Vi är ett rikstäckande företag som hjälper butiker och leverantörer inom dagligvaruhandeln med säljdrivande tjänster! Vi har cirka 300 duktiga medarbetare ute i butik varje vecka. Vi hjälper våra kunder med alla typer av butiksarbete - men vi har också, som vårt namn antyder, en bransch-unik kompetens inom just dryckeskategorin. Som familjeföretag är det otroligt viktigt för oss att skapa en arbetsmiljö där trivsel och gemenskap är i fokus. Hos oss är det högt i tak, och vi uppmuntrar att alla ska kunna vara sig själva och bidra med sina idéer. Vi tror på att ett gott arbetsklimat ger de bästa resultaten, så vi jobbar för att skapa en avslappnad och rolig miljö där alla känner sig välkomna och respekterade. Här får du både möjlighet att utvecklas och ha kul – vi växer tillsammans! - Inför rekryteringsarbetet har Dryckeskonsult noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med rekryteringssajter eller liknande. - Vi har inte möjlighet att behandla ansökningar via mail ARBETSUPPGIFTER Som att jobba i butik - fast lite roligare! I ditt arbete hos oss kommer du att ta dig an vanligt förekommande butiksarbete i dagligvaruhandeln, med fokus på dryckes- och varuplock. Det som gör den här tjänsten lite roligare, är variationen. Utöver varu- och dryckesplock kan även demo, inventeringar eller lösviktsplock förekomma, och dessutom besöker du oftast flera butiker per dag. Vi letar efter dig som har erfarenhet av dagligvaruhandeln, en förmåga att självständigt ta dig an arbetsuppgifter, en social personlighet och en framåtanda. Dryckeskonsult erbjuder ett varierande jobb på en härlig arbetsplats med möjligheter att utvecklas och växa för den som vill. Vi har kollektivavtal med Handels. Tjänsten är en deltidstjänst på 75% med start i Augusti. Arbetstiden är förlagd dagtid vardagar, vissa lördagqar kan förekomma. Körkort och tillgång till bil är ett krav. Det ska bli så kul att höra från dig! KVALIFIKATIONER Butikserfarenhet B-körkort Tillgång till bil
Vad erbjuder vi dig? Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av musikundervisning i årskurserna 4-6 i halvklass. I arbetet ingår planering, utvärdering och dokumentation samt ett huvudansvar för avslutningar och Lucia. Du kommer att använda dig av Schoolsoft, som verktyg för dokumentation och elev- och föräldrakontakter. Vem är du? Du är legitimerad lärare med behörighet att undervisa i musik i årskurs 1-6. Du är väl förankrad i skolans styrdokument och deltar aktivt i det pedagogiska utvecklingsarbetet och de kollegiala lärandeprocesserna samt skapar förutsättningar för varje barns lärande och utveckling. Som person är du strukturerad, flexibel, lösningsfokuserad och lyhörd för varje elevs förutsättningar och behov. Självklart brinner du för elevers utveckling och lärande. I ditt formativa förhållningssätt i och till din undervisning är du nyfiken och intresserad av tankar och idéer från såväl elever som kollegor. Tillsammans med arbetslaget vill du vara med och utveckla vår miljö och verksamhet - detta för att utmana våra barn till kreativitet, nyfikenhet, lust till lärande och ömsesidig respekt. Du är trygg och stabil och bidrar till nytänkande och utveckling baserat på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Du bidrar till ett positivt samarbetsklimat på arbetsplatsen och är bra på att samarbeta och skapa goda relationer till kollegor, elever och vårdnadshavare. Därför kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet av uppdraget. Du ska dela värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår medarbetar- och ledarpolicy. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på 50%. Utdrag ur polisens belastningsregister ska uppvisas före anställning. För dig med skyddade personuppgifter hänvisar vi till HR-administratör Simon Priebe för vidare information kring hur du ansöker. Då det förekommer arbetsuppgifter som kräver signering av specifika dokument, förutsätter tjänsten att du har en privat mobiltelefon där du kan identifiera dig med Mobilt Bank-ID. Om oss Barn- och utbildningsförvaltningen ansvarar för kommunens förskolor, grundskolor, gymnasieskolor, anpassad skola och kulturskola. Vi arbetar gemensamt för en lärmiljö där barn, elever och personal lyckas. Vår gemensamma vision är: Alla ska få bli sitt bästa. Grönängsskolan F-6, med ca 250 elever fördelade på skola och fritidshem, ligger i anslutning till Hässleholmsgårdens grönområde som används flitigt i olika delar av skolans verksamhet. Skolans pedagogiska helhetsidé innebär ett nära samarbete mellan personal, barn/elever och vårdnadshavare i olika områden som genrepedagogik och värdeskapande lärande. Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalitet som syns, visar respekt för individen och sätter invånaren i fokus. Välkommen att bli en av oss!
