Vi söker nu engagerade och pålitliga lagermedarbetare som ambulerande konsulter till våra kunder inom lager och logistik. Du kommer att ha en nyckelroll i det dagliga arbetet med att tömma containrar, sortera gods och köra skjutstativstruck i högt tempo – på olika arbetsplatser där din erfarenhet verkligen gör skillnad. Om tjänstenVi söker dig som har erfarenhet av att arbeta inom lager och logistik, särskilt med containertömning och skjutstativstruck. Tjänsten innebär att du kommer arbeta som ambulerande konsult hos oss på Tranpenad. Du kommer har din huvudsakliga arbetsplats i Landskrona , där du kommer att arbeta i ett sammansvetsat team. Arbetsuppgifter Lastning och lossning. Paketering. Truckkörning med skjutstativtruck, samt övriga truckar. Men du kan även behöva vara behjälpliga oss våra övriga kunder. Om dig som sökerDu som söker har gedigen erfarenhet av körning med skjutstativtruck. Vi tror att du är skicklig, pålitlig och brinner för att köra truck. Trivs du dessutom med högt tempo och prioriterar säkerhet är det ett stort plus. Personer med rätt inställning och hög arbetsmoral ser vi ett långsiktigt samarbete med. Vi testar din nivå på plats för att se om du klarar av att hålla tempot som krävs. Krav Truckkort A+B Erfarenhet av truckkörning med skjutstativtruck Obehindrad svenska i tal och skrift Meriterande Körkort B Vad vi kan erbjuda dig Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadare är du en viktig del av vår bemanningsstyrka och får en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Du får även ett förmånligt friskvårdsbidrag och en generös rabatt hos gymkedjorna Nordic Wellness, SATS och Fitness24Seven! Övriga villkorArbetstider: måndag-fredag. Lön: Enligt gällande kollektivavtal. Start: Enligt överenskommelse. Om Tranpenad GroupSedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping, Helsingborg och Malmö. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör – och ha roligt medan vi gör det – blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetensföretagen via Almega. Sedan 2022 är matchningsbolaget Eyes4work en del av Tranpenad Group. Eyes4work startades 2018 med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning och matchning är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Eyes4work finns idag på ett 60-tal orter i landet och varje dag går 8 deltagare vidare till ett nytt jobb eller en utbildning. Tranpenad ett Karriärföretag 2025 Tranpenad har utsetts till Karriärföretag 2025 för vårt arbete med att skapa en engagerande och utvecklande arbetsmiljö. Som en av Sveriges största aktörer inom bemannings- och driftpartnerlösningar erbjuder vi våra medarbetare möjligheter att arbeta inom lager, logistik, e-handel, industri och produktion. Genom vårt fokus på personlig utveckling och ansvarstagande gör vi oss till en attraktiv arbetsgivare för dem som vill växa och bidra till framgångsrika kundrelationer. AnsökanSkicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med Tranpenads värdegrund. För oss är det viktigt med en trygg arbetsmiljö och därför har vi nolltolerans mot alkohol och droger. För att säkerställa att våra policy.
