Om Processbemanning Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne. Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot ledigauppdrag. Läs mer om oss på www.processbemanning.se Är du tekniskt intresserad och vill arbeta med att skapa högkvalitativa tryckklichéer? Då kan denna tjänst vara något för dig! Vad är en kliché? En kliché är en form av tryckverktyg som används i produktionen av allt från förpackningar till trycksaker. Det är ett viktigt steg i den grafiska produktionen där precision och noggrannhet är avgörande. Som klichétillverkare ansvarar du för att skapa dessa verktyg som ligger till grund för att trycken ska bli perfekta. Om tjänsten: Vi söker en engagerad maskinoperatör till vår produktionsenhet i Malmö. I denna roll kommer du att ta över ansvaret för klichétillverkning från en pensionsavgång och arbeta med avancerade maskiner och klichéutrustning. Du kommer att få möjlighet att lära dig processen på plats och vara delaktig i tillverkningen av klichéer som används för att skapa högkvalitativa etiketter. Din tekniska förståelse och noggrannhet kommer vara avgörande för att säkerställa att klichéerna produceras med högsta precision och kvalitet. Krav för tjänsten: Erfarenhet som operatör eller maskinoperatör inom produktion. Teknisk förståelse och erfarenhet av att arbeta med maskiner som kräver hög precision. Förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar för din arbetsprocess. Svenska i tal och skrift. Tillgänglig för 2-skiftarbete (dag och kväll). Körkort och tillgång till bil för att ta dig till och från arbetsplatsen. Meriterande för tjänsten: Erfarenhet av klichétillverkning eller grafisk produktion. Erfarenhet av att arbeta med avancerade maskiner inom produktion. Teknisk utbildning eller relevant arbetslivserfarenhet inom tillverkning eller produktion. Erfarenhet av automatiserade produktionsprocesser. Vem är du? Vi söker dig som har ett genuint tekniskt intresse och tycker om att arbeta med maskiner och produktion. Du har erfarenhet av att arbeta med maskiner som kräver hög precision och fingertoppskänsla. Du är lösningsorienterad, noggrann och har en naturlig vilja att säkerställa att produktionen sker effektivt och med hög kvalitet. Du trivs med att ta ansvar för din arbetsprocess och är duktig på att felsöka och lösa problem snabbt. Som person är du strukturerad, har god teknisk förståelse och är van vid att arbeta både självständigt och i team. Hur är uppdragsgivaren? Uppdragsgivaren är ett ledande företag inom den grafiska branschen med en familjär och inkluderande arbetsmiljö. Företaget värderar utveckling och trivsel högt, och strävar efter att alla medarbetare ska känna sig glada och engagerade när de kommer till arbetet. Här är alla lika viktiga, och man jobbar tillsammans mot gemensamma mål i en öppen och positiv atmosfär. Hos denna arbetsgivare blir du en del av ett gäng som trivs tillsammans och hjälps åt att nå nya höjder. För att enkelt ta dig till och från arbetsplatsen krävs körkort och tillgång till bil. Övrigt Start: Omgående, enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, 6 månader med möjlighet till förlängning. Arbetstid: 2-skift: kl 06:00-14:30, kl 14:15-23:45 Plats: Malmö Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Processbemanning AB med stor möjlighet till vidare anställning direkt hos vår kund. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan via ansökningslänk nedan! Ansökningarna behandlas löpande och konfidentiellt. Observera att vi ej har möjlighet att behandla ansökningar som inkommer via mail eller andra kanaler. Vid frågor om tjänsten når du oss under vardagar, kl. 08-17 på 042-21 02 99. Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan via ansökningslänk nedan! Ansökningarna behandlas löpande och konfidentiellt. Observera att vi ej har möjlighet att behandla ansökningar som inkommer via mail eller andra kanaler. Vid frågor om tjänsten når du oss under vardagar, kl. 08-17 på 042-21 02 99. Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se.
