Nu söker vi på Villa Roos Parken undersköterska för natten. Vi erbjuder utbildning och flera förmåner. Det här får du hos oss: Utbildning som gör ditt arbete enklare, till exempel vårdhygien, bemötande vid demenssjukdom och ergonomi. Förmånsportal med rabatter och erbjudanden. Till exempel kan du köpa biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra pris. En coachande och stöttande chef som jobbar tillsammans med dig i vardagen. Tydliga arbetssätt och rutiner som förenklar ditt jobb. Karriär- och utvecklingsmöjligheter. Till exempel kan du bli gruppchef med personalansvar eller få ett specifikt ämnesansvar som demensansvarig eller hygienombud. Om Villa Roos Park Villa Roos Park är ett modernt, demensvänligt äldreboende i Staffanstorp. Här finns 63 lägenheter, en stor trädgård, odlingslotter samt inglasad vinterträdgård. Verksamheten är specialiserad och anpassad för boende med demens, vilket präglar utformning och inredning. Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Vardagas Demensakademi. Vi tillämpar behovsbaserat önskeschema. Det innebär att du som medarbetare har möjlighet att påverka din egen arbetstid, utifrån behov och önskemål. Vi lägger schema för 5 veckor i taget. Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg.Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14–18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter för att sätta guldkant på tillvaron för våra boende. Du har en gruppchef som större delen av sin tid arbetar nära dig i verksamheten. Att bli gruppchef kan även vara en karriärmöjlighet för dig som undersköterska. Här arbetar vi med djur i vården och har regelbundet besök av terapihundar. Vi jobbar helt tiden för att hitta på nya, spännande aktiviteter för våra boende. Till exempel har vi infört VR-teknik som gör det möjligt att uppleva olika resor, äventyr eller spel via VR-glasögon. Läs mer om Vardagas VR-satsning här: Jorden runt på 40 minuter. Som undersköterska är du oerhört viktig! Din uppgift är att ge livskvalitet. Med hjälp av dig kan våra boende behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Du ser varje person och tolkar vad de behöver. Samtidigt lär du dig mycket om omvårdnad, åldrande och hur man bemöter människor. ”Det handlar framför allt om möten med människor, att kunna anpassa och läsa vad människor behöver. Du får kollegor och lär dig mycket om samarbete! Det händer ofta mycket roliga saker, aktiviteter och utflykter. Det är ett jobb med mycket skratt.” Jirapinya Muangsiri Du står närmast den boende och har därmed en nyckelroll i teamet med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut. Du medverkar också vid vårdplanering och skriver social dokumentation. Med hjärtat på rätta stället Hos oss får du arbeta i en stark kultur där vi drivs av vår vision: Vi gör världen lite bättre, en människa i taget. Det är oerhört viktigt att du delar vår vision och våra fyra värderingar: Respekt: Hos oss har alla rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar: Hos oss har vi medarbetare som vågar och vill och chefer som lyssnar och leder. Enkelhet: Hos oss är det enkelt att påverka och att vara medarbetare eller kund. Kunskap: Hos oss reflekterar vi, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens Tillsammans jobbar vi kontinuerligt med att säkra att värdegrunden genomsyrar vårt bemötande, både till varandra och alla som bor hos oss. ”Här finns bra och tydliga värderingar och mål som har guidat mig hela vägen för att kunna utföra mitt arbete på bästa sätt.” Raquel Castaneda Din erfarenhet och kunskap Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska och har arbetat några år inom äldreomsorgen. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är också meriterande. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du delar våra värderingar och har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Vi tror att du: - lockas av ett varierat arbete och tycker om att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Enligt överenskommelseSista ansökningsdag: 2025-03-06Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställningHar du frågor? Kontakta gärna: [Fyll i] Observera att det inte går att ansöka via E-post.Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Facklig kontakt: Kommunal, kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se
