Just nu söker vi en assistent på timmar för att stärka upp i arbetsgruppen hos vår kund Jesper. Han bor med sin familj på landet och därför är det krav att du som söker har körkort och tillgång till egen bil. Jesper har flera funktionsnedsättningar bland annat autism och down syndrom. Han har inget eget tal utan använder teckenkommunikation och kroppsspråk. Det dagliga arbetet består av att hjälpa till med det Jesper inte klarar att göra själv, men mycket kommer handla om aktivering. Jesper tycker om att simma och att gå till gymmet. Din roll blir att motivera kunden, aktivera och stötta. Du kommer att arbeta i hemmet där det även finns en familj. Du erbjuds trevliga kollegor och en aktiv kund som verkligen uppskattar sina assistenter. Du kommer att få individanpassad introduktion/utbildning i alla delar kring kundens hjälpbehov och rutiner. Assistentens roll och erfarenhet Du som person behöver vara aktiv, ansvarstagande, lyhörd, initiativrik och positiv. Något som är viktigt del i din roll som assistent hos Jesper är att du är påhittig, kan motivera Jesper och ligga steget före i planering av aktiviteter. Vi ser gärna att du som arbetar hos Jesper har erfarenhet av teckenkommunikation sen tidigare men det är inget krav, viktigast av allt är ändå att personkemin stämmer! Du behöver vara rökfri på arbetsplatsen. Du behöver vara flexibel gällande arbetstider eftersom vi i arbetsgruppen löser bemanningen om någon blir sjuk eller har semester – vi ställer upp för vår kund och varandra. Meriterande erfarenheter • B- körkort och tillgång till egen bil är ett krav för att ta sig till arbetsplatsen. • Rökfri på arbetsplatsen. • Svenska i tal och skrift. • Erfarenhet av arbete med funktionsnedsättningar. Arbetstid/tjänstgöringsgrad • Timanställning • Vi är flexibla i schemat och kan anpassa dagar efter annan anställning. • Arbetstid oftast kvällar men kan vid ledigheter och helger även vara dag. • Start omgående. Om lön • Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal. • Vi erbjuder friskvård. Ansök till tjänsten via vårt externa rekryteringsverktyg Reachmee På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder. Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.
Är du en erfaren processingenjör med passion för processoptimering? Trivs du i en dynamisk miljö där du får axla ett stort ansvar och arbeta i samspel med olika avdelningar? Nordic Waterproofing söker nu en Processingenjör till sin verksamhet i Höganäs. Detta är en ny roll i organisationen där du till stor del ges utrymme att utforma tjänsten utifrån verksamhetens behov. Kulturen bygger på en stark lojalitet och frihet under ansvar. Rollbeskrivning Rollen som processingenjör är väldigt varierande. Du kommer till stor del att arbeta med processutveckling och förbättringsarbete där du bland annat analyserar output, materialutnyttjande och ställtid i syfte att öka kapaciteten. Det innebär projektarbete i syfte att optimera processen, analysera och optimera rådande förutsättningar samt räkna på framtida investeringar. Du arbetar nära produktion, labb, utveckling, QHSE och ingår i fabriksledningen. Rollen kräver en god förståelse för produkten från recept till färdig slutprodukt. Din profil Vi söker dig med minst 3 års erfarenhet från arbete i processindustrin som processingenjör eller utvecklingsingenjör. Du har relevant högskoleingenjörsutbildning alternativt praktisk erfarenhet i kombination med YH-utbildning. Rollen kräver att du har en god förståelse för processflöden, samt har tidigare erfarenhet av att optimera och effektivisera produktionsflöden inom processindustrin. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. Någon form av ledarerfarenhet är meriterande, men inget krav. Vi söker dig som är ansvarstagande och som trivs i en roll där du får leda ditt arbete självständigt. Du har en god analytisk förmåga, en god uppfattningsförmåga samt förmåga att iaktta och analysera samband. Du gillar ansvaret att driva igenom förändringar och förbättringar av processen och förstår vikten av att samverka med kollegor på andra avdelningar. Att vara lyhörd och lyssna in kollegor från fabriksgolvet såväl som utvecklingsavdelningen faller sig naturligt för dig för att säkerställa att du fattar beslut på rätt grunder. Nordic Waterproofing erbjuder dig En ny roll i en väletablerad och ekonomiskt stabil verksamhet där du ges goda möjligheter att utvecklas och växa tillsammans med organisationen. Om Nordic Waterproofing Nordic Waterproofing AB erbjuder genom sina välkända varumärken Mataki och Trebolit trygga och säkra tätskiktssystem för tak som skyddar byggnader i det svenska klimatet. Genom att utveckla och producera innovativa lösningar erbjuder vi en optimal miljö och totalekonomi för våra intressenter. Huvudkontor, produktion, utvecklingsavdelning och lager finns i Höganäs. Vi ingår i Nordic Waterproofing Group AB, som är börsnoterade vid Nasdaq Stockholm sedan juni 2016. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan via ansökningsformuläret i annonsen. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 2025-06-22. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att ta kontakt med ansvarig rekryteringskonsult, Mikaela Schmidt, på telefon 070-968 30 29 eller mail [email protected] vid frågor. I denna rekryterings tillämpar vi tester för att undvika fördomar, öka chanserna för att samtliga kandidater blir bedömda på lika villkor samt möjliggör för oss att förstå din fulla potential.
Do you have solid experience in corporate lending and a drive to build lasting client relationships? We are expanding our SME Banking team and are looking for a Client Executive to help us grow our presence in the corporate lending space. This is a chance to join a new setup where your experience and initiative will make a direct impact on how we work and develop our offering. Get an idea of the role As a Client Executive, you will be part of a growing team focused on providing financing solutions to small and medium-sized enterprises. This is a hands-on role where you will be responsible for identifying and acquiring new business clients, building long-term relationships, and assessing their financing needs. Your main responsibilities will include: Acquiring new SME clients and proactively growing your customer portfolio Advising clients on financing solutions and structuring loan proposals Managing the lending process end-to-end, including initial prospecting, needs analysis, and credit application Collaborating across teams to continuously improve our offering and client experience This is an opportunity to join an ambitious team and a growing business area. As part of a new setup, you will have the chance to help shape how we work, influence future development, and grow with the product. On a personal level We are looking for someone with a strong commercial mindset and the ability to combine financial expertise with a client-centric approach. You are proactive, self-driven, and motivated by results but equally committed to building trust and long-term value for your clients. We believe you have: Around 5 years of experience in corporate lending, ideally with a focus on SMEs Proven ability to acquire and develop business clients, with an established network in the industry that you actively use to create business opportunities and expand our client base Strong understanding of credit processes and financing solutions, A structured, goal-oriented approach and the ability to work independently Fluency in Swedish and English Resurs in brief At Resurs, we make everyday finances easier through innovative and customer-focused solutions. With customers across the Nordics and more than 800 colleagues, we are committed to creating long-term value for individuals, businesses, and society. Recognized as a career company for the past six years, we put strong emphasis on both personal and professional growth. We want to make a difference by striving to be our best, acting with kindness, and building trust through clarity and collaboration. Our heart beats strong and it shows in everything we do. Although we are based in the Nordics, we are enriched by the breadth of perspectives brought by colleagues from different countries. We foster a welcoming and supportive culture, where collaboration drives us to achieve the best outcomes for our users. Apply today! Don’t wait to send in your application. Selection and interviews take place on an ongoing basis, and the position may be filled before the last application date. We look forward to hearing from you! Important information On final candidates, we carry out a detailed background check via an external company. *In this recruitment process, the supplier is solely responsible for the personal data they collect and process. Resurs is solely responsible for the personal data processed by us in the recruitment process. #LI-LN1
