Biträdande Universitetslektor, konstnärlig forskning med inriktning mot AI
Lunds Universitet
Universitets- och högskolelektorer

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Vi söker en lovande forskare som vill bedriva banbrytande forskning för anställning som biträdande universitetslektor inom konstnärlig forskning med inriktning mot AI Vad vi erbjuder dig om du kommer till oss Är du intresserad av skärningspunkten mellan artificiell intelligens, kultur och samhällsengagemang genom storytelling och konst? Här har du som vill bli framtidens forskningsledare chansen att börja som biträdande universitetslektor vid Teaterhögskolan, Lunds universitet. Vi söker dig som vill utforska och ompröva teknikens roll i samhället genom konstnärlig undersökning, teknisk innovation och kulturell analys – med berättande och performativa metoder i centrum för forskningen. Du får meritera dig inom forskning och undervisning under 5 år och kan sedan befordras till en tillsvidareanställning som universitetslektor. Vetenskapsrådet, Sveriges största vetenskapliga finansiärer, kommer att utlysa en attraktiv finansiering för biträdande universitetslektorer med internationell bakgrund vid årsskiftet 2025/2026. Lunds universitet gör nu en gemensam annonsering som också har som syfte att hitta kandidater som universitetet kan nominera till Vetenskapsrådet i slutet av 2025. Du kan läsa mer om Vetenskapsrådet här: https://www.vr.se/english.html Läs mer om universitetets gemensamma annonsering: https://www.lunduniversity.lu.se/shape-future-research Arbetsuppgifter – vad vi förväntar oss av dig Som biträdande universitetslektor får du möjlighet att långsiktigt fokusera på de samhällsrelevanta och utmanande forskningsfrågor som du vill satsa på. För att kunna meritera dig till universitetslektor behöver du också utveckla din undervisningskompetens, lära dig svenska för undervisningen, vara en god kollega och visa att du är bra på samverkan med det omgivande samhället.  På Teaterhögskolan vid Konstnärliga fakulteten kommer du främst att arbeta med ditt eget forskningsprojekt. Du förväntas bidra med konstnärlig eller konstrelaterad kompetens med koppling till AI, med särskilt fokus på narrativa, processbaserade, interaktiva och tvärdisciplinära praktiker för film, teater och/eller scenkonst. Dina arbetsuppgifter kommer också omfatta undervisning, handledning, kursutveckling och aktiv medverkan i fakultetens utbildnings- och forskningsmiljöer. Det finns även en potentiell möjlighet att medverka i framväxten av ett nytt utbildningsområde som matchar din expertis. Du kommer att arbeta nära flera relevanta forskningsmiljöer såsom ArtCollab, Network of Research on Performative Text och Sound, Narrative, Technology. Vid Konstnärliga fakulteten finns unikt stöd till konstnärlig, teknikorienterad och tvärvetenskaplig forskning i form av den fakultetsgemensamma forskningsinfrastrukturen Inter Arts Center. Behörighet för anställning som biträdande universitetslektor Du ska ha avlagt doktorsexamen eller ha motsvarande vetenskaplig kompetens inom Film, Teater, Scenkonst, Digital konst, Medieteknik, Medieproduktion, Spelutveckling/Speldesign, Interaktionsdesign, Visuell kommunikation eller närliggande ämnen. I första hand kommer vi prioritera de sökande som har avlagt doktorsexamen inom de senaste 7 åren, räknat från sista ansökningsdag för anställningen. Har du i Sverige godkända dokument som bevisar att det finns särskilda skäl, som exempelvis föräldraledighet, militärtjänstgöring eller sjukdom efter examen, som hindrat dig att arbeta som forskare, kan examen i ämnet ha avlagts tidigare. Krav – vad du måste ha för att kunna utföra arbetsuppgifterna En av dina första arbetsuppgifter hoppas vi blir att driva ett innovativt forskningsprojekt som finansieras av Vetenskapsrådet i Sverige. Därför söker vi dig som: - Har en god förmåga att initiera, utveckla och genomföra forskning av hög kvalitet - Har god pedagogisk förmåga - Har aktuell internationell forskningserfarenhet - Inte har fått lön eller stipendium från Sverige sedan 31 december 2021 - Har en färdig projektbeskrivning för ett innovativt projekt inom konstnärlig eller konstrelaterad forskning om storytelling och AI som du skickar in med din ansökan - Har dokumenterat goda ledaregenskaper, till exempel genom förtroendeuppdrag, ledarskapsutbildningar och bedömd ledarskapsförmåga - Har god kommunikativ förmåga - Har mycket god engelska i tal och skrift - Har god motivation och förmåga att lära dig nya språk Meriterande – det som vi gärna ser att du har Vi vill att du ska trivas hos oss och kunna göra det bästa av din tid på Teaterhögskolan, därför ser vi gärna att du kan visa att: - Du bidrar på ett positivt sätt till arbetsmiljön - Du har eller har haft en postdoktoranställning - Du har fått beviljade forskningsmedel från finansiärer utanför Sverige - Du har en internationell anställning inom forskningsfältet - Du har erfarenhet av konstnärlig praktik med dokumenterad verkshöjd - Du har erfarenhet av AI eller digital teknik i konstnärlig eller kulturinriktad praktik Anställningsform Tidsbegränsad anställning, 5 år, enligt 4 kap 12a högskoleförordningen, med möjlighet till befordran till en tillsvidareanställning som universitetslektor. Konstnärliga fakulteten i Malmö är en av åtta fakulteter inom Lunds universitet och består av Konst-, Musik- och Teaterhögskolan, samt Inter Arts Center. Vid konstnärliga fakulteten finns kandidat-, magister- och mastersprogram inom fri konst, musik och teater, samt ett antal kurser av olika omfattning. Här bedrivs också forskarutbildning och forskning med konstnärlig inriktning och i musikpedagogik. Teaterhögskolan Malmö, som är placerad mitt i Malmös kreativa Möllevångskvarter, är en del av den konstnärliga fakulteten vid Lunds Universitet. Årligen har drygt 100 personer Teaterhögskolan som sin studie- eller arbetsplats. Utbildningsuppdraget är 60 helårsplatser i form av fristående kurser, program på grund såväl som masternivå och forskning inom teater. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

