Åter igen behöver vi utöka vårt team med fler OVK-besiktningsmän. Har du ytterligare kunskaper som t.ex. servicetekniker, injustering, energiexpert är det meriterande. Vi rekryterar löpande när vi hittar rätt person. Arbetsbeskrivning: Du kommer utföra OVK och andra konsultuppdrag hos våra kunder som är allt från privatpersoner till stora fastighetsbolag och kommuner. I arbetet ingår att tillsammans med kunden planera, utföra och följa upp uppdragen. Du arbetar ofta självständigt men också tillsammans med våra servicetekniker som ofta utför tjänster i samband med OVK. I företaget finns erfaren personal som stöttar varandra när det dyker upp frågor. Normalt utgår du hemifrån direkt till uppdragsplatsen med tjänstebil och besöker kontoret i Löddeköpinge eller Helsingborg några dagar i veckan där vi har toppmoderna lokaler. Beroende på dina önskemål och erfarenheter kan du få mer eller mindre ansvar att planera din egen tid och ansvara för egna kunder. Arbetets omfattning: Heltid. Normala arbetstider är 07.30-16.30 med flex möjlighet för att det ska passa din livssituation. Vi kan erbjuda dig: ● Förmånsbil ● Frihet under ansvar. ● Högt till tak och korta beslutsvägar. ● Utmärkta kontorslokaler ● Utvecklingsmöjligheter ● Friskvårdsbidrag Givetvis har vi kollektivavtal och försäkringar som ger dig trygghet. Egenskaper vi söker hos dig: Som person är du självständig och pålitlig. Du värnar om att leverera hög kvalitet och tar ansvar för dina uppdrag. Du har god datorvana med Office kunskaper. Formella Kompetenskrav: ● OVK-behörighet K. ● Du innehar B-körkort. ● Flytande Svenska I skrift och tal. Stämmer detta in på dig? Ansök snarast, då vår rekrytering sker fortlöpande. Din ansökan skickar du till [email protected] Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta Fredrik Gyllander, tel. 0709-927270 Företagsbeskrivning: OVKservice Syd AB är ett etablerat företag inom ventilationskontroll, injustering, och ventilationsrengöring. Våra kunder är alltifrån privatpersoner till stora fastighetsägare, kommuner och rederier. Företaget med säte i Löddeköpinge grundades 1996 och är idag ett dotterbolag till Ventilationskontroll Aeolus AB i Göteborg och en del av Novedo AB med ca 1300 anställda.
Veterankraft söker sig som är 55+ och vill arbeta som trädgårdsarbetare hos våra kunder i Helsingborg. Hos oss på Veterankraft får du möjlighet att bidra med dina kunskaper och ditt intresse genom varierande uppgifter i våra gröna utemiljöer. Du som tycker om att röra på dig, vara ute i naturen och göra något som andra har glädje av kommer att trivas hos oss. Vi ser gärna att du har gröna fingrar, en känsla för detaljer och trivs med arbete i friska luften. Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll I rollen som trädgårdsarbetare kommer du att utföra en mängd olika trädgårdsuppgifter hos våra kunder, som kan vara både privatpersoner och bostadsrättsföreningar. Du ser till att tillgodose kundens skötselplan och hjälper till att ta hand om utemiljöer på ett omtänksamt sätt. Genom ditt arbete bidrar du till att skapa fina och trivsamma platser. I dina arbetsuppgifter kan bland annat följande ingå: Gräsklippning Ogräsrensning Beskärning och träd och häck Plantering Du kommer att arbeta med både återkommande- och engångsuppdrag. Tjänsten är en timanställning vilket innebär att du arbetar när du vill och har möjlighet. Din profil Du är 55 år eller äldre Du tycker om att vara ute i naturen och hjälper gärna till där det behövs Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med erfarenhet av trädgårdsarbete sedan tidigare Meriterande med körkort, egen bil + släpvagn Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!
