Stödfamilj LSS
Örkelljunga kommun
Personliga assistenter

Örkelljunga är en del av ”Familjen Helsingborg” där 11 kommuner i det expansiva Skåne Nordväst tillsammans arbetar för att gynna den gemensamma regionen. Örkelljunga är en kommun med stabil ekonomi och har idag drygt 10 000 invånare. Örkelljunga kännetecknas av en närhet där ett starkt samarbete och korta beslutsvägar utgör styrkan i kommunen. Här har du som medarbetare större möjlighet att påverka din personliga utveckling likväl som verksamhetens utveckling i stort. I Örkelljunga kommun arbetar vi med ett professionellt bemötande präglat av våra tre värdeord; kunskap, omtanke och handling. Som en del av Örkelljunga kommun har du möjlighet att arbeta gränsöverskridande och göra stor skillnad. Socialförvaltningen i Örkelljunga kommun består av socialtjänst, äldreomsorg, kommunal hälso- och sjukvård, omsorg för funktionsnedsatta och förebyggande funktioner. Vi är organiserade i förebyggandeenhet, myndighetsenhet och verkställarenhet. Vårt ledord är teamwork, att använda den lilla kommunens styrka som är att kunna arbeta nära varandra i korta beslutsled för en effektiv organisation och ett verksamhetsnära perspektiv. ARBETSUPPGIFTER Vad innebär uppdraget som stödfamilj Som stödfamilj tar du regelbundet emot ett barn eller ungdom med funktionsnedsättning i ditt hem. Du blir en extra familj som ger barnet miljöombyte och nya kontakter samtidigt som föräldrarna får avlastning. En stödfamilj kan vara en familj eller en ensamstående person. Vad innebär uppdraget som stödfamilj Uppdraget bygger på ett stort engagemang för andra människor och leva i en stabil social situation. Det behövs ingen särskild utbildning för att bli stödfamilj, men det är bra att ha erfarenhet av olika funktionsnedsättningar. Det viktigaste är att ni har tid och utrymme för uppdraget och att ni är intresserad av att vara stödfamilj under en längre tid. När och hur ofta barnet vistas hos dig beror på vad som står i personens beslut men oftast under helgerna. Du får ekonomiskt ersättning i form av arvode och omkostnadsersättning. Arvodet utgör ersättning för din insats och bestäms utifrån uppdragets art och omfattning. Omkostnadsersättningen ska täcka dina utgifter för barnet. Exempelvis mat och hygienartiklar. Ersättningen sker i enlighet med rekommendationer från Sveriges Kommuner och Regioner (SKR). KVALIFIKATIONER Vi söker människor i blandade åldrar från 18 år som vill dela med av sig själva och sin tid. De flesta med tid och engagemang kan bli stödfamilj. Du ska ha fyllt 18 år, du omfattas av sekretesslagstiftningen. Det innebär att du inte får prata med andra om den du är stödfamilj för. Sekretessen gäller även efter avslutat uppdrag. Du omfattas också av rapporteringsskyldighet enligt Lex Sarah, vilket vi kommer informera mer om, om du blir aktuell. ÖVRIGT Sökanden som har skyddade personuppgifter uppmanas att kontakta arbetsgivaren för information om hur arbetsgivaren tar emot ansökan. Beslut om skyddade personuppgifter kan komma att begäras. I samband med erbjudande av tjänst behöver du som sökande lämna in utdrag från belastningsregistret innan anställning kan ske. Vi krigsplacerar årligen vår personal. Vi har redan valt annonseringskanal och undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons och rekryteringsföretag. Om du uppfyller våra kvalifikationer, bokar en tid för  intervju och inhämtar information om dig och referenser. Vi tar även utdrag från social- och belastningsregistret.

5 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Kontaktperson, ledsagare, avlösare
Örkelljunga kommun
Personliga assistenter

