Förvaltningsjurist verksamhetsnära juridiskt stöd 
Lunds kommun
Förvaltnings- och organisationsjurister

Om rollen och dina arbetsuppgifter Arbetsmarknads- och socialförvaltningen söker en förvaltningsjurist. Du kommer att ingå i den nybildade Enheten för kansli och juridik med ansvar för bland annat registratur, nämndadministration, ärendeberedning, juridiskt stöd och regelefterlevnad. Enheten består för närvarande av kanslichef, nämndsekreterare, förvaltningsövergripande chefsstöd och utvecklingssekreterare. Som verksamhetsnära förvaltningsjurist kommer du ha huvudansvar för: - Verksamhetsnära juridiskt stöd och utvecklingsarbete med fokus på rättssäker handläggning och korrekt myndighetsutövning. - Stöd till verksamheten i enskilda komplicerade frågor på individnivå.  - Framtagande och genomförande av utbildningsinsatser för arbetsgrupper. - Praktiskt stöd i rättsprocesser utifrån verksamhetens behov. Det verksamhetsnära juridiska stödet riktas främst till första linjens chefer och 1:e socialsekreterare inom den myndighetsutövande delen av socialtjänsten. Du kommer tillsammans med kanslichefen, som ansvarar för juridiskt stöd till arbetsmarknads- och socialnämnden och förvaltningsledning, att utforma stödet så att det möter arbetsmarknads- och socialförvaltningens nuvarande och framtida behov. Tillsammans med övriga enheten kommer du dessutom att: - Medverka i förvaltningens verksamhetsutveckling med fokus på rättssäkerhet och implementering av ny lagstiftning. - Främja regelefterlevnad av övergripande styrdokument i verksamheten. - Ge stöd till verksamheten gällande hantering av allmänna handlingar och i sekretessfrågor. - Bistå med juridisk omvärldsbevakning. - Ge stöd och avlastning i andra på enheten förekommande arbetsuppgifter.    Vi söker dig Vi söker dig som har juristexamen.   Du har goda kunskaper i relevanta rättsområden såsom förvaltningsrätt och socialrätt samt minst två års erfarenhet av juridiskt arbete på exempelvis förvaltningsdomstol eller myndighet. Det är meriterande om du har erfarenhet av juridisk verksamhetsutveckling och tvärprofessionellt arbete på myndighet. Du har mycket goda kunskaper i det svenska språket och med stor vana i att uttrycka dig skriftligt.    Vi fäster mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. För uppdraget krävs personlig mognad och integritet. Du är självgående med god samarbetsförmåga och förståelse för andra perspektiv än det juridiska. Du har en god och tydlig muntlig kommunikation samt en god språklig analytisk förmåga. Intresse av socialtjänstens uppdrag och socialrätt är en förutsättning för att trivas med ditt uppdrag.  Vi vill att du anger löneanspråk i samband med ansökan. Urval kommer att genomföras löpande. Intervjuer planeras till 8 och 9 juli, sökande ombedes att reservera datum för eventuell intervju. Vi erbjuder dig Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa. https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare Om arbetsplatsen   Vi är en del av arbetsmarknads- och socialförvaltningen där cirka 600 medarbetare ger stöd till de lundabor som behöver socialtjänstens insatser. Tillsammans ser vi till att barn och unga får en så bra uppväxt som möjligt. Vi utgår från hela familjens situation och att ingen ska fara illa. Det handlar om att ge stöd till vuxna med skadligt bruk och beroende eller psykiska funktionsnedsättningar, till dem som behöver ekonomiskt bistånd, god man, förvaltare eller stöd för att kunna studera eller arbeta, samt till flyktingar. Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

11 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Elektriker med samordnaransvar | Billesholm