Om Ågrenska Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum. Vi bedriver olika verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella. Ågrenska ägs av Ågrenska Stiftelsen som är en icke vinstdrivande organisation. Som assistent på Ågrenska omfattas du av kollektivavtal, har rätt till ersättning för friskvård och får kontinuerlig utbildning i din roll som personlig assistent. Läs mer på www.agrenska.se Vem ska du jobba med? Jag som söker personlig assistent är en busig 19-årig kille med intellektuell funktionsnedsättning som gillar musik och teater! Jag bor i Valje med mina föräldrar och jag går nu sista året i anpassad gymnasieskola i Kristianstad. På helgerna gillar jag att hitta på saker som exempelvis att lyssna på musik, göra utflykter eller träffa mina äldre syskon och deras barn. På vardagarna efter skolan kan jag vara lite trött och då trivs jag bäst med att bara vara hemma och ta det lugnt tillsammans med min assistent. Som assistent till mig behöver du vara pigg, glad och socialt intresserad. Du behöver ha ett naturligt driv och stötta mig med olika saker i vardagen såsom att hjälpa mig att välja kläder, hjälp med mina toalettbesök och min hygien, vilken mat som ska lagas samt vilka aktiviteter vi kan tänkas göra under dagen. Jag gillar att åka på utflykter men kan ha lite svårt att gå längre sträckor. Omfattning av tjänst Som anställd hos mig kommer du att jobba vid behov och som en start under kvällar och helger samt vid lov, sommarledigheter och när det uppstår sjukluckor. Vi ser gärna att du är tillgänglig motsvarande ungefär 30% och att du ser långsiktigt på din anställning. Vem är du som söker? Detta är ett jobb som passar bra för dig som till exempel studerar eller har någon annan sysselsättning och som vill ha ett extra jobb under kvällar och helger. Meriterande: - Erfarenhet av arbete med barn eller unga med funktionsnedsättning - Vana av att arbeta med alternativ kommunikation och bild/tecken som stöd - Erfarenhet av att ha arbetat med lågaffektivt bemötande Det är en fördel om du har körkort och tillgång till bil. Tycker du att det verkar kul att jobba hos mig? Tveka inte att höra av dig så hoppas jag att vi ses! Vi kräver även att du uppvisar utdrag från belastningsregistret. Ansök om detta redan nu via nedan länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök. I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas. Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Vi på Fokusskolan anpassad grundskola arbetar för att utveckla varje elev utifrån deras egna förutsättningar och behov. Undervisningen följer anpassad grundskolans läroplan. Nu söker vi en trygg och engagerad elevassistent. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att aktivt delta i verksamheten på anpassad grundskolan. Alla våra elever har en intellektuell funktionsnedsättning och en del elever har ytterligare funktionsvariationer. Du kommer att stötta eleverna i undervisning och andra aktiviteter under skoldagen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: - har kompetens, kunskap och erfarenhet av arbete inom anpassad grundskola - har god kännedom om NPF - besitter erfarenhet av att arbeta utifrån ett lågaffektivt förhållningssätt och värnar om goda relationer mellan dig och eleverna - ser tydliggörande pedagogik som en självklarhet - har TAKK- kompetens - har god samarbetsförmåga och flexibilitet samt förmågan att arbeta både enskilt och i team - har lätt för att skapa relationer, samarbeta samt förebygga och lösa konflikter - är ödmjuk, tålmodig, positiv, reflekterande och engagerad - goda språkkunskaper i svenska - har tidigare erfarenheter av arbete med barn med behov av särskilt stöd. - är lugn, stabil och har stort tålamod - är lösningsfokuserad och har hög stresströskel KVALIFIKATIONER Erfarenhet av arbete i anpassad grundskola ÖVRIGT Arbetsgivarinformation: https://www.landskrona.se/jobbailandskronastad För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Landskrona stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt GDPR. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp. Om du som sökande har skyddade personuppgifter skickar du in ansökan till HR-avdelningen via post eller lämnar in den i receptionen, ställd till HR-enheten där du också anger vilket referensnummer annonsen har. I din ansökan behöver du ange hur du vill bli kontaktad av rekryterande chef. Din ansökan kommer sekretessmarkeras och bevaras i två år även om du inte blir anställd hos oss. Därefter gallras handlingarna. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://www.landskrona.se/kommun-och-politik/sa-behandlar-landskrona-stad-personuppgifter/.