Om Rollen:I denna rollen kommer du att ha en nyckelposition i vårt team. Du kommer att ansvara för att leda och koordinera serveringspersonalens arbete, säkerställa att alla arbetar mot gemensamma mål och upprätthålla hög servicenivå. Du kommer att vara ansiktet utåt för vårt team och spela en avgörande roll i att skapa en välkomnande och effektiv arbetsmiljö. Viktiga Egenskaper: Starka ledaregenskaper och förmåga att motivera och inspirera ditt team. Utmärkt serviceförmåga och känsla för detaljer. Förmåga att arbeta i ett högt tempo och hantera stressiga situationer på ett professionellt sätt. Kvalifikationer: Erfarenhet av en liknande roll inom restaurangbranschen är mycket meriterande. God kommunikationsförmåga på svenska och engelska. Flexibilitet med arbetstider och förmåga att arbeta både dag- och kvällspass. Vi erbjuder en dynamisk och inspirerande arbetsmiljö där du har möjlighet att utveckla dina ledaregenskaper och servicekunskaper. Om du är den drivna och engagerade person vi söker, skicka in din ansökan idag! AnställningsformTjänsten passar de som vill arbeta extra vid sidan av studier eller annat arbete. LönEnligt avtal och erfarenhet.Varför ska du jobba på RestaurangAssistans?Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider.Mer om ossRestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.
Om jobbet Vi söker dig som vill jobba med några av Malmös alla olika evenemang och restauranger. Vi är ett ständigt växande företag med många och goda utvecklingsmöjligheter, Hos oss är det viktigt med ett stort intresse för mat, dryck och har ett stort servicetänk med en positiv attityd. Tjänsten passar de som vill arbeta extra vid sidan av studier eller annat arbete och vill fylla upp lite timmar med bemanning. Hos oss får dubestämma över sina egna tider, inget evenemang är den andra lik så du ska ha lätt att följa och förstå instruktioner. Du skaha tidigareerfarenhet och kunna grunderna inom servering. Vi håller interna utbildningar och jobbar ständig med att utveckla våran personal. Vem är duVi söker dig som brinner för service och kvalité, du är noggrann och gör alltid det lilla extra.Viser även att du har erfarenhet inom servering sen tidigare där du är ordningsam, ansvarsfull, ambitiös och har ett öga för detaljer. Körkort är meriterandeLönEnligt avtal och erfarenhet. Varför ska du jobba på RestaurangAssistans?Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider.Mer om ossRestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.
Har du tidigare erfarenhet av hotellstädning och letar efter en arbetsplats där du kan använda dina färdigheter? Vi på RestaurangAssistans söker nu en erfaren städare för hotell! Om rollenVi söker en noggrann och detaljorienterad person för städning av hotellrum.Vi erbjuder anställning för enstaka dagar med omedelbart tillträde. Arbetsuppgifter Städning av hotellrum och allmänna utrymmen Samarbete med andra teammedlemmar för att säkerställa högsta kvalitetsnivå Rapportering av eventuella skador eller behov av underhåll Krav och kvalifikationer Minst 6 månaders erfarenhet av hotellstäd i Sverige Flexibel och kan arbeta vid behov Positiv, driftig och lojal, med en inställning att inte vara rädd för hårt arbete Kommunicerar flytande på svenska eller engelska Noggrann och med sinne för detaljer Trivs i en dynamisk och snabb arbetsmiljö Vad vi erbjuder En dynamisk arbetsmiljö med möjlighet att lära känna nya kollegor och få ett starkt nätverk inom branschen Flexibla arbetstider där du själv kan välja när och var du vill arbeta Aktiviteter och personalförmåner för att stärka sammanhållningen i teamet Rabatterade träningskort och hotellrabatter i Norden Utbildningar och möjligheter till vidareutveckling inom branschen Trygg och säker anställning med konkurrenskraftig lön genom kollektivavtal Om RestaurangAssistans RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Med över 20 år i branschen och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo, erbjuder vi bemanning, rekrytering och entreprenad för hotellkedjor, stjärnkrogar och stora arenor. Vi sätter alltid effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke i första rummet. Varmt välkommen med din ansökan! Observera att vi ej tar emot ansökningar via telefon eller e-mail.