Arbetsuppgifter ?? Vill du kombinera tekniskt arbete med ledarskap? Vår kund i Billesholm söker nu en strukturerad och engagerad elektriker som även vill ta ansvar för samordning inom deras underhållsavdelning. Hos oss blir du en del av ett företag som ligger i framkant inom teknisk utveckling och effektivitet genom World Class Manufacturing (WCM). I denna roll får du både arbeta praktiskt som elektriker och ha en samordnande funktion för en grupp på 4–5 elektriker. ??Som elektriker kommer du att: ? Felsöka och underhålla vår produktionsutrustning och maskiner. ? Delta i förbättringsarbete för att öka driftsäkerheten och effektiviteten. ? Arbeta inom ramarna för WCM-strukturen med fokus på förlustreducering och operatörsunderhållsprojekt. ?? Som samordnare kommer du att: ? Ha överblick över pågående och kommande arbetsuppgifter. ? Hjälpa teamet att prioritera och planera det dagliga arbetet. ? Vara en nyckelperson vid planering av underhållsstopp och ombyggnader. ? Ha kontakt med och samordna arbeten tillsammans med underleverantörer. ? Föregå med gott exempel i säkerhetsfrågor och skapa en positiv arbetsmiljö. Din profil För att lyckas i rollen ser vi att du har: ? Utbildning och erfarenhet Minst gymnasial utbildning inom el. Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en industrimiljö. Erfarenhet av att leda eller coacha andra elektriker är meriterande. ? Egenskaper Strukturerad och lösningsorienterad. En lagspelare med god kommunikationsförmåga. Prestigelös och engagerad i att motivera och utveckla teamet. ? Övriga krav och meriter Van att arbeta med dator som arbetsverktyg, t.ex. i Office-paketet. Erfarenhet av SAP eller förbättringsarbete är ett plus. B-körkort är ett krav. Vad erbjuder vi? En spännande roll där du får kombinera teknik och ledarskap. Ett starkt och engagerat team med fokus på säkerhet och utveckling. Möjlighet att påverka och förbättra vår produktion. Personlig utveckling och karriärmöjligheter inom företaget. Övrigt: Anställningsform: Tillsvidareanställning Tillträde: Enligt överenskommelse Placeringsort: Billesholm ?? Ansök redan idag! Vi går igenom ansökningar löpande.

11 juni 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Specialist i allmänmedicin till uppdrag på privat vårdcentral (deltid)
CureLink AB
Specialistläkare

Vi söker nu en specialist i allmänmedicin som är intresserad av ett uppdrag på en privat vårdcentral i Malmö. Uppdragets omfattning är cirka 20–40 %, motsvarande 1–2 dagar i veckan. Det kan även finnas möjlighet till utökad omfattning framöver, även om detta i dagsläget inte kan garanteras. Plats: Malmö Uppdraget startar: Augusti Arbetsdagar: Måndag-tisdag Journalsystem: PMO Övrigt: Körkort krävs. Till detta uppdrag söker vi en läkare som tycker om att arbeta med digital vård. Vi erbjuder dig ett tryggt och meningsfullt uppdrag i en positiv arbetsmiljö. Uppdraget tillsätts löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. För att lämna in intresseanmälan eller vid frågor, vänligen kontakta oss på: [email protected] eller telefon nr: 076 005 44 31 Om oss: CureLink är specialist på läkarbemanning inom privat och offentlig vård. Vi arbetar med kunder i Sverige och utomlands och erbjuder marknadens bästa service och kvalitet i våra leveranser. Vi förmedlar uppdrag till ledande specialister.

11 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Chaufför sökes till Malmö!
Fordonsakademin Sverige AB
Övriga bil-, motorcykel- och cykelförare

Är du serviceinriktad, flexibel och letar efter ditt nästa chaufförsjobb i Malmö? Vi söker nu engagerade chaufförer med manuellt B-körkort för uppdrag hos våra samarbetspartners i Malmösområdet. Du får möjlighet att arbeta i en stimulerande miljö där du bidrar till att skapa en trygg och smidig arbetsdag för våra kunder. Arbetsuppgifter för Chaufför – Transport och Kundservice Köra och leverera olika typer av fordon inom Malmöområdet enligt uppsatta scheman. Säkerställa att transporterna sker på ett tryggt, punktligt och effektivt sätt. Representera företaget genom ett trevligt bemötande och god service gentemot kunder och andra trafikanter. Utföra dagliga kontroller av fordonets skick och rapportera eventuella avvikelser. Hantera tillhörande transportdokumentation och digitala leveransrapporter. Kvalifikationer och krav – B-körkort (manuell), Malmö Giltigt B-körkort för manuell växellåda (obligatoriskt krav). Tidigare arbetslivserfarenhet som chaufför, budbilsförare, leveransansvarig, taxiförare eller liknande är starkt meriterande. God lokalkännedom om Malmö med omnejd. Svenska språket i tal och skrift – engelska är meriterande. Förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar för att leverera på tid och enligt instruktioner. Stresstålig och flexibel – du kan anpassa dig när situationen förändras. Personlig profil – Vem vi söker som Chaufför Du är en positiv och ansvarstagande person med ett professionellt förhållningssätt i trafiken. Du har ett öga för detaljer, gillar att ge service och värdesätter både säkerhet och punktlighet. Du uppskattar samarbete samtidigt som du trivs i en självständig roll. Vi söker dig som har en god attityd och ser lösningar även när utmaningar uppstår. Ansökan till jobbet som Chaufför – Manuellt körkortHar du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss via e-post: [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande – tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag. Om FordonsakademinFordonsakademin är en ledande aktör inom rekrytering och bemanning i fordonsbranschen och transportsektorn. Vi erbjuder långsiktiga och trygga matchningar mellan arbetsgivare och arbetssökande över hela Sverige. Som en del av Arenakoncernen strävar vi efter hållbara och kvalitetssäkrade bemanningslösningar. Hos oss blir du en viktig lagspelare i ett nätverk som sätter service, säkerhet och människan först.

