Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu flera personliga assistenter till en man som bor utanför Helsingborg. Kunden har ALS och sitter i el-rullstol. Du kan läsa mer om diagnosen här, då det är viktigt att förstå vad det innebär. Att ha kunskaper om ALS kan hjälpa till att förstå både de medicinska och praktiska aspekterna av sjukdomen. Tjänsterna varierar mellan 50-75% där dina arbetsuppgifter bland annat innefattar daglig omvårnad, förflyttningar, måltider samt på- och avklädning. Arbetstiderna kan variera enligt följande: 07:30 - 14:30 14:30 - 21:30 21:30 - 07:30 Om kunden Kunden är en 31-årig man som bor i ett hus tillsammans med sin fru och barn. För honom är gemenskapen med familj och vänner en självklar del av vardagen och något som ger honom både glädje och energi. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av kundens liv och bidra till hans självständighet och välmående. Eftersom utförandet av assistansen grundar sig i kommunikationen mellan dig och kunden är det nödvändigt att du har flytande kunskaper i det svenska språket. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är initiativtagande, lösningsfokuserad och barnkär. Du är en empatisk person som har lätt att sätta dig in i andra personers livssituation, samtidigt som du är lugn, trygg i dig själv och är socialt lyhörd. Det viktiga är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Har vårderfarenhet. Är rökfri. Har flytande kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du Har körkort och tillgång till bil. Erfarenhet av ALS. Har vårdutbildning eller motsvarande. Omfattning: 50-75% Antal tjänster: 2 Tillträde: Omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Om rollen Vi söker en engagerad och serviceinriktad Kundservicemedarbetare till ett energibolag i Lund. I denna roll kommer du att vara företagets ansikte utåt och hjälpa kunder via telefon, e-post och chatt. Du hanterar också lättare administrativa uppgifter, som att registrera listor och följa upp ärenden. Du förväntas ge högklassig service, hålla dig uppdaterad om bolagets produkter och tjänster samt ha en god förmåga att samarbeta och anpassa dig till förändringar. Vem vi söker Vi letar efter dig som: Är trevlig, ansvarstagande och lösningsorienterad. Har erfarenhet av kundservice eller annat kundbemötande. Är stresstålig och flexibel. Är serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Har lätt för att använda olika system och är duktig på att uttrycka dig i skrift. Språk: Svenska Meriterande: Erfarenhet från energibranschen eller teknisk support. Förmåga att hantera komplexa kundsamtal, exempelvis ekonomisk oro. Plats: Lund, Sverige Arbetstid: Heltid (40 h/v) Start: 1 mars 2025 Slut: 1 september 2025 (Möjlighet till förlängning: 6 månader) eventuellt erbjudande att övergå till tillsvidare
Annonstext In the role as Creative UE4 Developer you will be responsible for imagining new concepts and experimenting with virtual experiences, creating prototypes within Unreal Engine and evaluating them. The role will allow for creative independence, giving you the freedom to realize your own ideas and find your own approach to solving problems. Since the role requires physical testing, you should be comfortable working with hardware and performing tasks such as swapping out PC components, recalibrating sensors and rerouting cables. Requirements: Ability to take lead in a team of experienced developers and artists. Extensive knowledge of Unreal Engine, C++ and blueprints. Ability to create and develop effects that wow our customers Good understanding of interaction design and user experience A good understanding of real time graphics, performance and optimizing content. Adaptable to a fast and frequently changing work environment. Creative mind - Brings exciting ideas and new ways to wow people. Always striving for perfection - Loves to “turn every stone”. An eye for both details and able to see the full picture. Likes problem solving and has an ability to think creatively and resolve technical challenges. Excellent communication skills (English), on both a technical and creative basis. <Good to have:> Previous experience of developing games or apps within Unreal Engine 3+ years of graphics-oriented development. Experience with various 3D software such as Maya, Blender or similar. Experience working with Adobe Suite such as Photoshop, After Effects etc Experience in VR/AR development is a benefit in this role but not a requirement. Artistically as well as technically inclined. Ability to travel at least 2 weeks per year.
