Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Detta doktorandprojekt kommer att arbeta med vidareutveckling, testning och tillämpning av biosfärmodellen LPJ-GUESS för modellering av tropiska våtmarker och uppskattning av tropiska metanutsläpp. Arbetet är en del av det EU-finansierade projektet IM4CA (https://im4ca.eu). Arbetsuppgifter Doktoranden kommer att bedriva forskning som är relaterad till målen för IM4CA. I synnerhet kommer detta projekt att använda en CH4-utsläppsmodul för våtmarker för de afrikanska tropikerna och tillhandahålla bottom-up-utsläppsuppskattningar för våtmarker. Som ett första steg kommer modulen för CH4-utsläpp från tropiska våtmarker att utvecklas baserat på den befintliga våtmarksformuleringen i den globala dynamiska vegetationsmodellen LPJ-GUESS. Som ett nästa steg kommer processparametrarna för den förbättrade modulen att kalibreras mot lokala CH4-flödesmätningar som representerar tropiska biomer. Detta kalibreringssteg kommer att baseras på en Bayesiansk optimeringsmetod som måste förfinas för detta ändamål här. Den kalibrerade modulen kommer sedan att användas för att uppskatta de pan-tropiska våtmarkernas CH4-utsläpp under den senaste tiden. Huvuduppgiften för en doktorand är att ägna sig åt sin forskarutbildning vilket innefattar såväl deltagande i forskningsprojekt som forskarutbildningskurser. I arbetsuppgifterna kan det även ingå medverkan i undervisning och annat institutionsarbete, dock max 20 % av arbetstiden. Behörighet Grundläggande behörighet till utbildning på forskarnivå har den som har: - avlagt examen på avancerad nivå - fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng, varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå - eller på något annat sätt inom eller utom landet förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper. Kraven på särskild behörighet för geobiosfärsvetenskap med inriktning naturgeografi och ekosystemvetenskap uppfyller den som har: - minst 60 hp på avancerad nivå om med naturgeografi och ekosystemvetenskap eller geologi som huvudämne Övriga krav: - Mycket goda kunskaper i engelska, i tal och skrift. - Programmeringsfärdigheter i ett högre programmeringsspråk Bedömningsgrund Bestämmelser för anställning som doktorand återfinns i förordning SFS 1998:80. Urval till utbildning på forskarnivå sker efter bedömd förmåga att tillgodogöra sig forskarutbildningen. Bedömningen av förmågan sker främst utifrån studieresultaten på grundnivå och avancerad nivå. Följande beaktas: - Kunskaper och färdigheter relevanta för avhandlingsarbetet och utbildningsämnet. - Bedömd förmåga till självständigt arbete och förmåga att formulera och angripa vetenskapliga problem. - Förmåga till skriftlig och muntlig kommunikation. - Övriga erfarenheter relevanta för utbildningen på forskarnivå, t ex yrkeserfarenhet. Övriga meriter: - Erfarenhet med globala dynamiska vegetationsmodeller - Kunskaper om den globala kolcykeln, särskilt metanflöden Hänsyn kommer också att tas till god samarbetsförmåga, driv och självständighet samt hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms ha den förmåga som behövs för att klara forskarutbildningen. Villkor Endast den som är antagen till forskarutbildning får anställas som doktorand. Forskarutbildningen är fyra år vid heltidsstudier. Vid undervisning och annat institutionsarbete förlängs anställningen i motsvarande grad, dock längst till 5 år (dvs. max 20 %). Bestämmelser gällande anställning som doktorand finns i Högskoleförordningen (1993:100), 5 kap 1-7 §§. Den utlysta anställningen är under 2025 placerad vid Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskap inom Naturvetenskapliga fakulteten, för att från och med 1 januari 2026 överföras till den nybildade Miljö- och geovetenskapliga institutionen inom samma fakultet. Genom att samla tidigare verksamheter från Centrum för miljö- och klimatvetenskap, Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskap och Geologiska institutionen kommer den nya institutionen att stärka kopplingen mellan olika forskningsfält, utveckla nya utbildningsprogram och främja samarbetet med samhället. Instruktioner för ansökan Ansökan ska skrivas på engelska. Ansökan ska innehålla personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt forskningsprojektet matchar dina intressen och din utbildningsbakgrund. Ansökan ska även innehålla CV, examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.). Välkommen med din ansökan! Vid Naturvetenskapliga fakulteten bedrivs forskning och utbildning inom biologi, astronomi, fysik, geovetenskap, kemi, matematik och miljövetenskap. Verksamheten bedrivs vid åtta institutioner samlade inom norra universitetsområdet. Fakulteten har ca 1 500 studenter, 330 forskarstuderande och 700 anställda. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Nu söker vi sjuksköterska till uppdrag på privat vårdboende i Helsingborg i sommar. Vi söker dig som vill jobba dag/kväll alternativt ständig natt. Uppdraget är med start så fort som möjligt och sträcker sig över sommaren med stor chans till förläning över hösten. Kvalifikationer Sjuksköterska med minst 2 års yrkeserfarenhet. Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift. Erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen Personliga egenskaper God samarbetsförmåga med övriga arbetskamrater och yrkeskategorier. Personlig mognad med intresse och förmåga att möta patienter och anhöriga i svåra situationer. Förmåga att prioritera, delegera samt arbetsleda arbetskamrater i teamet. Flexibel och vilja att verka för verksamhetens behov. Van att arbeta med varierande arbetsuppgifter i varierande tempo. Vi erbjuder Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande:Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning och friskvårdsbidrag Möjlighet att välja mellan veckolön och månadslön Du får en lön som är synonym med dina prestationer Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens Du får personlig och nära kontakt med din konsultchef Du får möjlighet att medverka på träffar och utbildningar som Dedicare anordnar för anställda konsulter Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan”.På vår hemsida www.dedicare.se/nurse presenterar vi alla våra lediga uppdrag.
Har du ett starkt intresse för produktion och teknik, samtidigt som du vill leda och utveckla människor? Trivs du med att arbeta strukturerat och målinriktat för att säkerställa hög kvalitet och effektivitet i produktionen? Som produktionschef på NOTE Lund får du en nyckelroll där du ansvarar för både operativt och strategiskt ledarskap i en högteknologisk och dynamisk miljö. Om tjänsten Den här tjänsten är en rekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos NOTE Lund. Om företaget NOTE är en av norra Europas ledande partner för elektroniktillverkning. NOTE tillverkar och monterar kretskort, elektronikmoduler och kompletta produkter för branscher som medicinteknik, industri och kommunikation. Med produktionsanläggningar i Sverige, Finland, Estland, England, Bulgarien och Kina kombinerar NOTE högkvalitativ tillverkning med flexibel logistik. Denna tjänst som Produktionchef är placerad i Lund, där de har en fabrik med ca 100 anställda. De fokuserar på hög precision, hållbarhet och kundanpassade lösningar, vilket gör dem till en pålitlig partner inom elektronikproduktion. Arbetsuppgifter I rollen som produktionschef på NOTE Lund har du en central och utvecklande position där du leder och utvecklar den dagliga produktionen – både operativt och strategiskt. Du ansvarar för att planera, följa upp och optimera slutproduktionen utifrån inkommande orderstock, tillgänglig kapacitet och uppsatta nyckeltal. Genom ett nära samarbete med teamledare och produktionspersonal säkerställer du att produktionen håller hög kvalitet, god leveransprecision och rätt bemanning. Arbetet innefattar ansvar för cirka 100 medarbetare inom produktionen, där du coachar och stöttar teamledare i att utveckla ett självständigt och ansvarsfullt ledarskap. Du driver förbättringsarbete på både organisatorisk och operativ nivå, med fokus på att effektivisera arbetssätt, stärka strukturer och öka produktiviteten i produktionen. I din roll ingår även ansvar för produktionsplanering, rapportering och uppföljning, där du arbetar för att identifiera förbättringsområden och nå uppsatta mål. Du ingår i NOTE Lunds ledningsgrupp och rapporterar till VD. Leder och utvecklar den dagliga produktionen både operativt och strategiskt, med fokus på kvalitet, leveransprecision och bemanning Ansvarar för produktionsplanering, uppföljning och rapportering utifrån orderstock, kapacitet och nyckeltal Har ansvar för cirka 100 medarbetare och coachar teamledare för att stärka ett självständigt och ansvarsfullt ledarskap Driver förbättringsarbete inom processer, struktur och arbetssätt för att öka effektivitet och produktivitet Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Eftergymnasial utbildning inom mekanik eller elektronik är meriterande Erfarenhet av ledarskap inom produktion