11 juni 2025
Sista ansökan:
28 november 2025
IT Specialist 2512

IBM Client Innovation Center Sweden AB is a wholly owned subsidiary of IBM. A fast-paced and dynamic work environment that appears to be both necessary and creating value for our clients through the services we offer. Our head office is in Malmö. IBM Client Innovation Center Sweden AB works with clients in most industries. You will gain further in depth knowledge in several areas, offers and services and you will work with experienced consultants in the world's largest IT companies. One thing is certain, you will develop and grow, by your colleagues, mentors and through the training you will receive. Want to use your technical training and make a real difference? If you are passionate about technology and want to realize your ideas into solutions for our customers, then hang on and become one of us at the IBM Client Innovation Center Sweden AB IT Specialists maintains and improves the technical system of a company to ensure all employees have the technology they need to complete their work and the organization’s important files and information to remain safe and intact. IT Specialists have the following responsibilities: · Review diagnostics and assess the functionality and efficiency of systems · Implement security measures · Monitor security certificates and company compliance of requirements · Offer technical support to company staff and troubleshoot computer problems · Install and update company software and hardware as needed · Anticipate and report the cost of replacing or updating computer items Desired Experience The incumbent should have experience in atleast one of the technology streams as listed below. In case the profile is shortlisted for further rounds, details about the role will be shared as well. SAP Stream: 7+ years of experience in technologies like SAP CRM, SAP ECC, Hybris, SAP ABAP, S/4 HANA, HANA DB and SAP Cloud platform cross multiple SAP domains (legacy, HANA, SAP cloud platform). Should have relevant experience in Integration concepts and middleware technologies like SAP Process Integration (SAP PI), BPM, BRM, Cloud Platform Integration (CPI), EDI and API Management. Should have experience with SAP Cloud Platform services like CPI, Open connectors, API & Integration advisor for Integration requirements. Must have experience in integrating cloud systems like Ariba, C4C, SuccessFactors with ERP core. Business Intelligence Stream: 7+ years of experience in technologies like Python, Mongo and Teamcity, SSAS Tabular Cubes, Azure Dev-Ops, Automation and Cloud deployments. Person should have sound knowledge in creating tabular models using DAX queries, Standard time intelligence functions. Exposure in SSIS, SSAS, SSRS design & development. Very good knowledge in SQL, DWBI; Knowledge in Power BI, Azure BI will be helpful. Person should be experienced in end-to-end DW design, development and implementation along with knowledge on data modelling techniques and DW Concepts. Knowledge in implementing hierarchies, relationships and roles, and calculated Measures and dimension tables. Development stream: 7+ years of experience in technologies like Java, Spring booth Microservices, Message queues like Kafka, Tririga integration. Minimum 7 years of experience in analysis, design, development, and application deployment of large-scale Java centric enterprise applications Minimum 7 years of deep developer experience in TRIRIGA and/or other IWMS application. Experience in J2EE (JSP, Servlets, EJB, XML, JavaScript, Java) and/or .Net. Working knowledge of RDBMS platforms and SQL including ORACLE, MS SQL Server and/or Sybase SQL Anywhere. Experience in BIRT, Crystal Reports 7+ years of experience with Middle-ware tools (ParaSoft SOA , SOAP-Ui ), open source testing tools (Selenium, JMeter & Jenkins). Should have experience in working with CI/CD tools Dockers and Kubernetes. Managing GitHub for code repository and command lines for automation test execution in Continues Integration (CI). Should be experienced in Sterling Order Management, Inventory Visibility, Order Fulfillment, Delivery Modules and options on Sterling, Order Deviations. Must have experience in Sterling Technology related solutioning, designing, development, configuration and customization and have end to end knowledge of the Sterling Technology solution.

