Projektsäljare
A-Search AB
Företagssäljare

Areco är en svensk, privatägd koncern som grundades 1944 och har idag vuxit till att bli en av Nordens ledande aktörer inom tillverkning av byggplåt. Kärnverksamhet riktar sig till byggindustrin, där man levererar ett omfattande utbud av byggkomponenter i tunnplåt för bostäder och kommersiella fastigheter. Med över 400 anställda i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Polen omsätter bolaget idag ca 4,5 miljarder SEK. Areco Profiles är koncernens tillverkningsenhet, där man erbjuder tak- och fasadplåt, sandwichpaneler, takavvattningssystem och plåtslageriprodukter. Man besitter dessutom hög ingenjörskompetens och erbjuder konstruktionsberäkningar till våra kunder.   Projektsäljare Som Projektsäljare hos Areco Profiles kommer du att ha en nyckelroll i att driva försäljningen av bolagets byggplåtsprodukter inom större byggprojekt. Rollen utgår från huvudkontoret i Malmö, reser förkommer i hela Sverige. Arbetsuppgifter. I denna roll ansvarar du för hela säljprocessen – från första kundkontakt till offert, förhandling och uppföljning. Du arbetar proaktivt med att skapa och underhålla långsiktiga relationer med entreprenörer och projektutvecklare. Du arbetar både självständigt och i nära samarbete med kollegor inom teknik, produktion och logistik för att leverera helhetslösningar av hög kvalitet. Erfarenhet och kunskap Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av försäljning, gärna inom bygg- eller industrisektorn. Erfarenhet av att arbeta i projektform, där du hanterat både korta och långa säljcykler, är en stor fördel. Du har tidigare arbetat med att identifiera affärsmöjligheter, förhandla avtal och driva försäljningsprocesser från start till mål. Har du dessutom kunskap om byggmaterial, ritningsläsning eller vana att samarbeta med byggentreprenörer är det meriterande. Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift, och har goda kunskaper i engelska. B-körkort är ett krav.  Personliga egenskaper Vi söker dig som är affärsdriven, självgående och har ett starkt intresse för att bygga relationer. Du trivs med att ta eget ansvar, är målmedveten och har en god förmåga att driva projekt framåt. Du har ett strukturerat arbetssätt, är lyhörd för kundens behov och har en naturlig fallenhet för att skapa förtroende. Erfarenhet från byggbranschen eller teknisk försäljning är meriterande, men det viktigaste är att du har ett starkt engagemang, en positiv inställning och en vilja att utvecklas.   Areco erbjuder Att vara del av ett team med energi och framåtanda. Ett starkt och flexibelt bolag som endast ser möjligheter. Att få representera ett av Nordens största varumärke inom metall och byggvaruprodukter. En internationell dynamisk miljö där ingen dag är den andra lik, förändring är en självklarhet.   Ansökan Välkommen med din ansökan! Vi intervjuar löpande så skicka gärna din ansökan redan idag. Frågor om tjänsten besvaras av Maria Lindahl, maria.lindahl@@atalent.se

24 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Specialistläkare till Vårdcentralen Tollarp filial Degeberga
REGION SKÅNE
Specialistläkare