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Nu söker vi en personlig assistent som kan arbeta tiderna 12.45-15.45 och 20.00-21.00 en dag i veckan, olika dagar beroende på vecka samt är intresserad av att arbeta extra som timanställd. Övriga tider ligger mellan 08-09 måndag-söndag till och med 31/8, från 1/9 kommer arbetstiderna att vara 08-17 och 17-09. Jourtid mellan 00-07. Tiderna 12.45-15.45 och 20.00-21.00 är punktinsatser och är dubbelbemanning för att stötta upp vid förflyttning av kvinnan. Kvinnan är bosatt i Helsingborg, Ättekulla-området. Kvinnan är runt 70 år och har till följd av en hjärnskada behov av hjälp i sin vardag både med personlig omsorg, sköta hemmets sysslor och göra aktiviteter utanför hemmet. Sedan hjärnskadan kommunicerar kvinnan främst genom kroppsspråk samt ett fåtal ord. Kvinnan är rullstolsburen och har adekvata hjälpmedel i hemmet för att underlätta arbetsmomenten, bl.a. används golvlift, hygienstol och vårdsäng. Vi söker assistenter som kan skämta och bjuda på sig själva, är trygga och ansvarsfulla samt uppskattar att vara aktiva. Viktigt att besitta förmågan att läsa av personen du hjälper och får henne att känna sig delaktig. Urval och intervjuer sker fortlöpande under rekryteringen. Varmt välkommen med din ansökan via annonsen. Ansökningar tas ej emot via telefon eller e-post. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Varierade arbetstider enligt ovan. Tjänstgöringsgrad är timanställning/behovsanställning. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Emilia Östlund, uppdragschef Humana.
Gör skillnad. Varje dag. Trivs du när du har möjlighet att bygga långsiktiga patientrelationer och får följa dina patienters hälsa över tid? Vill du kombinera ett omväxlande och utvecklande arbete med möjligheten att ta ett dopp innan arbetsdagens början eller när den är slut? Då ska du söka tjänsten hos oss! Vi välkomnar nu en ST-läkare i allmänmedicin. Vårdcentralen Råå ligger i södra delen av Helsingborg, bara ett stenkast från havet, med bra tåg- och bussförbindelser. Hos oss är vi drygt 50 anställda som tar hand om våra 11 400 listade patienter. Dessa patienter erbjuder vi ett brett utbud av mottagningar inom diabetes-, astma/KOL-, hypertoni-, äldrevårds- och distriktssköterskemottagning samt barnavårdscentral. Vi strävar också efter att alla patienter ska få en egen namngiven läkare, och att patienter med kroniska sjukdomar regelbundet blir kallade från en väntelista till besök. Detta för att säkerställa en god och kvalitativ vård för våra patienter. Alla personalgrupper arbetar tvärprofessionellt och teambaserat och dörrarna står alltid öppna för kollegiala frågor och diskussioner. Vi har dagligen ett kort morgonmöte för att hålla alla á jour med vad som händer i verksamheten. Därutöver strävar vi alltid efter att utvecklas och arbetar kontinuerligt med att förbättra vår verksamhet. Vi erbjuder dig som medarbetare hos oss goda möjligheter att påverka. Vidare värnar vi om vår goda arbetsmiljö och har fokus på nöjda medarbetare och patienter samt en hög vårdkvalitet. Vi arbetar också utifrån våra ledord; kvalitet, kontinuitet, tillgänglighet samt en god arbetsmiljö. Vi har många nya och roliga projekt att se fram emot, bland annat att fortsätta utveckla våra digitala tjänster. Vidare strävar vi efter att ha ett listningstak på 1100 patienter per heltidsarbetande specialistläkare, och där taket ligger lite lägre för ST-läkare. Idag har vi sju specialistläkare i allmänmedicin, sex ST-läkare samt AT-läkare. ARBETSUPPGIFTER