Om Aimpoint Aimpoint AB är företaget som skapade och utvecklade det första rödpunktsiktet – en innovation som gjort företaget till en världsledande leverantör inom området. Deras sikten används globalt av jägare, sportskyttar, polisstyrkor och militära enheter. Aimpoints huvudkontor ligger i Malmö, där även en av produktionsenheterna finns. Den andra finns i Gällivare, och all tillverkning sker i Sverige. Aimpoint är en del av Sandberg Development-koncernen. Är du noggrann, ordningsam och strukturerad med tidigare monteringsvana? Är du praktiskt lagd och har ett sinne och öga för detaljer? Då kan detta vara en tjänst för dig! Om tjänstenVi söker nu dig som vill arbeta som finmontör hos Aimpoint i Malmö. Du kommer att vara en viktig del i produktionen och arbeta med noggrann montering av högkvalitativa produkter. Arbetet kräver precision, tålamod och känsla för detaljer, och passar dig som tycker om att följa tydliga instruktioner och samtidigt bidra till ständig förbättring. Tjänsten är på heltid under 2-skift (dag och kväll), och uppdraget är långsiktigt med start enligt överenskommelse. Du kommer arbeta med produkter som kräver precision och en mängd olika monteringsoperationer, vilket gör ditt arbete varierande och utmanande. Du kommer att bli upplärd på plats och få kontinuerlig återkoppling och stöd i arbetet, men viktigt är att du har ett tekniskt intresse sedan tidigare. Exempel på arbetsuppgifter: Noggrann montering av små, tekniska komponenter Följa arbetsinstruktioner och rutiner Avsyning och kvalitetskontroll Bidra till en ordnad, säker och effektiv arbetsmiljö Samarbeta och stötta teamet i lärande och utveckling Krav för tjänsten: Fyllda 18 år Tidigare erfarenhet från produktion, montering eller liknande praktiskt arbete Tekniskt intresserad och van att arbeta med händerna God svenska och engelska i tal och skrift Tillgänglig för skiftarbete (dag och kväll) Rök- och snusfri under arbetstid Meriterande: Tidigare erfarenhet av finmontering eller arbete med små komponenter Körkort och tillgång till bil Vem är du? Vi söker dig som är engagerad, strukturerad och lösningsorienterad. Du har ett öga för detaljer, gillar att jobba fokuserat och tycker om att ta ansvar. Du trivs i en miljö där kvalitet och precision är i fokus och du är en lagspelare som gärna hjälper till där det behövs. Du hjälper gärna till där det behövs, ser till gruppens och företagets bästa. Det är viktigt att du delar Aimpoints värderingar om kvalitet, ansvar och laganda. Hur är det att arbeta hos Aimpoint? Aimpoint är ett högteknologiskt företag med starkt varumärke och produkter i världsklass. Här jobbar du i en säker, ren och välorganiserad miljö där lagarbete, respekt och kompetens står i centrum. Du får chansen att utvecklas tillsammans med kunniga kollegor och bidra till produkter som används av proffs världen över. Övrigt Start: Omgående, enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, 6 månader med möjlighet till förlängning. Arbetstid: 2-skift: mån-tors kl 06:00-14:20 & fre 06:00-12:00, mån-tors kl 14:20-22:40 & fre 12:00-18:00 Plats: Malmö Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Processbemanning AB med stor möjlighet till vidare anställning direkt hos vår kund. Ansökan Känner du igen dig i annonsen? Då är du välkommen att skicka in din ansökan omgående då vi kommer att kalla till intervju löpande. Din ansökan kommer att behandlas konfidentiellt. För frågor om tjänsten vänligen kontakta oss på tel. 042-210 299. Vi tillämpar löpande rekryteringsprocess och ber dig söka omgående. Ansök via länken nedan. Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se där hittar du även våra övriga lediga tjänster!
