MR Dubbeleken är en militärrestaurang på P7 garnison som ligger på Revingehed utanför Södra Sandby. Vi serverar frukost, lunch, middag och kvällsmål 365 dagar om året med varierande antal gäster mellan 50-1500/dag. Vi lagar 7 rätter om dagen där inriktningen är husmanskost. Vi är i dagsläget ett härligt gäng på 13 personer och söker nu en kökschef att förstärka upp vårt team med. Då vi arbetar inom ett skyddsobjekt så är svensk medborgare en förutsättning samt körkort och bil då kollektivtrafiken är något begränsad. Kort om tjänsten Vi söker en glad personlighet med ett stänk entreprenörskap och som har stor passion för mat och smaker, gillar högt tempo, ordning och reda och som tillsammans med resten av teamet vill driva verksamheten framåt. I dialog med våra gäster vill vi att du kan engagera och vara kreativ i frågor som matsvinn och växtbaserade alternativ. Till din hjälp har du en egen grupp av garanterat trevliga kockar & restaurangbiträden En vanlig dag kan du exempelvis pyssla med: Planering av menyer och bokningar Inköp av livsmedel Inventering Ansvara för egenkontrollprogram avseende livsmedelshygien Introduktion av personal i köket Gästkontakt Tillsammans med enhetschef ansvarar du för att vi följer bolagets rutiner, policys samt lagkrav. Vad säger kollegorna om Nordrest ”Hos oss arbetar alla tillsammans i ett team mot ett gemensamt mål: att leverera bra mat med riktigt bra service. Samtidigt har vi alltid roligt och skrattar mycket! ” Fler saker som gör livet extra trevligt på Nordrest Kollektivavtal med tjänstepension och avtalsförsäkringar samt friskvårdsbidrag. Möjlighet att delta i motionslopp. Stor kick-off för alla varje år. Möjlighet till kompetensutveckling. Korta beslutsvägar och stora möjligheter till egna initiativ. Vem är då denna multibegåvade individ vi letar efter? Vi tror att du är en matkreatör med fem till tio års erfarenhet av att leda och utveckla medarbetare i restaurangkök. Som person är du driven med ett starkt kundfokus och positiv attityd och har en närmast magisk förmåga att se möjligheter och hitta olika typer av lösningar. Låter det som du? Bra! Uppfyller även följande punkter måste vi verkligen ta en kaffe: Minst tre års arbetslivserfarenhet som köksmästare. Tidigare erfarenhet av arbetsledande funktion Tidigare erfarenhet av menyplanering och administrativa uppgifter Kunskap i Office-paketet Goda kunskaper i svenska och engelska Ett gediget intresse och gärna kunskap och av hållbarhetsarbete då restaurangen är både miljö- och kvalitetscertifieras enligt ISO 9001 samt ISO 14001 Om Nordrest Nordrest är Sveriges uppstickare inom restaurangbranschen, ett renodlat restaurangföretag som arbetar med restauranger, cateringuppdrag, på skolor och inom omsorgen. Känner du dig redan som en i gänget? Vi ser fram mot din ansökan! Anställningsform: Tillsvidare, med 6 månaders provanställning Omfattning: Heltid Arbetstider: Dagtid måndag-fredag, men kvällar och helger kan förekomma vid beställningar, catering och andra evenemang. Ansökan: Skicka din ansökan så snart som möjligt men senast 20250331. Ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare. Lön: Enligt överenskommelse Kollektivavtal: Unionen
Vi på OC White Tandvård söker nu en erfaren tandsköterska till vår klinik i Helsingborg. Är du en serviceinriktad och engagerad person som gillar att arbeta med patienter i olika åldrar? Vi välkomnar dig att bli en del av vårt dedikerade team där vi ständigt strävar efter att ge tandvård av högsta kvalitet. Kanske är du den vi söker? Om företaget OC White Tandvård är en privatklinik i hjärtat av Helsingborg, känd för att erbjuda högkvalitativ och patientfokuserad tandvård. Vi strävar efter att skapa långsiktiga relationer med våra patienter och arbetar ständigt för att förbättra deras tandhälsa och allmänna