I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan! Tekniska serviceförvaltningen är Trelleborg kommuns möjliggörande förvaltning. Vi är en trygg, säker och värdeskapande resurs som arbetar proaktivt, effektivt och hållbart tillsammans med de som bor, verkar och vistas i Trelleborgs kommun. Förvaltningens fem avdelningar har inom olika områden det övergripande ansvaret för att planera, förvalta och utveckla det offentliga rummet. Detta gör vi till exempel genom att sköta om kommunens allmänna platser, avfallshantering- och avloppshantering, vattenförsörjning och infrastruktur. Vi levererar också interna tjänster såsom drift och underhåll av kommunens anläggningar, lokalvård, systemförvaltning och IT-stöd. Arbetsplatsen Digitaliserings och IT-avdelningen (DIT) inom tekniska serviceförvaltningen består av enheterna systemförvaltning och utveckling, IT-drift, servicedesk samt enheten för digital omställning och projekt. Vi är en avdelning med cirka 40 engagerade medarbetare som tillsammans arbetar utifrån vår vision att vara en trygg och värdeskapande resurs för alla som bor, verkar och vistas i Trelleborgs kommun. På enheten för systemförvaltning och utveckling är vi fem systemförvaltare och tre systemutvecklare. Vi söker nu en systemförvaltare då en av våra kollegor valt att gå vidare till nya uppdrag. Enheten ansvarar för förvaltning av kommunens centrala system. Här ingår bland annat diariesystem, ekonomisystem och personalsystem. På enheten ingår också tjänsterna e-tjänster, automatiseringsprocesser och Business Intelligence. Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla kommunens uppdrag. Arbetsuppgifter Vi söker en erfaren systemförvaltare för att ansvara för vårt dokument- och ärendehanteringssystem W3D3, som är en digital lösning för hantering och registrering av dokument, ärenden och processer inom kommunen. Systemet syftar till att effektivisera och rationalisera hanteringen av dokument och ärenden, öka transparensen, minska pappersanvändningen och förbättra tillgängligheten till information. Som systemförvaltare kommer du att ansvara för att säkerställa att systemet är korrekt konfigurerat, underhållet och uppdaterat, samt att användarna har tillgång till rätt funktioner och information. Du kommer också att arbeta med att utveckla och förbättra systemet för att möta kommunens behov och krav, samt säkerställa att det följer gällande lagar och regler. Om du har erfarenhet av diariessystem, systemförvaltning och en god förståelse för kommunens behov och processer, så kan detta vara jobbet för dig. Som systemförvaltare har du ansvar för förvaltningen av vårt diariesystem med tillhörande mötessystem. Genom samarbete med systemägaren, driftansvarig, systemleverantör och kommunens verksamheter säkerställer ni systemets funktion och utveckling. Det är din uppgift att följa upp avtal, upprätta och revidera systemplan, användarmanualer, utbildningsmaterial samt checklistor. I din roll behöver du ha en tydlig förståelse för systemets funktioner och möjligheter, besluta om nya versioner av systemet i samråd med systemägaren och systemleverantören och/eller driftansvarig. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i ditt uppdrag genom ett ständigt lärande och du och dina kollegor utvecklar och förvaltar våra verksamhetssystem tillsammans med enhetschefen. Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet från liknande uppdrag och arbete inom systemförvaltning, med ansvar för systemadministration, konfiguration och underhåll. Tjänsten kräver att du har erfarenhet av att systemförvalta W3D3 eller liknande dokument- och ärendehanteringssystem. Samt goda kunskaper om IT-säkerhet, dataskydd, kvalitetssäkring och en kommuns nämndsprocess. Uppdraget kräver en god förmåga att utrycka sig i tal och skrift på svenska. Det kan handla om dokumentation såsom, användarmanualer, systemdokumentation samt skriftlig kommunikation såväl internt som externt. Du kommer att ha många kontaktytor och nära samarbete med systemägare, användare och systemleverantör, vilket förutsätter att du har god förmåga att etablera och utveckla goda relationer. Det är meriterande om du som söker har erfarenhet av att arbeta i en offentlig verksamhet. För att trivas i rollen behöver du stimuleras av att vara i en miljö där alla svar ännu inte finns. Vidare är du strukturerad med förmågan att arbeta med framförhållning och självständigt prioritera och växla mellan olika arbetsuppgifter samt flexibel och har lätt för att anpassa dig till nya omständigheter. Du har även ett utvecklat strategiskt förhållningssätt, ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet med verksamhetens bästa i fokus. Att arbeta som systemförvaltare hos oss innebär att du ges ett stort eget ansvar i det dagliga arbetet. Som person är du analytisk, samarbetsorienterad, noggrann och utvecklingsinriktad. Du ser lösningar i stället för problem, är kommunikativ och tycker om att arbeta serviceinriktat. Du respekterar och värdesätter dina kollegor och delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Som medarbetare hos oss erbjuds du flexibel arbetstid, möjlighet till föräldrabonus, friskvårdsbidrag samt möjlighet till semesterväxling. Vi ser fram emot din ansökan! Övrigt Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med din ansökan. Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Skurups kommun har drygt 17 000 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar. 1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad! Skurups vision 2045: Med hjärta och engagemang för livskvalitet, trygghet och utveckling skapar vi platsen där vi lever, verkar och växer tillsammans. Skurups kommun är platsen för det goda livet. Vi behöver utöka vår sjuksköterskegrupp, och söker därför nu en ny engagerad och driven kollega till vår hemsjukvård. ARBETSUPPGIFTER Som sjuksköterska i Skurups kommun erbjuder vi dig hela Skurups kommun som arbetsfält både i ordinärt och särskilt boende. Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer att få arbeta både självständigt och i team. I arbetsuppgifterna ingår sedvanliga sjuksköterskeuppgifter såsom bland annat katetervård, trach, sonder, sårvård, läkemedelshantering, injektioner, vård i livets slut. Du bedömer och utför självständigt medicinska behandlingar och omvårdnadsinsatser. Vidare följer du upp och dokumenterar enligt gällande lagstiftning samt enligt våra kvalitetsregister. Du kommer att vara en viktig del i samarbetet med kollegorna i hemsjukvården, anhöriga/närstående, biståndshandläggare, enhetschefer och externa kontakter såsom regionen och privata vårdgivare. Vi är ett trevligt och erfaret gäng som hjälper och stöttar varandra i det dagliga arbetet. KVALIFIKATIONER Du är legitimerad sjuksköterska och har vana vid att arbeta självständigt i omvårdnadsfrågor. Våra förväntningar på dig som söker är att du är positiv och framåtsträvande, du har ett genuint intresse och engagemang att arbeta med människor, du gillar och stimuleras av utmaningar. En viktig förutsättning för att du ska trivas på arbetsplatsen är ett gott och nära samarbete med chefer och kollegor och att du själv är aktiv och verkar för att detta ska uppnås. Som person är du stresstålig, flexibel, ansvarstagande och att arbeta lösningsfokuserat är en självklarhet för dig. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som socialt hög kompetens och att du verkar för en god stämning i teamet. B-körkort krävs för tjänsten ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Har du beslut om skyddad identitet, kontakta rekryterande chef innan du ansöker till tjänsten. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
. Hej! Jag är en yrkesarbetande kvinna, som söker en driven kvinnlig assistent som kan stötta mig med praktiska moment i vardagen. Nu behöver jag rekrytera en assistent. Kanske är just Du den personen? Du som söker tjänsten är en kvinna som har mycket humor, skinn på näsan och tar egna initiativ. Det är inget krav att du har arbetat som personlig assistent tidigare. Det viktigaste är att personkemin mellan oss stämmer, resten kommer du att lära dig bara intresset finns där. Vem är det då du behöver ha personkemi med? Jag har en fysisk funktionsnedsättning och behöver hjälp med praktiska moment i vardagen som att t.ex. handla, laga mat, sköta om hemmet och finmotoriska moment. Du kommer arbeta med mig, en snart 30-årig tjej, som trots en funktionsnedsättning lever ett ganska vanligt liv med jobb, kompisar och familj - om än med lite mörkare humor än genomsnittet. På fritiden tycker jag om att resa, men även att ta det lugnt, träna, läsa och se på tv. Som assistent kan det bli aktuellt att följa med på resor som jag gör såväl i jobbet som privat. Arbetet varierar i tempo efter mitt hjälpbehov, min ork och min vardag. Det är därför viktigt att du är lyhörd för mina behov, men också bekväm med att kunna inta en mer avvaktande roll. När du blir varm i kläderna ser du vad som behöver göras utan att jag behöver säga något. Jag lever i en föränderlig värld, så det är viktigt att du kan ställa om och ställa upp med kort varsel. Några absoluta krav på dig som söker är att du skriver och talar svenska flytande, du tål katter och du är rökfri. Du har inte några problem med att ta dig fram på cykel, korta som långa sträckor. Det är ett starkt önskemål att du har B-körkort och kan köra automatväxlad bil. Rekrytering sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Om du blir kallad till intervju ska du ta med ett oöppnat utdrag från belastningsregistret. Du beställer utdraget här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/Belastningsregistret - begära utdrag - Polismyndigheten Du kan utan kostnad begära utdrag från belastningsregistret (straffregister, straffregistret) och misstankeregistret från polisen. polisen.se Jag är öppen för en dialog kring tjänstgöringsgrad. Tjänsten inkluderar helgpass. Preliminärt tillträde under andra halvan av augusti. Mina assistenter är anställda av ”Assistans i Balans”, vilket innebär en nära kommunikation med Personlig Samordnare, en noggrann och tydlig introduktion som vi kör igång direkt, personlig handledning samt ut- och fortbildning. Du kommer att få det stöd Du behöver för att vara trygg och professionell i Ditt uppdrag som min personliga assistent. Utvecklingsmöjligheter finns! Välkommen med din ansökan. Jag ser fram emot att träffa just Dig!