12 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Jobba som CE-chaufför hos Dagab i sommar - Hässleholm
Marketpeople AB
Lastbilsförare m.fl.

Om tjänsten Som CE-chaufför hos Dagabs logistikcenter i Hässleholm säkerställer du att matvaror kommer ut i tid och med bra kvalitet till deras butiker runt om i landet. Då det är mycket viktigt att butikerna får bästa service så deras hyllor aldrig står tomma är det viktigt att det dagliga arbetet sker med hög effektivitet och kvalitet.  Då du kommer vara en del av ett stort logistikflöde med många aktörer och olika utmaningar är det extra viktigt att hålla tidspassning, följa säkerhets- och ordningsregler. Vi vill att du ska vara en del i att skapa en effektiv och säker arbetsplats och få rätt förutsättningar att trivas idag och imorgon.  Huvudsakliga arbetsuppgifter I rollen som CE-chaufför hos Dagab är de huvudsakliga arbetsuppgifterna: Lasta och lossa varor på och från lastbilen Leverera rätt varor i rätt tid till Axfoods butiker På sikt kan även andra arbetsuppgifter bli aktuella.  Start för tjänsten: Omgående Anställningsform: Visstidsanställning på heltid till cirka 3/8. För rätt person kan efter denna tidsperiod möjlighet till fortsättning och då gå  över till en anställning hos Dagab. Adress till arbetsplats:  Industrigatan 22, 281 43 Hässleholm Om Dagab Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor såsom bl.a. Hemköp, Willys, City Gross, Snabbgross, Urban Deli och Apohem. Vi utvecklar också egna varumärken, bl.a. Garant, Eldorado och Såklart. Vår verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur vi agerar mot våra medarbetare. På så sätt ger vi våra kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val. Med andra ord - hos oss är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor, förstå hur viktiga våra medarbetare är för oss. Välkommen du med! Krav och egenskaperKrav CE-körkort Giltigt YKB (Yrkesförarkompetensbevis) Intyg för ADR 1.3 (även kallat ADR light) God svenska i tal och skrift Meriterande Erfarenhet av arbete som CE-chaufför eller liknande roll Egenskaper Du har en positiv inställning och gillar att ta ansvar, oavsett om det handlar om att respektera tider, hålla god kvalitet eller nå uppsatta mål. I rollen som chaufför är det viktigt att du trivs i att arbeta självständigt, då under stora delar av arbetsdagen arbetar ensam och med begränsade sociala kontakter. Det är en fördel om du har en god fysik och att tar hand om din hälsa, då detta arbete kan vara fysiskt krävande. Det är också viktigt att du bidrar till god stämning på arbetsplatsen och kommer överens med kollegor, detta oavsett skilda perspektiv, kulturer, bakgrunder och språk.  Vikt läggs även vid övriga personliga egenskaper. Lön/förmåner Lön: Enligt kollektivavtal och här följs Transportavtalet. Lönen är GFL-lön (GFL = din ersättning baseras på snittet av alla som jobbar i samma roll på transportavdelningen). OB- och övertidsersättning tillkommer i enlighet med kollektivavtal.   Förmån: Möjlighet att nyttja Dagabs välutrustade gym kostnadsfritt!  Rekryteringsprocessen Ansökning sker direkt via annonsen. Nästa steg kommer vara en juridisk bakgrundskontroll via Fortcheck. Därefter genomförs referenstagning digitalt med hjälp av Refensa. Efter denna digitala process är nästa steg att en intervju.  Drogtester tillämpas i samband med rekryteringen och eftersom Dagab värnar extra mycket om goda arbetsmiljöförhållanden utförs slumpvisa drogtester på arbetsplatsen.  Tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag.  Om Marketpeople Hemsida: www.marketpeople.se