Örkelljunga är en del av ”Familjen Helsingborg” där 11 kommuner i det expansiva Skåne Nordväst tillsammans arbetar för att gynna den gemensamma regionen. Örkelljunga är en kommun med stabil ekonomi och har idag drygt 10 000 invånare. Örkelljunga kännetecknas av en närhet där ett starkt samarbete och korta beslutsvägar utgör styrkan i kommunen. Här har du som medarbetare större möjlighet att påverka din personliga utveckling likväl som verksamhetens utveckling i stort. I Örkelljunga kommun arbetar vi med ett professionellt bemötande präglat av våra tre värdeord; kunskap, omtanke och handling. Som en del av Örkelljunga kommun har du möjlighet att arbeta gränsöverskridande och göra stor skillnad. Socialförvaltningen i Örkelljunga kommun består av socialtjänst, äldreomsorg, kommunal hälso- och sjukvård, omsorg för funktionsnedsatta och förebyggande funktioner. Vi är organiserade i förebyggandeenhet, myndighetsenhet och verkställarenhet. Vårt ledord är teamwork, att använda den lilla kommunens styrka som är att kunna arbeta nära varandra i korta beslutsled för en effektiv organisation och ett verksamhetsnära perspektiv. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter  Vill du vara med och skapa framtiden med oss?  Vill du ha ett stimulerande och utvecklande extrajobb? Vi letar efter dig som vill jobba några timmar i veckan eller månaden med att stötta en person med funktionsnedsättning till en aktiv, social och meningsfull fritid. Som ledsagare, avlösare eller kontaktperson stöttar du en person med funktionsnedsättning på olika sätt, med målet att den du jobbar med ska kunna delta i samhällslivet precis som alla andra. Du jobbar några timmar i veckan, eller månaden, och det passar därför perfekt som extrajobb för dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning. Dina arbetstider är förlagda på vardagar, kvällar och helger Ledsagning  Ditt uppdrag som ledsagare är att stötta den du jobbar med till att delta i samhällslivet och bryta isolering som en funktionsnedsättning kan leda till. Du kan exempelvis stötta personen i att ta sig till och från vänner eller aktiviteter. Avlösare  Som avlösare kommer du hem till personen du jobbar med och tar tillfälligt över ansvaret för den du jobbar med så att föräldrarna får avlastning och möjlighet till återhämtning. Ditt uppdrag handlar mycket om att aktivera brukaren utifrån de behov och intressen som hen har. Det kan handla om att gå på promenader, till lekplatser eller att göra saker hemma. Ni stannar alltid i, eller nära, hemmet när du jobbar. Kontaktperson  Att ha uppdrag som kontaktperson innebär att du är en medmänniska som kan underlätta och stötta den du jobbar med till att leva ett självständigt liv. Det gör du genom att arbeta mot att minska social isoleringen, stimulera till en aktiv fritid och ge enkla råd i vardagssituationer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är lyhörd och uppmärksam i kontakten med andra människor, samtidigt som du har förmågan att förhålla dig professionellt utifrån ditt uppdrag. Du arbetar med fokus på individens behov och intressen. Du har god förmåga till att ta initiativ, då du tar ansvar för att träffar och aktiviteter planeras och utförs. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Sökanden som har skyddade personuppgifter uppmanas att kontakta arbetsgivaren för information om hur arbetsgivaren tar emot ansökan. Beslut om skyddade personuppgifter kan komma att begäras. I samband med erbjudande av tjänst behöver du som sökande lämna in utdrag från belastningsregistret innan anställning kan ske. Vi krigsplacerar årligen vår personal. Vi har redan valt annonserings kanal och undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons och rekryteringsföretag. Du ska ha fyllt 18 år, du omfattas av sekretesslagstiftningen. Det innebär att du inte får prata med andra om dit uppdrag. Sekretessen gäller även efter avslutat uppdrag. Du omfattas också av rapporteringsskyldighet enligt Lex Sarah, vilket vi kommer informera mer om, om du blir aktuell. Vi kräver utdrag ur Belastningsregistret Uppdragen varierar men är oftast 2-4 h per vecka Ersättning utgår i from av omkostnad och arvode enligt Skl

5 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Tandläkare och delägare till Simrishamn

