Vill du jobba med mode och service i en av våra butiker tillsammans med våra andra fantastiska medarbetare? Nu har du chansen att bli en del av vårt team. Hos Deichmann tror vi på att man kommer längst med samarbete och vi arbetar därför hela tiden på att stärka teamkänslan och arbetsglädjen. Om jobbet För att ständigt följa med i förändrade konsumentbeteenden och en föränderlig bransch är det viktigt att vi hela tiden strävar efter utveckling för att möta nya behov. Genom våra medarbetares olika bakgrund, erfarenhet och perspektiv säkerställer vi en hållbar utveckling. Vi söker nu två motiverade och serviceminded butikssäljare med hög arbetsmoral, som vill sprida positivitet och energi i vår butik i Trelleborg. Ena tjänsten är ett vikariat på 6 tim/vecka och andra tjänsten är en provanställning på 5 tim/vecka, med 6 månaders initial provanställning. Tllsättningen av tjänsterna förväntas ske i slutet av juli. Arbetsuppgifter: • försäljning och kundservice • varupåfyllning • se till att butiken är städad och inbjudande • kassaarbete och delaktighet i öppning/stängning Om dig Nu söker vi två engagerade och hårt arbetande butikssäljare som: • är serviceorienterade med ett positivt sinnelag • är teamplayers som ser möjligheter framför begränsningar • är villiga att lära sig Deichmann Skos koncept • är beredda på hårt fysiskt arbete då tunga lyft kan förekomma Vi ser många vägar in på Deichmann, din inställning och engagemang är den viktigaste egenskapen. Du har kanske tidigare erfarenhet från serviceyrken, t.ex. restaurang/butik, eller arbetat med likvärdig bransch där du är van vid ett högt tempo, eller så söker du ditt första jobb där du vill lära dig, utvecklas och har rätt inställning. Är du en person som tycker om människor och vill ge det där lilla extra till kunden, kan det här jobbet vara för dig. Som person tar du gärna på dig ansvar och frodas av utmaningar. Vi ser även gärna att du är öppen för att arbeta i närliggande butiker och att du har möjlighet att arbeta extra timmar vid behov. Du behöver ha fyllt 18 år för att jobba hos oss, du talar och skriver flytande svenska. Vad erbjuder Deichmann? Vi kan erbjuda dig ett spännande arbete där du har möjlighet att utvecklas både professionellt och personligen. För de medarbetare som visar potential och vilja att göra karriär finns det goda möjligheter hos Deichmann, bland annat som biträdande butikschef, trainee och butikschef. Vi har en väletablerad och engagerad arbetsmiljöorganisation som löpande fokuserar på att förbättra bland annat säkerheten, arbetsglädjen och motivationen genom aktiviteter och kampanjer. Vi erbjuder även: • Personalrabatt hos Deichmann Sverige • Kollektivavtal och pensionsordning • Friskvårdsbidrag genom Epassi • Avtalsenlig lön • Utvecklings- och utbildningsmöjligheter Ytterligare upplysningar Urval och intervjuer sker löpande varpå tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Deichmann tror att en arbetsplats med större mångfald skapar en bättre arbetsmiljö och mer nöjda kunder. Håll gärna utkik i din skräppost, för eventuell kommunikation från oss. Deichmann genomför en bakgrundskontroll i slutet av varje rekryteringsprocess, som är en del utav referenstagningen. Detta är en del i ett led att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, bidra till god arbetsmiljö och säkerställa trygghet för såväl medarbetare, kunder och arbetsgivare. Kontrollen innefattar bland annat fällande och friande domar, samt strafföreläggande hos svenska domstolar. ________________________________________________________________________ DEICHMANN-koncernen är marknadsledande i Europa och grundades i Essen 1913 av Heinrich Deichmann. Det är idag en familjedriven verksamhet med tredje generationen vid rodret. Verksamheten har genom åren haft en kontinuerlig tillväxt och är nu representerad i 30 länder med mer än 4.000 butiker över hela världen. Deichmann är en modern verksamhet som med visionen ”Verksamheten ska tjäna människan” lägger stor vikt vid medarbetarnas trivsel, fokus på bra arbetsvillkor för såväl våra medarbetare som samarbetspartners, och inte minst på att ge kunderna trendiga kvalitetsskor till bra priser. Detta uppnås genom direkta globala inköp, teamwork och en människoorienterad verksamhetskultur. Sedan 2003 är Deichmann Sko representerat i Danmark och sedan 2007 även i Sverige. Deichmann Sko fortsätter att expandera i Sverige och Danmark de närmaste åren. Vi kan erbjuda dig ett spännande jobb där du har möjlighet att utvecklas både professionellt och personligen. Läs gärna mer om oss på deichmann.com.