12 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Business Consultant Dynamics 365 Supply Chain Management – Malmö
Columbus Sweden AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Har du erfarenhet av Dynamics 365 och/eller AX2012, särskilt inom supply chain management? Vill du hjälpa våra kunder att maximera potentialen i deras D365-lösningar genom att utmana och vägleda dem? Om du är en duktig kommunikatör som vill vara en trusted digital advisor för dina kunder, kan du vara den vi söker Vad kommer du att göra?I den här rollen kommer du att spela en nyckelroll i att hjälpa våra kunder att maximera potentialen i sina Dynamics 365-lösningar. Du kommer att arbeta nära kunderna för att bygga långsiktiga relationer, förstå deras unika behov och koppla dessa till tekniska möjligheter. Din expertis blir avgörande för att kunderna ska kunna dra full nytta av Microsofts senaste releaser och implementera skräddarsydda lösningar som gör skillnad. Din roll sträcker sig över hela implementationsprocessen – från rådgivning och förfrågningar till att hantera förändringar när kundens verksamhet växer och utvecklas. Du kommer att vara kundens "go-to person", och ditt ansvar blir att identifiera och lösa deras behov genom innovativa och effektiva D365-lösningar. På Columbus tror vi på kraften i delad kunskap, och därför blir du en del av vårt globala nätverk av kollegor, där du aktivt bidrar och lär dig genom erfarenhetsutbyte i våra SME-grupper (Subject Matter Expert). Vårt affärsområde Dynamics är i en spännande tillväxtfas, och vi ser en stark ökning av globala kunder med både utmanande och utvecklande uppdrag. Din arbetsplats? Du kommer att ha din lokala bas på ett av våra kontor i Stockholm, Malmö eller Göteborg. Ditt arbete kommer att vara både varierat och dynamiskt – ibland arbetar du från vårt kontor och ibland är du ute hos kund, där varje dag bjuder på nya utmaningar och möjligheter att göra skillnad. Vem är du? Vi tror att du har cirka tre års erfarenhet av att implementera D365 och/eller AX2012, med särskilt fokus på supply chain management. Du har förmågan att förstå uppgifter både på en strategisk och operativ nivå. Helst ser vi att du har tidigare erfarenhet av rollen som konsult. Du behärskar engelska och svenska flytande då det är språken våra kunder kommunicerar på.  Vi söker dig som är kundfokuserad, självständig och som gillar att driva initiativ för våra kunder. Och självklart uppskattar vi om du, precis som vi, tycker att det är viktigt att ha roligt och må bra på jobbet! Ansökan och nästa steg Hos oss kan du ansöka med din LinkedIn och/eller CV och du behöver inte fylla i några långa frågeformulär. I vår rekryteringsprocess tar vi alltid referenser och genomför en bakgrundskontroll innan anställning eller eventuellt erbjudande ges. Har du frågor vänd dig till Miriam Fidler. Intervjuer kommer hållas löpande.  Om ColumbusVi har i över 30 år erbjudit kunder digitala lösningar, och för att skryta lite – har vi gjort det väldigt framgångsrikt. Vi är stolta över den feedback vi får av våra kunder. På Columbus har vi en omfattande branschkunskap som kombineras med ett stort utbud av digitala lösningar och en rejäl dos kundförståelse. Vår strävan är att bli kundens Trusted Advisor och vi hjälper och vägleder kunden i alla delar av processen. Vi bygger, implementerar och förvaltar affärslösningar, lägger strategi och inspirerar! Summa summarum, så hjälper vi våra kunder att forma lösningar i toppklass efter branschspecifika behov så att de kan nå sin fulla digitala potential. Columbus är ett värdestyrt bolag med engagerade medarbetare som stöttar varandra i både framgång som motgång. Att ha en god balans mellan arbete och fritid är en självklarhet. Det kan vara allt från hämtning och lämning på förskola till väntan av det där paketet som ska levereras hem ”någon gång mellan 10-19”. Vi lämnar utrymme för återhämtning och ser till att arbeta proaktivt med blicken på horisonten. Dessutom så är vi riktigt bra på att fira framgångar och det är inte ovanligt med fika, lyxfrukost och AW på kontoret Vi lever efter våra värdeord – Stay Curious, Build Trust, Collaborate och Deliver Customer Success Jobba på ColumbusSpana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot. Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.