välbefinnande. Oral Care är en av Sveriges största privata vårdgivare inom tandvård med över 30 års branscherfarenhet. Idag är vi över 600 anställda och erbjuder allmäntandvård för patienter i alla åldrar på våra allmänkliniker samt mobil tandvård för patienter i hemmet. Oral Care har idag kliniker i Mjölby, Särö, Kristianstad, Malmö, Lund, Helsingborg, Göteborg, Sundsvall, Härnösand, Umeå, Bjärta, Köping, Västerås, sju kliniker i Stockholmstrakten samt Norge och Nederländerna. Planen är att expandera ytterligare. För den mobila verksamheten finns våra kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Linköping. Arbetsuppgifter och AnsvarSom tandsköterska hos oss kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att inkludera: Assistera tandläkare Utföra sterilarbete och säkerställa hygienstandarder. Initiativtagande till patientkontakt för att ge bästa möjliga service. Administrativa uppgifter såsom hantering av patientregister och bokningar. Bidra till klinikens övergripande drift och utveckling. Vi söker dig som Har utbildning som tandsköterska och gärna erfarenhet inom yrket. Har starka kommunikativa färdigheter och ett genuint patientfokus. Är flexibel och kan anpassa sig till olika situationer. Har förmåga att arbeta självständigt såväl som i team. Tidigare erfarenhet av journalsystem är meriterande. Vad vi erbjuder En trivsam arbetsmiljö med högt till tak och god sammanhållning. Konkurrenskraftig lön och andra förmåner. Möjlighet till personlig utveckling och utbildning. En inkluderande och stödjande arbetskultur. Friskvårdsbidrag anställningsgrad 100% eller enligt överenskommelse anställningsdag enligt överenskommelse Är du den vi söker? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vi behandlar ansökningarna löpande. Vänligen skicka in ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du tror att du skulle passa som tandsköterska hos oss på OC White Tandvård i Helsingborg. Vi ser fram emot att lära känna dig!
Härmed utlyses en tjänst på deltid/timmar/vid behov året runt på Mölle Krukmakeri som pizzaiolo / pizzabagare. Under perioden juni juli augusti september finns möjlighet till heltid. Övriga året: enstaka dagar/ timmar För dig som önskar en deltid där du extrajobbar lite då o då årets alla månader är detta en perfekt chans. VI är i nuläget 4st deltidspizzabagare som stöttar ordinarie fastanställda vid behov. Tex hoppar du in fredag eftermiddag/kväll, kör 8h på lördagen, är kanske ledig 6-7 dagar och så kör du ett pass igen. Kanske har du ett annat jobb och behöver lite extra timmar här hos oss? Då är du hjärtligt välkommen! Du arbetar vid ugnen förstås men även vid preppen. Du får även utbildning så att du kan hjälpa till vid a la carten vid behov. Runt dig har du ett surrande vänligt gäng av riktigt glada goa kollegor från världens alla hörn. Tempo då? Håller vi sådant där högt stressigt tempo i köket nån gång? Jo ibland arbetar vi i 200km/h och svetten lackar! Men du är i goda vänners lag så oroa dig inte vi hjälps åt och klarar det alltid. Vår verksamhet följer årstiderna och är väl egentligen en säsongsverksamhet i den mening att vi har olika säsonger, och där sommaren sticker ut med kanske 1200 sittande gäster/dag i juli och ett 30-tal / dag i januari. Stora variationer alltså vilket i sin tur ställer krav på en extrem flexibilitet och skicklighet avseende oss i personalen omkring hur vi hanterar dessa stora skillnader utan att tumma på kvalitet eller svinn. Vi har öppet 365 dagar / år, oftast 08-21(22)(23). På sommaren är vi mer än 25 personer/ dag medan vintern är mer blygsam med 3-10 personer i personalen. Verksamheten har flera delar som tillsammans sedan 1997 bildar Mölle Krukmakeri, ett udda ställe på mathimmelen där det allra viktigaste benet är att ge våra gäster en upplevelse dom inte visste att