Vi söker för kunds räkning. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/svenska-kyrkan-soker-reparatormaskinforare-till-kyrkogardsforvaltningen. Vi ser fram emot din ansökan! Kyrkogårdsförvaltningen i Helsingborgs pastorat ansvarar för driften av åtta kyrkogårdar på sammanlagt 40 hektars yta inom Helsingborgs tre stadsförsamlingar. Totalt är vi cirka 80 medarbetare på kyrkogårdsförvaltningen, och nu söker vi en reparatör / maskinförare för tillsvidareanställning. Alltid i rörelse, här och nu, en trygg plats för längtan, som alla vill tillhöra. Om rollen Vi söker efter en kunnig och utbildad mekaniker inom hydraulik, svets och övriga verkstadsarbeten såsom service av småmaskiner som gräsklippare och andra på en kyrkogård förekommande maskiner. Detta gäller även för fordon som bilar, lastare, traktorer och små elfordon. Tjänsten innehåller även drift- och underhållsarbeten av vattenanläggningar på kyrkogårdarna. I denna varierande roll kommer du jobba både med reparation i vår verkstad och med andra arbetsuppgifter ute på våra kyrkogårdar. Har du intresse för- eller tidigare erfarenhet av arbete som maskinförare är detta meriterande då tjänsten innebär en flexibilitet att, vid behov, kunna bistå våra grävare och anläggare. Din vardag kommer bestå av allt från enklare service och underhåll till mer avancerade reparationer och felsökningar på olika typer av maskiner. Samt grävningar och diverse markarbeten. Din profil Det här behöver du för att lyckas och trivas i rollen: - En fordonsteknisk utbildning och/eller praktisk erfarenhet av arbete med tunga fordon som arbetsgivaren anser likvärdig. - Datorvana. - Körkort, BE - Det är också viktigt att du kan kommunicera väl på svenska och att du behärskar engelska. Som person är du ansvarstagande med ett eget driv och öga för vad som behöver göras. Du kommer att arbeta tillsammans med ytterligare en mekaniker som även fungerar som verkstadsförman. Vi vill att du ska utvecklas och växa hos oss och därför erbjuder vi dig både interna och externa utbildningar för att alltid vara uppdaterad inom den senaste tekniken. Du blir en viktig del i vårt team och vi kan erbjuda dig ett varierande arbete där uppgifterna planeras utifrån dagens händelser. Tjänsten innebär att du kommer att arbeta mot alla kyrkogårdar i Helsingborgs kyrkogårdsförvaltning och du kommer att utgå från Pålsjö där verkstaden finns. Kyrkogårdsförvaltningen anser att mångfald och jämställdhet bland medarbetarna bidrar till en god arbetsmiljö och gemenskap på arbetsplatsen. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Om oss Svenska kyrkan i Helsingborg vill verka där människor är. Hos oss är beslutsvägar korta och möjligheten att påverka arbetsinnehållet stor. Vi har kollektivavtal och friskvårdsbidrag och vi är miljöcertifierade för att arbeta för en hållbar verksamhet och framtid. Vi erbjuder en trygg arbetsplats där vi är måna om arbetsglädje och gemenskap. Pastoratets framtid formar vi tillsammans. Besök gärna vår hemsida för mer information om oss och våra olika verksamheter:https://www.svenskakyrkan.se/helsingborg Ansökan Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innansista ansökningsdag som är den 31 augusti 2025. Ansökan görs via vårt digitala rekryteringsverktyg Reachmee. Vi ber dig ansöka till tjänsten genom att klicka på ansökningslänken i annonsen, vi tar endast emot ansökningar via ansökningslänken. Har du några frågor är du välkommen att kontakta de kontaktpersoner som finns angivna i annonsen. Kontaktpersoner Eddy Brindon Driftchef teknik 042- 18 91 77 [email protected] Sanna Backan HR-generalist 042-189039 [email protected] Sofie Mortensson Skyddsombud Kommunal 042 - 18 91 99 [email protected]
Vi söker för kunds räkning. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/svenska-kyrkan-soker-traktor-och-maskinforare-till-kyrkogardsforvaltningen. Vi ser fram emot din ansökan! Helsingborgs kyrkogårdsförvaltning ansvarar för driften av åtta kyrkogårdar på sammanlagt 40 hektars yta inom Helsingborgs pastorat. Totalt är vi cirka 80 medarbetare på kyrkogårdsförvaltningen, och nu söker vi en traktor- och maskinförare för ett vikariat. Om rollen Som traktor- och maskinförare kommer du att tillhöra teknikenheten som utgår från natursköna omgivningar runt Helsingborgs krematorium. Teknikenheten är ett mindre team på nio personer som har en öppen och prestigelös dialog, respekt gentemot varandra och ett gott samarbete inom och utom gruppen. Servicelaget leds av driftchefen och består, utöver tjänsten som traktor- och