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Beskrivning av arbetsplatsen Forskningen sker vid Biomedicinskt centrum i Lund, i nära anslutning till Skånes universitetssjukhus i Lund. Forskningen bedrivs vid avdelningen för kliniska vetenskaper, Lunds universitet, under ledning av professor Sandra Lindstedt, med fokus på kliniskt orienterad forskning kring lungtransplantation och avancerade diagnostiska metoder för lungsjukdomar. Projektet inriktar sig särskilt på utveckling och tillämpning av avancerad avbildningsteknik för att möjliggöra tidig och precis diagnostik av komplikationer såsom primär graftdysfunktion, ischemisk reperfusionsskada och avstötningsreaktioner. Denna satsning kombinerar expertis inom lungmedicin, bildanalys och molekylär diagnostik för att skapa ett starkt translationellt forskningsprogram. Genom Lunds universitets infrastruktur och forskningsmiljö ges tillgång till toppmodern bildteknologi, tvärvetenskapliga samarbeten och internationella nätverk, vilket ytterligare förstärker projektets potential att bidra till individualiserad och förbättrad vård efter lungtransplantation. Inom forskargruppen värnar vi om en god arbetsmiljö med respekt och omtanke i våra relationer med varandra. Vi arbetar ständigt för att skapa förutsättningar för arbetsglädje, utveckling och delaktighet för alla medarbetare. Vi erbjuder Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Vi har även ett flextidsavtal som skapar goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid. Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd vid Lunds universitet https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Vi söker en person för att arbeta med följande arbetsuppgifter: Befattningen innefattar avancerad forskning inom lungtransplantation med särskilt fokus på utveckling och tillämpning av avancerad avbildning (advanced imaging) för att identifiera och följa komplikationer som uppstår efter transplantation. Arbetet inkluderar även experimentella studier med ex vivo organperfusion för att utvärdera lungfunktion och behandlingseffekter i realtid. Den anställda kommer att ansvara för planering, genomförande och analys av imagingstudier och organ perfusions studier, samt bidra till metodutveckling, publikationer och tvärvetenskapliga samarbeten inom projektet. - Avancerad avbildningsteknik med bland annat MACSima - Ex Vivo Organ Perfusion av hjärta, lunga, lever och njure - Databehandling och utveckling av protokoll för organ perfusion - Analys av terapeutiska effekter i modeller för lungtransplantation och akut lungsjukdom - Handledning av juniora forskare - Deltagande i konferenser och nätverksbyggande Även andra arbetsuppgifter kan komma att ingå. Kvalifikationer Krav för anställningen är: - Doktorsexamen i molekylärbiologi, bioteknik, eller motsvarande - Dokumenterad erfarenhet av extra corporal maskin perfusion - Erfarenhet av stordjursförsök (gris) - Självständig, driven och kommunikativ - Dokumenterad erfarenhet av lungtransplantations modeller eller relaterade modeller Meriterande för anställningen är: - Immunhistokemi och avancerad mikroskopi MACSima - Ex Vivo Lung Perfusions Utbildning vid Foch Hospital i Paris - Erfarenhet av translationell forskning och publicering i peer-review-tidskrifter - Erfarenhet av handledning och protokollutveckling Övrigt Anställningen tidsbegränsas enligt Särskild visstidsanställning SÄVA 5§ p1 LAS och är på heltid. Önskat tillträdesdatum är 2025-10-01 eller enligt överenskommelse med slutdatum 2026-09-29. Så här söker du Anställningen söks via universitetets rekryteringssystem. Ansökan ska innehålla personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan ska även innehålla CV, examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.) Institutionen för kliniska vetenskaper i Lund (IKVL) är en av sex institutioner vid medicinska fakulteten. Institutionen har ett brett samarbete, såväl inom fakulteten som inom andra enheter vid universitet. IKVL har även ett väl utvecklat samarbete med Skånes universitetssjukhus (SUS) och Region Skåne samt det omgivande samhället och näringslivet. Detta för att främja klinisk och experimentell translationell forskning, utveckling och utbildning. Varmt välkommen med din ansökan! Medicinska fakulteten är ett verksamhetsområde inom Lunds universitet, med ansvar för utbildning och forskning inom medicin, vård och hälsa. Utbildningen sker i nära samverkan med sjukvården och är väl förankrad i fakultetens starka forskningstradition. Fakultetens forskning spänner över ett brett fält inom experimentell grundforskning, patientnära klinisk forskning och hälsovetenskaplig forskning. Medicinska fakulteten, med drygt 1800 anställda och 2700 studenter i Lund, Malmö och Helsingborg, är en kunskapsintensiv mötesplats för studenter, lärare och forskare från hela världen. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Arbetsterapeut till Achima Care Ekeby vårdcentral – 40 % tjänst Vill du bli en del av ett team där arbetsglädje, trivsel och engagemang genomsyrar vardagen? Nu söker vi en legitimerad arbetsterapeut som vill arbeta deltid hos oss på Achima Care Ekeby vårdcentral! Hos oss möter du en välkomnande arbetsplats med god stämning och högt i tak – något både vi själva och våra patienter märker av. Vi är måna om våra medarbetare och värdesätter gemenskap och skratt i vardagen. Du kommer arbeta tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor inom olika professioner – läkare, fysioterapeut, kurator, dietist och sjuksköterskor – i ett nära och prestigelöst samarbete. Om rollenSom arbetsterapeut hos oss har du en viktig roll i både individuell patientkontakt och i teamarbete. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Minnestestning och kognitiv bedömning Handrehabilitering Rådgivning kring vardagsbalans och aktivitetsanpassning Delaktighet i våra rehab- och livsstilsteam Möjlighet till förstabedömningar och teambesök Vi erbjuder dig en varierande tjänst där du får använda hela din kompetens i en bred patientgrupp och bidra till en mer tillgänglig och förebyggande vård. Vem är du?Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut. Du är engagerad, självständig och har ett genuint intresse för att hjälpa människor till en bättre vardag. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team. Tidigare erfarenhet från primärvården är meriterande, men inte ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning Sysselsättningsgrad 40 % Tillträde enligt överenskommelse Om Achima Achima grundades redan år 2004 och har sedan dess varit aktörer inom primärvården. Idag har vi 11 vårdcentraler runt om i Sverige och ett huvudkontor som är beläget i vackra Karlskrona. Som anställd hos oss kommer du snabbt märka att vi har en stark företagskultur. Företagskulturen kallar vi The Achima Way och präglas av en familjär känsla med mycket arbetsglädje och fokus på bemötande. Vill du lära känna oss bättre innan du söker tjänsten? Besök oss gärna på sociala medier: Linkedin, Facebook och Instagram. Missa inte heller att läsa om alla förmåner du får som anställd hos oss! För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta verksamhetschef, Benita Persson på [email protected] alternativt på telefon 073-324 81 58.