. Hej! Jag är en yrkesarbetande kvinna, som söker en driven kvinnlig assistent som kan stötta mig med praktiska moment i vardagen. Nu behöver jag rekrytera en assistent. Kanske är just Du den personen? Du som söker tjänsten är en kvinna som har mycket humor, skinn på näsan och tar egna initiativ. Det är inget krav att du har arbetat som personlig assistent tidigare. Det viktigaste är att personkemin mellan oss stämmer, resten kommer du att lära dig bara intresset finns där. Vem är det då du behöver ha personkemi med? Jag har en fysisk funktionsnedsättning och behöver hjälp med praktiska moment i vardagen som att t.ex. handla, laga mat, sköta om hemmet och finmotoriska moment. Du kommer arbeta med mig, en snart 30-årig tjej, som trots en funktionsnedsättning lever ett ganska vanligt liv med jobb, kompisar och familj - om än med lite mörkare humor än genomsnittet. På fritiden tycker jag om att resa, men även att ta det lugnt, träna, läsa och se på tv. Som assistent kan det bli aktuellt att följa med på resor som jag gör såväl i jobbet som privat. Arbetet varierar i tempo efter mitt hjälpbehov, min ork och min vardag. Det är därför viktigt att du är lyhörd för mina behov, men också bekväm med att kunna inta en mer avvaktande roll. När du blir varm i kläderna ser du vad som behöver göras utan att jag behöver säga något. Jag lever i en föränderlig värld, så det är viktigt att du kan ställa om och ställa upp med kort varsel. Några absoluta krav på dig som söker är att du skriver och talar svenska flytande, du tål katter och du är rökfri. Du har inte några problem med att ta dig fram på cykel, korta som långa sträckor. Det är ett starkt önskemål att du har B-körkort och kan köra automatväxlad bil. Rekrytering sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Om du blir kallad till intervju ska du ta med ett oöppnat utdrag från belastningsregistret. Du beställer utdraget här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/Belastningsregistret - begära utdrag - Polismyndigheten Du kan utan kostnad begära utdrag från belastningsregistret (straffregister, straffregistret) och misstankeregistret från polisen. polisen.se Jag är öppen för en dialog kring tjänstgöringsgrad. Tjänsten inkluderar helgpass. Preliminärt tillträde under andra halvan av augusti. Mina assistenter är anställda av ”Assistans i Balans”, vilket innebär en nära kommunikation med Personlig Samordnare, en noggrann och tydlig introduktion som vi kör igång direkt, personlig handledning samt ut- och fortbildning. Du kommer att få det stöd Du behöver för att vara trygg och professionell i Ditt uppdrag som min personliga assistent. Utvecklingsmöjligheter finns! Välkommen med din ansökan. Jag ser fram emot att träffa just Dig!