Veterankraft söker dig som är 55+ och vill jobba med städning hos våra kunder i Helsingborg. Hos oss får du möjlighet att utföra både hemstädning, storstädning och flyttstädning. Uppdragen är varierande och du möter trevliga kunder som uppskattar din hjälp. Du arbetar självständigt eller tillsammans med en kollega. Du behöver inte ha erfarenhet av att ha jobbat som städare tidigare, det viktigaste för oss är att du tycker om att göra fint, är noggrann och har ett vänligt bemötande. Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll Som städare hos oss hjälper du till att skapa trivsamma och välordnade hem. både vid vanliga hemstädningar eller i samband med flyttar, så att våra kunder känner sig nöjda och omhändertagna. Du arbetar med omtanke och omsorg för att skapa ett fint och trivsamt hem. I rollen får du både arbeta självständigt och tillsammans med andra, beroende på uppdrag och kundens önskemål. Vi ser gärna att du är ordningsam, hjälpsam och tycker om att bidra till att vardagen blir lite enklare för våra kunder. Tjänsten är en timanställning där du själv väljer hur mycket du kan arbeta. Din profil Du är 55 år eller äldre Flytande svenska eller engelska i tal och skrift Meriterande med tidigare erfarenhet inom städbranschen Meriterande med körkort + egen bil Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!
Veterankraft söker dig som är 55+ och vill jobba med enklare hantverkstjänster hos våra kunder i Helsingborg. Är du händig och gillar att arbeta praktiskt med att skapa och förbättra miljöer? Vi söker händiga medarbetare till hantverkstjänster inom exempelvis el, snickeri, måleri, VVS och liknande områden! Här får du möjligheten att arbeta med varierande uppgifter och hjälpa till att skapa trivsamma miljöer. Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll I denna roll får du möjlighet att arbeta med praktiska och hantverksrelaterade uppgifter. Du kan exempelvis få bygga, montera eller måla – både inomhus och utomhus. Du kan också få arbeta med att installera, underhålla och reparera system för vatten, värme och avlopp. Har du i stället erfarenhet som elektriker kan du få arbeta med att exempelvis dra el, installera belysning och felsöka elinstallationer i olika typer av fastigheter. Oavsett inriktning innebär rollen ett varierat och praktiskt arbete där du får använda dina händer, ditt kunnande och din problemlösningsförmåga i vardagen. Rollen är perfekt för dig som är händig och har erfarenhet av praktiska projekt, kanske har du tidigare byggt ditt eget hus, renoverat hem eller arbetat som snickare, målare eller liknande. Vi söker även dig som är allmänhändig och trivs med att variera dina arbetsuppgifter och vill ta dig an olika projekt hos våra kunder. Tjänsten är en timanställning där du själv bestämmer hur mycket du vill jobba. Din profil Du är 55 år eller äldre Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med erfarenhet av snickeribranschen Meriterande med erfarenhet av måleribranschen Meriterande med körkort + egen bil Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!
Vill du vara lantbrukarens självklara bollplank vid vattenrelaterade frågor? Ett omväxlande och utvecklande arbete där du får vara med och stötta lantbruksföretagen i en av våra stora framtidsfrågor. Om tjänsten Som vattenrådgivare på HIR Skåne stöttar du lantbruksföretag inom till exempel avvattning, täckdikning, dammar och våtmarker. Tjänsten innebär problemlösning, kundkontakt och tekniskt arbete i fält, såsom inspektion av brunnar och dränering, samt rådgivning kring vattenjuridik. I denna tjänst ligger fokus i första hand på täckdikning, men du ges möjlighet att på sikt vidga arbetsområdena. Det medför att du får en varierad tjänst där du arbetar nära lantbruket och landsbygdsföretagandet. Vi erbjuder Du kommer att jobba i ett team av mycket kompetenta vattenrådgivare inom HIR Skåne. Du blir även en del av ett nationellt nätverk hos Hushållningssällskapets vattenrådgivare. Vi erbjuder intressanta och varierande arbetsuppgifter där varje kunduppdrag är unikt. Inom företaget finns även specialistkompetens kopplat till vattenanvändning inom lantbruket kring till exempel tillståndsprövning, växtskyddsmedelsanvändning inom vattenskyddsområde, samt bevattningsfrågor. Hos oss får du utvecklas och/eller växa in i rollen som rådgivare och du får stora möjligheter att påverka dina arbetsuppgifter. Unikt för HIR Skåne är att vi är oberoende och du tillåts lägga allt fokus på kundens mål och intressen. För att trivas hos oss Som person är du initiativrik och värdesätter god kontakt med kunder, kollegor och samarbetspartners. Du är noggrann i ditt arbete och har ett tekniskt intresse. Du trivs med att arbeta självständigt, men även att bidra till arbetsgruppens utveckling. Självklart har du ett gediget intresse för lantbruksbranschen och för vatten i synnerhet! Kvalifikationer Lämplig utbildningsbakgrund: Agronom, civilingenjör vatten alt. naturvårdsingenjör med inriktning vatten, mätningsingenjör eller lantmästare. Meriterande: Kunskaper inom AutoCAD, avvägning med GNSS-instrument, utbildning och erfarenhet inom vattenjuridik. Erfarenhet av att ha arbetat med tekniska uppgifter kopplat till vatten, eller vattenjuridik. Intresse för lantbruk. Krav: B-körkort och tillgång till egen bil. God fysik förutsätts för att arbeta med avvägning Om oss HIR Skåne är ett ledande konsultföretag inom lantbruk och trädgård. Vår affärsidé är att optimera lantbrukarnas produktion genom personlig rådgivning. Vi är en oberoende kunskapsorganisation som utvecklar svenskt lantbruk. Hos oss hamnar du i kunskapens centrum där spets och bredd blir din vardag. HIR Skånes majoritetsägare, Hushållningssällskapet, har under de senaste 200 åren varit delaktig i att utveckla jordbruket i Sverige. Som medarbetare ges du även möjligheten att bli delägare i HIR Skåne AB. Placeringsort: Borgeby eller Skepparslöv. Arbete kan dock komma att ske på alla våra fem kontor (Borgeby, Skepparslöv, Hörby, Borrby och Munka Ljungby).