I rollen som ST-läkare får du ett spännande och utmanande arbete med goda förutsättningar för en bred utbildning inom specialiteten. Din utbildning kommer att skräddarsys i samråd med din handledare för att utbildningen ska bli så optimal och intressant som möjligt. Du kommer arbeta med vanligt förekommande arbetsuppgifter såsom planerade och akuta läkarbesök, vara konsultläkare för sjuksköterskor, handledning av studenter samt medverkar i rond för bedömning och triagering. Läkarna på vårdcentralen har olika ansvarsområden såsom BVC och rond på våra äldreboenden vilket ingår i din utbildning att ta del av. Vidare ingår också samverkansärenden med kommunen och andra myndigheter. Idag har vi nio specialistläkare i allmänmedicin, fem ST-läkare samt AT- och BT-läkare. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad läkare med behörighet att verka inom svensk sjukvård, och som redan har en specialistkompetens. Språkkunskaper i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets skala är ett krav för tjänsten. Vi söker dig som är duktig på att planera och organisera ditt arbete, men även har förmåga att prioritera och ställa om när det behövs. Du är noggrann, trygg och stabil samt ser till patienterna utifrån deras olika behov. Vidare är du lyhörd, empatisk och har ett positivt förhållningssätt. Därtill har du ett gott bemötande gentemot såväl patienter som kollegor. Du visar även ett stort engagemang i ditt arbete och har lätt för att samarbeta samt tycker om att ha en variation av arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du, precis som vi, har ett intresse av att arbeta med utveckling och förbättring. Du trivs och är trygg i din roll som läkare, och delar prestigelöst med dig av dina kunskaper till såväl kollegor i de olika yrkesgrupperna, som till eventuella studenter och utbildningsläkare. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Primärvården Skåne - I första hand för hela livet. Primärvården Skåne är Region Skånes primärvård i egen regi. Vi är ca 3 500 medarbetare som varje dag arbetar för att ge Skånes invånare nära vård av hög kvalitet och ett gott bemötande, genom livets alla skeden. Detta gör vi utifrån Region Skånes värdegrund välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Primärvården Skåne bedriver verksamhet över hela Skåne, både i städer och på mindre orter. Vi möter patienter med olika behov, bakgrund och förutsättningar fysiskt på våra mottagningar eller digitalt. Vår verksamhet är konkurrensutsatt och behöver nå ut till människor i alla åldrar, med olika bakgrund och på olika platser i Skåne. Primärvården Skåne baserar sin positionering på samma grund som Region Skåne, som finns beskrivna i varumärkesguiden för Region Skåne. Primärvården Skånes verksamhetsidé Primärvården Skåne ska erbjuda personcentrerad vård med hög medicinsk kvalitet och kontinuitet. Vi skapar förtroende och bygger relationer genom respekt och ett professionellt bemötande. Vi är tillgängliga och erbjuder en hälso- och sjukvård som främjar hälsa och välbefinnande för Skånes alla invånare.
Gör skillnad. Varje dag. Trivs du när du har möjlighet att bygga långsiktiga patientrelationer och får följa dina patienters hälsa över tid? Vill du kombinera ett omväxlande och utvecklande arbete med möjligheten att ta ett dopp i havet innan arbetsdagens början eller när den är slut? Då ska du söka tjänsten hos oss! Vårdcentralen Råå ligger i södra delen av Helsingborg, bara ett stenkast från havet, med bra tåg- och bussförbindelser. Hos oss är vi drygt 50 anställda som tar hand om våra 11 400 listade patienter. Dessa patienter erbjuder vi ett brett utbud av mottagningar inom diabetes-, astma/KOL-, hypertoni-, äldrevårds- och distriktssköterskemottagning samt barnavårdscentral. Vi strävar efter att alla patienter ska få en egen namngiven läkare, och att patienter med kroniska sjukdomar regelbundet blir kallade från en väntelista till besök. Detta för att säkerställa en god och kvalitativ vård för våra patienter. Alla personalgrupper arbetar tvärprofessionellt och teambaserat och dörrarna står alltid öppna för kollegiala frågor och diskussioner. Vi har