Om Processbemanning Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne. Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot ledigauppdrag. Läs mer om oss på www.processbemanning.se Har du tidigare arbetat som lagermedarbetare, har god truckvana ochsystemförståelse? Då kan detta vara ett jobb för dig! Vi söker nu strukturerade och initiativrika lagermedarbetare med erfarenhet av truckkörning och affärssystem (gärna Jeeves). Tjänsten innebär orderplock av råvaror till produktionen samt hantering av lagersaldon och batchnummer. Du kommer att arbeta i ett team där noggrannhet och samarbetsförmåga är avgörande för ett effektivt flöde. Arbetsuppgifter: Orderplock av råvaror och färdiga produkter Truckkörning med skjutstativtruck och ledstaplare Handscanning och uppdatering av batchnummer i Jeeves Kontroll och justering av lagersaldon Lastning och lossning av leveranser Omfattning: Heltid Arbetstider: Dagtid, måndag-fredag. Kan eventuellt inkludera kvällsarbete ca 1 vecka per månad. Vi söker dig som: Har truckkort (A1-A3, B1-B3) Har tidigare truckkörvana Har erfarenhet av lagerarbete och arbete i affärssystem Trivs med ett fysiskt arbete och kan genomföra tunga lyft Meriterande: Erfarenhet av batchhantering och kvalitetskontroll Tidigare arbete inom livsmedels-eller läkemedelsindustrin Erfarenhet av förbättringsarbete i lagermiljö Vi söker dig som: Du är en noggrann och initiativrik lagermedarbetare med truckvana och förståelse för affärssystem. Du har truckkort för skjutstativ och ledstaplare och trivs i en dynamisk lagermiljö där du hanterar orderplock, batchnummer och lagersaldon. Du förstår hur processer hänger ihop och kan snabbt identifiera och rätta till eventuella fel. Du arbetar självständigt men tvekar inte att ställa frågor vid behov. Med en god fysik och vana vid tunga lyft är du metodisk och effektiv i ditt arbete. I teamet bidrar du med ett positivt driv och en hjälpsam inställning – du ser vad som behöver göras och kliver in där det behövs. Eftersom kunden arbetar inom livsmedels- och läkemedelsindustrin och hanterar allergener såsom nötter, krävs det att du är rök- och snusfri samt inte har överkänslighet mot dessa ämnen. Vi erbjuder: Långsiktigt arbete En trygg arbetsmiljö i ett nybyggt och modernt lager Möjlighet att utvecklas inom en framtidsinriktad och expansiv bransch Ansökan: Varmt välkommen med din ansökan via ansökningslänk nedan! Ansökningarna behandlas löpande och konfidentiellt. Observera att vi ej har möjlighet att behandla ansökningar som inkommer via mail eller andra kanaler. Vid frågor om tjänsten når du oss under vardagar, kl. 08-17 på 042-21 02 99. Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se.