Erfarenhet av produktion inom elektronikbranschen eller kontraktstillverkningsbranschen är meriterande Mycket god dator- och systemvana Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl tal som i skrift För att lyckas och trivas i rollen som produktionschef på NOTE Lund är du en strukturerad och drivande ledare med ett starkt intresse för produktion och teknik. Du har ett naturligt affärstänk, arbetar målinriktat och trivs med att ta ett helhetsansvar för verksamhet, människor och resultat. Med ett analytiskt förhållningssätt och god förmåga att fatta beslut planerar du effektivt, följer upp nyckeltal och säkerställer att produktionen levererar med hög kvalitet och precision. Du brinner för ledarskap och har lätt för att skapa engagemang och bygga tillit för din produktionspersonal där du är tydlig i din kommunikation, coachar dina teamledare och skapar rätt förutsättningar för att produktionen ska utvecklas – både operativt och strategiskt. Du har lätt för att anpassa ditt ledarskap efter individ och situation och trivs med att vara nära verksamheten och ta snabba, kloka beslut i vardagen. Då du hanterar många parallella arbetsflöden och driver förbättringsarbete på flera nivåer, är det viktigt att du är lösningsorienterad, strukturerad och har förmåga att prioritera. Du motiveras av att se människor växa, skapa effektiva processer och driva produktionen framåt med både hjärta och resultatfokus. På NOTE Lund får du möjlighet att påverka, utveckla och vara en nyckelperson i deras fortsatta tillväxtresa. Övrig information Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Plats: Lund Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi avpublicerar annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-06-20. #Chefsjobb
Är du redo att ta ditt träningsengagemang till nästa nivå? Fitness24Seven söker inte bara gruppträningsinstruktörer - vi letar efter energiska ledare som brinner för att inspirera andra till att nå sina träningsmål. Älskar du svett och träning till bra musik? Då har du kommit till rätt plats. Om rollen Du är rytmen, ledaren och hjärtslagen på våra gruppass. Som gruppträningsinstruktör är det din uppgift att leda såväl erfarna som oerfarna deltagare genom passet – i varje puls och varje rörelse. Vi tror på att träning ska vara rolig, inspirerande och tillgänglig för alla – och det är här du kommer in i bilden. I dagsläget erbjuder vi över 20 olika gruppträningspass – allt från styrkepass, funktionell träning, kondition och HIIT till dans, boxning och yoga. Alla våra gruppass kan anpassas efter deltagarens nivå och dagsform. Tjänsten innebär en timanställning på 1 till 5 timmar i veckan på Fitness24Seven på Hyllie, Kronprinsen och Värnhem. Har du ingen utbildning som instruktör? Ingen fara - är du rätt person för oss så ingår det i din anställning. Vi söker dig För att trivas och utvecklas i rollen som gruppträningsinstruktör söker vi dig som är engagerad, har lätt för att inspirera och med tydlighet kan vägleda andra genom sin träning. Vi ser gärna att du har gått på gruppass tidigare och innehar viss erfarenhet från det koncept/kategori av pass som du är intresserad av att bli instruktör i. Givetvis har du lätt för att leda andra och stå inför ett peppat gäng deltagare och prata. Ditt intresse för träning och hälsa ser vi som en självklarhet. Vad erbjuder vi? Som anställd på Fitness24Seven erbjuder vi en rad olika förmåner. Gratis gymkort som gäller på alla våra gym i 5 olika länder. Goda utvecklingsmöjligheter inom företaget genom såväl interna som externa utbildningar. Vara med och hjälpa andra till ett hälsosammare liv – tillsammans med andra entusiastiska kollegor. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatoriskt drogtest och bakgrundskontroll vid nyanställning av personal. Om Fitness24Seven För oss är det enkelt - oavsett vem du är ska du ha möjlighet att träna. Därför är vi måna om att träning och välmående ska vara tillgängligt för alla. Vårt unika koncept gör det möjligt för alla medlemmar att träna när som helst på dygnet, och så nära hemmet eller arbetsplatsen som möjligt - till ett attraktivt pris. Dessutom ingår gruppträning och tjejgym i medlemskapet utan extra kostnad. Sedan 2003 har vi gått från att ha 1 gym i Malmö till att idag ha fler än 270 anläggningar i 5 länder – Sverige, Norge, Finland, Colombia och Thailand. Vi har ett stort fokus kring CSR och arbetar både med egna välgörenhetsprojekt och mot organisationer så som SOS-barnbyar. Välkommen till Fitness24Seven.