Gör skillnad. Varje dag. Är du specialistläkare i allmänmedicin och vill vara en del av ett härligt team på en arbetsplats där du kan utvecklas såväl yrkesmässigt som personligt? Är ett empatiskt förhållningssätt och fokus på patienten självklarheter för dig? Tveka då inte att söka till oss på Vårdcentralen Tollarp med filial Degeberga! Vårdcentralen Tollarp filialen Degeberga är centraler som är belägna på landsbygden granne med skog och öppna fält. Här har vi cirka 8700 listade patienter som har gett oss sitt förtroende. På båda orterna finns en stark by-patriotism och man har stort förtroende för vårdcentralen. Här erbjuder vi tvärprofessionell vård för såväl somatiska som psykiska besvär och arbetar med att utveckla nya arbetssätt med teambaserad vård. Till oss är fem äldreboende kopplade samt hemsjukvård i två områden. Läkarteamet utgörs av allmänspecialister och utbildningsläkare. Vi är även bemannade med sekreterare, undersköterskor samt sjuksköterskor och distriktssköterskor. Vi innehar specialistmottagning inom astma, diabetes, äldremottagning samt Barnavårdscentral (BVC). Vi utvecklas ständigt och i höst ligger fokus på att förbättra teamarbetet på vårdcentralen. Patienterna erbjuds tvärprofessionell bedömning från yrkesroller som fysioterapeut, psykolog, kurator samt somatisk bedömning, vilket vi är mycket stolta över. Genom detta kan vi tillsammans tillgodose den bästa vården för våra patienter. Vi är även stolta över att de senaste två åren ha 100 procent i telefontillgänglighet vilket är ett steg i att säkra triageringen så patienterna som är i störst behov av vård får den. Är du nyfiken på vårdcentralen Tollarp filialen Degeberga? Ring oss och boka in en tid för att kika på vår verksamhet! Gå med en dag för att se hur vi har det eller boka in ett möte med vår medicinska rådgivare för att få veta mer om oss. ARBETSUPPGIFTER Vi ser nu fram emot att välkomna en driven och engagerad specialistläkare till vårt team! Hos oss erbjuds du ett omväxlande och utvecklande arbete där du kommer arbeta i team med andra specialister och läkare. I din roll har du både akut och tidsbokad mottagning vilket innebär bland annat distriktsläkarmottagning, jourverksamhet, barnhälsovård, äldreboende och handledning av utbildningsläkare. Vi arbetar med att formatera teamverksamhet där vi tar vara på medarbetarnas kompetens inom olika professioner för att möta våra patienters olika behov på bästa sätt. Som ny medarbetare hos oss får du en introduktion anpassad utifrån dina erfarenheter så att du kan komma in i verksamheten på ett bra sätt. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är läkare med specialistutbildning inom allmänmedicin med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Språkkunskaper i svenska lägst motsvarande nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Vi ser det som önskvärt om du är van vid att arbeta i journalsystemet PMO och/eller har erfarenhet av arbete inom primärvården. Är du dubbelspecialist eller har fördjupad kompetens inom annan specialitet utöver allmänmedicin är det meriterande. Du arbetar med patienten i fokus och ser ett gott bemötande gentemot såväl patienter som kollegor som en självklarhet. Vi söker dig som har en god kommunikativ förmåga, lätt för att samarbeta och har ett genuint intresse för allmänmedicin och primärvård. Det är viktigt att du trivs och fungerar väl med att arbeta i team med medarbetare inom både din egen och andra professioner. Vidare är du utvecklingsorienterad och tycker att det är stimulerande att driva samt delta i olika former av förbättringsarbete som bidrar till en hög medicinsk kvalitet. Som person är du positiv, noggrann och strukturerad. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att lära känna dig. Den här tjänsten omfattas av Region Skånes rekryteringsbonus. ÖVRIGT Primärvården Skåne - I första hand för hela livet. Primärvården Skåne är Region Skånes primärvård i egen regi. Vi är ca 3 500 medarbetare som varje dag arbetar för att ge Skånes invånare nära vård av hög kvalitet och ett gott bemötande, genom livets alla skeden. Detta gör vi utifrån Region Skånes värdegrund välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Primärvården Skåne bedriver verksamhet över hela Skåne, både i städer och på mindre orter. Vi möter patienter med olika behov, bakgrund och förutsättningar fysiskt på våra mottagningar eller digitalt. Vår verksamhet är konkurrensutsatt och behöver nå ut till människor i alla åldrar, med olika bakgrund och på olika platser i Skåne. Primärvården Skåne baserar sin positionering på samma grund som Region Skåne, som finns beskrivna i varumärkesguiden för Region Skåne. Primärvården Skånes verksamhetsidé Primärvården Skåne ska erbjuda personcentrerad vård med hög medicinsk kvalitet och kontinuitet. Vi skapar förtroende och bygger relationer genom respekt och ett professionellt bemötande. Vi är tillgängliga och erbjuder en hälso- och sjukvård som främjar hälsa och välbefinnande för Skånes alla invånare.

