Till vår kund i Helsingborg söker vi nu en erfaren fibertekniker som vill jobba på ett företag med god teamkänsla och högt i tak! Om tjänsten Du kommer ha ett varierande arbete där du utför arbetsuppgifter som fibersvetsning (singel/ribbon) kabeldragning, tekniska installationer, mätning, felsökning mm. Du kommer att jobba i ett team med härliga kollegor där alla jobbar för samma målsättning. Tjänsten är en visstidsanställning på heltid med ambitionen att du efter en period som anställd via Boost, får erbjudande att gå över till anställning direkt hos kunden. Tillträde enligt överenskommelse. Kollektivavtal finns. Om dig Vi söker dig med relevant yrkesutbildning och/eller arbetslivserfarenhet som fibertekniker. Teleteknisk utbildning är meriterande. Du har ett brinnande intresse för teknik och en stor vilja av att lära dig. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Du gillar att träffa människor och har en god känsla för service och kundkontakt. · God social förmåga för arbete i team och kundkontakter · Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift · Körkort B Ansökan Skicka ditt CV och personligt brev till oss där du talar om varför just du passar för den här tjänsten till: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka din ansökan så fort som möjligt. Vid ansökan var god ange referens: Fibertekniker Om oss Boost är ett rekrytering- och bemanningsföretag inom installationsbranschen. Med 16 års erfarenhet från branschen har vi de bästa möjligheterna för dig som arbetssökande att hitta nästa utmaning inom installationsbranschen. Vi på Boost Technical Power tror på mångfald och jobbar alltid med fördomsfri rekrytering, schyssta anställningsvillkor och är självklart kollektivanslutna. Vår verksamhet finns där du finns oavsett geografi.
Är du en serviceinriktad problemlösare med intresse för IT? Vill du vara en del av ett dynamiskt team där du spelar en avgörande roll i att hjälpa kunder med deras tekniska utmaningar? Då har vi jobbet för dig! Om tjänsten Vi söker nu en engagerad 1st Line Supporttekniker som vill bidra till vår framgångsrika supportavdelning. Som 1st Line Supporttekniker kommer du att vara det första kontaktledet för våra kunder, där du assisterar dem med deras tekniska frågor och problem via telefon och e-post. Du kommer att arbeta i en snabb och stimulerande miljö där ingen dag är den andra lik. Dina arbetsuppgifter: - Hantera inkommande supportärenden och ge professionell support till våra kunder. - Utföra felsökning och problemlösning av tekniska problem relaterade till hårdvara och mjukvara. - Dokumentera ärenden och lösningar i vårt ärendehanteringssystem. - Se till att kunderna får en snabb och effektiv serviceupplevelse. - Samarbeta med andra team för att säkerställa hög kundnöjdhet. Om dig - Har en grundläggande förståelse för IT och teknik. - Är kommunikativ och kan förklara tekniska lösningar på ett förståeligt sätt. - Är problemlösare med en positiv attityd och förmåga att arbeta under press. - Trivs med att arbeta i team men också kan ta egna initiativ. - Meriterande om man har erfarenhet av kundservice, gärna inom IT-relaterade områden. Om Nordlo Nordlo är en av Nordens ledande aktörer inom moln och infrastruktur. Vi erbjuder skalbara driftlösningar, managerade tjänster och full outsourcing av IT- och digitaliseringstjänster till företag och offentliga verksamheter. Genom nära samarbete och med ansvarsfulla val av innovativ teknik hjälper vi våra kunder att stärka sin konkurrenskraft och driva digitaliseringen framåt. Nordlo omsätter 2,1 miljarder SEK, har ca 900 anställda på orter över hela Sverige och stora delar av Norge. Vill du veta mer? På vår hemsida kan du läsa om vår verksamhet, kundcase och våra medarbetare.
