Som utvecklare inom ServiceNow erbjuds du en spännande vardag med såväl att förändra, utveckla och managera ServiceNow som interna kontakter och samtal om bättre arbetsflöden. Du driver lösningsdialoger och sätter design och genomför utveckling. Du deltar i möten och arbetar sedan nära dina kollegor för att ta fram den bästa lösningen. Dina projekt genomför du oftast tillsammans med en Business Analyst som genomför analys och kravinsamling. Din roll innebär sedan att sätta teknisk design, utveckla och konfigurera, testa, driftsätta och dokumentera. Du deltar och samarbetar både i interna och externa projekt där du genomför konfigurationer och systemadministration. Variationen i din roll säkerställer att du utvecklas och stimuleras. Därutöver stöttar vi dig att bygga på din kompetens i form av utbildning och certifiering inom ServiceNow. Vi är dessutom ett kreativt gäng som gärna utmanar oss själva att bygga smartare lösningar på befintlig plattform. Teamet jobbar projektbaserat utifrån en roadmap och vi har många spännande projekt igång kontinuerligt. Dessa kan exempelvis spänna över att bygga nya grafiska gränssnitt, bygga och utveckla integrationer till affärssystem, effektivisera våra kollegors arbetsprocesser via AI/machine learning-funktioner och onboarda nya kunder till vår portal. Teamet själva lyfter fram den stora variationen och utvecklingsmöjligheterna som väldigt uppskattade. Vi är dessutom på en spännande omdaning av itm8 vilket innebär en snabbt föränderlig miljö och att alla svar inte är givna, vilket ger oss möjlighet att påverka besluten som tas. I rollen hos oss ser du tydlig effekt från ditt arbete – att något blir effektivare, tydligare och smartare. Vår påverkan når affärskritiska arbetsflöde och säkerställer en smart och robust tjänsteleverans till våra kunder. Gör skillnad med oss! I grund och botten är du en teknisk doer som inte är rädd för att hjälpa till där det behövs, hellre få saker gjorda än att tänka tre varv om det ligger på dig. Du är personen som följer upp på det där mailet som du inte fick svar på och det är naturligt för dig att dokumentera det du skapar. Du har tidigare erfarenhet av utveckling inom ServiceNow (integrationer och automation inom Customer Service Management). Det är meriterande om du dessutom har erfarenhet av en tjänstelevererande verksamhet inom ramen av ITSM. På grund av våra kunders verksamhetsspråk är det ett krav att du är flytande i svenska och engelska, såväl i tal som skrift. Creating the Difference – today, tomorrow, together itm8 Sverige är en av de ledande nordiska aktörerna inom specialist-consulting och managerade IT-tjänster för privata företag och den offentliga sektorn. Tillsammans säkerställer vi de bästa tjänsterna för att bli Nordens ledande digitala transformationspartner inom Cloud, Infrastructure & Security, Digital Transformation och Application Services. Läs gärna mer om vår story, kultur och våra erbjudanden på www.itm8.se. Du är också varmt välkommen att lära känna oss mer på Instagram @itm8inside. Redo att utmana(s) med itm8? Varmt välkommen att ansöka till tjänsten nedan. Om du inte är redo att ansöka än och har frågor, skriv till oss i meddelanderutan nedan så följer vi upp med dig. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Vi kontaktar kandidater löpande så vi rekommenderar att du ansöker till tjänsten så snart du kan. På itm8 är vi övertygade om att mångfald berikar oss och driver innovation framåt. Vi välkomnar därför sökanden av alla kön, bakgrunder och livserfarenheter. Hos oss hittar du en arbetsgivare som värdesätter och uppmuntrar unika perspektiv och idéer. Oavsett vem du är eller varifrån du kommer, om du delar vår passion för teknik och kundrelationer, vill vi höra från dig. Vi ser fram emot din ansökan och chansen att möjligen välkomna dig till vårt team! #LI-EMHUM #LI-Hybrid #itm8Sverige
Vill du vara med och utveckla framtidens hållbara brandskydd i ett svenskt specialistbolag med stor innovationshöjd och tillväxtpotential? Protega söker nu en R&D and Business Development Manager som vill ta helhetsansvaret för produktutvecklingen och leda arbetet i gränslandet mellan teknik, affär och strategi. Det här är en nyckelroll i ett litet men kunnigt team där din insats får stort genomslag – både på företagets utveckling och på hållbart brandskydd i byggbranschen. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos PROTEGA AB. Om Protega Protega har sedan 1988 tillverkat svenskt brandskydd i absolut världsklass från sin egen produktionsanläggning i Trelleborg. Företaget har vuxit långsamt men stabilt – från ett smalt sortiment till ett heltäckande utbud inom passivt brandskydd, med produkter som brandskyddsfärg för stål- och träkonstruktioner, brandsäkra ytskikt och brandtätningar för hela byggnaden. Bakom produkterna ligger omfattande forskning och utveckling, och flera av dem uppnår branschens högsta miljöbedömningar. Företaget är inne i en tillväxtfas, med stark export till Australien och Nya Zeeland och stor potential i Storbritannien och Irland. Med ett erfaret team och tydlig riktning fortsätter Protega att utveckla framtidens hållbara brandskyddslösningar. I dag består bolaget av 13 personer som tillsammans ansvarar för utveckling, tillverkning, marknadsföring och försäljning – allt under samma tak. Den nära samverkan möjliggör korta beslutsvägar, stark kvalitetskontroll och stor flexibilitet. Som lokal aktör i Skandinavien arbetar Protega nära sina kunder och erbjuder svensktillverkade produkter som kombinerar teknisk funktion med estetiskt uttryck – med en finish som liknar dekorativ färg. Läs mer om dem här och följ gärna dem på Linkedin för mer information! Arbetsuppgifter Protega söker en affärsdriven och tekniskt kunnig R&D and Business Development Manager till en nyckelroll i företagets framtida tillväxtresa. Du får ett helhetsansvar för att driva produktutveckling och projektledning i nära samarbete med både marknad och sälj – med målet att skapa lösningar i framkant inom passivt brandskydd. I rollen har du ett ben i kundunika och affärsdrivna utvecklingsprojekt, det andra i projektstyrning och strategisk planering. Du leder en aktiv projektportfölj där utvecklingsprojekten varierar från mindre modifieringar till större kundlösningar. Du ansvarar för den strategiska planeringen av utvecklingsarbetet – vilka produkter som ska provas, när det ska ske och hur det kopplas till affärsbehov, certifieringskrav och förändrade regelverk. I nära samarbete med marknad och försäljning säkerställer du att projektportföljen är rätt prioriterad och att teknikutvecklingen möter framtida krav. Du driver projekt enligt plan, följer upp testresultat tillsammans med Technical Support och utvecklar rutiner och processer. Du samordnar externa audits, leder certifieringsarbete och bidrar aktivt i marknads- och konkurrentanalyser. Tjänsten innebär personalansvar för ett mindre tekniskt team och du rapporterar direkt till VD. Du ingår i företagets ledningsgrupp och förväntas bidra aktivt till Protegas övergripande utveckling. Leder produktutveckling och affärsnära projekt inom passivt brandskydd Ansvarar för strategisk planering, certifieringar och processutveckling Ingår i ledningsgruppen och har personalansvar för ett mindre tekniskt team Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Civil- eller högskoleingenjör, exempelvis inom brand-, byggnads- eller motsvarande tekniskt område Flera års erfarenhet av att leda tekniska utvecklingsprojekt – från idé till lansering Erfarenhet av affärsnära produktutveckling i ett tillverkande bolag Meriterande med en bakgrund som brandingenjör Meriterande om tidigare chefs- eller personalansvar Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift God systemvana och trygg i digitala arbetsverktyg B-körkort (tillgång till egen bil är en fördel) För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är nyfiken och drivs av att både utveckla lösningar och utvecklas själv. Du har en stark egen motor och är van att arbeta självgående, men ser samtidigt värdet i att samarbeta nära kollegor, kunder och externa partners. Eftersom rollen innebär att du leder projekt, coachar medarbetare och samordnar flera intressenter krävs god struktur, tydlig kommunikation och ett naturligt ledarskap. Du har förmåga att växla mellan operativ närvaro och strategisk höjd – och trivs i en roll där teknik, affär och människor möts. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Trelleborg Lön: Enligt överenskommelse Övrigt: Resor med övernattning förekommer ca. 20 dagar / år, inom Europa. Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor? Hör gärna av dig till vår support: [email protected] 010-171 47 10 Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Chef
Gör skillnad. Varje dag. Vill du göra skillnad varje dag? Har du ett tryggt och engagerande ledarskap samt en passion för akutsjukvård? Välkommen till Akutmottagningen vid Lasarettet i Ystad! Lasarettet i Ystad är ett akutsjukhus med dygnet runt-verksamhet och ett brett utbud av specialiserad elektiv vård. Som ett medelstort sjukhus erbjuder vi korta beslutsvägar, närhet till andra verksamhetsområden och en varm gemenskap. Vi brinner för att ge våra patienter vård av högsta kvalitet med fokus på tillgänglighet, helhetssyn och omtanke. Inom verksamhetsområde akut och medicin arbetar cirka 390 engagerade medarbetare, bestående av sjuksköterskor, läkare, undersköterskor, medicinska sekreterare, kuratorer och andra nyckelpersoner inom vården. På Akutmottagningen tar vi emot cirka 35 000 besök per år inom specialiteterna medicin, kirurgi, urologi, ortopedi och gynekologi. Det mindre akutsjukhusets närhet till många specialiteter skapar en unik arbetsmiljö där samarbete och teamkänsla står i fokus. Hos oss finner du en arbetsplats där hjälpsamhet, hög kompetens och ett ständigt framåtsträvande präglar vardagen. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta som chef i Region Skåne: https://www.skane.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-oss/utvecklas-med-oss/ledarskap-som-gor-skillnad/ ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en engagerad enhetschef, i ett delat ledarskap, som vill vara med och driva och utveckla Akutmottagningen tillsammans med enhetschefskollega och våra kompetenta medarbetare. Som enhetschef har du det övergripande ansvaret för verksamhet, personal och ekonomi. Ditt ledarskap spelar en central roll i att skapa delaktighet och engagemang i utvecklings- och förbättringsarbeten. Du arbetar för att säkerställa effektiva akutflöden, hög patientsäkerhet och en god arbetsmiljö där medarbetarnas kompetens och engagemang tas tillvara på bästa sätt. I rollen som enhetschef får du möjlighet att arbeta både operativt och strategiskt. Du har tillgång till stöd från HR, ekonomi, kommunikation och patientsäkerhetssamordnare, vilket ger dig förutsättningar att utvecklas i ditt ledarskap. Vi erbjuder dig: • En spännande och utvecklande ledarroll inom akutsjukvården. • En arbetsplats med stark gemenskap och korta beslutsvägar. • Möjlighet att driva och utveckla verksamheten tillsammans med engagerade kollegor. • Stöd och kompetensutveckling anpassad efter dina behov. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Du har språkkunskaper i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala. Erfarenhet av akutsjukvård och tidigare ledarskapserfarenhet är meriterande, liksom genomförd chefs- och/eller ledarskapsutbildning. Som ledare är du trygg, engagerad och lyhörd. Du har en förmåga att skapa delaktighet och engagemang hos dina medarbetare samt en strategisk förståelse för verksamhetens behov. Därtill är du kommunikativ och relationsskapande och trivs i en roll där du kombinerar operativt arbete med långsiktiga utvecklingsfrågor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vill du bli en del av vårt team? Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv - inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård - i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Now you have the chance to work as a High Volume Quality Engineer in a workplace with friendly and high-skilled people. With a culture that values work-life-balance and encourage you to put all your great ideas into reality. Come and join us! Who is your future team? The High Volume Quality team is part of the Global Manufacturing department at Operations. You will be a part of a team consisting of 7 dedicated co-workers, all responsible for a certain contract manufacturer. Within the team there is different knowledge and areas of responsibility, but we all have the same goal: * To guide and support our engineers and manufacturing partners to select and produce the best possible parts and products at a high and repeatable quality level. What you'll do here as High Volume Quality Engineer? In this role, you will be responsible for one of our manufacturing partners, maintaining our high level of quality as well as ensuring continuous improvement and handle customer issues. You will also: * Drive continuous improvement activities together with our contract manufacturers. * Be part of concept studies and early projects to find new and best solutions for our products. * Work closely with both engineers and contract manufacturers to guide and steer, for us to have the best possible set up for manufacturing of our products. * Be part of a team who prepare and support our manufacturers for the technologies we need for our products. * Be third line support to the Product Specialists and aftermarket. Who are we looking for/Who are you? As a person you are easy to work with and a team player. You are helpful and flexible, knowing what is most crucial and able to prioritize. You know your field of area and have the curiosity of finding new solutions. Good communication skills in English and Swedish, both spoken and written, is required. You enjoy working closely with product development and innovation. We also see that you: * Have 5+ years of relevant work experience including firsthand experience from production environment. * Experience in quality methods and tools as PPAP, Control Plan, 8D, RCA, FMEA, Six Sigma. * Genuine interest in working with quality, risk mitigation and improvements. * Are analytical and can write instructions and processes. * Love sharing your knowledge, and give