11 juni 2025
Sista ansökan:
10 november 2025
Elevresurs skola/fritids tillsvidare - till Södervång i Vellinge
VELLINGE KOMMUN
Elevassistenter m.fl.

Södervångskolan ligger i Vellinge tätort, med gröna omgivningar och goda pendlingsmöjligheter. Södervångs verksamheter omfattar en förskola samt en tvåparallellig (bortsett från två årskurser) F-9-skola med fritidshemsverksamhet för elever i årskurs F-6. Fritidshemmet har stor betydelse för våra elevers trygghet, utveckling och lärande. Vår skola kännetecknas av ett positivt klimat. Här möts du av engagerade, kreativa och professionella kollegor samt härliga barn och ungdomar. Utmärkande för vår skola är att en del av eleverna i i årskurserna 4-9 går i musikklass, dit elever från hela kommunen är välkomna att söka. Vi är också stolta över vår framgångsrika skolidrottsförening som aktiverar våra fritidsbarn under ledning av elever i högstadiet samt vår rastverksamhet som drivs av fritids och engagerar eleverna i åk F-6. Vi vill rekommendera dig att ta en titt på Södervångskolans Facebooksida där vi presenterar en del av våra aktiviteter. Vårt arbete utgår från värdegrundsorden glädje, omtanke, mod och trovärdighet. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten består i arbete med att stötta elever under skoldagen och därefter på fritids på eftermiddagen. Arbetsuppgifterna följer elevernas och verksamhetens behov. Du samarbetar med den pedagogiska personalen i arbetslaget och övrig personal på skolan. Undervisningen under skoltid sker under ledning av lärare men som elevresurs har du en viktig person genom att bidra till att utveckla omsorg, utveckling och lärande. På fritids är du delaktig i att utveckla elevernas sociala, emotionella och praktiska förmågor. Våra elevresurser deltar i regelbundna grupphandledningsträffar under ledning av skolkurator och skolpsykolog. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start 11 augusti. KVALIFIKATIONER Relevanta utbildningar och erfarenheter är givetvis meriterande men vi lägger också stor vikt vid personlig lämplighet. Vi vill att du har kunskaper och erfarenhet av barn med neuropsykiatriska funktionsvariationer (NPF). Du utgår från att barn gör rätt om de kan och att vi som vuxna i verksamheten behöver skapa förutsättningar för barnen att göra rätt. Du kan hantera situationer med utåtagerande elever och tillämpar lågaffektivt bemötande. Du arbetar för elevernas delaktighet och inkludering. Vi ser gärna att du har kunskaper om tydliggörande pedagogik. Du har förmågan att självständigt styra ditt arbete efter aktuella behov hos elever och verksamhet - du ser var du behövs och vad du behöver göra. Detta kräver att du är lyhörd både för elevernas behov och gentemot dina kollegor. Du har lätt för att anpassa dig efter situationen samt efter ändrade förutsättningar och förändringar. Då tjänsten är delad mellan två verksamheter krävs att du är prestigelös och har lätt för att samarbeta med dina kollegor från olika yrkeskategorier. Du ser möjligheter istället för svårigheter och bidrar med din positiva människosyn till trivsel på arbetsplatsen, för både barn och vuxna. Vi ser fram emot att läsa din ansökan! ÖVRIGT Vi tillämpar löpande urval och vill därför uppmana dig att inkomma med din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi vill att det ska kännas bra både att bo och jobba i Vellinge kommun. För oss är mod, trovärdighet, glädje och omtanke viktigt för att trivas på arbetet och i vardagen. Våra medarbetare är vana vid korta beslutsvägar, goda utvecklingsmöjligheter och bra ledare (alla chefer får ledarskapsutbildning). Läs allt om försäkringar, tjänstepension och andra förmåner på Vellinge.se/jobba-hos-oss.