Gör skillnad. Varje dag. Har du ett stort intresse för tekniska lösningar och är skicklig på att koordinera olika teknikområden till en samverkande helhet? Vill du förstå olika ingående komponenter och verka för att få en gemensam hållbar arkitektur? Då kan tjänsten som lösningsarkitekt vara rätt för dig! Digitalisering IT och MT är Region Skånes förvaltning för digitalisering och IT samt MT (Medicinsk teknik). Syftet med förvaltningen är att bättre kunna tillvarata möjligheterna inom den eskalerande utvecklingen på digitaliseringsområdet och för att samla resurserna i samband med införandet av Skånes Digitala Vårdsystem, SDV. Vi är ett glatt och engagerat team där alla har olika bakgrund och erfarenheter från branschen. Tjänstens placering är hos vårt team i Lund. ARBETSUPPGIFTER Vi välkomnar en lösningsarkitekt som vill bidra till ett meningsfullt och samhällsnyttigt arbete! Din roll innebär att vara ansvarig avseende arkitekturfrågor, delaktig och drivande i krav och designarbeten, driva tekniska frågor inom området tillsammans med våra leverantörer, speciellt inom vårt nya journalsystem, samt kunna agera koordinerande systemanalytiker mellan olika arbetsgrupper. Speciellt fokus ligger på modellering och koppling till/framtagning av regionens målarkitektur. Som lösningsarkitekt arbetar du generellt med att assistera förstudier, projekt och andra aktiviteter i design och lösningsförslag av IT-lösningar utifrån de krav och förutsättningar som är aktuella för respektive projekt samt existerande IT-tjänster och de arkitekturella riktlinjer/standards som råder. Du balanserar projektets behov kontra de arkitekturella riktlinjer och regler som råder vid framtagande av lösningsförslag. I rollen ingår att definiera och modellera IT-krav inom sjukvård och att bygga upp kunskap inom teknikbehov för hälso- och sjukvårdssektorn. Utöver att leda arbete med att definiera modellering av IT-krav i komplexa teknikprojekt arbetar du även med hur dessa skall integreras mot andra system med hjälp av till exempel informationsmodellering, klassificering och flöden. För att på bästa sätt kunna hantera denna roll krävs operativ erfarenhet av att ta fram arkitektur och modeller, med typiska leverabler som arkitekturöversikt, integrationskartor, informationsmodellering, sekvensdiagram, tjänstekontrakt med mera. Stor förmåga att agera lösningsorienterat och flexibelt och kunna agera i olika miljöer med olika intressenter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning alternativt annan utbildning och/eller erfarenhet vi bedömer likvärdig. Du har goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Kunskaper inom e-hälsa och/eller ITIL-certifiering ses som meriterande. Vi ser gärna att du har följande erfarenhet och kompetens: • Teknisk kunskap på en nivå som gör det möjligt att bedöma vilka tekniska lösningar som är mest lämpade för ändamålet • Erfarenhet av arbete i en internationell miljö med många intressenter och underleverantörer • Erfarenhet från arbete med vårt nya journalsystem SDV. Som person har du goda ledaregenskaper och förmåga att hantera människor med såväl teknisk som verksamhetsmässig bakgrund. Du har en hög känsla för service och trivs med att arbeta i både team och med tät samverkan. Vidare är du van vid att ta stort ansvar, är strukturerad, självgående, prestigelös och kommunikativ. Du har en mycket god samarbetsförmåga samt kan inspirera och skapa vi-känsla. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Förvaltningen Digitalisering IT och MT ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Förvaltningens uppdrag är att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö parallellt med drift och effektiv konsolidering av dagens befintliga IT-miljö. I uppdraget ingår förvaltning och support av befintliga och kommande system. Medicinsk teknik (MT) arbetar även med service, underhåll, inköp och egentillverkning av medicinteknisk utrustning. Förvaltningen ansvarar också för de grundläggande vårdinformationssystemen och driver utvecklingen av framtidens vårdinformation. Vi är cirka 350 medarbetare i förvaltningen och finns vid samtliga sjukhusområden i Skåne med huvudsäte i Lund. På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Tillbemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