Snickare till Expandia i KlippanExpandia växer och vi söker dig som vill arbeta som Snickare i ett expansivt företag med stark position på marknaden. Tjänsten utgår ifrån företagets anläggning i Stidsvig, Klippan och är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Hos oss får du goda utvecklingsmöjligheter. Arbetsuppgifter: Som snickare på Expandia arbetar du med renovering och ombyggnationer av moduler. Du planerar och samordnar renovering och ombyggnad tillsammans med din arbetsledare samt ansvarar för lagerhållning av montagematerial för renovering. Du är också behjälplig i att vägleda underentreprenörer i modulsystemens uppbyggnad och konstruktion och i mån av tid utför du service och reparationer på moduluppställningar i det geografiska närområdet. Tjänsten är en servicefunktion och arbetet sker i nära samarbete med i synnerhet servicetekniker men även övrig personal på företaget. Dina kvalifikationer: erfarenhet inom byggbranschen god förståelse och kunskap om hur renoveringar/ byggnationer/ hantverksarbete utföres god förmåga att planera och prioritera erfarenhet av att arbeta i en servicefunktion där support och samarbete är en viktig framgångsfaktor B-körkort Din person och attityd: Du trivs med och är van att arbeta strukturerat Du tar ansvar för arbetet i teamet, är en sann lagspelare och hjälper dina kollegor när det behövs Du tar ansvar och visar engagemang för din del i leveransprocessen men påtalar och föreslår förbättrande åtgärder för helheten Då Expandia vill sörja för en hållbar produktion med minsta möjliga miljöpåverkan tar du ansvar för att farligt gods och avfall hanteras enligt företagets rutiner I vår ambition att erbjuda en säker och trygg arbetsplats är det en självklarhet för dig att använda erforderlig skydds- och säkerhetsutrustning i alla moment Vi grundades i Sverige 1989 och har med åren vuxit till att bli ett av Nordens största företag inom uthyrning av tillfälliga lokaler. Vi är familjeägda och har cirka 95 anställda i koncernen. Vi erbjuder svensktillverkade kontor, skolor, förskolor, vårdlokaler och bostäder som är anpassade efter kundens behov. Idag har vi närmare 22 000 moduler i vår modulflotta och vi kombinerar och återanvänder våra moduler i flera cykler – det ger en fyrkantig lösning som är helt cirkulär.
Är du vår nästa toppsäljare? 0735 sitter i ljusa fräscha lokaler mitt på gågatani centrala Malmö på Södra Förstadsgatan bara ett stenkast från Triangeln. Vi är en oberoende återförsäljare inom mobil telekommunikation som arbetar med direktförsäljning mot konsumenter på svenska marknaden. Service, Trygghet & Engagemang är våra tre ledord och något som genomlyser hela vårt bolag. Vi är en del av en koncern med flera olika bolag i och vi jobbar i marknadens absolut bästa sälj/CRM-system "Retailer". Systemet ägs av vårt systerbolag Businesspartner och är egenutvecklat och unikt för oss. Vi söker dig som: Är nyfiken och engagerad som person Tävlingsinriktad Brinner för försäljning Har en enastående hög arbetsmoral Har god kommunikativ förmåga och är van att göra affärer via telefon Kan hantera olika typer av människor och förstår vikten av ett gott bemötande Vi erbjuder: En heltidstjänst på enstabil och rolig arbetsplats Moderna lokaler på gågatan i centrala Malmö Generös lönemodell utan lönetak (våra mest erfarna säljare har en snittlön på ca45.000-55.000kr). Möjlighet att utvecklas både personligen och i din yrkesroll Vi tror att du som säljare trivs allra bäst när du kan skapa ditt eget resultat, är fri från administrativt jobb samt har möjlighet att påverka din egen lön. Därför har du som säljare tillgång till 8st duktiga agenter som jobbar heltid med att supportera dig med all administration som kan uppstå. Vi bistår även med en gedigen sälj och produktutbildning.