Scope: Verification planning, specification, and Verification environment (creation / adaptation / maintenance) Test case creation & execution Requirements: Experience in FPGA/ASIC Top-Level Verification Excellent skills in SystemVerilog and UVM Experience in Emulation Strong skills in C and VHDL Experienced in Hardware design / systemization Good skills in working with UNIX and/or Linux Good to have: Excellent skills in several standard interfaces, such as Ethernet, I3C, SPI, SGMII, CPRI etc Excellent skills in AMBA design, AXI, AHB, APB Formal verification High level synthesis Scripting skills using eg Python, TCL and / or Perl Agile
Sylvamo, Nymölla bruk söker Tekniker till Konverteringen Sylvamo Nymölla bruk ligger två mil öster om Kristianstad i Bromölla kommun. Bruket tillverkar pappersmassa med magnefitmetoden och obestruket finpapper. Multicopy är vår mest kända produkt. Produktionskapaciteten är 340 000 ton massa och 475 000 ton finpapper. Vi söker dig som är en driven och lösningsorienterad Tekniker till Konverteringen! Vad erbjuder vi dig? Hos oss på Sylvamo, Nymölla bruk får du möjligheten att arbeta i ett stort internationellt företag med en tydlig lokal förankring. Vi värdesätter våra medarbetares välmående och trygghet genom goda förmåner, kollektivavtal och säkerhet som högsta prioritet i enlighet med vårt motto #peoplebeforepaper. Vi erbjuder dig en framtid inom en innovativ och hållbar industri där din tekniska expertis gör skillnad. Nymölla bruk präglas av en intern rörlighet, då du som medarbetare har stora möjligheter till utveckling inom företaget. Du kommer ingå i ett team med engagerade kollegor och en arbetsplats där säkerhet och kvalitet står i fokus. Om tjänsten Konverteringen består av 4 arkmaskiner med tillhörande förpackningslinjer och packstationer med en kapacitet på ca 300 000 ton/år finpapper (A3/A4), det ingår även 1 förpackningslinje för rullar med en årlig produktion kapacitet på ca 160 000 ton. Under konverteringen ingår även all lagerhantering, inlagring och utlastning av allt färdigt gods. I rollen som tekniker arbetar du med drift, underhåll och optimering av produktionsflödet. Ditt huvudsakliga ansvar är att säkerställa att produktionen är säker, stabil och effektiv genom att snabbt identifiera och åtgärda tekniska problem tillsammans med vår underhållsavdelning samt samordna förebyggande underhåll och aktivt delta i förbättringsarbete. Du kommer att arbeta i nära samarbete med drift och underhållspersonal för att optimera processen, minimera driftstopp och maximera produktkvalitet. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Övervakning och optimering av produktionen för att säkerställa hög drifttillgänglighet och kvalitet. Planera stopp på maskinerna tillsammans med vår underhållsavdelning. Felsökning och reparation tillsammans med underhållsteamet vid akuta driftstörningar. Delta i förbättringsprojekt och tekniska uppgraderingar av maskiner och system. Analysera produktionsdata och identifiera orsaker till avvikelser samt föreslå och genomföra förbättringsåtgärder. Leda det systematiska arbetsmiljöarbetet inom skyddsområdet, hålla i skyddsgruppsmöten, skyddsronder och arbeta i vårt rapporteringssystem PIA. Vara tekniskt stöd till operatörer och bidra till deras kompetensutveckling. Vem är du? Vi söker dig som är driven och har en god teknisk förståelse och problemlösningsförmåga. Rollen kräver att du är analytisk och lösningsorienterad och har ett engagemang för säkerhet och kvalitet. Du behöver också ha mycket god samarbetsförmåga och vana av att arbeta i team. För att lyckas i rollen behöver du även ha en god kommunikativ förmåga. Dina kunskaper och erfarenheter Du har en teknisk utbildning inom pappers/massa tillverkning, mekanik, automation, el, processteknik eller annan utbildning/arbetslivserfarenhet som kan anses likvärdig. 2 års erfarenhet av underhåll och-/eller drift inom processindustri, erfarenhet inom pappers- och/eller massaindustri är meriterande. Kunskap om mekaniska system, hydraulik, pneumatik och gärna styr- och reglerteknik. Goda IT kunskaper Det är meriterande om du har erfarenheter av LEAN och arbete med digitala underhållssystem som ex. SAP. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Giltigt B körkort Övrigt Tjänsten är på heltid och arbetstiden är förlagd till dagtid. Tillsättning sker enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Har du ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Chef Konverteringen Pär Nordenhielm på mejl: [email protected] Har du frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Veronica Olsson på mejl: [email protected] Sista ansökningsdag är den 15 juni men urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan nu. Tillsättning kan komma att ske under pågående annonsering. På Sylvamo värdesätter vi att spegla samhället och anser att kvalitéer som jämn könsfördelning och mångfald är en tillgång för verksamheten. Därför ser vi gärna sökande som bidrar till detta. Välkommen med din ansökan!