F 16 ansvarar för Uppsala garnison och driften av Uppsala flygplats. Flottiljen ansvarar även för bevakningen av det svenska luftrummet dygnet runt, året runt samt leder Flygvapnets stridsflygplan i luften. Du kommer vara en del av en militär organisation under stor förändring och utveckling med anledning av omvärldsläget och Sveriges NATO-medlemskap. F 16 växer och vi söker nu nya kollegor som vill vara med på vår utvecklingsresa! Om enheten Flygvapnets stridslednings-och luftbevakningsbataljon har till uppgift att luftbevaka svenskt luftrum och leda våra stridsflyg. Bataljonen bedriver skarp tjänst dygnet runt, året runt från anläggningar båda ovan och under jord. Strilförsvarskompaniet ansvarar för att skydda bataljonens fasta och rörliga anläggningar. Huvudsakliga arbetsuppgifter I den dagliga tjänsten löser du uppgifter såsom bevakning, patrullering och kontroll av skyddsobjekt inom förbandets ansvarsområde. Tjänsten är en skifttjänstgöring med helgtjänstgöring inkluderat, vilket innebär att arbetsmåttet per vecka är 35 h. I din anställning som närskyddssoldat kommer du i framtiden ha möjlighet att söka vidare till andra befattningar inom plutonen. Exempel på dessa befattningar kan vara: • Hundförare • Stridssjukvårdare • Gruppchef Träning på arbetstid ingår för att upprätthålla och förbättra din fysiska status. Jobbet innebär även att du har internationell tjänstgöringsplikt. Tjänsten ställer höga krav på god fysisk standard, professionalism, flexibilitet och kamratskap hos dig som individ. Du förväntas ta ansvar för din egen utveckling och stötta dina kollegor. Inom Försvarsmakten jobbar vi alltid som ett lag. Vår organisation bygger på samarbete, anpassningsförmåga och ett gemensamt ansvar för helheten. Det innebär att vi alla är beredda att stötta varandra, ibland även utanför vår egen kompetens- och komfortzon. Därför kan du som medarbetare ibland komma att ställas inför nya typer av uppgifter. Det är en naturlig del av arbetet i Försvarsmakten som tjänar både myndigheten och medarbetarens utveckling väl, och du kommer aldrig ges en uppgift som du inte får förutsättningarna att klara av. KRAV Kvalifikationer • Fullgjord militär grundutbildning (vpl, GSU,GMU eller GU) med godkända betyg (lägst J-5-5, X-5-5 eller J-2-2) • Fysisk förmåga enligt FMFyss krav • B-körkort • Skyddsvaktsutbildad • Brukare AK 5 Personliga egenskaper Vi söker dig som har god socialkompetens och gillar att jobba i grupp i en rutinmässig men krävande arbetsmiljö. Du är driven och noggrann, du har god samarbetsförmåga och säkerhettsmedvetenhet. Du är en engagerad person och jobbar aktivt för att lösa gruppens och plutonens tilldelade uppgifter. Den största delen av arbetet bedrivs inom ramen för skarp bevakningstjänst vilket ställer höga krav på fysisk och psykisk förmåga att hantera stress och plötsligt skiftande arbetsförhållanden. Du behöver ha en social situation som medger kvälls-, helg-och dygnstjänstgöring. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Tjänstgjort inom ramen för bevakningstjänst (IBSS motsv.) • Tjänstgjort som GSS/K i minst 1 år. • Utb på FM sambandssystem , sensorer. • Förarbevis Tgb 14. • Militärpolis • Utbildad stridssjukvårdare • Utbildad hundförare • Mono12 • Brukare pistol 88 Övrigt Sysselsättningsgrad: Heltid Anställningsform: Tidsbegränsad anställning enligt GSS/K avtalet (8 + 4 år) som kan inledas med 6 månaders provanställning. Arbetstid: Oregelbunden arbetstid och/eller jour- samt helgtjänstgöring förekommer samt obligatorisk utlandstjänstgöring. Arbetsort: Hästveda Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse Befattningsnivå: OR 1-4 Ansökningsprocessen: Du kommer att få bekräftelse på att vi mottagit din ansökan. Urval kommer att göras bland ansökningarna. De ansökningar som blir utvalda kommer sedan att kallas till arbetsorten för att genomföra inledande arbetsintervju samt vissa fystester. Upplysningar om befattningen: Plutonledningen Mejl: [email protected] Information om rekryteringsprocessen: HR-generalist, Rebecca Grebestam Mejl: [email protected] Fackliga företrädare: OFR/O Ärna, Josefine Granberg tfn 0505-45 10 00 (växel nr) OFR/S, Daniel Modin, tfn 0706-38 68 33 SACO, Oscar Moberg, tfn 072-984 84 53 SEKO, Åsa Karlsson, tfn 076-649 23 95 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-29. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämplig för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Upplands flygflottilj, F 16, har sitt huvudsäte vid Uppsala garnison. Förbandet är en del av det svenska Flygvapnet och ansvarar för driften och bevakningen av Uppsala flygplats samt utbildning av värnpliktiga inom flera olika befattningar i Flygvapnet. Förbandet leder även 161:a Stridslednings- och luftbevakningsbataljonen som stridsleder stridsflygplan i luften samt sköter den ständiga bevakningen av det svenska luftrummet. Förbandet verkar från flera olika platser i landet och utgör en viktig del i den tillväxtperiod som Flygvapnet står inför. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Bosjökloster Golfklubb söker en driven och nytänkande Klubbchef Vill du kombinera ledarskap, förändringsarbete och livsstil i hjärtat av Skåne? Nu söker Bosjökloster GK en klubbchef som vill vara med och forma framtiden för en av Skånes vackrast belägna golfklubbar – med fokus på modernisering, digitalisering och ökad medlems- och gästnytta. Om oss - Bosjökloster Golfklubb ligger naturskönt vid Ringsjön, mellan Höör och Eslöv. Här möts historia, natur och golf i perfekt harmoni. Med cirka 800 medlemmar, en omtyckt 18-hålsbana och genuin klubbkänsla är vi en golfklubb med både tradition och framtidstro. Vi står inför en spännande utvecklings resa där vi vill modernisera våra rutiner, effektivisera driften, utveckla banan och öka graden av digitalisering – utan att tappa det personliga bemötandet och den avslappnade stämningen. En viktig del i detta är att hitta nya vägar för att attrahera fler greenfeegäster, utveckla företagsgolfen, öka medlemsantalet samt bygga långsiktiga relationer med våra sponsorer och partners. Rollen – är det dig vi söker? Som klubbchef hos oss har du ett helhetsansvar för verksamheten – både administrativt och operativt. Du är även banchef med det yttersta ansvaret för banans drift och kvalitet, där vår head greenkeeper rapporterar till dig. Du leder ett mindre team, samarbetar nära styrelsen och driver utvecklings- och förändringsarbete med fokus på kvalitet, tillväxt och hållbara samarbeten. Huvuduppgifter: • Leda och samordna den dagliga verksamheten • Vara ytterst ansvarig för banans skötsel, utveckling och personal • Personalansvar, inklusive för head greenkeeper • Ansvara för ekonomi, administration och budget • Arbeta nära styrelsen med strategi- och utvecklingsfrågor • Initiera och genomföra förbättrings- och digitaliseringsprojekt • Driva marknadsföring och kommunikation internt och externt • Arbeta aktivt med att: – Öka medlemsantalet och stärka medlemslojalitet – Locka fler greenfeegäster – Utveckla erbjudandet inom företagsgolf – Utveckla och vårda klubbens sponsorer och partnerskap med långsiktigt fokus • Vara ett närvarande och engagerat stöd för personal och samarbetspartners Du får ett stort handlingsutrymme att påverka klubbens framtid, där nytänkande, ansvar och dialog står i centrum. Vem är du? Du är en drivande, kommunikativ och lösningsorienterad kvinnlig eller manlig ledare som trivs med att förbättra och utveckla. Du har några års erfarenhet av verksamhetsansvar, gärna från idrott, besöksnäring eller anläggningsdrift, och du har god förståelse för såväl ekonomi som organisation. Du är inte rädd för att kavla upp ärmarna, och du ser digitalisering och relationsbyggande som en självklar del i en modern golfklubb. Vi söker dig som har: • Erfarenhet av ledarskap och verksamhetsstyrning • Förmåga att driva förändring och skapa engagemang • God ekonomisk förståelse • Erfarenhet eller intresse av drift och banutveckling • Förmåga att bygga och utveckla partnerskap och sponsor relationer • Intresse för digitalisering och effektivisering • Förmåga att arbeta både strategiskt och operativt • En utåtriktad, inkluderande och lösnings orienterad inställning • Gärna golf intresse – men det är inget krav Vi erbjuder: • En fri och omväxlande roll i en unik miljö • Möjlighet att påverka och modernisera en klubb med stor potential • Ett helhetsansvar i en verksamhet med engagerade medlemmar och personal • En arbetsmiljö där livsstil, utveckling och passion möts Ansökan Låter det här som något för dig? Skicka din ansökan med personligt brev och CV, senast 20 juli till [email protected] . Märk mejlet med Klubbchef Bosjökloster GK. Frågor? Kontakta Henrik Ågren, Bosjökloster Golfklubb, Samordnare/ Interims klubbchef tel. 070-5266653.