Om PMC Hydraulics PMC Hydraulics är en ledande leverantör till industrin med verksamhet runt om i Europa och Asien. Nu etablerar de en ny verksamhet, Distribution Center, i Ystad och söker en erfaren och engagerad Distribution Center Manager som vill vara med och bygga upp strukturer, rutiner och ett nytt team från grunden. Om rollen Som Distribution Center Manager får du ett övergripande ansvar för den dagliga driften, ledarskapet och det långsiktiga förbättringsarbetet. Du kommer in i ett viktigt skede då lagret precis flyttar till Ystad, och har möjlighet att vara med från start och påverka både processer och kultur. Du leder ett team på cirka 6 personer och arbetar nära inköp, sälj, teknik och kvalitet. Arbetet kräver ett coachande ledarskap, hög systemförståelse och förmåga att snabbt agera på utmaningar som uppstår i ett dynamiskt flöde. Tjänsten rapporterar till Chief Supply Chain Director i PMC Hydraulics Group. Dina arbetsuppgifter Säkerställa daglig drift: mottagning, orderplock, kittning, pack och utleveranser Förbättra processer för effektivitet och kundnöjdhet Super user i ERP-systemet (Microsoft D365) Optimera distributionssetup och transportkostnader Utveckla teamet genom coachande ledarskap Arbeta med kvalitet och arbetsmiljöfrågor Om dig Vi söker dig som har en god förståelse för logistikflöden och ett genuint teknikintresse. Du är analytisk, strukturerad och trygg i din ledarroll, med fokus på kundservice. Du gillar att ta ägarskap, har ett operativt driv och trivs med att jobba i ett mindre team där du får stort inflytande. Krav för tjänsten Minst 5 års erfarenhet i ledande roll inom logistik/lager/3PL och utbildning inom lager/logistik Dokumenterad erfarenhet av processoptimering och förbättringsarbete Mycket god systemvana (D365 eller liknande ERP-system) Erfarenhet av transportoptimering och kostnadskontroll Svenska och engelska i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av kvalitet/arbetsmiljöansvar Praktisk information Placering: Ystad Start: Enligt överenskommelse (gärna före sommaren) Arbetstider: Vardagar, dagtid Lön: Efter överenskommelse Resor: 5–10 dagar/år Direktrekrytering: Under den här rekryteringsprocessen samarbetar PMC Hydraulics med DFDS Professionals. Tjänsten är en direktrekrytering till PMC Hydraulics. Urval sker löpande och tjänsten kan kommas att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Tjänsten är en heltidsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] Rekryteringsarbetet sker löpande. Det går ej att ansöka via mail. Sökord PMC Hydraulics | Distribution | Lagerchef | Logistik | ERP | D365 | Ystad | Supply Chain | Ledarskap
Bygghemma är Sveriges största onlinebaserade aktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har huvudkontor i Malmö. Vi på Bygghemma söker nu en Senior Utvecklare som vill vara med och utveckla en av Nordens största e-handel. Hos oss får du jobba med moderna molnbaserade lösningar på hög nivå för att ständigt utveckla och förbättra köpupplevelsen för våra kunder. Dina framtida arbetsuppgifter Du kommer jobba i vårt team med duktiga utvecklare som bygger tjänsterna och integrationerna bakom Nordens bästa e-handelssajt. Som en av Nordens största e-handlare har vi en modern och egenutvecklad lösning för att kunna optimera för våra kunders behov. Dina och avdelningens uppgifter är att utveckla plattformen för att möjliggöra funktion och automation som förbättrar köpupplevelse och effektiviserar våra flöden. En plattform som kan hantera många sajter med en prestanda som är i framkant. Våra lösningar bygger på .NET. Om dig Vi söker främst en mer senior profil, därför ska du ska ha några års erfarenhet av utveckling och har jobbat med ett antal olika lösningar. Vi vill hålla en hög nivå på avdelningen så vi söker dig som är en vass utvecklare och har aptit på att bygga riktigt bra lösningar. Vi förväntar oss att du brinner för programmering och du har sannolikt något intressant hobbyprojekt du gärna berättar mer om. Vi jobbar i .NET och databasmässigt så är det främst MongoDB och SQL. Du ska känna dig komfortabel med dessa och är expert på någon eller några av dem. Vi håller på att migrera till molnet, så K8S är något du är bekväm med. Har du jobbat mot GCP tidigare så är det meriterande. Det är inte första gången du stöter på Jira, och du trivs i en agil miljö. Har du jobbat med handel eller till och med e-handel är detta såklart meriterande. Vi värdesätter bra stämning och har ett bra team, därför söker vi dig som är social och trivs både i teamet och i kontakt med beställare från vår organisation. Vi erbjuder Vi erbjuder ett varierande och spännande arbete hos en av Nordens ledande e-handelsaktörer. Du är med och utvecklar en site som redan håller mycket hög klass och som vi i teamet är riktigt stolta över. Om du gillar att vara med och ta ansvar och utveckla både lösningen och affären så erbjuder vi en stimulerande miljö. Vi säljer komplexa produkter som vi hjälper våra kunder att sätta ihop till komplexa ordrar. Att samordna dessa ordrar mellan flera hundra leverantörer och dynamiskt hantera