24 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Allakando läxhjälp Vellinge, privatlärare 1-2 lektioner/vecka, Matematik
Allakando AB
Arbetsförmedlare

Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid! Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid Mycket utvecklande och en merit som imponerar Gör skillnad och bli en förebild för dina elever Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Så fungerar jobbet som studiecoach Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan Extrajobbet passar perfekt för dig som: Går på exempelvis gymnasiet eller universitet Vill göra skillnad för andra människor Är positiv och engagerande Har goda ämneskunskaper i dina ämnen Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper: Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa Jobba på de dagar och tider som passar dig Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig! Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/ Ansök till jobbet på 3-4 minuter Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando! Läs mer om oss här: https://www.allakando.se En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/ Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/ Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Personlig nanny: https://nannypoppins.se/ Privat barnvakt: https://barnvakt.se/ Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/ Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/ Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/ Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
IT-kravanalytiker och projektstöd sökes i Malmö
Quattro Bemanning & Rekrytering AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Beskrivning Vår klient söker en engagerad och lösningsorienterad kravanalytiker/projektledare som vill arbeta både verksamhetsnära och med IT . Du kommer att ha en nyckelroll i att omsätta verksamhetens behov till effektiva och hållbara IT-lösningar. Här får du möjlighet att bidra till utvecklingen av kritiska system och miljöer som stöttar vår klients produktions- och leveranskapacitet. Arbetsuppgifter I denna roll kommer du att arbeta nära både IT och verksamheten för att identifiera och analysera behov, och omvandla dessa till tydliga och verifierbara krav. Du kommer att driva workshops och kravhanteringsprocesser tillsammans med olika intressenter. Vidare kommer du att leda och driva initiativ, delta i förstudier samt stötta projekt som kan sträcka sig över såväl IT-infrastruktur som större verksamhetsförändringar. Du arbetar i nära dialog med arkitekter och verksamhetsrepresentanter för att säkerställa att lösningarna uppfyller organisationens krav. Du blir en del av ett erfaret och engagerat team som strävar efter ständig utveckling och kunskapsdelning. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av att:  - Driva kravhantering och workshops för att skapa tydliga, verifierbara krav tillsammans med intressenter  - Leda och driva initiativ, delta i förstudier, och stödja projekt som spänner över allt från IT-infrastruktur till verksamhetsförändringar - Utveckla, producera och leverera produkter till slutkund på ett effektivt och hållbart sätt - Arbeta med infrastruktur Villkor Möjlighet att arbeta från något av följande orter: Malmö, Göteborg, Karlskrona, Jönköping, Linköping, Karlstad, Karlskoga, Stockholm eller Östersund. Arbetet sker på plats. Sysselsättningsgrad: 100%. Uppdragets längd: 1 september 2025 – 1 september 2026. Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Industrilackerare till by Crea - Malmö
Marketpeople AB
Lackerare och industrimålare