Backstugans förskola i Stoby har tre syskonavdelningar med 20 barn vardera. Förskolan är placerad i naturskönt område med närhet till Hässleholms tätort. Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder dig ett ansvarsfullt och stimulerande arbete där du är delaktig i det pedagogiska arbetet i barngruppen och tillsammans med arbetslaget deltar i förskolans alla ansvarsområden såsom planera, dokumentera, genomföra, utvärdera och utveckla förskolans verksamhet utifrån våra styrdokument. Hos oss är det en självklarhet att hjälpas åt och ge stöd kollegor emellan då samarbete är en viktig byggsten för en fungerande verksamhet. Glädje, engagemang och respekt präglar och genomsyrar vår verksamhet och vill du också arbeta utifrån dessa kommer du att trivas hos oss. Vem är du? Du som söker är utbildad förskollärare. Vi ser även att du är förtrogen med våra styrdokument och har goda kunskaper i pedagogisk dokumentation. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i förskola. Som person är du positiv, engagerad och flexibel i din roll. Du kan arbeta lika väl bland de yngre barnen på förskolan som de äldre. Vi förväntar oss att du innehar god samarbetsförmåga vilket visar sig i arbetet med barnen, föräldrarna och dina kollegor. Du delar värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår Medarbetar- och ledarpolicy. Övrigt Utdrag ur belastningsregister ska uppvisas före anställning. Anställningen är en vikariat under höstterminen 2025. Vi kommer att kalla till intervju innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan i dag! Om oss Barn- och utbildningsförvaltningen ansvarar för kommunens förskolor, grundskolor, gymnasieskolor, anpassad skola och kulturskola. Vi arbetar gemensamt för en lärmiljö där barn, elever och personal lyckas. Vår gemensamma vision är: Alla ska få bli sitt bästa. Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalitet som syns, visar respekt för individen och sätter invånaren i fokus. Välkommen att bli en av oss!
Ref: 20251719 Vi på Malmö Neptunigymnasium söker en lärare för undervisning i svenska, svenska som andraspråk och engelska. Jobba med oss och var med och bidra till Malmöbornas och samhällets framtid. Arbetsuppgifter I ditt arbete som lärare ingår planering, undervisning och bedömning samt utvärdering och utveckling av den pedagogiska verksamheten i enlighet med skolans styrdokument. Du är en tydlig ledare. Du verkar för att eleverna ska få en så god utveckling som möjligt, såväl kunskapsmässigt som socialt, samt aktivt påverka och stimulera eleverna till att uppfylla kunskapskraven. Du stödjer, motiverar och stimulerar elevernas kunskapsutveckling utifrån deras individuella förutsättningar. Du bygger din undervisning på nära pedagogiska relationer med eleverna. Som lärare befinner du dig i en miljö av kontinuerligt kollegialt lärande och utveckling. Du samarbetar med övrig skolpersonal för en god lär- och arbetsmiljö för såväl elever som personal. Du är en del av och bidrar till utvecklingsarbetet på skolan. I dialog med kollegor utvecklar ni er kompetens tillsammans och bidrar till att skapa en lärande organisation. Genom reflektion och kreativitet utvecklar ni kvaliteten i arbetet. Kvalifikationer Krav: • lärarlegitimation • behörighet att undervisa i svenska, svenska som andraspråk och engelska på gymnasienivå • vana att använda digitala verktyg för kommunikation och pedagogik • mycket god svenska i tal och skrift Meriterande: • erfarenhet av undervisning i svenska, svenska som andraspråk och engelska • erfarenhet av undervisning eller pedagogiskt arbete • behörighet att undervisa i andra ämnen • erfarenhet av undervisning för elever i behov av särskilt stöd och/eller inom anpassad skola Vi söker dig som är trygg i lärarrollen och som skapar goda förutsättningar för elevernas lärande och utveckling. Du anpassar undervisningen efter elevens och gruppens förutsättningar och förkunskaper genom ett kreativt förhållningsätt och en mycket god pedagogisk förmåga. Ditt arbetssätt präglas av god struktur och du prioriterar och organiserar uppgifter effektivt. Därtill bidrar du till goda samarbeten och du kommunicerar öppet, tydligt och lyhört med din omgivning. Om arbetsplatsen Malmö Neptunigymnasium är en skola med profil - välfärd, hälsa och samhällsnytta. Här utbildar vi unga som brinner för människor och vill göra skillnad i det lilla och stora. Skolan erbjuder fyra