Gör skillnad. Varje dag. Är du specialist i allmänmedicin och nyfiken på att bli dubbelspecialist med specialisttjänstgöring (ST) inom socialmedicin? Hos oss finns det nu en unik möjlighet för dig! Som specialistläkare i allmänmedicin gör du varje dag skillnad för dina patienter men drömmer du samtidigt om att göra skillnad i ett bredare perspektiv? Funderar du på hur hälsa kan främjas och sjukdomar kan förebyggas? Är du intresserad av att lära dig utveckla metoder och modeller för hälsa och analysera utfall? Nu har du chansen att bidra med sakkunskap i folkhälsoarbete, global hälsa, planering, organisation, utveckling och utvärdering av hälso- och sjukvård och övriga samhällssektorer. Till Drottninghög vårdcentral söker vi nu dig som är specialist inom allmänmedicin och som är intresserad av att kombinera arbetet på vårdcentral med ST inom socialmedicin. Vårdcentralen Drottninghög är belägen i nordöstra Helsingborg nära det vackra friluftsmuseet Fredriksdal. Det är ett mångkulturellt område, vilket gör vårt arbete än mer varierande och spännande. Vi har idag cirka 7 600 listade patienter och ungefär 750 listade barn på barnavårdscentralen (BVC). Vi planerar att flytta in i nybyggda lokaler på Drottninghög inom en snar framtid. Hos oss välkomnas du av cirka 25 medarbetare som arbetar i tvärprofessionella team i ett öppet, positivt och kreativt arbetsklimat. Vi är alla stolta över det goda arbetsklimat som råder och sätter stort värde i att arbeta i ett mångkulturellt område. Nu ser vi fram emot att välkomna en ny kollega! ARBETSUPPGIFTER I din tjänst arbetar du cirka 60 procent på vårdcentral som specialist i allmänmedicin med akuta och planerade patientbesök. Resterande tid utgör din ST inom socialmedicin. Inom din ST kommer du att bidra till medicinsk kvalitet inom området baserat på kartläggning och analys av hälsoläget på lokal och nationell nivå. Vidare kommer dina huvudområden vara orsaker till ojämlikhet i hälsa, planering, implementering och utvärdering av sjukdomsförebyggande och hälsofrämjande insatser på samhällsnivå, individ- och gruppnivå. Särskilt fokus kommer att ägnas åt åtgärder mot ojämlikhet i hälsa, hälsoekonomiska metoder och behovsanalys samt förbättringsarbete med inriktning mot en mer hälsofrämjande hälso- och sjukvård. I samråd med din studierektor får du en individuellt upplagd ST utifrån dina förkunskaper och tidigare erfarenheter. Handledning sker på distans. Om du vill läsa mer om vad det innebär att göra ST inom socialmedicin kan du läsa mer här: https://www.sls.se/socialmedicin/vagen-till-socialmedicin/ När du är färdig specialist i socialmedicin ser vi att du fortsätter att verka inom det socialmedicinska området som en del av din tjänstgöring och bidra med dina färdigheter både i det lokala såväl som till hela den offentliga primärvården. Detta arbete kan ske både inom primärvårdsförvaltningen men även andra förvaltningar inom Region Skåne. Vår kultur präglas av våra värderingar - välkomnande, drivande, omtanke och respekt - och det är viktigt för oss att du arbetar i linje med dessa. Läs gärna mer om våra värderingar och hur vi arbetar med dem här: https://www.skane.se/jobba-hos-oss/att-jobba-i-region-skane/ KVALIFIKATIONER För att bli aktuell för tjänsten krävs det att du är legitimerad läkare med behörighet att verka inom svensk sjukvård med specialistutbildning i allmänmedicin. Du har också språkkunskaper i svenska lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala. Utöver de formella kraven har du ett stort intresse av ämnesområdet socialmedicin och