Jag är en kvinna på 79 år med halvsidig förlamning som behöver din hjälp i stort som smått i min dagliga livsföring vilket bland annat innebär personlig hygien och andra förekommande uppgifter i hemmet. Du som söker är ansvarstagande och har lätt för att samarbeta. Det är viktigt att du är lyhörd på mina behov och önskemål och respektera hur jag vill ha det, men samtidigt vill jag att du peppar mig, de dagar humöret inte är på topp. Jag gillar att vara ute i naturen och umgås med familjen. Jag söker nu en personlig assistent till en tjänst på ca 45% med start 1 oktober. Arbetstiderna är förlagd till dagtid. Ansökan ska innehålla: personligt brev, meritförteckning, referenser och eventuella lönekrav. Önskar att utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Rekrytering kommer att påbörjas innan sista ansökningsdag. Skicka din ansökan till [email protected] och ange refnr: 229-2025.
Folkuniversitetet är ett studieförbund med både nationell och internationell verksamhet omfattande folkbildning, skolor samt uppdragsutbildning för organisationer, myndigheter och företag. Vi erbjuder kurser på alla nivåer från nybörjare och uppåt. Våra kursdeltagare är vuxna och undervisningen genomsyras av en kommunikativ språksyn. Vi söker nu en cirkelledare i spanska för kurser med start i september och framåt. Omfattningen av tjänsten är ca 6-12 studietimmar/vecka (1 studietimma=45 minuter). Kurserna sker på plats i Helsingborg och från 17:30 och framåt (kvällstid) främst tisdagar, onsdagar och torsdagar. Timanställning och lön efter avtal. Din kompetens och bakgrund Vi vill att du har spanska som ditt modersmål eller att du talar det på modersmålsnivå. De flesta av våra lärare undervisar på sitt modersmål och är därmed även en källa till kunskap om landets kultur och samhälle. Om du inte har undervisningsspråket som modersmål så vill vi att du har bott en längre tid i ett land där språket talas. Det är önskvärt att du har lärarutbildning eller annan pedagogisk utbildning och vi vill att du har erfarenhet av att undervisa. Har du erfarenhet av att undervisa vuxna i spanska är det meriterande. Vi vill att du har kunskap om och erfarenhet av digitala medier och online pedagogik samt erfarenhet av onlineundervisning, gärna via Zoom. Du behöver även ha goda kunskaper i svenska. Som pedagog hos Folkuniversitetet förväntas du ha förmågan att individanpassa undervisningen och locka fram varje individs potential. Det är viktigt att du tycker det är roligt att förmedla kunskap, både språkligt och kulturellt och att du ser det positiva i att kursdeltagare utvecklas. Du är flexibel, lyhörd och strukturerad och har vana av att arbeta självständigt. Vi förutsätter också att du delar vår syn på människors lika värde och rätt till kunskap. Folkuniversitetet bedriver ett aktivt fortbildningsarbete för sina lärare. Ansökan Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 2025-07-15 via vår e-rekrytering. Vi tillämpar löpande rekrytering och tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. För frågor och information välkommen att kontakta Louise Nordling: [email protected].
Att arbeta i Hörby kommun Hörby kommun med 15 700 invånare ligger mitt i Skånes hjärta med det mesta och det bästa runt hörnet. Hörby är en mycket gammal handelsort. Vi som bor eller arbetar i Hörby är mycket stolta över vår vackra och blandade natur. Här kan man få känslan av att befinna sig mitt i vildmarken och ändå är människor, service och bekvämligheter aldrig långt borta. Kommunen erbjuder en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Att arbeta inom Hörby kommun handlar i första hand om att ge service till våra medborgare. Service inom allt från vård och omsorg till parkskötsel och anläggningsarbeten. Vi arbetar aktivt med att vara en god arbetsgivare med bra anställningsvillkor, arbetsmiljö och utvecklingsmöjligheter. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig kock/måltidsbiträde som har ett stort intresse av köksarbete allt från förberedelser och tillagning av måltider till att bereda sallad och ta hand om varor, disk osv. Du trivs och fungerar väl med att arbeta ensam såväl som i arbetslag. Du vill bidra med din kunskap och kreativitet att skapa lockande och smakrika måltider. Vi tillagar måltider åt förskola, skola och äldreboende. Våra kök är både mottagningskök och tillagningskök och är geografiskt jämt fördelade över kommunen. Vi söker Dig med positiv inställning och som med kort varsel kan ersätta ordinarie personals frånvaro. Du arbetar som timvikarie och tiden är förlagt måndag - söndag. KVALIFIKATIONER Vi söker i första hand dig med utbildning kock eller måltidsbiträde, alternativt dig som har kunskap/erfarenhet inom yrket. Körkort och tillgång till bil är meriterande. Våra kök finns inom hela kommunen. Vi gör löpande urval så välkommen med din ansökan snarast möjligt. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hörby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Hörby kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Tack på förhand!