Gör skillnad. Varje dag. Varmt välkommen att bli en del av vårt engagerade andningsteam på barnmottagningen! Vi söker nu en ny undersköterska som vill bidra med sin kompetens och sitt engagemang i vårt arbete med att ge bästa möjliga vård till våra små patienter. Vi är en enhet som är inriktad mot att vårda barn inom barnmedicin, endokrin-, nefro-, hud-, CF/lung- och immunsjukdomar. Vi är även inriktade mot metabol, diabetes, hematologi och neurologiska sjukdomar. I verksamheten ingår också en utbildnings- och specialiserad pediatrisk mottagning. Vi bedriver högspecialiserad barnsjukvård med barn och familj i centrum. Vi har goda förutsättningar för teamarbete men också stort utrymme för eget initiativ samt behov av självständigt arbete. Vi har nyligen av Socialstyrelsen blivit utsedda att bedriva Nationell Högspecialiserad Vård (NHV) inom området, vilket gör att vi ytterligare kommer prioritera och utveckla andningsteamet och dess funktion. ARBETSUPPGIFTER Du tillsammans med läkare, sjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut, kurator och medicinsk sekreterare utgör grunden för andningsteamet hos oss. Vi tar emot patienter upp till 18 år. Som undersköterska är uppdraget att vara konsult eller patientansvarig för barn med sjukdomar som drabbar andningsvägar och lungor. Dina arbetsuppgifter består av mottagningsarbete inom andningsunderstöd, hjälpa till vid uppstart av syrgasbehandling och vid hemrespiratorbehandling. Du kommer att vara med och planera och genomföra andningsregistrering på patienterna. Det ingår även en del telefonrådgivning och utbildning för familjerna samt intern och extern personal. Det finns goda utvecklingsmöjligheter efter verksamhetens behov och möjligheter till utbildningar erbjuds. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska gärna med inriktning barn och som uppfyller Socialstyrelsens krav om skyddad yrkestitel oavsett om du läst enligt tidigare eller nuvarande programstruktur. Goda språkkunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift är ett krav. Har du erfarenhet av pediatrisk-, anestesi- eller infektionssjukvård med intresse för andningsorganens sjukdomar är det meriterande för tjänsten. Har du även tidigare erfarenhet av CPAP, hemrespirator och/eller syrgasbehandling är det en fördel. Vi söker dig som uppskattar att arbeta självständigt men också ser fördelarna med att samarbeta i team. Du är en flexibel och arbetsvillig person som trivs i en miljö där tempot ibland kan vara högt och där samarbete är viktigt. I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Vi ser fram emot att läsa din ansökan redan idag! ÖVRIGT Observera att du behöver bifoga intyg/betyg (ej enbart diplom) från din undersköterskeutbildning för att din ansökan ska ses som komplett. Har du fått ditt bevis om skyddad yrkestitel ska även detta bifogas i ansökan. Du behöver visa upp ett bevis om skyddad yrkestitel från Socialstyrelsen eller ett intyg att du var tillsvidareanställd den 1 juli 2023. Har du inte detta bevis anställs du som omvårdnadsassistent och anställningen är visstid, i väntan på beviset. På Socialstyrelsens hemsida kan du läsa mer om skyddad yrkestitel för undersköterskor och vilka övergångsregler som gäller https://legitimation.socialstyrelsen.se/skyddad-yrkestitel-for-underskoterska/ Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv - inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård - i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Gör skillnad. Varje dag. Vi söker dig som är specialistläkare och vill arbeta i ett sammanhang där kunskap, samarbete och empati går hand i hand. Hos oss möter du patienter i livets slutskede – och får möjlighet att påverka både deras vård och livskvalitet på djupet. Palliativ vård och avancerad sjukvård i hemmet (ASIH) ingår organisatoriskt i Nära Vård