Är du en erfaren tandläkare och redo att ta nästa steg i karriären? Nu finns en möjlighet för dig att driva din egen verksamhet och bli delägare i Praktikertjänst. Tandläkare Stefan flygare är en liten, väletablerad och trevlig praktik i centrala Simrishamn. Idag arbetar här en tandläkare och en tandsköterska. Tandläkare Stefan som driver verksamheten ska nu gå i pension och söker dig som vill efterträda honom. Arbetsuppgifter - Du leder och fördelar arbetet för personalen - Du arbetar kliniskt som tandläkare - Personalansvar, mål och utvecklingsdialog samt lönesamtal - Rekrytering vid behov - Säkerställa att personal har tillräckliga kunskaper och arbeta med kompetensutveckling - Ansvar för arbetsmiljön   Kvalifikationer - Legitimerad tandläkare - 3–5 års arbetslivserfarenhet - Goda kunskaper i det svenska språket, såväl tal som skrift    Personliga egenskaper Vi söker dig som är utbildad tandläkare. Du är en trygg person som vill arbeta med olika patientgrupper och är väl förtrogen med diagnostik och terapiplanering. Du är en duktig kliniker som ser det som en självklarhet att kombinera kvalitativ tandvård med ett bra bemötande. Som person är du kommunikativ, lugn, balanserad och förtroendeingivande i mötet med patienter och kollegor.   Att vara delägare i Praktikertjänst Praktikertjänst har en unik ägarmodell där vi som utför vården också äger företaget. Strukturen borgar för hög kvalitet och service, vilket årligen bekräftas i mätningar från exempelvis SKL och Svenskt kvalitetsindex. Vi är stolta över att ha Sveriges nöjdaste patienter. När du går in som delägare kommer du att ansvara för den dagliga driften för mottagningen. Till din hjälp finns inom Praktikertjänst ett nätverk av specialister inom olika områden, så som säkerhet, juridik, HR, fastighet, administration, finans, IT- och telefoni, kvalitet, kommunikation, inköp, pension och miljö. Som en del av rollen är du ansvarig för verksamhetens resultat vilket innebär att du gör en budget och ansvarar för det ekonomiska resultatet. Övrigt För mer information om denna möjlighet vänligen kontakta ansvarig rekryterare Sandra Berggren [email protected] eller 010-128 38 81 Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.

5 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Serveringspersonal sökes för deltidsarbete på restaurang i Lund
Thuy NG AB
Hovmästare och servitörer

Vi på restaurang Thuy söker en servitris/servitör för omgående anställning. Du ska vara tillgänglig för minst två kvällspass (arbetstid ca. 16:45-22:00) och minst två lunchpass (arbetstid ca. 11:15-14:30) per vecka. Ytterligare pass vid behov kan förekomma. Restaurang THUY är en vietnamesisk restaurang i centrala Lund. Dina erfarenheter och personliga egenskaper som vi vill se hos dig som medarbetare är: - Att vara bekant med serveringen är ett måste. - Att kunna arbeta självständigt är ett måste. - En glad och positiv person som alltid ska kunna ge bra service till kunderna. - Öppen och lätt att samarbeta med. - Är noggrann, ansvarsfull och uppmärksam i arbetet. Arbetsuppgifter: Servering av mat till kunderna. Öppettider: Mån - Fre kl. 11.30 - 14.30, 17:00 - 22:00. Lör 12:00 - 22:00. Arbetsbelastning ca 30-40%. Behov av ytterligare arbetsbelastning kan ske enligt överenskommelse. Vi förväntar oss att du som söker ska vara servicevan, ha bra kundbemötande och ska ha jobbat inom restaurangbranschen förut. Eftersom arbetsbelastningen inte är 100% så är det lämpligt att bo nära Lund. Passar jobbet för dig? Mejla CV och personligt brev till: [email protected]

5 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Pizzabagare /Restaurangbiträde
Kristersson, Robin
Pizzabagare m.fl.

Vi söker pizzabagare med några års erfarenhet. Vi ser gärna att du förutom att baka pizzor även jobba med andra förekommande arbetsuppgifter i restaurangen. Vi söker en pizzabagare som kan arbeta i högt tempo och har förmågan att hantera stressiga situationer och är ansvarstagande. Hos oss eftersträvar vi att arbeta i team och har ett glatt humör mot varandra och våra gäster! Är du rätt person och vill vara en i gänget är du mer än välkommen att söka detta jobb

5 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Flexibel maskinoperatör sökes – skift och varierande arbetsuppgifter
TopWork Sverige AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Vi söker maskinoperatörer – är du den vi letar efter? Är du en positiv person med vilja att lära dig och trivs i en industrimiljö? Då kan du vara den vi söker! Just nu letar vi efter maskinoperatörer som vill bli en del av teamet hos vår kund i Perstorp! Om tjänsten: Som maskinoperatör kommer du att arbeta i en varierande roll med ansvar för att övervaka och köra maskiner. Du blir en viktig del av produktionen och bidrar till att hålla hög kvalitet och ett jämnt flöde. Vi söker dig som: Har industrivana sedan tidigare Är flexibel och kan arbeta alla tider och skift (dag, kväll, natt, helg) Har en positiv inställning och god samarbetsförmåga Är lärvillig och inte rädd för att ta ansvar Har truckkort – meriterande men inget krav Vi erbjuder: Ett stabilt företag med god stämning i teamet Möjligheter till utveckling och vidareutbildning Skiftarbete med varierande arbetstider En arbetsplats där engagemang och vilja att lära värdesätts högt Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten inleds hos TopWork med ett mål om att kandidaten senare ska övergå till en anställning hos kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete.