11 juni 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Teamchef till Vinnergi Power
Vinnergi AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Vill du leda ett team av engagerade elkraftkonsulter? Hos oss får du vara med och utveckla dig själv, bygga vårt team, ha roligt på jobbet och ha en stor påverkan på vår fortsatt resa. Vill du vara med och utveckla framtiden tillsammans med oss? Läs mer om oss på vår Karriärsida. Din roll som Teamchef  Vi söker nu efter en Teamchef som vill vara med och driva utvecklingen av vår verksamhet i Power region syd, med utgångspunkt från Malmö, Lund eller Halmstad. Teamet består idag av engagerade medarbetare som arbetar med beredning, projektering, el-konstruktion och projektledning inom lokal- och regionnät. Som Teamchef arbetar du nära våra kunder och medarbetare med syfte att bidra till en god kund- och medarbetarupplevelse, tillväxt och god lönsamhet. Du ser vikten av att utveckla ditt team för att skapa en utvecklande och inbjudande arbetsplats. Du ansvarar för arbete med medarbetaruppföljning, skapar individuella utvecklingsplaner, rekrytering av nya medarbetare samt leder medarbetarna och teamet mot våra strategiska målsättningar. En mycket viktig del av rollen som Teamchef innebär att skapa och underhålla relationer med kunder, nätverka inom branschen samt arbeta med försäljning för att fortsätta vår affärsutveckling. Med dig som ledare ser vi att gruppen och affären kommer att fortsätta att växa. I denna roll arbetar du till viss del även själv i kunduppdrag, exempelvis som Projektledare eller Uppdragsledare, men det kan även vara i andra roller utifrån din bakgrund och kompetens. Följ med på vår tillväxtresa och ta chansen att jobba tillsammans med ett härligt team där gemenskap, arbetsglädje och kompetensöverföring är en del av vår vardag. Vem är du? Vi söker dig som har en mångårig bakrund från energi och elkraftsbranchen. Vi ser att du har tidigare efarenhet av att arbeta med ledarskap och affärsutveckling. Har du tidigare arbetat i ett konsultbolag är detta meriterande. För att lyckas i rollen ser vi att du har ett etablerat nätverk inom energi- och elkraftsbranschen, för att kunna skapa affärsnytta och bygga starka kundrelationer. Du har en teknisk utbildning alternativt annan utbildning kombinerat med ett teknikintresse samt relevant arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av försäljning i din roll idag eller från tidigare roller, t.ex. som account Manager, tekniskt affärstöd eller specialist inom sälj.  Som person är du duktig på att skapa goda långsiktiga relationer med medarbetare och kunder. Du har en god analytisk förmåga, är affärsdriven och handlingskraftig. Vidare ser vi att du brinner för utveckling av medarbetare, sälj- och affärsutvecklingsfrågor. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift.  Då rollen berör samhällsviktig verksamhet och säkerhetsklassad information, så kan det krävas att du godkänns i en säkerhetsprövning innan anställning kan genomföras. Vid frågor gällande bakgrundskontroll och säkerhetsprövning, kontakta ansvarig rekryterare. Vi tycker det är viktigt att du är en kulturbärare för Vinnergi och känner igen dig själv i våra värderingar H.E.R.O. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Låter rollen intressant, såtveka inte att ansöka redan idag. Välkommen! Om Vinnergi Vi hjälper våra kunder att utveckla sina verksamheter inom telekom, energi, fastighet och industri. Enkelt uttryckt så gör vi vardagen inkopplad, påkopplad och uppkopplad. Hos Power blir du del av ett växande team Elkonsulter inom alla spänningsområden. Här finns stora möjligheter för dig att vara med och bygga vårt nya erbjudande och leda Vinnergi och samhället framåt med innovation och hållbarhet som ledord. Läs mer om oss på Power och lär känna oss som jobbar här eller spana in vår Linkedin eller vår podd Work At Vinnergi  Vår värdegrund stavas H.E.R.O. – Happy, Explore, Ready och Open och är grunden i vår företagskultur. Förutom starkt fokus på värderingar, en platt organisation med hög påverkansgrad så är dessutom många av våra medarbetare delägare. Det gör oss till ett tryggt och nyskapande företag med engagerade medarbetare som utvecklas både i sin yrkesroll och som människor. Vi är övertygade om att teknisk innovation är lösningen för att bygga en hållbar framtid för kommande generationer. På Vinnergi arbetar vi i framtiden varje dag. Bli en av oss!