12 juni 2025
Sista ansökan:
29 november 2025
Affärskonsult inom Business Central till Columbus Dynamics – Malmö ✨
Columbus Sweden AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Tycker du det är roligt att arbeta med Business Central och vill vara med och driva digitalisering och affärsutveckling? Trivs du med att omge dig med kunniga kollegor och fortsätta växa i din roll? Då kan Columbus vara rätt plats för dig! Vi är glada att kunna lansera ett nytt, dedikerat Business Central-team inom vårt affärsområde. Vårt mål är att skapa smarta och anpassade lösningar som hjälper våra kunder att utveckla sina affärsprocesser på bästa sätt. Med det här teamet stärker vi vårt erbjudande och säkerställer att vi kan fortsätta leverera värde och expertis till våra kunder Vad innebär rollen? Som senior konsult hos oss får du titeln Functional Solution Architect (FSA) - en nyckelroll där du får kombinera dina expertkunskaper som applikationskonsult, affärskonsultoch lösningsarkitekt inom ditt specialistområde. Du kommer att leda spännande projekt, designa och implementera processer, och tillsammans med ditt team skapa innovativa lösningar som gör verklig skillnad för våra kunder. I rollen ingår att stödja våra kunder och guida dem i hur de bäst kan utnyttja Business Central i sina verksamheter. Du kommer att jobba nära våra kunder för att förstå deras unika behov och affärsmål, och tillsammans med ditt team skapa hållbara och långsiktiga lösningar. Arbetet innebär en blandning av analys och samarbete där vi tillsammans strävar efter att hitta de bästa vägarna framåt. Att förstå Business Centrals olika moduler och hur de kan stötta affärsprocesser är centralt, liksom att se hur hela kedjan hänger ihop – från inköp och försäljning till lager och ekonomi. Vem är du? Du trivs både med att arbeta självständigt och i team, och har flera års erfarenhet av att arbeta med Business Central. Vi söker dig som har spetskompetens inom områden som Supply Chain, finans och produktionsprocesser, och som vill fortsätta utvecklas i en roll som erbjuder stor variation. Eftersom vi arbetar både lokalt och globalt ser vi att du behärskar både svenska och engelska flytande. Varför ska du jobba hos oss? Här får du göra det du är bäst på, tillsammans med kollegor som uppskattar både dig och det du gör. Du blir en del av ett team som stöttar varandra, firar framgångar tillsamman och gärna skrattar. Vad säger du? Ansökan och nästa stegHos oss kan du ansöka med din LinkedIn och/eller CV. Du behöver inte skicka in något personligt brev. I vår rekryteringsprocess tar vi alltid referenser och genomför en bakgrundskontroll innan anställning eller eventuellt erbjudande ges. Har du frågor vänd dig till Miriam Fidler. Intervjuer kommer hållas löpande.  Om ColumbusVi har i över 30 år erbjudit kunder digitala lösningar, och för att skryta lite – har vi gjort det väldigt framgångsrikt. Vi är stolta över den feedback vi får av våra kunder. På Columbus har vi en omfattande branschkunskap som kombineras med ett stort utbud av digitala lösningar och en rejäl dos kundförståelse. Vår strävan är att bli kundens Trusted Advisor och vi hjälper och vägleder kunden i alla delar av processen. Vi bygger, implementerar och förvaltar affärslösningar, lägger strategi och inspirerar! Summa summarum, så hjälper vi våra kunder att forma lösningar i toppklass efter branschspecifika behov så att de kan nå sin fulla digitala potential. Columbus är ett värdestyrt bolag med engagerade medarbetare som stöttar varandra i både framgång som motgång. Att ha en god balans mellan arbete och fritid är en självklarhet. Det kan vara allt från hämtning och lämning på förskola till väntan av det där paketet som ska levereras hem ”någon gång mellan 10-19”. Vi lämnar utrymme för återhämtning och ser till att arbeta proaktivt med blicken på horisonten. Dessutom så är vi riktigt bra på att fira framgångar och det är inte ovanligt med fika, lyxfrukost och AW på kontoret Vi lever efter våra värdeord – Stay Curious, Build Trust, Collaborate och Deliver Customer Success Jobba på ColumbusSpana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot. Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.

12 juni 2025
Sista ansökan:
29 november 2025
Psykolog till primärvården

Om oss Vexla Psykologi är en målmedveten nystartad psykologmottagning inom Region Skånes vårdval psykoterapi, med mottagning i Västra Hamnen i Malmö. Vi vill vara ett självklart val för vårdcentraler genom att erbjuda snabb, pålitlig och tillgänglig behandling för patienter med depression, ångest och stress av mild till måttlig svårighetsgrad. Om rollen Som psykolog hos oss arbetar du med bedömning och behandling enligt vårdvalets ramar. Du har stor frihet att själv styra över ditt upplägg, inklusive var du vill arbeta ifrån och när på dagen du arbetar. Vi söker dig som uppskattar att jobba fokuserat, göra ett gott arbete och sen gå hem med gott samvete. Vi erbjuder Vi erbjuder ett arbetssätt där du får vara psykolog fullt ut, med minimalt administrativt arbete och utan tidskrävande interna möten. Du arbetar fokuserat med dina patienter och får sedan friheten att lägga resten av dagen som du vill. Samtidigt tror vi på stöd, öppenhet och utveckling. Känner du dig osäker inför ett ärende eller område, hjälper vi dig vidare med handledning eller utbildning. Om dig Du är legitimerad psykolog med några års erfarenhet av att bedriva behandling med KBT. Andra inriktningar kan också vara aktuella, tex ISTDP, om du har behandlingserfarenhet. Det viktigaste är att du har god arbetsmoral, är trygg i din psykologroll och vill vara med från början när vägarna mellan tanke och handling är korta. Ansökan Låter det här som något för dig? Skicka din ansökan till Andreas Hansson på [email protected] Vi intervjuar löpande – varmt välkommen!