folkhälsa och önskar vidareutbilda dig inom det. Som specialist är du självgående men tar gärna stöd från dina kollegor. Du är flexibel, social och ödmjuk samt en prestigelös teamspelare som vågar fråga och komma med nya idéer och utvecklingsförslag. Vidare så tar du gärna initiativ och har förmågan att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt - sätter upp och håller tidsramar. Du är lyhörd och har mycket god samarbetsförmåga. Som person värdesätter du olikheter och förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar en själv och andra. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet samt tidigare erfarenheter. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Primärvården Skånes syfte är att skapa god hälsa och bästa möjliga patientupplevelse för alla i Skåne. För hela människan. Genom hela livet. Vi erbjuder hälso- och sjukvård till alla som bor i eller besöker Skåne. Vi ansvarar för de offentligt drivna vårdcentralerna, barnmorskemottagningarna, barnavårdscentralerna samt kvälls- och helgmottagningarna i hela Skåne. I primärvården finns även dietistverksamhet, palliativ vård och avancerad sjukvård i hemmet (ASIH), familjecentraler, barnhälsovårdspsykologer, Palliativt utvecklingscentrum och Centrum för primärvårdsforskning (CPF). Vi är cirka 4 300 medarbetare i förvaltningen. Välkommen! På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Vi söker dig som vill vara med på X:-tras spännande resa över Sverige. Vi är en svensk butikskedja som lanserade vår första butik 2020 och idag finns på ett antal platser över landet. I våra rymliga butiker hittar våra kunder allt som behövs för både vardag och fest. Alltid till ett schysst pris. Nära. Så att det är enkelt att spara både tid och pengar. Att vi tror på och trivs med det vi gör samt vår omtanke om varje enskild kund är nyckeln till framgång enligt oss. Att X:-tra är en del av Coop innebär att våra butiker ägs och drivs av enskilda kooperativa föreningar runt om i landet och varumärket ägs av Kooperativa förbundet. Coops storlek och förhandlingskraft bidrar till våra schyssta priser och riktigt bra klipp och kampanjer i våra butiker varje vecka. Nu söker vi en säljledare till vår butik X:-tra Sjöbo. Som säljledare är du en nyckelperson i verksamheten och arbetar mot tydligt uppsatta mål genom att följa upp och tolka nyckeltal samt arbeta med ständiga förbättringar inom ditt ansvarsområde. I din roll ingår även arbetsledning under butikens olika öppettider. Du har ett gediget intresse av mat och är en utpräglad servicemänniska som vet värdet av att erbjuda ett professionellt kundbemötande och en förstklassig service mot kunder och medlemmar. Varmt välkommen med din ansökan. I ditt arbete ingår att: - Leda försäljningsarbetet inom ditt ansvarsområde - Skapa en säljande inspirerande miljö i butiken - Säkerställa den dagliga driften – bemanning, varuförsörjning, prisvård mm - Följa upp utvecklingen av försäljning, budget och marginaler - Initiera, leda och driva olika initiativ för att förbättra lönsamhet och resultat - Arbeta aktivt för att reducera svinn och kassationer - Löpande, inom ditt ansvarsområde, ansvara för arbetsfördelning, kompetensutveckling, introduktion av nya medarbetare, efterföljande av rutiner och regelverk etc. - Aktivt medverka till att Coops hållbarhetspolicy efterlevs Tjänsten är en tillsvidareanställning på 35h/vecka. Vi har öppet när våra kunder vill handla, därmed kan arbetstiderna variera – dag, kväll & helg. Provanställning kan komma att tillämpas. Antal annonserade arbetstillfällen: 1 - Tjänsten kräver erfarenhet och kompetens inom dagligvaru- och/eller detaljhandelsförsäljning eller annat serviceyrke t ex hotell, konferens, restaurang - God datorvana efterfrågas. Tidigare erfarenhet från SAP, HR+ och SoftOne är meriterande - Dokumenterat goda resultat av försäljning i detaljhandeln är meriterande - Erfarenhet av att leda personal är meriterande Utbildning - Gymnasieutbildning är ett krav - Eftergymnasial utbildning eller högskola är meriterande Vi söker dig som har stort fokus på försäljning och en stark drivkraft att skapa lönsamhet. Du är kreativ och inte rädd för att testa nya vägar i ditt arbete. Vidare gillar du att arbeta i en ständig utveckling, ser och agerar utifrån hela butiken. Andra utmärkande egenskaper hos dig bör vara social, lyhörd, uthållig, god kommunikationsförmåga samt förmåga att kunna fatta beslut. Kontaktperson Paulina Olsson Urval sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan! X:-tra är en svensk butikskedja som finns på ett antal platser över landet. Hos oss hittar du allt det där du behöver för både vardag och helg – från frukostfil och köttbullar till barnmat och blöjor, frukt och snacks, kött, fisk och mycket mer. Alltid till ett schysst pris. Våra butiker är rymliga och lätta att hitta i. Och finns nära dig. På så vis spar du både tid och pengar. Att X:-tra är en del av Coop innebär att våra butiker ägs och drivs av enskilda kooperativa föreningar runt om i landet och varumärket ägs av Kooperativa förbundet. Våra butiker är mindre och har lite kortare öppettider än Coop men i gengäld har vi satsat på att alltid ha schyssta priser på sådant som du behöver varje dag. Och på att finnas nära dig. Coops storlek och förhandlingskraft bidrar också till våra schyssta priser och riktigt bra klipp och kampanjer i butiken varje vecka.
Drömmer du om att göra vardagen roligare för människor och samhället lite bättre? Varje dag i över ett sekel har Pressbyrån funnits vid svenska folkets sida och gett service för människor på väg. Idag är vi Sveriges mest omtyckta servicehandel och har runt 300 butiker över hela Sverige. Pressbyrån engagerar sig dessutom i en rad sociala frågor. Vi samlar in pengar till välgörenhet, står upp för hbtq-rörelsens rättigheter, stödjer fri press och driver projekt för att få fler barn och ungdomar att läsa. Grunden i vår verksamhet är att vara enkel, snabb och tillgänglig för alla. Det avspeglas hos våra medarbetare som är lyhörda, välkomnande och engagerade – de som gör oss till ett folkligt företag där man trivs, helt enkelt. För oss är det viktigt att ha kul på jobbet. Och eftersom service självklart ligger i vår ryggrad är vi alltid måna om att vårda relationer med både medarbetare, samarbetspartners och kunder. Rollen som säljare Att vara butikssäljare passar dig som är social, serviceinriktad och älskar försäljning. Gillar du ett högt tempo, att möta nya människor varje dag och tycker att varierande arbetstider passar dig, från tidiga öppningar i butiken till att kunna arbeta helger? Gillar du dessutom att ha mycket kul på jobbet - då kommer du att trivas här! I jobbet som butikssäljare möter du nya utmaningar varje dag. Du arbetar självständigt och har ansvar för allt från försäljning, kassaarbete, bakning, varuhantering till städning. Men framför allt ge god och omtänksam service till både nya och kända kunder. Dina erfarenheter Du har fyllt 20 år, har gått i gymnasiet samt behärskar svenska flytande i tal och skrift. Du gillar att ha det rent och fräscht omkring dig, du är stresstålig och villig att jobba varierande