Detta erbjuds: Arbeta med hela processen, från råmaterial till färdig produkt Del i stark och sammansvetsat team Skapa unika & handgjorda möbler  Vi söker dig som: Är händig och intresserad av tillverkning   Är nyfiken och vill utvecklas  Är en riktig lagspelare och ansvarsfull Om tjänsten I rollen som Industrilackerare hos by Crea kommer du vara del av ett team som arbetar med hela processen, från råmaterial till färdig produkt. Hela processen sker på plats i tillverkningsfabriken i Arlöv.  Huvudsakliga arbetsuppgifter • Polering - av metallramar  • Pulverlackering - säkerställa en felfri och hållbar yta på metallramar • Ytbehandling - korrekt ytbehandling av varje möbel Även andra arbetsuppgifter kan förekomma. Arbetstider: 08:00 - 17:00 under måndag till fredag Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid med sedvanlig provanställning om sex månader.  Start för tjänsten: Omgående Adress till arbetsplats: Strömgatan 2, 212 25 Malmö Krav och egenskaper Krav Svenska och/eller engelska i tal och skrift Du har ett intresse för lackering & ytbehandling  Vilja att utvecklas och att du i grunden är en "händig" person Meriterande Relevant utbildning från gymnasie- eller YH-utbildning Erfarenhet från pulverlackerare eller motsvarande Egenskaper För att trivas och lyckas i rollen som Industrilackerare bör du vara prestigelös och gilla att vara en del av ett team. Då varje medarbetare är avgörande för att säkerställa by Creas höga kvalitet så är det viktigt att du är ansvarsfull och någon man kan lita på. Vidare så är du praktiskt lagd, trivs med att arbeta och skapa med dina händer. Att du är händig är viktigt, men du behöver inte vara fullärd. Din nyfikenhet, vilja att utvecklas och intresse kommer bli av yttersta vikt för att lyckas i denna roll.   Vikt läggs även vid övriga personliga egenskaper.  Lön och förmånerLön Individuell lönesättning efter erfarenhet Förmåner Friskvårdsbidrag Personalrabatt Om by Crea Grundat 2017 har by Crea med stolthet designat och tillverkat måttbeställda möbler i Sverige från dag ett. Sedan starten har by Crea vuxit till ett internationellt möbelvarumärke där skandinaviskt hantverk, hög kvalitet och personlig service är ledorden.  Alla by Creas möbler tillverkas för hand i fabriken i Malmö, hela tiden med omsorg, kvalitet och känsla för detaljer. Men servicen stannar inte där, by Crea levererar snabbt och säkert över hela världen, från Malmö till Melbourne. by Crea levererar inte bara exklusiv design, utan också personlig service från ett engagerat team som verkligen bryr sig.  RekryteringsprocessenMarketpeople har en rättvis och enkel rekryteringsprocess där du ansöker om ett jobb på vår hemsida. Efter ansökan så kommer du bjudas in till en AI-intervju med Hubert kopplat till tjänsten. Nästa steg är juridisk bakgrundskontroll som sker digitalt med hjälp av Fortcheck. Efter detta kommer referenstagning genomföras som också sker digitalt med hjälp av Refensa. Efter detta tar by Crea själva över processen. Hemsida: www.marketpeople.se Ansök nu, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om Marketpeople Marketpeople är ett rekryteringsbolag med gedigen erfarenhet, branschledande AI, stark digital närvaro & high tech. Vi levererar marknadens mest moderna och fördomsfria rekryteringsalternativ. Hos Marketpeople får alla sökande chansen att presentera sig och genomföra en intervju med vår AI vilket ger alla sökande samma förutsättningar. Enkelt uttryckt: Beyond recruitment. Hemsida: www.marketpeople.se

24 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Vikarierande butikschef till Lyko Triangeln
Lyko Group AB (publ)
Chefer inom handel

Brinner du för försäljning samtidigt som du älskar att leda ditt team till att nå sina mål och känna motivation på jobbet? Älskar du dessutom skönhet och att ge dina kunder magisk service och rådgivning? Härligt! Läs då vidare då vi kan ha drömjobbet för dig. Nu söker vi nämligen en vikarierande butikschef till vår butik i Triangeln, Malmö! 💄 Vad du kommer att fokusera på Som Butikschef på Lyko är det inte bara resultat i siffror som räknas. Förvisso arbetar du för att butiken ska nå sina mål och nyckeltal, men vi är otroligt måna om våra fantastiska medarbetare och lägger stor vikt vid att du i rollen som ledare drivs av att ge varje enskild individ möjligheten att ta ansvar och utvecklas! Som butikschef kommer du utöver detta även arbeta med att: - Arbeta aktivt med försäljning och vara kundens personliga rådgivare och skönhetsexpert. - Ansvara för att butiken är rätt bemannad genom att lägga schema och rekrytera nya medarbetare vid behov. - Ha full koll på våra kampanjer och se till att skyltning såväl som merchandising är spot on. Vi arbetar enligt “Let´s WOW! The Lyko Way" i mötet med våra kunder, något du också utbildar dina medarbetare i. Här är det extra viktigt att du är en förebild och en sann ambassadör som lever våra värderingar fullt ut. Vi uppmanar nytänkande och är säkra på att du har en hel rad spännande idéer som kan bidra till att förbättra butiken. Vill du bolla idéer så finns vår superhärliga Butikschefsgrupp, en plattform där kunniga och drivna butikschefskollegor delar med sig av både erfarenhet, kunskap och idéer. Vem du är För att trivas i den här rollen tror vi att du är en engagerad energispridare som brinner för ledarskap och försäljning. Dessutom fullkomligt älskar du allt som rör skönhet och trivs som bäst när du får dela med dig av din kunskap. Bakgrund/skills du behöver ha: - Du är erfaren ledare och har erfarenhet av butiksdrift - Genuint intresse av att coacha dina medarbetare och finner glädje i att se andra utvecklas. - Strukturerad och bra på att hantera olika arbetsuppgifter parallellt. - Prestigelös och jobbar gärna såväl högt som lågt med allt från att planera bemanningen till att hänga upp skyltar i butiken. - Förmåga att på ett rakt och tydligt sätt kommunicera ditt budskap. - Van vid att arbeta mot uppsatta mål och bekväm med att regelbundet följa upp dessa tillsammans med dina medarbetare. Dessutom är det ett plus i kanten om du tidigare har: - Kunskap om detaljhandelsavtalet och/eller frisörsavtalet. - Byggt kampanjer eller har visual erfarenhet. Övrig information Tillträde: enligt överenskommelse Anställningsgrad: heltid. Anställningsform: vikariat fram till maj 2027 Lön: Fast månadslön + bonus. Vi har kollektivavtal med Handelsanställdas Förbund Därför kommer du trivas på Lyko Lyko är en energifylld och varm arbetsplats som har utsetts till en av Sveriges bästa arbetsgivare. Vill du läsa mer om hur det är att arbeta på Lyko? – besök våra karriärsidor. Ansök snabbt och enkelt utan CV eller personligt brev! På Lyko tror vi att vem du är och vad du har för förmågor är viktigare än din tidigare erfarenhet. Därför har vi skrotat kravet på CV och personligt brev och använder oss i stället av urvalsfrågor och tester när vi rekryterar. Vi hoppas att det ger dig en bättre möjlighet att visa vad du går för inom de områden som är viktiga för oss och vet att det även ger objektivare, schystare och mer rättvisa rekryteringar! ⭐ Så vad väntar du på?! Om det här låter som rätt utmaning för dig, ansök redan idag men senast 7:e juli 2025. Vid frågor om tjänsten kontakta regionchef Cecilia Andersson, [email protected]. Urval sker löpande! Psst! Eftersom vi inte vill att några personuppgifter ska riskera att hamna på vift så tar vi inte emot ansökningar via mail utan ansöker gör du enkelt genom att klicka dig vidare nedan. Lycka till! Lyko är en hårvård- och skönhetspecialist med ambition att förändra branschen.

24 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Upphandlare
Hässleholms kommun
Planerare och utredare m.fl.

Till Upphandlingsenheten i Hässleholms kommun söker vi nu dig som vill vara med och ta ansvar för kommunens upphandlingar. Tjänsten innefattar främst ramavtalsupphandlingar för varor och tjänster inom entreprenad, men ska även vara behjälplig med övergripande upphandlingar inom varor och tjänster vid behov. Är du strukturerad, kommunikativ och serviceinriktad och vill ha ett jobb fyllt med möjligheter och utmaningar? Välkommen med din ansökan! Det här erbjuder vi dig! Vi erbjuder dig en nyinrättad tjänst som innefattar ett ansvar för att genomföra ramavtalsupphandlingar av varor och tjänster inom entreprenadområdet åt kommunen och till de kommunala bolagen. I rollen ingår ett stort samordnande ansvar vilket kommer innebära att du dagligen kommer ha ett nära samarbete med kontaktpersoner inom Hässleholms kommunkoncern. Det kommer förväntas att du är tillgänglig och kontinuerligt träffar beställare inom kommunen och de kommunala bolagen för att på bästa sätt kunna leverera. Du kommer ansvara för skapa ett nätverk med representanter från verksamheterna.   Du kommer planera och genomföra upphandlingar och ansvara för avtalsuppföljning inom ansvarsområde. I arbetsuppgifterna ingår att ge verksamheterna löpande aktivt stöd i upphandlingsfrågor och i förekommande fall genomföra utbildningar. Du kommer att vara med och utveckla arbetssätt både på egen hand, tillsammans med verksamheterna och i samarbete med dina kollegor på enheten.  Anställningen är tillsvidare på heltid, med tillträde snarast efter överenskommelse. Din arbetsplats kommer att vara på stadshuset i centrala Hässleholm med närhet till både tåg- och bussförbindelser. Hässleholms kommun vill skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. En viktig del är att erbjuda bra förmåner till våra medarbetare som till exempel friskvårdsbidrag och möjlighet till byte av semesterdagstillägg mot lediga dagar. Vem är du? Vi söker dig som har: Minst YH-utbildning inom inköp/upphandling, teknik, entreprenad alternativt har skaffat dig motsvarande kunskaper och kompetens enligt arbetsgivarens bedömning. Minst ett års erfarenhet av att genomföra upphandlingar som ansvarig upphandlare eller har varit kravställare för flertalet ramavtalsupphandlingar inom entreprenadområdet.  Körkort för personbil (B-körkort). Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av och goda kunskaper inom: Lagen om offentlig upphandling (LOU) AMA AF, AB 04, ABT 06 och ABK 09 Har arbetat inom en politiskt styrd organisation. Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar. Du har även förmågan att planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Arbetet kräver att du är både noggrann och kvalitetsmedveten. Då arbetet sker i stor utsträckning i samarbete med kollegor och kontaktpersoner hos våra bolag är samarbetsförmågan viktig, vilket innebär att du arbetar bra med andra människor, är lyhört, kommunicerar på ett pedagogiskt och förståeligt sätt samt har förmågan att lösa problem på ett konstruktivt sätt.   Du delar värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår medarbetar- och ledarpolicy. Hässleholms medarbetar- och ledarpolicy Övrigt Vi arbetar med kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering vilket innebär att vi i denna rekrytering valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. När du söker jobbet kommer du att svara på ett antal urvalsfrågor kring bland annat hur väl du uppfyller kraven för jobbet, vad du kan bidra till och ditt intresse för jobbet. Vänta inte med att skicka in din ansökan. Hittar vi rätt kandidat kan vi komma att kalla till intervju innan ansökningstiden gått ut.  Intervjuer är första hand inplanerade under vecka 33. Första intervjun sker digitalt via Teams och en eventuell andra intervju kommer hållas på plats i Hässleholms Stadshus. För dig med skyddade personuppgifter hänvisar vi till rekryterande chef för information om hur du ansöker. Om oss Kommunledningsförvaltningen ansvarar för kommunövergripande utvecklingsfrågor och gemensamma funktioner inom strategisk samhällsutveckling, ekonomi, HR, kansli, kommunikation, IT och räddningstjänst samt ärendehantering till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. Upphandlingsenheten ansvarar för kommunövergripande upphandlingar och uppföljning av de centralt tecknade avtalen, att genomföra specifika upphandlingar, att svara för e-handel och uppföljning på uppdrag av kommunstyrelsen, att ge råd internt och till kommunala bolag samt att genomföra information och utbildningsinsatser inom upphandlingsområdet. Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalitet som syns, visar respekt för individen och sätter invånaren i fokus. Välkommen att bli en av oss!

24 juni 2025
Sista ansökan:
5 augusti 2025
Teamchef Klient till Digitaliseringsavdelningen