dom ville ha så att säga. Mat från alla hörn i världen, service i världsklass, musik du aldrig har hört tidigare. Buller o bång, flams o trams och massor med framåtanda, nyfikenhet och upptäckarglädje bland alla oss som jobbar ihop där ute i Mölle. Hos oss är det aldrig vi och dom. Hos oss är det bara vi. Dom övriga benen vi balanserar på är vår keramikproduktion, frukostrestaurangen, lunchrestaurangen, cafe/bageriet, kvällsrestaurangen, pensionatet med 4 lägenheter och ett antal rum, klädbutiken, catering och festverksamheten samt vår nybyggda kyrkoliknande eventlokal som vi håller bröllop, utställningar och liknande i. Och så vårt eget bageri ej att förglömma, vi älskar att baka! Jobbet är inte som något annat, det är mycket roligare, mycket friare och mycket mer stabilt än branchen i övrigt. Vi har brassat käk på elspis, vedspis och oljefat sedan 1997. Vi ger oss aldrig och vi tågar glatt ut i strid hand i hand alla dagar, även middagar:) Det finns möjlighet att hyra boende i vårt personalhus om du är långväga gäst. lön enl HRF och FORA. Är du svenne? kul för dig. är du från någon annan del av planeten? precis lika kul! Alla kan söka, ja även om vi inte fattar ett ord av vad du säger så kan det funka. Du behöver bara vara en skicklig, ödmjuk och supervänlig pizzaiolo! Skicka en kort berättelse om dig själv och rada upp utbildningar men framförallt så många av dina tidigare arbetsplatser som möjligt. Glöm inte ditt telefonnummer:) Har du vägarna förbi så kom inom o skaka tass. mvh Lotta och alla vi andra på planeten krukan.
Kock och/eller pizzaiolo/pizzabagare de luxe vikariat mars- siste september. Med tillträde from medio mars 2025 finns nu ett vikariat för en superflexibel och kreativ kock med möjlighet till tillsvidareanställning för den rätte. Tjänsten är heltid eller deltid och inkluderar ett rullande schema med kvällsarbete och helgarbete om vartannat. Vår verksamhet följer årstiderna och är väl egentligen en säsongsverksamhet i den mening att vi har olika säsonger, och där sommaren sticker ut med kanske 1200 sittande gäster/dag i juli och ett 30-tal / dag i januari. Stora variationer alltså vilket i sin tur ställer krav på en extrem flexibilitet och skicklighet avseende oss i personalen omkring hur vi hanterar dessa stora skillnader utan att tumma på kvalitet eller svinn. Vi har öppet 365 dagar / år, oftast 08-21(22)(23). På sommaren är vi mer än 25 personer/ dag medan vintern är mer blygsam med 3-10 personer i personalen. Verksamheten har flera delar som tillsammans sedan 1997 bildar Mölle Krukmakeri, ett udda ställe på mathimmelen där det allra viktigaste benet är att ge våra gäster en upplevelse dom inte visste att dom ville ha så att säga. Mat från alla hörn i världen, service i världsklass, musik du aldrig har hört tidigare. Buller o bång, flams o trams och massor med framåtanda, nyfikenhet och upptäckarglädje bland alla oss som jobbar ihop där ute i Mölle. Hos oss är det aldrig vi och dom. Hos oss är det bara vi. Dom övriga benen vi balanserar på är vår keramikproduktion, frukostrestaurangen, lunchrestaurangen, cafe/bageriet, kvällsrestaurangen, pensionatet med 4 lägenheter och ett antal rum, klädbutiken, catering och festverksamheten samt vår nybyggda kyrkoliknande eventlokal som vi håller bröllop, utställningar och liknande i. Och så vårt eget bageri ej att förglömma, vi älskar att baka! (är du kanske bagare och kock? då får du 4 extra stjärnor direkt!) Som kock förväntas du ta fullt ansvar för att det alltid finns allt vi har på menyn, att kvaliteten är i topp och hygienen likaså. Du bryr dig så mycket om dina rätter att du aldrig skickar ut något som inte är perfekt. Du lämnar ofta köket och pratar med gästerna. Kollar läget, snackar lite skit och så är du bums inne i köket igen och trollar. Du bygger broar mellan