Beskrivning Emmace Consulting AB söker en självständig och driven testingenjör till vårt labb för testning av medicinsktekniska produkter på Ideonområdet i Lund. Emmace håller på att utvidga verksamheten och behöver förstärkning. Initialt kommer arbetet att vara fokuserat på att sätta upp nya teststationer för luftanalyser. När teststationerna är på plats och verifierade kommer arbetet övergå i att planera och utföra tester samt sammanställa resultatrapporter. Där utöver ingår det i tjänsten att förbereda testuppställningar och adaptioner för testning av de medicinsktekniska produkterna, vilket inkluderar design och produktion av adaptrar/kopplingar. Arbetet innebär att man kommer att vara inblandad i parallella projekt och ofta ha direktkontakt med kunden. Kunderna är internationella företag och en viktig del tjänsten är att ha en kontinuerlig dialog med kunderna på engelska kring deras produkter och testerna vi utför. Vi lägger vikt vid att vår nya medarbetare är ansvarsfull, kan ta egna initiativ, är ambitiös, resultatorienterad och har förmåga att vara med och utveckla verksamheten. Du är analytisk i ditt arbetssätt samt har kort startsträcka både gällande experimentellt arbete och att omsätta idéer till verklighet. Om jobbet Arbetet består till största delen av analyser av luft som emitteras från medicintekniska produkter ämnade för andningsvägarna i enligt med standarderna i ISO 18562-serien. I detta ingår att göra unika (för varje produkt) testuppställningar och därefter genomföra provtagning enligt styrda metoder. Sammanställning av resultat i rapporter. Vara kontaktperson gentemot kunden. Underhålla styrdokument och metoder som ingår i kvalitetsdokumentationen. Utveckla och validera analysmetoder och utrustningar. Arbetet sker självständigt samt i nära samarbete med dina kollegor. Vara delaktig i företagets kontinuerliga förbättringsarbeten. Kvalifikationer Du har en eftergymnasial teknikutbildning och några års arbetslivserfarenhet eller högskoleutbildning inom exempelvis maskinteknik, aerosolfysik, fysik eller motsvarande. Du är självgående, kvalitetsmedveten person som tycker om att samarbeta med kollegor. Du har en stark drivkraft att sätta upp nya testuppställningar, självständigt genomföra analyser och sammanställa analysdata av hög kvalitet. Du tänker kreativt och är problemlösare vad gäller mättekniska utmaningar som uppstår i samband med kunduppdrag. Du tvekar inte att praktiskt modifiera och anpassa utrustning efter kunders behov. Du får gärna ha erfarenhet av att design av komponenter, ta fram 3D CAD-modeller och 3D-printing. Då vår kundbas mestadels återfinns inom det medicintekniska området är din erfarenhet av arbete inom ISO 17025 eller ISO 13485 starkt meriterande. Du kan läsa in dig på tekniska dokument (manualer och standarder) och omsätta till metoder och rutiner i vår verksamhet i samarbete med andra medarbetare. Du har god datorvana och behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Vi erbjuder Ett spännande och ansvarsfullt arbete i en liten flexibel och analysintensiv laboratorieverksamhet tillsammans med ambitiösa och duktiga kollegor i en välskött och informell arbetsmiljö i Lund. Vi driver en jordnära, prestigelös och professionell organisation med korta beslutsvägar. Dina kunskaper, färdigheter och energi är vår mest värdefulla tillgång och en förutsättning för vår framgång. För dig innebär detta en möjlighet att få delta i spännande och utmanande kundprojekt (små som stora, långa som korta) vilket ger dig goda möjligheter att utvecklas professionellt och personligen. Villkor Heltid eller deltid, vi är öppna för att hitta en bra lösning som passar båda parter. Vi tillämpar provanställning. Plats: Lund. Kontakt och ansökan Du ansöker genom att skicka personligt brev och CV till [email protected]. Urval sker löpande så sök redan idag om du är intresserad. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta Anna Holmberg, VD, via [email protected]. Tillträde Omgående med hänsyn till uppsägningstid. Vi ser fram emot din ansökan!