12 juni 2025
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Functional Solution Architect inom Dynamics 365 & Retail! Malmö
Columbus Sweden AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Kanske är det inte bara blommorna som slår ut i vår – utan också tanken på något nytt?  Om du har en bakgrund inom retail och tagit steget över till konsultrollen, är det nu kanske dags att ta nästa kliv, till ett sammanhang där din erfarenhet verkligen gör skillnad! Vi söker dig som har en djup förståelse för retailföretagens vardag – från inköp och logistik till försäljning, både online och i butik. I rollen som Functional Solution Architect (FSA) inom Dynamics 365 F&SCM kommer du att vara en nyckelperson i våra kunders digitala transformation. Med din bakgrund inom retail i kombination med konsultperspektivet vet du hur viktigt rätt systemstöd och effektiva processer är för att driva försäljning och skapa starka kundupplevelser.  Läs vidare nedan för rollbeskrivning och för att ta reda på om detta kan vara ditt nästa steg!  Vad kommer du att göra?Du kommer att arbeta nära våra kunder, ofta i dialog med inköps- och logistikansvariga, där du agerar rådgivare i frågor som rör affärsprocesser, systemlösningar och försäljningsstrategier. Med din erfarenhet från kundsidan har du förmågan att förstå komplexa behov och översätta dem till smarta lösningar i Dynamics 365 F&SCM. I dina uppdrag kommer du också att ansvara för att ta fram lösningsförslag, designa och dokumentera processer och flöden samt säkerställa att våra lösningar skapar verkligt affärsvärde. Ansvar för lösningsdesign, dokumentation och rådgivning kring affärsprocesser ingår i rollen, liksom att fungera som länken mellan kundens verksamhet och tekniska lösningar. Samarbetet sker nära lösningsarkitekter, utvecklare, projektledare och affärsansvariga, med aktivt deltagande i både presales och tidig kravställning. Du blir en del av ett team som arbetar tätt tillsammans i både svenska och internationella uppdrag. Du kommer ha stor påverkan på hur vi utformar våra lösningar och jobbar med implementering, Det är en roll för dig som gillar att kombinera strategi med operativt arbete – och som trivs i en miljö där din retailkompetens verkligen kommer till sin rätt. Vem är du?Vi tror att du har en gedigen bakgrund inom retail, kanske i roller som inköps- eller logistikansvarig, IT-produktägare eller processledare. Du har sannolikt arbetat praktiskt med POS-system och e-handelsplattformar, och har en god förståelse för hur dessa samverkar med affärssystem som ERP. Du har en förmåga att omsätta verksamhetens behov till tydlig lösningsdesign och kravställning. Erfarenhet av att leda eller delta i implementationsprojekt, gärna inom Dynamics 365 Finance & Supply Chain Management Van att arbeta nära affärsverksamheten med processutveckling och införande av nya system Djup förståelse för hur omni-channel-försäljning påverkar system och arbetssätt Det är meriterande om du har erfarenhet av D365 Commerce eller D365 POS, internationella utrullningar, större transformationsprojekt eller tidigare haft en roll som superuser eller projektledare vid ERP-implementationer. Välkommen till ett team där din retailkunskap möter teknik i framkant – och där du får vara med och påverka på riktigt Ansökan och nästa stegHos oss ansöker du enkelt med din LinkedIn-profil eller CV, utan att behöva fylla i långa frågeformulär. Du behöver inte skicka in något personligt brev.  I vår rekryteringsprocess använder vi logik- och personlighetstester. Vi tar alltid referenser och genomför en bakgrundskontroll innan anställning eller erbjudande ges. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Miriam Fidler. Intervjuer sker löpande. Vi använder Trustcruit för att samla in anonym feedback om din upplevelse som kandidat. Det tar bara några minuter och hjälper oss att förbättra vår rekryteringsprocess. Om Columbus DynamicsVilka är vi? Som Microsoft-partner är vi ett team av kunniga Dynamics-konsulter som levererar D365-implementeringsprojekt till våra kunder. Vi arbetar med stora, globala och spännande kunder! Här kan du läsa mer om våra kundprojekt.  Varför? Vi vill hjälpa våra kunder att nå sina affärsmål och göra deras vardag mer effektiv! Målet är att säkerställa deras långsiktiga framgång och guida kunderna genom att vara deras Trusted Advisor. Därför erbjuder vi även underhåll, support och vidareutveckling av deras lösningar. Vi samarbetar med kunderna för att optimera deras system, förbättra prestanda och förebygga incidenter.  Jobba på ColumbusColumbus är ett företag där värderingar står i centrum, där engagerade medarbetare stöttar varandra genom både toppar och dalar. Vi tror på balans mellan jobb och fritid – oavsett om det handlar om att lämna på förskola eller att ta emot ett paket "någon gång mellan 10 och 19". Hos oss finns tid för återhämtning, och vi arbetar proaktivt med fokus på framtiden. Vi vet också hur man firar framgångar, med allt från fika och lyxiga frukostar till after work på kontoret, och gör det gärna ofta!  Stay curious, Build trust, Collaborate, Deliver customer sucess - Vi vill hävda att våra värdeord gör mer nytta än att bara hänga snyggt på väggen! Dessa vägleder vårt arbete både intern och extern. Genom långsiktiga partnerskap med våra kunder, interna initiativ med Culture Ambassadors, kompetensutveckling inom affärsområdena till högkvalitativa lösningar till våra kunder. Vad andra säger om ossIntresserad av Columbus bakom kulisserna? Varje vecka låter vi en kollega ta över vårt Instagram-konto.  På Careereye kan nuvarande och tidigare medarbetare dela sina ofilterare omdömen om hur det är att arbeta hos oss. Klicka nedan för att läsa deras upplevelser.