5 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Ledare Djungelgympa - Sprid rörelseglädje för barn 2-6 år i Ystad HT25
Einar Sports AB
Idrottstränare och instruktörer m.fl.

Kom med i Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team Världens roligaste extrajobb!Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper. Leka, busa och sprida glädje till barnen. Det kan knappast bli roligare! Jobbet är dessutom perfekt att kombinera med studier eller andra jobb Djungelgympa – lekfull gymnastikträning för barn i åldern 2-6 år. Till vår verksamhet söker vi nu en inspirerande ledare som vill lära ut grunderna i gymnastik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att: Arbeta som barngymnastiksledare. Alternativt har du själv sysslat med gymnastik och har ledarerfarenhet från annan barnverksamhet. Att du har ett brinnande intresse för barnidrott ser vi som en självklarhet.  Dina arbetsuppgifter Att vara ledare för Djungelgympa består i huvudsak av att leda gymnastikpassen och på ett pedagogiskt sätt sprida glädje till barnen. Som ledare hos oss arbetar du utifrån vårt färdiga träningsupplägg. Upplägget som är framtaget av Active Academys idrottspedagoger.  Du som ledare får då chansen att lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! Du förväntas visa stort engagemang för att skapa rörelseglädje för dem deltagande barnen.  Det här får du som är ledare hos oss Inför terminen får du gå vår ledarutbildning. Du får även löpande coachning och stöttning  från personalen på Active Academys kontor.  Utöver ovan får du även världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper.  Anställningsvillkor Timanställning med start vecka 35, 2025 Kurs 1 startar v.35-42 och pågår i 8 veckor. Kurs 2 startar v.45-50 och pågår i 6 veckor. Passen är förlagda på vardagar mellan 17-19 eller dagtid på helgerna.   Mer info kommer vid en eventuell intervju.  VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL ACTIVE ACADEMYS LEDARTEAM! Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!

5 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Kundmottagare- Svedala
Kraftsam Personal AB
Övriga förmedlare

Vi söker nu en Kundmottagare som vill ta en nyckelroll i eftermarknadsarbetet hos ett väletablerat företag med fokus på tunga fordon. Om tjänsten: I denna tjänst ansvarar du för hela eftermarknadskedjan – från kundförfrågan till leverans. Du arbetar med orderläggning, lagerhantering, godsmottagning samt inköp av reservdelar och tillbehör – både till verkstad och direkt till kund. Du skapar offerter, följer upp beställningar och säkerställer att rätt produkter når rätt kund i rätt tid. Du har daglig kontakt med kunder via telefon, mejl och på plats, och samordnar även med interna avdelningar för att skapa smidiga och effektiva flöden. Tjänsten passar dig som trivs med ansvar, uppskattar struktur och drivs av att lösa problem med hög servicegrad. Här får du en varierad vardag i ett mindre team där din insats märks och gör skillnad. Vi söker dig som: Har erfarenhet av reservdelshantering eller kundmottagning, gärna inom fordons- eller verkstadsbranschen Har B-körkort (krav) Har god systemvana och vana vid att arbeta administrativt Talar och skriver svenska obehindrat samt behärskar engelska Är självgående, serviceminded och trivs i ett högt tempo Har ett tekniskt intresse och god samarbetsförmåga Erfarenhet från den tunga fordonsbranschen är meriterande Övrigt: Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Patricia Contreras på [email protected] Välkommen med din ansökan!

5 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Applikationskonsult Microsoft Dynamics 365 Business Central med fokus på...
Fellowmind Sweden AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