training both internal and externally. * Are a person that keep yourself updated on developments within your area. * Are Fluent in English, speaking and writing. In addition to the above, it will be nice if you have/are: * Knowledge about manufacturing processes as plastic injection moulding, sheet metal, die casting, powder coating, PCBA, final assembly. * Knowledge about management systems, ISO9001, ISO14001. * Fluent in Swedish, speaking and writing. * ISO auditor. Travelling to our manufacturers will demand about 25 days/year. What Axis have to offer By joining Axis, you will embark on an exciting journey of personal and professional growth. We will offer you a great introduction to Axis with training and a personal mentor. Our team will support you, but also listen to your experiences and give you freedom to explore and realize your ideas. We are a fast-growing company that can offer you great career opportunities and a competitive package of benefits. In exchange for your dedication, Axis offers you a job in an open, friendly, and professional environment. We work in an innovative and global organization that takes great pride in delivering world-class, high-quality products, services, and solutions to our customers. Working with us gives you an excellent opportunity to develop in an organization promoting professional and individual growth. You will have a role where your operational effort really will be of great impact to the overall success of Axis. We want you to enjoy working with us, which is why we offer benefits such as flexible working hours, Friday cake, company bonus, wellness allowance, health insurance and your very own Axis bicycle - to name a few. We also provide a brand new training facility free for every Axis employee. You can see it here Axis HQ We believe in sustainability, equality and inclusion. Read more here Axis is an organization that values creativity and promotes teamwork and openness. With us you will grow both personally and professionally. You will be part of a team of great colleagues that enjoy going to work in the morning. Welcome! Curious to discover more? We have a host of places where you can learn more about Axis, our products, solutions, company culture, and what working at Axis is really like. Check out: Life at Axis blog Engineering at Axis blog Innovation at Axis Ready to Act? Find out more about the position from recruiting manager Daniel Demeter, Manager High Volume Quality at +46 46 272 1800 Vacation is important! At Axis we value work-life balance and that means that during the summer many of us are on a well-deserved vacation. During this period of time, you can expect some delay in our response, but we will get back to you as soon as possible! With that said we want to wish you a fantastic summer!
Gör skillnad. Varje dag. Är ett empatiskt förhållningssätt och patientfokus självklarheter för dig? Letar du efter din nästa utmaning där du får utvecklas både i din profession som psykolog och som person? Då är detta den perfekta tjänsten för dig! Vi erbjuder dig ett stimulerande och utvecklande arbetsklimat i en modern nybyggd vårdcentral. Vårdcentralen Anderslöv består av cirka 30 anställda från olika professioner, inklusive fysioterapeuter, sjuksköterskor, distriktssköterskor, undersköterskor, läkare, psykologer och medicinska sekreterare. Vi har även en familjecentral med Barnavårdscentral (BVC). Tillsammans strävar vi efter att erbjuda våra patienter trygg hälsovård av hög kvalitet, alltid med ett varmt och professionellt bemötande. Vi är en väletablerad enhet med en stabil personalgrupp med hög kompetens och väl utarbetade rutiner. Hos oss har vi patienten i fokus samt ett gott socialt klimat som gör att både personal och patienter känner sig välkomna. ARBETSUPPGIFTER Som psykolog på vårdcentralen möter du patienter med varierande bakgrund, ålder och problematik. Du behandlar bland annat patienter med lindriga till måttliga depressioner, kriser, psykosomatiska sjukdomar, stress/utmattningssyndrom och livsstilsrelaterad problematik. Arbetet består även av att arbeta diagnostiskt med kartläggning av psykisk ohälsa och neuropsykiatrisk problematik. Vi arbetar med en teambaserad inriktning där olika professioner samverkar och tillsammans skapar det bästa för våra patienter. Vårdcentralen är indelad i tre team, två gånger i veckan samlas de olika teamen för att diskutera aktuella patientärenden som kräver input från olika professioner. Dessa teamronder ger mervärde inte bara för våra patienter utan även för vår personalgrupp. Teamsamverkan ger arbetsglädje, kunskapslyft och en möjlighet att dela den vårdtyngd som komplexa ärenden kan ge. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad psykolog med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Det är ett krav med språkkunskaper i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom primärvården. Vi välkomnar sökande med både KBT- och PDT-inriktning, men vi ser gärna att du har en bredd i ditt synsätt på psykisk ohälsa och dess behandling. För att trivas hos oss behöver du vara nytänkande och engagerad i ditt arbete. Att bemöta dina patienter såväl som kollegor professionellt och med omtanke är en självklarhet. Likaså att arbeta lösningsfokuserat med en positiv grundsyn. Du tycker om att självständigt planera och strukturera upp ditt dagliga arbete, men ser också många fördelar med att samarbeta med andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan. Vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Primärvården Skåne - I första hand för hela livet. Primärvården Skåne är Region Skånes primärvård i egen regi. Vi är ca 3 500 medarbetare som varje dag arbetar för att ge Skånes invånare nära vård av hög kvalitet och ett gott bemötande, genom livets alla skeden. Detta gör vi utifrån Region Skånes värdegrund välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Primärvården Skåne bedriver verksamhet över hela Skåne, både i städer och på mindre orter. Vi möter patienter med olika behov, bakgrund och förutsättningar fysiskt på våra mottagningar eller digitalt. Vår verksamhet är konkurrensutsatt och behöver nå ut till människor i alla åldrar, med olika bakgrund och på olika platser i Skåne. Primärvården Skåne baserar sin positionering på samma grund som Region Skåne, som finns beskrivna i varumärkesguiden för Region Skåne. Primärvården Skånes verksamhetsidé Primärvården Skåne ska erbjuda personcentrerad vård med hög medicinsk kvalitet och kontinuitet. Vi skapar förtroende och bygger relationer genom respekt och ett professionellt bemötande. Vi är tillgängliga och erbjuder en hälso- och sjukvård som främjar hälsa och välbefinnande för Skånes alla invånare. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Har du ett genuint intresse för andra människor? Brinner du för litteratur och läsning och vill arbeta utåtriktat och läsfrämjande med ett uppdrag som gör skillnad i människors liv? Då kan det vara dig vi söker! Till Gamlegårdens bibliotek söker vi nu en drivande och engagerad bibliotekarie som vill inspirera barn och unga till läslust, både på kända och ännu oprövade sätt. Biblioteket på Gamlegård är en del av stadsutveckling Näsby, med målet att bidra till utveckling av en hållbar och levande stadsdel. Biblioteken i Kristianstad är öppna mötesplatser för människor oavsett ålder, social, etnisk eller annan tillhörighet och ska ge alla lika tillgång till bibliotekets resurser. Vårt uppdrag är att stimulera läslust och språkutveckling, med särskilt fokus på barn och unga. Våra bibliotek är också centra för kulturella upplevelser. Biblioteken i Kristianstad består av stadsbiblioteket, tio filialbibliotek och bokbuss. Inom folkbiblioteksverksamheten arbetar ungefär 45 personer. Vi ser fram emot din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Gamlegårdens bibliotek ligger i ett mångkulturellt område och är ett av kommunens mest besökta och livaktiga bibliotek. Tillsammans med dina nya kollegor ges du möjlighet att bygga ett framgångsrikt team som kan möta besökarnas behov. Biblioteket arbetar med utgångspunkt i barnkonventionen och två eftermiddagar/vecka genomförs After school-verksamhet för barn i åk 3-6 på biblioteket. På After school får barnen prova på olika kulturaktiviteter och verksamheten sker i samverkan med andra kulturaktörer i kommunen. En betydelsefull del av arbetet är att tillsammans med kollegor driva och utveckla biblioteksverksamheten i området, likaså att nätverka och samarbeta med olika lokala aktörer. Med inriktningen barn och unga har du särskilt ansvar för utveckling av barn- och ungdomsverksamheten. Det handlar om lässtimulerande arbete och programverksamhet. Här ingår bl a sagostunder, bokprat, klassbesök och medieinköp. Arbetet förutsätter ett aktivt samarbete med förskolor, skolor och andra lokala aktörer. Du blir anställd på Biblioteken i Kristianstad med placering Gamlegårdens bibliotek. Tjänstgöring och bemanning kan även ske på både stadsbibliotek och på något filialbibliotek. Arbete på kvällar och helger ingår i tjänsten. KVALIFIKATIONER Du som söker har akademisk examen inom biblioteks- och informationsvetenskap eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi vill att du har god kännedom om litteratur, framför allt för barn och unga. Erfarenhet av läsfrämjande och språkutvecklande arbete med barn och unga krävs också för tjänsten. Som bibliotekarie är mötet med våra besökare en stor del av ditt arbete, vilket kräver att du kan kommunicera på svenska och engelska både i tal och skrift Det är meriterande om du kan kommunicera