tider. Vi ser även att du kan lämna referenser från 2 personer. Fördel med erfarenhet från servicebranschen såsom detaljhandeln, bensinstationsbranschen eller snabbmatsområdet. Visstidsanställningen är tänkt att gå över i fast anställning på sikt. Eftersom jobbet är på rullande fyraveckorsschema med fyra till sex arbetsdagar i veckan, går det inte att kombinera med studier då tillgänglighet och flexibilitet är viktigt för oss! Om tjänsten Tjänsten är på ca 30-33 timmar per vecka. Dina arbetstider kommer att variera enligt ett rullande fyraveckorsschema. Morgonpass startar från 05,00 och kvällspass slutar ca 23,45 Vi erbjuder lön enligt detaljhandelsavtalet. Förutom lön reglerar kollektivavtalet även OB-regler och arbetstider. Läs mer om oss på Pressbyrån.se Varmt välkommen – tillsammans bygger vi drömmar! Om Pressbyrån Pressbyrån är Sveriges mest nytänkande och tillgängliga kiosk. Visste du till exempel att Pressbyrån ligger bakom både Sveriges första pinnglass och det svenska inrikesflyget? Vi är Sveriges största conveniencekedja med runt 300 butiker över hela Sverige. Våra butiker ägs av Reitan Convenience i Sverige och drivs av egenföretagare enligt vårt franchisingskoncept. Reitan Convenience i Sverige Reitan Convencience Sverige äger Pressbyrån, 7-Eleven och PBX. Bolaget är en del av Reitan Convenience som driver 2 000 conveniencebutiker i sju olika länder i Norden och Baltikum.
Vi på KSJ AB jobbar med personlig assistans – som det är tänkt! Här möter du Karin, Magnus, Sylvia och Bibban med lång erfarenhet, stort engagemang och ett hjärta för människor. Vi vet att bra assistans bygger på trygghet, respekt och ett nära samarbete. Med lång och gedigen erfarenhet inom personlig assistans, både från stora och mellanstora bolag, vet vi vad som krävs för att skapa trygghet, kontinuitet och livskvalitet för våra kunder - men också för våra viktiga assistenter. Som arbetsgivare är vi måna om att du ska må bra. Därför erbjuder vi bra villkor, är anslutna till kollektivavtal och ger ett generöst friskvårdsbidrag. Hos oss är du viktig – både för kunden och för oss! Hälsa gärna på oss på Elbegatan 5 i Malmö - stäm bara av så vi är på plats först. För att säkerställa en trygg och säker assistans genomför vi en bakgrundskontroll om du blir aktuell för tjänsten. Om arbetet innebär insatser åt barn krävs även att du uppvisar ett utdrag ur belastningsregistret, i enlighet med gällande lagstiftning. Vi söker nu en tjej som tänker och jobbar med hjärtat och vill arbeta inom personlig assistans med just vår lilla tjej. När tjejen är hemma efter skolans så gillar hon att vara utomhus, gunga, ta promenader och bläddra i sina böcker. Förutom det finns de så klart andra vardagliga sysslor/rutiner som kommer bli dina arbetsuppgifter. Som ex. personlig hygien, sondmatning och förflyttningar. Viktigt är att också skapa en mjuk och lugn relation så att hon känner trygghet och tillit men även att lära sig att läsa in hennes signaler då verbal kommunikation inte är möjligt. Du som söker ska vara rökfri samt ha körkort. Hon bor tillsammans med sin familj och det händer att dom åker på semestrar och då ser vi gärna att du vill hänga med. Tjänsten är en kombinerad dag- och nattjänst och ligger på ca 75%. Enligt lagen om registerkontroll ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett belastningsregister (utdrag för arbete med barn och funktionsnedsättning). Du beställer utdraget på följande länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Vi kommer också att begära in ett personbevis. https://skatteverket.se/privat/folkbokforing/personbevis.4.18e1b10334ebe8bc80003671.html Sista ansökningsdatum : 2025-06-30