Är du en kommunikativ stjärna som älskar att hjälpa andra? Vill du jobba i ett engagerat team med stor möjlighet att utvecklas? Då är det dig vi söker! Hos oss får du arbeta i en spännande och växande organisation med fokus på kundupplevelser i världsklass – och du gör verklig skillnad för både privatpersoner och företag. Om tjänsten Som kundservicemedarbetare kommer du hantera inkommande samtal, mail och chatt på danska och svenska. Du möter kunder inom områden som teknik, e-handel och livsstil, och hjälper kunder med frågor och lösningar med hög kvalitet och ett professionellt bemötande. Du arbetar tillsammans med ett team på 9 kollegor och en Team Manager som stöttar dig i din utveckling. Du kommer att: Arbeta med administrativa uppgifter som mail, chatt och ärendehantering Ta emot inkommande kundsamtal och bemöta kundens behov med professionalism och engagemang Arbeta i olika system och effektivt växla mellan ärenden Arbeta resultatinriktat med uppföljning av KPI:er tillsammans med din Team Manager Vårt erbjudande Lön enligt kollektivavtal via Unionen och Almega Arbeta från ditt eget hem! Två veckors betald utbildning samt kontinuerlig coachning och utbildning i din roll Stora möjligheter till karriärutveckling inom företaget Friskvårdsbidrag Vid behov arbeta från ett modernt kontor i en stimulerande och aktiv arbetsmiljö med teamaktiviteter och roliga händelser för att främja en god gemenskap! Vi söker dig som Gillar att hjälpa människor och har en positiv attityd Är stresstålig, lösningsorienterad och har god simultanförmåga Vill lära dig mer om kundservice och utvecklas i rollen Trivs med att samarbeta för att uppnå gemensamma samt individuella mål. Tidigare erfarenhet av service, försäljning eller support är meriterande, men inget krav - vi ger dig verktyg att lyckas! Krav för tjänsten Flytande i svenska i både tal och skrift Flytande i danska i både tal och skrift Har god datorvana Godkänd gymnasieutbildning Anställningsform och startdatum Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: Vi erbjuder behovsanställning på remote med goda möjligheter till tillsvidareanställning för rätt person. Arbetstider: 08:00-20:00 måndag-fredag samt lördagar 09:00-18:00. Är du redo för nästa kliv i karriären? Tveka inte - Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig! Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.
Vi söker dig som vill ta nästa kliv i karriären! Med ett brinnande intresse för kundservice, försäljning eller teknik blir du en nyckelspelare i att leverera en kundupplevelse i världsklass och att skapa långsiktiga kundrelationer! Om tjänsten Som kundservicemedarbetare är din roll avgörande för goda kundupplevelser och framgångsrik service. Du kommer ta emot inkommande samtal men även på mail, chatt i vissa avdelningar. Du kommer att hjälpa kunder genom engagerad och meningsfull service där du skapar väl anpassade lösningar för kundens behov. Du kommer att: Ta emot inkommande kundsamtal och bemöta kundens behov med professionalism och engagemang Arbeta administrativt i olika system med uppgifter som mail, chatt och ärendehantering Bedriva merförsäljning på några av våra avdelningar Erbjuda anpassade lösningar för att bygga värdefulla och långsiktiga kundrelationer Arbeta mot uppsatta mål och få löpande stöd och feedback från din ledare Vårt erbjudande Lön enligt kollektivavtal via Unionen och Almega. Arbeta från ditt eget hem! Två veckors betald utbildning samt kontinuerlig coachning och utbildning i din roll. Stora möjligheter till karriärutveckling inom företaget. Friskvårdsbidrag. Modernt kontor i en stimulerande och aktiv arbetsmiljö med teamaktiviteter och roliga händelser för att främja en god gemenskap! Vi söker dig som Har ett intresse för kundservice, försäljning eller teknik och drivs av att utvecklas inom det Har siktet på framgång - en driven och engagerad stjärna som vill ta sin karriär till nästa nivå! Trivs med att samarbeta för att uppnå gemensamma samt individuella mål. Är punktlig och noggrann i ditt arbetsutförande och har ett öga för kvalitet. Tidigare erfarenhet av service, försäljning eller support är meriterande, men inget krav - vi ger dig verktyg att lyckas! Krav för tjänsten Flytande i svenska i både tal och skrift Flytande i finska i både tal och skrift Har datorvana Godkänd gymnasieutbildning Anställningsform och startdatum Start: 27 Maj eller enligt överenskommelse. Anställningsform: Vi erbjuder inledningsvis behovsanställning med goda möjligheter till tillsvidareanställning för rätt person. Arbetstider: Vi erbjuder vardagar, kvällar och helger utefter din tillgänglighet! Är du redo för nästa kliv i karriären? Tveka inte - Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig! Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.