på något av Kristianstads övriga stora språk. Naturligtvis hanterar du IT-verktyg som en naturlig del i ditt arbete. Du är prestigelös och har lätt för att samarbeta med andra, vilket innebär att du lyssnar aktivt, visar empati och bemöter människor med respekt. Vi vill att du är bra på att skapa och bibehålla goda relationer, både internt och externt. Du är kreativ och innovativ person som har lätt för att skapa nya idéer, hitta nya infallsvinklar och lösningar på problem. Du söker möjligheter till förbättring av organisationen och tar initiativ till förändring. När du blir erbjuden anställning ska ett utdrag ur polisens belastnings-register uppvisas före anställning enligt bestämmelser i lagen (2013:852) om registerkontroll för arbete som innebär direkt och regelbunden kontakt med barn. ÖVRIGT Kultur- och fritidsförvaltningen ansvarar för kommunens satsningar vad gäller bland annat bibliotek, bad- och idrottsanläggningar, Kristianstads teater, Kulturhuset Barbacka, Kulturkvarteret, fritidsgårdar och föreningsbidrag. Vi arbetar över ett brett fält och är för närvarande cirka 100 medarbetare inom verksamheterna. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer alternativt lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via medborgarcenter 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.
SNABBFAKTA Omfattning: Du har möjligheten och viljan att jobba motsvarande en heltidstjänst när tillfälle ges. Arbetstider: Vardagar under kontorstid Ort: Malmöområdet Startdatum: Omgående Anställningsform: Särskild visstidsanställning DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS Som ambulerande receptionist hjälper du våra kunder vid tillfälliga behov och arbetstoppar, vilket ger dig bred branscherfarenhet och chansen att testa på hur det är att arbeta på en rad olika arbetsplatser. Våra kunder är verksamma inom flertalet branscher och du kan därför bemanna hos allt från ett nystartat designföretag till en framgångsrik advokatbyrå. I rollen får du en fantastisk möjlighet att bygga upp ditt CV, bli inspirerad av olika branscher och skaffa ett värdefullt kontaktnät. Vem vet, kanske ett av dina uppdrag leder till en fast anställning hos företaget du varit utbokad till så småningom. Möjligheterna är enorma!🌟 DIN ROLL Dina arbetsuppgifter kommer vara inom ramen för kontorsservice och kan exempelvis innebära att: Ta emot besökare i receptionen Växel-, telefon- och mailhantering Förbereda inför möten/ event samt beställa luncher och fikabröd Post- och budhantering Se till att kök och kontorsytor är rena och välkomnande Kontakt med leverantörer Administrativa arbetsuppgifter Som ambulerande receptionist har du både schemalagda fasta tider, men är också redo att rycka ut och hjälpa våra kunder med kortare framförhållning när behovet uppstår. VEM ÄR DU? Du vill skaffa meriterande arbetslivserfarenhet inom kontorsservice. Du har tidigare erfarenhet inom service, exempelvis från butik eller restaurang. Det är meriterande om du tidigare har studerat eller arbetat utomlands. Du är prestigelös, flexibel och lösningsorienterad. Du lever efter mottot att ingenting är omöjligt! Du trivs med att arbeta i ett högt tempo med varierande arbetsuppgifter. Du strävar efter att alltid göra det lilla extra. Du har ett nyfiket sinne och god social förmåga att snabbt kunna sätta dig in i nya situationer och arbetsuppgifter. Du kan prata och skriva obehindrat på både svenska och engelska. Du har en gymnasieutbildning. VAD ERBJUDER VI? Som anställd hos Inte Bara Post Bemanning får du en konsultchef som blir ditt bollplank och coach under hela anställningen. Som konsult blir du också en del i vårt konsultnätverk RPB Insights. RPB Insights ger dig utbildning och utveckling i form av föreläsningar, workshops, nätverksträffar och andra sociala tillställningar. Det ger dig också en möjlighet att träffa andra konsulter. Vi erbjuder alla våra konsulter friskvård. Se filmen nedan för en större inblick i rollen och läs mer här om du vill veta mer om rollen som ambulerande receptionist!⭐️ ÖVRIG INFORMATION Sök tjänsten genom att klicka på Ansök. Vi går igenom urvalet löpande och återkommer till dig så snart vi kan. I denna rekryteringsprocess utförs bakgrundskontroll och referenstagning. På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail, men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected]