dagligen ett kort morgonmöte för att hålla alla á jour med vad som händer i verksamheten. Därutöver strävar vi alltid efter att utvecklas och arbetar kontinuerligt med att förbättra vår verksamhet. Vi erbjuder dig som medarbetare hos oss goda möjligheter att påverka. Vidare värnar vi om vår goda arbetsmiljö, har fokus på nöjda medarbetare och patienter samt en hög vårdkvalitet. Vi arbetar utifrån våra ledord; kvalitet, kontinuitet, tillgänglighet samt en god arbetsmiljö. Vi har många nya och roliga projekt att se fram emot, bland annat att fortsätta utveckla våra digitala tjänster. ARBETSUPPGIFTER Här arbetar du med allt från hälsoförebyggande åtgärder till att ta hand om akut sjuka människor. Sjuksköterskerollen är avgörande för att patientflödet ska fungera väl. Det gäller att kunna triagera patienterna både till rätt profession, på rätt vårdnivå och att göra korrekta medicinska prioriteringar. Triagering och bedömning görs via telefon, via chatt, mejl, videosamtal eller på plats som inbokad bedömning på vår triagemottagning. En mindre del av tjänsten kommer även bestå av egen mottagning med distriktssköterskeuppgifter, vilket bidrar till ett varierande och stimulerande arbete. Det finns läkare tillgänglig och därmed goda möjligheter till sambedömning för utveckling av kunskapsnivån. Vi ser det som en självklarhet att du trivs med att handleda både studenter och kollegor. Som ny hos oss kommer du erbjudas en introduktion som vi planerar utifrån var du befinner dig kompetensmässigt. Därtill kommer du få möjlighet att både gå bredvid för dina egna arbetsuppgifter och att hospitera hos andra professioner för en fördjupad inblick i vad primärvård innebär. Hos oss får du möjlighet att utvecklas som person och i din profession, bland annat genom kontinuerlig fortbildning. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård och har vidareutbildning som distriktssköterska. Språkkunskap i svenska lägsta nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är en förutsättning för tjänsten. Det är meriterande om du tidigare har jobbat inom primärvård. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är duktig på att planera och organisera ditt arbete, men även har förmåga att prioritera och ställa om när det behövs. Du är noggrann, trygg och stabil samt ser till patienterna utifrån deras olika behov. Vidare är du lyhörd, empatisk och har ett positivt förhållningssätt. Därtill har du ett gott bemötande gentemot såväl patienter som kollegor. Du visar även ett stort engagemang i ditt arbete och har lätt för att samarbeta samt tycker om att ha en variation av arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du, precis som vi, har ett intresse av att arbeta med utveckling och förbättring. Du trivs och är trygg i din roll som sjuksköterska och delar prestigelöst med dig av dina kunskaper till såväl kollegor i de olika yrkesgrupperna, som till eventuella studenter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Primärvården Skåne - I första hand för hela livet. Primärvården Skåne är Region Skånes primärvård i egen regi. Vi är ca 3 500 medarbetare som varje dag arbetar för att ge Skånes invånare nära vård av hög kvalitet och ett gott bemötande, genom livets alla skeden. Detta gör vi utifrån Region Skånes värdegrund välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Primärvården Skåne bedriver verksamhet över hela Skåne, både i städer och på mindre orter. Vi möter patienter med olika behov, bakgrund och förutsättningar fysiskt på våra mottagningar eller digitalt. Vår verksamhet är konkurrensutsatt och behöver nå ut till människor i alla åldrar, med olika bakgrund och på olika platser i Skåne. Primärvården Skåne baserar sin positionering på samma grund som Region Skåne, som finns beskrivna i varumärkesguiden för Region Skåne. Primärvården Skånes verksamhetsidé Primärvården Skåne ska erbjuda personcentrerad vård med hög medicinsk kvalitet och kontinuitet. Vi skapar förtroende och bygger relationer genom respekt och ett professionellt bemötande. Vi är tillgängliga och erbjuder en hälso- och sjukvård som främjar hälsa och välbefinnande för Skånes alla invånare.