Vi söker nu assistenter till en av våra kvinnliga kunder. Kunden är i yngre medelåldern och bosatt tillsammans med sin make i Trelleborg. Du som assistent jobbar självständigt tillsammans med kunden i en redan väl fungerande grupp med stort hjärta, humor, högt till tak där det hela tiden är nära till skratt. Viktigt att du som assistent förstår och är bekväm med att det är kunden och hennes familj som är dina arbetsledare. Vi söker dig som är flexibel, lyhörd, har hjärtat på rätta stället, är ödmjuk och har tålamod inför de uppgifter och utmaningar du ställs inför. Viktigt att du som assistent är lugn och trygg i dig själv, att du har en förmåga att vänta in och lyssna samt att du alltid frågar vad kunden vill. Kunden tycker om att resa och gör några resor per år. Det är högst önskvärt att du som assistent känner dig bekväm med att åka med kunden på dessa resor. Du som assistent måste kunna behärska det svenska språket mycket väl både i tal och skrift detta på grund av att kunden har dyslexi. Arbetspassen är dygnspass kl 22 - 22. Tjänstegrad: 60 - 90 %. Rörligt schema på grund av kundens behov men fast tjänstegrad. Kunden har en sällsynt kronisk lungsjukdom, detta medför en kraftig nedsatt lungfunktion. Kunden har även kraftig astma och doftöverkänslighet. Kunden saknar dessutom flimmerhår som ska vara ett skydd för att partiklar kommer ner i lungorna. Detta medför att kunden har en hög infektionskänslighet. Kundens sjukdomsbild medför att hon behöver hjälp att ta mediciner flera gånger per dygn. Allt detta medför att det ställs väldigt höga krav på dig som assistent gällande din personliga boende- och livssituation. Du som assistent inkl hela ditt hushåll / hem måste vara 100% djur, tobak och rökfri! Det vill säga att du som assistent och dina familjemedlemmar får inte vara djurägare, snusare eller vara rökare, inte ha djur på besök. Du som assistent och dina familjemedlemmar får dock ha djurägare hemma hos er så länge dem inte har djuret med sig. Du som assistent får inte ha varit i kontakt med djur 48 timmar innan du ska börja jobba. Denna kontakt gäller både i direkt och indirekt kontakt. Kunden har även en doftöverkänslighet mot olika dofter vilket innebär att du som assistent får inte ha parfym, smink, eller andra personliga artiklar med starka dofter eller andra allergena inslag på dig på jobbet eller på dig 24 timmar innan du ska börja jobba. Kunden sitter i rullstol och behöver hjälp med allt i sin vardag dvs kunden behöver hjälp med samtliga ADL-moment (aktiviteter i dagliga livet). Alla förflyttningar sker manuellt på grund av kundens kroniska lungsjukdom. Kunden har egenvård så det är kunden själv som bestämmer när, var och hur hon behöver hjälp med sin medicinering. Kunden har även en ångestproblematik som gör att du som assistent måste vara delaktig i att skapa en lugn och trygg miljö tillsammans med kunden och hennes familj. Kunden har en komplex sjukdomsbild och ett stort hjälpbehov 24 timmar om dygnet men kunden kan prata och tänka som vem som helst och kunden styr sitt liv själv och all hjälp sker tillsammans med gott samarbete mellan kunden och hennes assistenter. Mer information kring kunden och arbetet ges vid anställningsintervju. DoftfriRökfri/tobaksfriDjurfriSvenska i tal och skriftEndast kvinnliga sökanden På Björka är vi alla ett team med ett och samma mål – att leverera den bästa assistansen för dig. För oss är du som kund eller anställd aldrig en i mängden. Vi vet vem du är när du kontaktar oss. Det viktigaste för oss är dialogen med kunder och anställda. Det är nyckeln till en välfungerande assistans. Du kan alltid nå oss, och vi återkommer alltid om vi var upptagna. Vi ligger i absoluta framkanten avseende de system som används för att göra arbetet så effektivt som möjligt för dig.