maskinförare, även av tjänster inom verkstad, förråd, anläggning och städ. I teamet har du kollegor som arbetar som grävare, anläggare, transportörer, gräsklippare och maskinreparatörer. Tillsammans har enheten till uppgift att serva alla begravningsplatser inom förvaltningen. Huvuduppgiften i tjänsten är att på ett säkert sätt transportera uppgrävda massor till och från grävningen. Utöver detta ingår: • Att serva och underhålla maskinpark och utrustning, • Att utföra anläggningsarbeten vid återtagande av gravplatser • Materialtransporter • Att utföra mindre anläggningsarbeten som till exempel justering av stentrappor, räcken, murar etcetera • Att utföra säkring av gravstenar • Vinterväghållning när det behövs. Arbetet utförs till största del med hjälp av traktorer. Övriga arbetsuppgifter som kan bli aktuella är gräsklippning, interna transporter och andra inom teknikenheten förekommande arbetsuppgifter. Din profil Vi söker dig som har gymnasial eller eftergymnasial maskinförarutbildning, eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig. Att ta stort ansvar är en självklarhet för dig liksom viljan att lösa problem på bästa sätt. Som person är du serviceinriktad, inkännande, empatisk och har en stor förståelse för god etik. Du är flexibel och positiv till att hjälpa till, även inom andra arbetsområden. Du bör ha ett genuint intresse och nyfikenhet för ny kunskap och utveckling. Ordning och reda på arbetsplatsen är en självklarhet för dig. Förarbevis för hjullastare och grävmaskin samt att du har kört kran är meriterande. B-körkort är ett krav. C-körkort är meriterande. Du blir en viktig del i vårt team och vi kan erbjuda dig ett varierande arbete där uppgifterna planeras utifrån dagens händelser. Kyrkogårdsförvaltningen anser att mångfald och jämställdhet bland medarbetarna bidrar till en god arbetsmiljö och gemenskap på arbetsplatsen. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Tjänsten är ett ettårigt vikariat på heltid. Om oss Svenska kyrkan i Helsingborg vill verka där människor är. Hos oss är beslutsvägar korta och möjligheten att påverka arbetsinnehållet stor. Vi har kollektivavtal och friskvårdsbidrag och vi är miljöcertifierade för att arbeta för en hållbar verksamhet och framtid. Vi erbjuder en trygg arbetsplats där vi är måna om arbetsglädje och gemenskap. Pastoratets framtid formar vi tillsammans och vår vision,Alltid i rörelse, här och nu, en trygg plats för längtan, som alla vill tillhöra, vill vi att du också är med och bidrar till. Besök gärna vår webbplats för mer information om oss och våra olika verksamheter:https://www.svenskakyrkan.se/helsingborg Ansökan Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innansista ansökningsdag som är den 31 augusti 2025. Ansökan görs via vårt digitala rekryteringsverktyg Reachmee. Vi ber dig ansöka till tjänsten genom att klicka på ansökningslänken i annonsen, vi tar endast emot ansökningar via ansökningslänken. Har du några frågor är du välkommen att kontakta de kontaktpersoner som finns angivna i annonsen. Kontaktpersoner Eddy Brindon Driftchef teknik 042- 18 91 77 [email protected] Sanna Backan 042-189039 [email protected] Sofie Mortensson Skyddsombud Kommunal 042 - 18 91 99 [email protected]
Vi söker sjuksköterska för timanställning – natt, postoperativ vård Plats: Helsingborg Molding Plastikkirurgi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och vill arbeta natt på vår postoperativa avdelning i Helsingborg. Molding är en specialistklinik med fokus på avancerad estetisk kirurgi. Den största delen av vår verksamhet är dagkirurgi där patienterna går hem samma dag, men vid större ingrepp som bukplastik eller ansiktslyft stannar patienten för observation över natten. Du arbetar självständigt med ansvar för 1–2 patienter per natt. Läkare finns sovande på plats vid behov av medicinsk bedömning eller åtgärd. Arbetstid: 17:45–07:15 Vi söker dig som: Är legitimerad sjuksköterska med erfarenhet av postoperativ vård eller liknande. Är trygg i att arbeta självständigt och kan fatta egna beslut vid behov. Har ett professionellt och lugnt bemötande och skapar trygghet för våra patienter under natten. Vi erbjuder: Timanställning vid behov, med möjlighet till fasta pass vid överenskommelse. Moderna lokaler, korta vårdflöden och en lugn arbetsmiljö. Ett litet, engagerat team där kvalitet och patienttrygghet alltid kommer först. Placering: Molding Plastikkirurgi, Helsingborg Arbetstider: Natt, 17:45–07:15 Skicka din ansökan till: [email protected] Vid frågor är du välkommen att höra av dig till Carolina.