och Hälsa. Vi erbjuder specialiserad palliativ vård och annan avancerad sjukvård till patienter i alla åldrar bosatta i nordvästra Skåne. Vården är specialiserad utifrån varje enskild patients behov och målet med vården är att erbjuda patienter och närstående avancerad vård, såväl medicinskt som psykosocialt, under dygnets alla timmar. Patienter som erbjuds vård hos oss befinner sig i ett sent palliativt skede och vårdas i livets slut. Insatserna kan ges som slutenvård på vår avdelning, inskrivning inom ASIH, öppenvård eller konsultativa insatser i hemmet eller inom särskilda boendeformer. Specialiserad palliativ vård utgör huvuduppdraget men inom ASIH kan även tidsbegränsade insatser ges som led i kurativ behandling. Verksamheten består av Palliativvårdsavdelningen med tio vårdplatser i Helsingborg och två ASIH-team, ett som utgår från Helsingborg och ett utgår från Ängelholm. Verksamheten består av läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, kurator, dietist, arbetsterapeut, fysioterapeut och medicinsk sekreterare samt tillgång till präst. ARBETSUPPGIFTER Vi erbjuder ett utvecklande och spännande arbete där du blir en del av ett tvärprofessionellt team. Som läkare hos oss utför du medicinska insatser i patientens hem eller i särskilt boende. Du leder och deltar aktivt i planering runt patientens vård tillsammans med övriga professioner samt i samverkan med övriga vårdgivare. Vi vill att du aktivt deltar i verksamhetens utvecklings- och förbättringsarbete. Vi har egen beredskapslinje då vi enligt vårt uppdrag ska kunna inleda behandlingar och medicinsktekniska insatser varje dag, dygnet runt. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad läkare med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Språkkunskaper i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Som person ser vi att du har god kommunikationsförmåga där du på ett tydligt och pedagogiskt sätt förmedlar kunskap och budskap. Vi värdesätter en god samarbetsförmåga och viljan att driva verksamheten framåt i en positiv anda. För att lyckas i denna roll bör du ha god förmåga att arbeta självständigt och ha ett gott bemötande gentemot våra patienter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Förvaltningen Nära vård och hälsa har funnits sedan den 1 januari 2025. Förvaltningen ansvarar för anslagsfinansierad vårdverksamhet inom nära vård. I detta innefattas bland annat mobila team och specialiserad palliativ vård, mottagningsverksamhet inom nära vård, akutvård inom nära vård, 1177 på telefon samt vissa regiongemensamma funktioner. Dessutom ansvarar förvaltningen för utveckling och uppföljning av omställningen till nära vård i Region Skåne. Antalet medarbetare beräknas bli omkring 1 000. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Specialistläkarna i Lund är en privat klinik som bedriver sjukvård på uppdrag av Region Skåne. Vi bedriver vård inom urologi, ortopedi, öron-näsa-hals samt endoskopiska undersökningar (koloskopi och gastroskopi) och gynekologi. Vi söker nu en receptionist på heltid som kan bli en del av vårt team. Du kommer att vara ansiktet utåt mot våra patienter. Du kommer både få ta emot samtal i telefon, möta patienter som kommer till mottagningen samt göra administrativa uppgifter som inskrivning av remisser och bokning av patienter. Upplärning inom de olika delarna är en självklarhet. Vi är en arbetsplats där du blir en i gänget och det är viktigt att man känner sig sedd. För oss är det viktigt att man tar ansvar för sina arbetsuppgifter, är flexibel och initiativtagande. Vi behöver att den sökande är beredd på att skapa ett välutvecklat teamarbete likaväl som självständigt arbete. Det är viktigt med ett glatt och positivt bemötande både mot patienter och personal. Då vi är en relativt liten enhet så är det viktigt att samarbetet mellan personalen fungerar. Du ska ha en positiv inställning till ditt arbete, ibland kunna arbeta i högt tempo och tycka om att arbeta självständigt med varierande arbetsuppgifter, men även ha god samarbetsförmåga. Du skall kunna planera och ha ett engagemang så att du medverkar i verksamhetens fortsatta utveckling. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Tidigare erfarenhet inom reception är meriterande. Tillträde så snart som möjligt. Provanställning på sex månader tillämpas. Specialistläkarna i Lund, Malmö och Helsingborg behandlar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning. På vår hemsida kan du läsa mer om hur vi hanterar dina personuppgifter: https://www.specialistlakarnalund.se/integritetspolicy-2/
Beskrivning av arbetsuppgifter Realgymnasiet i Malmö är en skola med ca 120 elever. Vi har två program; Naturbruksprogrammet samt Dator- och Kommunikationsteknik. Skolan är växande och når inom ett år ca 150 elever enligt prognos. Vi alla arbetar som ett tätt team och vi har sikte mot kvalitet samtidigt som vi trivs på jobbet. Nu söker vi vår studie- och yrkesvägledare som också kommer arbeta administrativt och kommunikativt på skolan. Grunden i rollen är administrativa uppgifter som utöver det kommer innehålla SYV-uppdraget och kommunikatörsuppdrag i ett team med andra. I den administrativa delen så söker vi dig med känsla för service; att du vill hjälpa elever och personal med vardagliga saker och vara rektors högra hand i administrativa delar. Detta rör tex beställningar, post, matkort, utbetalningar till elever, blanketter, taggar, vikariesamordnare, attestera fakturor, personaladministratör, tillsyn av skolans lokaler, systematiska kontroller av lokalen, betygsprocessen och tex schemaläggning. Detta är en betydelsefull roll för att arbetet på skolan ska fungera smidigt och i denna roll har man också stor betydelse och inverkan på allas vardag. Vi lägger stor vikt vid att man behöver vara serviceinriktad och kunna skapa en positiv atmosfär runt omkring sig och kunna hantera många bollar i luften med lätthet. Som SYV vill vi att du tar dig an uppdraget och skapar och implementerar en SYV plan för skolan som inkluderar hela SYV-uppdraget. Du kommer tillsammans med mentor ansvarar för elevernas studieplaner och ha hand om valen eleverna gör. Som kommunikatör kommer du ingå i ett samarbete med andra kollegor för att planera, genomföra och utvärdera det elevrekryterande arbetet på skolan. Vi ser att du är kommunikativ, har lätt för sociala kontakter, är inbjudande och kreativ i denna roll. Vi söker alltså dig som gillar att hjälpa andra, lätta för att ta kontakt med andra, är kreativ , positiv, effektiv och kan hantera många saker samtidigt. Du behöver också ha förmågan att lära dig administrativa system och i dessa vara effektiv. Tjänsten är en tillsvidare på 80%. Vi tillämpar provanställning. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan därmed tillsättas innan sluttid för annonsen. Så vänta inte med din ansökan. Kvalifikationer Utbildning studie- och yrkesvägledarexamen Erfarenhet Tidigare erfarenhet av det uppdraget som studie- och yrkesvägledare inom gymnasie Skoladministratör Har du erfarenhet av arbetet som skoladministratör sedan tidigare, i så fall är det meriterande. Kommunikation Om du har erfarenhet att arbeta med kommunikation på olika sätt är det meriterande