At IKEA, we are dedicated to make a better everyday life for the many people. We are on a journey to become even more affordable, accessible and sustainable. To make that happen, we need people with imagination. People who share our vision of a better everyday life. Together, we’ll innovate the future of life at home through data, technology, people and processes to meet and exceed our customers’ needs. We are looking for 2 Digital Product Leader’s for our Merchandise & Commercial Planning area. We need a leader who understands product development at IKEA. Someone who can help establish a product area and organise the right competence and ways of working. Equally, someone with technical understanding of Autodesk Revit, Revit integration techniques (APS, Revit API etc.), Blue Yonder’s Space Planning (MAA/MPS in IKEA lingo) would be greatly valued. You will lead the transformation of a Digital Product Team and interact & collaborate with other Digital Product Leaders and teams with stakeholders across IKEA, to understand needs and synergies. Based on this, you will define requirements and make decisions and trade-offs where needed to maximise business results and customer value. You will initiate and manage the product backlog, scope and prioritise activities based on business direction and goals, business and customer impact and actively participate in planning to clarify features and user stories. Optimising ways of working within your and across teams is always on your mind. You will be: Responsible to set the product vision with a clear product roadmap, ensuring it aligns with the ambitions for the Inter IKEA digital roadmap Ensuring the holistic view of the area of responsibility by proactively safeguarding the E2E, including surrounding solutions, and secure a-to-b process reflecting business direction and objectives Accountable for product prioritisation through user stories to meet business needs and user experience Responsible for securing that the digital product maximises the business value, controlling agreed costs and giving input to the overall budget Responsible to plan the sprints and to secure that backlog items are completed in time and with quality Responsible to manage dependencies and blockers, improving digital product delivery capabilities Complying with relevant frameworks and standards for the digital product Organising the work in the team by making sure the right people are assigned to the right activities/topics Responsible for managing key stakeholder engagement including being a primary point of contact for the vendor, Autodesk Accountable to secure the daily stand-up meetings to monitor progress and address impediments Responsible to manage issues and risks that are assigned or escalated to the team lead Responsible to secure adequate testing and LCM of products Responsible for the development and maintenance of product documentation (ex. Confluence) Qualifications To be successful in this role, the following knowledge, skills and experiences would be valuable: You have minimum 3 years of relevant working experience Demonstrable and senior experience in working with technical t integrations and related tech stack (C#, .NET, SQL, AWS, NoSQL and REST APIs) Strong ability to lead, inspire, and empower team members while delivering with speed and employing an agile approach to development, both internally and externally Serve as an ambassador for agile practices and product culture within your team and across teams Experience working with and understanding the needs of customers or clients (internal or external) Proven analytical skills and experience making decisions based on hard and soft data Strong ability to communicate and create trustful relationships in collaborative processes as well as visualising concepts and ideas Ability to handle complexity and solve problems through simplicity Passionate about technology and trends that create better solutions and bring business and user value High entrepreneurial drive: Stretching boundaries, challenging what already exists, always striving to develop a better digital landscape Additional information At IKEA, your journey is more than a career – it’s about being part of something bigger, crafting positive change in everyday life for the many people. Ready to redefine IKEA’s commercial planning experience through solid product leadership? Be sure to include a motivation letter along with your CV (in English) elaborating on why you think this role is a great fit for YOU and IKEA. For any questions regarding the recruitment process, including any specific accessibility considerations, please contact our recruiter [email protected] For any questions about the role itself, please contact the hiring manager: Chad Randver-Baker at [email protected] This position is a full-time, permanent position located in Malmö, Sweden. Note: as this position is based in Sweden and we do LOVE our summer vacation time …and this job ad is being posted right before everyone goes on vacation…please allow and excuse what will likely be a longer-than-usual recruitment process. At IKEA, we are looking for people who believe everyone deserves a seat at the table. You’re welcome no matter where you come from, what you believe, and what you look like. We don’t even care how you have furnished your home. We’re interested in you simply because you’re you. Even if your experience doesn’t align perfectly with every qualification in the job description, we encourage you to apply anyway. We believe that people’s different perspectives, backgrounds, and personalities make us better at understanding our customers dreams and needs. At IKEA, we’re all on the same project. If you have a special need that requires accommodation in the recruitment process, just let us know. For questions about the recruitment process, please reach out to [email protected].