* Du bör ha god erfarenhet inom sushi och japansk matlagningskonst. Du skall vara ambitiös, älska sushi och vara passionerad för det japanska köket. *Du har känsla för kvalitet och vet att god mat och noggrann rengöring hänger tätt samman *Du drivs av att vara delaktig i att alltid leverera en smak- och restaurangupplevelse *Du brinner för att sätta gästen i centrum *Du har god samarbetsförmåga och en positiv utstrålning *Du tycker om att verka i ett företag som ständigt utvecklas *Du kan ta eget ansvar *Du kan hantera stress/högt tempo Processer matsäkerhet Vi lägger stor vikt vid personkemi, yrkesstolthet och att du har ett öga för detaljer. Vidare är du utåtriktad och engagerad samt vill göra ditt bästa i alla lägen. Sedvanliga arbetsuppgifter: *Tillagning av sushi och vissa asiatiska rätter *Kassa och servering *Renhållning, städning och diskhantering
Vi söker en Apotekschef till vår apoteksgrupp i Höganäs! Nu söker vi en engagerad och närvarande Apotekschef till vår apoteksgrupp i Höganäs. Gruppen består av två apotek: Apoteket Flora och Apoteket Midgårdsgatan, som ligger på gångavstånd från varandra och har ett välfungerande samarbete. Tillsammans utgör de en viktig del av den lokala servicen i staden, med trogna kunder och hög efterfrågan. Apoteket Flora ligger mitt på gågatan i centrala Höganäs med ett stadigt kundflöde, särskilt från återkommande kunder. Midgårdsgatan ligger strax intill, precis vid City Gross, och har också bra kundflöde. Båda apoteken är väletablerade och har potential att utvecklas vidare tillsammans med rätt ledarskap. Det här är en roll för dig som trivs med att vara synlig i vardagen, skapa struktur och leda med både värme och tydlighet. Din roll Som Apotekschef får du det övergripande ansvaret för båda apoteken, medarbetare, arbetsmiljö, affär och kundupplevelse. Vi söker dig som är van att leda andra, gillar att sätta riktning och skapa trygghet genom struktur, kommunikation och tydliga förväntningar. Det finns ett stort engagemang i gruppen, men också behov av ett stabilt och närvarande ledarskap som kan skapa arbetsro, få ihop teamet och driva utveckling i vardagen. Dina arbetsuppgifter: Leda, coacha och motivera teamet i det dagliga arbetet Skapa tydliga ramar, ansvarsfördelning och uppföljning Arbeta med arbetsmiljö och långsiktigt teamklimat Säkerställa en hög och jämn kvalitet i receptflöde och kundmöte Bidra till apotekens fortsatta utveckling genom affärsmässigt tänk och tydlig kommunikation Vem är du? Vi söker dig som är trygg i ditt ledarskap och har erfarenhet från apoteksbranschen. Du trivs i operativa miljöer, gillar att få saker att hända och har en naturlig förmåga att bygga förtroende i teamet. Du vågar ta tag i saker när det behövs, och har förmågan att skapa både tydlighet och arbetsglädje. Vi ser gärna att du är farmaceut, men det är inget krav, det viktigaste är ditt ledarskap. Du är en person som: Har ledarerfarenhet från apoteksbranschen Är närvarande, strukturerad och trygg i din kommunikation Har intresse för arbetsmiljö, teamutveckling och verksamhetsdrift Trivs med ansvar och att arbeta i en miljö med högt tempo och komplexitet Välkommen till oss Detta är en möjlighet för dig som vill vara med och forma en vardag där både kunder och medarbetare trivs. Du får arbeta nära verksamheten, ha stort mandat att påverka och göra verklig skillnad. Urval sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Välj ett jobb för att visa detaljer