Östra Göinge kommun med drygt 14 000 invånare är centralt belägen i södra Sverige. Här möter det öppna jordbrukslandskapet den gröna skogsbygden. I Östra Göinge finns det goda livet med tryggt boende, bra skolor, storslagen natur, brett kulturutbud, livskraftigt föreningsliv och goda kommunikationer. Östra Göinge är en av landets modigaste och mest innovativa kommuner. Här har motgång vänts till framgång och här växer stolta göingar! Trollbäckens förskola, belägen i Glimåkra, har fyra avdelningar och ett team på 14 engagerade kollegor. Vi är en flerspråkig förskola och söker därför medarbetare som vill bidra till vårt utvecklingsarbete kring språkutveckling. ARBETSUPPGIFTER Som barnskötare hos oss kommer du att tillsammans med dina kollegor skapa en pedagogisk miljö som utmanar och stimulerar barns utveckling och lärande. Du erbjuder barnen en trygg omsorg och lärandemiljö och ser till att undervisningen utformas efter läroplanens mål samt barnens individuella behov och förutsättningar. Du arbetar för att varje barn ska få stöd i att vara en del av barngruppen. Tillsammans med arbetslaget stöttar du barnet i att skapa relationer, delta i lek, och utveckla impulskontroll. Du skapar goda relationer med barn, vårdnadshavare och kollegor, präglade av ömsesidig respekt och förtroende samt positiva förväntningar. Du är flexibel och samarbetar över avdelningsgränser. På ett systematiskt sätt reflekterar du över det praktiska arbetet både enskilt och tillsammans med andra. Du håller dig uppdaterad om ny forskning och händelser i omvärlden och bidrar till en god arbetsmiljö och kollegialt lärande. Utöver ett intressant och givande arbete erbjuder vi fria pedagogiska måltider, arbetskläder för utevistelser och tillgång till egen iPad KVALIFIKATIONER Du som söker har en barnskötarutbildning, exempelvis inom barn och fritid. Vi söker dig som har erfarenhet av arbete som barnskötare i förskolan. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i arbetslag. Du har förmågan att anpassa den pedagogiska utbildningen efter varje barns individuella förutsättningar och behov. Det är ett krav att du är väl förtrogen med förskolans läroplan och Barnkonventionen samt har förmågan att omsätta dessa i praktiken. Du har goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Det är meriterande om du är flerspråkig. Vi vill att du har god datorvana och förmåga att hantera teknik och digitala verktyg i undervisningen. Du är en person som kan ta egna initiativ, finna lösningar och hantera förändrade situationer. Vidare har du ett professionellt och positivt förhållningssätt, är engagerad, lyhörd och respektfull med hög personlig mognad och ansvarstagande. Utdrag ur belastningsregister för skola och förskola ska uppvisas innan anställning kan erbjudas. Du behöver ha B-körkort ÖVRIGT Varmt välkommen till Östra Göinge kommun- Skånes gröna hjärta! Vi tillämpar löpande rekrytering, så låt inte din ansökan vänta! Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut! Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter här: https://www.ostragoinge.se/behandling-av-personuppgifter/ I Östra Göinge kommun strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Östra Göinge kommun tillämpar rökfri arbetstid. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen. We empower you to reach your potential with opportunities to make an impact to be proud of – for food, people and the planet. Job Summary Welcome to the Processing KCPSCM business sector, where innovation meets the food industry! We specialize in providing cutting-edge equipment solutions that cater to the diverse needs of our global clients. Our dedicated team is committed to delivering exceptional customer experience, and we pride ourselves on our blend of technical, operational, application, and commercial expertise. With team members spread across various global sites, we thrive on collaboration and excellence. Are you ready to be a key player in our digitalization journey? We are on the lookout for a dynamic and forward-thinking colleague, who can act two-handed, strategically and operationally, to help us take the next step. If you are a strong collaborator with a knack for initiating and completing projects, we want you on our team! What you will do Digital Expertise: You have a proven track record of transforming physical equipment and offerings through digital solutions. From strategy over concept generation to market introduction, you excel at turning ideas into reality. Innovative Mindset: You thrive at the forefront of technology, bridging the gap between cutting-edge innovations and commercially viable solutions in our specific industry. Leadership Skills: Your ability to lead our transformation from a traditional supplier to a global leader in digital equipment-based solutions. And you will be a crucial contributor to our ongoing success. What are your Responsibilities Strategy Development and Execution: Develop and implement digital strategies to enhance business performance and achieve monetarization goals. Align digital initiatives with the overall business strategy and objectives of the company. Stakeholder Engagement: Collaborate with business leadership and operations teams to assess current digital capabilities and identify new opportunities. Build trust and foster collaboration with business leadership to promote a digital-first mindset. Continuous Improvement: Monitor and evaluate the effectiveness of digital implementations, providing recommendations for continuous improvement. Use data-driven insights to identify opportunities for operational excellence. Technology Integration: Ensure seamless integration of new technologies into existing systems and processes. Act as a liaison between regional and global digital teams, sharing insights and aligning priorities. We believe you have Educational Background: A relevant degree in fields such as Engineering, Information Technology, Business Administration, or a related discipline. Experience: At least 6-8 years of work experience in digital transformation, operational excellence, Industry 4.0, or industrial automation. Experience with industrial automation software solutions and data analytics in an industrial context is advantageous. Skills: Strong project management skills, including time management, organization, and the ability to oversee multiple deliverables. Excellent communication and interpersonal skills to engage with senior management and various stakeholders. Ability to simplify complex challenges and provide straightforward solutions. Attributes: Result-driven with a focus on achieving the best outcomes for the company. Ability to work in a multidisciplinary and multicultural environment. We Offer You A variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape A culture that pioneers a spirit of innovation where our industry experts drive visible results An equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements Apply Now If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/. This job posting expires on 11th July 2025. To know more about the position contact hiring manager, Flemming Nørgaard . If you have any questions about your application, please contact Fizza Ikram. For those who apply from Sweden, for trade union information, contact Unionen Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320 and Sveriges Ingenjörer Lars Haraldsson at +46 46 36 2533 Diversity, equity, and inclusion is an everyday part of how we work. We give people a place to belong and support to thrive, an environment where everyone can be comfortable being themselves and has equal opportunities to grow and succeed. We embrace difference, celebrate people for who they are, and for the diversity they bring that helps us better understand and connect with our customers and communities worldwide.
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen. Job summary Global Information Management (Global IM) supports the Tetra Pak Group with all aspects of Information Management. We set the information management strategy and standards and work together with Tetra Pak’s Global Process Owners to automate our business processes making sure we run projects & services that provide the greatest value for Tetra Pak and its Customers. Global IM has approx. 850 employees in four main sites: Chakan in India, Lund in Sweden, Denton in the USA and in Singapore. Innovation is at the core of everything we do at Tetra Pak and strengthens our commitment to making food safe and available, everywhere. You will be based in Lund, Sweden but you will work in a global arena. What you will do As a part of Product team, you will be focusing on cloud infrastructure provisioning, administration, automation, configuring security policies, bringing initiatives to optimize cost, etc. You will be performing security assessment of cloud resources and take initiatives to improve security posture. You will get to communicate with stakeholders and help to migrate their workloads to a new Enterprise Scale environment You will have the opportunity to work with colleagues from different parts of the world. We believe you have To excel in this role, we expect you to possess the following knowledge and experience: Technical Skills & Expertise • Strong hands-on experience in managing Azure infrastructure • Extensive experience in the following areas: • Azure Policies • Azure Networking • Azure Security • Terraform Automation General • Azure Kubernetes Services • Experience in deploying cloud resources using Infrastructure as Code (IaC) e.g. Terraform, Ansible • Experience in CI/CD implementation (GitHub Actions/Azure DevOps) • Strong hands-on experience in managing Containers and Kubernetes (AKS) • Identify potential threats and weaknesses of existing cloud infrastructure and conduct regular security assessments Qualifications • Minimum 3+ years of experience in Azure administration • Must have 1+ years of experience in implementing IaC, Kubernetes, and CI/CD pipelines (does this still apply to the more junior position?) • AZ-104 and AZ-500 Microsoft certifications will be added advantage It would be considered a merit if you also have experience in these areas: • Experience working in Agile & DevOps environments • Good to have experience in managing complex cloud infrastructure We are looking for a self-motivated person who is comfortable conducting knowledge transfer sessions within the team and with stakeholders. You have a passion for taking initiative and are eager to learn and develop your skills. You thrive in a global environment and can collaborate with people at all levels and from different backgrounds. We offer you • Variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape • Culture that pioneers a spirit of innovation where our engineering experts drives visible results • Equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion • Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements Apply now! There is a preferred candidate Please complete and submit your CV in English to [email protected] no later than 2025-07-08
Om företaget VVS-montören startade år 2010 är åtta anställda. Vi arbetar med service, entreprenad stora som små uppdrag. Nu söker vi en VVS-montör som ska ha Kristianstad med omnejd som arbetsfält. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal. Dina arbetsuppgifter Vi söker dig som är en noggrann, självständig och serviceinriktad VVS-montör till vårt växande team. Du kommer att arbeta med installation, reparation och underhåll av VVS-system hos både privatpersoner, företag och i nyproduktion. Vi erbjuder ett varierat arbete där du får möjlighet att arbeta med allt från mindre serviceuppdrag till entreprenader. Du utgår från hemmet med företagets bil och arbetar både självständigt och tillsammans med en kollega beroende på jobbets storlek. • Installation av vatten-, avlopps- och värmesystem • Service och felsökning av befintliga VVS-anläggningar • Deltagande i ny- och ombyggnadsprojekt • Kundkontakt och