HORNBACH Byggmarknad AB Har du har en utpräglad känsla för service och brinner för försäljning? HORNBACH framgång bygger på medarbetarnas genuina engagemang och där vi alltid följer vår strategi som innebär att vi ställer höga kvalitetskrav på våra varuhus och vårt Sortiment. Stämmer detta in på dig? Då kan du vara den vi söker! Om rollen Som medarbetare hos oss representerar du Hornbach och är ett föredöme vad gäller engagemang, driv och samarbete. På vår godsmottagning ansvarar du tillsammans med dina kolleger för att säkerställa ett effektivt varuflöde från godsmottagningen tills att varan finns ute i butik. För denna tjänsten kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att bestå av hantering av reklamationer och returer. Exempel på förekommande arbetsuppgifter * Lossning och lastning av gods, utlämning av varor i butiken * Genomföra mängd/kvalitetskontroller på varuleveranser * Sköta den interna varuförsörjningen och logistiken * Ansvara för returhantering och återtransport till leverantörer * Inmatning av följe- och retursedlar. * Avfallshantering * Dokumenthantering Din profil * Gymnasieutbildning eller motsvarande samt erfarenhet av detaljhandeln * Tidigare erfarenhet av reklamationshantering är meriterande * Brinner för att erbjuda våra kunder bästa möjliga service * Genom professionell rådgivning av vårt breda produktsortiment förverkliga kundens projekt * Utpräglad känsla för service och kundorientering samt kunskap av logistik * Noggrann och lösningsorienterad * Truckkort (A1-A4 & B1-B4) samt vana av att köra truck minst låglyftare är ett krav * B-körkort är ett krav Vi erbjuder * Strukturerad inarbetningsplan * Interna möjligheter till kvalificering och utvecklingsmöjligheter Arbetstid/Varaktighet: Visstidsanställning. Deltid 30 timmar/vecka. Arbetstiderna är vardagar samt varannan helg. Lön: Lön enligt kollektivavtal Tillträde: 1/7 - 31/8-2025. Antal lediga tjänster: 2 st
Nobina är Nordens marknadsledande operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Vår framgång skapar ett bättre samhälle genom ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader. Gillar du ordning och reda, har en passion för ekonomiska lösningar och är en ansvarsfull samt målinriktad person? Då kan du vara den trafikplaneraren vi söker! Om rollen I rollen kommer du att vara spindeln i nätet och ta ansvar för fordonens och förarens vardag genom att skapa tidtabeller, fordon- och tjänsteplaner samt scheman. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med schysta kollegor som respekterar, bryr sig och hjälper varandra. Du kommer att arbeta med kollegor som besitter hög kompetens och lång erfarenhet. Vår arbetsplats präglas av omväxlande uppgifter och ett strukturerat arbetssätt med tydliga rutiner och processer. Dessutom får du tillgång till ett välorganiserat systemstöd med nära support. Vem är du? Har en relevant högskoleutbildning/logistikutbildning eller motsvarande kunskaper Har erfarenhet av att arbeta som trafikplanerare Har god praktisk erfarenhet av Hastus och Officepaketet Behärskar svenska och engelska i tal och skrift Har erfarenhet av projektarbete och förmåga att ta ledande roller Tjänsten är på heltid med placeringen på vårt kontor i Landskrona och det förekommer resor till våra trafikområden i Malmö och Lund. Vi sitter i stora ljusa lokaler i ett öppet kontorslandskap och tillämpar flexibla arbetstider. Varför Nobina? På Nobina är vi engagerade i att skapa en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare gör skillnad. Våra ledare tar ansvar, fattar modiga beslut och strävar alltid efter att möta våra resenärers och samhällets behov. Genom att vara affärsdrivna och fokusera på helheten strävar vi efter att utveckla vår verksamhet och skapa hållbara lösningar för idag och för framtiden. På ett coachande sätt är vi engagerande. Vår kultur bygger på respekt, vi bryr oss och tar ansvar och vi söker ständigt nya perspektiv för att leverera vårt resenärslöfte. Vi arbetar med löpande urval – varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Our Merchandise & Commercial Planning Team is part of Retail Concept and is on the lookout for two commercial planning leaders, people who excel with complex topics, have a solid understanding of retail and specifically, possess solid experience in how IKEA works with merchandise and commercial planning in our units and global functions. About the Role: As a Merchandise & Commercial Planning Leader, you’ll be pivotal in shaping IKEA’s future merchandise and commercial planning landscape. This role empowers you to lead intricate topics across the value chain, harmonizing creativity and efficiency to support IKEA retailers in planning and maintaining compelling commercial spaces. Your scope and responsibility will focus on enabling the optimisation