Är du vår nästa toppsäljare? 0735 sitter i ljusa fräscha lokaler mitt på gågatani centrala Malmö på Södra Förstadsgatan bara ett stenkast från Triangeln. Vi är en oberoende återförsäljare inom mobil telekommunikation som arbetar med direktförsäljning mot konsumenter på svenska marknaden. Service, Trygghet & Engagemang är våra tre ledord och något som genomlyser hela vårt bolag. Vi är en del av en koncern med flera olika bolag i och vi jobbar i marknadens absolut bästa sälj/CRM-system "Retailer". Systemet ägs av vårt systerbolag Businesspartner och är egenutvecklat och unikt för oss. Vi söker dig som: Är nyfiken och engagerad som person Tävlingsinriktad Brinner för försäljning Har en enastående hög arbetsmoral Har god kommunikativ förmåga Kan hantera olika typer av människor och förstår vikten av ett gott bemötande Vi erbjuder: En heltidstjänst på enstabil och rolig arbetsplats Moderna lokaler på gågatan i centrala Malmö Generös lönemodell med garanti utan lönetak Möjlighet att utvecklas både personligen och i din yrkesroll Vi tror att du som säljare trivs allra bäst när du kan skapa ditt eget resultat, är fri från administrativt jobb samt har möjlighet att påverka din egen lön. Därför har du som säljare tillgång till 8st duktiga agenter som jobbar heltid med att supportera dig med all administration som kan uppstå. Vi bistår även med en gedigen sälj och produktutbildning.
Är du redo för nya utmaningar i karriären? Är du positiv, lösningsfokuserad, prestigelös och ser möjligheter i samarbetet med andra? Är utveckling inom din profession viktigt för dig? Då kan detta vara den perfekta tjänsten för dig! Till Bladins grundskola söker vi nu efter en specialpedagog som vill bli vår nya kollega i vårt elevhälsoteam. Med Bladins som arbetsgivare gör skickliga medarbetare skillnad på riktigt. På Bladins ska varje elev få möjlighet att nå toppen av sin potential. För att nå dit behöver vi de absolut skickligaste pedagogerna. Därför ska alla våra pedagoger: Ta ansvar för, och ha insikt om, elevernas resultat, vilket innebär att vara lyhörd för varje elevs förutsättningar och behov. Ha höga förväntningar på eleverna och deras förmåga att utvecklas. Fånga och stimulera elevernas nyfikenhet, intresse och lärande. Ta ansvar för relevant kompetensutveckling för att utvecklas och växa i professionen Arbetsbeskrivning Som specialpedagog är du en del av, och ett stöd i, vårt förebyggande och hälsofrämjande arbete. Du arbetar med att ge professionellt stöd till pedagoger i deras arbete med elever i behov av stöd. Du arbetar självständigt och ansvarar för kartläggningar, utredningar, observationer, handledning till pedagoger, auskultationer etc. I uppdraget ingår det också att planera, och till viss del genomföra, särskilt stöd på individ och gruppnivå. Du är ett tydligt stöd i skolledarnas arbete med elevhälsa och du deltar aktivt i skolans utvecklingsprocesser. Du arbetar på uppdrag av rektor och är en representant i skolans elevhälsoteam. Du samarbetar med alla olika funktioner i elevhälsoteamet och särskilt med våra två andra specialpedagoger. Ni formar tillsammans det specialpedagogiska arbetet. Tjänsten är 80-100% tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Kvalifikationer Vi söker dig som har lärarlegitimation för årskurserna 4-9 alt 4-6 och magisterexamen i specialpedagogik. Du ska ha ett genuint intresse av att utveckla