Nu söker vi nya kollegor till ett väletablerat team som fortsätter vårt framgångsrika samarbete med ett av Sveriges mest välkända varumärken! Vi letar efter dig som vill vara en del av en stor säljorganisation och bidra till att stärka och utveckla vårt team tillsammans med dina kollegor. Du kommer att arbeta med face-to-face försäljning i köpcentrum, matbutiker och varuhus. Du blir en del av vårt befintliga säljteam där du kommer att vara ansiktet utåt för vår samarbetspartner, Postkodlotteriet. VI SÖKER DIG SOM: Brinner för att skapa nya relationer och ser varje möte med nya människor som ett äventyr fyllt av möjligheter och spännande upplevelser. Har en orubblig vilja och en stark drivkraft att ständigt utvecklas både personligt och professionellt. Är ansvarstagande, flexibel och redo att resa till olika platser runt om i Sverige. VI ERBJUDER DIG: Dynamiska arbetsdagar: Upplev en varierande vardag där du får vara ansiktet utåt för några av Sveriges största varumärken. Mötnya människor och gör varje dag till ett nytt äventyr. Attraktiv lönestruktur: Få trygghet genom en fast lön och belöna ditt hårda arbete med en generös provisionsmodell som speglar din prestation. Det finns ingen övre gräns för hur mycket du kan tjäna! Kontinuerlig utveckling: Investera i din egen framgång genom regelbundna utbildningar inom försäljning och retorik. Här får du verktygen och stödet för att bli ditt bästa jag och överträffa dina mål. Stora karriärmöjligheter: Med vår pågående expansionsresa öppnar vi dörrar till spännande roller med större ansvar. Här finns möjligheten att växa och kliva in i ledande positioner. Vilka är Impressive Relations? Vi är ett etablerat Sälj- och Bemanningsföretag, grundat år 2012. Vi jobbar idag med flera stora aktörer över hela Norden, inom branscherna Bank & Finans, IT, Solenergi m.m. Impressive ser starkt på personlig utveckling och erbjuder kontinuerliga säljutbildningar. Vi ger våra medarbetare möjligheten oavsett tidigare erfarenhet att växa inom företaget. Här får du som medarbetare själv bestämma hur långt du vill nå. Vi jobbar alltid i starka team och skapar roliga arbetsdagar tillsammans. Bli en del av vårt äventyr på Impressive Relations, där varje dag erbjuder nya möjligheter till personlig och professionell utveckling. Vi tror på att göra skillnad, och vi vill ha dig med på resan! Felicia Rullander 076-425 35 70 [email protected]
Nu söker vi vår nästa stjärna till vårt team i Kristianstad. Är du sugen på en ny utmaning och drivs av att utvecklas tillsammans med ditt team? Då kan du vara den vi söker! Hos oss får du möjlighet att arbeta med både B2B och B2C. Telefonen är ett av dina främsta verktyg och du kommer dagligen att kontakta både nya och befintliga kunder. Din uppgift är att analysera kundens behov och hitta rätt lösning för kunden. Tjänsten innebär eget ansvar men våra processer och rutiner är tydliga. Du arbetar i tätt samarbete med ett säljteam för att gemensamt, såväl som individuellt uppnå uppsatta mål. Vem söker vi? Vi söker dig som brinner för försäljning. Drivs av pengar och att påverka din egen lön. Vill utvecklas och är resultat driven. Du tror på dina förmågor, är kommunikativ och intresserad av att jobba med spännande och innovativa säljuppdrag i högt tempo. Dig som vill arbeta målmedvetet och tävlingsinriktat, som har lätt för att bygga relationer och vill se tydliga resultat av dina ansträngningar. Är ansvarsfull och noggrann. Vad vi erbjuder: Heltid, måndag-fredag Höga provisioner Gedigen produkt- och säljutbildning Möjligheten att klättra till högre tjänster inom bolaget Grymma tävlingar med vinster Arbeta i ett expansivt företag som har ett positivt arbetsklimat, bra lokaler och ser dig som vår viktigaste person. Erfarna och bra ledare och kollegor Vill du veta mer om tjänsten? Tveka inte att kontakta mig! Med vänliga hälsningar, Linda & teamet på Avtalshjälpen
Äntligen! En spännande roll som Communication Specialist på ett ledande IT-bolag. Här är chansen för dig som vill jobba brett inom intern- och externkommunikation i olika digitala kanaler och plattformar. Du kommer att jobba både med långsiktiga initiativ i kombination med ad-hoc uppgifter. Högt och lågt helt enkelt, och det ser vi som en del av charmen med denna roll. Lägg därtill att vi nyligen utsågs till Sveriges bästa arbetsgivare av Universum så förstår du säkert att det här mycket väl kan vara drömjobbet! Om tjänsten Som Communications Specialist hos oss på Fellowmind blir du spindeln i nätet för vår kommunikation! Du får möjligheten att skapa, koordinera och förädla högkvalitativt innehåll som engagerar och inspirerar, oavsett om det handlar om text, bild eller video. Ditt arbete kommer att synas och göra skillnad på olika kanaler och plattformar, både internt och externt, alltid med vår kommunikationsplan och kanalstrategi som grund. Du kommer att vara den som förvandlar idéer till verklighet – från att skapa fängslande artiklar och inlägg, till att producera visuellt innehåll som sticker ut i bruset. Dessutom hanterar du vardagliga utmaningar och förfrågningar med kreativitet och precision, oavsett om det gäller översättningar, publicering eller att sätta den där sista perfekta touchen på ett inlägg i sociala medier. Utöver det kommer du även vara delaktig i det säljdrivande arbetet tillsammans med de andra i marknadsteamet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden: Ansvarig för innehåll och publicering på vår Intranät (SharePoint Online) Ansvarig för drift och tydlighet kring våra informations/kommunikationskanaler utifrån satt kanalstrategi Sköta företagets sociala medier (innehåll, publicering, statistik och analys) Skriva och publicera interna och externa nyhetsbrev Planering, koordinering och genomförande av våra interna bolagsmöten Utöver det kommer du att jobba nära den svenska verksamheten, som exempelvis vårt People Culture team och våra olika affärsområden, samt uppdrag kopplat till vår Group Marketing. Vem söker vi? Vi tror att du som är rätt för rollen, har en universitets-/högskole-examen inom kommunikation, digitala medier eller marknad. Erfarenhetsmässigt tror vi att du har ungefär 3 års erfarenhet inom digital kommunikation där en del av arbetet innefattat att driva sociala medier. Du har en hög teknisk förståelse för det digitala landskapet och erfarenhet av att driva publicering som skapar engagemang på både extern webb och intranät. Du har förmågan att skapa visuellt tilltalande och engagerande innehåll och givetvis viljan att driva, följa upp och utveckla våra digitala medier både internt och externt. Som person är du kommunikativ, drivande i det sociala och en sann relationsskapare. Likaså är du kreativ i ditt problemlösande, orädd för att testa nya saker och besitter en stor portion nyfikenhet. Samtidigt är du strukturerad och van att koordinera flera saker samtidigt. Du är van att driva saker på egen hand och att ta ett stort ansvar för dina uppgifter. Det praktiska Start: Omgående, men vi har givetvis förståelse för om du har uppsägningstid Omfattning: Heltid, kontorstider Placering: Vårt huvudkontor i centrala Malmö Sista ansökningsdag: 9/2, men skicka gärna in din ansökan asap, då vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag Om Fellowmind Fellowmind är ett europeiskt marknadsledande företag som påskyndar våra kunders digitala transformation. Genom Microsofts molnbaserade lösningar för affärssystem, dataanalys, CRM, intranät och digitala samarbetsverktyg kan vi erbjuda en komplett digitalisering av kundernas kärnverksamhet. Fellowmind lägger även fokus på slutanvändarna och hjälper dem att lära sig och anpassa sig till nya applikationer som förenklar deras arbete. Bolaget grundades 2005 och är nu aktivt i sex länder – Danmark, Finland, Nederländerna, Tyskland, Polen och Sverige. Läs mer påwww.fellowmind.se
Inledning Är du vår nya stjärna? Vill du bli en viktig del av vårt team och skapa fantastiska gästupplevelser? Är du driven, serviceminded och trivs att arbeta i fartfylld och högt tempo? Då är denna tjänst för dig! Arbetsuppgifter Vi söker nu en diskare till oss på O'Learys Malmö Entré. Du kommer mestadels av tiden att arbeta i vår disk och se till att flödet fungerar. Du kommer att vara behjälplig till våra runners och ni arbetar tillsammans som ett team. Vi söker dig som Är en framåt och positiv person som vill representera vårt varumärke. Du strävar efter att upprätthålla en hög standard och kvalité i allt du gör, både individuellt och som en del av vårt team. Du har inget problem med att arbeta under stress eller att ställa om i omväxlande situationer. Du är lyhörd och flexibel både mot dina gäster och kollegor. Meriterande om du har tidigare erfarenhet av disk / serviceyrket men inget krav. Om O Learys O'Learys Malmö Entré är mer än bara en restaurang. Det är ett nöjescentrum som utöver kärleken till sport, mat, dryck och god stämning är en mötesplats med aktiviteter och nöjen alla dagar i veckan. Vi ser fram emot din ansökan! START: Vid överenskommelse OMFATTNING: Timanställning ARBETSTIDER: Kvällar & helger
Välkommen till en värderingsstyrd organisation Vi eftersöker engagerade och positivamedarbetare som vill jobba hos oss i Helsingborg i sommar. Självklart finns möjligheten att komma och jobba extratimmar redan nu.Allt för att du skall känna dig trygg och säker! Beskrivning av tjänsten Som undersköterska/vårdbiträde i hemtjänsten utför du både service och omsorg, enligt biståndsbedömda insatser, samt svarar på trygghetslarm hos våra kunder i Helsingborg.Vi lägger stor vikt vid att göra det lilla extra för kunden och tillgodose de individuella behoven och förutsättningar i kundens hemmiljö. I arbetet ingår att bli delegerad, för att kunna utföra HSL insatser från sjuksköterska, arbetsterapeut och/eller fysioterapeut. Sommarvikariat eller timanställning Arbetstider under dag/kväll/helg/natt Tillträdesdatum enligt överenskommelse Kunna cykla är ett krav, körkort är meriterande Stämmer denna beskrivning in på dig? Sök redan idag! Du vill arbeta på en arbetsplats där du tillsammans med ditt team kan göra skillnad och ert engagemang uppskattas. Du trivs med att skapa goda relationer med kunder och vill skapa värde för dem och deras anhöriga. Du skulle beskriva dig själv som en serviceinriktad och ansvarsfull person som brinner för vård och omsorg. Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal Attendo+, via samarbete med Benify. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag är den 16 februari men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!
Bli en del av StjärnaFyrkant – Vi tar kommunikation till nya höjder! Är du redo för ett jobb där du får bygga starka kundrelationer, utvecklas i ett snabbväxande företag och arbeta med marknadens bästa lösningar inom telefoni och IT? Hos oss på StjärnaFyrkant, en av Sveriges ledande aktörer inom kommunikationslösningar för företag, får du chansen att verkligen göra skillnad för våra kunder – och för din egen karriär. Vi ser till att våra kunder kan fokusera på sin kärnverksamhet medan vi tar hand om tekniken. Vill du vara med på den resan? Då har vi plats för dig i vårt framgångsrika team! Vad innebär rollen? Som säljare hos oss ansvarar du för att: Bygga långsiktiga relationer med både nya och befintliga kunder B2B Hjälpa kunder att hitta den mest kostnadseffektiva lösningen inom telefoni, IT och våra andra tjänster Boka och genomföra både digitala och fysiska kundmöten via utgående samtal Arbeta självständigt och proaktivt för att uppnå och överträffa dina försäljningsmål Vem är du? Du är självgående och trivs med uppsökande försäljning Du drivs av att nå högt uppsatta mål och tar ansvar för ditt resultat Du uppskattar att både ge och ta emot konstruktiv feedback Du är en lagspelare som bidrar till teamets gemensamma framgång Meriterande om du har tidigare erfarenhet av försäljning – men vi lägger störst vikt vid din inställning och driv! Vad vi erbjuder dig På StjärnaFyrkant tror vi på att satsa på vår personal och ge dem bästa möjliga förutsättningar för att lyckas. Här får du: Attraktiv provision utan tak och attraktiva förmåner En modern och central arbetsplats i Malmö Arbeta med Sveriges ledande operatörer och produkter med oslagbara villkor och ersättningar Utbildning inom försäljningstekniker, ledarskap och personlig utveckling för att stötta din karriärresa Varför välja StjärnaFyrkant? Hos oss får du en dynamisk och stöttande arbetsmiljö där vi uppmuntrar kreativitet, samarbete och personlig utveckling. Vi är ett team som jobbar hårt tillsammans, men som också vet hur vi firar framgångar. Låter det som din nästa utmaning? Skicka in din ansökan och bli en del av vårt härliga och energifyllda team! Vi ser fram emot att höra från dig och ta StjärnaFyrkant till nästa nivå tillsammans med dig! Anställning sker löpande.
Är du en erfaren Payroll Specialist med passion för noggrannhet och struktur? Vi söker dig som vill ta dig an en ny utmaning i en internationell och dynamisk miljö! Om rollen Som Payroll Specialist ansvarar du för att leverera högkvalitativa löneprocesser inom ditt ansvarsområde. Du säkerställer att löner betalas korrekt och i tid, att regelverk och policys efterföljs, samt att rapportering och administration fungerar smidigt. Rollen erbjuder möjligheten att arbeta nära externa löneleverantörer, hantera frågor relaterade till skatt och socialförsäkring samt bidra till förbättringar i lönehanteringssystem och processer. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Utföra och säkerställa korrekta löneprocesser, betalningar och uppdateringar i lokala löne- och tidshanteringssystem. Hantera skatte- och socialförsäkringsfrågor, särskilt för anställda med internationella avtal. Samarbeta med externa löneleverantörer och säkerställa korrekt hantering av tidrapporter och fakturor. Administrera förmåner, hantera anställdas anspråk och stödja relevanta revisioner. Ge support genom att besvara frågor i ärendehanteringssystemet och skapa en databas för vanliga frågor. Delta i ad hoc-projekt för att förbättra processer och effektivitet. Kvalifikationer: Minst 3 års erfarenhet inom lönehantering. Universitetsexamen eller motsvarande erfarenhet. God kunskap om arbetsrätt, industrilagar och skatteprinciper. Dokumenterad erfarenhet av databehandling och analys. Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift. Vi erbjuder: Uppdragsperiod: 17 februari 2025 – 17 maj 2025 (möjlighet till förlängning). Omfattning: 36 timmar per vecka. Plats: Lund, Sverige. Start: Omgående Möjlighet att arbeta i en global organisation med varierande arbetsuppgifter och ett engagerat team. Ansökan Är detta din nästa utmaning? Skicka in din ansökan idag och bli en del av ett engagerat team som sätter kvalitet och noggrannhet i fokus!Sista ansökningsdag är 31 januari Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Vill du vara med och göra skillnad? Energibranschen är hetare än någonsin. Vi söker dig som tillsammans med våra erfarna medarbetare vill få vara med och skapa morgondagens Elnät. Om verksamhetenVårt Affärsområde Distribution ansvarar för utveckling samt drift och underhåll av våra samtliga distributionsnät (el respektive fjärrvärme, gas och fjärrkyla) Avdelningen för Elnät är uppdelad i två enheter: Projekt samt Drift & Underhåll. Enheten Projekt, där denna tjänst är placerad, är en beställarorganisation och ansvarar för projektering och projektledning samt dokumentation av utbyggnads och underhållsprojekt (reinvesteringsprojekt) som skall utföras inom lokalnät 0,4-24kV respektive regionnät med stationer 6-130kV. Om tjänstenI rollen som Projektledare, lokalnät 0,4-24kV ansvarar du för genomförandet av projekt med tillhörande infrastruktur från tidigt skede till överlämning av färdig byggnad/anläggning till förvaltning. Som Projektledare på Öresundskraft är du ytterst ansvarig för att förverkliga uppsatta mål i dina projekt och har det övergripande ansvaret för att styra projekten till rätt kostnad, kvalitet och tid. Det innebär bland annat att leda och samordna projekt samt kommunicera och företräda Öresundskrafts intressen gentemot övriga intressenter så som myndigheter, kommuner och entreprenörer. Vi är ett team med tydliga roller och vi arbetar i ett mycket nära samarbete med varandra. Våra anläggningsprojekt är ofta komplexa och kan ha stor teknisk bredd. Under projektets gång har du därför alltid ett nära samarbete med olika interna och externa specialister och samarbetspartners.Rollen är placerad vid vårt huvudkontor i Helsingborg och du rapporterar till enhetschefen för Projekt El. Om digVi ser att du har en eftergymnasial utbildning - inom el &energi och/eller projektledning eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet - och att duminst 3 års relevant arbetslivserfarenhet av projektledning inom energi, infrastruktur, bygg eller andra närbesläktade branscher. Har ett intresse för att delta i process- och verksamhetsutvecklingsprojekt. Kommunicerar obehindrat på svenska och har grundläggande kunskaper i engelska. Körkort klass B är ett krav, då det innebär resor inom Helsingborg och Ängelholm. Vi ser det som ett plus om du har kunskap inom elnätsbranschen och distributionsverksamhet, och/eller om du har erfarenhet av entreprenadjuridik. Vi ser det även som meriterande om du har arbetat på leverantör/entreprenörssidan utifrån ett kundperspektiv. Vi söker dig som har ett personligt driv och en affärsmässighet. Du är ansvarstagande, strukturerad och driver självständigt ditt arbete framåt med god kvalitet. Rollen som projektledare är bred med många kontaktytor – och det är därför viktigt att du har en god social förmåga samt lätt för att kommunicera både skriftligt och muntligt. För dig med ambition och drivkraft för att vidareutveckla dig själv ges goda möjligheter till professionell utveckling inom Öresundskraft. Du förväntas vara engagerad, strukturerad och ha ett stort driv. Öresundskrafts värderingar Tillsammans, Engagemang, Hållbarhet och Enkelhet är en självklarhet för dig. MångfaldFör oss är mångfald viktigt på riktigt. Det som gör oss olika är också det som utvecklar oss mest. Olika perspektiv, erfarenhet och personligheter är en stor del av vår nyckel till framgång. Var dig själv och bidra på ditt alldeles egna sätt - välkommen till Öresundskraft! AnsökanVi samarbetar med Nexer Recruit i denna rekrytering. Efter fullgjord registrering finns du i Nexer Recruits databas och kan komma att bli kontaktad i framtida rekryteringar, även om inte denna tjänst skulle bli aktuell. För närmare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Nexer Recruit: Björn Larsson: 072-572 36 70, [email protected] eller Jenny Nilsson: 070-301 82 79, [email protected] Tillträde till tjänsten kan ske omgående. Vi arbetar med ett löpande urval och sista ansökningsdag 2025-02-23. Facklig kontakt Adam Matulaniec, Vision, 042-490 3579 Magnus Gunnarsson, Akademikerna, 042-490 3551 Om ÖresundskraftVi är 400 eldsjälar som tillsammans med våra 125 000 kunder skapar smarta tjänster, främjar resurseffektiv energianvändning och bygger framtidens hållbara energisystem. Med ett brett utbud av el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla, solceller och laddningsinfrastruktur lever vi upp till vår vision: “För en bättre värld”. Vi har gett oss sjutton på att tillsammans med våra kunder och samarbetspartners lösa klimatutmaningarna för nordvästra Skåne. För oss är det lika viktigt att våra kunder får en enkel och behaglig energitillvaro som att våra medarbetare trivs, mår bra och har förutsättningar att driva detta viktiga arbete. Moderna kontorslokaler, möjlighet till hybridarbete, träning på arbetstid, friskvårdsbidrag och 17 timmars volontärsarbete varje år är några av förmånerna. Kom och var med oss! #tillsammansför17. Besök oss på https://www.oresundskraft.se/jobba-hos-oss/ för mer information om bl a alla våra förmåner! Se gärna filmen om Öresundskraft och vad vi jobbar med för att skapa en hållbar framtid https://www.youtube.com/embed/NkEm8xkcVpM
Vi på Norlandia Äldreomsorg söker dig som är sjuksköterska och som vill jobba heltid/deltid under hela eller delar av sommaren på Sollidens äldreboende i Arlöv. Är du snart färdigutbildad sjuksköterska, pensionerad sjuksköterska och -Vill du bli en del av vårt team i sommar? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Vem söker vi? Vi söker dig med stort hjärta och en vilja att göra skillnad. Vi ser gärna att du tycker om att arbeta med människor och har stark känsla för service. Samt att du har lätt att samarbeta med andra och har en god förmåga att anpassa din kommunikation utifrån mottagaren. Som sjuksköterska inom äldreomsorgen får du möjlighet att ta stort eget ansvar vilket kräver både yrkesskicklighet, prioriteringsförmåga och flexibilitet. Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet som sjuksköterska alternativt som undersköterskainom äldreomsorgen. Det är krav på goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. Vi ser gärna att du har god datorvana och systemkunskap. Vad innebär jobbet som sjuksköterska på Norlandia Äldreomsorg? Som sjuksköterska inom Norlandia Äldreomsorgär du en värdefull nyckelperson och ansvarar för att våra boendes behov av hälso- och sjukvård tillgodoses. En viktig del i arbetet är också att stödja, handleda och utbilda övrig omvårdnadspersonal. Likaså att finnas som stöd för våra närstående. Övrigt meriterande - Erfarenhet av att arbeta med personer med demenssjukdom.För att lyckas i rollen tror vi att du är en serviceinriktad och flexibel person som trivs med att samarbeta med andra samt har en förmåga att anpassa din kommunikation utifrån mottagaren. Du bidrar till ett positivt arbetsklimat och delar vår värdegrund CARE. (www.norlandia.se). Kvalifikationer Att arbeta som sjuksköterska hos oss innebär självständigt arbete där du dagligen fattar egna beslut utifrån egna initiativ och planering. Du är spindeln i nätet och därför en viktig del i teamet av omvårdnadspersonal, fysioterapeut och arbetsterapeut eftersom du genom dina insatser ansvarar för att de boende får den individuella omvårdnaden de behöver. Verksamhetsbeskrivning Norlandia Care vård och omsorgsboende, Solliden, ligger i Arlöv och är ett boende för personer med demenssjukdom. Solliden är naturskönt beläget och omgärdas av parkmiljö och hästhagar. Det finns vandringsstråk, vackra uteplatser och inglasade balkonger vilket gör att de boende kan njuta av naturen varje dag. Idag erbjuder Solliden 97 boendeplatser fördelat på sju enheter, allt från gruppboende demens till korttidsboende. Vårt ISO-certifierade kvalitetsledningssystem utgör navet i våra verksamheter och säkerställer att våra vård- och omsorgstjänster följer aktuell lagstiftning, riktlinjer, råd och rekommendationer. Vårt ledord ”gott liv – varje dag” innebär att våra medarbetare arbetar nyfiket, engagerat och uppmuntrande där den boendes individuella behov och önskemål ständigt är i fokus. Om Norlandia Norlandia erbjuder individanpassade och kvalitativa tjänster inom äldreomsorg, förskolor och patienthotell. Vår mångåriga erfarenhet av pedagogik och lärande, hotellservice och restaurangverksamhet, vård och omsorg är en unik plattform i vårt dagliga arbete med att skapa dagens och framtidens tjänster. Övrig information Anställningsform: Sommarvikariat Omfattning: Dag - tid måndag till fredag. Heltid, deltid eller timanställning. Tillträde: Juni, juli och augusti 2024 Varmt Välkommen med din skriftliga ansökan och CV. Utdrag ur belastningsregister kommer att begäras. Likaså kommer ID handling att begäras.Ser gärna att referenser är vidtalade. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag: 2025-02-15 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Telefonnummer: 072-214 10 74 E-postadress: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan.
Junior Mechanical Design Engineer (MDE) - COMSYS AB Comsys AB, is a Swedish company creating smart cleantech solutions meeting the new challenges arising in the electrical power industry. Join Comsys, a thriving Cleantech company at the forefront of innovation, collaborating with a team of highly skilled technical professionals. Our company values fresh perspective, encourages innovation, and fosters an environment where your contributions are not just welcomed but embraced. If you’re passionate about driving transformative approaches and seeing a role where your expertise makes a significant impact, this opportunity is tailored for you! In the role as junior MDE you participate in development of new products as well as maintenance of existing products. During the first time you work under the tutorship of a senior mechanical engineer. This is a terrific opportunity to learn fast and have access to a wealth of competence. You work in projects according to Comsys Gate model, in line activities or in other processes and use available development tools such as Solidworks and belonging guidelines. Responsibility areas Investigation and analysis of new technologies and materials Concept designs Mechanical design and dimensioning Cost reductions Component and supplier selection Prototype verification and validation Participate in pre-compliance and type approvals Tools and development of work procedures Technical support to Operations (BOM, parts, supplier qualification) and production The role can include a subset of the areas and the split of work between junior and senior designer will be dynamic with the objective to fully handle the mechanical design role.Qualifications Master’s degree in Mechanical Engineering or equivalent, with a few years of experience in mechanical design. Proficient in both Swedish and English, with excellent spoken and written communication skills. Strong interest in collaborating with suppliers and working with manufacturing techniques that influence mechanical design decisions. Experience with SolidWorks is a bonus. You are systematic, thorough, and practical by nature. You aspire to take full responsibility for mechanical design and develop expertise within the field over the next five years. What we offer We are a fast-growing company focused on innovative solutions. Our future is bright, and we are looking for team members who want to grow with us. We provide a flexible and collaborative workspace where you will have the opportunity to contribute significantly to our future, while working alongside experienced colleagues. Work location is Lund, Sweden You will be reporting to the R&D Manager For more information about COMSYS, please visit www.comsys.se We hope that you want to join us! Apply today! This recruitment is handled by Jenny Månsson at Adeptus.If you have questions regarding the position, give her a call +46 703 31 85 06 or email at [email protected] Interviews will be conducted continuously, and we will close the recruitment when finding the right person.
Välj ett jobb för att visa detaljer