of retail operations in the planning processes (everyday operations and establishment), enhancing co-worker experiences and providing strategic guidance and direction to the team through indirect leadership. What You'll Do: You will be an integral part of the team, supporting the Merchandise & Commercial Planning Manager on strategic and tactical level. You will be a key support to our retail units, global functions and digital product leaders. Amongst other things: Lead the conceptual development of merchandise and commercial planning methods and tools Identify, initiate and lead execution of conceptual development needs, holding together a variety of large development initiatives, securing follow-up and relevance (working with and through other IKEA value chain stakeholders). Lead and work closely together with peers across IKEA to strengthen and contribute to a strong and relevant merchandise & commercial planning offer. Lead by example and create clarity and direction within the Merchandise & Commercial Planning team, enabling topic movements, supporting resource allocation and creating/enabling transparency on deliverables. Support the development and testing of a variety of digital products used by our co-workers including: Revit, Kinship, Merchandise Administration Application (MAA), Merchandise Planning Suite (MPS) and several others. Innovate merchandise and commercial planning methods, crafting solutions tailored to franchisee needs. Guide the development of retailer competencies, facilitating low-cost establishment and efficiency in maintenance/operations. Support (and as needed, lead) portfolio planning, budget, prioritisation, financial assessments and follow-up and overall development plans for the area Act as a spider in the web; channelling information across IKEA and interfacing with our extensive retailer network. Who You Are: You’re a natural leader. Someone who can lead teams and complex topics across borders and time zones. You celebrate diversity and can bring a diverse team together around a common vision and goal. You know retail at IKEA and you likely (but not necessarily, mandatory) have solid experience from one (or perhaps all) of the areas below: Commercial functions on unit level (shopkeeper or manager in sales or Com&In) Country Expansion teams Common Retail Solutions Central Planning Hub (Formerly, Common store planning) IKEA Store Planning Team You can lead topics with a clear vision, excelling in multicultural, fast-paced environments. Your knack for guiding projects through collaboration enables you to drive results without direct people management. Your Skills & Savvy: Deep understanding of the IKEA concept, vision, and retail operations. Healthy competitive spirit with a forward-looking, strategic and creative mindset. Expertise in customer-centric design, processes, methods, and IKEA’s digital products within the merchandise and commercial planning domain. Strong capability to lead across organisations, influencing outcomes and fostering collaboration. Awareness of digital trends and global shifts that enrich customer experiences. Inspired by the challenges of the unknown, committed to enhancing coworker and customer experiences Why You’ll Love Being Here: By leading strategic topics, you'll push boundaries, inspire innovation, and redefine commercial success. Embrace this opportunity to lead impactful initiatives that elevate our co-worker and ultimately, our customer’s experience. Your pivotal contributions will help transform how every physical customer meeting point connects with customers, ensuring a glorious future. Additional Information How to Apply: At IKEA, your journey is more than a career – it’s about being part of something bigger, crafting positive change in everyday life for the many people. Ready to redefine IKEA’s commercial planning experience? Be sure to include a motivation letter along with your CV (in English) elaborating on why you think this role is a great fit for YOU and IKEA. For any questions regarding the recruitment process, including any specific accessibility considerations, please contact our recruiter Chris Ellis at [email protected] For any questions about the role itself, please contact the hiring manager: Chad Randver-Baker at [email protected] These two positions are full-time, permanent position located in Malmö, Sweden. International mobility support may be provided and will be determined on a case-by-case basis. Note: as this position is based in Sweden and we do LOVE our summer vacation time …and this job ad is being posted right before everyone goes on vacation…please allow and excuse what will likely be a longer-than-usual recruitment process. The closing date for this role is July 7th, 2025.
Välj ett jobb för att visa detaljer