avvikelser ställer stora krav på vår plattform, utmaningar som du får vara med att lösa. Det finns ett väldigt stort utrymme för idéer och goda möjligheter att vara med och påverka arbetet kring förbättringar av lösningar och vår affär. På Bygghemma ger vi dig även möjligheten att ta del av olika företagsaktiviteter och sociala evenemang såsom exempelvis teambuilding-aktiviteter och afterwork. Välkommen till vår gemenskap, där våra värderingar är: Ansvar, Enkelhet, Utmanar och Tillsammans. Placering Vårt huvudkontor i centrala Malmö. Låter detta som din typ av utmaning? Vi ser fram emot din ansökan! Skicka in den redan idag, då urval och intervjuer sker löpande. Om bolaget Bygghemma är en del av BHG, en av de största onlineaktörerna inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på drygt 13 Mdkr 2022. Inom BHG ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: www.bygghemma.se, www.polarpumpen.se, www.trademax.se, www.nordicnest.se och www.svenssons.se - och över 70 showrooms. Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG. BHG:s e-handelsverksamheter - www.wearebhg.com - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service och tjänster.
We’re looking for a MarTech Specialist for our Group Marketing Team! Are you passionate about marketing technology and digital tools? Do you enjoy working at the intersection of marketing, data, and technology? If so, this might be the perfect opportunity for you! Our Group Marketing team brings together a variety of expertise, ranging from marketing automation and website management to content creation and communications. With now 8 professionals based in multiple locations, the team works collaboratively to drive global marketing efforts and support regional teams. You will be positioned in our Swedish HQ in Malmö but since this is a global role you will work closely with all of our regions in Sweden, Finland, Denmark, Netherlands and Poland. In this role, your main responsibilities will be: Website management (Optimizely/Episerver CMS) – Acting as the website owner, managing development priorities and backlog, and coordinating with our web agency. You will support regional marketers in using the CMS, resolve technical issues, onboard new users, and manage user accounts and rights. Additionally, you’ll oversee basic SEO tasks, manage redirects, and assist with campaign landing pages and translations. Technical Product Owner for Marketing Automation Tools (Dynamics 365 Customer Insights) – Taking ownership of the technical aspects of Dynamics 365 Customer Insights, providing expert guidance to internal teams, and ensuring the effective implementation and optimization of marketing automation activities. You will prioritize and manage the backlog, provide technical documentation, support regional marketers, and implement marketing solutions such as forms, emails, and customer journeys. Ownership of Google Tag Manager and Google Analytics (GA4) – Managing the GA4 and GTM environments, collaborating with regional agencies to ensure proper setup, guidelines, and usage. You will oversee tag creation, monitor the environment, stay up to date with new functionalities, and manage user accounts and rights. This role requires both technical understanding and strong coordination skills – you will be supporting marketing teams across different countries, solving technical issues, and facilitating collaboration between Fellowmind, agencies, and technology partners. Who were looking for: Hands-on experience with CMS (Optimizely/Episerver preferred) and marketing automation tools (D365 Customer Insights or similar) Strong analytical skills and an understanding of how marketing data is used Experience working in an international team – you are comfortable coordinating with multiple stakeholders across different regions Excellent English language skills (spoken and written) A responsible professional with a hands-on attitude and strong project management skills, capable of managing schedules and multiple projects Coordination and problem-solving skills – ability to support teams, facilitate collaboration, and ensure smooth daily operations Experience with web analytics and SEO is a plus It comes naturally to you to bring your own ideas and thoughts to the table and be open to new suggestions. In a growing company, our workdays are variable, and change is always present — hopefully, you see change as an opportunity? The Practical Details Start date: Preferably as soon as possible, but of course we understand that you may have a notice period that we need to take into account. Scope: Full-time, during regular office hours – though we're very flexible here and aim to find a setup that works for everyone. Location: At our centrally located office in Malmö – and yes, we have a rooftop terrace and a game room with pool, PlayStation, and board games, just like any self-respecting IT company should. Interested? If this sounds like a role for you, tell us more about yourself! To apply, please fill in your CV and application in English no later than the 20th of april.