Dina arbetsuppgifter Nu söker vi dig som vill praktisera vid sidan av dina studier för att få en bred inblick inom HR-området. Som praktikant hos oss på Jovi får du möjlighet att vara delaktig i många delar av HR-arbetet och framför allt stötta i rekryteringsprocesser, exempelvis med utformning av annonser, urval och intervjuer. Vidare får du också vara med och assistera i personaladministrativa uppgifter som avtalshantering, intyg och uppdatering av personalregister. Du kommer att vara en naturlig del av vårt rekryteringsteam och bjudas in till möten där du har möjlighet att bidra med idéer och förbättringsförslag. Din bakgrund Du som söker denna praktikplats studerar på högskola, universitet eller yrkeshögskola inom HR, personal- och/eller beteendevetenskap. Du har ett genuint intresse för människor och kommunikation samt är du nyfiken och strukturerad med en stark vilja till att utvecklas. Du får möjlighet att vara hos oss 1-3 dagar i veckan och testa dina kunskaper i verklig miljö för att bli en fena inom området. Om företaget På Jovi bryr vi faktiskt oss - på riktigt! Med en öppen kultur och ett verkligt engagemang bygger vi våra relationer med både medarbetare och kunder. Hos oss är det viktigt att skapa en trygg, inkluderande och utvecklande arbetsmiljö - och nu vill vi ge en nyfiken och driven praktikant möjlighet att beröra frågor inom HR och rekryteringar för att samtidigt växa tillsammans med oss. Vi har vårt säte i centrala Malmö och erbjuder en flexibel, meningsfull och lärorik praktikplats där du får vara en del av ett engagerat team och bidra på riktigt. Urval Vi använder oss av löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista dag för ansökan. Skicka därför in din ansökan redan idag!
Bergkvara is one of Sweden's leading players in public transport. With operations in approximately 40 locations and over 2,500 dedicated employees, we operate bus and rail traffic in procured public transport, as well as school traffic and commercial scheduled and chartered bus traffic. Our business also includes all types of service and maintenance of heavy commercial vehicles. We simplify everyday life for travelers all over Sweden. Whether it's getting to work, school, a match or a party, you travel with care and security. We don't just care about our customers – we also care about our colleagues. For us, the most important thing is that everyone on the journey, both passengers and employees, feels good and safe. ABOUT THE ROLE As a bus mechanic at our service facility in Malmö you'll be working with everything from service and maintenance to advanced troubleshooting, diagnostics, and repairs on buses and some trucks. The work is carried out both independently and in teams, where you plan your tasks together with the workshop manager or team leader. ABOUT YOU For this role you should have a relevant vocational education within mechanics and/or several years of professional experience as a truck or bus mechanic working with european brands of trucks or buses. You have a good knowledge of mechanics, hydraulics and electronics for buses, can understand technical manuals and drawings while being able to use a computer and digital diagnostic tools in your daily work. We think that you have good communication skills and can work well both indipendently and with a team. High level of knowledge in English (reading, writing and speaking) is required. ABOUT BERGKVARA GROUP AB You can find more information about Bergkvara Group AB on our website www.bergkvara.se DETAILS ABOUT THE EMPLOYMENT This role is a recruitment and you will be directly empoloyed by Bergkvara Group AB Location: Malmö Working hours: Day/night shifts according to schedule Start of employemnt: According to mutual agreement Type of employment: Full-time 100% Probation period: 6 months APPLICATION In your application you need to include your resume/CV and a cover letter that includes your relevant experience for this role. In this recruitmentprocess we do not accept applications that are sent by e-mail or through regular mail. If you have any questions about this role - contact Relocation Consultant Malin Isaksson by e-mail [email protected] For technical or application issues - contact [email protected] Last date of applicaiton - 13th of July 2025 ABOUT LERNIA Lernia develops the future workforce in Sweden. Through our contributions within education, job matching, staffing and recruitment we support companies in securing their competence needs and assists tens of thousands of people to their next job. This has been our task for over 100 years. In 2022 Lernia had a revenue of 3,3 billion SEK and we have offices in all of Sweden. We educated and coached 19 900 people and supplied 11 500 staffing conslutants. 13 700 people where given new job opportunites through our services. You can read more about us at Lernia on our website www.lernia.se