Administratör/Chefstöd till Vital Vårdcentral – en nyckelroll i en växande verksamhet Om oss Vital Vårdcentral är en växande vårdgivare i Malmö, verksam på uppdrag av Region Skåne. Vi driver idag en etablerad mottagning i Rosengård och öppnar inom kort vår nya enhet i helt nyrenoverade lokaler i hjärtat av expansiva Hyllie. Vi söker nu en engagerad person som vill bli en del av vårt team och bidra till att bygga upp något från grunden. Hos oss får du arbeta i en miljö där struktur, delaktighet och ett starkt engagemang för patienten genomsyrar hela verksamheten. Om tjänsten Vi söker en självgående och erfaren administratör som också fungerar som chefstöd. Du kommer att spela en central roll i den dagliga driften av våra mottagningar och vara en viktig kontaktperson för ledning, medarbetare, patienter och externa aktörer. Det här är en bred och varierad roll som passar dig som trivs i en dynamisk miljö och som vill bidra till att forma effektiva arbetssätt i en verksamhet i utveckling. Exempel på arbetsuppgifter: Administrativt stöd till verksamhetschefer och medicinskt ansvariga Personalplanering och schemaläggning Inköp och hantering av leverantörsavtal Ekonomiadministration (t.ex. fakturering, utlägg, enklare bokföring) Patientkontakt via telefon och i reception Kontakt med myndigheter, leverantörer och samarbetspartners Dokumenthantering, kvalitetssystem och IT-stöd Stöd vid marknadsföring, evenemang och interna aktiviteter Vi söker dig som: Har relevant utbildning, t.ex. medicinsk sekreterare, administratör, ekonom eller YH-utbildning inom vård/organisation Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom vård eller annan serviceintensiv verksamhet Uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på svenska Har goda kunskaper i Office 365 och andra digitala verktyg Är strukturerad, noggrann och har hög integritet Har ett intresse för både vård och verksamhetsutveckling Meriterande: Erfarenhet av vårdadministration eller journalsystem Erfarenhet från större organisationer Erfarenhet av personal- eller ekonomifunktioner Erfarenhet från primärvård eller offentlig sektor Vi erbjuder dig: En viktig och omväxlande roll i ett engagerat team Möjlighet att påverka och utveckla både arbetssätt och verksamhet Friskvårdsbidrag och återkommande trivselaktiviteter En trygg anställning i en värdestyrd verksamhet En arbetsmiljö där värme, professionalism och samarbete står i centrum Ansökan Skicka din ansökan med CV och ett kort personligt brev till: [email protected] Märk mejlet med ”Administratör Hyllie”. Urval sker löpande – varmt välkommen med din ansökan!
Välkommen till den franska rivieran, eller som det faktiska namnet är - The Sugar Club. Med 126 solbäddar, 3 pooler, 2 barer och en eldrelax är det lekande lätt för våra gäster att falla in i ett pulserande poolhäng. Nu söker vi dig, vår nya servitör och host, som vill jobba i det tropiska klimat som vår pool club bjuder på. Detta kommer vara långt mer än "bara ett jobb" för dig, du blir en del av Maryhill Estate och här jobbar vi som one house-one team. Vi levererar upplevelser i världsklass, minnen för livet och en arbetsplats att vara riktigt stolt över. Vi lever våra värdeord i allt vi gör. Att vara Passionerad, Professionell, Lekfull & Personlig är vad som gör oss unika och vad som får oss att växa. Mer om tjänsten: I vår Pool Club erbjuds gästerna avslappning, stillhet och njutning, men också puls, energi, mat och dryck. Som Servis hos oss är du den som gör deras dag ännu lite bättre – oavsett om det handlar om att servera drycker och enklare rätter, ta emot gäster med ett leende eller bidra till en välkomnande, trivsam atmosfär vid poolen. Vem är du?Vi söker dig och ditt stora engagemang. Vi önskar att du har tidigare erfarenhet inom restaurangbranschen och älskar hospitality. Du är strukturerad, noggrann och har lätt att anpassa dig till nya situationer. Dessutom är du en genuin lagspelare som alltid sätter gästen i fokus. Vi tror också att du har: en känsla för service och gästbemötande - du gillar verkligen människor en förmåga att arbeta i högt tempo och hand om flera uppgifter samtidigt en positiv och energisk attityd Ett urval av dina arbetsuppgifter: Skapa en välkomnande och vänlig atmosfär för våra gäster Vara proaktiv i att ta emot beställningar samt ge rekommendationer om mat- och dryckesmenyn Servera mat och dryck till poolens gäster på ett professionellt och engagerat sätt Säkerställa att vår pool club är ren och välorganiserad Arbeta tätt tillsammans med kollegor i hela huset för att erbjuda bästa möjliga service Om tjänsten Anställningsform: 80% med chans till ökning Tillträde och lön: Lön enligt avtal och tillträde enligt överenskommelse Om processen: Vi kommer kalla till intervjuer löpande, sista ansökningsdag 16 juni. Uppfyller du inte exakt alla krav i annonsen? Tveka inte att skicka in en ansökan ändå, vi är beredda att överväga sökande med närliggande arbetslivserfarenhet och utbildning. Kanske du är helt perfekt för en annan avdelning i huset också! Hos oss får du en arbetsplats med utvecklingsmöjligheter, både inom huset liksom inom ESS Group. Vi jobbar ständigt med att utbilda våra medarbetare med hjälp av interna utbildningar inom ledarskap, stresshantering och mycket mer. Som medarbetare hos oss får du tillgång till extremt fina rabatter på våra destinationer och restauranger runt om i norden. Vi ställer dessutom till med festligheter och andra roliga aktiviteter för att hålla samman temat. Utöver det får du en säker anställning och friskvårdsbidrag. Samt otroliga kollegor och kanske till och med vänner för livet!