Vi erbjuder Sveriges mest relevanta yrkesutbildningar. Redan 1999 startade Praktiska Gymnasiet sin första skola, sedan dess har vi vuxit och har idag 36 skolor över hela landet. De branscher vi utbildar inom skriker efter utbildad personal och vi bidrar genom att utbilda framtidens arbetskraft. Genom vårt nära samarbete med det lokala näringslivet ger vi våra elever rätt kompetens inför sitt kommande yrkesliv. Vill du också vara med och utbilda framtidens arbetskraft? Läs mer om oss på https://praktiska.se/om-praktiska/jobb/ Välkommen till gemenskapen! Om skolan Praktiska gymnasiet Ystad erbjuder elever ett koncept där teori varvas med praktiska övningar både inne på skolan och ute på arbetsplatser. På Praktiska ställer vi höga krav på oss själva för att skapa de bästa förutsättningarna för en lärorik och rolig utbildning. Vår undervisning präglas av flexibilitet, närhet och praktiskt lärande. Vårt programutbud utgörs av: snickare, målare, elektriker, frisörer, stylister, djurskötare, transport och bilmekaniker. I dagsläget har skolan ca 300 elever och ungefär 30 medarbetare. Ditt uppdrag Vi erbjuder en tjänst om 100% som specialpedagog och letar efter just dig som är passionerad inom tillgänglig undervisning och lärmiljöer, och som har stor erfarenhet av processen och delarna kring särskilt stöd. Som specialpedagog är ditt uppdrag att tillföra specialpedagogisk kompetens som ett stöd i det pedagogiska arbetet i såväl utredningsarbete som handledning, konsultation och praktiskt arbete. Tillsammans med skolans elevhälsoteam är du ett stöd i att kartlägga hinder och möjligheter i skolmiljön. Skolan använder i huvudsakligen Schoolsoft, StudyBee och vi arbetar i Google-miljö genom delning av digitala dokument, kalendrar och planeringar. Din profil Du är en ansvarstagande individ med fokus på uppdraget. I första hand söker vi dig som är Vi söker dig som är utbildad specialpedagog och som behärskar ovan beskrivet uppdrag. Utöver din specifika kompetens vill vi att du bidrar med engagemang, humor och prestigelöshet till vår skola. Du är kreativ i din planering och genomförande av ditt uppdrag samt tidseffektiv och noggrann. Vi värdesätter din förmåga att möta eleverna utifrån deras kunskaper och behov, och att du identifierar dig med vår värdegrund och våra ledord. Våra elever längtar ut i arbetslivet och din största uppgift är att leda eleverna dit! Var med och forma framtidens yrkesutbildning! Praktiska Gymnasiet är störst i Sverige inom gymnasial yrkesutbildning. Vi strävar efter att ge våra ungdomar bästa möjliga förutsättningar för att tidigt kliva ut i arbetslivet. Vi vet att en bra yrkesutbildning resulterar i jobb direkt efter gymnasiet, men också en framtidstro. Vi tar vår samhällsroll på största allvar och vår vision är att ge våra elever verktygen att vara med och förändra arbetsmarknaden mot det bättre. Vår vision speglas i vår värdegrund. AMBITION handlar om att ha höga förväntningar på varandra och våra elever. Genom KRAFT samverkar vi tillsammans kring varje elev oavsett våra roller. GLÖD återspeglar vår stolthet kring det viktiga samhällsansvar vi som yrkesutbildare har i Sverige. En yrkesutbildning öppnar möjligheter för att skapa sitt eget liv, vilket utvecklar samhället som helhet. Vi vill vara med och skapa samhällsnytta på detta sätt, för ungdomar som har siktet inställt på ett visst yrke, men även för ungdomar som inte ännu har en plan klar för sig. Vår roll är att visa vägen genom att inspirera och utbilda framtidens arbetskraft. Det är något som både samhället och våra elever vinner på. Vi erbjuder Våra medarbetares hälsa och välmående är viktigt för oss. På våra skolor erbjuds därför medarbetare förmåner som friskvårdsbidrag, föräldralön och företagshälsovård. Därutöver erbjuder Praktiska gymnasiet även internutbildningar för nyanställda olegitimerade lärare, och har ett pågående samarbete med de olika nationella lärosätena som erbjuder vidareutbildning av lärare (VAL) för att stötta våra lärare att bli legitimerade. Läs mer om våra unika medarbetarerbjudanden här. Övrigt Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 2025-07-31. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta rektor Marie Hanselius på 0704-070744 eller via mail [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi erbjuder Sveriges mest relevanta yrkesutbildningar. Redan 1999 startade Praktiska Gymnasiet sin första skola, sedan dess har vi vuxit och har idag 36 skolor över hela landet. De branscher vi utbildar inom skriker efter utbildad personal och vi bidrar genom att utbilda framtidens arbetskraft. Genom vårt nära samarbete med det lokala näringslivet ger vi våra elever rätt kompetens inför sitt kommande yrkesliv. Vill du också vara med och utbilda framtidens arbetskraft? Läs mer om oss på https://praktiska.se/om-praktiska/jobb/ Välkommen till gemenskapen! Om skolan Praktiska gymnasiet STAD erbjuder elever ett koncept där teori varvas med praktiska övningar både inne på skolan och ute på arbetsplatser. På Praktiska ställer vi höga krav på oss själva för att skapa de bästa förutsättningarna för en lärorik och rolig utbildning. Vår undervisning präglas av flexibilitet, närhet och praktiskt lärande. Vårt