Ref: 20251702 Arbetsuppgifter Vill du bidra till att Malmöborna får bästa möjliga skola, omsorg och annan service för sina skattemedel? Gillar du att tänka nytt och utvecklas tillsammans med andra? Då har vi ett spännande jobb att erbjuda! Hos oss utlovar vi ett stimulerande, utvecklande och roligt arbete där du får möjlighet till personlig utveckling. Upphandlarrollen hos oss på Upphandlingsenheten innebär att du arbetar som självständig projektledare och bistår organisationen i upphandlingar genom hela processen. Detta innefattar i regel behovsanalys, marknadsanalys, upphandlingsstrategi och upphandlingsarbete. Arbetet innefattar också en aktiv och kontinuerlig avtalsuppföljning samt rådgivning i inköpsfrågor till stadens olika verksamheter. De aktuella upphandlartjänsterna finns hos sektionen varor respektive sektion tjänster. Kvalifikationer Vi söker dig som har akademisk examen/utbildning motsvarande kandidatnivå (180 hp), inom exempelvis ekonomi, logistik/inköp, juridik eller teknik alternativt annan utbildning med inriktning strategiskt inköp och upphandling som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har erfarenhet från offentlig sektor eller privata bolag, från inköps-/upphandlingssidan eller leverantörssidan. Du är självklart intresserad av att göra goda affärer. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta kategoristyrt samt om du har erfarenhet av att göra affärer med ett hållbarhetsfokus samt cirkulära affärer. Arbetet kräver att du är bra på att planera och organisera ditt arbete och att du känner dig bekväm med att driva dina projekt framåt på ett tydligt och resultatorienterat sätt. Det är meriterande om du dessutom har utbildning i projektledning. I rollen ser vi gärna en person med en god problemlösande förmåga. Du bör vara noggrann, strukturerad och analytisk med förmåga att omsätta analyser och mål i strategiska affärsupplägg vilket möjliggör utveckling, effektivisering och besparingar i stadens upphandlingar och avtal. Du kommer i din roll som upphandlare att ha många kontakter både internt mot stadens olika verksamhetsområden samt externt med olika leverantörer det krävs därmed att du har god kommunikativ förmåga och att du kan anpassa ditt budskap till olika målgrupper och individer både i skriftlig och muntlig form. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera affärsmässiga lösningar. Du har förmåga att skapa goda professionella relationer, är lyhörd och lätt att samarbeta med. Det pågår ett kontinuerligt förbättringsarbete av processer vad gäller stadens inköp och du förväntas vara med och bidra till att föra utvecklingen framåt. Vi söker därför dig med stort engagemang och intresse för utvecklingsarbete särskilt inom området hållbarhet och cirkulära affärer. Upphandlingsenheten består av personer med olika erfarenheter och kompetensprofiler. Vi eftersträvar prestigelöshet där vi delar med oss av erfarenheter och utvecklas tillsammans. Om arbetsplatsen Upphandlingsenheten, som är en enhet inom Ekonomiavdelningen på Stadskontoret, har ett övergripande ansvar att vägleda all upphandlingsverksamhet i Malmö stad och dess bolag. Upphandlingsenheten är indelad i fyra sektioner varav tre av dessa arbetar med upphandlingsarbete och den fjärde sektionen med hållbarhetsfrågor och analys. Enheten ansvarar för genomförandet av stadsövergripande upphandlingar men arbetar även med förvaltningsspecifika upphandlingsärenden. Upphandlingsenheten består i dagsläget av totalt ca 35 personer varav de flesta är upphandlare med självständigt ansvar för specifika avtalsområden. Upphandlingsenheten består av engagerade, drivna och kompetenta medarbetare och du ges möjlighet till inspirerande kollegial arbetsmiljö med löpande