Vi söker dig som vill ta nästa kliv i karriären! Med ett brinnande intresse för kundservice och försäljning blir du en nyckelspelare i att leverera en kundupplevelse i världsklass och att skapa långsiktiga kundrelationer! Om tjänsten Som kundservicemedarbetare är din roll avgörande för goda kundupplevelser och framgångsrik service. Du kommer ta emot inkommande samtal, mail, chatt och hjälpa kunder genom engagerad och meningsfull service där du skapar väl anpassade lösningar för kundens behov. Du kommer att: Ta emot inkommande kundsamtal och bemöta kundens behov med professionalism och engagemang. Arbeta administrativt i olika system med uppgifter som mail, chatt och ärendehantering. Bedriva merförsäljning i kundsamtal. Erbjuda anpassade lösningar för att bygga värdefulla och långsiktiga kundrelationer. Arbeta mot uppsatta mål och få löpande stöd och feedback från din ledare. Vårt erbjudande Lön enligt kollektivavtal via Unionen och Almega. Arbeta från ditt eget hem! Två veckors betald utbildning samt kontinuerlig coachning och utbildning i din roll. Stora möjligheter till karriärutveckling inom företaget. Friskvårdsbidrag. Möjlighet att arbeta från vårt moderna kontor i en stimulerande och aktiv arbetsmiljö med teamaktiviteter och roliga händelser för att främja en god gemenskap! Vi söker dig som Har ett intresse för kundservice och försäljning och drivs av att utvecklas inom det. Har siktet på framgång - en driven och engagerad stjärna som vill ta sin karriär till nästa nivå! Trivs med att samarbeta för att uppnå gemensamma samt individuella mål. Är punktlig och noggrann i ditt arbetsutförande och har ett öga för kvalitet. Tidigare erfarenhet av service, försäljning eller support är meriterande, men inget krav - vi ger dig verktyg att lyckas! Krav för tjänsten Flytande i svenska i både tal och skrift. Flytande i finska i både tal och skrift. Har datorvana. Godkänd gymnasieutbildning. Anställningsform och startdatum Start: Enligt överenskommelse. Anställningsform: Vi erbjuder inledningsvis behovsanställning med goda möjligheter till tillsvidareanställning för rätt person. Arbetstider: 08.00-17.00 vardagar och helger. Är du redo för nästa kliv i karriären? Tveka inte - Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig! Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.
Trivs du som bäst i en miljö med stark gemenskap och stöttning, där du får möjlighet att utvecklas och ta ansvar? Det gör vi också! Nu letar vi efter vår nya kollega som är en erfaren IT technician. Om tjänsten Bioglan växer för fullt och det är därför dags för oss att utöka med ännu en kollega. Vi söker nu en driven och ansvarstagande IT technician för att stärka vårt IT team. Rollen är perfekt för dig som har erfarenhet och vill ta steget mot mer avancerade arbetsuppgifter och ansvar. Här blir du en viktig del av en dynamisk arbetsmiljö där vi arbetar tillsammans för att göra skillnad. I rollen som IT technician kommer du att arbeta brett med att vara den primära 1st och 2nd linesupport på företaget samt vara backup för vår IT manager med 3rd Line Support underhåll och administration av datacenter och nätverk. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av: Vara den primära 1st och 2nd linesupporten inom företaget och diagnostisera och lösa tekniska problem. Ansvara för installation av standardprogramvara/hårdvara samt hjälpa till med vissa tekniska ärenden kopplade till de anställdas mobiltelefoner eller datorer. I arbetet kommer du även supportera kollegor med konfigurering och start av videokonferenser, samt se till så att all utrustning fungerar som den ska. Skapa hjälpsamma guider, FAQ-sektioner samt hålla i utbildningar baserade på vanliga frågor. Dokumentation av IT-processer och rutiner (IT-SOPar). Hålla register över kundärenden och lösningar i ett ärendehanteringssystem. Vara backup till nätverk och systemansvarig och identifiera/åtgärda problem. Ingå och driva projekt som faller inom ansvarsrollen. Din profil Som person är du