Gastronomisk ledare till Grands kreativa kök
Hotell och Restaurang AB Grand i Lund
Köksmästare och souschefer

Kökschef med strategiskt fokus och delegerande ledarskap Vill du vara gastronomisk ledare för ett kök där du får utveckla både verksamheten, dig själv och ditt team? Har du en strategisk ådra, en förmåga att planera långsiktigt och en passion för att optimera både upplevelsen för våra gäster och lönsamhet? Grand Hotel söker nu en kökschef som med tydligt ledarskap och strukturerat arbetssätt kan ta vår matupplevelse till nya höjder. Vem är vi? Grand Hotel har genom tradition och förnyelse arbetat med att överträffa besökares förväntningar sedan 1899. Vi söker nu vår nya kökschef som vill vara delaktig i att förverkliga och förmedla Grands historiskt unika själ till alla våra gäster. Grand Hotel är ett levande hotell med restaurang och bar som är öppna från tidig morgon till efter midnatt för frukost, lunch och middag veckans alla dagar. Dessutom finns här flertalet magnifika festsalar och mötesrum. Vi älskar att skapa anledningar för gäster att besöka oss och vår evenemangskalender är fylld med allt från afternoon tea till skaldjursbuffé. Tillsammans med hotellets restaurangchef ansvarar du för driften av hela mat- och dryckesverksamheten på Grand Hotel med en årlig omsättning på cirka 85 miljoner kronor. Om rollen Som kökschef hos oss leder du arbetet i hotellets kök som levererar till alla delar där mat och dryck serveras. För att lyckas så behövs det ett särskilt fokus på strategisk planering, effektiv schemaläggning och framtagna nyckeltal. Du arbetar tätt med restaurangchefen och rapporterar direkt till hotelldirektören. Genom ditt delegerande ledarskap och förmåga att förutse verksamhetens behov skapar du en stabil grund för en hållbar och framåtblickande drift. Ditt uppdrag Delegerande ledarskap – Bygg ett starkt team genom att inspirera, coacha och fördela ansvar effektivt. Tydlig kommunikation både i skrift och verbalt är viktigt. Långsiktig planering – Arbeta proaktivt med menyutveckling, resursplanering och schemaläggning. Ekonomisk styrning – Säkerställ lönsamhet genom budgetarbete, kostnadskontroll och nyckeltalsuppföljning. Operativ och strategisk balans – Kombinera ett hands-on-förhållningssätt med ett helikopterperspektiv. Effektivt samarbete – Koordinera köket med restaurang, eventverksamhet och hotell för en sömlös gästupplevelse. Administrativa ansvarsområden Upprätta och följa upp intäkts- och kostnadsbudget. Optimerad schemaläggning med fokus på både effektivitet och arbetsmiljö. Ansvara för rekrytering, utvecklingssamtal och personalplanering. Hantera och säkerställa certifieringar och tillstånd. Kommunicera tydligt till övriga avdelningar inom organisationen. Vi söker dig som Har erfarenhet av att leda och utveckla köksverksamheter med fokus på effektivitet och lönsamhet. Trivs med att delegera och få ditt team att växa. Har en analytisk och strategisk förmåga, med god kontroll på siffror och planering. Brinner för matupplevelser och att överraska gäster med hög kvalitet. Är organiserad, strukturerad och ser detaljerna utan att tappa helheten. Får energi och tycker det är roligt när det händer mycket, det mesta planerar vi med framförhållning men det händer också saker som vi hanterar med kort varsel. Vårt erbjudande Vi erbjuder dig en arbetsplats olik någon annan, med stora möjligheter till personlig och professionell utveckling samt generösa förmåner. Du får många passionerade kollegor som arbetar över avdelningsgränserna för att överträffa förväntningar varje dag. Under varumärkeslöftet ”avslappnad lyx med personlig omtanke präglat av tradition och förnyelse” vill vi vara en arbetsplats som är inkluderande, kunnig, personlig och engagerande. Vi arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare för att kunna locka de främsta talangerna inom besöksnäringen. Tjänsten är en heltidsanställning, där helg- och kvällsarbete förekommer. Anställningen är tills vidare med start omgående. Ansökan är öppen till 30/4 men vi behandlar ansökningar löpande, så sök redan idag. Vi ser fram emot att lära känna dig bättre - välkommen med din ansökan!