11 juni 2025
Sista ansökan:
28 november 2025
Omvårdnadsledare till Kirurgiavdelning akut och Öron-, näs- och halsavdelni
REGION SKÅNE
Grundutbildade sjuksköterskor

Gör skillnad. Varje dag. Är du en erfaren sjuksköterska som söker nya karriärvägar? Vi på Kirurgiavdelning akut och Öron-, näs- och halsavdelning. (Kava/ÖNH) söker nu en klinisk omvårdnadsledare. Vill du vara med och bygga upp vår verksamhet? Då ska du söka till oss. På Kava/ÖNH vårdar vi främst patienter med akut kirurgiska sjukdomar. De vanligaste orsakerna till att man blir inlagd är olika bukdiagnoser, blödningar och trauma. Akut omvårdnad innebär även pre -och postoperativt omhändertagande. Vi vårdar även en mindre patientgrupp inom öron-, näs- och halsspecialiteten. Vi tar emot patienter under dygnets alla timmar och flest patienter läggs in via akutmottagningen. Kava/ÖNH är idag under uppbyggnad och vår målbild är att långsiktigt ha möjlighet att öppna uppemot 18 till 22 platser. Det är en utmanande men lärorik miljö där teamet runt patienten arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål. Hos oss arbetar läkare, sjuksköterskor, undersköterskor och andra viktiga professioner för att erbjuda en trygg vård av högsta kvalitet. Vi söker nu en driven omvårdnadsledare som kan vara nyckelspelare i denna satsning. ARBETSUPPGIFTER Som omvårdnadsledare hos oss erbjuder vi dig ett utvecklande arbete där du får möjlighet att bidra med din kompetens för patientens bästa genom att stötta och handleda omvårdnadspersonalen. Du verkar både patientnära i den kliniska verksamheten samt utbildar och handleder övrig personal. I din roll som omvårdnadsledare agerar du som en mentor och ett pedagogiskt stöd åt omvårdnadspersonalen i den kliniska vardagen. Du handleder, utbildar, undervisar och ger återkoppling i omvårdnadssituationer. Därtill identifierar du utvecklingsområden för omvårdnaden och ger stöd i framtagning av nya rutiner, riktlinjer och arbetssätt samt säkerställer följsamheten till dessa. I ditt arbete är du en förebild för kollegor och inspirerar i det patientnära vårdarbetet för en trygg och säker vård. Vi värderar högt att du tydliggör verksamhetens mål samt arbetar för en ökad patientsäkerhet. Du är underställd enhetschefen och bistår denne i kompetensutveckling av omvårdnadspersonal samt kvalitetssäkring och utveckling av enhetens omvårdnadsarbete. Omvårdnadsledaruppdraget kombineras med kliniskt sjuksköterskearbete med eget patientansvar utifrån verksamhetens behov. Kväll-, natt- och helgtjänstgöring förekommer i tjänsten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård och som har flerårig klinisk erfarenhet av yrket inom akutsjukvård. Språkkunskaper i svenska som lägst motsvarar nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav för tjänsten. Det är meriterande om du är specialistutbildad sjuksköterska inom kirurgi, akutsjukvård och/eller har specialistkunskap inom öronområdet, likaså om du har en magisterexamen i omvårdnad. Har du tidigare erfarenhet av omvårdnadsledning och kvalitetssäkring av omvårdnadsarbetet är det också meriterande. Vi ser det även som fördelaktigt om du har handledarutbildning inom hälso- och sjukvård samt om du är väl förtrogen med klinisk kunskap och tillämpning av evidensbaserad omvårdnadspraxis. Som person är du målinriktad, strukturerad och kvalitetsmedveten. Du skapar engagemang i arbetsgruppen genom delaktighet och ett kontinuerligt lärande. Vi ser också att du har lätt för att skapa och bibehålla tvärprofessionella relationer samt att du är lyhörd och kommunicerar på ett tydligt, pedagogiskt sätt. Vidare har du en god förmåga att växla mellan självständigt arbete och teamarbete, allt efter verksamhetens behov. Du har ett genuint intresse för att utveckla vården, alltid med patienten i fokus. Vi är måna om att hitta rätt person för tjänsten och lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Helsingborgs lasarett är en mångsidig arbetsplats med puls. Här bedriver vi akutsjukvård och specialistsjukvård dygnet runt. De flesta medicinska specialiteterna är representerade och det finns både intensivvård, förlossning och neonatalvård. Vi har även verksamhet på sjukhusen i Ängelholm och Landskrona. I Ängelholm utför vi en stor del av våra planerade operationer. Vi är en lärande organisation i ständig utveckling. Hos oss får du goda möjlighet att växa och bredda ditt perspektiv i tvärprofessionella samarbeten med kollegor från olika verksamheter. Möjligheterna att kombinera forskning med kliniskt arbete är mycket goda och spännande forskningsprojekt bedrivs inom flera områden. Vi har ett omfattande utbildningsuppdrag, hos oss genomgår många av morgondagens kollegor sin kliniska utbildning. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