Om Processbemanning Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne. Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot ledigauppdrag. Läs mer om oss på www.processbemanning.se Är du noggrann, driven flexotryckare med passion för tryckteknik? Ettiketto i Arlöv söker nu flexotryckare som kommer att spela en nyckelroll i produktionen. Om tjänsten: Personliga egenskaper vi söker är flexibel och noggrann person som gillar att arbeta i ett högt tempo utan att tappa fokus på kvalitet. I denna roll kommer du att arbeta i 2-skift tillsammans med ett sammansvetsat team som brinner för tryckteknik. Du kommer att ansvara för Ettikettos flexotryckpressar och bidra till att fortsätta leverera högkvalitativa produkter till Ettikettos kunder. Du trivs bäst i en miljö där du kan samarbeta med andra och bidrar aktivt till en god stämning på arbetsplatsen. Vi söker någon som är självgående, men som också trivs i en miljö där samarbete och kommunikation är nyckeln till framgång. För oss är det viktigt att du känner dig som en del av laget, där alla hjälps åt och tar ansvar för helheten. Dessutom värdesätter du att arbeta i en arbetsmiljö där ordning och reda är viktigt, och där du kan vara med och förbättra både processer och arbetsflöden. Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Ställa in och köra flexotryckpressar för att producera högkvalitativa produkter Övervaka tryckprocessen för att säkerställa att slutprodukten uppfyller kvalitetskraven. Utföra färgjusteringar och materialbyten vid behov. Kontrollera och justera tryckinställningar för att optimera produktionen. Genomföra kvalitetskontroller och felsökning vid eventuella tryckfel. Underhålla och rengöra tryckutrustningen för att säkerställa driftstabilitet. Samarbeta med kollegor för att säkerställa en effektiv produktionsprocess. Bidra till förbättringar i tryckprocesser och produktionsrutiner. Följa säkerhetsföreskrifter och arbeta enligt företagets standarder och rutiner. Tjänsten är på heltid och varaktigheten är löpande. Du kommer att arbeta 2-skift på löpande schema (förmiddag och kväll). Krav för tjänsten: Erfarenhet av att arbeta med flexotryck. Förmåga att arbeta effektivt och noggrant, även i högt tempo. God samarbetsförmåga och en positiv inställning. Initiativrik och självgående med en vilja att utveckla både dig själv och verksamheten. Meriterande för tjänsten: Tidigare erfarenhet från en liknande produktionsmiljö. Utbildning inom processteknik, grafisk utbildning eller motsvarande. Erfarenhet av att arbeta med förbättringsarbete inom produktion. För resor till och från arbetsplatsen krävs körkort och tillgång till bil. Övrigt Start: Omgående, enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, 6 månader med möjlighet till förlängning. Arbetstid: 2-skift: kl 06:00-14:30, kl 14:15-23:45 Plats: Malmö Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Processbemanning AB med stor möjlighet till vidare anställning direkt hos vår kund. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan via ansökningslänk nedan! Ansökningarna behandlas löpande och konfidentiellt. Observera att vi ej har möjlighet att behandla ansökningar som inkommer via mail eller andra kanaler. Vid frågor om tjänsten når du oss under vardagar, kl. 08-17 på 042-21 02 99. Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se.