Kickstarta din karriär inom försäljning – vi söker innesäljare för framtida uppdrag! Är du en social, nyfiken och målinriktad person som vill ta första steget in i försäljningsvärlden? Då har vi en spännande möjlighet för dig! Vi söker nu drivna innesäljare för framtida uppdrag hos våra kundföretag – moderna och framåtlutade organisationer som erbjuder digitala tjänster till företagare. I rollen som innesäljare arbetar du med att kontakta företag via telefon och digitala möten för att presentera en smart och efterfrågad tjänst som hjälper företag att få bättre kontroll på sin ekonomi och minska affärsrisker. Du blir en del av ett engagerat team och får arbeta med digitala och AI-baserade verktyg som gör vardagen enklare och försäljningen effektivare. ㅤ Det här erbjuder vi dig: - Fast lön med provision och bonussystem – trygghet och möjligheter att påverka din inkomst - Säljutbildning och löpande coachning för din personliga utveckling - En modern och inkluderande arbetsmiljö med fokus på gemenskap - Smarta digitala verktyg och ny teknik som stöttar dig i vardagen ㅤ Vi söker dig som: - Har god kommunikativ förmåga och ett starkt personligt driv - Gillar att prata med människor och skapa goda relationer - Är lösningsorienterad och motiveras av att nå mål - Har avslutad gymnasieutbildning (tidigare erfarenhet inom försäljning, butik eller kundtjänst är meriterande men inget krav) Det här är en perfekt möjlighet för dig som vill växa i en försäljningsroll och samtidigt arbeta i en framtidsinriktad miljö där du får möjlighet att påverka både din utveckling och din inkomst. Om Expario Consulting Expario Consulting är ett rekryterings- och konsultföretag som specialiserar sig på att matcha rätt person med rätt uppdrag inom lager, logistik, och produktion, men även ekonomi, finans, och administration.
Bli en nyckelspelare i vår tillväxt – vi söker en Säljande Konsultchef till Expario Consulting i Helsingborg! Har du erfarenhet av bemanning eller rekrytering och ett skarpt affärssinne? Är du en relationsbyggare som motiveras av att skapa resultat? Då kan det här vara din nästa utmaning! Expario Consulting är ett entreprenöriellt bemannings- och rekryteringsföretag i tillväxt. Vi söker nu en driven och affärsinriktad Säljande Konsultchef som vill vara med och bygga något större tillsammans med oss. Du kommer ha en nyckelroll i att etablera och utveckla kundrelationer, samtidigt som du ansvarar för våra konsulter och säkerställer att både kund och kandidat trivs och utvecklas. I rollen kommer du att: Driva aktiv nykundsbearbetning och bygga långsiktiga affärsrelationer. Ansvara för hela rekryteringsprocessen – från behovsanalys till matchning och uppföljning. Vara en närvarande chef för dina konsulter – coacha, stötta och utveckla. Arbeta med digitala verktyg och processer som effektiviserar din vardag. Bidra till vår fortsatta expansion genom att tänka nytt, testa och förbättra. Vi erbjuder dig: En nyckelroll i ett snabbväxande företag med stark entreprenörsanda. Fast lön + generösa bonusmodeller – du påverkar din inkomst. En modern och digital arbetsmiljö där idéer snabbt blir verklighet. Möjlighet att växa med företaget – vi satsar på din utveckling. En inkluderande och prestigelös kultur där vi firar framgång tillsammans. Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet av bemanning, rekrytering eller liknande roll. Brinner för försäljning och älskar att skapa nya affärsmöjligheter. Är en relationsskapare med stark kommunikativ förmåga. Trivs med ansvar, är självgående och får saker att hända. Motiveras av att nå mål och ser utmaningar som möjligheter Placering: Helsingborg Omfattning: Heltid/Deltid Start: Enligt överenskommelse Redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan redan idag – vi rekryterar löpande!