11 juni 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025
IT Consultants 2511
IBM Client Innovation Center Sweden AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

IBM Client Innovation Center Sweden AB is a wholly owned subsidiary of IBM. A fast-paced and dynamic work environment that appears to be both necessary and creating value for our clients through the services we offer. Our head office is in Malmö. IBM Client Innovation Center Sweden AB works with clients in most industries. You will gain further in-depth knowledge in several areas, offers and services and you will work with experienced consultants in the world's largest IT companies. One thing is certain, you will develop and grow, by your colleagues, mentors and through the training you will receive. Want to use your technical training and make a real difference? If you are passionate about technology and want to realize your ideas into solutions for our customers, then hang on and become one of us at the IBM Client Innovation Center Sweden AB. An IT Consultant enables IBM to partner with clients to achieve real business benefits by helping them make faster, smarter decisions; reduce business risks; leverage core competencies and increase their return on investment. They deliver compelling solutions to vexing issues or problems and accelerate the competitive performance of IBM and our clients globally by identifying new business/technology environment opportunities. Field of work: · Application Consultant · Business Continuity & Resiliency Services Consultant · Business Design Consultant · Business Transformation Consultant · Industry Consultant · IT Management Consultant · Package Solutions Consultant · Security Consultant · Strategy Consultant Primary Responsibilities: · Understanding the functional requirements specified by the business · Designing prototypes for project implementation · Ensuring the solution design meets platform architecture · Providing feedback to the architecture community on architecture and design · Supporting the development team in performing build automation and configuration management · Providing support to other managers with regards to managing, tracking and forecasting of solution development. · Coaching technical leads and developers Desired Experience: The incumbent should have experience in the following technology stream as listed below. In case the profile is shortlisted for further rounds, details about the role will be shared as well. We are seeking a highly experienced IT Consultant with a strong background in enterprise technology solutions, system integration, and digital transformation. The ideal candidate will bring strong IT industry experience, specializing in PLM solutions, system integrations, data migrations, and enterprise architecture. This role requires expertise in ENOVIA 3D Experience, Windchill PDM, Optiva PLM, IBM Websphere, IBM MQ Series, and Graph database technologies. Key Responsibilities: · Lead IT strategy, architecture, and digital transformation initiatives across multiple industries, including manufacturing, finance, and semiconductors. · Provide technical leadership in designing and implementing enterprise PLM solutions, including ENOVIA 3D Experience, Windchill PDM, and Optiva PLM. · Develop and oversee system integrations with SAP, IBM Mainframes, MCS systems, using PLM web services, Websphere MQ, and REST APIs. · Drive data migration strategies, ensuring seamless transitions from legacy systems to modern PLM platforms. · Implement enterprise application integrations using Node.js, Apache Kafka, Java, J2EE, and Graph database Neo4j. · Provide consulting services for optimizing IBM Websphere administration, including application clustering, load balancing, and performance tuning. · Establish best practices for software development lifecycle (SDLC) and mentor teams in Agile and Six Sigma methodologies. · Collaborate with stakeholders, business leaders, and technical teams to define requirements, align IT strategies, and implement solutions that improve operational efficiency. · Conduct technical training sessions and knowledge-sharing initiatives to upskill internal teams and clients. Required Skills & Qualifications: · 10+ years of experience in IT consulting, enterprise solutions, and system integration. · Expertise in PLM solutions: ENOVIA 3D Experience, Windchill PDM, Optiva PLM. · Strong knowledge of IBM Websphere, IBM MQ Series, Graph databases (Neo4j), Node.js, Apache Kafka, and Java J2EE. · Extensive experience with SAP and non-SAP system integrations. · Proven track record in data migration methodologies and performance optimization strategies. · Experience leading large-scale digital transformation projects for global enterprises. · Expertise in application development, deployment, and DevOps practices. · Strong problem-solving, analytical, and project management skills. · Excellent communication, stakeholder engagement, and leadership abilities. Preferred Qualifications: · Six Sigma Green Belt Certification. · Experience in Agile methodologies and DevOps implementation. · Hands-on experience in designing scalable IT infrastructure solutions. · Background in cloud-based integrations and microservices architecture.