social och har ett starkt personligt driv, högt engagemang och ett gott öga för både helhet och detaljer. Du har en naturlig känsla för service och ett engagerat och professionellt arbetssätt. Vi ser gärna att du har en god förmåga att strukturera och planera ditt arbete samt att hantera ett stundtals högt tempo. Utöver detta har du god samarbetsförmåga men arbetar också väl självständigt och är inte rädd för att flagga när du behöver hjälp. Du kommunicerar mycket väl på svenska och engelska, i både tal och skrift. Vidare är du en flexibel person som uppskattar teamarbete likväl som du själv tar ansvar och driver fram lösningar hela vägen till mål! Utöver detta ser vi att du har: Minst 1-3 års erfarenhet av IT-support på 2nd Line-nivå eller motsvarande. Kunskaper inom nätverksunderhåll och systemadministration. Goda kunskaper i Windows-miljö, Office 365 och Active Directory. Erfarenhet av felsökning inom nätverk och hårdvara. Grundläggande förståelse för IT-säkerhet och serveradministration. Förmåga att arbeta strukturerat och självständigt med flera ärenden samtidigt. God kommunikationsförmåga och en serviceinriktad inställning. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande är erfarenhet av att arbeta med GMP verksamhet och de krav som ställs. Vi erbjuder På Bioglan erbjuder vi en arbetsplats där gemenskap och stöttning står i centrum. Vi strävar efter att bygga starka relationer så att du känner dig som en del av vårt team. Här finns alltid möjligheter att skapa minnen tillsammans oavsett om det är under arbetsdagen, under en avkopplande fikapaus eller vid roliga aktiviteter utanför arbetstid. Vi värdesätter din utveckling och erbjuder dig inte bara ett jobb, utan också en plattform för att växa och utvecklas i din karriär. Vår öppna och positiva arbetsmiljö präglas av god kommunikation, respekt och stödjande kollegor, vilket gör Bioglan till en arbetsplats där du kan trivas. Hos oss är din arbetsglädje och ditt välbefinnande lika viktigt som ditt professionella engagemang, och vi är stolta över att kunna erbjuda en varm atmosfär där du kan vara dig själv. Centralt läge i Malmö hamn med gratis parkering, Förmånspaket inklusive friskvårdsbidrag, gratis frukost och frukt dagligen och möjlighet till förmånscykel, Flexibel arbetstid, Ledighet röda dagar, kortare arbetsdag dag före röd dag samt ledighet dagarna mellan jul och nyår, Kontinuerlig kompetensutveckling Anställning på heltid Tillträde enligt överenskommelse Placerad i Malmö - ej hybrid Anställningen omfattas av kollektivavtal Ansökan Vi hanterar ansökningar löpande då vi avser tillsätta tjänsten snarast möjligt, vänta därför inte med att söka. Du ansöker med CV och personligt brev genom att klicka på ”Sök tjänst”. Observera att vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Skicka din ansökan senast 2025-07-31. För mer information om företaget och tjänsten - kontakta: [email protected] Om oss Bioglan AB utvecklar, tillverkar och marknadsför läkemedel, medicintekniska produkter, kosttillskott och kosmetika som varje dag hjälper människor över hela världen. I Malmö tillverkas produkter för topikal användning i form av krämer, salvor och geler. Bioglan AB ingår i den spanska läkemedelskoncernen Reig Jofré Group. Kvalitetssystemet följer GMP (Good Manufacturing Practice) och ISO 13485. På Bioglan värderar vi modiga och nyfikna medarbetare som strävar efter att med hög kvalité både utveckla sig själv och vår organisation. Vi värdesätter en positiv och nyfiken inställning och ett professionellt och kompetensbaserat arbetssätt. Bioglan AB har strax över 100 medarbetare som definieras av en stor mångfald, med hänsyn till ålder, nationalitet och utbildning, vid anläggningen i Malmö. Organisationen är ansluten till IKEM-förbunden. Läs mer om oss på www.bioglan.se Ansökan sker via https://careers.bioglan.se/ Bioglan AB undanber oombedd hjälp från rekryteringsfirmor för denna tjänst, inga telefonsamtal eller e-post accepteras.
Välj ett jobb för att visa detaljer