Gör skillnad. Varje dag. Trivs du när du har möjlighet att bygga långsiktiga patientrelationer och får följa dina patienters hälsa över tid? Då ska du söka tjänsten hos oss! Vårdcentralen Råå ligger i södra delen av Helsingborg, bara ett stenkast från havet, med bra tåg- och bussförbindelser. Hos oss är vi drygt 50 anställda som tar hand om våra 11 400 listade patienter. Dessa patienter erbjuder vi ett brett utbud av mottagningar inom diabetes-, astma/KOL-, hypertoni-, äldrevårds- och distriktssköterskemottagning samt barnavårdscentral. Vi strävar också efter att alla patienter ska få en egen namngiven läkare, och att patienter med kroniska sjukdomar regelbundet blir kallade från en väntelista till besök. Detta för att säkerställa en god och kvalitativ vård för våra patienter. Alla personalgrupper arbetar tvärprofessionellt och teambaserat och dörrarna står alltid öppna för kollegiala frågor och diskussioner. Vi har dagligen ett kort morgonmöte för att hålla alla á jour med vad som händer i verksamheten. Därutöver strävar vi alltid efter att utvecklas och arbetar kontinuerligt med att förbättra vår verksamhet. Vi erbjuder dig som medarbetare hos oss goda möjligheter att påverka. Vidare värnar vi om vår goda arbetsmiljö och har fokus på nöjda medarbetare och patienter samt en hög vårdkvalitet. Vi arbetar också utifrån våra ledord; kvalitet, kontinuitet, tillgänglighet samt en god arbetsmiljö. Vi har många nya och roliga projekt att se fram emot, bland annat att fortsätta utveckla våra digitala tjänster. ARBETSUPPGIFTER Här arbetar du med allt från hälsoförebyggande åtgärder till att ta hand om akut sjuka människor. Sjuksköterskerollen är avgörande för att patientflödet skall fungera väl. Det gäller att kunna triagera patienterna både till rätt profession, på rätt vårdnivå och att göra korrekta medicinska prioriteringar. Triagering och bedömning görs via telefon, via chatt, mejl, videosamtal eller på plats som inbokad bedömning på vår triagemottagning. Dina arbetsuppgifter kommer därför vara varierande och stimulerande. Det finns läkare tillgänglig och därmed goda möjligheter till sambedömning för utveckling av kunskapsnivån. Vi ser det som en självklarhet att du trivs med att handleda både studenter och kollegor. Som ny hos oss kommer du erbjudas en introduktion som vi planerar utifrån var du befinner dig kompetensmässigt. Därtill kommer du få möjlighet att både gå bredvid för dina egna arbetsuppgifter och att hospitera hos andra professioner för en fördjupad inblick i vad primärvård innebär. Hos oss får du möjlighet att utvecklas som person och i din profession, bland annat genom kontinuerlig fortbildning. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Språkkunskap i svenska lägsta nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är en förutsättning för tjänsten. Det är meriterande om du tidigare har jobbat inom primärvård. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är duktig på att planera och organisera ditt arbete, men även har förmåga att prioritera och ställa om när det behövs. Du är noggrann, trygg och stabil samt ser till patienterna utifrån deras olika behov. Vidare är du lyhörd, empatisk och har ett positivt förhållningssätt. Därtill har du ett gott bemötande gentemot såväl patienter som kollegor. Du visar även ett stort engagemang i ditt arbete och har lätt för att samarbeta samt tycker om att ha en variation av arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du, precis som vi, har ett intresse av att arbeta med utveckling och förbättring. Du trivs och är trygg i din roll som sjuksköterska och delar prestigelöst med dig av dina kunskaper till såväl kollegor i de olika yrkesgrupperna, som till eventuella studenter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Primärvården Skåne - I första hand för hela livet. Primärvården Skåne är Region Skånes primärvård i egen regi. Vi är ca 3 500 medarbetare som varje dag arbetar för att ge Skånes invånare nära vård av hög kvalitet och ett gott bemötande, genom livets alla skeden. Detta gör vi utifrån Region Skånes värdegrund välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Primärvården Skåne bedriver verksamhet över hela Skåne, både i städer och på mindre orter. Vi möter patienter med olika behov, bakgrund och förutsättningar fysiskt på våra mottagningar eller digitalt. Vår verksamhet är konkurrensutsatt och behöver nå ut till människor i alla åldrar, med olika bakgrund och på olika platser i Skåne. Primärvården Skåne baserar sin positionering på samma grund som Region Skåne, som finns beskrivna i varumärkesguiden för Region Skåne. Primärvården Skånes verksamhetsidé Primärvården Skåne ska erbjuda personcentrerad vård med hög medicinsk kvalitet och kontinuitet. Vi skapar förtroende och bygger relationer genom respekt och ett professionellt bemötande. Vi är tillgängliga och erbjuder en hälso- och sjukvård som främjar hälsa och välbefinnande för Skånes alla invånare.