11 juni 2025
Sista ansökan:
10 november 2025
Utvecklingsstrateg
Lunds kommun
Övriga handläggare

Om rollen och dina arbetsuppgifter Är du en självgående och resultatinriktad person med intresse för utbildnings- och samhällsfrågor med inriktning mot unga som varken arbetar eller studerar eller som är på väg mot studier? Trivs du i en dynamisk miljö med tillgång till många kontaktytor och uppskattar att arbeta i samverkan mellan skola, socialtjänst och arbetsförmedling. Då ska du söka tjänsten som utvecklingsstrateg på Utbildningsförvaltningen i Lund. Du arbetar nära dina kollegor på Utbildningsförvaltningen i Lund. Vi är en liten grupp inom gymnasieantagning, vägledning och det kommunala aktivitetsansvaret (KAA) som jobbar nära varandra, våra gymnasieskolor, arbetsmarknads- och socialförvaltningen och arbetsförmedlingen med större och mindre projekt samt löpande frågor. Du får tillgång till ett brett nätverk och goda utvecklingsmöjligheter genom samarbete med kommunal verksamhet inom grundskola, gymnasieskola och KAA inom samverkansområdet Skåne – Västra Blekinge genom Skånes kommuner. Som utvecklingsstrateg ansvarar du för att utveckla och samordna arbetet kring KAA inom förvaltningen och genom vårt samarbete med arbetsmarknads- och socialförvaltningen inom Unga på väg. Du är med i uppstarten av Lunds samarbete med Arbetsförmedlingen kring Samstart - ett EU-finansierat projekt med mål att öka möjligheterna för unga med funktionsnedsättning att få en bra övergång från skola till arbetsliv. Du är också en del av gymnasieantagningen som handläggare för vissa ärenden och under vissa perioder med hög arbetsbelastning. Du tar ett helhetsansvar inom dina arbetsområden vilket innebär allt från operativt arbete med handläggning av ärenden, utredningsarbete och ärenden till nämnd, samla och leda arbetsgrupper inom kommunen och inom samverkansområdet för att utveckla samarbeten och aktiviteter som leder unga mot studier eller arbete. Med samma målsättning involverar och bygger du aktivt relationer med utbildningsanordnare, företag och civilsamhället för att bedriva utveckling, erfarenhetsutbyte och påverkansarbete, såväl lokalt som regionalt. Exempel på arbetsuppgifter: - Projektleda utvecklingsarbeten, till exempel i form av framtagande av aktiviteter för ungdomar i samverkan med egen eller andra förvaltningar eller civilsamhället - Kalla till, planera och leda möten och seminarier - Skapa, underhålla och delta i nätverk inom och mellan kommuner och med andra relevanta organisationer - Analysera, omvärldsbevaka och bearbeta material för att kunna presentera underlag och hålla dig uppdaterad, till exempel kring ungdomsfrågor - Handlägga ärenden och processer inom gymnasieantagningen - I övrigt förekommande närliggande arbetsuppgifter på utbildningskansliet  Vi söker dig som Har en relevant akademisk utbildning Har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Du uppfyller flera av följande kvalifikationer: - Erfarenhet från arbeten där du haft en samordnande eller projektledarroll - Goda kunskaper om det svenska utbildningsystemet, framför allt kopplat till grundskola och gymnasieskola - Erfarenhet av politiskt eller medlemsstyrda organisationer eller samverkande samhällsaktörer - Erfarenhet av kommunikativt arbete  - Goda kunskaper om utredningsarbete och om att skriva rapporter och underlag för beslut - Erfarenhet av att driva utvecklings- och samarbetsprocesser - Erfarenhet av arbete med unga vuxna till exempel inom skola, vägledning eller föreningsliv  Personliga egenskaper För att lyckas i rollen behöver du vara självgående och ansvarstagande. Du är mål- och resultat­orienterad och gillar att driva processer framåt. Du slutför dina uppgifter på ett noggrant och strukturerat sätt. Du har lätt för att samarbeta med andra och trivs med att vara del av ett lag där man tillsammans bidrar och löser gemensamma arbetsuppgifter. Som person är du kommunikativ, social och har lätt för att skapa och upprätthålla relationer. Du är engagerad, serviceinriktad, vågar ta initiativ och gillar att hitta lösningar. Du har förmåga att engagera och entusiasmera. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder dig Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa. https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare Om arbetsplatsen   Utbildningsförvaltningen ansvarar för gymnasieskola, anpassad gymnasieskola, vuxenutbildning, internationell grundskola och modersmålsverksamhet och har drygt 1 200 anställda. Som anställd här är du delaktig i att bedriva utbildning av hög kvalitet, och med ett stort engagemang för våra elever. Vi rustar eleverna för framtiden – med målet att varje elev ska nå sin fulla potential som människa och medborgare. Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

11 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025