planering av egna arbeten • Säkerställa att arbetet utförs enligt gällande branschregler Din bakgrund/Dina egenskaper Vi söker dig som har: • Yrkesbevis som VVS-montör (eller motsvarande erfarenhet) • Minst ett par års erfarenhet av liknande arbete där du jobbat serviceinriktat med kunden i fokus. • B-körkort (krav) • God svenska i tal och skrift • Vana av att arbeta självständigt och ta ansvar Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av svetsning (PE, gas, TIG) • Certifikat inom Säker Vatten • Erfarenhet från både entreprenad och service Vi erbjuder dig Vi erbjuder en utvecklande roll i ett stabilt mindre familjeföretag. Vi har ett positivt arbetsklimat med engagerade kollegor och skapar tillsammans mycket vardagsglädje! Vi erbjuder: • Kollektivavtal och bra villkor • Företagsbil som du utgår med från hemmet • Trygg anställning i ett stabilt och välrenommerat företag • Möjlighet till utveckling • Trivselaktiviteter regelbundet • Trevliga kollegor och en god arbetsmiljö Information och kontakt Arbetstiderna är förlagda på dagtid och tjänsten är på heltid. Vi använder oss av löpande urval, så ansök redan idag! Du söker tjänsten på www.wikan.se och sista ansökningsdag är den 27 juli 2025. Tillträde snarast efter överenskommelse. För mer information eller frågor, välkommen att kontakta Andree Raasum telefon: 0733 - 90 60 66. [email protected] Vi ser fram emot din ansökan! Om Wikan Personal Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 17 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 700 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se
I Höganäs kommunkoncern finns en lokal passion och en framåtanda. Nu är vi på jakt efter fler hjärtliga samhällsbyggare som gör vardagen för kommunens invånare lite bättre, idag och varje morgondag. Hos oss i Höganäs skapar du mening på din arbetsplats och levererar verklig nytta till samhället. Kultur- och fritidsförvaltningen öppnar upp för en värld av aktiva upplevelser för våra kära kullabor. Hos oss handlar det inte endast om att driva verksamheter och stötta föreningar, utan om att skapa en plattform för en fantastisk uppväxt för våra barn och unga. Så, varför inte bli en del av de aktiva och kulturella äventyr vi har att erbjuda? Det är en inbjudan till att vara med på en resa där vi inte bara förvaltar – vi skapar! Eric Ruuth kulturhus är ett nav i kommunens kulturliv. Här finns kulturskola och ungdomsverksamhet samt ett nära samarbete med ortens orkestrar, totalt är vi 35 medarbetare. ARBETSUPPGIFTER Under hösten kommer ett par av våra fritidsledare att vara deltidslediga, vi söker därför två nya medarbetare på 70%. Vill du vara en av oss, vi som varje dag möter kommunens fantastiska ungdomar? Ungdomar, som ger oss både skrattrynkor och gråa hår. Du kommer att planera, genomföra och utvärdera aktiviteter, utifrån ungdomarnas intressen och behov. Att samtala och skapa relationer med ungdomar är något som måste kännas naturligt för dig. Tillsammans skapar vi trygga och välkomnade mötesplatser, för detta behövs det att du kan jobba individuellt men även i grupp. Vi bemannar totalt 5 fritidsgårdar, 4 med fasta lokaler och 1 mobil fritidsgård, för ungdomar i vår målgrupp som är från årskurs 6 tom 17 år. Vi på Eric Ruuth kulturhus arbetar tillsammans för kommunens barn och unga. Vi planerar och genomför utöver vår ordinarie verksamhet också olika aktiviteter i samband med skolornas lov, samt kommunens egna ungdomssatsning Summerkick. Arbetet är förlagt till kvällar och helger och det är därför viktigt att du trivs med ett varierat schema. KVALIFIKATIONER Du är en person som: • känner stort engagemang och glädje i att få arbeta tillsammans med ungdomar och att ta till vara på ungdomarnas egna intressen och initiativ osamt att coacha de vidare. • är trygg i dig själv och uppvisar en hög grad av mognad och självkännedom. • har erfarenhet av liknande arbete med ungdomar. • är utbildad fritidsledare eller motsvarande utbildning som vi anser vara likvärdig. Körkort är meriterande. Inför en eventuell anställning kommer polisregisterutdrag att efterfrågas. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT "Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.