Vill du vara med på en spännande tillväxtresa? Carstore består av ett gäng härliga, duktiga människor vars stora passion är fordon och fordonstjänster. Vi hjälper varandra, vi utmanar varandra och vi strävar tillsammans för att nå våra gemensamma mål. Nu får du möjligheten att bli en del av vårt team i rollen som Personbilssäljare på vår anläggning i Malmö. Som en del av Hedin Mobility Group är vi experter på begagnade bilar och erbjuder ett brett urval för alla behov. Hos oss är sätter vi kunden i fokus - för att det som är bra för våra kunder är det som driver vår framgång. Arbetsuppgifter Som Personbilssäljare ansvarar du för att genomföra bilaffärer på en hög nivå inom begagnatsegmentet. I rollen guidar du kunder genom vårt breda sortiment, arrangerar provkörningar och ger professionell rådgivning kring tillbehör och finansieringslösningar. Du arbetar aktivt för att nå försäljningsmål och ständigt identifiera nya affärsmöjligheter på begagnatmarknaden. Rollen innefattar även att välkomna och bemöta kunder med ett professionellt och positivt förhållningssätt, samtidigt som du bygger och stärker affärskontakter för att säkerställa hög kundnöjdhet. Fokus ligger på att skapa långsiktiga relationer och leverera en förstklassig upplevelse. Du rapporterar direkt till Platschef/Försäljningschef och blir en viktig del av vårt säljteam. Nyckelkompetenser/förmågor: Vi ser att du har ett genuint intresse för att bygga långsiktiga relationer, där du skapar förtroende hos både kunder och kollegor genom din lyhördhet och förmåga att lösa problem. Du är målinriktad och trivs med att ta ansvar i en dynamisk miljö där samarbete är avgörande för framgång. Med din prestigelösa inställning drivs du av att hitta nya affärsmöjligheter och överträffa kundernas förväntningar. Vidare ser vi att du har: Några års erfarenhet av försäljning Förmåga att självständigt planera och strukturera ditt arbete i ett högt tempo Goda kunskaper i Svenska och Engelska, i tal och skrift B-körkort Tidigare erfarenhet av bilbranschen och specifikt begagnade bilar ser vi som ett stort plus. Varför jobba med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att ta tillvara på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldralön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinautomotive.se eller www.carstore.eu.
Är du en nyexaminerad eller erfaren tandsköterska med patientfokus och ett driv av att vilja utvecklas? Vi söker en engagerad tandsköterska till Team Bergström i Brantevik, Skåne. Du trivs med kliniskt arbete på rum, i steril och reception och har ett intresse för delegerade uppgifter. Oavsett erfarenhet värdesätter vi din nyfikenhet, ansvarskänsla och vilja att utvecklas tillsammans med oss! Varmt välkommen med din ansökan. (Tjänsten kan tillsättas innan ansökningsdatumet har gått ut, så ansök redan idag). Det här får du hos oss En bra fast lön Variation i arbetsuppgifterna - Få den balansen du behöver Utvecklingsmöjligheter att ta sig an nya arbetsuppgifter Ett starkt team med erfarna kollegor och klinikchef Försäkringar motsvarande kollektivavtal Generöst friskvårdsbidrag 5000kr/år Kompetensutveckling i form av kurser 25 semesterdagar Vi söker dig som: Har en tandsköterskeexamen Talar och skriver svenska obehindrat Vi är en mindre, positiv och sammansvetsad klinik där arbetsglädje och gemenskap står i fokus. Som tandsköterska hos oss i Brantevik får du möjlighet att växa i din yrkesroll och utvecklas tillsammans med ett kompetent och ambitiöst team. Här arbetar vi prestigelöst. Meriterande om du även har: Yrkeserfarenhet som tandsköterska Erfarenhet av assistans vid kirurgi Erfarenhet av journalsystemet Opus Om tjänsten Plats: Östersjögatan 7, 272 38 Brantevik Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid, men kan diskuteras Lönemodell: Fast Kollektivavtal: Nej, men vi följer det Tillträdesdatum: Senast sept 2025 Om Team Bergström Kliniken Team Bergström i Brantevik är en stark väletablerad klinik som har funnits i branschen i 30 år. Patientstocken vi har är trogna, men vi har också fått in en stor mängd nya patienter. Våra medarbetare skulle beskriva vår arbetsplats som glad, positiv och utvecklande. Här får du också möjlighet till att få påverka tillsammans med oss. Det finns 3 behandlingsrum och på kliniken jobbar 