Job Description På Ramboll Healthcare skapar vi hållbara, smarta och trygga vårdmiljöer för framtiden. Vi utvecklar sjukhus och vårdcentraler som främjar god vård och bidrar till en hållbar samhällsutveckling. Genom multidisciplinära team som kombinerar teknik, arkitektur och automatisering skapar vi vårdmiljöer som gör skillnad – på riktigt. Vår globala organisation gör det möjligt för oss att samla och tillämpa expertis från hela världen i varje projekt. Vi är organiserade i internationella Spearheads och Service Lines som ger oss möjlighet att samarbeta över landsgränser, dela erfarenheter och dra nytta av den samlade expertisen inom koncernen. I Healthcare innebär det att vi kan erbjuda spetskompetens inom planering och design av vårdbyggnader, oavsett var i världen den finns. I Sverige består Ramboll Healthcare av cirka 160 engagerade kollegor, fördelade över flera orter i landet. Tillsammans driver vi några av landets mest betydelsefulla vårdprojekt – och vi växer! Vi söker dig Du har min. 5 års erfarenhet av rollen som uppdragsledare Du har flera års erfarenhet av VVS-projektering Du har ett stort intresse för kunddialog Du har ett intresse av digitalisering Du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska. Det här gör du hos oss Du kommer att utgöra en del av vårt team i Kristianstad, som i dagsläget består av 13 kollegor, som projekterar och levererar rådgivning inom tekniska installationer. Som en del av vårt team får du det bästa av två världar – en stark lokal förankring i Kristianstad kombinerat med möjligheten att dra nytta av Rambolls globala nätverk och expertis. Här kombinerar vi teknisk kompetens med djup förståelse för vårdens behov för att skapa hållbara, funktionella och framtidssäkra vårdmiljöer. Som uppdragsledare har du en central roll där du ansvarar för att leda och säkerställa leveransen av VVS-projekteringen. Du samordnar arbetet i multidisciplinära projekteringsteam och har det övergripande ansvaret för kvalitet, budget, tidsramar, uppföljning och kundkontakt. Rollen erbjuder variation, ansvar och nära samarbete med både kollegor och kunder, samtidigt som du bidrar till hållbara lösningar som gör skillnad. Här får du utrymme att utvecklas, växa i ditt ledarskap och bidra till komplexa projekt. Du kommer bland annat att: Leda och driva projekt i framförallt vårdmiljö Projektering av VVS-system, eller specialsystem som medicinska gaser etc. Vara ett stöd och rådgivare åt våra beställare vid beslut i komplexa tekniska frågor Fungera som mentor för mindre erfarna medarbetare Samarbete med kollegor både nationellt och internationellt. Därför ska du välja Ramboll Healthcare Du får arbeta med komplexa, samhällsnyttiga projekt som gör verklig skillnad. Du ingår i ett nätverk av experter med hög kompetens. Vi erbjuder kontinuerlig kompetensutveckling och karriärmöjligheter. Flexibla arbetsformer, balans mellan arbete och fritid, samt stort fokus på hållbarhet. Du blir en del av ett internationellt företag med stark lokal närvaro i Sverige. Du jobbar i multidisciplinära team där samarbete och tvärfunktionella lösningar står i centrum. Intresserad? Ansök snabbt och enkelt! Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med dig som vill vara med och forma framtidens vårdmiljöer. Skicka oss din ansökan – så ser vi fram emot att inleda en dialog om du har den profil vi söker. Sista ansökningsdag: 2025-08-15. Jämställdhet, Mångfald och Inkludering Jämställdhet, mångfald och inkludering är kärnan i det vi gör. På Ramboll tror vi att mångfald är en styrka och att olika erfarenheter och perspektiv är avgörande för att skapa hållbara samhällen. Vi jobbar aktivt för att skapa en inkluderande och stöttande arbetsmiljö där alla trivs och kan förverkliga sin potential. Vi vet också hur viktigt det är att hitta rätt balans för var, när och hur mycket du arbetar, och därför erbjuder vi på Ramboll mycket flexibilitet att anpassa ditt arbete till din individuella situation. Vi välkomnar ansökningar från kandidater med olika bakgrunder. Vänligen låt oss veta om det finns några anpassningar vi kan göra i rekryteringsprocessen för att göra den mer bekväm för dig. Du kan kontakta oss på [email protected] med sådana förfrågningar
Vill du driva tekniskt utmanande projekt inom elteknik och automation – i ett företag där kvalitet, funktionalitet och innovation står i fokus? Eltecno i Vellinge AB växer och söker nu en erfaren projektledare som vill vara med och ta ansvar för helheten i våra kundprojekt – från idé till färdig leverans. Om oss Eltecno i Vellinge AB designar, konstruerar och tillverkar kundanpassade el-centraler och automationslösningar. Hos oss får du arbeta nära produktion och teknik – i ett företag med korta beslutsvägar och stor möjlighet att påverka. Om rollen Som projektledare hos oss ansvarar du för att planera, driva och följa upp elteknik- och automationsprojekt. Du har en nyckelroll i organisationen, där du samordnar interna resurser, kunder, leverantörer och underentreprenörer. Ditt uppdrag är att säkerställa att projekten håller tidplan, kvalitet och budget – och att kundens behov omsätts till funktionella lösningar. Dina arbetsuppgifter Planera, leda och följa upp el- och automationsprojekt Kalkylera, budgetera och följa upp projektens lönsamhet Koordinera tekniker, leverantörer och samarbetspartners Säkerställa efterlevnad av gällande regler och standarder Identifiera kundbehov och utveckla lösningar i dialog med kund Utföra riskanalyser och leda kvalitetsuppföljningar Bygga goda relationer med både interna och externa intressenter Din profil Krav: Ingenjörsutbildning inom elteknik, automation eller motsvarande erfarenhet 3–5 års erfarenhet av projektledning inom elteknik/automation Teknisk kunskap inom el- och automationssystem (PLC, HMI, SCADA) Erfarenhet av entreprenadjuridik (AB04, ABT06 eller liknande) Svenska och engelska i tal och skrift B-körkort Meriterande: Certifiering som Auktoriserad Elinstallatör (AL) Erfarenhet av CAD-verktyg för elprojektering, t.ex. E-plan Kunskap inom energieffektivisering eller industriell automation Erfarenhet från installations- eller entreprenadbranschen Personliga egenskaper Vi söker dig som är: Strukturerad, lösningsorienterad och självständig Kommunikativ och duktig på att bygga relationer Affärsmässig och kostnadsmedveten Van att hantera flera projekt samtidigt Vi erbjuder: En trygg heltidsanställning med arbetstid på dagtid Lön enligt överenskommelse (45 000 - 55 000 kr/månad) En familjär arbetsmiljö med korta beslutsvägar Möjlighet att växa med ett företag i utveckling Placering: Vellinge Start: Enligt överenskommelse Ansökan Låter detta som rätt utmaning för dig? Skicka din ansökan och CV till [email protected] så snart som möjligt. Urval sker löpande. Sista ansökningsdag är 2025-08-10, men tjänsten kan komma att tillsättas tidigare. Välkommen till Eltecno – där smart teknik möter praktisk verklighet!