kompetensutveckling inom relevanta områden. Vi erbjuder dig ett arbete i en positiv och trivsam miljö. Vi sitter i centrala Malmö med bara fem minuters promenad till tåg- och busstationer vid Triangeln. Här finns både affärer och lunchrestauranger alldeles runt hörnet. Stadskontoret riktar, utmanar och förstärker utvecklingskraften i organisationen, i staden och i regionen. Vi är kommunstyrelsens förvaltning och arbetar med ett helhetsperspektiv nära stadens ledning. Stadskontoret består av sex olika avdelningar och har sammanlagt ca 300 personer anställda. Våra avdelningar arbetar inom ett brett spektrum av områden och förvaltningen har många medarbetare med en hög specialistkompetens. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Antal tjänster: 2-3 tjänster Tillträde: Enligt överenskommelse Övrigt Malmö stad har tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov. För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta ovan nämnda kontaktpersoner.
Vi söker för kunds räkning. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/jurist-till-gullikssons-kontor-i-lund. Vi ser fram emot din ansökan! Kvalifikationer och egenskaper Till denna tjänst söker vi dig som har tingsmeritering eller har några års erfarenhet på advokatbyrå. För tjänsten krävs goda studieresultat och det är en fördel om du är intresserad eller har erfarenhet av tvistelösning, immaterialrätt, miljörätt, avtalsrätt eller affärsjuridik. Tjänsten ställer krav på mycket goda kunskaper i både svenska och engelska samt en utpräglad språkkänsla eftersom byrån arbetar på en internationell arena med klienter och samarbetspartners över hela världen. För att lyckas i rollen behöver du vara utåtriktad, engagerad, noggrann och ha en bra känsla för att kunna prioritera i perioder med tidvis högt tempo. Vi värdesätter din förmåga att arbeta såväl självständigt som i team och att bygga och vårda sociala relationer. Vi vill också, att du med hjälp av oss, utvecklar din förmåga att tänka och agera affärsmässigt utifrån våra klienters behov. Vi är måna om vårt stora kontaktnät, därför nätverkar vi både strategiskt och kontinuerligt vilket kräver en stor portion nyfikenhet och engagemang från våra medarbetare. Vi är en av Sveriges ledande advokatbyråer inom immaterialrätt Vi kan utlova en omväxlande vardag där du erbjuds ett spännande arbete kombinerat med stora möjligheter till personlig utveckling. Våra uppdragsgivare är allt från det entreprenörsdrivna småföretaget till stora internationella koncerner inom vitt skilda branscher som t.ex. energi, läkemedel, IT, underhållning, fordon och livsmedel. Vår arbetsplats präglas av samarbete och arbetsglädje. Vi har ett öppet klimat med familjär stämning. Samtidigt som vi alltid har fokus på våra klienters bästa värnar vi om möjligheten till balans i livet. Relationen till våra klienter präglas av långsiktighet och det gäller även relationen till våra medarbetare. Vi arbetar i ljusa, moderna lokaler på Ideon Gateway med milsvid utsikt över den skånska slätten och Öresund. Vill du bli en av oss? Välkommen med din ansökan! Ansök via vår hemsida och fliken Karriär. Du bifogar CV, personligt brev och dina betyg. Vi arbetar med löpande urval och välkomnar din ansökan så snart som möjligt men senast den 4 juli. Frågor? Läs mer om oss här på vår hemsida eller kontakta HR och Talent Manager Birgitta Larsson, 0766–455 711. Gulliksson är advokatbyrån som skiljer sig från mängden Vi är en affärsjuridisk advokatbyrå med engagerade och kunniga jurister som är verksamma särskilt inom immaterialrätt, affärsjuridik, tvistelösning, obeståndsjuridik, miljörätt och arbetsrätt. Vår inspirerande kultur präglas av en öppen miljö där spetskunskap inom juridik kombineras med ett genuint intresse för våra klienters affärsområden som sträcker sig mellan innovationer, vetenskap, konst och affärer. Advokatbyrån Gulliksson är en av de mest välrenommerade advokatbyråerna i Sverige, prisbelönad av flera oberoende internationella rankinginstitut som Chambers, Legal500, MIP och IAM. På Gulliksson är vi drygt 60 medarbetare på kontoren i Malmö, Lund, Stockholm och Göteborg. Vår unika ställning har gjort oss till en av de största advokatbyråerna i Sverige vad gäller immaterialrätt och ett förstahandsval inom affärsjuridiken för det kunskapsintensiva företaget.