26 maj 2025
Sista ansökan:
12 november 2025
Kock till Grands kreativa kök

Ar du var nya kock? Ar du en skicklig och kreativ matlagare med gedigen erfarenhet? Har du en passion for att leverera gastronomiska upplevelser som overtraffar gästers forvantningar? Soker du en ny utmaning och vill jobba i ett kök där det finns plats för så väl klassiska rätter som modern nordisk gastronomi? Da kan du vara var nya kock. Grand Hotel har under ledorden tradition och förnyelse arbetat med att overtraffa gästers forvantningar sedan 1899. Vi soker nu en matlagare som vill vara en del av vårt team av kreativa kockar som dagligen jobbar för att leverera gastronomi i skånsk världsklass. Som kock i köket på Grand Hotel är dina färdigheter som matlagare är lika viktiga som din förmåga att samarbeta och vara en del av ett fantastiskt team. I din gastronomiska expertis forkroppsligar du Grand Hotels anda. Det är en självklarhet att din insats bidrar till att varje gäst lämnar hotellet med en guldkantad upplevelse. Du som kock: Grand Hotel ar praglat av klassisk exklusivitet likval som experimentellt nytankande. Darfor ser vi garna att du som soker dig till oss ar: erfaren och kreativ. Du känner passion för gastronomi och förstår hur viktig den är för våra gäster. Du har ett professionellt bemotande gentemot gäster och ar ett ledande foredome for kollegor. driven och ambitios. Du soker en utmanande och utvecklande roll, och stravar alltid efter basta mojliga resultat. Du frodas i en arbetsmiljo dar det ar hogt i tak, och dar du far mojligheten att tillsammans med skickliga kollegor arbeta med att dagligen overtraffa gästers forvantningar. Vi erbjuder dig: en arbetsplats olik nagon annan, med stora mojligheter till personlig och professionell utveckling samt generosa formaner. Vi arbetar aktivt for att vara en attraktiv arbetsgivare for att kunna locka de framsta talangerna inom besoksnaringen. Om tjansten: Anstallningen ar heltid och tillsvidare, med start omgående. Vi behandlar ansokningar lopande sa sok redan idag! Ansokan gors i formularet nedan. Vi ser fram emot att lara kanna dig battre!

26 maj 2025
Sista ansökan:
12 november 2025
Bartender

Ar du var nya bartender? Ar du en skicklig bartender med gedigen erfarenhet och en passion for att leverera oförglömliga gästupplevelser? Drivs du av att overtraffa besokares forvantningar? Soker du en ny utmaning? Da kan du vara var nya bartender. Grand Hotel har arbetat med att overtraffa besokares forvantningar sedan 1899. Vi soker nu en bartender som vill vara delaktig i att forverkliga och formedla barens historiskt unika sjal till alla vara besokare. Som bartender har du en hogst narvarande roll for bade gaster och medarbetare. I ditt bemotande och i din expertis forkroppsligar du Grand Hotels anda. Du lamnar varje besokare med en guldkantad upplevelse, och är ett inspirerande foredome for dina medarbetare.  Du som  bartender Grand Hotel ar praglat av klassisk exklusivitet likval som experimentellt nytankande. Darfor ser vi garna att du som soker dig till oss bade ar: erfaren bakom baren. Du känner passionerat för bartenderkonsten och du kan blanda klassikerna likväl som att komma på nya signaturdrinkar. Du har ett professionellt bemotande gentemot besokare och ar ett ledande foredome for kollegor. driven och ambitios. Du soker en utmanande och utvecklande roll, och stravar alltid efter basta mojliga resultat. Du frodas i en arbetsmiljo dar det ar hogt i tak, och dar du far mojligheten att tillsammans med skickliga kollegor arbeta med att dagligen overtraffa forvantningar. Vi erbjuder dig:  en arbetsplats olik nagon annan, med stora mojligheter till personlig och professionell utveckling samt generosa formaner. Vi arbetar aktivt for att vara en attraktiv arbetsgivare for att kunna locka de framsta talangerna inom besoksnaringen. Om tjansten:  Anstallningen ar extra vid behov, med start omgående. Vi behandlar ansokningar lopande sa sok redan idag! Ansokan gors i formularet nedan.   Vi ser fram emot att lara kanna dig battre!