PropTech Energy är en koncern med fem innovativa och expansiva bolag Ömangruppen, Axcell Fastighetspartner, P2 Energi, Alova och Inflo Ventilationsservice. Bolagen erbjuder helhetslösningar för fastigheter, med specialkompetens inom alla olika områden. Vi tar ansvar för helheten, eller hjälper till men enskild punktinsatser, helt utifrån kundens behov. Vi finns på drygt 30-tal platser i landet och har totalt cirka 500 medarbetare. Vi söker nu en fastighetstekniker med framåtanda och goda reparationskunskaper inom fastighetsförvaltning till vårt team i Kristianstad! Hos Axcell Fastighetspartner får du arbeta nära kunden i en roll med stort ansvar och varierade arbetsuppgifter. Du trivs med att ta initiativ, är serviceinriktad och har en lösningsfokuserad inställning. Som person är du stresstålig, självgående och gillar att ha många bollar i luften. Välkommen till ett engagerat team där din insats gör skillnad varje dag! Mitt namn är Fredrik Johansson och jag arbetar som driftchef på Axcell. Vi söker nu en tekniker med goda reparationskunskaper inom fastighetsförvaltning och med starkt kundfokus. Du kommer att tillhöra vårt team i Kristianstad, bestående av fyra drivna och engagerade kollegor. Välkommen med din ansökan! - Fredrik Johansson, Driftchef Axcell Fastighetspartner erbjuder allt från enskilda punktinsatser till heltäckande förvaltningslösningar. I företaget finns en gedigen erfarenhet av fastighetsskötsel, fastighetsteknik, administrativ förvaltning och fastighetsutveckling. Våra medarbetare är vår främsta tillgång. Vår ambition är att både företaget och våra medarbetare ska växa och utvecklas. Axcell har stort fokus på hållbarhet. Tillväxt måste vara hållbart på alla sätt. Därför arbetar vi med tre olika fokusområden - en attraktiv arbetsplats, en planet i balans och styrning mot hållbara val - där kan vi göra verklig skillnad och minimera de fotspår vi lämnar efter oss. Som medarbetare på Axcell är det viktigt att du vill vara med och göra skillnad för framtidens klimat. Hela koncernen är miljödiplomerad och vi arbetar enligt miljöledningsstandarden Svensk Miljöbas. Arbetsuppgifter Som fastighetstekniker arbetar du nära kunden. Det är din uppgift att vårda befintliga kundrelationer samt etablera nya kontakter. Du har dagligen kontakt med hyresgäster och fastighetsägare för att ger dem den service de behöver. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta: • Servicearbeten • Reparationer • Underhållsarbeten • Installationer • Fastighetsronderingar • Driftoptimeringar • Driva mindre förbättringsarbeten Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Gymnasial utbildning • Utbildning inriktad mot fastighetsteknik/intilliggande branscher eller motsvarande arbetslivserfarenhet • God systemvana • Goda kunskaper i Office • B-körkort • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift Som fastighetstekniker är du en engagerad problemlösare som trivs i en roll med många kontakter och höga krav på servicetänk. För tjänsten är det viktigt att du kan ta egna initiativ och gillar att arbeta med frihet under ansvar. Du trivs i kontakt med både kunder och kollegor och har en mycket god samarbetsförmåga. För att trivas hos oss är du prestigelös, framåt och en social person som trivs i rollen som fastighetstekniker. Social hållbarhet Det är lätt att likställa hållbarhet med klimat- och miljöfrågan, men för oss handlar hållbarhet också om det sociala. Som arbetsgivare har vi ett stort ansvar och en möjlighet att kunna påverka våra medarbetares vardag. Vi värnar om din utveckling och satsar på både interna och externa utbildningar för våra medarbetare. Vi vet att växer du, växer vi! Det sociala klimatet hos oss präglas av prestigelöshet och gemenskap, där vi tillsammans hjälps åt att leverera högkvalitativ service hos våra kunder. Vi har korta beslutsvägar och du har möjlighet att kunna påverka din vardag. Du kan räkna med tryggheter som kollektivavtal, utvecklingsmöjligheter, friskvård och företagshälsovård – en välmående personalstyrka är lika med ett välmående bolag. Människor avgör! Vi gör det vi säger och håller vad vi lovar! Läs mer om hur det är att jobba hos oss HÄR. Övrig information • Start: Enligt överenskommelse • Lön: Enligt överenskommelse • Plats: Kristianstad • Omfattning: Heltid • Arbetstider: Vardagar, 07.00 - 16.00 Ansökan Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Johansson +46447770286 Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag 2025-07-25 Alla former av telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t. ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbeds.