Bilmånsson är återförsäljare av Volvo, Renault, Dacia och Hyundai. Vi är idag ca 350 medarbetare och finns i Eslöv, Hörby, Ängelholm, Kristianstad, Sjöbo, Ystad, Simrishamn, Klippan och Lund. Vi säljer bilar och bilrelaterade kringtjänster som ger kunden ett bekvämt och miljövänligt bilägande. Vi strävar efter att vår personal skall känna arbetsglädje och genom engagerat uppträdande värna om företagets traditioner samt spegla våra kärnvärden hjärta & kompetens. Vårt mål är att ha Bil-Sveriges nöjdaste kunder och engagerade medarbetare varav vi ständig har fokus på vårt personal, kvalitets- och miljöarbete. Vi söker nu mobiltetssäljare med fokus på däckförsäljning till våra kunder under kommande säsong. Arbetsuppgifter Vi söker dig som vill vara med och stärka vårt team under kommande vintersäsong. Vi är i behov av extra resurser för att främst arbeta proaktivt med att kontakta våra befintliga däckhotellskunder som är i behov av nya vinterdäck. Som mobilitetssäljare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter följande: Proaktiv kontakt med befintliga kunder via telefon och digitala kanaler Försäljning av vinterdäck utifrån kundens behov Dokumentation och uppföljning i våra digitala system Säkerställa hög service och nöjd kund i varje samtal Kvalifikationer och personliga egenskaper För att trivas och lyckas i rollen som säljare av nya däck till våra befintliga kunder ser vi att du är en person som sätter kunden i fokus, ser möjligheter och har en naturlig fallenhet för god service. Du arbetar strukturerat och har lätt för att ta till dig nya digitala verktyg och system. I rollen som mobilitetssäljare ser vi att du har följande egenskaper: Kund och lösningssorienterad Utåtriktad och serviceminded Strukturerad Bekväm med att prata i telefon Hög digital kompetens Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift Vi ser tidigare erfarenhet av sälj och kunskap inom däck meriterande. Anställningsform, omfattning och placeringsort Anställningen är en tidsbegränsad anställning under ca en månad med start den 8 september. Tjänsten är på heltid med placering i Eslöv. Arbetet är förlagt dagtid måndag-fredag. Information och kontaktpersoner För mer information eller frågor angående tjänsten kontakta Johan Åberg samordningschef på [email protected] eller Julia Kempff på [email protected] Ansökan Sista ansökningsdag är söndagen den 30/7. Vi gör löpande urval så tjänsterna kommer kunna tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansökningar tas endast emot via ansökningsformulär på hemsidan. Varmt välkommen till Bilmånsson!