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Jag är en kille som snart fyller 18år, som behöver extra stöd i vardagen, jag är aktiv och gillar att vara igång, musik och att vara ute är två viktiga inslag i mitt liv. Jag bor i egen lägenhet i Olofström, men jag tillbringar även tid på mina föräldrars gård utanför Jämshög med mina syskon. På gården bor också våra fyrfotade vänner såsom hästar, får, kaniner, hund och katt. På dagarna går jag i skolan där jag även har med en assistent. På min fritid tycker jag mycket om att röra mig ute i skog och mark. Min ”rulle” har ett tredje hjul så att jag kan ta mig fram lite överallt. Jag kan även stå på mina ben och gåträna. Eftersom jag inte har ett talat språk blir det ibland mycket frustration. Därför är det viktigt att du ser tecken och kan avleda mig i tid. På skola och fritids kommunicerar jag med bilder. För mig är det viktigt att jag vet vad som ska hända och känner mig förberedd. När folk inte förstår mig blir jag blixt-arg och kan slänga något i golvet eller veva med armarna. Då är det viktigt att du som assistent håller dig lugn och inte blir rädd. Lika snabbt kan jag bli glad igen. Jag har alltid en räv bakom örat och gillar humor och skratt. Det bästa jag vet är musik. Mina syskon är trötta på att höra samma låtar hela tiden men jag blir glad och lugn av musik. Jag är en aktiv kille som tycker om att vara utomhus. Vem är du som söker jobbet? Kille som tjej är välkommen att söka. Du får gärna gilla att vara aktiv men viktigt att du även kan ta det lugnt. I jobbet är det av stor vikt att hitta balansen mellan aktivitet och vila. Det är meriterande om du har någon typ av vårdvana sen tidigare. Viktigast är att du står stadigt på marken och har hjärtat på rätt ställe. Här har du en chans att hjälpa en ung kille ut i vuxenlivet. Tiderna kan variera men det är kväll , sovande jour och helger eftersom kunden går på skola och fritids. Rekryteringen sker löpande så tveka inte att söka med en gång.
Som Serviceassistent inom företagsstäd, flyttstäd och storstäd har du en viktig roll. Du arbetar självständigt ute hos kunderna med städtjänster som dammsugning, damning, moppning och fönsterputsning. Du jobbar både hos företag och i privata hem, alltid med samma omsorg om detaljer och det lilla extra, som visar att du är ett proffs med engagemang och yrkesstolthet. Som serviceassistent jobbar du i privata hem och hos företag med att: Dammsuga och damma Moppa golv och rengöra ytor Flyttstäda Piffa och ge kunden det där lilla extra … med mera, som du får lära dig här hos oss. Vi söker dig … som har en stark känsla för kvalitet och ett driv att göra kunden nöjd och glad. Att vara punktlig och noggrann är självklart för dig. Du är engagerad och positiv, och precis som vi anser du att städning är ett hantverk som blir bäst när det sköts av oss proffs. Du tycker om att arbeta självständigt, men är också en lagspelare då du ibland arbetar tillsammans med andra i teamet. Kollektivavtal och schyssta villkor — självklart HomeMaid är en drivande kraft som har lyft och byggt upp städtjänster till en professionell bransch med schyssta villkor, rimliga löner och kollektivavtal. Vi har alltid vetat att vår yrkeskår är viktig, och vi slutar inte städa upp i branschen förrän det är rent i varje hörn. Krav för anställning: Du förstår och pratar grundläggande svenska eller engelska Har körkort och tillgång till egen bil Kan arbeta flexibla arbetstider mellan klockan 7 och 17 Vi blir extra glada om du: Tidigare har arbetat inom hemstädning eller liknande tjänster. Med fördel fönsterputs Placering:Malmö Anställning:70% med 6 månader provanställning Tillträde:Intervjuer sker löpande Lön:Enligt kollektivavtal Varmt välkommen med din ansökan! Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.