servisen och köket och du intresserar dig för precis, exakt kökskonst och om du och dina kollegor vill kan ni ta ut svängarna och göra nästan vad som helst, men inte förrän allt i ordinarie meny sitter perfekt. Rutiner och ordning är ditt ledord och du använder aldrig hårda ord i köket. Du är klar över att det är roligare att ha roligt än att ha tråkigt så det är nära till skratt o leende. En vänlig ton mellan superprofessionella människor som kämpar sida vid sida för att lyfta vanligt utmattat folk ur den gråa tristessen. Vi har en ganska platt ledning där ingen har något behov av att sätta sig över någon annan utan alla arbetar tillsammans och har kul, väldigt kul på jobbet, vilket passar dig perfekt. Mycket inför vår och sommarsäsongen är redan planerat och vi gör inga menyskiften under juli /augusti men annars har du stora möjligheter att mattrolla vareviga dag! Och så dänger vi massor, ja tiotusentals napoletanska pizzor. För pizza napoletana är sedan många år ett stående inslag hos oss och kombineras med en a la carte meny. Vi var väldigt tidiga med just napoletana och om du jobbar med oss kommer du inte undan utan även du måste lära dig den svåra konsten att dänga napolidegar. Jobbet är inte som något annat, det är mycket roligare, mycket friare och mycket mer stabilt än branchen i övrigt. Vi har brassat käk på elspis, vedspis och oljefat sedan 1997. Vi ger oss aldrig och vi tågar glatt ut i strid hand i hand alla dagar, även middagar:) För dig som bor i trakten, är bubblande kreativ och känner att du vill ha ett långsiktigt utvecklande riktigt kockjobb där allt är tillåtet och inget är omöjligt, men där anställningen är lika stabil som på kommunen, så har du hittat rätt. Ett vikariat med möjlighet till evig förlängning för den rätte. Det finns möjlighet att hyra boende i vårt personalhus om du är långväga gäst. Lön efter meriter. Är du i början av din karriär gäller lön enl HRF och FORA. Är du svenne? kul för dig. är du från någon annan del av planeten? precis lika kul! Alla kan söka, ja även om vi inte fattar ett ord av vad du säger så kan det funka. Du behöver bara vara en skicklig, ödmjuk och supervänlig kock! Skicka en kort berättelse om dig själv och rada upp utbildningar men framförallt så många av dina tidigare arbetsplatser som möjligt. Glöm inte ditt telefonnummer:) Har du vägarna förbi så kom inom o skaka tass. mvh Lotta och alla vi andra på planeten krukan. p.s det finns även jobb för pizzaiolos, hovmästare, servitörer och servitriser d.s
Vid E6 på toppen av Hallandsåsen, mittemellan Göteborg och Malmö ligger Rasta Hallandsåsen. Härifrån har du nära till tennis metropolen Båstad på den underbara Bjärehalvön. På anläggningen finns restaurang med uteservering, OKQ8-butik och 19 hotellrum. Restaurangen är rymlig och barnvänlig. Trivs du när det är full fart och vill vara med och ansvara för en restaurang, hotell med fantastiska gäster, allt från lokala stamgäster till gäster längs vägen och många bussresenärer. Vi söker nu dig som älskar service och har goda ledaregenskaper och är driven i det du gör och vill arbeta i ett företag i utveckling. Arbetsuppgifterna innefattar administrativt, ekonomiskt, personalansvar samt att du är delaktig i den dagliga driften i restaurangen. Som biträdande restaurangchef driver du verksamheten tillsammans med platschefen. Du värdesätter renlighet och rutiner i arbetet samt har öga för detaljer som gör att vi kan överträffa gästens förväntningar. Kvällsarbete förekommer och du kommer arbeta varannan helg. Du kommer vara med och leda och fördela arbetsuppgifterna i restaurang och hotell. Tjänsten innebär nära kontakt med personal och gäster vilket kräver goda kunskaper i det svenska språket. Kan leda till en heltidstjänst. Låter detta intressant, tveka inte. Sök tjänsten!! Vi anställer löpande.