program; vård- och omsorgsprogrammet, samhällsvetenskapsprogrammet, naturvetenskapsprogrammet och introduktionsprogram. Alla nationella program leder till högskolebehörighet. Vår undervisning har en nära anknytning till arbetslivet och vi befinner oss i en studieinspirerande miljö, ett stenkast från Malmö universitet. Som medarbetare får du en spännande arbetsplats med moderna metoder och verktyg utifrån aktuell forskning, digitalisering och innovationer. Vill du veta mer om oss? Besök: Malmö Neptunigymnasium - Malmö stad Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen är en av tre skolförvaltningar i Malmö stad. Vi utvecklar och driver stadens gymnasie- och vuxenutbildning. Hos oss får unga och vuxna Malmöbor möjlighet att växa och nå sina mål genom livslångt lärande. Men vårt uppdrag sträcker sig även bortom klassrummens väggar. Vi är runt 1600 medarbetare som tillsammans skapar möjligheter för Malmöborna att leva ett aktivt, meningsfullt liv – och få en trygg och hållbar framtid. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: Snarast enligt överenskommelse Vi tillämpar löpande urval men tillsättning sker först efter sista ansökningsdag. Övrigt Enligt skollagen krävs utdrag ur polisens belastningsregister innan anställning inom gymnasieskola och anpassad gymnasieskola. Du beställer utdraget via Polisens hemsida på https://polisen.se/belastningsregistret?mtm_campaign=utdrag&mtm_kwd=post0623 Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Om TechServices IT AB TechServices IT AB är en ledande aktör inom IT-konsultbranschen. Hos oss får du möjlighet att växa och utvecklas i din yrkesroll, samtidigt som du ingår i ett engagerat och stöttande konsultteam. Vi värdesätter kompetensutveckling, gemenskap och långsiktiga relationer – både med våra konsulter och våra kunder. Som konsult hos oss får du stor frihet, variation och möjlighet att arbeta med spännande uppdrag inom flera branscher. Om uppdraget / Om kunden Just nu söker vi för kunds räkning en erfaren systemutvecklare på senior nivå med fokus på data engineering. Uppdraget är placerat i Visby, där du kommer att ingå i ett agilt team som arbetar med avancerad dataanalys, AI och maskininlärning. Teamet utvecklar och förvaltar framtidens datadrivna urvalstjänster och andra innovativa lösningar som gör skillnad för många användare. Du har möjlighet att arbeta på distans enligt kundens riktlinjer, och arbetsplatsen kännetecknas av ett inkluderande klimat där jämställdhet och mångfald prioriteras. Dina arbetsuppgifter I rollen som systemutvecklare/data engineer kommer du att: Utveckla och förbättra avancerade tjänster och plattformar inom dataanalys och AI/ML. Arbeta med data engineering och utveckling av urvalstjänster i nära samarbete med andra utvecklare, data scientists och verksamhetsexperter. Bidra med din expertis kring prestanda och effektivitet i stora system. Hantera och utveckla lösningar för både streaming och batch-flöden. Använda tekniker och verktyg som Java (OCP, EE, SpringBoot), Git, Oracle DB, Denodo, CI/CD, samt arbeta i RHEL- och Windowsmiljöer. Vem är du? Vi söker dig som: Har minst 7 års erfarenhet av Java-utveckling i moderna miljöer. Har minst 7 års arbetslivserfarenhet av att utveckla dataplattformar. Har god förståelse för prestandautmaningar i större system. Har erfarenhet av relationsdatabaser, JPA och SQL. Har arbetat med plattformar för både streaming och batchflöden. Talar och skriver svenska flytande. [Meriterande] Har minst 5 års erfarenhet som Data Engineer. Personliga egenskaper som vi värdesätter högt är flexibilitet, god samarbetsförmåga, eget driv och förmågan att arbeta självständigt. Du har en analytisk och kommunikativ sida och trivs i en dynamisk och teambaserad miljö. Vi erbjuder Hos TechServices IT AB får du: En trygg anställning och ett personligt stöd genom hela ditt konsultuppdrag. Löpande kompetensutveckling och möjlighet till certifieringar. Flexibilitet och frihet i ditt arbete – vi ser till att du trivs och har balans mellan jobb och privatliv. Ett nätverk av kunniga kollegor och tillgång till spännande uppdrag hos marknadsledande kunder. Möjlighet att bidra till samhällsnyttiga projekt och arbeta med den senaste tekniken inom data och AI. Ansökan och kontakt Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan redan idag! Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta
Välj ett jobb för att visa detaljer