Om oss På Capio Vårdcentral Simrishamn har vi samlat all vår kunskap under samma tak, vilket gör att vi skapar en stark och kompetent personalgrupp med många års erfarenhet av primärvård. Vi är ett härligt gäng på 40 medarbetare som tillsammans gör skillnad för våra ca 9600 listade patienter – idag och genom hela livet. Vårdcentralen har i dag sina nyrenoverade och ljusa lokaler på Simrishamns sjukhus och goda parkeringsmöjligheter för dig som åker bil. Vi har läkarmottagning, sjuksköterskemottagning, distriktssköterskemottagning, astma/kol mottagning, diabetesmottagning, demensmottagning, äldremottagning, blodtrycksmottagning, eget lab, barnmorskemottagning, barnavårdscentral, familjecentral, psykolog, kurator och dietist. Vi har även en stor rehabenhet med fysioterapeuter och en egen bassäng med diverse verksamhet. Din roll Vi behöver nu förstärka teamet med ytterligare en fysioterapeut. Arbetet som fysioterapeut hos oss innebär individuella bedömningar och behandlingar i både det akuta och planerade flödet där du många gånger är första instans. Arbetet innebär hög variation och ställer krav på gott samarbete med övriga i medicinska teamet. I vårt gym bedriver vi olika typer av gruppträning. Att arbeta inom primärvården innebär att du träffar patienter med mycket varierande diagnoser och problematik, så du bör känna dig trygg i både akuta bedömningar samt ett arbete med kroniska diagnoser. Vi arbetar dagligen med rond/sambedömning där du som fysioterapeut tillsammans med läkare och övrig personal gör en medicinsk bedömning av icke akuta patienter. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en positiv och utvecklande arbetsplats med tydligt patientfokus. Vår organisation bygger på den lokala enhetens självstyre med engagemang och delaktighet från medarbetare, vilket leder till korta beslutsvägar. Samtidigt finns en större organisation i bakgrunden som ger stöd och möjlighet till utveckling och erfarenhetsutbyte. Dessutom erbjuder vi även följande: • Kollektivavtal • Närvarande chef • Kompetensutveckling, både internt och externt • Friskvårdsbidrag • Frukost varje dag • Nätverk inom ditt område • En inkluderande arbetsplats där vi lär av varandra Om dig För att vara aktuell för den här tjänsten ska du vara legitimerad fysioterapeut. Det är meriterande om du har arbetat på vårdcentral tidigare, men det viktigaste för oss är att du har rätt inställning. Du värnar om att hålla hög kvalitet i ditt arbete – alltid med ett helhetstänk och med patienten i fokus. Vi värdesätter laganda och förmåga att ta initiativ. Som person är du tydlig och förtroendeingivande samt har god förmåga att strukturera och prioritera. Du gillar utmaningar, vill vara delaktig i vårdcentralens utveckling och ser samarbete med kollegor som viktiga parametrar. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, vi jobbar med fortlöpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Inför tillsvidareanställningar tillämpar vi alltid först sex månaders provanställning. Varmt välkommen med din ansökan! Publicerat: 2025-06-02 Sista ansökningsdag: 2025-07-13 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Välj ett jobb för att visa detaljer