”-Det roligaste i mitt jobb är att få hjälpa mina kunder och verkligen se nyttan av det jag hjälper dem med. Varje dag stöter jag på nya utmaningar och lär mig något nytt, trots min långa erfarenhet i rollen. Det och den sammanhållning vi har inom teamet där vi verkligen hjälps åt, delar kunskap och har otroligt kul tillsammans.” Så beskriver Lisa varför hon trivs så bra hos oss på Fellowmind och inom vårt affärsområde Microsoft Dynamics 365 Business Central. Om tjänsten Din primära arbetsuppgift hos oss är att hjälpa våra kunder att utveckla och förbättra sina Supply Chain-processer i affärssystemet Microsoft Dynamics 365 Business Central (eller NAV som tidigare versioner hette). Detta gör vi tillsammans i ett projektteam där vi med samlad kompetens förstår kundens hela verksamhet och hjälper dem i arbetet med att implementera ett nytt affärssystem, anpassa det och/eller uppgradera. Arbetsuppgifterna är varierande och inom ett brett spektrum och för att nämna några: Förstudiearbete för att identifiera kundens fulla behov och därefter ta fram lösningar. Det kan vara standardlösningar men också unika lösningar anpassade för just kundens behov Anordna workshops och utbilda kundens medarbetare i affärssystemet Testning, parametersättning och migrering av data Hjälpa och coacha kunderna vidare med sina verksamhetsprocesser Hjälpa kunderna att få ut det mesta av sin Business Central-installation Med vår "tillsammans-kultur" och våra värderingar – Always personal, Better together, Serious about fun och Act with courage är vi ett stöd genom hela arbetets gång och kundens fortsatta tillväxt. Våra arbetsformer innebär att ditt projektteam kan vara både större och mindre karaktär samt att ditt arbete utförs på vårt kontor men också i perioder ute hos våra kunder när tiden tillåter. Våra kunder är mindre till medelstora företag och inom flera branscher där majoriteten verkar inom handelsbranschen. Något som utmärker oss på Fellowmind är att vi numera sällan jobbar i rena ERP-projekt utan vi pratar snarare om plattformsprojekt där vi kan leverera på hela Microsoft plattform där vi förutom vår BC/NAV-avdelning har specialistgrupperingar inom Customer Engagement (CRM), Modern Work, Data & AI, Cloud & Security Infrastructure samt Custom Application Development vilket gör att vi kan addera ett än större värde till våra kunder. Vem är du? I första hand tror vi att du idag jobbar som konsult inom Dynamics 365 Business Central med fokus på Supply Chain. Men du skulle även kunna arbeta som konsult inom andra affärssystem så som Jeeves, Pyramid, Visma eller något annat ERP på marknaden, men har en nyfikenhet på att lära dig Dynamics 365 Business Central. En annan ingång till rollen kan vara att du sitter på det som vi kallar ”kundsidan” dvs. att du sitter som avancerad användare inom Business Central/NAV och således har god förståelse i en eller flera moduler. Troligtvis har du även fungerat som kravställare/stake holder gentemot systemleverantör men nu har ett intresse för att ta steget till en konsultroll. Som du märker så kan du ha lite olika bakgrund för denna roll men viktigast är att du har förmågan, intresset och kreativiteten att utmana både Fellowminds och våra kunders processer. Ett krav i rollen är att du kommunicerar obehindrat i både svenska och engelska då du kommer kommunicera på båda språken i det dagliga arbetet. Vi söker dig som är driven, har ett affärsmässigt förhållningssätt samt motiveras av tydliga mål och resultat. Likaså är du en teamplayer som likt oss tror på laget före jaget. Då du ofta arbetar i mer än ett projekt samtidigt är det också viktigt att du har god erfarenhet av att prioritera och strukturera ditt arbete. Det Praktiska Start: Omgående, men vi har givetvis förståelse för att du har en uppsägningstid Omfattning: Heltid, kontorstider, men vi är väldigt flexibla här utan utgår från att det ska fungera för alla parter Placering: På vårt centrala kontor i Malmö (som mycket väl kan vara Malmös snyggaste kontor) Rekryteringsprocessen kommer att bestå av telefonintervju, djupintervjuer, tester/case och referenstagning. Vi jobbar med löpande urval, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Om Fellowmind Fellowmind är ett europeiskt marknadsledande företag som påskyndar våra kunders digitala transformation. Genom Microsofts molnbaserade lösningar för affärssystem, dataanalys, CRM, intranät och digitala samarbetsverktyg kan vi erbjuda en komplett digitalisering av kundernas kärnverksamhet. Fellowmind lägger även fokus på slutanvändarna och hjälper dem att lära sig och anpassa sig till nya applikationer som förenklar deras arbete. Bolaget grundades 2005 och är nu aktivt i fem länder – Danmark, Finland, Nederländerna, Polen och Sverige. Läs mer på www.fellowmind.se

5 juni 2025
Sista ansökan:
22 november 2025
Electrical and Control Systems Technician