12 juni 2025
Sista ansökan:
29 november 2025
Sales Lead Business Central – Malmö
Columbus Sweden AB
Företagssäljare

Har du redan börjat drömma om hängmattan?  Vi fattar. Sol, lata dagar och inte en enda notis på Teams – semesterpeppen börjar närma sig. Men vi tänker så här: livet borde väl få kännas lite mer som semester året om? Eller åtminstone vara lite mer spännande. Så varför inte passa på att krydda hösten med något nytt? När du kommer tillbaka efter sommaren och börjar fundera på om det inte borde hända något mer… då kan det här jobbet vara precis det du behöver!  Vi på Columbus bygger nämligen upp ett helt nytt affärsområde kring Business Central i Sverige. Det är en stor global satsning och du kommer få vara med från början — forma, påverka och bygga upp något som inte är helt färdigt. Gillar du den sortens utmaning? Då gillar vi nog dig.  Vad kommer du att göra?I rollen kommer du att driva försäljningen av Business Central på den svenska marknaden, med ansvar för hela säljprocessen – från första kontakt till dess att kunden är nöjd efter leverans. I rollen arbetar du både strategiskt och operativt. Du identifierar affärsmöjligheter, bygger relationer, skapar lösningsförslag, svarar på RFP:er (request for proposal) och RFQ:er (request for quote) och deltar i presentationer och presales. Det handlar främst om att sälja projekt och att forma erbjudanden som möter kundernas behov. Eftersom vi är i en tidig fas får du också vara med och påverka hur vi bygger upp säljet för Business Central: hur teamet formas, vilka branscher vi riktar oss mot och hur vi positionerar oss. Du kommer inte behöva ägna dagarna åt kallringning – vi har redan interna resurser och externa partners som jobbar med leadsgenerering – men ser du en affärsmöjlighet, då litar vi på att du agerar direkt!  Vem är du?Vi tror att du är en trygg och självgående säljare som har god erfarenhet av att navigera i komplexa affärssituationer och driva affärer från start till mål. Du trivs med att ta eget ansvar och känner dig bekväm med att fatta beslut som påverkar både försäljning och affärsutveckling. Utöver det ser vi att du har: Erfarenhet av att sälja Business Central En vilja och förmåga att bygga upp något nytt från grunden En bred förståelse för applikationen, där branschbakgrund är mindre viktigt Ansökan och nästa steg Hos oss ansöker du enkelt med din LinkedIn-profil eller CV, utan att behöva fylla i långa frågeformulär. Du behöver inte skicka in något personligt brev.  I vår rekryteringsprocess använder vi logik- och personlighetstester. Vi tar alltid referenser och genomför en bakgrundskontroll innan anställning eller erbjudande ges. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Miriam Fidler. Intervjuer sker löpande. Vi använder Trustcruit för att samla in anonym feedback om din upplevelse som kandidat. Det tar bara några minuter och hjälper oss att förbättra vår rekryteringsprocess. Om Columbus DynamicsVilka är vi? Som Microsoft-partner är vi ett team av kunniga Dynamics-konsulter som levererar implementeringsprojekt inom Dynamics till våra kunder. Vi arbetar med stora, globala och spännande kunder! Här kan du läsa mer om våra kundprojekt.  Varför? Vi vill hjälpa våra kunder att nå sina affärsmål och göra deras vardag mer effektiv! Målet är att säkerställa deras långsiktiga framgång och guida kunderna genom att vara deras Trusted Advisor. Därför erbjuder vi även underhåll, support och vidareutveckling av deras lösningar. Vi samarbetar med kunderna för att optimera deras system, förbättra prestanda och förebygga incidenter. Jobba på ColumbusColumbus är ett företag där värderingar står i centrum, där engagerade medarbetare stöttar varandra genom både toppar och dalar. Vi tror på balans mellan jobb och fritid – oavsett om det handlar om att lämna på förskola eller att ta emot ett paket "någon gång mellan 10 och 19". Hos oss finns tid för återhämtning, och vi arbetar proaktivt med fokus på framtiden. Vi vet också hur man firar framgångar, med allt från fika och lyxiga frukostar till after work på kontoret, och gör det gärna ofta!  Stay curious, Build trust, Collaborate, Deliver customer sucess - Vi vill hävda att våra värdeord gör mer nytta än att bara hänga snyggt på väggen! Dessa vägleder vårt arbete både intern och extern. Genom långsiktiga partnerskap med våra kunder, interna initiativ med Culture Ambassadors, kompetensutveckling inom affärsområdena till högkvalitativa lösningar till våra kunder. Vad andra säger om ossIntresserad av Columbus bakom kulisserna? Varje vecka låter vi en kollega ta över vårt Instagram-konto.  På Careereye kan nuvarande och tidigare medarbetare dela sina ofilterare omdömen om hur det är att arbeta hos oss. Klicka nedan för att läsa deras upplevelser.