Cabeni är ett företag som jobbar med försäljning inom telekombranschen. Vi är officiell partner till operatören 3. Vi söker nu efter dem sista pusselbitarna till vårt fantastiska team i Malmö. Söker du ditt första säljjobb eller vill du utvecklas till en bättre säljare så är vi troligtvis rätt för dig. Vi kommer från en bakgrund av att ha drivit en av Sveriges absolut starkaste återförsäljare av mobilabonnemang under flera år. Vi har byggt upp åtskilliga prisvinnande team på olika orter under åren och nu är vi alltså i Malmö för att stanna. E du redo för utmaningen? Vi ser gärna att du är följande: Positiv Lösningsfokuserad Tävlingsinriktad Driven Krav: Svenska flytande i tal och skrift. Vi erbjuder följande: Heltidstjänst Måndag - Fredag 08.45 - 17.30 Gedigen säljutbildning Daglig coachning Bland Marknadens starkaste provisioner Garantilön Tävlingar
Korta fakta om jobbet Omfattning: Heltid Varaktighet: Tills vidare Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning Om jobbet Är det dags för första jobbet inom försäljning eller du kanske är en erfaren räv? I vilket fall som helst har du nog hittat rätt nu! Vi på Cabeni hjälper våra uppdragsgivare att utmana telekommarknaden med fokus på kvalitet och långsiktighet. Vi har med fokus på varje individ en alldeles unik approach till försäljning där vi tror att varje enskild medarbetare kan nå sin potential mer rätt verktyg. Just nu söker vi på Cabeni AB nya och drivna säljare till vårt nystartade team i Malmö! Kontoret ligger precis vid Midhem, så även om du tar tåget från annan ort är det enkelt och komma till kontoret! Störst är inte bäst. Våra kollegor i branschen satsar idag på stora lokaler med opersonliga platser, vi vill annorlunda. Vi bryter mönster, vi satsar på den individuella medarbetaren och därför har vi endast 10 unika säljplatser så vi kan tillsammans behålla ett hållbart arbetssätt inom callcenter branschen och skapar en fantastisk lagkänsla. Team effektiviteten ökas och ger otroligt stöd för varje enskild medarbetare. Som account manager hos oss arbetar man tillsammans med erfarna medarbetare och coacher som alltid har fokus på att du och ditt team ska utvecklas och nå nya mål. Har du vad som krävs? - Energisk - Drivande - Mål fokuserad - Flytande i svenska både i tal och skrift Har du erfarenhet inom branschen är meriterande, men inget krav då alla kan lyckas med rätt inställning! God kommunikationsförmåga är viktigt då du använder det för att bygga upp relationer med kunderna, eftersom detta skapar grunden till en långvarig relation mellan kunden och dig. Passar ovanstående in på dig, ska du verkligen söka detta jobb! Vad erbjuder vi? Marknadsmässig lön Marknadens bästa provisioner Samarbete med marknadsledande varumärken Attraktiv arbetsmiljö Säljtävlingar Utbildning och daglig coachning Arbeta tillsammans med motiverande och drivna kollegor Trygghet i form av tillsvidareanställning Vi erbjuder dig en livfylld arbetsplats med massor av utvecklingsmöjligheter. Utbildning och daglig coachning är också något du kan räkna med. Vi bryr oss mycket om vår företagskultur och jobbar ständigt för förbättring. Hos oss får du bästa möjliga förutsättningar för att lyckas inom försäljning. Detta, då vi fokuserar på våra unika 10 platser per kontor. Dessa unika platser ger större utrymme för varje enskild individ att utvecklas och förbättras. Hos Cabeni är man inte bara en i mängden, hos oss är varje medarbetare betydelsefull. Dagarna passerar i högt tempo och vår ambition är att kombinera nöje med prestation. Arbetstider: Måndag - Fredag 08.45 - 17.30 Vi erbjuder en hög provision utan lönetak!