Vi är din perfekta match! Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match! Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på apoteket Ljungen. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollenSom farmaceut på Apoteket Ljungen kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Välkommen till en varm och engagerad arbetsplats mitt i hjärtat av Skåne. Här arbetar du tillsammans med ett sammansvetsat team av tre farmaceuter och en egenvårdsrådgivare i en miljö där samarbete och omtanke står i fokus. Apoteket ligger centralt med närhet till allt och är det enda på orten – vilket gör oss till en självklar och uppskattad del av samhället. Med bara 30 minuter till Helsingborg, Lund och Malmö är vi både lättillgängliga och strategiskt placerade. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: vardagar 09.00-18.00 och lördagar 10.00-15.00. Välkommen till Apoteket!
SENIOR PROJEKTLEDARE TILL W5 SOLUTIONS I ÄLMHULT Vi söker nu en eller flera erfarna och drivna seniora projektledare. I denna roll kommer du att leda och driva projekt inom produktområdena elverk, simulatorer, batterier och laddare. Du kommer att vara en nyckelperson i att säkerställa att våra projekt levereras i tid, inom budget och med högsta kvalitet. Projektledningen kommer ske både nationellt och internationellt vilket ger dig stora möjligheter att arbeta nära våra kunder i varierande projekt. Du ingår i ett kompetent team av projektledare som har kommersiellt och tekniskt fokus och som sätter en ära i att leverera enligt kundernas förväntningar, till rätt kvalitet och i rätt tid. Som Projektledare är du ofta med redan i anbudsarbetet tillsammans med sälj, du startar upp projektet och tillsammans med produktledaren sätter du systemarkitekturen innan du med hela teamet utvecklar och levererar enligt kundkraven. I teamet har du tillgång till kompetenta ingenjörer, inköpare och produktionspersonal, där du själv har rollen som lagkapten och är den som leder och koordinerar projektet från start till slut, genom planering, arbetsfördelning och uppföljning. Du säkerställer att projektet uppfyller kundernas krav och förväntningar, hanterar projektbudget och resurser effektivt samt identifierar och hanterar risker samt implementerar åtgärder för att minimera dem. Brinner du för kommunikation, att inkludera och dra fördel av kollegors erfarenheter och kompetens samt är en naturlig ledare, då kan W5 vara rätt arbetsplats för dig, där får du möjlighet att utvecklas, både personligt och professionellt. Vi värdesätter ditt driv och din vilja att ständigt utveckla både dig själv, kollegor och verksamheten. I rollen ingår också att arbeta med verksamhetsutveckling inom området, ett steg som vi hoppas kan vara intressant för dig! W5:s kunder är främst i den svenska och internationella försvarssektorn, en bransch som vi gärna ser att du har erfarenhet av eller har intresse för. Visst låter detta som en spännande roll i en bransch med högt säkerhetstänk och med ett viktigt syfte både nationellt och internationellt? Välkommen till oss! DIN PROFIL Du som antar denna utmaning är troligen utbildad ingenjör eller har motsvarande praktisk erfarenhet som projektledare. Du är van att verka inom tillverkningsindustrin, allra helst i en internationell miljö. Vidare är du trygg och självgående i det kravställande arbetet och besitter goda tekniska kunskaper inom t.ex. el, mekanik och automation. Ditt goda affärssinne ser vi som en självklarhet, likaså att du är van att driva och slutföra projekt enligt uppsatt budget och tids- och leveransplaner. Du är naturligt driven och har förmågan att på ett strukturerat sätt skapa förutsättningar för dig och teamet att gemensamt nå framgångar och goda resultat. Som person är du självgående, kommunikativ och gillar att arbeta i team. Du drivs av att nå mål och ha flerårig erfarenhet av att leda och slutföra projekt. Vidare har du en god social kompetens och brinner för att coacha och utveckla dina kollegor till deras fulla potential. Självklart har du även goda administrativa kunskaper och gillar att jobba systematiskt och effektivt. Vi ställer krav på B-körkort då tjänsteresor kan förekomma, såväl inom som utom Sverige. Du talar flytande svenska och engelska, övriga språkkunskaper är meriterande. OM TJÄNSTEN Tjänsten är en tillsvidareanställning med direktanställning till W5 Solutions med plats på deras kontor i Älmhult. Vi tillämpar individuell lönesättning där fast månadslön ingår som en del av anställningsvillkoren. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. ÖVRIGT Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Välkommen med din ansökan redan i dag!
Välj ett jobb för att visa detaljer