12 juni 2025
Sista ansökan:
29 november 2025
Produktion+Dynamics 365=🧡
Columbus Sweden AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Vill du vara med och forma framtidens produktionslösningar? Vi söker nu en Functional Solution Architect inom produktion som tycker om att optimera processer, hitta tekniska lösningar och samarbeta med människor. Som en del av vårt ledande team inom Dynamics 365 kommer du att arbeta tillsammans med de vassaste konsulterna i branschen, där vi kombinerar teknik och affärsutveckling för att skapa innovativa lösningar för våra kunder. Fun fact: År 2022 blev vi utsedda till Microsofts Partner of the year inom Dynamics - inte illa va . Vad ska du göra i rollen? På Columbus kallas en senior konsult för Functional Solution Architect (FSA). Det är en blandning av att vara applikationskonsult, affärskonsult och lösningsarkitekt inom ditt specialistområde. Som FSA har du ansvar för att ta lead i projekt inom din specifika modul, sätta processer och driva lösningen framåt tillsammans med ditt team. Du kommer jobba i åtagandeprojekt (ej resurskonsult) och ha kontakt med fabrikschefer, planeringspersonal, montörer, superusers osv. Du kommer bl.a. hålla workshops och göra tester inför Go Live. Att byta ett affärssystem är en stor förändring – din roll kommer vara att guida och rådge kunden i deras produktionsprocesser. Du kommer arbeta i projekt som är både lokala och globala. Ofta har våra kunder även produktion utomlands, så resor i tjänsten kan förekomma, vanligtvis en gång i månaden eller vid behov. Hur du fördelar tiden är upp till dig! Du kan välja mellan kontoret eller vardagsrummet och våra kunder tillsammans ditt projektteam. Vad vi tror om dig: Utbildning inom Supply Chain eller Logistik Jobbat som konsult inom Dynamics 365  Talar och skriver svenska och engelska obehindrat Vi söker dig som är trygg i din roll och är van att leda och planera produktion inom tillverkning. Du har en processförståelse och förstår vilka andra områden som berörs och de ekonomiska effekterna. Erfarenhet av projektorderstyrd tillverkning är en fördel men inget krav. Vad vi kan erbjuda: Dynamics har flera spännande projekt och fler är på väg in, och du kommer tillhöra ett av de affärsområden som växer mest inom Columbus. Du kommer få möjlighet att utvecklas både som person och professionellt, och få tillgång till vår egna läroplattform som innehåller utbildningar inom t.ex change management. Utöver det har vi sk. ERFA-grupper, både lokala och globala, där vi delar med oss av erfarenheter och kompetens. Våra ledare har fått höga betyg i senaste medarbetarundersökningen och så även engagemanget hos medarbetare. Vår kultur kännetecknas av nyfikenhet, kunskap, samarbete och att ha riktigt kul på vägen. Vi erbjuder, utöver en arbetsplats med en personalomsättning lägre än branschens genomsnitt, bl.a: Fast lön + bonus, 30 dagars semester, friskvårdsbidrag på 5000kr/år, privat pensionsförsäkring motsvarande ITP1 samt sjukvårdsförsäkring. Ansökan och nästa steg:Hos oss kan du ansöka med din LinkedIn och/eller CV och du behöver inte fylla i några långa frågeformulär. Här kan du läsa mer om rekryteringsprocessen, om du har några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Miriam Fidler. Vi erbjuder heltidsanställning med tillträde efter överenskommelse. Vi intervjuar löpande så skicka in din ansökan redan idag - det tar bara några sekunder. För att göra så objektiva bedömningar som möjligt tillämpar vi logik- och personlighetstester i våra rekryteringsprocesser. Innan anställning genomför vi en bakgrundskontroll. Vi ser fram emot din ansökan! Om Columbus:Columbus är ett IT-konsultbolag med 1800 medarbetare runt om i världen. Det vi gör allra bäst är utveckling, implementering och underhåll av digitala affärslösningar. Vår uppgift är att guida kunder i deras digitala transformation så att deras företag kan fortsätta att vara framgångsrikt en lång tid framöver. De senaste 30 åren har över 5000 kunder anlitat oss. Det går bra, helt enkelt . Om du frågar oss är hemligheten att vi sitter på ett stort utbud av tekniska lösningar, djup branschkunskap, omfattande teknisk expertis och en rejäl dos kundförståelse. Våra medarbetare är engagerade i sitt arbete och företaget präglas av en stark entreprenörsanda. Detta tack vare de möjligheter som faktiskt finns att vara med och påverka både vår egen och våra kunders verksamhet. Nu behöver vi bli fler och vill ha dig med på färden! Jobba på Columbus:Spana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot. Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 november 2025
Vi söker säljare till centrala Helsingborg
Viva Sales AB
Telefonförsäljare m.fl.