dig i din egen profession och att driva utvecklingen framåt. Du förväntas ha mycket goda ledaregenskaper. Du har också mycket god förmåga att kommunicera och skapa positiva bärkraftiga relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. Vi förväntar oss att du är drivande i kollegialt lärande. Du ska vara väl insatt i formativt förhållningssätt, kooperativt lärande och ha hög digital kompetens. Du har förmåga att uttrycka dig väl i det svenska språket i såväl tal som skrift. För anställningen är erfarenhet och vana av att dokumentera i Prorenata ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om oss “Bladins strävar efter att var och en av våra elever ska utvecklas till nyfikna, kunniga och omtänksamma unga människor som är väl förberedda att förverkliga sina drömmar i en global värld av mångfald.” Bladins Skola är en fristående skola med långa anor, bestående av förskola, grundskola, internationell skola och gymnasium med totalt ca 1500 elever. Bladins grundskola är en enparallellig skola för F-9. Bladins Grundskola har drygt 840 elever och är belägen i lokaler på Själlandstorget 1 i Malmö. I varje årskurs har vi 84 elever som är indelade i tre grupper, blå, grön och röd. Dessa grupper är flexibla och vid stadiebyte (åk 1, åk 4 och åk 7) blandas eleverna och bildar nya grupper. På vår skola blir varje elev sedd och vi vårdar våra vardagliga möten med våra elever där vi är tydliga vuxna förebilder. Vi känner alla varandra och visar respekt och empati för varandra som kollegium och med våra elever. Från skolstarten upp till åk 9 tar vi hänsyn till varje elevs personliga mognad och låter varje elev utvecklas utifrån sin förmåga. Vi arbetar målmedvetet med att våra elever ska utveckla och känna trygghet med flera vuxna. Vi arbetar med löpande rekrytering, och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Varaktighet: Tillsvidare med startdatum 1 augusti 2025. Tjänsten är på 80-100% För mer information om tjänsten, kontakta rektor Silvia Battisti; [email protected]
Vi söker dig som är intresserad av att arbeta i livsmedelsproduktion som packningsoperatör! Kundenfinns i Malmö ochproducerar kött- och charkprodukter. Arbetsuppgifterna består utav att packa och kvalitetssäkra produkter längs ett löpande band, samt ansvara för att ställa maskiner och byta förpackningsmaterial.Arbetet sker i en kall miljö och det förekommer tunga lyft. Det är därför viktigt att du är i god fysisk form. Som person är du initiativrik, stresstålig och ordningsam. Då majoriteten avarbetet sker i grupp är du även social och ensann lagspelare! Krav för tjänsten: » Du är bekväm med att arbeta med rått kött (nöt, fågel, vilt, fläsk) » Du har tidigare arbetslivserfarenhet av producerande verksamhet » Du besittergod förmåga att tala, skriva och läsa svenska » Du har körkort B Meriterande för tjänsten: Tidigare arbetslivserfarenhet inom livsmedelsbranschen, gärna inom kött-, chark- eller slakteribranschen Tidigare arbetat som maskinoperatör/maskinställare Tidigare erfarenhet av ledarskap, t.ex. teamleader Tidigare arbetsvana och/eller kännedom kring kvalitetsledningssystem som till exempel LEAN eller 5S Truckkort enligt TLP 10 God förmåga att tala, skriva och läsa engelska Tjänsten omfattar heltid med tillträde omgående. Arbetstiderna är tvåskiftsgång måndag-fredag.Tjänsten är en anställning hos Logent som ambulerande bemanningskonsult.