programutbud utgörs av: snickare, målare, elektriker, frisörer, stylister, djurskötare, transport och bilmekaniker. I dagsläget har skolan ca 300 elever och ungefär 30 medarbetare. Ditt uppdrag Tjänsten är en deltidstjänst på 80% med start enligt överenskommelse. Du kommer att undervisa och handleda våra elever inom stylistämnet och tillsammans med andra kollegor kommer du att ingå i ett arbetslag Frisör . Vi ser dig som en viktig och drivande kraft för att, med eleverna i fokus och i samarbete med kollegor, utveckla såväl programmet som ämnet. Utöver yrkesspecifika uppgifter har du, liksom övriga lärare på skolan, uppgifter som bl.a. mentor och tillsammans coachar du och dina kollegor eleverna både socialt och kunskapsmässigt genom deras tre år på Praktiska Gymnasiet. Vi kommunicerar huvudsakligen genom Schoolsoft, StudyBee och vi arbetar i Google-miljö genom delning av digitala dokument, kalendrar och planeringar. Din profil Vi söker dig som är legitimerad yrkeslärare i makeup- och stylist. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du som saknar lärarlegitimation har möjlighet att söka till tjänsten. Du och skolans rektor lägger i sådana fall gemensamt upp en plan för hur du kan bli legitimerad med kortast väg. I arbetsuppgifterna ingår kontakt med näringslivet då en stor del av elevernas studietid består av arbetsplatsförlagt lärande (APL) och därför är god kommunikation med arbetsgivare meriterande. Vi värdesätter din förmåga att möta eleverna utifrån deras kunskaper och behov, och att du identifierar dig med vår värdegrund och våra ledord. Våra elever längtar ut i arbetslivet och din största uppgift är att leda eleverna dit! Var med och forma framtidens yrkesutbildning! Praktiska Gymnasiet är störst i Sverige inom gymnasial yrkesutbildning. Vi strävar efter att ge våra ungdomar bästa möjliga förutsättningar för att tidigt kliva ut i arbetslivet. Vi vet att en bra yrkesutbildning resulterar i jobb direkt efter gymnasiet, men också en framtidstro. Vi tar vår samhällsroll på största allvar och vår vision är att ge våra elever verktygen att vara med och förändra arbetsmarknaden mot det bättre. Vår vision speglas i vår värdegrund. AMBITION handlar om att ha höga förväntningar på varandra och våra elever. Genom KRAFT samverkar vi tillsammans kring varje elev oavsett våra roller. GLÖD återspeglar vår stolthet kring det viktiga samhällsansvar vi som yrkesutbildare har i Sverige. En yrkesutbildning öppnar möjligheter för att skapa sitt eget liv, vilket utvecklar samhället som helhet. Vi vill vara med och skapa samhällsnytta på detta sätt, för ungdomar som har siktet inställt på ett visst yrke, men även för ungdomar som inte ännu har en plan klar för sig. Vår roll är att visa vägen genom att inspirera och utbilda framtidens arbetskraft. Det är något som både samhället och våra elever vinner på. Vi erbjuder Våra medarbetares hälsa och välmående är viktigt för oss. På våra skolor erbjuds därför medarbetare förmåner som friskvårdsbidrag, föräldralön och företagshälsovård. Därutöver erbjuder Praktiska gymnasiet även internutbildningar för nyanställda olegitimerade lärare, och har ett pågående samarbete med de olika nationella lärosätena som erbjuder vidareutbildning av lärare (VAL) för att stötta våra lärare att bli legitimerade. Läs mer om våra unika medarbetarerbjudanden här. Övrigt Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 2025-07-31. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta rektor Marie Hanselius på 0704-070744 eller via mail [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker förare Vi vet att det finns fler där ute som har det vi söker – och om rätt personer dyker upp kan vi anställa fler. Efterfrågan på våra tjänster är enorm, och vi har nyligen säkrat ett väldigt speciellt och exklusivt avtal med Vellinge Taxi. Vi har även flera andra bra avtal med företag som Uber och Bolt, vilket gör att våra förare alltid har något att köra. Är du redo att ta plats i en premium bil för Taxi i Malmö/Vellinge? Varför INZH AB? ✅ Flextider – arbeta dag, kväll eller helg efter ditt eget schema ✅ Trygghet – anställda täcks av Fora-försäkringar ✅ Moderna bilar. ✅ Stabil arbetsplats – vi växer och erbjuder långsiktiga möjligheter Vem söker vi? ✔ Du har giltig taxiförarlegitimation ✔ Du brinner för service och kvalitet ✔ Du behärskar svenska i både tal och skrift ✔ Du vill bli en del av ett professionellt team Lön Vi erbjuder en attraktiv och flexibel lönemodell, där du kan tjäna mer beroende på hur mycket du kör och vilka avtal du jobbar med. Mer information om lönen ges under eventuell intervju. Ansök nu – innan platserna försvinner! Skicka ditt CV och personligt brev till [email protected] Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Välj ett jobb för att visa detaljer