Har du nyligen tagit studenten eller är arbetssökande? Då letar vi efter just dig! Välkommen till Viva Sales AB! Du kommer ingå i ett team med erfarna säljare som tillsammans arbetar mot tydliga mål. I rollen som säljare hos oss kommer du att nå ut till nya, potentiella, kunder. Du ser över dessa potentiella kunders nuvarande eller kommande behov av mobila lösningar genom att kombinera dina samtal med att skapa och presentera offerter. I din roll kommer du att arbeta både mot individuella samt teamets mål med hjälp av din närmsta chef. Vi söker nu målinriktade säljare till vårt kontor i Helsingborg på 450kvm. Kontoret är nyrenoverat och fräscht, här hittar du allt från spel- & vilorum till pingisbord på säljgolvet. En stor konferens för våra möten och en stor altan med grillplats där vi njuter på sommaren. Alla säljare får en egen station som man kan göra till sin egen arbetsplats så att man trivs. Vi är ett växande bolag som helst satsar på dem anställda vi har, då vi gärna väljer internt och tar vidare våra egna anställda och utvecklar dem. Våra teamleaders och våra säljcoachar samt vår rekryteringsansvarig har börjat som säljare hos oss. Vi vill nu ha med dig på vår resa! Har du vad som krävs? För att du ska få den bästa arbetsupplevelsen ser vi gärna att du är energisk och drivande. Du bör motiveras av att arbeta målfokuserat med kämparglöd då du dagligen strävar efter att uppnå din och ditt teams budget. God kommunikationsförmåga är viktigt då du använder det för att bygga upp relationer med kunderna, eftersom detta skapar grunden till en långvarig relation mellan kunden och dig. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav. Vad erbjuder vi? Marknadens bästa provisioner Grymma utbildningar och personlig coachning Möjligheten att klättra inom företaget Bonusar utöver provisionen Tävlingar med grymma priser såsom resor, produkter & bonusar Garantilön som trygghet En rolig och fräsch arbetsplats Vill du få möjligheten att jobba med oss? Startdatum : Flexibelt Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är måndag-fredag 08:30-17:00 Vi erbjuder en hög provision, med unika bonusar och tävlingar. Detta innebär att lönen inte har något tak, utan du själv kan påverka din egen lön. Besök gärna vår instagram - Viva Sales Besök gärna vår TikTok - Viva Sales Vid frågor mejla oss gärna på [email protected]

12 juni 2025
Sista ansökan:
29 november 2025
Terminalarbetare för extrajobb på Sturup
Logent AB
Lager- och terminalpersonal

Om tjänsten Är du en kvällsperson som söker extraarbete, då har vi tjänsten för dig! Arbetsuppgifterna består i huvudsak av paketsortering. Arbetstider: måndag-fredag 16.00-21.00.  Din profil Vi söker nu dig med annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% som vill arbeta extra. Tjänsten är ute hos vår kund på Sturups flygplats, därav är det krav att du har körkort och tillgång till bil. Arbetet kommer att vara på deras lagerterminal där du kommer sortera och hantera paketet. Meriterande om du: - Truckkort A+B - Tidigare erfarenhet från terminalarbete och truckkörning. Vi ser att du som söker är: - Studerande/ har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% - Vid god fysik och trivs med att arbeta i ett högt tempo. - Flexibel Om ansökan Stämmer ovanstående beskrivning in på dig? Tveka isåfall inte, sök tjänsten redan idag. Urvalet sker löpande.

12 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025