Vi söker ny kollega till köket! Hos oss på Pinchos lever och utvecklas våra värderingar och vårt engagemang i varje medarbetare. Därför är det viktigt att hitta fina människor som passar in i just vår kultur och i vår restaurangmiljö för när alla trivs och mår bra så fungerar även jobbet bättre! Till köket på Pinchos välkomnar vi många gäster varje dag och gör allt för att bemöta deras förväntingar. Med många gäster kommer ett högt tempo och det gäller att behålla ett lugn, fokus och att hitta glädjen i mötet med våra gäster vid luckan. Vi arbetar för en blandning av kompetenser och erfarenheter i våra kök, vilket innebär att vi ska kunna erbjuda dig med kockerfarenhet en utvecklande arbetsplats. Men vi vill lika gärna välkomna dig som är helt ny i vår bransch. Då krävs det inte att du är utbildad kock eller har flera års erfarenhet, men det du saknar i kunskap får du ta igen med ett driv av att vilja lära! Vilka är vi? På Pinchos tror vi på att leverera en WOW-upplevelse både till våra kunder men också till våra anställda. Vi uppmuntrar alla anställda att vara sig själva, och att just din unika personlighet tillsammans med alla andras är det som utgör Pinchos personlighet! Pinchos är ett restaurangkoncept baserat på en svensk originalidé från Göteborg 2012. Huvudkontoret är tillika etablerat i Göteborg. Förutom att erbjuda ett brett, varierat utbud av smårätter i lokaler med extravagant dekor utmärker sig Pinchos också genom att vara världens första app-restaurang. Sedan starten har våra gäster tagit både oss, vår app och vår mat till sina hjärtan. 2014 öppnades konceptet upp för franchisetagare och 2017 startades en internationell etablering. I dagsläget har kedjan över 70 restauranger och expanderar stadigt. Just nu söker vi extra inför sommaren vilket involverar både dags och kvällspass! Heltid samt deltid Vi kan erbjuda dig en rolig arbetsplats stora möjligheter att utvecklas i kedjan ett innovativt koncept fantastiska kollegor För att passar bra hos oss tror vi att du har tidigare erfarenheter från arbete i kök är flexibel och innovativ trivs med högt tempo uppskattar gästkontakten som våra öppna kök erbjuder sprider positiv energi omkring dig är bra på att säkerställa kvalitet uppskattar att vår mat tillagas efter recept är snabb, noggrann och effektiv kan och vill bjuda på dig själv Låter det som något för dig? Skynda dig att söka!
Om tjänsten Som administratör hos en ledande aktör inom fordonsbranschen kommer du att spela en central roll i att hantera garantiärenden, fakturering, serviceavtal och andra administrativa uppgifter. Med en hög arbetsbelastning söker de nu en strukturerad och serviceinriktad person som kan effektivisera processerna. Arbetsuppgifter I denna roll kommer en stor del av arbetet att innebära att svara på och återkoppla till återförsäljare (ÅF) och kunder via telefon och e-post. Snabb, tydlig och professionell kommunikation är avgörande för att bygga starka relationer och säkerställa hög kundnöjdhet. Du kommer också att ha ansvar för att hantera och prioritera en backlog och hjälpa till att sortera och organisera arbetsflödet. Administrera och behandla garantianspråk Hantera inkommande fakturor och serviceavtal Besvara frågor från återförsäljare och kunder via telefon och e-post Säkerställa snabb och tydlig återkoppling Ge support kring digitala tjänster, exempelvis Fleetboard Du blir en del av ett team om tre personer som arbetar från Malmö och ansvarar för den svenska marknaden. Erfarenhet Vi söker dig som har erfarenhet från administrativt arbete, gärna från fordonsbranschen eller tunga fordon. Då en stor del av arbetet innebär att kommunicera effektivt och professionellt med återförsäljare och kunder. Därför är det viktigt att du har god kommunikativ förmåga och är strukturerad. Vi ser gärna att du har erfarenhet av något eller flera av följande områden: Garantianspråk. Serviceavtal och fakturafrågor. Digitala tjänster som Fleetboard. Erfaenhet av Cabas är meriterande. God kommunikationsförmåga och hög servicenivå. För att lyckas i rollen är det också viktigt att du har förmågan att arbeta strukturerat och hålla koll på många ärenden samtidigt. Du ska trivas med att arbeta i olika IT-system och hantera varierande administrativa uppgifter. Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska är ett krav. Vi erbjuder Detta är ett konsultuppdrag via Starfinder där du får möjligheten att arbeta i en spännande och dynamisk miljö hos en välrenommerad generalagent. Uppdraget är placerat i Malmö, där teamet sitter, och löper under några månader med chans till förlängning. Du kommer att arbeta i ett engagerat team där din insats kommer att göra stor skillnad för att förbättra företagets processer och kundrelationer. Ansvarig för processen är Malin Dunder, 0767776762. Välkommen med din ansökan
