Vill du vara med att utveckla vår verksamhet? Välkommen till Åstorp – Söderåsstaden med mod att pröva nya vägar. Åstorp ligger strategiskt beläget mitt i nordvästra Skåne med närhet till hav och natur. Här finns möjlighet till härliga upplevelser, då natur och kultur är ett kännetecken för kommunen. Åstorp befinner sig i en positiv tillväxt med cirka 16 000 invånare. Genom mycket goda väg- och järnvägsförbindelser underlättas arbetspendling. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats, där alla kan göra skillnad. Vi värdesätter den kvalitet som respekt och mångfald tillför. Kommunen arbetar aktivt med hälsofrämjande insatser och har t.ex. tobaksfri arbetstid. Åstorp är en del av Familjen Helsingborg, vilket erbjuder goda möjligheter till kommunövergripande samverkan och utveckling. Vill du vara med att utveckla vår verksamhet? Välkommen till Åstorp – Söderåsstaden där människor och företag möts och växer. Åstorp ligger strategiskt beläget mitt i nordvästra Skåne med närhet till hav och natur. Här finns möjlighet till härliga upplevelser, då natur och kultur är ett kännetecken för kommunen. Åstorp befinner i en positiv tillväxt med strax över 15 000 invånare. Genom mycket goda väg- och järnvägsförbindelser underlättas arbetspendling. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats, där alla kan göra skillnad. Vi värdesätter den kvalitet som respekt och mångfald tillför. Kommunen arbetar aktivt med hälsofrämjande insatser och har t.ex. tobaksfri arbetstid. Åstorp är en del av Familjen Helsingborg, vilket erbjuder goda möjligheter till kommunövergripande samverkan och utveckling. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att arbeta dagtid, måndag till fredag, inom någon av följande verksamheter; • Kultur & Fritid som vaktmästare med skötsel av anläggningar och utemiljöer. • Fritidsbanken med utlåning av sport- och friluftsprylar. • Centralköket för arbete med tillagning inom storkök. • Arbetsmarknadsenheten i mottagnings- och tillagningskök. • Asterns Demensboende i omsorgsarbetet med kringsysslor inom kök och städ. Som extraresurs inom verksamheten kommer du arbeta under handledarlett stöd som finns tillgängligt under arbetspassen. Anställningsperioden är tidsbegränsad mellan perioden 2025-09-01 2025-12-19. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är skriven i Åstorps kommun, som oberoende av födelseår har avslutat din gymnasieutbildning under 2024 alternativt under våren 2025 kommer att avsluta din gymnasieutbildning. För att arbeta i någon utav de kommunala verksamheterna behöver du ha ett genuint intresse för människor, vara empatisk och kommunikativ. Du trivs med att arbeta tillsammans med andra i team, men kan också arbeta självständigt. Som person är du flexibel och kan byta arbetsuppgifter och hjälpa till med olika saker under arbetsdagarna. Ingen erfarenhet krävs. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring, vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande. För att bli aktuell för anställning i Åstorps kommun behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister.