Vill du leda ett engagerat team och utveckla framtidens digitala arbetsmiljö för Helsingborgs stad? Vi söker en driven och teknikintresserad ledare som vill vara med och skapa förutsättningar för effektiva och smarta arbetssätt i en av Sveriges mest digitalt mogna kommuner. Om arbetsplatsen Helsingborgs stad är en modern arbetsgivare med cirka 11 000 medarbetare och 470 chefer. Vår stadsledningsförvaltning leder, utvecklar och samordnar kommunens övergripande och gemensamma verksamheter. Enheten Teknik & Design är en del av digitaliseringsavdelningen och har ansvar för att säkerställa en modern, stabil och kostnadseffektiv IT-miljö för hela stadens organisation. Teknik & Design driver utveckling inom IT-infrastruktur, drift, IT-säkerhet, klientnära tjänster och arkitektur. Vår arbetsplats finns i nyrenoverade lokaler i centrala Helsingborg med moderna samarbetsytor och flexibel arbetsmiljö. Arbetsuppgifter Som teamchef för Klientteamet leder du ett team med cirka 10 systemtekniker och har ett helhetsansvar för teamets verksamhet, personal, budget och resultat. Teamet arbetar med: • Exchange, M365 och samarbetsverktyg (t.ex. SharePoint) • Klientplattformar för mobil och dator samt Citrix • Applikationshantering Du är en del av enhetens ledningsgrupp och rapporterar till enhetschefen för Teknik & Design. Du växlar mellan operativ ledning och strategiskt utvecklingsarbete, och samarbetar nära med tjänsteägare och andra teamchefer. Dina arbetsuppgifter inkluderar: • Leda, coacha och utveckla medarbetare • Verksamhetsplanering och måluppföljning • Arbetsmiljöansvar och facklig samverkan • Budgetansvar och ekonomisk uppföljning • Stöd till tjänsteägare i utveckling och förvaltning • Förbättringsarbete enligt ITIL (incident, request, change) Vi söker dig som har en bakgrund inom IT-drift och förståelse för teknisk infrastruktur. Du har haft personalansvar och har en förmåga att leda både i vardagen och genom förändring. Du är kommunikativ, strukturerad och trygg i beslutsfattande. Kvalifikationer • Högskoleutbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet • Tidigare chefserfarenhet med personalansvar • God förståelse för och har arbetat i ITIL processer • Drivit team med ansvar inom Klientnära tjänster. • Erfarenhet av budgetarbete och förändringsledning • Förmåga att kombinera teknisk förståelse med ett helhetsperspektiv Personliga egenskaper: • Mod och driv att fatta och genomföra beslut • Nyfikenhet och stort teknikintresse • Förmåga att kommunicera begripligt, även i komplexa frågor • God samarbetsförmåga och van att bygga relationer Vi erbjuder dig: • Ett varierande och meningsfullt arbete med stort påverkansutrymme • Ett friskvårdsbidrag på 3 000 kronor per år • Flexibel arbetsmiljö i centrala Helsingborg • En arbetsplats som förespråkar balans mellan arbete och fritid Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen kommer att genomföras. Vi ställer höga krav på säkerhets- och sekretessmedvetande. Välkommen med din ansökan! Att jobba i Helsingborgs stad Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon. Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden: https://helsingborg.se/arbete/sa-ar-det-att-jobba-i-staden/ Övrig information Sista ansökningsdag: 11 augusti 2025 Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Antal tjänster: 1   För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Jobba extra hemifrån (Deltid)
Samtele AB
Telefonförsäljare m.fl.

Vilka är vi?  Samtele Ab är en växande mobiloperatör på den svenska telekommarknaden och vi växer i rasande fart. Därav söker vi nu fler drivna och tävlingsinriktade medarbetare till vårt team. Allt arbete sker hemifrån och digitalt! Våra tjänster och produkter är av högsta kvalitet och riktar sig både mot privatpersoner såväl som företag. Med telefonen som verktyg kommer du att ta kontakt med både nya och befintliga kunder och sälja in våra telefonabonnemang till konkurrenskraftiga priser.      Vi söker dig som:  - Kan flytande svenska i tal och skrift.  - Har en positiv inställning.  - Har höga ambitioner.  - Älskar utmaningar.  - Brinner för att jobba med människor  - Har egen dator och headset     Hos oss får du vara med och skapa en inspirerande miljö där vi motiverar och pushar varandra till att uppnå goda resultat. Är du driven och hungrig? Vill du arbeta för ett dedikerat och professionellt företag med goda förutsättningar? Vi ger dig utveckling både på ett personligt plan och ute i arbetslivet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av försäljning men det är absolut inget krav. Oavsett så ger vi dig de verktygen som krävs för att du skall utvecklas som säljare samt uppnå dina personliga mål.      Vi erbjuder:      - Produkt- & säljutbildning (Via Skype)  - Personlig coachning (Via Skype)  - Start omgående  - Tävlingar och roliga aktiviteter  - Arbetstider 17.00-21.00 Mån-Fre - Hög ersättning

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
kvinna i Helsingborg söker nya assistenter
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu personliga assistenter till kund som bor i Helsingborg. Om jobbet som personlig assistent Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet.  Vi söker dig som: Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistant. En fördel för denna tjänsten är om du har erfarenhet av att jobba med personer inom autismspektrum. Om anställningen Anställningsformen är För viss tid så länge assistansuppdraget varar och löneformen är timlön. Arbetstiderna varierar utifrån kundens behov: dag, kväll, natt (väntetid), vardag som helg.  Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

24 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025