeholders (including suppliers) to improve solution architectures with learnings from best practices within software development and industry. Qualifications At least 5 years of experience working with: Development & API Design Develop, test, and deploy RESTful and GraphQL APIs using a variety of frameworks. Implement API authentication and authorization mechanisms (OAuth 2.0, JWT, API keys). Optimize backend performance through caching, indexing, and query optimization. Hands-on experience building modern, responsive web applications using React, with a focus on performance, accessibility, and reusability. Good understanding of component-based architecture, design systems, and styling approaches (e.g., CSS-in-JS, Tailwind, or styled-components). Good experience with front-end and UI automation testing using tools like Jest, React Testing Library, playwright focusing on maintainable unit, integration, and end-to-end tests. Experience integrating front-end applications with RESTful APIs in a secure, scalable way. Cloud-Native Development Design and develop serverless and containerized applications. Leverage event-driven architectures for real-time data processing. Work with various data storage and analytics solutions. Implement application observability using monitoring and logging tools. Data Processing & ETL Pipelines Develop ETL/ELT pipelines for both streaming and batch data processing. Automate data ingestion and transformation processes. Implement caching mechanisms for high-performance data access. Security & Compliance Implement Role-Based Access Control (RBAC) to ensure secure access to resources. Secure data using key management systems, virtual network service endpoints, and information protection practices. Follow best practices for API security, rate limiting, and monitoring. DevOps & CI/CD Set up and manage CI/CD pipelines using GitHub Actions. Write Infrastructure as Code (IaC) using Terraform. Optimize cloud resources for cost efficiency and scalability. Troubleshooting & Performance Optimization Debug and optimize backend performance using monitoring and profiling tools. Identify and resolve performance bottlenecks in APIs and databases, implementing best practices for optimization and indexing. Additional information This is a full-time role (40 hours per week) and based in Malmö, Sweden. It reports to the Software Engineering Manager.
Välj ett jobb för att visa detaljer