Forma framtidens mobilitet med Hedin Automotive Som en av Europas ledande aktörer inom mobilitetsbranschen brukar vi säga att vi har något för alla. Men det finns egentligen bara en sak som är viktig: vi har något för dig. Nu får du möjligheten att bli en del av vårt team i rollen som Transportbilssäljare på vår anläggning i Jägersro Malmö . Med vår bredd, erfarenhet och marknadsledande position erbjuder vi dig något mer. Mer utmaningar. Mer ansvar. Mer trygghet. Mer samarbete. Mer utveckling. Mer möjligheter. Mer glädje. Mer för dig, helt enkelt. Om rollen Som Transportbilssäljare hos oss får du chansen att arbeta med ett brett utbud av våra marknadsledande märken . Din huvudsakliga uppgift blir att guida kunder genom hela försäljningsprocessen – från första kontakten till att leverera nycklarna till deras nya bil. Du hjälper kunder att hitta rätt lösningar genom att presentera våra modeller, ge råd om tillbehör och finansieringsalternativ, samt säkerställa att varje kund får en upplevelse som överträffar förväntningarna. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med försäljningsteamet och rapportera till försäljningschefen. Vem är du? Som person är du målinriktad och har en naturlig förmåga att bygga och vårda långsiktiga kundrelationer. Du trivs med ett högt arbetstempo och varierande uppgifter, samtidigt som du självständigt kan organisera din arbetsdag. Du är prestigelös och ser värdet i att samarbeta med andra, vilket gör att du smidigt fungerar i team. Med din sociala och förtroendeingivande personlighet skapar du affärer på ett naturligt sätt och strävar alltid efter att leverera resultat på hög nivå. Ytterligare ser vi att du har: Ett par års erfarenhet inom försäljning gärna Transportbilar B-körkort Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Tidigare erfarenhet av fordonsbranschen är starkt meriterande men inget krav. Varför jobba med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att tillvarata på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinautomotive.se
Är du en erfaren och driven snickare som bor i södra Skåne och vill bli en del av ett härligt team? Vi söker nu en skicklig snickare till vårt byggföretag. Arbetsuppgifter: * Nybyggnation * Resning av hus * Renovering * Ombyggnation * Fasadarbeten Kvalifikationer: * Du är utbildad snickare och har ett yrkesbevis. * Du har goda kunskaper inom byggbranschen. * Du är noggrann och kvalitetsmedveten. * Du är självgående och kan arbeta i team. * Du har B-körkort. * Du kan läsa ritningar. * Du talar och förstår svenska. Vi erbjuder: * Ett spännande och omväxlande arbete. * Ett trevligt arbetslag. * Möjlighet till personlig utveckling. Ansökan: Vi kommer ta intervjuer löpande så sök tjänsten omgående genom denna anonnsen. Blir det många sökande kan svar utebli då det är för hög belastning. Skicka din ansökan med CV och personligt brev till [email protected] eller kontakta Daniel på 0735429446. Vi ser fram emot din ansökan!