OM KUNDEN DSV är en global leverantör av transport- och logistiktjänster. Koncernen består av tre divisioner: DSV Road (lastbilstransporter), DSV Air & Sea (sjö- och flygtransporter) och DSV Solutions (lagerhållning och tredjepartslogistik), vilka alla är representerade i Sverige. DSV har över 1600 kontor och logistikanläggningar, återfinns i över 80 länder över hela världen och har idag ca 73 000 anställda. Den 13 september 2024 stod det även klart att DSV förvärvat DB Schenker. OM TJÄNSTEN Till DSV Road i Landskrona söker vi nu en driftig, driven och handlingskraftig lagerchef som vill vara med på en spännande tillväxtresa. I ett nyförvärvat lager håller just nu strukturen på att byggas samt nya kunder att bearbetas för att fortsatt fylla hyllorna. I rollen som lagerchef har du ansvaret för utvecklingen av verksamheterna DSV Road och Road+ i Landskrona där det b.la ingår att driva den strategiska och operativa utvecklingen av siten och säkerställa god lönsamhet, arbetsmiljö, säkerhet, effektivitet och kvalitet i takt med att verksamheten växer. Vidare ser vi att du kan skapa förtroendefulla kundrelationer och ansvarar för att följa upp kvalitets-, arbetsmiljö- och miljömål samt vidtar åtgärder för att dessa uppfylls samt följa och uppfylla tydliga mål kring budget och resultat. Du kommer även att bedriva verksamheten kring lagret och rapportera avvikelser enligt företagets ledningssystem samt ansvara för att delegerade arbetsmiljöuppgifter genomförs. Utöver personalansvaret för mellan 6-20 lagermedarbetare ser vi gärna att du inte har några problem med att själv kavla upp ärmarna om det behövs och arbeta operativt med t.ex truckkörning (motviktstruck och skjutstativ). Har du tidigare bakgrund inom försäljning eller kundhantering kan det även till en början bli aktuellt att få vara en del av nykundsbearbetningen och följa med på kundmöten. Du rapporterar till affärsområdeschefen för lager som sitter i Örebro. Lokalerna är ljusa, fräscha och den totala lagerytan är på 55.000 kvm. Tjänsten är inledningsvis en konsultanställning med möjlighet till övertag/direktanställning hos kunden. ANSVARSOMRÅDEN Personal och resultatansvar Arbetsmiljöansvar Operativ effektivisering med ekonomi i fokus Implementering av nya kunder med operativ syn i fokus Implementering av WMS och säkerhetsställa korrekt användning av WMS Utveckla och genomföra operativa processer i lagerverksamhet Säkerhetsställa smidig fakturering och värdering från WMS Säkerhetsställa och genomföra KPI mätningar i den operativa verksamheten DINA KVALIFIKATIONER Vi söker dig med tidigare liknande arbetslivserfarenhet som lagerchef eller lageransvarig eller annan likvärdig erfarenhet. Har du erfarenhet inom projektleding, flödesoptimering eller försäljning inom lager- och logistik är det meriterande. Vidare tror vi att du är en person som har god förmåga att prioritera bland flera parallella uppgifter och inte har några problem med att kavla upp ärmarna när det behövs och vara hands on i arbetet. KOMPETENSKRAV Analytisk förmåga Ekonomi (god förståelse) Operativ förståelse FG-gods Truck Arbetsmiljöutbildning (BAM eller PAM) OM OSS Job&Talent tillhandahåller en digital plattform med målet att förändra arbetsmarknaden och göra den mer effektiv och rättvis. Vi är ett globalt företag som tillhandahåller tio-tusentals medarbetare till kunder som Amazon, Uber, Santander, och H&M från våra kontor i Storbritannien, Frankrike, Spanien, Tyskland, Portugal, Mexiko, Colombia och Sverige. Job&Talent är en av Sveriges största bemanningsföretag inom vår sektor, och vi specialiserar oss inom lager och logistik samt industri och verkstad. ANSÖKAN Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan, bifoga CV och personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer