Arbetsbeskrivning Vi söker efter vår nya kollega, en skolsköterska till en trevlig grundskola i Ystad. Tjänsten är på 90 % med start augusti 2025. Vårt erbjudande Alltid Astrid erbjuder marknadsmässig lön, friskvård, försäkringar och pension enligt kollektivavtal samt stor möjlighet till utveckling och påverkan. Vi arbetar nära varandra för att lära av varandra och stötta varandra. Du kommer få en genomarbetad introduktion till din nya roll och tillhör sedan vår medicinska organisation med uppbackning och handledning från vår medicinska verksamhetschef och övriga resurser. Alla våra skolsköterskor får betald medlemsavgift i Skolsköterskornas riksorganisation. Din bakgrund Du ska vara legitimerad sjuksköterska, gärna med vidareutbildning inom öppen hälso- och sjukvård, hälso- och sjukvård för barn och ungdom eller skolhälsovård. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du känner igen dig i flera av följande egenskaper: - Van vid att planera och strukturera ditt arbete - Proaktiv och handlingskraftig - Social med en vilja att arbeta tillsammans i professionsöverskridande team - Lösningsorienterad - Ett stort intresse för barn och ungdomars utveckling - Stort intresse av och nyfikenhet kring förebyggande elevhälsa Erfarenhet av arbete som skolsköterska är meriterande. Om oss Alltid Astrid är ett nytt bolag inom elevhälsan, men med lång och omfattande erfarenhet och högt ställda mål inför framtiden. Tillsammans ska vi göra Alltid Astrid till det självklara valet att samarbeta med. Med Alltid Astrid kan du få en långsiktig och spännande karriär eller ett intressant och omväxlande deltidsuppdrag. För oss är kulturen det viktigaste vi har och vi agerar och arbetar efter våra tre värderingar: Alltid tillsammans - partnerskap med uppdragsgivare, inom teamet och kring barnet Alltid framåt - anamma ny forskning och tekniska möjligheter som kan stärka elevhälsans erbjudande Alltid på riktigt - riktig kvalitet, riktigt ansvar och riktig omsorg Urval görs löpande och därför hoppas vi att du ansöker idag! Välkommen till Alltid Astrid - elevhälsa på riktigt!
HORNBACH Byggmarknad AB Har du har en utpräglad känsla för service och brinner för försäljning? HORNBACH framgång bygger på medarbetarnas genuina engagemang och där vi alltid följer vår strategi som innebär att vi ställer höga kvalitetskrav på våra varuhus och vårt Sortiment. Stämmer detta in på dig? Då kan du vara den vi söker! Om rollen Som medarbetare hos oss representerar du Hornbach och är ett föredöme vad gäller engagemang, driv och kundservice. Hornbachs drive-in är ett logistikcenter där kunder hämtar upp det mesta inom tyngre bygg- och trämaterial. Tjänsten kommer även innefatta arbete på Godsmottagningen. Exempel på förekommande arbetsuppgifter * Hantera den dagliga driften i form av lossning av inkommande gods * Kontroll och påfyllning av varor * Rådgivning och försäljning av bygg och trä gentemot kund * Administrerar och plockar kundordrar * Vid behov vara behjälplig på andra avdelningar, i detta fall godsmottagningen * Ta emot inkommande leveranser med tillhörande administration Din profil * Gymnasieutbildning eller motsvarande samt erfarenhet av detaljhandeln. * Erfarenhet av försäljning av byggvaror * Erfarenhet av arbete på Drive-In samt godsmottagningen är meriterande * Du ska ha erfarenhet av att leda dina medarbetare i det dagliga arbetet * Stresstålig, noggrann och duktig på att samarbete. * Vi värdesätter ett gott ordningssinne och förväntar oss att du har ett naturligt utåtriktat arbetssätt. * Brinner för att erbjuda våra kunder bästa möjliga service * Genom professionell rådgivning av vårt breda produktsortiment förverkliga kundens projekt * Truckkort (A1-A4 & B1-B4) och B-körkort är ett krav Vi erbjuder * Strukturerad inarbetningsplan * Interna möjligheter till kvalificering och utvecklingsmöjligheter. Arbetstid/Varaktighet: Visstid, säsong. Deltid 20 tim/veckan. Schemalagda arbetstider dag, kväll - varannan helg. Lön: Lön enligt kollektivavtal Tillträde: Omgående - 24/8 - 2025
HORNBACH Byggmarknad AB Om rollen Som medarbetare hos oss representerar du Hornbach och är ett föredöme vad gäller engagemang, driv och kundservice. Nu söker vi en butikssäljare till vår järn/verktyg-och el-avdelning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer främst att bestå av försäljning och rådgivning till kunderna. Tack vare din produktkännedom och säljkunskap ser du till att kunden kan slutföra sitt projekt. Exempel på förekommande arbetsuppgifter * Aktiv försäljning av produktsortimentet inom järn, verktyg och framförallt el * Möjligheter till att inspireras, lära dig av kollegor och utbyta gedigen kunskap och erfarenhet inom varuområdet * Ansvarar för inkommande varor och exponering men även för upp- och ombyggnationer på avdelningen * Analysera avdelningens varupresentation * Vid behov vara behjälplig på andra avdelningar Din profil * Gymnasieutbildning eller motsvarande samt erfarenhet av detaljhandeln * Erfarenhet inom järn och verktyg är meriterande * Goda kunskaper från tidigare yrkeserfarenhet/eller utbildning inom el är ett krav * Brinner för att erbjuda våra kunder bästa möjliga service * Genom professionell rådgivning av vårt breda produktsortiment förverkliga kundens projekt * Som person är du stresstålig, flexibel och lösningsorienterad * Meriterande om du har truckkort (A1-A4 & B1-B4) Vi erbjuder * Strukturerad inarbetningsplan * Interna möjligheter till kvalificering och utvecklingsmöjligheter * Möjlighet till vinstandel Arbetstid/Varaktighet: Tillsvidare. Deltid 30 timmar/veckan. Schemalagd arbetstid månd-fre samt varannan helg. Lön: Lön enligt kollektivavtal. Tillträde: 1/7-2025
Enkla Jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Driven rådgivare med säljfokus sökes till Tellsome i Malmö! Vill du jobba i en inspirerande miljö där du får möjlighet att påverka din egen lön och utvecklas i din yrkesroll? Tellsome söker nu entusiastiska säljare som vill vara med och växa tillsammans med oss! Om Tellsome Vi är en oberoende återförsäljare inom mobil telekommunikation som arbetar med direktförsäljning mot konsumenter på den svenska marknaden. Våra ljusa och moderna lokaler är belägna precis bakom Lilla torg i Malmö, där vi fokuserar på att skapa en familjär och trivsam arbetsmiljö. Du kan få en inblick i vår vardag genom att besöka vår Instagram, @Tellsome. Vad vi erbjuder Heltidstjänst på en stabil och rolig arbetsplats Moderna lokaler i centrala Malmö Generös lönemodell utan lönetak Generösa provisioner och bonusar Garantilön Möjlighet att utvecklas både personligen och i din yrkesroll Tävlingar med vinster som presentkort, bonusar, el-scooter och resor En säljcoach som har blivit utnämnd till Sveriges bästa säljare inom operatören Tre och har slagit försäljningsrekord genom tiderna. Denna coachning kommer att hjälpa dig att prestera på topp och maximera din lön! Om rollen De bästa säljarna på Tellsome har en lön på upp till 80,000 kr, med en snittlön på 24,000 kr. Du kommer att arbeta med marknadens absolut bästa sälj/CRM-system "Retailer" och ha stöd från ett team av 8 dedikerade agenter som hanterar all administration. Arbetstider: 09:00 och 16:00, måndag till fredag. Finns även möjlighet att jobba kvällar och helger för att utöka din lön! Vi söker dig som Har hög social kompetens och är tävlingsinriktad Brinner för att hjälpa människor och har hög arbetsmoral Har god kommunikativ förmåga och erfarenhet av att göra affärer via telefon Är van vid att hantera olika typer av människor och förstår vikten av ett gott bemötande Erfarenhet inom telemarketing är en fördel men inget krav Rekryteringsprocess Vår rekryteringsprocess är till största delen digital. Du kommer få viktig information via sms och mail när du går vidare i processen, se till att ha koll på din mobil. Intervjuer sker löpande och vi uppmanar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt för att inte missa chansen till en intervju. Ansökan Vill du starta din karriär hos oss omgående? Skicka din ansökan idag och bli en del av Tellsome-familjen!
Har du kunskap inom skärande bearbetning och trivs i en rådgivande roll ute hos kund? Då kan det här vara nästa steg för dig! Hos oss får du en varierad roll där du kombinerar teknisk support med försäljning av högkvalitativa produkter inom skärande bearbetning. Du arbetar självständigt och kundnära, med stöd av ett erfaret team och ett världsledande produktutbud. Om tjänsten Som teknisk säljare hos oss får du en varierad roll där du kombinerar försäljning med teknisk rådgivning. Du arbetar nära kunden, som kan vara allt från små verkstäder till större industriföretag, och en stor del av arbetstiden tillbringas ute i fält. Genom att lyssna in varje kunds behov och föreslå lösningar anpassade för deras processer bidrar du till att de kan arbeta både effektivare och mer kostnadseffektivt. Vår produktportfölj består av många världsledande produkter inom områdena skärande bearbetning samt metallbearbetnings- och processvätskor. Vi samarbetar endast med tillverkare som lever upp till våra höga krav på effektivitet, kvalitet och precision. Du kan läsa mer om oss och våra leverantörer här. Samtidigt som du förvaltar befintliga relationer förväntar vi oss att du arbetar aktivt med att bearbeta nya kunder. Till din hjälp finns ett team av säljkollegor utspridda över landet samt ett kontor i Smålandsstenar med övriga stödfunktioner. För att ge dig bästa möjliga start erbjuder vi en gedigen introduktion med både interna utbildningar och fördjupade insatser hos våra leverantörer. Du utgår från hemmakontor. Vi är flexibla avseende placeringsort men ser gärna att du bor någonstans i södra Sverige (norra Vättern och söderut). Vi kommer att utforma ditt säljdistrikt utifrån vart du bor i kombination med vart våra kunder finns. Om dig Du har flerårig erfarenhet från branschen, gärna med ett stort kontaktnät och goda kunskaper inom skärande bearbetning. Du kan läsa ritningar och navigera i tekniska kataloger. Har du dessutom erfarenhet av försäljning ser vi det som meriterande. Relevant eftergymnasial utbildning ser vi som ett plus. B-körkort är ett krav för tjänsten, vi erbjuder tjänstebil. Vi har ett stort och brett sortiment så det är viktigt att du är nyfiken och har lätt för att ta till dig ny teknisk information. Som person är du driven, social och trivs med att vara ute och träffa kunder. Du är affärsmässig, flexibel och har förmåga att hitta lösningar som skapar värde för kunderna. Övrigt 📍 Du utgår från hemmakontor och reser inom ditt distrikt. Tjänsten är på heltid, tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse. I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se och vid frågor om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med rekryteringskonsulter Lina Haglund på 070-777 23 73 eller via mail [email protected] alternativt Anna Nord på 073-981 64 14 eller via mail [email protected]. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan! Om arbetsgivaren - SMV Verktyg SMV Verktyg AB är ett teknikhandelsföretag med fokus på verktyg och tillbehör för skärande bearbetning. Sedan starten 2009 har vi levererat produkter och lösningar som krävs för att få ut maximal prestanda i och kring bearbetningsmaskiner. SMV Verktyg är ett dotterbolag till SMV Industrier och tillsammans erbjuder vi ett komplett utbud – från maskin till verktyg och teknisk support. Vår styrka ligger i kombinationen av högkvalitativa produkter, teknisk kunskap och en nära dialog med våra kunder. Genom att representera marknadsledande varumärken och leverantörer kan vi erbjuda rätt lösning för varje bearbetningsprocess – med fokus på precision, effektivitet och driftsäkerhet. Vi arbetar långsiktigt, både med våra kunder och vår organisation. Kvalitet, tillgänglighet och ansvar genomsyrar hela verksamheten – och vårt mål är att vara den självklara partnern för svensk tillverkningsindustri.
Frösunda Avlösarservice i Staffanstorp söker personer för avlösaruppdrag i Staffanstorps kommun. Beskrivning av tjänsten som avlösareVi söker nu fler personer för våra uppdrag som avlösare i hemmet. Som avlösare jobbar du med familjer som blivit beviljade LSS-insats avlösning i hemmet. Specifikt jobbar du med barnet i familjen och ger föräldrarna avlastning i vardagen. Då spenderar du tid med barnet i hemmet eller i anslutning till hemmet och hittar på saker som ni kommit överens med familjen. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Kvalifikationer och personliga egenskaper erfarenhet av liknande uppdrag erfarenhet av att jobba med barn erfarenhet av arbete inom LSS Om Frösunda Omsorg Familjeägda Frösunda Omsorg är ett av landets ledande omsorgsbolag med verksamhet inom Personlig assistans, Funktionsnedsättning, Äldreomsorg och Individ- och familjeomsorg. Vår drivkraft är att leverera högsta möjliga livskvalitet till människor med behov av stöd och hjälp. Hos oss finns möjligheten att utvecklas, anta nya utmaningar och varje dag få göra skillnad i människors liv. Övrig information Anställningsform: behovsanställning Arbetstid: måndag till fredag, eftermiddagar. Tillträde: enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Undersköterska till Vårdcentralen Mobilia Malmö filial Oxie. Välkommen till en del av Mobilia Vårdcentral! Vi är en väletablerad vårdmottagning i utveckling och öppnar hösten 2025 en ny enhet i Oxie. Till vår nya verksamhet söker vi nu en undersköterska med erfarenhet från primärvård. Hos oss möter du patienter i alla åldrar och med varierande bakgrund. Vi har idag cirka 7 500 listade patienter och arbetar ständigt för att erbjuda hög kvalitet och god tillgänglighet. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö präglad av respekt, arbetsglädje och engagemang. Om tjänsten Som undersköterska arbetar du både i laboratoriet och i receptionen. I labb ansvarar du för provtagning, hantering av prover och att följa riktlinjer och rutiner. I receptionen möter du patienter, hanterar bokningar och svarar på frågor – du är ofta deras första kontakt med oss. Du arbetar självständigt och behöver ha tidigare erfarenhet från både labb och reception inom primärvård. Du är van att använda journalsystemet PMO, och känner dig trygg i digitalt administrativt arbete. Vi söker dig som är utbildad undersköterska med erfarenhet från primärvården, något vi ser som ett krav för tjänsten. Du är trygg i din roll och kan arbeta självständigt i både laboratoriet och receptionen, där du möter patienter, hanterar provtagningar och sköter administrativa uppgifter. Du har goda kunskaper i journalsystemet PMO och trivs i en varierad vardag där service, struktur och bemötande står i centrum. Som person är du noggrann, flexibel och positiv, och du bidrar aktivt till ett gott samarbete i teamet. Vi erbjuder dig en spännande möjlighet att vara med från starten när vi öppnar vår nya enhet i Oxie hösten 2025. Hos oss får du en varierad arbetsdag i ett stöttande och engagerat team, där din erfarenhet och dina idéer värdesätts. Du får också möjlighet att påverka och bidra till verksamhetens utveckling. Är du nyfiken på oss? Tveka inte att höra av dig – vi berättar gärna mer. Ansök idag och bli en del av vårt team – vi ser fram emot att lära känna dig!
Vi söker en senior drifttekniker till ett spännande uppdrag där du får vara med och utveckla infrastrukturen för trådlösa nätverk inom vård- och omsorg. Du blir en nyckelperson i arbetet med att installera, optimera och byta ut nätverksutrustning i en större verksamhet med höga krav på stabilitet och säkerhet. Dina uppgifter kommer att inkludera: Installation, flytt och utbyte av accesspunkter Byte av switchar i olika miljöer Felsökning, optimering och konfiguration av verksamhetssystem Vi söker dig som har: Erfarenhet av arbete med nätinfrastruktur i offentlig miljö Vana av trådlös utrustning från Cisco Tidigare jobbat i enterprise-miljöer med 10 000+ användare Förståelse för utveckling inom offentlig förvaltning Om uppdraget: Plats: På plats i Lund (ingen möjlighet till distans) Period: 1 augusti – 31 december 2025 Option: Möjlighet till förlängning upp till 18 månader Omfattning: Löpande timmar (ersättning för restid och resor utgår ej) Språkkrav: Svenska, flytande i tal och skrift Är du en självgående tekniker med ett skarpt öga för nätverk och struktur? Då vill vi höra från dig! Ansök så snart som möjligt – urval sker löpande. Placeringsort: Lund | Start: Augusti 2025 | Längd: Till årsskiftet – med chans till förlängning! Sista ansökningsdag: 16 juni 2025, kl. 12:00 – men vänta inte! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Klottrets Fiende No 1 söker nu 1-3 st duktiga saneringstekniker för att tvätta sopkärl och soprum till olika kunder runtom Skåne (och stundtals även utanför). Hos oss kommer du jobba huvudsakligen med tvättning av sopkärl- och soprum med specialbyggda lastbilar. Vid intresse kan det på längre sikt finnas möjlighet att lära sig företagets andra tjänster; såsom klottersanering men även fasad- och taktvätt, garagestädning, snöskottning och mycket mera. Vi är ett litet till medelstort företag med ca 30 anställda fördelat på fyra kontor, med härlig stämning och stundtals gränsöverskridande arbetsuppgifter. Arbetstiderna till passen vi söker är: Måndag-fredag 06.00-15.00 Måndag-fredag 14.00-23.00 Kvalifikationer B & C-körkort God svenska i tal och skrift God lokalkännedom God fysik då arbetet är fysiskt ansträngande Kan arbeta under egen ansvar och upprätthålla ordning och reda Positiv och noggrann Möjlighet och vilja att några veckor om året "ligga borta" på andra orter Meriterande Tidigare erfarenhet från renhållnings- eller saneringsbranschen Utbildningen ”Arbete på Väg”, "YKB" m.fl. Urval och intervjuer sker löpande. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
At ALTEN Skåne we are building an Android Infotainment team! Are you interested in Human Machine Interface Development, Bluetooth Development or Bluetooth Testing? Then join us FIRST - THE BASICS 📖 B.sc or M.sc in Software Engineering or equivalent education 🚗💨Swedish driver license (B-level) for testing! COMES IN TWO - DEVELOPERS (BLUETOOTH & HMI) ☕ Experience of Java/Kotlin development 🐧 Experience working in a modern software environment with embedded Linux and tools like GIT/Gerrit/Jenkins 🖥️ Experience of Android Framework and related development and build tools (Gradle and Soong build system) 🤖 Capabel of writing automated unit and integration tests For the Bluetooth Developers, it's important to have previous expereince of Bluetooth Development. It's also meritious to have experience of AIDL, Android HAL and C / C++ development. For the HMI Developers, previous experience of Human Machine Interface Development and AOSP is suitable. MAKES SURE IT WORKS - BLUETOOTH TESTER 🖐️ Comfortable working hands-on with test rigs and in cars 🐧 Experience working in a Linux enviroment with CLI interaction 🔍 Experience of testing and and testing processes In the Bluetooth Tester role you perform tests according to text cases, keep test objects up to date by flashing hardware, do test documentation and gather logs of current problems and write fault reports so the developers up above can solve it. APPLY TODAY! WHAT WE OFFER YOU? Every employee is equally valuable in the success of ALTEN! We believe in growing together by offering opportunities, development and togetherness. ALTEN operates in several different industries, having a wide variety of assignments, coaching managers and training through ALTEN Academy, which means that it will always be possible to develop at ALTEN. Your wishes will guide your way forward. As a consultant, you will get the genuine team feeling at your assignment but also a wonderful togetherness at ALTEN. Through our different internal networks, such as Women@ALTEN and ALTEN Sports you will get the opportunity to drive topics and activities that are close to your heart. At ALTEN, we think it's important to have a balance between work and spare time, which is why we offer three extra days off a year. We have a collective agreement and offer benefits like pension, insurances and wellness grants. ABOUT ALTEN ALTEN is one of Europe’s largest technology and IT consulting companies with over 57,000 employees in nearly 30 countries. Our engineers carry out complex and highly technical projects throughout the value chain of the most prestigious companies in all sectors, such as Automotive, Defense, Energy & Environment, Industry, Public services & Government and Life Sciences. In Sweden, we are about 1300 committed employees with 9 offices in 9 cities - from Lund in the south to Skellefteå in the north. For the fifth year in a row, ALTEN has been named one of Sweden's most attractive employers by Karriärföretagen, an award for employers that offer unique career and development opportunities. Welcome to read more about us at alten.se PLEASE BE AWARE THAT APPLICATIONS SUBMITTED VIA EMAIL OR DIRECT MESSAGING WILL NOT BE CONSIDERED.
Välj ett jobb för att visa detaljer