Gör skillnad. Varje dag. Habiliteringen finns till för personer som har en varaktig funktionsnedsättning och deras anhöriga. Funktionsnedsättningen kan bero på rörelsenedsättning, intellektuell funktionsnedsättning och/eller autism. Här värdesätter vi delaktighet för patienter och deras familj, vilket genomsyrar hela vårt arbete. Vår mottagning vänder sig till barn och ungdomar upp till 17 år och bygger på ett tvärprofessionellt familjecentrerat teamarbete. Vi finns placerade i vackra Ängelholm med närhet till både hav och fin natur. Mottagningen är placerad på norra sjukhusområdet i helt nybyggda och ändamålsenliga lokaler med den senaste utrustningen. Vi har goda pendlingsmöjligheter, där en promenad från tågstationen till oss tar cirka tio minuter. I arbetet finns även viss möjlighet till distansarbete. Vill du arbeta på en arbetsplats där du får: • Växa i din yrkesroll genom nära tvärprofessionella teamsamarbeten • En viktig roll i att hjälpa våra barn och ungdomar att få en bättre vardag • Gedigen introduktion till ditt arbete och handledning. Då är du välkommen att söka tjänsten och bli vår nya arbetsterapeutskollega hos oss på Habiliteringsmottagning barn och unga i Ängelholm! Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Läs mer om oss och hör arbetsterapeut Sofia berätta mer om sitt arbete här: https://bit.ly/3OohIfu ARBETSUPPGIFTER Hos oss på Habiliteringsmottagning Ängelholm erbjuds du en stimulerande arbetsmiljö präglad av hög kompetens och ett öppet samtalsklimat. Vi värnar om en stark teamkänsla där vi stöttar och lyfter varandra. Nu söker vi en engagerad arbetsterapeut som vill bli en del av vårt välfungerande team. I din roll som arbetsterapeut ingår att utifrån den enskilde individens behov öka förmågan till delaktighet genom att analysera samt ge råd och stöd kring dagliga aktiviteter. En stor del av arbetet innebär att handleda barn/ungdomar och deras nätverk för att skapa förändring i barnets/ungdomens vardag. Du ger individuella insatser efter behov och efter den planering som görs i samråd med familj, barnet/ungdomen och övriga i habiliteringsteamet. Att bedöma behov av, ordinera och prova ut tekniska hjälpmedel samt medverka i bostadsanpassningar utgör också en stor del av arbetet. Arbetet är utåtriktat och innebär samverkan med andra verksamheter såsom förskola/skola, hjälpmedelsverksamhet, socialtjänst med flera. Utöver det direkta patientarbetet ingår administrativa uppgifter som bokning av patienter och journalhantering. I arbetsuppgifterna ingår också att på egen hand och tillsammans med övriga teamet strukturera och organisera arbetet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Språkkunskap i svenska lägst motsvarande nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Därtill är giltigt B-körkort ett krav för tjänste. Vi ser gärna att du är van vid att arbeta med olika IT-system och att du haft digitala vårdkontakter. Har du tidigare erfarenhet av habiliteringsarbete eller arbete med barn och ungdomar med olika behov, eller annan erfarenhet av att arbeta med personer med särskilda förutsättningar, är detta meriterande. Vidare har du ett stort intresse av att arbeta med hela vår målgrupp. Du som person har lätt för att samarbeta och inleda kontakt med barn och unga. Därtill anser du precis som vi att det är viktigt att barn och unga blir hörda och att deras synpunkter beaktas och tas tillvara. Du sitter på stor självständighet, flexibilitet och har förmåga att hantera situationer när tempot stundtals varierar. Därutöver har du god förmåga att organisera och strukturera arbetet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för tjänsten. Utdrag ur misstanke- och belastningsregister kommer att göras innan eventuell anställning. I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är den näst största förvaltningen med verksamheter runt om i hela Skåne. Vi har ett brett uppdrag där många olika kompetenser tillsammans ger våra patienter den bästa vården och omsorgen. Med nyfikenhet och stort intresse satsar vi också på utveckling och forskning. Uppdraget inom psykiatri är att bedriva specialiserad vård i den offentligt drivna barn-, vuxen- och rättspsykiatrin. Habiliteringen bedriver habilitering och rehabilitering inom den offentligt drivna barn-, ungdoms- och vuxenhabiliteringen. Hjälpmedel har i uppdrag att hantera hjälpmedel som föreskrivs till patienter i Skåne. Inom förvaltningen finns också syn-, hörsel och dövverksamhet och ungdomsmottagningarna i Skåne. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Välj ett jobb för att visa detaljer