Bli en nyckelspelare i vår tillväxt – vi söker en Säljande Konsultchef till Expario Consulting i Malmö! Har du erfarenhet av bemanning eller rekrytering och ett skarpt affärssinne? Är du en relationsbyggare som motiveras av att skapa resultat? Då kan det här vara din nästa utmaning! Expario Consulting är ett entreprenöriellt bemannings- och rekryteringsföretag i tillväxt. Vi söker nu en driven och affärsinriktad Säljande Konsultchef som vill vara med och bygga något större tillsammans med oss. Du kommer ha en nyckelroll i att etablera och utveckla kundrelationer, samtidigt som du ansvarar för våra konsulter och säkerställer att både kund och kandidat trivs och utvecklas. I rollen kommer du att: Driva aktiv nykundsbearbetning och bygga långsiktiga affärsrelationer. Ansvara för hela rekryteringsprocessen – från behovsanalys till matchning och uppföljning. Vara en närvarande chef för dina konsulter – coacha, stötta och utveckla. Arbeta med digitala verktyg och processer som effektiviserar din vardag. Bidra till vår fortsatta expansion genom att tänka nytt, testa och förbättra. Vi erbjuder dig: En nyckelroll i ett snabbväxande företag med stark entreprenörsanda. Fast lön + generösa bonusmodeller – du påverkar din inkomst. En modern och digital arbetsmiljö där idéer snabbt blir verklighet. Möjlighet att växa med företaget – vi satsar på din utveckling. En inkluderande och prestigelös kultur där vi firar framgång tillsammans. Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet av bemanning, rekrytering eller liknande roll. Brinner för försäljning och älskar att skapa nya affärsmöjligheter. Är en relationsskapare med stark kommunikativ förmåga. Trivs med ansvar, är självgående och får saker att hända. Motiveras av att nå mål och ser utmaningar som möjligheter Placering: Malmö Omfattning: Heltid/Deltid Start: Enligt överenskommelse Redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan redan idag – vi rekryterar löpande!
Vill du vara med och hjälpa svenska företag att vinna fler offentliga affärer? Offentligaupphandlingar.se är en snabbväxande plattform som förenklar hela processen för företag som vill sälja till offentlig sektor – och nu söker vi dig som vill ta första kontakten med våra framtida kunder! Om rollen Som mötesbokare är du en viktig del av vårt säljteam. Du arbetar med att kontakta företag i olika branscher som vill (eller borde!) börja sälja till offentlig sektor. Du utgår från vår uppdaterade databas med kvalificerade leads, inleder kontakten via e-post och följer upp via telefon för att boka in möten åt våra upphandlingsexperter. Du behöver inte kunna något om offentlig upphandling sedan tidigare – all relevant utbildning ingår i onboardingprocessen vid anställningsstart. Rollen är heltid och baserad på vårt kontor i Västra Hamnen, Malmö – i toppmoderna lokaler med tillgång till lunchrestaurang, gym och padelhall i byggnaden. Vi söker dig som Gillar att prata med människor och har ett driv utöver det vanliga Är orädd, energisk och gillar att jobba mot tydliga mål Kommunicerar obehindrat på svenska i både tal och skrift Har erfarenhet från telefonbaserat arbete (meriterande men inget krav) Vi erbjuder Fast lön + generös provisionsmodell Tydlig karriärstege inom försäljning Start 18 augusti – perfekt för dig som vill kickstarta hösten med ett nytt jobb! Ett entreprenörsdrivet team med stark sammanhållning Fina kontorslokaler med extra guldkant – från luncher till padelmatcher Gedigen introduktion och utbildning inom offentlig upphandling Ansök nu! Fyll i din ansökan via vårt formulär senast den 4 augusti 2025. Ta chansen att bli en nyckelspelare i ett växande bolag med höga ambitioner!
We are looking for a passionate software developer. Responsibilites: • Cloud engineering (Azure)Azure infrastructure, Azure networking and firewalls, Kubernetes, IBM epic, Service bus, Event hub, Integration patterns / Messaging patterns • Java (microservice orchestration), Python, Microservices architecture and implementation (on Azure), API services, Azure function apps • Testing and test framework, Error handling Please send Your CV to [email protected].
Välj ett jobb för att visa detaljer