26 maj 2025
Sista ansökan:
12 november 2025
Säljledare Frukt & Grönt och Blommor – ICA Supermarket Svalöv
Personalica AB
Butikssäljare, dagligvaror

Säljledare Frukt & Grönt och Blommor – ICA Supermarket Svalöv Vill du vara med och utveckla vår frukt- och gröntavdelning till nästa nivå? Vi söker nu en engagerad och driven säljledare som brinner för färskvaror, kundmöten och försäljning. Om tjänsten Som säljledare för Frukt & Grönt samt Blommor ansvarar du för hela avdelningens drift, sortiment och lönsamhet. Du planerar kampanjer, lägger ordrar och ser till så att våra kunder möts av en inspirerande och välfylld avdelning varje dag. Svinn kontroll, nyckeltalsuppföljning och kvalitetssäkring är naturliga delar av ditt dagliga arbete. I rollen som Säljledare ingår även: Att leda och driva avdelningen framåt mot uppsatta mål Att lösa problem och hantera dagliga utmaningar med ett positivt mindset Kassaarbete samt öppning och stängning av butiken vid behov Möjlighet till vidareutveckling och karriär inom ICA Om dig Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av frukt- och gröntavdelning inom dagligvaruhandeln, gärna som 1:a eller 2:a person. Du är en lagspelare med stark drivkraft, servicekänsla och en naturlig förmåga att skapa engagemang i din omgivning. Vi söker dig som är: Strukturerad och effektiv i ditt arbetssätt Kommunikativ och trygg i din ledarroll Initiativtagande och lösningsorienterad Kundfokuserad med ett öga för det visuella Flexibel och trivs med att arbeta i ett högt tempo Kvalifikationer Erfarenhet från liknande roll inom frukt & grönt God förståelse för svinn, lönsamhet och försäljning Tidigare erfarenhet av system som StoreOffice, AoB och Min Butik är meriterande ICA:s interna utbildningar är ett plus Du behärskar svenska flytande i tal och skrift God fysisk form, då arbetet är rörligt och innefattar tunga lyft Anställningsform Tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader Omfattning: 38,25 timmar/vecka Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Enligt överenskommelse Vi erbjuder Hos oss får du arbeta i en framåtsträvande butik med hög ambitionsnivå och ett starkt team. Vi värdesätter arbetsglädje, ansvarstagande och en god stämning i vardagen. Som en del av ICA-familjen finns också stora möjligheter till personlig och professionell utveckling. Om Bemannica Tjänsten avser anställning direkt hos butiken. Rekryteringsprocessen hanteras i sin helhet av Bemannica AB. Bemannica är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är specialiserade på bemanning och rekrytering till ICA-butiker i Sverige. Företaget är fristående från ICA Gruppen koncernen och ICA-handlarnas Förbund. Du kan läsa mer om Bemannica på bemannica.se och följ oss på Facebook för de senaste nyheterna!   Välkommen med din ansökan!

26 maj 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Simlärare till Simhallsbadet
Malmö Kappsimningsklubb
Idrottstränare och instruktörer m.fl.

Vi söker simlärare till vårt skolsim på Simhallsbadet. Malmö Kappsimningsklubb driver på uppdrag av Fritidisförvaltningen i Malmö Kommun simundervisning för skolelever i åk 2 – 9. Man går i treveckorsperioder måndag – fredag. Arbetstiden är kl. 08.15 – 14.00 (kan vara till 14.45). Du jobbar i ett team med 4 simlärare. Under hösten är vi i behov av 2 simlärare under veckorna 35 – 50. Du som söker har gymnasiexamen eller motsvarande samt är simkunnig. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet av att arbeta med barn och unga, tex. inom skolvärlden eller inom föreningslivet. Har du arbetslivserfarenhet eller intresse av att arbete med barn med särskilda behov är det positivt. Vi ser gärna att du är utbildad simlärare men det viktigaste är att du är rätt person för jobbet. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, skriftligt såväl som muntligt. För att trivas i vårt team får du, som person, energi av att lära ut och att sprida glädje till såväl deltagare som kollegor. Då du kommer att vara skolsimmets ansikte utåt och kan ställas inför olika situationer krävs det att du har förmåga att hantera människor och alltid agerar som en god ambassadör. Du är positiv, kommunikativ och lyhörd samt trivs med att arbeta i ett högt tempo. För alla medarbetare i Malmö Kappsimningsklubb är simkunnighet ett krav. I samband med intervjun kommer därför ett simtest att genomföras. Ingen tyngd läggs i hur väl det genomförs utan vikt läggs vid erfarenhet och personlig lämplighet. Då medarbetare i Malmö Kappsimningsklubb kommer i kontakt med barn och unga kommer ett utdrag ur belastningsregistret att behöva visas upp om det är aktuellt med anställning. Du skickar din ansökan med CV samt en kort presentation av dig själv till [email protected] Vi kallar till intervjuer fortlöpande.Vi söker simlärare till vårt skolsim på Simhallsbadet.