Om företaget PMC Hydraulics är en ledande leverantör till industrin med medarbetare runt om i Europa och Asien. Nu etablerar de en ny verksamhet Distribution Center i Ystad och söker därför nya medarbetare till sitt team. Arbetsmiljön kommer att präglas av stark sammanhållning, korta beslutsvägar och ett nära samarbete mellan kollegor. Här finns möjlighet att vara med från start och påverka hur arbetet formas i en ny verksamhet. Om tjänsten Tjänsten som lagermedarbetare inom Distribution Center är bred och innefattar en rad olika lageruppgifter så som in- och utleveranser, plock, kittning och pack samt truckkörning. Utöver det förekommer även en del administrativa arbetsuppgifter i affärssystemet. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd på DFDS Professionals AB och arbetar som konsult hos vår kund. För rätt person finns stora möjlighet att bli anställd direkt av kundföretaget. Arbetet är förlagt under vardagar och arbetstiderna är 07:00-15:30. Om dig I rollen som lagermedarbetare kommer du att arbeta nära tillsammans med dina kollegor i ett mindre team. Därför söker vi dig som trivs med att samarbeta, är ansvarstagande, självgående och noggrann. Du har tidigare erfarenhet av lagerarbete och hanterar administrativa arbetsuppgifter på ett tryggt sätt. Krav för tjänsten Truckkort A+B Svenska språket obehindrat i tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska Tidigare erfarenhet av lagerarbete Tidigare erfarenhet av administativa arbetsuppgifter, samt systemvana Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] Rekryteringsarbetet sker löpande. Det går ej att ansöka via mail. Sökord DFDS | Ystad | Lagerarbete | Logistik | Transport | Industri | Heltid | PMC Hydraulics
SydGrönt Ekonomisk förening är en producentorganisation för c:a 135 svenska odlare. Vi är Sveriges största leverantör av svenskproducerad frukt och grönsaker. I koncernen ingår även Mäster Grön AB som levererar prydnadsväxter. Tillsammans med vårt dotterbolag SydLog AB utvecklar vi, säljer och distribuerar ett modernt sortiment frukt, grönsaker och blommor till hela den svenska dagligvaruhandeln . Därtill ingår även ett klimatstyrt långtidslager för grönsaker. Med SydLog AB:s specialanpassade lager- och logistiklösningar och drygt 50 egna lastbilar som rullar dagligen med anställda chaufförer, ser vi till att produkterna transporteras från våra odlare till kund, alltid med miljön i fokus. SydGrönt Ekonomisk Förening stödjer hela koncernen inom Försäljning, Inköp, Marknad, Produkt, Kvalitet, Ekonomi, Lön, HR och IT. Tillsammans satsar vi på framtiden med hållbar mat - från svenska odlare till dig! Kompetens: C-behörighet Truckkort önskvärt, annars kan företaget ordna detta Svenska och/eller Engelska Utbildning eller dokumenterad erfarenhet som lastbilsmekaniker Praktiskt lagd, händig och inte rädd att rycka in där det behövs Önskvärt med svetskompetens Dagliga arbetsuppgifter: Reparation och underhåll av fordonsparken Fastighetsskötsel vid behov av företagets lokaler Underhåll av tvätthallen Reparation av truckar Daglig kommunikation med arbetsledare och chaufförer Köra, och hämta lastbilar på besiktning Arbetstider: 09.00-18.00 på treveckors schema med arbete var tredje lördag och ledig var tredje fredag. Beredskap/jour förekommer Generella förväntningar för samtlig personal inom SydGrönt koncernen: Bidra till vår positiva marknadsföring där varje anställd är varumärkets ansikte utåt och ska fungera som en föredömlig representant för bolaget Har respekt för våra råvaror Aktivt arbeta med vår gemensamma arbetsmiljö där vi alla har ett ansvar Främjar teamkänslan och verka för allas trivsel Utför arbetet med stolthet och strävar efter att alltid göra sitt bästa Tystnadsplikt råder gällande våra rutiner och arbetssätt, av konkurrensskäl och säkerhetsskäl Främja likabehandling och motverka alla former av diskriminering, detta genom att aktivt välkomna och inkludera alla kollegor i gemenskapen SydGrönt