För Fellowmind går hållbarhet hand i hand med digitalisering. Vi vet att digitala lösningar spelar en avgörande roll för att skapa hållbarhetsstrategier som gör skillnad, på riktigt. Som en strategisk Partner till Microsoft är vi experter på molnlösningar i framkant där hållbarhet är ett av områdena som vi tagit en ledande roll inom. Vi ser en stor potential i att hjälpa våra kunder med sin ESG-data, koppla samman den med affärsinformation och se till att våra kunder kan optimera sin hållbarhetsstrategi och ta datadrivna beslut framåt. Vi söker nu en Sustainability Advisor som vill guida våra kunder i digitaliseringsresan tillsammans med våra systemexperter och vara med att bygga vidare på vårt erbjudande inom hållbarhetsområdet. Att du dessutom får chansen att joina Sveriges Bästa Arbetsgivare är ytterligare ett plus! Om rollen Som Sustainability Advisor kommer du ha en nyckelroll i våra kunddialoger och vidareutveckling av våra erbjudande kring hållbarhet. Du kommer vara en självklar kontaktyta och drivande strategisk part för alla våra nya och befintliga kunder, där du tillsammans med dem identifierar hur lagar och rapporteringskrav (CSRD) egentligen påverkar deras verksamhet. Analysen sträcker sig ofta över alla ESG-områden såväl som hållbarhetsrapportering och handlingsplaner som är integrerade i företagets övergripande affärsstrategi. Affärsnyttan för våra kunder kommer du sedan översätta till en digitaliseringsplan som vi skapar genom att koppla samman ESG-data med övrig affärsinformation. Vi tror att du har ett brinnande intresse att förstå hur våra analysplattformar kan göra skillnad för kundens verksamhet och gärna äger kommunikationen kring detta. Även om du själv inte bygger systemlösningarna i Microsoft Cloud for Sustainability och Microsoft Sustainability Manager så kommer du ha ett nära samarbete med våra arkitekter där ni tillsammans säkerställer våra leveranser. För våra befintliga kunder kommer du även driva vidareutveckling av rapporteringsverktygen och analysplattformarna framåt för att de ska få ut så mycket värde som möjligt från sina investeringar. Som Sustainability Advisor kommer du vara delaktig i att inspirera och konceptualisera de senaste trenderna på hållbarhetsområdet i webbinarium och workshops. Du blir även tongivande för hur vi kan utveckla vårt erbjudande gentemot våra olika kundsegment. Då ESG-data inbegriper stora delar av en kunds verksamhetsprocesser ser vi det som en styrka att Fellowmind har kompetens inom allt från Microsofts ERP, molninfrastruktur, dataanalys och AI, till CRM, intranät och Modern Workplace. Digitala helhetslösningar präglar våra leveranser och ligger i linje med vår Connected Company strategi, där hållbarhet har en självklar plats. Vem är du? Du arbetar idag med ESG-data och hållbarhetsrapportering: det kan vara inom samtliga E,S och G-områden eller mer specifikt utsläppsrapportering. Du bidrar till att arbeta med hållbarhet på en strategisk och långsiktig nivå och har en aktiv roll i att hjälpa verksamheten vidare i hållbarhetsarbetet. Sannolikt har du idag en roll som hållbarhetsrådgivare, sustainability controller eller kanske till och med som finansiell controller eller redovisningsekonom med fokus på hållbarhet. Du bör ha en god insikt i Sveriges befintliga lagkrav kring hållbarhetsredovisning och därtill de nya med CSRD och vill nu omsätta dessa i affärsnytta genom rätt digitala lösningar för en mer effektiv grön omställning. Du behöver inte ha varit konsult tidigare för att söka rollen, även om vi förstås ser det som meriterande för din ansökan. Som person tror vi att du är har en stor portion driv och målmedvetenhet som kommer genomsyra dina dialoger med kund och i de projekt som du tar dig an. Likaså att du är positiv, öppen och trygg i kommunikationen med beslutsfattare på olika nivåer i en organisation. Vidare tror vi att du är affärsmässig och genuint intresserad av hur vi kan skapa värde för kundernas verksamheter och liksom vi brinner för digitalisering som en möjliggörare. Det praktiska Start: Omgående, men vi har givetvis förståelse för att du har uppsägningstid som vi behöver ta hänsyn till. Omfattning: Heltid, kontorstider, men vi är väldigt flexibla här och utgår från att det ska fungera för alla parter. Placering: På något av våra centralt placerade kontor i Malmö, Göteborg, Helsingborg, Halmstad, Jönköping, Växjö eller Stockholm. Beroende på projekt så kan resor till kund förekomma i tjänsten. Rekryteringsprocessen kommer att bestå av telefonintervju, djupintervjuer, tester/case och referenstagning.
Välj ett jobb för att visa detaljer