26 maj 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Sumo C4 Kristianstad - söker sushikockar
Sumo Sushi AB
Kockar och kallskänkor

Sumo Sushi är en växande restaurangkedja som har sina rötter i det östasiatiska köket. Vi söker nya kockar till Kristianstad. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av beredning och tillagning av maträtter, beredning av kött, fisk och grönsaker. Att diska och renhållning av köket ingår i arbetsuppgifterna. I arbetet kan det förekomma intern jobbpool. Meriterande om: Tidigare erfarenhet och kunskaper som sushikock. Goda köksvanor Goda språkkunskaper i Vietnamesiska eller mandarin/kantonesiska Utöver detta så lägger vi vikt på att du som söker är stresstålig, ambitiös, kunna arbeta självständigt och i team. Antagna kandidater kommer att genomgå en internutbildning. Välkomna att ansöka via mejl. Rubricera mejlet med "Kock Kristianstad". --------------------------------------------------------------------- Sumo Sushi is a growing restaurant chain that has its roots in East Asian cuisine. We are looking for new chefs to Kristianstad. Your main tasks will consist of preparation and cooking of dishes, preparation of meat, fish and vegetables. Washing dishes and cleaning the kitchen are part of the duties. There may be an internal job pool in the work. Meritorious if: Previous experience and skills as a sushi chef. Good kitchen habits Good language skills in Vietnamese In addition to this, we emphasize that you who apply are stress-resistant, ambitious, able to work independently and in a team. Admitted candidates will undergo an internal training. Welcome to apply via email. Title the email with "Chef Kristianstad". Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

26 maj 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Operativ Inköpare till Lantmännen Maskin
Bravura Sverige AB
Inköps- och orderassistenter

Brinner du för frihet under ansvar och trivs i en dynamisk miljö? Vill du arbeta som Operativ Inköpare hos Lantmännen Maskin i sommar? Där får du möjligheten att arbeta nära ett engagerat team och representera marknadens starkaste varumärken inom lantbruksmaskiner! Om tjänsten Det här är ett heltidsuppdrag under sommaren som konsult med start i juni och pågår till mitten av augusti. Du blir anställd av Bravura och arbetar på uppdrag hos Lantmännen Maskin. Om företaget Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Dem ägs av 17 000 svenska lantbrukare, har 12 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 70 miljarder SEK på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar dem åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av deras mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Kungsörnen, Scan, Korvbrödsbagarn, GoGreen, FINN CRISP och Bonjour. Deras företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos deras ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar dem tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.se Arbetsuppgifter I rollen som Operativ Inköpare hos Lantmännen Maskin får du en viktig roll i att se till att anläggningarna har det de behöver – när de behöver det. Du blir en del av ett engagerat team och arbetar med inköp av reservdelar och tillbehör från ett stort nätverk av cirka 150 leverantörer. Du ansvarar för ett antal leverantörer och sköter hela inköpsflödet – från planering och beställning till att följa upp leveranser och hantera fakturor. Du har löpande kontakt med både leverantörer och interna kollegor och ser till att deras egna anläggningar får bästa möjliga service och tillgänglighet. Tillsammans med produktcheferna på Lantmännen Maskin tar du även fram underlag som används i förhandlingar och vid uppföljning av leverantörssamarbeten. Ansvara för inköp av reservdelar och tillbehör från ett 150-tal leverantörer Planera, beställa, bevaka leveranser och hantera fakturor Säkerställa hög leveransservice till Lantmännen Maskins anläggningar Ha daglig kontakt med både leverantörer och interna funktioner Ta fram underlag till förhandlingar och uppföljning tillsammans med produktchefer Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Eftergymnasial utbildning inom inköp eller logistik är meriterande Erfarenhet av arbete inom service Erfarenhet av administrativt arbete Goda kunskaper i Office-paketet Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl tal som skrift  I rollen som Operativ Inköpare hos Lantmännen Maskin ser vi gärna att du är en serviceinriktad och strukturerad person som planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är kommunikativ och nyfiken, och tycker om att samarbeta för att nå gemensamma mål. Med en prestigelös inställning stöttar du gärna dina kollegor och vågar be om hjälp när det behövs. Ditt engagemang och driv genomsyrar allt du gör, och du delar Lantmännens värderingar – Öppenhet, Helhetssyn och Handlingskraft. Du känner stolthet över att bidra till Lantmännens viktiga uppdrag – att skapa värde från jord till bord. Övrig information Start: Omgående Plats: Malmö Lön: Enligt överenskommelse  Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi avpublicerar annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-06-01. #Nextgen