Vi söker för kunds räkning. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/produktionsledare-till-sever-pharma-solutions. Vi ser fram emot din ansökan! Gillar du att arbeta operativt nära? Är ledarskap och utveckling ditt kall? Har du erfarenhet av att arbeta i en regulatoriskt styrd produktionsmiljö? Vi söker nu ett par Produktionsledare. Om företaget Sever Pharma Solutions är en kontraktsutvecklare och tillverkare specialiserad på högpotenta läkemedel. Huvudkontoret i Malmö har utvecklat och tillverkat läkemedel sedan närmare 50 år enligt de höga krav som ställs på läkemedelsföretag. Våra kunder är allt från stora globala till mindre läkemedelsföretag och vi har drygt 340 anställda i Malmö och USA. För mer information om företaget se vår hemsida www.severpharmasolutions.com. Bakgrund Sever Pharma Solution har vuxit och expanderat kraftigt. För 10 år sedan var vi ca 150 anställda, idag är vi nästan 300 i Malmö. Vi har anställt mycket ny personal och investerat kraftigt i anläggning samt i ny utrustning. Kraftig tillväxt innebär alltid en organisatorisk utmaning. Det finns fortfarande mycket i våra rutiner och processer som vi kan utveckla och förbättra. Vi söker dig med kunskap, erfarenhet, ledarskapet och viljan att hantera nuläge såväl som att leda oss mot önskat läge. Vi söker just nu efter 2-3 Produktionsledare. Det handlar både om ersättningsrekryteringar och att vi på flera linjer ökar produktionen för att möta den ökade efterfrågan. Skiftgången varierar mellan avdelningarna/rollerna, mellan 2-skift och 3-skift. Väldigt grovt kan man säga att du får det fulla ansvaret för Team/Skiftledare samt ca 20 operatörer. Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Produktionsledare har du det direkta personalansvaret för din avdelning. Du ansvarar för att planera, leda och fördela arbetet inom gruppen, i och mellan skiften. Du har arbetsmiljöansvar, utreder och hanterar händelser inom produktionen, granskar och skriver relevanta produktionsdokument samt ansvarar för att förbereda och deltaga i myndighets- och kundinspektioner. Du rapporterar till Produktionschef. I rollen ingår även att: • Säkra att personalen har rätt utbildning/kompetens och förutsättningar för att möta ställda och ökande krav • Skriva instruktioner (SOPar) och ändringsärende samt utbilda operatörer • Ansvara för att GMP upprätthålls och att arbetet inom det egna området följer cGMP • Jobba aktivt med förbättringsarbete (OpEx) • Rekrytera, introducera och instruera avdelningens personal • Ansvar för arbetsmiljö, göra riskbedömningar och genomföra skyddsronder • Rapportera tillverkningsdata och KPI:er • Upprätthålla förebyggande underhålls- och kalibreringsprogram i samarbete med våra tekniker • Inköp, i samråd med underhålls- och inköpsavdelningen, av maskiner, reservdelar, förbrukningsmaterial och övrigt som behövs för produktionen. Kort och gott kan man säga att du ansvarar för personal, säkerhet, leverans, ekonomi och kvalitet på din avdelning. Vem är du? Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet av ledarskap i farmaceutisk eller motsvarande GMP styrd produktion. Eftergymnasial utbildning krävs, gärna inom kemi/biomedicin eller motsvarande. Vi ser det som en merit om du har erfarenhet av produktion i projektfas, Tech Transfers, arbete i renrumsmiljö/aseptisk produktion och/eller arbetat med polymerer. Vi ser att du har god erfarenhet av LEAN och ständiga förbättringar. Det är viktigt att du är operativt nära och trivs ute i verksamheten med en god förmåga att växla perspektiv mellan detalj och helhet. Du arbetar effektivt, organiserat och strukturerat. Du är trygg i ditt beslutsfattande och har en god förmåga att prioritera. Du är naturligt motiverad och har förmågan att entusiasmera och motivera din omgivning mot gemensamt uppsatta mål. Du har en positiv och framåtlutad can-do attityd. Vi ser att du har en god förmåga att interagera och samarbeta med andra avdelningar samt ett brinnande tekniskt intresse. Du kommunicerar flytande på såväl svenska som engelska i tal och skrift. Vi förutsätter att du har en god IT-mognad samt är en van systemanvändare. Varför välja Sever Pharma Solutions? Här får du möjligheten att vara en del av en stark tillväxtresa, där omfattande investeringar görs i både produktionsutrustning och anläggningar. Detta är en unik chans att utveckla ett starkt team och arbeta med strategiska produkter som bidrar till positiv påverkan på människors hälsa. Du kommer att samarbeta med några av de mest välkända läkemedelsföretagen i världen. Låter det intressant? Ta kontakt eller sök direkt! I denna rekrytering har Sever Pharma Solutions tagit hjälp av Macavoy AB och du ansöker med ett uppdaterat CV på www.macavoy.se. Vi arbetar med löpande urval. Därför uppmuntrar vi dig att inte vänta för länge med att skicka in din ansökan. Om du har frågor avseende tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Markus Holmgren på Macavoy, 0735-195481. Vi ser fram emot din ansökan! Vem är Macavoy? Macavoy AB är den lilla rekryteringsbyrån med de stora kompetenserna. Macavoy är specialiserad på rekrytering av chefer, projektledare och specialister med...
Välj ett jobb för att visa detaljer