Vill du vara med och utveckla framtidens biljettsystem? Vår kund satsar stort på digitala tjänster och söker nu en C#-utvecklare för att stärka deras agila team. Sök rollen redan idag då tjänsten ska tillsättas omgående. OM TJÄNSTEN Som C#-utvecklare kommer du att vara en viktig del av ett agilt team som utvecklar flera tjänster i Microsoft Azure. Ditt arbete kommer att ha en direkt påverkan på vår kunds biljettsystem. Start: 1 september Omfattning: Heltid, till åtminstone juni 2026 Plats: Malmö Du erbjuds Bli en del av ett engagerat team och bidra till att skapa innovativa lösningar för kollektivtrafiken. Samt en fot in i en spännande organisation där du får möjligheten att utvecklas framåt. VI SÖKER DIG SOM Har erfarenhet utav att arbeta med: - Modern C# - .NET - SQL/noSQL databaser - Micro services - ARM/Bicep/yml för pipelines - API-design och -utveckling - Git - CI/CD-pipelines (GitHub Actions) - Enhetstester - Granska kod - Agilt arbetssätt Det är meriterande om du har - Erfarenhet utav att arbeta med Automatiserade API-tester, Microsoft DevOps, Docker/Kubernetes, Betalflöden samt integrationer mot betallösningar, Minimal API och Azure-molnlösning För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Ordningsam - Stabil - Ansvarstagande Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Vi söker nu en Ekonomi- och administrationskoordinator till en av våra kunder i Malmö. Har du ett par års erfarenhet på arbetsmarknaden och vill utöka dina kunskaper och bidra med din kompetens till ett växande företag? Då har vi tjänsten för dig! I denna roll kommer du jobba för ett företag som är i ständig utveckling och där arbetsglädjen står i fokus. Viktigt är att du som medarbetare trivs med självgående arbete och att få möjlighet att utvecklas i din roll. Du kommer att vara en del av ett litet team i Malmö och jobba ihop med olika delar av företaget samt i nära dialog med ditt eget team. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: - Kontrollera och analysera kostnader - Kundärenden - Rapportering och uppföljning - Leverantörsreskontra - Kundreskontra - Avtalsredovisning - Statistikarbete - Bevaka lönsamhet och marginal I denna roll har du frihet under ansvar, du jobbar självständigt men utifrån ditt teamchefs prioriteringar och deadlines. Detta är en direktrekrytering vilket innebär att vi på StudentConsulting ansvarar för processen, men du kommer bli anställd direkt av kundföretaget. Du kommer utgå från deras kontor i centrala Malmö och arbeta under flexibla kontorstider måndag till fredag. DETTA SÖKER VI - Relevant utbildning inom ekonomi eller ett par års erfarenhet i en liknande roll, alternativt arbetslivserfarenhet är meriterande - Du är driven, detaljorienterad och gillar att jobba med siffror - Du trivs i en miljö som ständigt förändras och utvecklas - Du bör ha god social kompetens och våga ta för dig - Uppskatta problemlösning - Förstå systemlogik Är du intresserad av en ny utmaning och tycker du att beskrivningen ovan stämmer in på dig? Skicka in din ansökan redan idag, urval och intervjuer sker löpande! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Gillar du event-miljöer, träffa folk och samtidigt tjäna pengar? Är du duktig på att sälja bra produkter? Då är EVENTSÄLJARE på KILLNOISE det perfekta extrajobbet för dig! Som en del av vårt team jobbar du med försäljning av öronproppar på stora konserter och festivaler! Vi söker dig som är en glad och energisk person! Du har mycket lätt för att ta kontakt med människor, du är inte det minsta blyg inte och du tycker det är kul att sälja! Tidigare erfarenheter inom sälj, sport och lagarbete är mycket meriterande, men inget krav. Din attityd och personlighet är allra viktigast! KILLNOISE är ett svenskt företag som tillverkar funktionella och stilrena öronproppar. Vi jobbar på festivaler, konserter och events. Kolla in oss på www.killnoise.com eller www.facebook.com/killnoise
På Magleladans förskola erbjuder vi en unik miljö, förskolan ligger vackert beläget i utkanten av Maglehem. I väst betar korna och mot öst skymtar havet. Hos oss har barnen sällskap av kaniner, höns och våra två grisar. I denna härliga miljö får våra barn på förskolan spendera sina dagar som vi hjälps åt att måna om. För oss är det viktigt att alla barn har en trygg miljö med plats att utvecklas och lära. Magleladan är en ekonomisk förening som drivs av en styrelse bestående av personal på förskolan. Föreningen skall verka för en kvalitativ och stimulerande förskoleverksamhet, samt tillgodose barnens individuella behov av trygghet och varaktiga relationer. Du som söker ska vara en utbildad barnskötare med erfarenhet av att arbeta på förskola. Du är en tydlig och engagerad barnskötare som kan hantera förändrade situationer, vara flexibel i ditt arbete, vara transparant, se möjligheter och ha ett intresse för att arbeta både med barn, djur utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Det är viktigt att du skapar en relation till barn, vårdnadshavare och kollegor som karaktäriseras av ömsesidig respekt och förtroendefullt förhållningssätt samt positiva förväntningar. Du som söker har pedagogisk förmåga och tydligt pedagogiskt syfte att skapa en lärande, lustfylld och utvecklande lek-/lärmiljö. Din förmåga att leda och stimulera barn i deras utveckling och att anpassa den pedagogiska verksamheten efter varje barns förutsättningar och behov krävs för arbetet. För att vi ska kunna ta ställning till din ansökan ska du bifoga examensbevis på din barnskötarutbildning. När vi vill erbjuda dig tjänsten krävs det att du visar upp ett utdrag ur polisens belastningsregister för att vi ska kunna anställa dig, enligt bestämmelser i 2 kap. 31-33 §§ i skollagen. Tjänsten är på 75% men eventuellt mer beroende på barngruppens behov. Tillträde 11 augusti till den 21 december, ev förlängning över vårterminen.
Vi söker dig som är utbildad/rutinerad hundfrisör med minst 1-års erfarenhet. • Är säker på grundläggande klippning, kloklippning, badning, föning och kamning av de alla pälstyper • Har mycket god hand med hundar, även rädda • Är lojal och vill utveckla dig själv tillsammans med företaget Du ska såklart älska hundar och jobba med positiva metoder, sprida glädje, vara lugn och noggrann i ditt arbete. Det är även viktigt för oss att du är självgående, lösningsorienterad och älskar att bemöta alla typer av kunder. Vi är otroligt måna om våra kunder och söker dig som kan hjälpa oss att alltid sätta hundens välmående främst och leverera den bästa upplevelsen. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Arbetsmarknadskonsulent - Hjälp människor att nå sina mål! Vill du vara med och skapa förändring? Hos Arbetslivsresurs får du möjligheten att göra en verklig skillnad i människors liv genom att vägleda och stötta dem på vägen mot varaktigt arbete eller utbildning. Vår vision är att minska arbetslösheten och utanförskapet, och vi söker nu dig som vill vara en del av denna resa! Om tjänsten I rollen som arbetsmarknadskonsulent kommer du huvudsakligen att arbeta inom Arbetsförmedlingens upphandlade tjänst Steg till arbete. Du kommer att möta arbetssökande med olika bakgrunder, inklusive de med funktionsnedsättningar, och hjälpa dem att kartlägga sina arbetsmöjligheter samt stödja dem i att prova sina färdigheter i verkliga arbetsmiljöer. Du arbetar både enskilt och i grupp för att coacha, stötta och motivera deltagarna till framgång. Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat: Genomföra individuella kartläggningar och vägledning. Hålla föreläsningar och gruppaktiviteter. Ordna prövningsplatser i riktiga arbetsmiljöer. Föra motiverande samtal för att stärka individens förutsättningar att nå sina mål. Vem är du? Vi söker dig som är driven, lösningsorienterad och brinner för att stötta människor. Du är en god kommunikatör med en coachande inställning och har en stark vilja att skapa förändring, både för individer och på gruppnivå. Kravprofil: Minst 2 års högskole- eller yrkeshögskoleutbildning inom exempelvis sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin. Minst ett års erfarenhet av individuell eller grupphandledning av personer med psykisk eller fysisk ohälsa eller funktionsnedsättning. Erfarenhet av att arbeta strukturerat och administrativt samt vana att använda datorer i ditt dagliga arbete. God kännedom om den lokala arbetsmarknaden är meriterande. Vad vi erbjuder Hos oss får du möjligheten att arbeta kreativt och flexibelt. Arbetet är varierat och varje dag bjuder på nya utmaningar där du får planera och strukturera ditt arbete självständigt. Utöver din roll i Steg till arbete finns möjlighet att vara delaktig i andra spännande projekt och tjänster inom organisationen. Vi söker dig som är prestigelös, utåtriktad och duktig på att skapa och underhålla nätverk. Om du gillar att arbeta i en dynamisk miljö och vill se konkreta resultat av dina insatser, är detta rätt plats för dig! Ansökan och tillsättning sker löpande – skicka in din ansökan så snart som möjligt! Varmt välkommen med din ansökan! Anställningsvillkor Tillträde omgående. Tillsvidare med 6 månaders provanställning. Heltid Lön enligt kollektivavtal, individuell lönesättning. Vi arbetar med löpande urval och ber dig därför sända in din ansökan, via mail. För eventuella frågor vänligen kontakta Suna Cicek 0724-010955 på [email protected] Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-07-31. Om du känner att du är rätt person så sök tjänsten omgående då intervjuer hålls löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Bifoga följande dokument till din ansökan CV Examensbevis eller betyg Anställningsform Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Omfattning 100 % Tjänstgöringsort Hässleholm
Om företaget Vår kund i Sölvesborg är inne i en expansiv period och behöver förstärka sin produktionsenhet med en gjuteriarbetare. Företaget vi hjälper att rekrytera till är en pålitlig legotillverkare av kompletta system. I Sverige finns den 5 000 m² stora anläggningen i Sölvesborg. Här arbetar ca 50 medarbetare med pressgjutning, bearbetning, ytbehandling och montering. Med ett unikt koncept kontrollerar de hela kedjan, från tillverkning av formverktyg till leverans av kompletta system, i små och stora kvantiteter. Kundens produkter återfinns bland annat inom de medicintekniska områdena och hos tillverkare av professionella utrustningar för restauranger/storkök. Dina arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av att hålla i gång maskinerna, förbereda och smälta material och att utföra kontrollmätning samt justeringar på detaljer. Du kommer i kontakt med både små och stora verktyg. Arbetet innefattar även traverskörning. Arbetstiden är förlagd till 2-skift alternativt ständig natt. Din bakgrund/Dina egenskaper Vi söker dig som har en verkstadsteknisk utbildning och/eller några års arbetslivserfarenhet inom området. Du har ett tekniskt intresse och en vilja att lära dig. För att lyckas i rollen tror vi att du har ett genuint intresse för maskiner. Skruvar och mekar du också på fritiden är det ett plus. Som person är du självgående, samtidigt som du har förmåga att arbeta i team. Du har en hög arbetsmoral och är engagerad. Viktigt är att du är noggrann och tar ansvar för dina egna arbetsinsatser. Du har även goda kunskaper i det svenska språket. Det är meriterande om du har truck och traverskort. Information och kontakt Anställningen börjar med en visstidsanställning om 6 månader hos oss på Wikan Personal som sedan förväntas övergå till anställning hos vår kund. Tillträde sker efter överenskommelse. Bor du utanför Sölvesborg är B-körkort ett krav. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida. Sista ansökningsdag är den 29/6. Vid funderingar kontakta Hanna Nyberg 044-590 65 14. Om Wikan Personal Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 17 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 700 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se
Engagerad Arbetsterapeut! Arbetslivsresurs vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete eller utbildning! Vi söker dig som vill vara med och stärka styrkor. Arbetet kommer i huvudsak vara att arbeta i Arbetsförmedlingens upphandlade tjänst Steg till arbete. Målgruppen som du kommer att möta i uppdraget är arbetssökande, personer med eller utan kända funktionsnedsättningar, som behöver få sina förutsättningar för arbete utredda för att sedan prövas i reell miljö. Du kommer att arbeta både i grupp och enskilt. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat följande: Samordna och genomföra uppdraget att bedöma arbetsförmåga Handleda deltagare samt kartlägga arbetsförmåga Genomföra observationer och dokumentera i skriftlig rapport Stärka och utveckla deltagaren mot att finna en lämplig yrkesinriktning samt därefter finna lämplig arbetsplats. Utföra administration som tillhör uppdraget Bidra till övrig utveckling av vår verksamhet Bidra till nöjda deltagare Vi söker dig som är legitimerad Arbetsterapeut och har kompetens att arbeta med de arbetsterapeutiska instrumenten: Model of Human Occupation Screening Tool (MOHOST), Dialog om arbetsförmåga (DOA), Worker Role Interview (WRI), Assessment of Work Characteristics (AWC), Assessment of Work Performance (AWP). Som person är du är genuint nyfiken på människor och motiveras av att få andra att nå sina mål. Vi önskar också att du är duktig på att lyssna, på att läsa mellan raderna och förstå vilka lösningar som är möjliga för dina deltagare i den situation de befinner sig i för stunden. Rollen som Arbetsterapeut kräver en kombination av strukturerat och noggrant administrativt arbete, att identifiera dina deltagares möjligheter att komma ut på arbetsmarknaden samt förmågan att ha en god arbetsmarknadskunskap samt kännedom om den lokala arbetsmarknaden. Till dig som har förmåga att kombinera dessa tre delar kan vi erbjuda en spännande roll där du kan göra skillnad för dina medmänniskor. VI ERBJUDER: Nya spännande utmaningar varje dag! Härliga, hjälpsamma och lättsamma kollegor – vi har roligt på jobbet! En hög tillit till anställdas kompetens och förmågor En öppen arbetsplats, högt i tak och gott samarbete Möjlighet att göra skillnad – hjälpa människor till sysselsättning Rekryteringen sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tillträde enligt överenskommelse, individuell lönesättning tillämpas. Tjänsten kan vara på hel- eller deltid beroende på vad som passar dig, vi erbjuder flexibla anställningsmöjligheter. Arbetslivsresurs är en del av Arenakoncernen. Arbetslivsresurs identifierar, stärker och utvecklar människor till att bli sitt bästa jag. Vi är specialister på att utveckla människor. Vi har en bred och kvalificerad kompetens för att kunna tillgodose viktiga behov hos kunder. Läs mer om oss och vår verksamhet på vår hemsida www.arbetslivsresurs.se Varmt välkommen med din ansökan
Städpulsen är ett företag som specialiserat sig på främst Svanenmärkt hemstädning, kontorsstädning samt andra hushållsnära tjänster. Företaget eftersträvar att minska klimatpåverkan, därmed transporterar sig de anställda i största möjliga mån med kommunaltrafik. I det dagliga arbetet används miljömärkta rengöringsmedel och material för att minska på förbrukningen av kemikalier och vatten. Företaget har kring 200 medarbetare som dagligen levererar service till organisationer och privatpersoner i hela Sverige, från Uppsala till Skåne. Beskrivning Har du tidigare erfarenhet av hemstädning eller kontorsstädning? Söker du en behovsanställning, med chans till fast anställning? Har du stor passion för att hålla omgivningen skinande ren och fin? Då kan du vara den vi söker! Vi på Städpulsen söker nu 2 nya kollegor till vårt team. För att arbeta hos oss är det viktigt att du har sinne för detaljer, är självgående, vågar ta initiativ och brinner för kvalitet. Vi värderar positiv attityd och god service, detta eftersom du som anställd hos oss kommer att bli en del av våra kunders vardag. Arbetsuppgifter Arbetet innebär hemstädning hos våra privatkunder, samt kontorsstädning hos våra företagskunder i Malmö med omnejd. Uppgifterna innefattar bland annat dammsuga, moppa, rengöra allmänna utrymmen etcetera. Vi tillhandahåller samtlig arbetsutrustning. Vissa dagar kommer du att arbeta hos flera kunder, och andra dagar hos en och samma kund. Arbetet kan komma att utföras både individuellt och i grupp. Kvalifikationer Vi ser gärna att du: * Kan arbeta ensam och i grupp * Kan arbeta i hem där det kan finnas husdjur så som hund och katt * Talar svenska eller engelska för att kunna kommunicera med kunderna och läsa instruktioner * Har dator/telefonvana för att kunna läsa digitala scheman och instruktioner * Är rökfri Meriterande * Tidigare erfarenhet av hemstädning och kontorsstädning. * B-körkort Stämmer detta in på dig? Inkom med din ansökan snarast då intervjuer och rekrytering sker löpande! Villkor * Behovs/timanställning, med chans till fast anställning * Varierande arbetstider på vardagar mellan klockan 06-17 * Vid anställning får du ta del av vår digitala utbildning * Friskvårdsbidrag * Lön enligt kollektivavtal * Start omgående eller enligt överenskommelse
Välj ett jobb för att visa detaljer