26 maj 2025
Sista ansökan:
12 november 2025
Ledsagare sökes till kille i Vellinge
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker nu Dig som vill arbeta extra som ledsagare. Att arbeta som ledsagare går att kombinera med studier eller annan huvudsysselsättning då arbetstiderna vanligen är förlagda kvällar och helger. Vad innebär tjänsten? Som ledsagare är din huvudsakliga uppgift att följa med på aktiviteter utefter kundens önskemål. Det innebär att du som ledsagare ska ge stöd till kunden i olika aktiviteter. Syftet är att möjliggöra kunden delaktighet i samhället. Vår kund är en 17 årig kille med stort motorintresse. På fritiden gillar han att spela basket, träna, odla i trädgården och åka skateboard. Antal arbetstimmar kan variera beroende på hur många timmar kunden är beviljad. Denna kund är beviljad 12 timmar/månad. Det är önskvärt att du har möjlighet att arbeta under helger. Under skollov finns även möjlighet att arbeta på vardagar. Om dig - Vi söker dig som har ett intresse för att arbeta med andra människor och vill vara ett stöd i kundens vardag. Erfarenhet eller formell utbildning är inget krav. Stor vikt läggs på personkemi där bemötande, flexibilitet och omsorgsfull är viktiga egenskaper. Krav att du är Rökfri Meriterande om du har Körkort och tillgång till bil Erfarenhet som ledsagare/personlig assistent Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid anställning kan ett utdrag ur belastningsregistret behöva uppvisas. Det beställs på polisens hemsida - Belastningsregistret För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Ersättning utbetalas i form av timlön. Om inget annat avtalas tillkommer 12% semesterersättning och OB-ersättning. Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

26 maj 2025
Sista ansökan:
12 november 2025
Personliga assistenter sökes till man utanför Helsingborg
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu flera personliga assistenter till en man som bor utanför Helsingborg. Kunden har ALS och sitter i el-rullstol. Du kan läsa mer om diagnosen här, då det är viktigt att förstå vad det innebär. Att ha kunskaper om ALS kan hjälpa till att förstå både de medicinska och praktiska aspekterna av sjukdomen. Tjänsterna varierar mellan 50-75% där dina arbetsuppgifter bland annat innefattar daglig omvårnad, förflyttningar, måltider samt på- och avklädning. Arbetstiderna kan variera enligt följande: 07:30 - 14:30 14:30 - 21:30 21:30 - 07:30 Om kunden Kunden är en 31-årig man som bor i ett hus tillsammans med sin fru och barn. För honom är gemenskapen med familj och vänner en självklar del av vardagen och något som ger honom både glädje och energi. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av kundens liv och bidra till hans självständighet och välmående. Eftersom utförandet av assistansen grundar sig i kommunikationen mellan dig och kunden är det nödvändigt att du har flytande kunskaper i det svenska språket. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är initiativtagande, lösningsfokuserad och barnkär. Du är en empatisk person som har lätt att sätta dig in i andra personers livssituation, samtidigt som du är lugn, trygg i dig själv och är socialt lyhörd. Det viktiga är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Har vårderfarenhet. Är rökfri. Har flytande kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du Har körkort och tillgång till bil. Erfarenhet av ALS. Har vårdutbildning eller motsvarande. Omfattning: 50-75% Antal tjänster: 2 Tillträde: Omgående.  Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!  Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.  Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

26 maj 2025
Sista ansökan:
26 oktober 2025
Kundservicemedarbetare till energibolag
Eeze Consulting AB
Kundtjänstpersonal

Om rollen Vi söker en engagerad och serviceinriktad Kundservicemedarbetare till ett energibolag i Lund. I denna roll kommer du att vara företagets ansikte utåt och hjälpa kunder via telefon, e-post och chatt. Du hanterar också lättare administrativa uppgifter, som att registrera listor och följa upp ärenden. Du förväntas ge högklassig service, hålla dig uppdaterad om bolagets produkter och tjänster samt ha en god förmåga att samarbeta och anpassa dig till förändringar. Vem vi söker Vi letar efter dig som: Är trevlig, ansvarstagande och lösningsorienterad. Har erfarenhet av kundservice eller annat kundbemötande. Är stresstålig och flexibel. Är serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Har lätt för att använda olika system och är duktig på att uttrycka dig i skrift. Språk: Svenska Meriterande: Erfarenhet från energibranschen eller teknisk support. Förmåga att hantera komplexa kundsamtal, exempelvis ekonomisk oro. Plats: Lund, Sverige Arbetstid: Heltid (40 h/v) Start: 1 mars 2025 Slut: 1 september 2025 (Möjlighet till förlängning: 6 månader) eventuellt erbjudande att övergå till tillsvidare

26 maj 2025
Sista ansökan:
12 november 2025