2 tandläkare och 2 tandsköterskor samt 1 tandhygienist. Team Bergström har även varit tidigare ägare av en stor klinik i Malmö, som senare såldes till Smile 2007. Klinikens inhouse kompetens: Allmäntandvård, oral kirurgi, implantat och vi har även en mindre andel barnpatienter. Team Bergström Brantevik är en av landets största och mest erfarna kliniker för implantatbehandlingar. Vi utför även Invisaligns. Låter detta som något för dig?Sök med eller utan CV via Odonti, senast 2025-07-21. I denna rekryteringsprocess samarbetar Team Bergström Brantevik med Odonti, Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretaget inom tandvård. Odonti hanterar de inledande intervjuerna och urvalet. Detta är en direktrekrytering. Det innebär att du blir anställd direkt av arbetsgivaren (Team Bergström Brantevik). Alla intresseanmälningar och ansökningar måste ske via Odonti.se för en professionell, rättvis och diskrimineringsfri hantering. Vänligen undvik direktkontakt med arbetsgivaren! Samtliga frågor gällande tjänsten hänvisas till Odonti och ansvariga rekryterare för tjänsten. Kom ihåg att intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatumet, så visa gärna ditt intresse idag! Kontaktuppgifter Van Cao - Rekryteringskonsult [email protected] +46709 220 253 Om OdontiOdonti är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag inom tandvård, grundat av leg. tandvårdspersonal, för alla yrkesverksamma inom branschen. Gör som över 11.000 tandvårdspersonal och Connecta med oss på Odonti.se för att skapa din profil och bevaka ditt nästa drömjobb inom dentalbranschen. Vi känner den du söker! * Din profil hanteras i enlighet med GDPR, är osynlig och delas inte med andra.
Har du erfarenhet från åkeribranschen, trivs i en ledarroll och gillar att jobba med planering och proaktiva lösningar? Då kan du vara den vi söker till tjänsten som Senior Teamleader hos oss! Om tjänsten: Som Senior Teamleader har du ett ledaransvar för våra lastbilschaufförer. Du arbetar tätt ihop med en kollega i liknande roll, och tillsammans planerar ni arbetet och säkerställer att köruppdragen är rätt bemannade. Ni stöttar chaufförerna i deras vardag, ser till att de har goda förutsättningar för att lyckas i sitt arbete och att köruppdrag genomförs med hög kvalitet. I tjänsten ingår bland annat: - Arbetsledning och schemaläggning av lastbilschaufförer - Uppföljning och godkännande av arbetstid, rast, övertid, semester och frånvaro - Analys och uppföljning av scanning, köruppdrag, linjer och KPI: er - Kontakter med bemanningsföretag, externa åkerier och transportutbildningar - Rekrytering och introduktion av nya chaufförer - Utveckling av rutiner och processer samt uppföljning - Ansvar för YKB-utbildning – vi utbildar dig för att själv kunna hålla i dessa kurser - Reklamationer - Delaktig i företagets ISO-arbete Om dig: Du är en trygg och kommunikativ ledare som trivs med ansvar och som har ett genuint intresse för både människor och logistik. Du är positiv, strukturerad, lösningsorienterad och bidrar med energi och stabilitet. Du har lätt för att samarbeta, ta initiativ och har förmåga att driva förbättringsarbete framåt. Kvalifikationer: - Erfarenhet från åkeribranschen - Erfarenhet av arbetsledning och schemaläggning - Kunskaper i Transportavtalet och om kör- och vilotider - Gymnasieutbildning - Kunskaper i svenska och engelska - Pedagogisk förmåga - Vana att arbeta i Excel och i TransPA - Meriterande: CE-behörighet och giltigt YKB Om oss: Frigoscandia Åkeri AB har en modern och välskött fordonspark som distribuerar livsmedel på ett hållbart och kvalitetssäkert sätt. Genom våra fordon hanterar vi livsmedel från -23 grader till + 18 beroende på vilket behov och krav som ställs. Att vara experter på temperaturkontrollerade transporter är en naturlig del av vår företags dna. Stora delar av trafiken är linjetrafik, dvs. lastas och lossas på omlastnignscentraler och som sedan distribueras lokalt av oss själva samt andra företag. Vi trafikerar områden som Skåne, Mälardalen, Västergötland, Småland Östergötland. Vi erbjuder marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag samt förmånliga rabatter hos bland annat träningsanläggningar och hotell. Ansökan: I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och tar gärna emot din ansökan redan idag! Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Jim Baadtoft, på email: [email protected] Frigoscandia är specialister på tempererad livsmedelslogistik och har 75 års erfarenhet av transport och lagring av kylda och frysta livsmedel. Som marknadsledare i Norden levererar vi hållbara logistiklösningar till hela livsmedelskedjan, från producenter och grossister till butiker, restauranger och storhushåll m.fl. Vi erbjuder smarta och flexibla logistiktjänster som är enkla att hantera och vi utvecklas ständigt i takt med ny teknik inom fordon, lagring och informationssystem. I Sverige har vi 12 lager och 24 terminaler (egna och genom partners) och i december 2024 flyttade vi vårt huvudkontor och största lager till en ny modern anläggning i Hyllinge utanför Helsingborg. Vi är numera en del av den globala logistikkoncernen Dachser som satsar stort på tempererad livsmedelslogistik i Norden genom Frigoscandia. Vår omsättning 2024 uppgick till 3,2 miljarder SEK och vi har drygt 1 100 anställda. Läs mer om oss på www.frigoscandia.com Frigoscandia vill vara en säker och därför alkohol- och drogfri arbetsplats. Du som söker jobb hos oss ska därför känna till att vi på sina ställen genomför slumpvisa alkohol- och drogtester på alla anställda, kollektiva som tjänstemän. Vid nyanställning kan vi även komma att begära utdrag från belastningsregistret.
Vi söker nu en noggrann och strukturerad mättekniker till ett spännande uppdrag inom kvalitetsavdelningen hos en av våra samarbetspartners i Landskrona. Här blir du en viktig del av teamet som ansvarar för att kontrollera produktionstillverkade artiklar samt bidra med mätteknisk kompetens vid avvikelser och utredningar i nära samarbete med både inköp och produktion. Du kommer att arbeta på plats i Landskrona, med start så snart som möjligt. Vi tillämpar löpande urval i processen. Arbetsuppgifter Som mättekniker kommer du att arbeta med mätningar av komponenter, kalibreringar och dokumentation av genomförda kontroller. Du hanterar och administrerar kvalitetsdokumentationen i affärssystemet IFS och agerar som stöd till produktionen i mättekniska frågor. Du blir en viktig kugge i kvalitetsarbetet och har möjlighet att påverka och bidra med din kompetens i det dagliga förbättringsarbetet. Kvalifikationer Krav: Utbildning i mätteknik eller motsvarande erfarenhet av mättekniskt arbete Goda kunskaper i ritningsläsning, inklusive form- och lägestoleranser God kommunikativ förmåga på både svenska och engelska, i tal och skrift B-körkort Meriterande: Erfarenhet av arbete med Leica, Absolute Tracker och Mätarm Kunskaper i mätning med handmätdon Erfarenhet av Lean Six Sigma, gärna Green Belt-nivå Villkor Placeringsort: Landskrona Distansarbete: Nej Sysselsättningsgrad: Heltid Period: Startdatum 2025-07-07 Slutdatum 2025-12-31 (med möjlighet till förlängning) Ansökan Bifoga CV i Wordformat. CV:t är en viktig del i utvärderingen för denna roll. Det ska tydligt visa att du har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella arbetet. Om du är redo att ta dig an en roll som mättekniker inom en kvalitetsdriven verksamhet och bidra med din tekniska kompetens, tveka inte att skicka in din ansökan. Vi går igenom ansökningarna löpande och ser fram emot att höra från dig! Lycka till. Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Välj ett jobb för att visa detaljer