har en kompromisslös syn att arbetsmiljön ska hållas fritt från alla typer missbruk. Alkohol och Drogtester förekommer vid nyanställning. ___________________________________________________________________________________________ SydGrönts värdeord Vi ägs av våra odlare och är en jordnära och handlingskraftig verksamhet som brinner för hållbar mat och klimat. Våra anställda är nyckelspelarna i vår framgång och tillsammans sätter vi stor stolthet i att förse marknaden med våra svenskproducerade frukt och grönsaker. En rekryteringsprocess medför ett val inte bara för oss som arbetsgivare, utan även för dig som sökande, vår ambition är att våra rekryteringar ska vara transparenta och långsiktiga. Därför är det viktigt för oss att våra kandidater lär känna oss för att kunna ta rätt beslut för framtiden. Ett led i detta är att presentera våra värdeord, dessa präglar vårt sätt att arbeta i både stort och smått. Affärsinriktad Effektiv Innovativ Hållbar Om detta tilltalar dig, tror vi att du kommer trivas och utvecklas hos oss! Läs gärna mer om oss på www.sydgront.se Tillträde: Omgående Anställningsform: Tillsvidare, 6 mån provanställning Placering: SydGrönt i Helsingborg Sista ansökningsdag: 20250531 Lön: enligt avtal. Frågor hänvisas till: Jimmy Dunborg Transportchef 0768855205, Niklas Frick Verkstadsansvarig 0730832511 Urval kommer att ske löpande, vilket innebär att anställning kan ske innan annonsens slutdatum. Vi ser fram emot din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring, med anledning av detta undanber vi kontakt från annonssäljare eller säljare av rekryteringstjänster.
Om Processbemanning Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne. Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot ledigauppdrag. Läs mer om oss på www.processbemanning.se Vill du jobba som maskinoperatör med varierande arbetsuppgifter? Har du intresse för det grafiska och intresserad av att arbeta inom produktion? Då kan detta jobb vara perfekt för dig! Om tjänsten: Just nu söker vi dig som är intresserad av att arbeta som maskinoperatör (efterbearbetningsmaskiner) och digitaltryckare hos en av våra kunder. Tjänsten är på heltid och varaktigheten är långsiktig. Som sökande har du tidigare erfarenhet av att arbeta inom produktion som maskinoperatör. Du är en del i produktionen och du ställer in maskiner, övervakar, tar fram material, avhjälper färre problem och korrigerar mindre fel. Arbetstiden är förlagd till 2-skift (dag och kväll) på vardagarna. Vem är du? Personliga egenskaper vi söker är att du är positiv och glad, framåt, självgående och initiativtagande. Du har inga problem att arbeta självständigt med ett eget driv eller att samarbeta tillsammans med andra på arbetsplatsen. Ledorden ansvarstagande, effektiv och flexibel stämmer väl in på dig. Arbetet utförs i ett tryckeri och därför är det extra viktigt att du har bra färgseende och att du är mycket fingerfärdig. Krav för tjänsten är: - Tekniskt intresserad - Svenska i tal och skrift - Tillgänglig för skiftarbete (dag och kväll) Meriterande för tjänsten: - Körkort och tillgång till egen bil för att lätt kunna ta dig till din arbetsplats - Dokumentationsvana - Produktionsvana - Tidigare erfarenhet av stansmaskiner Övrigt Start: Omgående, enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, 6 månader med möjlighet till förlängning. Arbetstid: 2-skift: kl 06:00-14:30, kl 14:15-23:45 Plats: Malmö Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Processbemanning AB med stor möjlighet till vidare anställning direkt hos vår kund. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan via ansökningslänk nedan! Ansökningarna behandlas löpande och konfidentiellt. Observera att vi ej har möjlighet att behandla ansökningar som inkommer via mail eller andra kanaler. Vid frågor om tjänsten når du oss under vardagar, kl. 08-17 på 042-21 02 99. Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se.
Välj ett jobb för att visa detaljer