The European Spallation Source is one of the largest science and technology infrastructure projects being built today. The project includes the most powerful linear proton accelerator ever built, a five-tonne, helium-cooled tungsten target wheel, 15 state-of-the-art neutron instruments, a suite of laboratories, and a supercomputing data management and software development centre. In the context of its history and future as a scientific organisation, however, it is more than the sum of its parts. It is a brand-new Big Science organisation and we are building it from the ground up. Come and build the future of Science with us! About the role: We are seeking to appoint a Technician to join our Neutron Chopper Systems group. A neutron chopper is a specialised electromechanical device that can shape a particle beam using disks that rotate at very high speeds (20,000 rpm). As a Technician for Neutron Chopper Systems at ESS, you will play a key role in supporting the design, development, and maintenance of complex control, electrical and mechanical systems integral to the operation of the facility. You will provide expert technical advice to electrical, mechatronics, control and mechanical engineers, offering insights on production methods, best practices, and process improvements as needed. Your main areas of responsibilities as a Technician for Neutron Chopper Systems will include: • Maintenance, assembly, manufacturing, installation, commissioning and testing of electrical, electronic and mechanical high speed rotating systems (motors, PLC, controllers, servo drives, cabinets, sensors, cabling). • Cabinet/rack integration, including layout, mounting of components, wiring of signal and power cabling, and final system verification. • Routing and terminating electrical and data cabling (including shielding, crimping and connecting and measuring) in accordance with ESS standards. • Assisting in vibration and balancing tests of rotating components to ensure safe and reliable operation at high speeds. • To offer expert technical advice to electrical, mechatronics and control engineers in relation to productions methods, best practice and as required. • Handling workshop equipment, tools, including small soldering. Small and large component assembly and handling (including components >100kg). • Execution of the R&D, testing programs and quality control process, as required. • Procurement of electrical electronic and control parts and keeping stock control and inventory. • Maintaining the chopper facilities ready for use and ensuring the safety of these working spaces. • Other workshop related tasks, including administrative aspects and documentation. Some limited travelling and working abroad may be required. This is a permanent position with a six-month probationary period and is based at the ESS campus in Lund, Sweden.  About you: We are looking for a technician with practical experience in technical workshops and, ideally, building demonstrators, handling and maintaining medical equipment or similar complex devices. In particular, you should have the following experience: • A certified professional education in the field of Mechanical, Electromechanics or Mechatronic Technology (electrical, mechatronics technician, Industrial technician or similar certified professions) would be an advantage. • 5 or more years of experience in an engineering or other highly technical environment is a prerequisite. • Proven mechanical dexterity, able to manipulate precision jobs and to assemble complex parts. • Certified training for work on Low Voltage Systems (<400V) and/or experience of electrical assembly of cabinets and/or troubleshooting PLCs and motion control systems would be considered a strong advantage. • The ability to read and interpret wiring diagrams, schematics, and mechanical drawings Certified training for work on Low Voltage Systems (<400V) and/or experience of troubleshooting PLCs and motion control systems would be considered a strong advantage. • Practical experience with workshop electrical measuring equipment, isolation, resistance, impedance, etc. • Very good oral and written English skills are a prerequisite; knowledge of Swedish would be an advantage. Wide-ranging experience of mechanical or electronic processes and practices is desirable. Hands-on experience with rack integration, signal and power cabling, cable termination, and grounding practices as well as familiarity with servo and stepper motors, drives, and encoder/resolver systems would be an advantage. Other requirements important to the position are the ability to have an attention to detail, the ability to take on multiple tasks, adaptability, be a team player, and having a strong safety ethic. What can we offer? A career at ESS gives you the opportunity to contribute to the future discoveries within neutron science at a stunning, brand-new workplace filled with innovative minds and brilliant people from across the globe. We offer market competitive, individualised compensation which is differentiated according to role, responsibilities, individual skills, abilities and achievements as well as monthly pension contributions on top of your salary. You can learn more about the exciting benefits of working at ESS on our careers page. If you see yourself in what we’re looking for, please provide your CV and motivation letter in English by clicking on “apply” and following the instructions. Please be aware that we can only accept direct applications made via the ESS website. Certain roles at ESS require health and safety checks and/or security clearance procedures, which will be performed as part of the recruitment process. We review applications continuously, so don’t miss out! Submit your application as soon as you can and quote the job reference number ESD-50891 in your application. For more information regarding the ESS recruitment process, please contact Daniel Nordin Baker – Recruitment partner – at [email protected]. For further information regarding the position, please contact the hiring manager on [email protected]  For trade union information, please contact Unionen representative Mikael Johansson on [email protected] or SACO/Swedish Association of Graduate Engineers representative Marc Kickulies at [email protected]  We look forward to receiving your application soon!

5 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025